مهم ترین خواص روغن آرگان برای مو

روغن آرگان محصولی از درخت مراکشی با همین نام، که از هسته درخت آرگان استخراج شده است تا به عنوان مرطوب کننده، نرم کننده و لطیف کننده پوست و مو استفاده شود. خواص روغن آرگان برای مو آن قدر زیاد است که به آن لقب طلای مایع را داده اند. ترکیبات آن حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی مفید از جمله ویتامین E و اسیدهای چرب است که پس از مصرف صحیح به سرعت نتایج خود را به شما نشان می دهند. خواص این روغن به قدری است که مردم علاوه بر مو برای لطافت پوست بدن و صورت نیز از آن استفاده می کنند. برای اطلاع از خواص روغن آرگان برای مو و بهترین نحوه مصرف آن در ادامه با میس و مستر همراه شوید.

فواید روغن آرگان برای موی سر

روغن آرگان اغلب به عنوان یک روش درمانی مخصوص مو استفاده می شود. روغنی که برای مو و پوست سر بسیار مفید است و خاصیت نرم کنندگی بالایی دارد و در سبد محصولات مراقبت از مو حتما باید آن را ببینید.

روغن آرگان سرشار از ویتامین E، یکی از مفیدترین مواد برای موی سر است. ویتامین E با داشتن آنتی اکسیدان زیاد، رشد موهای سالم را تقویت می کند و در نهایت موجب تسریع رشد سلول ها ترغیب آنان به تولید سلول های موی سر می شود. جالب است بدانید که حتی برای رشد مجدد مو نیز می توان از آرگان استفاده کرد.

تاثیر روغن آرگان بر مو بسیار زیاد است. این ماده می تواند نقش مرطوب کننده پوست برای مقابله با شوره سر و خشکی پوست سر را داشته باشد. همچنین موهای نازک و شکننده را تبدیل به موهایی سالم و پر پشت کند. حتی می تواند برخی از آسیب های ناشی از درمان های شیمیایی و رنگ ها را برطرف کند. درمان مو خوره از دیگر معجزه های روغن آرگان است.

برخی از فواید روغن آرگان برای موی سر بلافاصله پس از مصرف مشاهده می شوند. یک ماده عالی برای درخشندگی، براقیت، نرمی و لطافت موهای سر شما.

روغن آرگان غیر تحریک کننده است و در واقع بخش اعظمی از آسیب های شیمیایی و درمان های مصنوعی بر روی مو را درمان می کند. اغلب برای داشتن موهای سالم، نرم و براق از نوع خالص آن استفاده می شود. در ادامه مهمترین خواص روغن آرگان برای مو را بررسی می کنیم.

خواص روغن آرگان برای مو

مرطوب کننده و نرم کننده موی سر

روغن آرگان بیشتر به عنوان مرطوب کننده پوست و مو استفاده می شود زیرا سرشار از اسیدهای چرب، عمدتا اسید اولئیک و اسید لینولئیک است. نشان داده شده که این روغن ها ساقه مو را چرب ساخته و به حفظ رطوبت در موهای شما کمک می کنند.

روغن آرگان همچنین سرشار از ویتامین E است و لایه ای چربی را روی مو و پوست سر شما قرار می دهد. این لایه به جلوگیری از خشکی کمک کرده و می تواند موجب کاهش فرسودگی و درخشندگی هرچه بیشتر موها شود.

خواص روغن آرگان برای پوست سر

روغن آرگان دارای خاصیت ضد التهابی و منبع آنتی اکسیدان مفید برای پوست سر می باشد. همین امر به پیشگیری یا بهبود بیماری های پوستی کمک می کند. از جمله مواردی که می توانند روی پوست سر تأثیر بگذارند و باعث ریزش مو شوند به شرح زیر هستند:

  • پسوریازیس
  • درماتیت سبورئیک

ویتامین E که روغن آرگان از آن به وفور برخوردار است، رشد مو را بهبود می بخشد و باعث پرپشتی و ضخامت موهای نازک می شود. اسیدهای چرب مغذی موجود در روغن آرگان به شما در مرطوب نگه داشتن مو کمک می کنند و در برابر صدمات ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند. این محافظت می تواند به درمان ریزش و شکستگی مو کمک کند.

محافظت از مو در مقابل آسیب های ناشی از حرارت و رنگ مو

اسیدهای چرب نیمه اشباع موجود در روغن آرگان خاصیت محافظتی داشته و می تواند در پیشگیری از صدمه های ناشی از شستشو و آرایش مو از آن حفاظت کند.

روغن های دیگرسرشار از اسید لینولئیک، اسید اولئیک و اسید پالمیتیک، یک لایه محافظ روی مو اضافه کرده و قابلیت شانه پذیری آن را افزایش می دهند و در عین حال مانع شکسته شدن مو در حین استفاده از دستگاه های حرارتی می شوند. دیگر تاثیر روغن آرگان برای مو افزایش ضخامت و سلامتی آن ها در کنار کاهش موخوره است.

تاثیر روغن آرگان روی مو و محافظت از آن در برابر آفتاب

طی سال های متمادی زنان مراکشی برای حفاظت از پوستشان در مقابل مضرات نور آفتاب در روغن آرگان استفاده می کردند. طی تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۲ انجام شد، محققان دریافتند که فعالیت های آنتی اکسیدان موجود در روغن در برابر رادیکال های آزاد از پوست محافظت می کند. این مورد از خواص روغن آرگان برای مو نیز صادق است و مانع خشکی موها هنگام قرار گرفتن در مقابل اشعه ماورا بنفش می شود.

خواص روغن آرگان برای ریزش مو

هیچ تحقیق در مورد روغن آرگان به طور خاص در مورد ریزش مو در دسترس نیست، اما فواید اثبات شده آن برای سلامت مو و پوست سر ممکن است از ریزش مو و شکستگی تار موها جلوگیری کند. طی تحقیقی در سال ۲۰۱۰ تاثیر ویتامین  E (که روغن آرگان منبعی غنی از آن است) در بهبود رشد موها به اثبات رسید.

آنتی اکسیدان های قدرتمند و اسیدهای چرب مغذی موجود در روغن آرگان در مرطوب نگه داشتن موهایتان به شما کمک کرده و در برابر صدمات ناشی از آرایش مو و آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد از آن محافظت می کنند. این امر منجر به کاهش ریزش و شکنندگی موها می شود.

رفع مو خوره

افراد دارای موهای نازک یا بلند برای پیشگیری و درمان موخوره باید حتما روغن آرگان را امتحان کنند. استفاده مرتب و مداوم از این محصول تا حد زیادی مانع بروز مو خوره می شود. روغن آرگان توانایی نفوذ به بافت موها را داشته و آن ها را از درون تقویت می نماید. در نتیجه سلامتی موها افزایش یافته و رشد و ضخامتشان نیز بیشتر می شود.

قبل و بعد از مصرف روغن آرگان

درخشان سازی موهای کدر و تیره

خیلی ها توجه ندارند که موها درست به اندازه پوست صورت در معرض آسیب هایی چون آلودگی هوا و اشعه های ناشی از تابش مضر خورشید قرار دارند. همچنین سبک زندگی و رژیم غذایی نامناسب به طور مستقیم بر موها اثر می گذارند. این روغن دارای انواع ویتامین و آنتی اکسیدان در چنین شرایطی محافظ موهای شما خواهد بود.

کدری موها باعث می شود که جلوه و زیبایی آن ها به خوبی دیده نشود. با رسیدگی و کمک گرفتن از خواص روغن آرگان برای موی سر این روغن درخشش و نرمی طبیعی را به موهایتان باز می گرداند.

چگونه از خواص روغن آرگان برای مو استفاده کنیم؟

اگر علاقه مند به بهره بردن از فواید روغن آرگان برای مو های خود هستید، از روش های زیر استفاده نمایید.

ماسک موی روغن آرگان

اگرچه درست کردن ماسک مو کمی دردسر دارد اما روش درمانی یک شبه، راهی عالی برای به حداکثر رساندن تأثیر روغن آرگان بر روی مو است. استفاده از مقدار هرچه بیشتر روغن آرگان به عنوان ماسک مو به معنای جذب هر چه بیشتر مواد مغذی است. یک روش درمانی عالی برای استفاده در شب قبل از رویدادهای خاصی که می خواهید موهای شما در آن فوق العاده صاف، براق و حجیم به نظر برسد.

 

انجام این کار در خانه بسیار آسان است. برای این درمان از مقدار زیادی روغن استفاده کنید. آن را به پوست سر، مو و نوک موهای خود ماساژ داده و سپس موهای خود را در یک حوله بپیچانید تا از روغنی شدن بالش جلوگیری کنید. بگذارید روغن در تمام طول شب (یا حداقل چند ساعت) روی موهایتان بماند و سپس صبح روز بعد موهایتان را با شامپو معمولی خود بشویید.  خواهید دید که موهایتان حیرت انگیز به نظر می رسند و مهمتر از همه، شما موهای خود را در معرض هیچ یک از مواد شیمیایی موجود در بسیاری از ماسک های مو معمولی قرار نداده اید.

استفاده از خاصیت روغن آرگان برای مو در شامپو

روغن آرگان به دلیل توانایی که در ترمیم، نرم کنندگی، استحکام و درخششان کردن مو دارد، اغلب به عنوان یک ماده اصل  در ترکیبات شامپوها مورد استفاده قرار می گیرد. هر کسی که از موهای خشک، شکننده یا موهای آسیب دیده در اثر مواد شیمیایی و رنگ آمیزی رنج می برد، باید به دنبال شامپوهای حاوی روغن آرگان باشد.

فایده استفاده از روغن آرگان در ترکیبات شامپو این است که می توانید بدون اضافه کردن گامی اضافی در روتین خود یا داشتن نگرانی در مورد استفاده از مقدار صحیح روغن آرگان، آن را به سادگی به عنوان یک شامپو معمولی استفاده کنید. این روشی ایده آل برای اطمینان از داشتن موهای سالم و تغذیه شده با ظاهری درخشان تر است.

استفاده از روغن آرگان به عنوان کرم مو

روغن آرگان می تواند کرم مویی فوق العاده باشد، که علاوه بر تمام خاصیت های نرم کنندگی و درخشان سازی موها، دارای مواد مغذی برای سلامتی هر چه بیشتر آن ها است. این روغن به تارهای مو درخشندگی و لطافت خاصی می بخشد و آن ها را ابریشمی نشان می دهد.

بسیاری از کرم های مو چرب هستند یا موها را سنگین و تیره می کند. روغن آرگان دقیقا برعکس است. باعث سبک تر شدن موها شده و در صورت استفاده به مقدار مناسب، به راحتی جذب می شود و هیچ گونه باقیمانده روغنی به جای نمی گذارد.

روغن آرگان خالص می تواند به عنوان کرم مویی فاقد مواد شیمیایی و بطور شگفت آور مؤثر استفاده شود. تنها آنچه شما نیاز دارید چند قطره روغن خالص آرگان است. روغن را کاملاً بین کف دست خود مالیده و سپس با دست و انگشتان موهای خود را شانه کنید. برای استفاده از تمامی فواید روغن آرگان مو دست را روی پوست سر، ساقه ها و نوک مو ماساژ‌ دهید. تا علاوه بر افزایش رشد مو از بروز مو خوره پیشگیری کنید.

دانه های آرگان

استفاده از روغن آرگان برای آرایش مو

اگر نیاز دارید موهای خود را با عجله آرایش کنید، روغن آرگان یک راه حل باورنکردنی است. علاوه بر داشتن خواص درمانی طولانی مدت در نرمی و استحکام موها، فورا آن ها را براق ساخته و یک راه عالی برای رفع کدری موهای آسیب دیده است.

برخلاف بسیاری از محصولات آرایش مو که به دلیل داشتن مواد شیمیایی در ترکیبات مواد تشکیل دهنده شان، در طولانی مدت باعث ایجاد صدمه به موها می شودو روغن آرگان مو را با مواد مغذی غنی تغذیه کرده و آسیب ها را ترمیم می کند. همچنین محصولی بسیار مناسب برای استفاده پیش از صاف کردن است زیرا می تواند به محافظت از مو در برابر آسیب های حرارتی کمک کند.

استفاده از آن به عنوان یک محصول آرایش مو بسیار ساده است. کاربردی شبیه به کرم های مو دارد، اما لازم نیست موها مرطوب باشند یا پس از مصرف آب کشیده شوند. چند قطره روغن آرگان را بین کف دست خود ریخته و با دست موهایتان را شانه کنید. از توزیع یکنواخت آن روی تارهای مو اطمینان حاصل نمایید. برای جذب سریع و پیشگیری از چربی موها مقدار کمی از آن را استفاده نمایید. بلافاصله پس از آن موهایتان درخشش و حالت پذیری فوق العاده ای پیدا کرده و این شرایط برای مدتی طولانی دوام خواهد داشت.

روغن آرگان یا محصولات حاوی آن، کدام را انتخاب کنیم؟

این روغن هم می تواند به طور خالص و مستقیم و هم در شامپو، نرم کننده یا انواع محصولات مراقبتی مو استفاده شود. در هر دو حالت اثر گذاری خود را خواهد داشت و به همین خاطر این که کدام یک را انتخاب می کنید، به سلیقه شخصی خودتان بستگی دارد.

شامپو، نرم کننده و مرطوب کننده روغن آرگان: بزرگ ترین نکات قابل تامل روغن آرگان خالص قیمت و سختی استفاده از آن است. این یک روغن نادر است، بنابراین اگر شما می خواهید محصول واقعی را خریداری کنید باید هزینه بالایی را بپردازید. در مقابل محصولات حاوی روغن آرگان اغب از نظر قیمت، به صرفه تر هستند مقدار بهتری داشته باشد و از طرفی با خرید هر یک از آن ها با یک تیر دو نشان زده اید.

روغن آرگان خالص: یکی از مزایای استفاده از روغن آرگان خالص این است که 100٪ طبیعی است و نیازی به استفاده از محصولات با مواد شیمیایی آسیب زا وجود ندارد. روغن آرگان خالص نیز اثرات متمرکز و نتیجه مطلوب تری را برای شما در پی خواهد داشت.

روغن آرگان خالص و با کیفیت چه ویژگی هایی دارد؟

به منظور بهره بردن از تمامی خواص روغن آرگان برای مو باید از نوع مرغوب و با کیفیت آن استفاده کنید. کیفیت خوب و اندازه مناسب و کافی راز اثر گذاری این روغن بر روی پوست سر و موهای شما است. این مرغوبیت ممکن است که هزینه بیشتری داشته باشد، اما قطعا نتیجه مطلوب تری را نیز برایتان در پی خواهد داشت.

هنگام خرید بهترین روغن آرگان مو مطمئن شوید که ویژگی های زیر را دارا است:

  • روغن ارگان ارگانیک و ۱۰۰٪ خالص بدون هیچگونه ترکیبات اضافه
  • دارای برچسب برای استفاده آرایشی
  • ریخته شده در بطری شیشه ای به رنگ تیره

روغن آرگان خالص برای مصارف آرایشی و بهداشتی نباید هیچ بویی داشته باشد. روغن آرگان آشپزی بوی مغذی دارد و روغن آرگان با کیفیت پایین ممکن است بوی تند و غلیظی داشته باشد.

خاصیت روغن آرگان برای مو

برای حفظ خواص درمانی این روغن باید در بطری شیشه ای به رنگ تیره نگهداری و فروخته شود. رنگ روغن آرگان برای مصارف آرایشی طلایی روشن و رنگ روغن مخصوص آشپزی طلایی تیره است. آرگان باکیفیت شفاف بوده و در آن ناخالصی و رسوب وجود ندارد. حتی میزان اندکی ناخالصی اثر گذاری آن را کاهش می دهد.

در این مطلب گفتیم که روغن آرگان چیست و به بررسی مهمترین خواص روغن آرگان برای مو پرداختیم. مرطوب کنندگی، نرم کنندگی، تقویت پوست سر، محافظت از مو در مقابل آسیب های ناشی از حرارت و رنگ مو، محافظت از مو در مقابل آفتاب، درمان ریزش مو، رفع مو خوره و رفع کدری مو و درخشان سازی از جمله مهم ترین این خواص هستند. در ادامه گفتیم که به شکل شامپو، ماسک مو و کرم مو می توان از این محصول شگفت انگیز استفاده کرد. روغن آرگان خالص و محصولات حاوی آن را مقایسه کردیم و در آخر گفتیم که روغن آرگان خالص باید چه ویژگی هایی داشته باشد. تجربه های مصرف خود از روغن آرگان را در ادامه با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

چگونه روغن آرگان را نگهداری کنیم؟

برای دوام بیشتر روغن آرگان را در مکانی تاریک، سرد و دور از گرما و نور نگهداری کنید. شیشه های تیره بهترین ظرف برای نگهداری از آن هستند.

چند بار در هفته باید از روغن آرگان استفاده کرد؟

روغن آرگان خالص را بین ۱ تا ۳ بار در هفته به مقدار چند قطره استفاده نمایید. ماسک موی مخصوص شب آرگان با یک بار مصرف در هفته، موها را درخشان، ابریشمی و سالم می سازد.

آیا  می توان از فواید روغن آرگان برای مو ابرو نیز استفاده کرد؟

بله، روغن آرگان موجب تقویت ابروها، رویش مجدد و پیشگیری از ریزش آن ها می شود.

 

 

منبع:

healthline

byrdie