آرایش شب خواستگاری

آرایش می‌ تواند ابزار فوق ‌العاده‌ ای باشد تا از زیبایی طبیعی خود نهایت استفاده را ببرید. از آنجایی که شب خواستگاری شما می تواند بسیار سرنوشت ساز باشد، مهم است که ظاهری مناسب برای این موقعیت داشته باشید. توصیه ما به شما این است که ساده و در عین حال زیبا باشید؛ زیبایی طبیعی خود را افزایش دهید تا جوهر واقعی شما را نشان دهد. در ادامه این مطلب قصد داریم نکاتی درباره آرایش شب خواستگاری به شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

در شب خواستگاری، احساس راحتی، اعتماد به نفس و درخشان بودن بسیار مهم است. اگر در این شب مهم کمی استرس دارید و به دنبال تقویت اعتماد به نفس مورد نیاز خود هستید، مراجعه به یک آرایشگر می تواند برای افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس شما معجزه کند.

با گذشت سال‌ ها، پوست ما تغییر می ‌کند، چشم ‌های ما نیاز به تقویت بیشتری دارند و مهم است که لب‌ ها و رنگ چهره را جوان و شاداب کنیم. اینجاست که مشاوره حرفه ای می تواند به شما کمک کند تا رنگ ها، بافت ها و سایه های مناسب را برای پوست و آرایش شب خواستگاری خود انتخاب کنید. وقتی عالی به نظر می رسید، احساس خوبی دارید، بنابراین واقعا مهم است که این نوع آرایش را به درستی انجام دهید.

آرایش شب خواستگاری

اهمیت رسیدگی به پوست در آرایش شب خواستگاری

رسیدگی به اصول اولیه، اولین راه برای دستیابی به ظاهری زیبا است. بنابراین اولین قدم همیشه پوست است. تنها زمانی آرایش خوبی خواهید داشت که زیرسازی پوست را جدی بگیرید.

بهترین گزینه این است که همیشه رنگ مناسبی با چشم‌ های خود انتخاب کنید و یک رنگ طبیعی عالی برای لب ‌ها یا بالم لب که به شما کمک می کند جوان تر و شاداب تر به نظر برسید. همیشه آرایش خود را در نوری که در آن دیده می‌ شوید یا در واقع نور طبیعی روز انجام دهید و این واقعاً مهم است. برای به دست آوردن ظاهری طبیعی و شیک، با زیرسازی آرایش صورت شروع کنید، چیزی شبیه به یک پوشش کم رنگ که درخشندگی طبیعی به پوستتان بدهد. در طول روز، استفاده از کرم پودرهای سبک‌ تر مانند مرطوب‌ کننده ‌های رنگی را توصیه می ‌کنیم؛ زیرا شما را جوان ‌تر و شاداب ‌تر جلوه می دهد. استفاده از اسپری فیکساتور برای تثبیت آرایش بسیار مهم است و ظاهری شبنمی و درخشان به پوست می بخشد. همچنین ظاهر کلی پوست شما را زیبا و طبیعی نگه می دارد.

در آرایش شب خواستگاری، زیرسازی پوست از اهمیت بالایی برخوردار است. سعی کنید از مرطوب کننده و پرایمر متناسب با پوست خود استفاده کنید. اگر از مشکلات پوستی شایع مثل آکنه های بزرگ یا فرورفتگی های ناشی از جوش و جای اسکار رنج نمی برید، از کرم پودر با پوشانندگی بالا استفاده نکنید تا میکاپ شما طبیعی به نظر برسد.

استفاده از سایه چشم و ریمل در شب خواستگاری

در آرایش مخصوص شب خواستگاری می توانید از سایه چشم نیز استفاده کنید. چشم‌ ها دریچه‌ های روح هستند، بنابراین مطمئن شوید که وقتی می‌ خواهید توجه کسی را به خود جلب کنید، چشمانتان با رنگ‌ های طبیعی زیبا به نظر برسند و زیبایی رنگ چشم و پوست شما را افزایش می ‌دهد. همه چیز را گرم و طبیعی نگه دارید و همچنین از رنگ های ملایم در حد کم استفاده کنید؛ چون استفاده بیش از حد سایه چشم ممکن است باعث ریزش آن در اطراف پلک شود و ظاهر میکاپ شما را شلخته نشان دهد.

سایه ‌های بژ ملایم، قهوه ‌ای مایل به قرمز برای تقویت فرم طبیعی چشم‌ ها عالی هستند. ریمل زدن مژه ها همیشه کمک کننده خواهد بود! استفاده از فر مژه نیز مژه های طبیعی شما را برجسته می کند. دو تا سه لایه ریمل، به همراه فر مژه و خط چشم در داشتن بهترین آرایش شب خواستگاری شما را کمک می کنند.

رسیدگی به ابروها در شب خواستگاری

ابروها به فرم دادن بهتر صورت کمک می کنند، بنابراین طراحی و قرینه سازی ابرو در واقع ابرو برداشتن در آرایش شب خواستگاری بسیار حائز اهمیت است. مگر اینکه به اندازه کافی خوش شانس باشید که ابروهای طبیعی عالی داشته باشید. برای فرم دادن و قرینه سازی ابروها می توانید از یک تا دو روز زودتر به آرایشگاه مراجعه کنید. ابروهای زیبا انحنای چشم شما را صاف می کند و صورت شما را قاب می کند، بنابراین طراحی کردن آنها بسیار مهم است.

مدل ابرو در خواستگاری

داشتن لب های عالی در شب خواستگاری

در آرایش مناسب شب خواستگاری باید توجه ویژه ای به لب ها داشته باشید. لب های نرم و مرطوب همیشه دوست داشتنی و چشم نواز خواهند بود.  در آرایش شب خواستگاری بسیار مهم است که لب ها طبیعی، هیدراته و بدون ترک خوردگی باشند. استفاده از بالم لب رنگی یا بدون رنگ می تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند. پیشنهاد می کنیم رنگ رژلب را نیز روشن، طبیعی و ملایم انتخاب کنید. اگر می خواهید لب ها شاینی به نظر برسند، استفاده از برق لب نیز گزینه خوبی است.

زدن رژگونه در آرایش شب خواستگاری

رنگ گونه باید طبیعی و ملایم بوده و فقط 2 درجه از رنگ پوست فعلی شما بالاتر باشد. تناژهای ملایم صورتی، بژ یا مرجانی، گزینه های خوبی برای رژگونه زدن هستند. اما مراقب باشید در استفاده از آنها زیاده روی نکنید. استفاده از برنزر به ایجاد درخشندگی زیبا روی پوست کمک می کند و به ابعاد آن می افزاید. توصیه می کنیم از یک براش کرکی بزرگ برای زدن برنزر روی گونه ها استفاده کنید.

رژگونه در قرار و خواستگاری

برنزه کننده مورد علاقه خود را به آرامی روی مناطقی از صورت خود بکشید که نور بیشتر به آن می تابد. از جمله بهترین گزینه های برنزر که می توانید استفاده کنید، برند چنل و تام فورد هستند. برنزر کمک می کند تلالو نور روی پوست شما افزایش یافته و چهره شما را جوان و سرزنده نشان می ‌دهد.

به طور کلی بهتر است از رنگ های ملایم در آرایش شب خواستگاری خود استفاده کنید. استفاده از محصولات براق به افزایش درخشندگی و زیبایی چهره شما کمک زیادی می کند.

اموزش ارایش شب خواستگاری

در مرحله اول از آرایش شب خواستگاری، پوست خود را مرطوب کننده بزنید تا در طول شب نرم و درخشان باشد. سپس از یک پرایمر متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید تا میکاپ از ماندگاری بالایی برخوردار شود. اگر پوست شما دچار مشکلاتی از قبیل سیاهی دور چشم یا جای جوش و آکنه است، از کارکتور برای تصحیح آنها استفاده کنید.

به عنوان مثال، شما می توانید از کانسیلر تصحیح کننده به رنگ نارنجی یا زرد برای از بین بردن سیاهی دور چشم خود استفاده کنید. همچنین برای از بین رفتن قرمزی جای جوش و آکنه نیز می توانید از کارکتور سبز رنگ کمک بگیرید.

حالا نوبت به زدن فوندیشن یا کرم پودر می رسد. با یک کرم پودر همرنگ پوست خود، کل نواحی صورت و پایین چانه تا گردن را بپوشانید. برای زیر چشم نیز می توانید از کانسیلر یک درجه روشن تر از رنگ طبیعی پوست خود استفاده کنید.

اگر می خواهید دوام آرایش شب خواستگاری خود را تا حد زیادی افزایش دهید، از پودر فیکس استفاده کنید. پودر فیکس باعث خشک کردن فوندیشن شده و از ماسیده شدن آن در مدت زمان زیاد جلوگیری می کند. بعد از این که چند دقیقه به پودر فیکس زمان دادید تا جذب پوست و میکاپ شود، نوبت به آرایش چشم می رسد.

همان طور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، هر چه میکاپ شما طبیعی تر باشد، برای موقعیت خواستگاری مناسب تر است. پس اگر قصد زدن سایه چشم دارید، ترجیحا از رنگ های ملایم استفاده کنید. می توانید برای درخشان تر و درشت تر نشان دادن چشم ها، از هایلایتر در گوشه های داخلی پلک نیز استفاده کنید.

در مرحله بعد خط چشم و ریمل بزنید. برای این که مژه ها برجسته و زیباتر نشان داده شود، فرمژه نیز بزنید. سپس نوبت به طراحی فرم ابروها می رسد. ابروها کمک می کنند چهره شما جذاب تر و جوان تر به نظر برسد. بنابراین سعی کنید ابروها را متناسب با فرم چشم ها و چهره طراحی و قرینه سازی کنید. البته مدل آن هر چه طبیعی تر باشد بهتر است.

در مرحله بعد می توانید از برنزر روی گونه ها استفاده کنید. برنزر باعث می شود زمانی که نور به چهره می تابد، درخشان و جوان به نظر برسد. برنزر را می توانید زیر غبغب، بالای پیشانی و اطراف تیغه های بینی نیز بزنید. سپس روی گونه ها رژگونه بزنید. رژگونه را دو درجه تیره تر از رنگ پوست انتخاب کنید تا جلوه طبیعی تری داشته باشد.

فیکساتور

بعد از این که این مراحل را طی کردید، باید رژلب بزنید. برای رژلب از رنگ های صورتی ملایم، گلبهی، قهوه ای روشن و … متناسب با رنگ پوست خود استفاده کنید. اگر می خواهید لب هایتان شاینی باشد نیز می توانید از برق لب استفاده کنید. برای لب های ترک خورده و خشک، استفاده از بالم لب بهترین گزینه است. در مقاله دیگری توضیح داده ایم بالم لب چیست.

در مرحله آخر از آرایش شب خواستگاری، روی کل میکاپ خود اسپری فیکساتور بزنید. به این شکل، آرایش شما از بیشترین ماندگاری برخوردار خواهد بود.

توصیه می شود آرایش شب خواستگاری خود را در نور طبیعی روز انجام دهید. میکاپ در نور غیر طبیعی باعث می شود در به کار بردن لوازم آرایشی زیاده روی کنید و آرایش شما غلیظ و نامناسب شود.

نکات مهمی که باید برای آرایش شب خواستگاری به یاد داشته باشید

در پایان به مهم‌ترین نکاتی که باید برای آرایش در شب های خاص زندگیتان در نظر داشته باشید، می پردازیم.

  1. همیشه بهترین کار این است که آرایش خود را کنار پنجره ای انجام دهید که در آن نور روز وجود دارد تا تصویری واقعی از آنچه انجام داده اید و آنچه دیگران خواهند دید به شما ارائه دهد.
  2. این اشتباه را نکنید که در حمام یا اتاق رختکن با نور کاذب و فضای مرطوب آرایش کنید. رطوبت شما را ترغیب می ‌کند که آرایش خود را سنگین ‌تر و غلیظ تر کنید و نور غیر واقعی از اینکه چگونه در مراسم خواستگاری ظاهر می ‌شوید، تصویری به شما نمی ‌دهد.
  3. اگر مراسم شما در طول روز است، با کمی رنگ سایه چشم بیشتر، اما بدون خط چشم یا رنگ های تند، ظاهری طبیعی داشته باشید و با یک بالم لب رنگی، ظاهر خود را نرم و شاداب نگه دارید.

 

سخن آخر

مراسم خواستگاری یکی از تاثیرگذارترین و مهم ترین شب های زندگی محسوب می شود. بنابراین داشتن آرامش و اعتماد به نفس از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از گزینه هایی که اعتماد به نفس افراد را افزایش می دهد، میکاپ اصولی است. در این مطلب به شما نکاتی درباره آرایش شب خواستگاری ارائه دادیم که امیدواریم به کارتان بیایند.

پرسش و پاسخ های متداول

در ادامه قصد داریم به رایج ترین سوالات درباره آرایش شب خواستگاری پاسخ دهیم.


آرایش مناسب روز خواستگاری کدام است؟

اگر مراسم خواستگاری شما در روز برگزار می شود، از لوازم آرایشی شاین دار استفاده کنید تا نور به خوبی روی صورت منعکس شده و چهره جوان تر و شاداب تر به نظر برسد.

برای خواستگاری چی بپوشیم؟

از لباس های بلند و پوشیده در مراسم خواستگاری غافل نشوید. بهترین گزینه ها شامل پیراهن میدی با جوراب شلواری، کت و شلوار یا کت و دامن بسته به سلیقه است.

ارایش دخترانه برای مراسم خواستگاری چگونه است؟

ترجیحا از رنگ های روشن و ملایم برای آرایش دخترانه استفاده کنید. از کرم پودر با پوشانندگی بالا استفاده نکنید و به جای آن مرطوب کننده رنگی بزنید. سعی کنید میکاپ طبیعی و زیبا داشته باشید.

 

منبع

thevidaconsultancy