سایه چشم از آن جایی که باعث برجسته و درخشان شدن چشم ها می شود، از پرکاربردترین محصولات آرایشی برای خانم هاست. سایه چشم هم از لحاظ ساختار و ظاهر انواع مختلفی دارد و هم مدل های مختلفی برای سایه زدن چشم وجود دارد. بی شک همین مسئله هم باعث سردرگمی شما در انتخاب این وسیله آرایشی می شود و هم کار شما را در انتخاب مدل دشوار می کند. با این حال شناخت انواع سایه چشم به خانم ها کمک زیادی خواهد کرد تا بتوانند، متناسب با نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشند. در همین راستا ما این بخش از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر را به این موضوع اختصاص دادیم و قصد داریم، در آن شما را با انواع سایه چشم آشنا سازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

  • اگر می خواهید، آرایش چشم هایتان خیره‌کننده باشد، لازم است که با انواع سایه چشم و کاربردی که هر کدام دارند آشنا شوید.
  • در میان انواع سایه چشم رایج‌ترین نوع آن سایه چشم پودری است که به صورت فشرده شده در پالت‌های متعددی در بازار موجود هستند.
  • اگر دوست دارید چشم‌هایتان درخشندگی بیشتری داشته باشد از انواع سایه چشم براق و اکلیلی استفاده کنید.
  • در دنیای امروزه سایه چشم لایت به یکی از ترندهای آرایشی تبدیل شده و برای اجرای آن باید از رنگ های طبیعی نظیر قهوه ای روشن و گلبهی استفاده نمود.

 

انواع سایه چشم بر اساس ساختار

سایه چشم بر اساس بافت و ساختار انواع مختلفی دارند که همگی آن ها در بازار موجود هستند. اما برای آن که بتوان از میان آن ها سایه چشمی که متناسب با نیاز و شرایط ما باشد، انتخاب کنید، باید اطلاعات کافی در مورد هر کدام از آن ها داشته باشید. به همین دلیل در ادامه مطلب به معرفی انواع سایه چشم بر اساس ساختار خواهیم پرداخت.

۱- سایه چشم پودری

در میان انواع سایه چشم، سایه های پودری رایج تر و شناخته شده تر هستند و در کیف آرایشی بیشتر خانم‌ها پیدا می‌شود. این نوع سایه چشم اغلب به صورت پالت های دوتایی یا چندتایی عرضه می شوند. سایه‌ چشم پودری تنوع رنگ بسیار زیادی دارد و در میان آن ها می توان انواع سایه چشم اکلیلی و سایه چشم مات را پیدا کرد. ویژگی که این نوع از سایه ها دارند و باعث تمایز آن در میان انواع سایه چشم شده، قابلیت مخلوط شدن است. به این صورت که به کمک سایه های پودری خیلی راحت می توانید، رنگ‌های مختلف را با هم ترکیب یا در کنار هم استفاده کنید.

این نوع سایه ها برای کسانی که نوع پوستشان معمولی یا چرب است، گزینه بسیار‌ خوبی‌ است. برای استفاده از سایه های پودری باید از قلم‌موی متوسط و تخت کمک بگیرید و آن را آرام و خیلی ملایم به روی پلک بزنید. البته جالب است، بدانید که حتی با انگشتانتان هم می توانید، از سایه های پودری استفاده کنید.

نکته ای که باید در حین استفاده از سایه های پودری به آن توجه داشته باشید، این است که اگر از هیچ ماده ای به عنوان زیر سایه استفاده نکنید، سایه های پودری بسیار بی دوام خواهند بود. اما اگر قبل از سایه زدن چشم، یک لایه کرم یا پرایمر روی پلک ها بزنید، پودر روی پوست تثبیت می شود و نمی ریزد.

انواع سایه چشم پودری

۲- سایه چشم کرمی

سایه چشم کرمی یکی دیگر از انواع سایه چشم است که بافت مخملی و یک‌دستی دارند و معمولا در یک ظرف کاسه ای کوچک عرضه می شوند. سایه‌های کرمی اغلب براق هستند. به همین خاطر نسبت به سایر سایه چشم ها برق بیشتری به چشم ها می دهد. از این رو می توانیم از آن برای شرکت در محالس و میهمانی هایی که می‌خواهیم در آن حسابی بدرخشیم، استفاده کنیم. اما اگر آرایش طبیعی مد نظرتان است، پیشنهاد ما این است که پس از استفاده از آن، به کمک سایه مات پودری روی آن را بپوشانید.

نکته دیگری که در رابطه با سایه های کرمی وجود دارد، این است که تنوع رنگ آن کم است و به اندازه‌ سایه پودری زیاد نیست و به صورت تکی به فروش می رسد. البته شما می توانید، دو یا چند رنگ از آن را مخلوط کنید تا به رنگ دلخواهتان برسید. برای این کار باید دقت کنید که این نوع سایه خیلی زود خشک می‌شود. اگر بخواهیم آن را تغیر دهیم،باید خیلی سریع دست به‌کار شویم.

سایه های کرمی از آن جایی که برق بیشتری به پلک ها می بخشند، معمولا برای پوست های چرب مناسب نیستند. اما برای خانم‌هایی که پوست خشک و حساس دارند، گزینه بسیار خوبی است. ویژگی که سایه های کرمی را در میان انواع سایه چشم برجسته کرده، دوام خوب آن هاست. این سایه ها آنقدر دوام خوبی دارند که تا آن‌ها را پاک نکنیم، روی پوست‌مان تکان نمی‌خورند. با این حساب اگر برای مدت طولانی می خواهید، آرایش داشته باشید و در کنار آن تا پایان سایه چشم‌تان مرتب باشد، پیشنهاد ما استفاده از سایه های کرمی است.

۲- سایه چشم کرمی

۳- سایه چشم مایع

سایه های مایع را می توان جدیدترین نسل سایه های چشم معرفی نمود. این نوع سایه ها در بسته بندی شبیه به رژلب‌های مایع با یک تیوپ درخشان و یک اپلیکاتور نرم و پر پرز تولید و به بازار عرضه می شوند. تنوع رنگ آن ها بسیار است و به صورت تکی و در رنگ های گوناگون وجود دارند. سایه های مایع از آن جایی که مایع هستند، هم کنترل کردن آن دشوار است و هم سریع خشک می شوند. تمام این مسائل در کنار هم باعث شده تا طرز استفاده از سایه های مایع به نسبت انواع سایه چشم دشوارتر باشد.

سایه چشم مایع برای آن دسته از افرادی که پوست چرب دارند، گزینه مناسبی نیست، چرا که پوست این افراد روغنی است و زمانی که سایه چشم مایع روی پلک آن ها زده می شود، سایه چشم مایع در خط پلک رسوب کرده و بدشکل به نظر می‌رسد. اگر پوست خشک یا نرمالی دارید، بدون نگرانی می توانید، از این سایه چشم استفاده نمایید. سایه چشم‌های مایع هم به صورت براق و هم به صورت مات هستند. شما می توانید، به کمک انواع سایه چشم شاین به چشم هایتان حالتی براق، خیس و فریبنده بدهید. سایه چشم های مایع براق بسیار دراماتیک و بهترین انتخاب برای مهمانی‌های شبانه هستند .

این نوع سایه چشم را در میان انواع سایه چشم می توان زیباترین نوع آن نامید که علاوه بر زیبایی فوق العاده ای که به چشم ها می بخشد، دارای ماندگاری و دوام زیادی نیز هست. دوام سایه های مایع به گونه ای است که هر زمان در آینه نگاه کنید، انگار که همین چند دقیقه پیش سایه زده‌اید. همه این مسائل در کنار هم باعث می شود تا از آن برای آرایش عروس استفاده شود.

سایه چشم مایع

۴- سایه چشم پودری شل

یکی دیگر از انواع سایه چشم موجود در بازار سایه های پودری شل هستند. پودر این نوع سایه ها کاملا از هم جدا و به صورت دانه ای است. به همین خاطر در حین استفاده ممکن است، این پودرهای جدا از هم روی پوستتان بریزد و آرایشتان را خراب کند. همین مسئله باعث شده تا استفاده از سایه چشم پودری شل در میان انواع سایه چشم سخت تر باشد و فقط برای آرایشگران و خانم هایی که در آرایش حرفه ای هستند، توصیه شود. اگر پوست خشکی دارید یا در آرایش کردن مهارت چندانی ندارید، پیشنهاد ما به شما این است که از دیگر مدل های سایه چشم استفاده کنید.

۵- مدادی

یکی دیگر از انواع سایه چشم، سایه های مدادی هستند و همانطور که از نامشان مشخص است، شکل ظاهری شبیه مداد دارند و همانند مداد هم قابل تراشیدن هستند. سایه های چشم مدادی بافت چرب و سبکی دارند که نه تنها چشم و پلک را اذیت نمی کند، بلکه جلوه ای زیبا به چشم ها می بخشد. به طوری که حتی افرادی که چشم‌هایی حساس دارند، هم بدون نگرانی می توانند، از آن استفاده نمایند. نوک مدادی و فرم قلمی این مدل سایه ها باعث شده تا استفاده از سایه های مدادی نسبت به سایر سایه ها بسیار ساده تر باشد. به همین خاطر اگر در کشیدن سایه چشم مهارت کافی ندارید و به دنبال بهترین نوع سایه برای آرایش های سریع و روزمره هستید، از کنار انواع سایه چشم مدادی به سادگی عبور نکنید.

در حقیقت این نوک مدادی این محصولات است که باعث می شود، در زمان طراحی سایه چشم بتوانید به سادگی کنترل را به دست بگیرید و آرایش مرتب و منظمی برای چشم هایتان رقم بزنید. انواع سایه چشم مدادی، در رنگ ها و ترکیبات مختلف برای کاربردهای مختلف در سبک های آرایشی گوناگون تولید می شوند و مانند هر نوع سایه چشمی در دو مدل براق و مات وجود دارند. مزیت دیگر سایه های مدادی ماندگاری آن است. دوام این نوع سایه ها بسیار زیاد است. به همین خاطر برای آرایش طولانی مدت روزانه مناسب است.

سایه های مدادی

۶- پخته شده

یکی از انواع سایه چشم که در طی چند سال اخیر توانسته در میان خانم ها طرفداران زیادی را به دست آورد، سایه پخته شده است. بهترین مزیتی که این نوع سایه چشم دارد، این است که به راحتی با هم ترکیب می ‌شوند و برای آرایش‌های ترکیبی چشم گزینه ایده آلی خواهند بود. در مواقعی که قصد شرکت در مجلسی را دارید و می خواهید، آرایشتان ماندگاری و شدت بیشتری داشته باشد، بهترین گزینه برای شما استفاده از سایه چشم پخته شده است. نکته ای که در هنگام استفاده از آن باید به یاد داشته باشید، این است که برای استفاده از شدت رنگ بالا این سایه از قلموی مرطوب و برای استفاده از شدت کمتر این سایه می توانید از قلموی خشک استفاده کنید.

انواع سایه چشم پخته شده

معرفی محصول: پالت سایه چشم شون مدل Dramatic

اگر با شناخت انواع سایه چشم در خرید یک سایه چشم خوب مردد مانده اید، ما به شما پالت سایه چشم شون مدل دراماتیک را پیشنهاد می کنیم. این پالت ۴  تایی تنوع رنگی خوبی دارد و از آن جا که هر کدام از رنگ های آن ظاهری طبیعی به چشم ها می دهد، به کمک آن می توانید انواع سایه چشم دخترانه را تجربه کنید.

 پالت سایه چشم دراماتیک شون بافت نرم، مخملی و لطیفی دارد و از آن جایی که گیاهی است و در ساخت آن هیچ گونه پارابنی به کار نرفته برای آن دسته از افرادی که چشم های حساسی دارند، بسیار مناسب است. یکی دیگر از ویژگی هایی که این محصول را در میان خانم های خوش سلیقه به محبوبیت رسانده، ماندگاری بالای آن است. ما به شما اطمینان می دهیم زمانی که از سایه چشم شون برای آرایش چشم هایتان استفاده کنید و در همان حین عرق کنید یا آب به صورتتان بریزد، آرایش چشم هایتان از بین نخواهد رفت. پالت سایه چشم شون مدل دراماتیک با تنوع رنگ فوق العاده متناسب با سلیقه شما هم اکنون در فروشگاه اینترنتی میس و مستر موجود است و به راحتی می توانید، آن را خریداری و استفاده نمایید.

پالت سایه چشم شون مدل Dramatic

انواع سایه چشم بر اساس نتیجه نهایی

حال که با انواع سایه چشم براساس ساختار آشنا شدید، وقت آن رسیده تا بدانید هر کدام از سایه ها جلوه خاصی به پلک ها می دهد. سایه ها بر اساس جلوه ای که ایجاد می کنند به چند دسته مات، نیمه مات و شاین تقسیم می شوند. در ادامه این مطلب به انواع سایه چشم شاین، مات و نیمه مات اشاره ای خواهیم کرد.

مات

سایه‌های مات نوعی از سایه چشم هستند. این نوع سایه ها نور را منعکس نمی کند و هیچ گونه درخشسی روی پلک ها ندارد. به همین خاطر برای آرایش چشم‌ها در روز مناسب می‌باشند.

اگر جزو آن دسته از خانم هایی هستید که به آرایش های ساده و شیک علاقه مند هستید و همواره به دنبال انواع سایه چشم ساده هستید، پیشنهاد ما استفاده از سایه های مات است. با دیدن تصویر زیر به خوبی می توانید، درک کنید که به چه سایه هایی مات گفته می شود و چه جلوه ای برای چشم ها ایجاد می کند.

میکاپ مات

براق یا شاین

سایه شاین هم یکی دیگر از انواع سایه چشم است که همانطور که از نامشان پیداست جلوه و درخشش خاصی دارند و معمولا برای برجسته کردن چشم از آن استفاده می شود. اگر به میهمانی شبانه ای دعوت شده اید و می خواهید در آن مجلس آرایش چشم هایتان با شکوه‌تر و مجلسی تر از همیشه به نظر بیاید، می‌توانید از سایه‌های شاین و براق استفاده کنید. یکی از مهم ترین ویژگی های سایه های شاین که به آن سایه چشم براق نیز گفته می‌شود، این است که بین چین و چروک‌های پوست جمع نمی‌شود و بر روی پلک نمی‌ماسد. به همین خاطر در میان خانم ها طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

میکاپ براق یا شاین

نیمه مات

جلوه ای که سایه نیمه مات به عنوان یکی از انواع سایه چشم برای چشم ها ایجاد می کند، نه درخشش و جلوه سایه های شاین را دارد و نه به اندازه سایه های مات بی جلوه است. در حقیقت می توان گفت، این نوع سایه بین سایه مات و شاین قرار دارد. افرادی هستند که نه سایه های اکلیلی و براق را می پسندند و نه سایه هم مات را دوست دارند. برلی این افراد سایه های نیمه مات بهترین گزینه است، چرا که این نوع سایه نور را کمتر از سایه شاین منعکس می کند ولی در کنار آن حلوه خاصی به چشم ها می بخشد.

انواع سایه چشم بر اساس رنگ

سایه چشم در انواع رنگ های روشن و تیره و همچنین مات و براق وجود دارند. همانطور که می دانید، پالت های سایه چشمی هستند که انواع رنگ سایه چشم را دارند. هر کدام از ما هم بی شک یکی از این پالت های سایه چشم را در میان لوازم آرایشمان داریم. منتها فقط از چند رنگ به خصوص آن استفاده کرده ایم و بسیاری از رنگ ها را حتی یک بار هم به آن دست نزده ایم. در ادامه به شما خواهیم گفت، از انواع رنگ سایه چشم چگونه باید استفاده کرد و بهترین سایه چشم مناسب شخص شما چه رنگی است.

  • روشن ترین رنگ های سایه باید به عنوان هایلایتر برای استخوان ابرو و گوشه چشم ها استفاده شود.
  • رنگ های تیره برای چین پلک و اطراف خطوط مژه کاربرد دارند.
  • رنگ های متوسط بهتر است، برای ترکیب کردن رنگ های سایه به کار گرفته شوند.
  • رنگ های تیره مانند مشکی، سورمه ای و قهوه ای باعث بزرگ شدن عنبیه می شوند.
  • برای چشم های قهوه ای رنگ های سبز، آبی، خاکستری و بنفش تیره بهترین انتخاب هستند.
  • رنگ های روشن مانند گلبهی، قهوه ای روشن و صورتی بهترین گزینه برای آرایش لایت روزانه هستند.
  • برای آرایش چشم های سبز باید از سایه های قهوه ای، سبز تیره و یاسی استفاده نمود.
  • سایه چشم‌های مات برای آرایش روزانه استفاده می شوند.
  •  سایه چشم‌های اکلیلی و براق برای مهمانی و جشن‌ها کاربرد دارند.

انواع سایه چشم بر اساس رنگ

انواع سایه چشم بر اساس مدل

سبک‌ها و مدل‌های بسیار متنوعی برای سایه چشم وجود دارند. در ادامه ما به معرفی انواع مدل سایه چشم پرداخته ایم. آشنایی با این مدل ها به شما کمک خواهد کرد تا از آن ها ایده بگیرید و چشم هایتان را به زیبایی بیارایید. پیشنهاد ما به شما این است که هر کدام از مدل ها را حداقل برای یک‌بار هم که شده روی صورت‌تان امتحان کنید، تا بدانید دقیقا چه آرایشی منحصر به فردتان می‌کند.

سایه چشم لایت

در دنیای امروزی که سایه های غلیظ چندان مورد توجه قرار نمی گیرد، انواع سایه چشم لایت به ترند آرایشی تبدیل شده است. سایه چشم لایت به معنای آرایش ساده چشم است. میکاپ لایت چشم برای خانم هایی که به مد روز اهمیت می دهند، در هر رده سنی که باشند، انتخاب مناسب و ایده آلی است. اگر در میان انواع سایه چشم مدل لایت را انتخاب می کنید، باید سعی کنید از رنگ های مات و ملایم سایه نظیر قهوه ای روشن و تیره، خاکستری و … استفاده نمایید. به کمک این رنگ ها می توانید، انواع سایه چشم ساده را روی چشم های خود پیاده کنید. توجه داشته باشید که هر چقدر رنگ هایی که برای کشیدن سایه چشم به کار می برید طبیعی تر باشند میکاپ چشم لایت زیبا و بدون نقص تر به نظر می رسد.

سایه چشم لایت

مدل سایه چشم عربی

یکی از زیباترین مدل های سایه چشم که طرفداران زیادی هم دارد، سایه چشم عربی یا خلیجی است. در این مدل سایه چشم از رنگ های تیره استفاده می شود تا چشم ها را بسیار زیبا و فریبنده کند. همانطور که گفته شد، در این نوع از آرایش چشم معمولا از رنگ های تیره استفاده می شوند، که معمولا رنگ های دودی، قهوه ای و خاکستری هستند. هدف این مدل سایه چشم این است که چشم ها بزرگ تر از آن چه که هست، به نمایش کشیده شود. به همین خاطر سایه چشم را به سمت بیرون و بالا می کشند. سایه پایین چشم هم از کنار خط مژه پایینی زده می شود و به سمت بالا محو می شود.

مدل سایه چشم عربی

مدل سایه چشم فشن

در میان انواع سایه چشم عجیب ترین مدل را می توان سایه چشم فشن نامید. در این مدل هیچ قاعده، قانون و محدودیتی در استفاده از هر کدام از رنگ های سایه وجود ندارید و شما می توانید، از رنگ هایی متنوع و نامحدود استفاده کنید. در سایه چشم فشن اغلب اصول هارمونی رنگ ها که ضامن زیبایی طبیعی چهره است، نادیده گرفته می شود و رنگ هایی که هیچ سنخیتی با هم ندارند، در کنار هم استفاده می شوند. استفاده از انواع سایه چشم اکلیلی با زرق و برق فوق العاده در این مدل آرایش بسیار معمول است.

مدل سایه چشم فشن

سایه چشم اسموکی

سایه چشم اسموکی یکی از چشمگیرترین و پرطرفدارترین مدل ها در میان انواع سایه چشم دنیای مد و فشن است. به کمک این مدل سایه می توانید، چشم هایتان را دراماتیک، جذاب و رویایی جلوه دهید. برای پیاده کردن این مدل فرقی نمی کند، در میان انواع سایه چشم کدام را انتخاب می کنید، مهم این است که به سراغ رنگ های مشکی، قهوه ای و خاکستری بروید.

اگر به تصویر زیر نگاه کنید، به خوبی می توانید، به زیبایی این مدل سایه چشم پی ببرید. منتها ممکن است، گمان کنید، انجام آرایش چشم اسموکی کار سخت و پیچیده ای است.

درست است که این مدل سایه چشم به مهارت و دقت زیادی احتیاج دارد، اما شما هم با تمرین می توانید، آن را روی چشم های خود پیاده کنید. اگر مقاله ای که در مجله آرایش و زیبایی میس و مستر با عنوان آموزش آرایش اسموکی به صورت گام به گام را مطالعه کنید، دیگر نگرانی از بابت طریقه کشیدن سایه اسموکی نخواهید داشت.

سایه چشم اسموکی

انواع سایه چشم عروس

همانطورکه می دانید، میکاپ عروس و به ویژه نوع آرایش چشم ها نقش مهمی در زیبایی چهره عروس خانم ها ایفا می کند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که عروسی تان در پیش است، باید نهایت دقت و حساسیت را به کار بگیرید تا در میان انواع سایه چشم، سایه چشم زیبا و خاصی را برای عروسی تان انتخاب کنید. همانطور که می دانید، سایه ها هم مدل های مختلفی دارند و هم رنگ های متنوعی که بسته به سلیقه و همچنین فرم صورت و چشم هایتان می توانید، یکی از آن ها را انتخاب کنید. در مقاله دیگری راهنمایی تان کرده ایم بهترین سایه چشم عروس را از چه برندی انتخاب کنید.

در ادامه مطلب تصاویری از انواع سایه چشم جدید مخصوص عروس خانم ها را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم تا با ایده گرفتن از آن ها بتوانید سایه چشم زیبا و خاصی را انتخاب کنید.

انواع سایه چشم عروس

انواع سایه چشم عروس

انواع سایه چشم عروس

انواع سایه چشم عروس

کلام آخر

در این بخش از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر علاوه بر این که انواع سایه چشم معرفی شد، مدل هایی از انواع سایه چشم جدید هم آورده شد. لذا امیدواریم با مطالعه و به کمک آن بتوانید، با توجه به متنوع بودن بازار لوازم آرایشی بهترین سایه چشم را انتخاب و خریداری نمایید.

در پایان نیز تقاضا داریم چنانچه سوال و ابهامی در این خصوص دارید، یا حتی تجربه ای در زمینه استفاده از هر کدام از انواع سایه چشم دارید از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما و سایر همراهان همیشگی این مجله زیبایی در میان بگذارید.

سوالات متداول

در پایان این مطب به سه مورد از رایج ترین سوالات در خصوص انواع سایه چشم پاسخ خواهیم داد.


انواع سایه چشم کدامند؟

سایه چشم انواع مختلفی به لحاظ رنگ، شکل و نوع دارند. برای مثال می‌توان به سایه پودری، مدادی، کرمی و مایع یا سایه های مات و براق شاره کرد. در این مطلب مفصل راجع به انواع سایه چشم صحبت کرده ایم، که با مطالعه متوجه خواهید شد، چند نوع سایه چشم وجود دارد.

در میان انواع سایه چشم کدام یک بهتر است؟

هر کدام از انواع سایه چشم برای هدف خاصی طراحی و تولید شده اند. به همبن خاطر هیچ گاه نمی توان گفت، کدام نوع سایه بهتر است. برای انتخاب سایه چشم بهتر است درباره هر یک اطلاعاتی داشته باشید و بسته به نیاز پوستی خود، انتخاب نمایید. پیشنهاد ما به شما اگر خیلی حرفه‌ای نیستید، این است که به سراغ سایه های پودری بروید، چرا که تغییر رنگ و محو کردن آن راحت تر است.

معروف ترین برند سایه چشم کدام است؟

برندهای ایزادورا، هدی بیوتی، ایو سن لوران، گرلن و ادور از جمله بهترین و مشهورترین کمپانی هایی هستند که توانسته اند، انواع سایه چشم را با بهترین کیفیت و بیشترین تنوع رنگ به بازار عرضه نمایند و رضایت مشتریان خود را به دست آورند.