ساده ترین و موثرترین روش های خانگی برای رفع سیاهی آرنج

تیره شدن آرنج مشکلی است که تقریبا بسیاری از ما با آن مواجه شده و به دنبال راهی برای رفع سیاهی آرنج دست بوده ایم. اما برای رفع تیرگی آرنج چه باید کرد و چگونه می توان از شر این تیرگی های مزاحم که زیبایی پوستمان را به چالش کشیده و اجازه پوشیدن لباس های آستین کوتاه را به ما نمی دهند، خلاص شد؟!

با مطالعه این بخش از مجله سلامت و زیبایی میس و مستر متوجه خواهید شد که با استفاده از مواد طبیعی که در منزل دارید و ساخت انواع ماسک با آن ها به راحتی می ‌توانید به رفع تیرگی آرنج خود بپردازید و دوباره سفیدی را به پوست آرنج خود بازگردانید.

روش های رفع سیاهی آرنج

در ادامه قصد داریم به معرفی چندین روغن و ماسک پوست طبیعی و موثر در رفع تیرگی و سیاهی آرنج بپردازیم.

سفید شدن آرنج با جوش شیرین

جوش شیرین یکی از بهترین و موثرترین موادی است که می تواند به رفع تیرگی آرنج کمک نماید. بی شک همه ما قبل از این نام جوش شیرین را فقط در شیرینی پزی و کیک پزی شنیده بودیم و هرگز نمی دانستیم، چه خواص شگفت آوری می تواند برای پوست و رفع سیاهی آرنج داشته باشد. جوش شیرین قدرت این را دارد تا سلول های مرده سطح پوست را از بین ببرد و با لایه برداری و تکیه بر خواص سفیدکنندگی خود، تیرگی های آرنج را برطرف سازد.

به منظور رفع سیاهی آرنج با جوش شیرین تنها کافی است، دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و آن قدر هم بزنید، تا حالت خمیری به خود بگیرد. سپس مقداری از آن را بردارید و به صورت دورانی روی نقاط تیره پوست آرنج خود ماساژ دهید. سپس 5 الی 10 دقیقه صبر کنید تا این ماسک روی پوستتان خشک شود و پس از آن پوست خود را با آب ‌ولرم شستشو دهید. از این ماسک می توانید به عنوان کرم رفع سیاهی آرنج و به صورت روزانه استفاده نمایید تا به نتیجه دلخواه و مطلوب خود برسید.

از بین بردن سیاهی آرنج با جوش شیرین

از بین بردن سیاهی ارنج با سرکه سیب و ماست

ماست دیگر ماده طبیعی است که می تواند نقش موثری را در رفع تیرگی آرنج ایفا کند. دلیل آن هم وجود اسید لاکتیک و ویتامین های B5 و B12 در فرمولاسیون آن است. در کنار آن کلسیم موجود در ماست به درمان خشکی و زبری پوست آرنج می پردازد. حال تصور کنید، اگر در کنار ماست با این همه خواص اعجاز انگیز، سرکه سیب که خود به تنهایی یک ماده غنی از اسید استیک است و می تواند به رفع سیاهی آرنج کمک کند، هم استفاده کنید.

به منظور ساخت این ترکیب شگفت آور برای رفع سیاهی آرنج 1 قاشق غذاخوری ماست را با 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط کنید و آن قدر هم بزنید تا ترکیبی یکدستی حاصل شود. سپس مقداری از آن را بردارید و روی نقاط تیره پوست آرنج خود بمالید. 15 الی 20 دقیقه وقت بگذارید تا مواد روی پوستتان خشک شوند و سپس با آب گرم بشویید. به جرات می توان گفت، این ماسک همانند یک کرم سفید کننده آرنج عمل می کند و اگر به صورت مداوم و یک روز در میان از آن استفاده کنید، خیلی زود شاهد رفع سیاهی آرنج خود خواهید بود.

مواد طبیعی در رفع سیاهی آرنج تاثیر قابل ملاحظه ای دارند و با ساخت ماسک های خانگی با آن ها شاهد تغییرات شگرفی در رنگ پوست آرنج خود خواهید بود.

سفید کردن ارنج با جو دو سر

اگر به دنبال رفع سریع تیرگی آرنج خود هستید به هیچ عنوان از خواص فوق العاده جو دو سر غافل نشوید. جو دو سر یک لایه بردار قدرتمند است که به خوبی می تواند، سلول های مرده سطح پوست را از بین ببرد و در کنار رفع سیاهی آرنج، پوست شما را روشن و صاف جلوه دهد. جو دو سر همچنین دارای خواص مرطوب کنندگی نیز هست که با تکیه بر همین خواص، می تواند شما را از شر زبری و خشکی پوست آرنج هایتان خلاص کند.

برای آن که به کمک جو دو سر بتوانید به رفع تیرگی آرنج خود سرعت ببخشید، لازم است تا یک قاشق غذا خوری آب لیموی تازه و کمی نمک را به یک قاشق غذاخوری جو دو سر اضافه نمایید. سپس مواد را آن قدر هم بزنید تا یک ترکیب صاف و یکدست حاصل شود. پس از آماده شدن ماسک، مقداری از آن را بردارید و با حرکات دایره ای شکل روی نواحی تیره پوست آرنج خود بمالید. سپس اجازه دهید تا به مدت 10 الی 15 دقیقه روی پوست باقی بماند و پس از آن با آب گرم بشویید. این کار را حداقل 3 تا 4 بار در هفته تکرار کنید تا به بهترین نتیجه برای رفع سیاهی آرنج برسید.

سفید کردن آرنج با جو دوسر

رفع تیرگی ارنج با زردچوبه

سال هاست که مردم به خواص معجزه آسای زردچوبه برای روشن کردن پوست و رفع سیاهی آرنج پی برده اند. زردچوبه که در فرمولاسیون خود عنصری به نام کورکومین دارد، می تواند تولید ملانین را کاهش دهد و علاوه بر رفع سیاهی آرنج، باعث سفید و روشن شدن پوست شود. خواص ضد میکروبی و ضد التهابی قوی زردچوبه هم می تواند، روند سفید کردن آرنج را سرعت ببخشد.

اگر می خواهید به کمک زردچوبه تیرگی آرنج خود را رفع کنید، تنها کافی است، دو قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با کمی آب لیموی تازه مخلوط کنید. سپس آن ها را خوب هم بزنید تا یک خمیر صاف و یکدست به دست بیاید. حالا ماسک شما آماده است و باید آن را روی نواحی تیره پوست آرنج های خود بمالید. سپس به مدت 15 الی 20 دقیقه به آن فرصت دهید تا روی پوست باقی بماند. هنگامی که خمیر روی پوستتان خشک شد، آن را با آب ولرم بشویید. برای این که هر چه سریع تر به نتیجه برسید، هفته ای 3 تا 4 مرتبه از این ماسک برای رفع تیرگی آرنج خود استفاده کنید.

رفع تیرگی آرنج با زردچوبه

درمان تیرگی آرنج با آلوئه ‌ورا

اگر علاقه مند به استفاده از ماسک های خانگی در مراقبت های پوستی باشید، بی شک بارها و بارها نام آلوئه ورا را برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی شنیده اید. یکی دیگر از خواص آلوئه ورا برای پوست کمک به رفع سیاهی آرنج می باشد. در ترکیبات آلوئه ورا آنزیمی با نام آلومین وجود دارد که به واسطه وجود همین آنزیم قدرتمند، به خوبی می تواند باعث رفع تیرگی آرنج شود. علاوه بر این، استفاده از آلوئه‌ ورا در از بین رفتن سلول‌های مرده پوستی و درمان خشکی و زبری آرنج هم مفید است.

به منظور بهره بردن از خواص فوق العاده آلوئه ورا در رفع سیاهی آرنج ابتدا باید یک تکه برگ آلوئه‌ورا را برش دهید تا ماده ژلاتینی یا عصاره درون آن خارج شود. سپس مقداری از این ژل را بردارید و روی نواحی تیره پوست آرنج خود بمالید و اجازه دهید به مدت 20 الی 30 دقیقه روی پوستتان باقی بماند. در نهایت نیز پوست خود را آب گرم شستشو دهید. برای این که بتوانید با استفاده از آلوئه ورا به نتایج خیره کننده ای در رفع سیاهی آرنج خود برسید، لازم است تا هر روز این کار را تکرار کنید.

از بین بردن تیرگی آرنج با آلوئه ‌ورا

تاثیر روغن نارگیل در رفع سیاهی آرنج سریع

همواره روغن های طبیعی و به ویژه روغن نارگیل در درمان مشکلات پوستی راهگشا بوده اند. خواص روغن نارگیل برای پوست به قدری است که در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد. روغن نارگیل به این دلیل می تواند در رفع سیاهی آرنج نقش بسیار مهمی را ایفا کند که در ترکیبات خود مقادیر زیادی ویتامین E دارد. ویتامین E می تواند علاوه بر از بین بردن تیرگی های پوستی، از خشکی و زبری پوست هم جلوگیری نماید.

به منظور رفع سیاهی آرنج با روغن نارگیل تنها کافی است، مقداری از آن را روی نواحی تیره پوست آرنج خود بمالید و اجازه دهید به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند و جذب شود. در نهایت نیز با آب ولرم شست و شو دهید. از این روش می توانید، هر روز یا یک روز در میان استفاده کنید.

روغن نارگیل برای رفع سیاهی آرنج

همواره به یاد داشته باشید، رفع تیرگی آرنج عملی زمان بر است. بنابراین به صبر و مراقبت از پوست به شکل مداوم نیاز دارد.

آب لیمو برای رفع سیاهی آرنج

یکی دیگر از آسان ترین و در عین حال موثرترین روش ها برای رفع سیاهی و برای سفید شدن آرنج، استفاده از آب لیمو می باشد. لیمو با تکیه بر خواص سفید کنندگی طبیعی خود، می‌تواند به رفع تیرگی آرنج کمک زیادی کند. علاوه بر این همانطور که می دانید، لیمو دارای مقدار فراوانی ویتامین C است که وجود همین ویتامین باعث می شود تا بتواند، سلول‌های مرده سطح پوست را از بین برده و موجب روشن شدن پوست گردد. برای رفع سیاهی آرنج با لیمو می توانید، آب آن را بگیرید و با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و روی نواحی تیره آرنج خود بمالید. پس از گذشت 20 الی 30 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

روش دیگر برای استفاده از لیمو برای رفع سیاهی آرنج به این صورت است که باید یک عدد لیموی تازه را برش دهید و آن را روی مناطق مورد نظر بمالید و برای چند دقیقه ماساژ دهید و سپس با آب گرم بشویید. مطمئن باشید، اگر این کار را 3 تا 4 مرتبه در هفته تکرار کنید، به مرور زمان تمامی تیرگی های پوست آرنجتان از بین خواهد رفت و به دنبال آن پوست روشن و صافی خواهید داشت.

از بین بردن سیاهی آرنج

رفع سیاهی آرنج با اسکراب روغن زیتون و شکر

استفاده از اسکراب روغن زیتون و شکر یکی از بهترین روش ها برای رفع سیاهی آرنج می باشد؛ چرا که هم روغن زیتون و هم شکر دارای خواص فوق العاده ای برای پوست هستند و می توانند، تیرگی های پوست آرنج را از بین ببرند. این ترکیب معجزه آسا با آبرسانی و از بین بردن سلول های مرده سطح پوست به رفع تیرگی آرنج کمک شایانی می نماید. علاوه بر این، وجود روغن زیتون در این اسکراب باعث می شود تا پس از استفاده، پوستی نرم، صاف و لطیف ‌داشته باشید.

برای تهیه این اسکراب خانگی رفع کننده سیاهی آرنج ابتدا باید روغن زیتون را کمی گرم کنید و سپس به مقدار یک قاشق غذاخوری شکر هم به آن اضافه نمایید و آن قدر هم بزنید تا خمیر نسبتا غلیظی به دست آید. حال وقت آن رسیده تا مقداری از این خمیر را به آرامی روی نواحی تیره پوست آرنج خود بمالید و به مدت 10 الی 15 دقیقه اجازه دهید، روی پوست باقی بماند. در نهایت پوست خود را با آب گرم شستشو دهید. برای رسیدن به بهترین نتیجه، این کار را هر روز تکرار کنید.

اسکراب روغن زیتون و شکر

کلام آخر

در این مطلب با راهکارهای سریع و خانگی برای رفع تیرگی آرنج آشنا شدید. امیدواریم با به کارگیری هر کدام از آن ها شاهد نتایج خیره کننده ای باشید و از شر تیرگی های آرنجتان راحت شوید.

در پایان تقاضامندیم هرگونه تجربه، نظر یا پیشنهادی پیرامون هر کدام از روش های درمان سیاهی آرنج دارید از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما و سایر همراهان همیشگی مجله سلامت و زیبایی میس و مستر در میان بگذارید.

سوالات متداول پیرامون رفع سیاهی آرنج

پایان بخش این مطلب پاسخ به سه مورد از رایج ترین سوالات در خصوص رفع تیرگی آرنج خواهد بود.

علت تیره شدن پوست آرنج چیست؟

بدون شک دانستن علت تیره شده آرنج به شما در رفع تیرگی آرنج کمک زیادی خواهد کرد. این علت ها عبارتند از:
اصطکاک مداوم باعث افزایش ضخامت پوست در آرنج و تیره شدن آنها می‌‌شود.
عدم رعایت بهداشت می تواند منجر به تجمع سلول های مرده روی پوست آرنج و تیرگی این نواحی گردد.
کسانی که مدام در زیر آفتاب هستند و از لباس های آستین کوتاه استفاده می نمایند، پوست آرنجشان به مرور زمان سیاه می شود.
خشکی پوست آرنج می تواند، منجر به تیره و سیاه شدن این ناحیه از بدن شود

چگونه سیاهی آرنج را از بین ببریم ؟

خوش بختانه روش ها و مواد مختلفی برای رفع سیاهی آرنج وجود دارد. ما در این مقاله تعدادی از بهترین روش های رفع تیرگی آرنج را به شما آموزش دادیم که همگی آن ها روش های خانگی هستند که به راحتی و بدون صرف هیچ گونه هزینه ای می توانید از آن ها استفاده نمایید.

آیا می توان از سیاه شدن پوست آرنج پیشگیری کرد؟

بله؛ رعایت نکات زیر می تواند از سیاه شدن آرنج پیشگیری نماید.
همواره سعی کنید، در طول روز، برای پوشاندن پوست آرنج خود، لباس های آستین بلند بپوشید.
حتی الامکان از تکیه دادن روی آرنج هایتان خودداری کنید، ولی اگر در هر صورت قادر به ترک این کار نیستید، حتما پوست این نواحی را با پارچه ای نرم بپوشانید.
همیشه برای آبرسانی و دفع سموم بدن مقدار زیادی آب بنوشید.
در هنگام دوش گرفتن آرنج های خود را با برس های لایه بردار تمیز کنید.

 

منابع

healthline