ممکن است برای شما هم سوال باشد که چطور می‌توانم با عینک آرایش کنم و زیباتر به نظر برسم. احتمالاً از خود می‌پرسید: « آیا می‌توانم حتی با داشتن عینک هم آرایش کنم؟ » پاسخ مثبت است و آنقدرها هم که فکر می‌کنید کار پیچیده یا دشواری نیست. تنها چیزی که لازم است کمی تمرین و یادگیری تکنیک‌های مناسب آرایش برای عینکی ها است. با درنظر گرفتن این تکنیک‌ها، نکات و ابزارهای مناسب می‌توانید آرایش را درکنار عینک داشته باشید و عالی به نظر برسید. ممکن است برای اینکه بهترین آرایش را با عینک یاد بگیرید، زمان ببرد، اما غیرممکن نیست. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد آرایش برای عینکی ها صحبت کنیم. عینک می‌تواند تأثیر زیادی بر ظاهر شما بگذارد. مدل‌سازی آرایش با مدل فریم عینک شما همگی به ترجیحات شخصی بستگی دارد. اما در اینجا چند نکته مد روز وجود دارد که به شما کمک می‌کند بهترین ظاهر را داشته باشید.

اگرچه آرایش کردن ممکن است برای برخی ساده باشد، اما آرایش برای عینکی ها کار دشوارتری است. یک جفت عینک می‌تواند آرایش کردن را سختتر کند، اما این نباید مانع از استفاده از محصولات مورد علاقه شما شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تکنیک آرایش مناسب را پیدا کنید! در اینجا لیستی از نکات و ترفندهایی وجود دارد که کمک کند چهره شما از پشت فریم نیز بدرخشد.

آرایش برای عینکی ها با فریم های مختلف

برخی از فریم‌های عینک می‌توانند در نور خاصی، سایه‌های تیره‌ای را در اطراف چشم ایجاد کنند. برای رفع این مشکل در آرایش برای عینکی ها، زیر چشم و مرکز بینی خود را با رنگ روشن‌تر ترکیب کنید. این تکنیک که به عنوان کانتورینگ شناخته می‌شود، شما را شاداب‌تر نشان داده و چشمان شما را برجسته می‌کند. اگر دوست دارید، می‌توانید با برنز کردن استخوان گونه، بالای پیشانی و هر دو طرف بینی، صورت خود را کاملاً کانتور کنید. مطمئن شوید که فونداسیون هایلایت و برنز کننده را با آرایش صورت خود با رنگ طبیعی ترکیب می کنید. در مقاله دیگری به آموزش هایلایت صورت و کانتورینگ پرداخته‌ایم.

حالت دادن به ابرو در آرایش برای عینکی ها با تا حد زیادی به اندازه و شکل عینک شما و همچنین ضخامت و خطوط ابروهای شما بستگی دارد. ابروهای کامل، مشخص و کمانی در حال حاضر مد هستند. با این حال، اگر از فریم‌های بزرگ و پررنگ استفاده می‌کنید، از آرایش ابروهای سنگین خودداری کنید. همین امر در مورد آرایش صورت برای عینکی هایی که موهای ابرویی به طور طبیعی روشن یا ابروهای نازک‌تری دارند نیز صدق می‌کند. نباید ابروهای خود را با رنگی که خیلی تیره است پر کنید یا آنها را خیلی پر جلوه دهید.

آرایش برای عینکی ها با فریم های مختلف

اگر از فریم‌های کوچک‌تر و ظریف‌تری استفاده می‌کنید، پر کردن ابروها با رنگ طبیعی می‌تواند به جلب تمرکز روی چشم‌ها و افزایش ظاهر شما کمک کند. با استفاده از یک مداد ابرو، یا سایه ابرو و یک برس نازک، ابروهای خود را با حرکات کوتاه و تیره مانند به آرامی پر کرده و قوس طبیعی ابرو را دنبال کنید. در آرایش برای عینکی ها مدل فریم خیلی تعیین‌کننده است. به عنوان مثال مجلات زیبایی اغلب توصیه می‌کنند که فریم‌های برجسته را با آرایش چشم ظریف و طبیعی ترکیب کنید. اما این همیشه بهترین انتخاب نیست. یک نگاه به تبلیغات فریم عینک نشان می‌دهد که می‌توانید آرایش خود را جسورانه‌تر انجام دهید. خط چشم گربه‌ای چشمگیر، مژه‌های باریک و رنگ سایه چشم، همه راه‌های عالی برای جذاب کردن چشم‌های شما هستند. اگر رنگ سایه چشم روشن را انتخاب می‌کنید، به یاد داشته باشید که با رنگ فریم‌ شما متفاوت باشد.

مانند هر آرایش دیگری در آرایش برای عینکی ها بهتر است چشم‌ها یا لب‌هایتان را برجسته کنید و در هر دو حالت افراط نکنید. اگر عینک‌های چشم نوازی دارید و عاشق سایه چشم‌های دراماتیک هستید، از لب‌های پررنگ صرف نظر کنید و لب های خود را با یک براق کننده بی‌رنگ یا بالم لب کمی رنگ آمیزی کنید. در آرایش چشم برای عینکی ها از آرایش چشم‌ دراماتیک عبور کنید و از خط چشم نازک، ریمل و رژ لب‌های شاد و خوش رنگ استفاده کنید. این ظاهر به خصوص با عینک‌های سبک قدیمی جذاب است.

آرایش کردن سرگرم کننده است، اما می‌تواند خطر سوزش یا حتی عفونت چشم را به ویژه برای عینکی ها افزایش دهد. همیشه قبل از رفتن به رختخواب آرایش را به طور کامل پاک کنید. از جمله تمام ریمل‌های روی پلک بالا و پایین. همچنین لوازم آرایش چشم خود را حداقل هر سه ماه یکبار تعویض کنید.

 آموزش بهترین روش آرایش برای عینکی ها

در این بخش در چند مرحله می‌آموزید که به عنوان یک عینکی چطور آرایش کنید.

1. به ابروهای خود فرم دهید

باید مطمئن شوید که شکل ابروی شما با اندازه و مدل مشخصات شما مطابقت دارد. اگر از عینکی با فریم نازک‌تر استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از مداد ابرو ظاهر ابرویی مشخص را انتخاب کنید. از سوی دیگر، ابروهای نازک به بهترین وجه برای عینک‌هایی با فریم‌های بزرگتر و درشت‌تر مناسب هستند و از تاثیر این مرحله ساده روی صورت خود شگفت زده خواهید شد.

2. سایه چشم بزنید

در آرایش برای عینکی ها اکثر دختران فکر می‌کنند که کشیدن سایه چشم آسان نیست. خوشبختانه، ایجاد ظاهری زیبا ساده است و فقط چند نکته وجود دارد که قبل از انجام این کار باید در نظر داشته باشید. می‌توانید با استفاده از پالت سایه چشم که از رنگ‌های رژگونه تشکیل شده است، آرایشی طبیعی و روزمره داشته باشید. فقط مثل همیشه با سایه چشم بازی کنید و اجازه ندهید عینک مانع از به رخ کشیدن خلاقیتتان شود.

 آموزش بهترین روش آرایش برای عینکی ها

3. چشمان خود را با خط چشم نمایان‌تر کنید

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که آرایش چشم برای عینکی ها باید ساده باشد، اما آرایش چشم جسورانه و چشمگیر می‌تواند ظاهر شما را شگفت انگیز کند. خط مژه بالایی خود را با یک خط چشم رنگی بپوشانید تا چشم‌هایتان روشن شود و آرایش چشم‌تان جلوه بیشتری پیدا کند. شما می توانید از بین سایه‌های ملایم مانند قهوه‌ای انتخاب کنید یا از یک سایه چشم آبی چشمگیر برای تکمیل ویژگی های خود استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک خط پررنگ و ضخیم ایجاد کنید تا چشمان شما از طریق عینک دیده شود و از اینکه خط چشم عینکی شما چگونه به نظر می‌رسد شگفت زده خواهید شد.

4. چشمان خود را با سرمه برجسته کنید

در مدل آرایش برای عینکی ها می‌توان از سرمه هم برای نمایان‌تر کردن چشم‌های خود استفاده کنید و زیبایی آنها را افزایش دهید. سرمه در آرایش می‌تواند بهترین دوست شما باشد زیرا می‌تواند حجم چشمگیری به چشمان شما بدهد و آرایش عینک شما را تشدید کند. سرمه به شما رنگ مشکی ماندگاری می‌بخشد و مژه‌های پرپشت تری برای شما می‌سازد.

5. ریمل زیاد بزنید

آرایش برای عینکی ها می‌تواند باعث ترس شما از گنجاندن ریمل در لیست لوازم آرایش شود، زیرا ممکن است نگران باشید که ریمل نه تنها صورت شما بلکه عینک شما را نیز لکه دار کند. اما ریمل ضدآب عالی است زیرا مژه‌هایی بلند، ضخیم و حجیم به شما می‌دهد. هنگام استفاده از ریمل، مطمئن شوید که برای نتیجه بهتر، محصول بیشتری به پایه مژه‌های خود اضافه کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که به جای ریمل بلند کننده از ریمل‌های حجم دهنده یا فر کننده استفاده کنید زیرا مژه‌های بلند می‌توانند باعث خراشیدن عینک شما شوند.

آرایش برای عینکی ها

چگونه آرایش خود را با عینک کامل کنیم؟

در این بخش نکات تکمیلی آرایش برای عینکی ها را توضیح می دهیم.

  • از پرایمر مات کننده روی صورت خود به خصوص روی پل بینی خود استفاده کنید تا از چرب شدن آن جلوگیری کرده و از لیز خوردن و سر خوردن عینک خود جلوگیری کنید.
  • ممکن است در آرایش برای عینکی ها مواقعی وجود داشته باشد که عینک شما دور چشم و صورت شما سایه بیاندازد. برای مقابله با این تاریکی، قسمت‌های خاصی از صورت خود را مانند خطوط چشم و بالای استخوان گونه خود را با یک کانسیلر روشن کننده روشن کنید و سپس از یک یا دو سایه روشن‌تر برای ایجاد افکت روشن‌کننده استفاده کنید.
  • قانون کلی آرایش این است که چشم‌ها یا لب‌هایتان را برجسته کنید – هرگز این دو کار را با هم نکنید.
  • هنگام استفاده از عینک، قسمت بالای گونه‌های شما اغلب پوشیده می‌شود و این شانس شما را برای به نمایش گذاشتن هایلایت‌های کور کننده از بین می‌برد. برای درخشندگی صورت خود، چند قطره هایلایتر مایع را با کرم پودر خود مخلوط کنید تا به جای آن ظاهری درخشان به پوست شما ببخشد.
  • با افزودن رژگونه پودری به سیب گونه‌هایتان مقداری رنگ به آرایش صورت خود بیاورید تا آرایش شما به طور طبیعی آفتاب زده به نظر برسد.

چگونه آرایش خود را با عینک کامل کنیم؟

نکات مهم آرایش چشم برای عینکی ها

چگونه هنگام استفاده از عینک به راحتی چشمانتان را آرایش می‌کنید؟ شاید یکی از مهمترین قسمت آرایش صورت برای عینکی ها ، قسمت آرایش چشم برای عینکی ها باشد.

از سیاهی کمتر استفاده کنید

خط چشم مشکی می‌تواند برای بسیاری از دختران مناسب نباشد، رنگ درخشان‌تری را در آرایش دخترانه برای عینکی ها انتخاب کنید! این رنگ‌ها گرم‌تر هستند و همه را بدون توجه به رنگ مو یا رنگ پوست، زیباتر نشان می‌دهند. آنها چشمان شما را نیز درخشان می‌کنند. می‌توان گفت این روش یکی از بهترین روش ها در آرایش دخترانه برای عینکی هاست.

خط چشم مناسب با فرم عینک بکشید

به زبان ساده، اگر عینک با فریم‌های ضخیم استفاده می‌کنید، بهتر است خط ضخیم‌تری را روی خط مژه بالایی اعمال کنید. اما اگر از فریم‌های نازک‌تری به چشم خود می‌زنید باید از خطوط نازک تر در مدل آرایش برای عینکی ها استفاده کنید.  باید توجه را به چشمان خود جلب کنید نه اینکه فریم عینک آن ها را پنهان کنند. تعادل بین قاب‌ها و خطوط آرایش یک نکته کلیدی در آرایش برای عینکی ها است.

خط چشم را با توجه به رنگ فریم عینک انتخاب کنید

رنگ فریم شما باید در انتخاب رنگ خط چشم شما تاثیر بگذارد. اگر قاب عینک شما مشکی باشد، شما می‌توانید با هر رنگی آرایش کنید! اما نه کاملا مشکی و در عوض چیزی شبیه برنزی تیره یا دودی را امتحان کنید. اگر از قاب‌های عینک لاک پشتی استفاده می‌کنید، حتما یک رنگ را از درون خود قاب انتخاب کنید!

گفتیم که فریم عینک ضخیم‌تر نیاز به خط چشم ضخیم‌تری در آرایش برای عینکی ها دارد. اصلاً عینک بدون قاب چطور؟ خط چشم گربه‌ ای بهترین گزینه برای عینک بدون قاب است.

فر کردن مژه ها راه حل ساده‌ای است! قبل از زدن ریمل به خود مژه‌ها، روی ریشه مژه‌هایتان تمرکز کنید. سپس، فر مژه را تا نیمه پایین مژه‌های خود قرار دهید.

آرایش برای عینکی ها با فریم های مختلف

به ابروهای خود فرم دهید

بسیاری از ما احساس می کنیم که چون ابروها توسط فریم عینک ما پنهان شده‌اند، نیازی به فرم دادن به ابروهایمان نیست. کمی ژل ابرو بزنید و با برس کشیدن ابروها را به سمت بالا و بیرون بکشید. از اینکه چقدر این ترفند ساده چه ابروی زیبایی در آرایش برای عینکی ها می‌سازد، شگفت زده خواهید شد.

قانون سایه چشم برای عینکی ها را به یاد داشته باشید

هنگامی که در شب از عینک استفاده می‌کنید، سایه زدن چشم را در آرایش برای عینکی ها فراموش کنید. آن را عوض کنید و با سایه رنگی گرم نزدیک خط مژه خود را لکه دار کنید تا ظاهری درخشان داشته باشید. آن را نرم و ظریف نگه دارید. هر کاری که اکنون انجام می‌دهید با نورهای شب بیشتر به چشم می‌آید !

همچنین توجه داشته باشید که عینک شما بیشتر محتمل است که سیاهی دور چشم را بزرگ کند تا پنهان کردنشان! با استفاده از کانسیلر، همه چیز را درست کنید و برای تمام کردن کار با پودر فیکساتور آرایش را کامل کنید.

نکاتی که باید برای آرایش عینکی ها بدانید

در این بخش هم به ذکر نکات کلی درباره آرایش عینکی ها می پردازیم.

  • قاب عینک پررنگ = لب پررنگ! تعادل در اینجا نقش کلیدی دارد،”پررنگ” فقط به معنای قرمز و براق نیست! رژ لب‌های پررنگ امروزی می‌توانند مات و پودری یا صورتی آب نباتی باشند! هنگامی که در نحوه استفاده از آرایش چشم با عینک تسلط یافتید، روی زیباتر کردن لب‌های خود نیز تمرکز کنید!
  • در آرایش مخصوص عینکی ها لوازم آرایش با دوام طولانی‌تر انتخاب کنید، مراقب محصولات با کیفیتی باشید که برچسب ضد آب یا ضد لکه دارند.
  • از آنجایی که هنگام آرایش چشم نمی‌توانید عینک خود را بزنید، ترفند حرفه‌ای برای آرایش برای عینکی ها استفاده از یک آینه ذره بین است! آرایش را به آرامی انجام دهید. همیشه می‌توانید موارد بیشتری اضافه کنید، اما اگر احساس می‌کنید بیش از حد از آن استفاده کرده‌اید و باید از نو شروع کنید، پاک کردن آن چندان آسان نیست.
  • به یاد داشته باشید که رنگ فریم عینک شما به خودی خود جلوه زیبایی دارد. بنابراین، هنگام انتخاب یک قاب، رنگی را انتخاب کنید که به نظر شما خوب باشد.
  • عینک مناسب را انتخاب کنید. اگر لنزهای عینک شما آنقدر پر از انعکاس هستند که هیچ کس نمی‌تواند چشمان شما را ببیند، استفاده از آرایش چشم اتلاف وقت است. پوشش ضد انعکاس حواس پرتی روی لنزهای شما را از بین می‌برد و به مردم اجازه می‌دهد زیبایی چشمان شما را در آرایش برای عینکی ها ببینند. پرداخت هزینه کم برای چیزی عالی است، اما اگر هر روز عینک می‌زنید، به عینکی نیاز دارید که ظاهری زیبا و ماندگار داشته باشد.

در نهایت حتی اگر به طور معمول از لنزهای تماسی استفاده می‌کنید، داشتن یک عینک زیبا برای استفاده به عنوان جایگزین، راهی عالی برای ایجاد تنوع در ظاهر شماست. تست کردن فریم‌های متفات عینک و تکنیک‌های آرایش به شما کمک می‌کند ظاهری عالی ایجاد کنید.

نکات مهم آرایش چشم برای عینکی ها

چه نوع فریم عینکی برای آرایش مناسب است؟

اگر به دنبال بهترین آرایش برای عینکی ها هستید باید فریم عینک مناسبی هم انتخاب کنید. با انتخاب فریم‌هایی که عمق بیشتری نسبت به عرض دارند، صورت مستطیلی شما متعادل‌تر به نظر می‌رسد. به دنبال قاب‌هایی باشید که دارای عناصر تزئینی در طرفین قاب ها و یک پل روی بینی کم ارتفاع باشند. از قاب‌های گرد یا فریم‌های کوچک خودداری کنید. فریم‌های چشم گربه‌ای یا عریض را برای صورت مثلثی از پایه به پایین یا پایین صورت انتخاب کنید.

بر کسی پوشیده نیست که استفاده از عینک می‌تواند بخش هیجان‌انگیزی از هر هر نوع مد و فشنی باشد. این روزها فریم‌ها و رنگ‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد، عینک به جای اینکه اکسسوری باشد، جزئی از کمد لباس شما می‌شود. پس نگران آرایش برای عینکی ها نباشید. انتخاب فریم‌های عالی به زیبایی شما کمک می‌کند، اما این پایان داستان نیست. استفاده از آرایش با عینک می‌تواند برای برخی از زنان چالش برانگیز باشد. اگر بصورت خلاصه بخواهیم به مدل آرایش برای عینکی ها اشاره کنیم باید بگوییم:

  • چشم های خود را با یک خط چشم نرم مشخص کنید.
  • یک مداد سفید را به خط داخل چشم خود خود بزنید.
  • کار را با یک لایه ریمل به پایان برسانید.
  • ناحیه زیر چشم را با کانسیلر روشن کنید.
  • ابروی خود را فرم دهید.
  • قاب عینک مناسب را انتخاب کنید.
  • شیشه‌های عینک نازک‌تری را انتخاب کنید.

 

ارایش کردن برای عینکی

 

5 نکته کاربردی و آسان برای زیباتر شدن آرایش عینکی ها

در اینجا پنج نکته آسان برای آرایش برای عینکی ها وجود دارد که به ایجاد ظاهری که می‌خواهید کمک می‌کند و عینک شما در مرکز توجه قرار می‌گیرد.

1. زیرسازی اضافی را پاک کنید

ممکن است کمی فونداسیون اضافی برای افرادی که عینک ندارند مشکل بزرگی نباشد، اما در صورت استفاده از عینک، ممکن است روی گونه‌ها یا پل بینی خود با مشکل مواجه شوید. شما نمی‌خواهید کرم پودر روی عینکتان بماند، بنابراین عاقلانه است که به نقاطی که عینک روی صورتتان قرار می‌گیرد توجه کنید. یک قلموی آرایش را مرطوب کنید و روی آن قسمت‌هایی که عینک روی آن‌ها قرار دارد، مانند بالای گونه‌ها و پل بینی‌تان بکشید. اینکار را آرام انجام دهید و چیزی را که قبلاً اعمال کرده‌اید حذف نکنید. این کار فقط هر گونه مواد اضافی را از بین می‌برد، بنابراین اگر بخواهید عینک را بردارید، هیچ لوازم آرایشی به عینک شما نمی‌چسبد.

2. کشیدن خط چشم در آرایش برای عینکی ها یک هنر است

بسته به اینکه چگونه خط چشم خود را انتخاب می‌کنید، می توانید در عرض چند ثانیه از یک ظاهر “روز” به یک ظاهر “شب” دراماتیک بروید. وقتی خط چشم و فریم شما با هم برخورد می‌کنند چه اتفاقی می‌افتد؟ هنگامی که تصمیم می‌گیرید از چه رنگی برای زیرسازی آرایش خود استفاده کنید، مطمئن شوید که مکمل فریم عینک است و با زیبایی آن رقابت نمی‌کند. همانطور که در مورد تمام آرایش‌ها صدق می‌کند، باید همه آنچه را که انجام می‌دهید برای زیباتر کردن ظاهرتان باشد، نه اینکه ظاهر خود را نامرتب نشان دهید.

خط چشم پشت عینک

3. از پرایمر و اسپری تنظیم کننده استفاده کنید

اگر بعد از استفاده از عینک با علائم قرمزی روی بینی خود مواجه شدید، یک ترفند کوچک ساده می‌تواند این علائم قرمز را پاک کند. کمی پرایمر و فونداسیون می‌تواند این کار را در آرایش برای عینکی ها انجام دهد. وقتی کارتان تمام شد، اگر می‌خواهید یک لایه محافظ اضافه کنید، یک اسپری فیکس‌کننده (با تمرکز روی بینی) می‌تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که عینک شما اثری از خود باقی نخواهد گذاشت.

4. فر مژه را امتحان کنید

هر کسی که آرایش می‌کند می‌داند که اگر می‌خواهد مژه‌های برجسته ای داشته باشد، استفاده از فرمژه خوب مهم است. در آرایش برای عینکی ها هم این مورد صادق است و حتی ممکن است مهمتر باشد. با این کار، مژه‌های شما شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند و خطر ساییدگی ریمل را به خاطر تماس با عینک‌تان تهدید نمی‌کنند.

5. با ریمل خود خلاقیت به خرج دهید

اگر این نکته مفید استفاده از ریمل را رعایت نکنید، ممکن است تلاش‌های شما برای فر کردن مژه بی‌نتیجه باشد. برای اولین لایه آن را مانند معمول از ریشه تا نوک بمالید اما بعد از آن به ریشه چسبیده و از نوک آن فاصله بگیرید. نوک مژه سنگین باعث می‌شود که مژه‌های شما بر روی شیشه‌های عینک بکشند و اثر را از بین ببرند.

ریمل زدن پشت عینک

نکات مهم بهداشتی در آرایش مخصوص عینکی ها

نکات زیر را برای بهداشت آرایش برای عینکی ها رعایت کنید:

  • هرگز لوازم آرایش خود را به اشتراک نگذارید همیشه هنگام امتحان محصولات در فروشگاه از یک اسفنج جدید استفاده کنید و اصرار داشته باشید که فروشندگان قبل از استفاده روی پوست، دهانه ظروف را با الکل تمیز کنند.
  • هرگز مایع را به محصول اضافه نکنید مگر اینکه برچسب به شما بگوید که این کار را انجام دهید.
  • اگر رنگ لوازم آرایش تغییر کرد ، آنها را دور بریزید.
  • ظروف آرایش را در هنگامی که استفاده نمی‌کنید محکم بسته نگه دارید.
  • اگر در آرایش برای عینکی ها عفونت چشمی مانند ورم ملتحمه دارید، از لوازم آرایشی استفاده نکنید.

سخن پایانی

در این مقاله مهم ترین نکات و ترفندهای آرایش برای عینکی ها پرداختیم. اگر سوالی در این باره دارید، پاسخگوی شما در بخش دیدگاه ها خواهیم بود.