آرایش چشم ریز

هدف اصلی بسیاری از خانم‌ها از آرایش، به خصوص کسانی که چشم‌های ریزی دارند، درشت‌تر جلوه دادن چشم‌هاست. با این وجود اکثرا توجهی به این مسئله ندارند که آرایش چشم ریز فوت و فن‌های خاصی دارد و از این رو با اشتباهات متعدد آرایشی، چشم‌های‌شان را ریزتر از آنچه هست، نشان می‌دهند. در واقع در آرایش چشم ریز از کشیدن خط چشم برای چشمهای ریز گرفته تا سایه چشم برای چشمهای ریز و دیگر ابزارهای آرایشی، همه و همه باید با ترفندها و تکنیک‌های منحصر به فردی مورد استفاده قرار گیرند. در این مقاله به معرفی ابزارها و رنگ‌های مناسب برای آرایش چشم ریز و پف دار ، انواع مدل خط چشم برای چشمهای ریز و به طور کلی نحوه میکاپ چشم ریز می‌پردازیم.

آموزش آرایش چشم ریز تصویری

یکی از اصول مهم در ارایش برای چشمهای ریز استفاده از کانسیلر است. حتما قبل از آنکه به آرایش چشم‌های‌تان بپردازید، کانسیلر روشنی مناسب رنگ پوست‌تان دور چشم بزنید. اگر سیاهی دور چشم دارید، از یک کانسیلر یک درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست‌تان استفاده کنید.

قسمت بالایی و زیر چشم‌ها و به خصوص قسمت داخلی چشم را کاملا به کانسیلر خود آغشته کنید. برای زدن کانسیلر به این نواحی، حتما از حرکات ضربه‌ای استفاده کنید و اسفنج یا انگشت خود را روی پوست‌تان نکشید؛ زیرا این کار باعث زودتر چروک شدن دور چشم‌تان می‌شود. وقتی مطمئن شدید که کانسیلر کاملا با دیگر مواد آرایشی روی پوست‌تان ترکیب شده، نوبت به آموزش خط چشم برای چشم ریز می‌رسد.

آرایش چشمهای ریز

  1. استفاده از خط چشم برای چشمان ریز 

کشیدن خط چشم دورتادور چشم‌ها، باعث ریزتر و کوچک‌تر به نظر رسیدن آن‌ها می‌شود (بنابراین به هیچ عنوان آرایش چشم دودی هم برای افرادی که چشم ریزی دارند، مناسب نیست). البته کشیدن این مدل خط چشم برای چشمهای ریز لزوما بد نیست و حالت مرموزانه‌ای به این چشم‌ها می‌بخشد؛ با این وجود اگر می‌خواهید با آرایش چشمان ریز خود را درشت‌تر نشان دهید، از این کار خودداری کنید.

خط چشم مناسب جشم ریز به این صورت است که تنها باید در 3/4 بیرونی پلک شما دیده شود. علاوه بر این، از کشیدن خط چشم مشکی درون چشم‌ها اجتناب کنید. اگر دوست دارید که حتما داخل چشم‌های‌تان خط چشم داشته باشد، از مداد چشم سفید و یا هر رنگ روشن دیگری برای لبه داخلی پلک پایین‌تان استفاده کنید. این کار باعث می‌شود چشم‌های شما درشت‌تر به نظر برسند؛ با این وجود زیاده روی در استفاده از این مدادها باعث می‌شود آرایش‌تان مصنوعی به نظر برسد.

اگر می‌خواهید پلک پایینی‌تان هم خط چشم مشکی داشته باشد، آن را درست زیر خط مژه خود بکشید و نه در درون آن.

  1. بهترین روش کشیدن خط چشم برای چشمهای ریز

یک مدل خط چشم برای چشم های ریز که آرایشگران حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند، به این صورت است که خط چشم را در گوشه بیرونی چشم کمی به سمت بالا قوس می‌دهند تا جایی که گاه شبیه به یک مژه بلند به نظر می‌رسد. این تکنیک در آرایش چشم ریز باعث می‌شود چشم‌ها درشت‌تر دیده شوند.

به منظور کشیدن خط چشم برای چشم کوچک و ریز تا جایی که می‌توانید سعی کنید خط چشم هر دو چشم‌های‌تان قرینه باشند؛ در غیر این صورت چشم شما کج به نظر خواهد رسید. برای این کار می‌توانید از یک تکه چسب نواری و یا شابلون‌هایی که به این منظور ساخته شده‌اند، استفاده کنید. بعد از چند بار تمرین در کشیدن خط چشم قرینه، بدون استفاده از ابزار خاصی، حرفه‌ای خواهید شد.

اکثر کارشناسان زیبایی در آرایش چشم برای چشمهای ریز بر این نکته توافق دارند که کشیدن خط چشم ضخیم باعث کوچکتر دیده شدن چشم می‌شود. برای آرایش چشم بادامی ریز ترجیحا از خط چشم‌های مدادی که قابلیت محو شدن داشته باشند (مانند انواع مدادی)، استفاده کنید.

  1. ضرورت استفاده از سایه سفید در ارایش چشم ریز

این تکنیک کمک می‌کند که چشم‌های شما بازتر به نظر برسند و بزرگتر دیده شوند. همانند ویدیوی انتهای مقاله از یک رنگ خط چشم سفید ملایم برای گوشه داخلی چشم‌تان استفاده کنید. علاوه بر این همان طور که پیش از این هم اشاره کردیم، در ارایش چشم های ریز می‌توانید خط چشم سفید را درون خط مژه پلک پایینی‌تان امتداد دهید.

  1. با کمک سایه به چشم های خود عمق دهید

نحوه کشیدن سایه در آرایش چشم ریز و کشیده کمی متفاوت است. اگر چشم‌های شما کوچک و کشیده است، با براش یا انگشت‌تان سایه مورد نظر را در حد فاصل چشم و استخوان ابرو، مطابق ویدیوی زیر، بمالید. کمی فشار دادن به این قسمت، باعث می‌شود چشم‌های شما عمق بیشتری پیدا کنند و از حالت کشیدگی خارج شوند.

به طور کلی رنگ سایه باید مناسب با رنگ پوست شما باشد (در مقاله دیگری مفصلا توضیح داده‌ایم چطور مناسب‌ترین رنگ سایه چشم خود را تشخیص دهید)؛ با این حال اگر برای یک مهمانی شبانه آماده می‌شوید، توصیه می‌کنیم از یک رنگ براق‌تر و روشن‌تر استفاده کنید.

برای آرایش چشم گرد و ریز ترجیحا از رنگ‌های روشن استفاده کنید. سایه‌های تیره چشم را کوچکتر و فرورفته نشان می‌دهند.

  1. قبل از آرایش چشمهای ریز حتما ابروهای خود را اصلاح کنید

همان طور که قاب عکس بر زیبایی تصویر و نحوه نمایش آن تاثیر می‌گذارد، ابروهای شما هم بر ظاهر صورت‌تان – و به خصوص چشم‌های شما- تاثیر بسیار زیادی دارد. همین کار ساده اصلاح ابرو می‌تواند در آرایش چشم ریز و برجسته‌تر نشان دادن آن موثر باشد. با این حال فکر نکنید که هرچه ابروهای نازک‌تری داشته باشید، چشمان شما بزرگتر به نظر می‌رسند؛ ضمن اینکه توجه داشته باشید ابروهای پهن به همه مدل صورتی می‌آیند و ظاهر جوان و شادابی به فرد می‌بخشد.

آرایش چشم ریز

  1. قبل از ریمل زدن از فرمژه استفاده کنید

ریمل نقش بسیار زیادی در آرایش چشم برای چشمهای ریز دارد و باعث می‌شود درشت‌تر به نظر برسند. به خصوص برای ارایش چشم مشکی ریز توصیه می‌شود مشکی‌ترین ریمل موجود را انتخاب کنید و ترجیحا دو لایه ریمل بزنید تا مژه‌های‌تان کمی ضخیم‎‌تر شوند. اما قبل از استفاده از هر رنگ و مدل ریملی، حتما با فرمژه مژه‌های خود را حالت دهید. اگر می‌خواهید مژه‌های‌تان با این ابزار بیشتر حالت بگیرند، فرمژه را قبل از استفاده کمی با سشوار گرم کنید.

البته توجه کنید که نباید به طور مداوم از فرمژه استفاده کنید؛ چرا که پس از مدتی باعث ریزش مژه‌های شما خواهد شد. در صورتی که به کل با استفاده از فرمژه راحت نیستید، می‌توانید از قاشق کمک بگیرید.

  1. زیر ابروهای‌تان را هایلایت کنید

یکی از تکنیک‌ها برای آرایش چشم ریز مشکی این است که زیر ابروهای‌تان را با یک رنگ روشن هایلایت کنید. این طرز آرایش چشم ریز باعث می‌شود که چشم‌های‌تان بزرگتر به نظر برسند. برای این کار می‌توانید از یک هایلایتر مایع یا پودری استفاده کنید و آن را درست زیر استخوان ابروی خود بمالید.

  1. سیاهی زیر چشم‌ها را محو کنید

از بین رفتن سیاهی زیر چشم لزوما باعث بزرگتر دیده شدن چشم‌های شما نمی‌شود؛ اما این حلقه‌های تیره آزاردهنده حتی از زیبایی درشت‌ترین چشم‌ها می‌کاهد. اولین قدم برای از بین رفتن سیاهی زیر چشم، این است که عادات سالمی داشته باشید؛ مانند خواب کافی، داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل که حداقل مقدار نمک را دارد.

برخی افراد پوست زیر چشم‌شان نازک‌تر است و همین باعث ایجاد حلقه‌های تیره‌رنگ می‌شود. در این حالت برای محو کردن این سیاهی‌ها در این قسمت زیر کانسیلر خود از یک پرایمر نارنجی یا قرمز استفاده کنید.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم تمام 8 مرحله را که در بالا درخصوص آرایش چشم ریز توضیح دادیم، در ویدیوی زیر مشاهده کنید:

سوالات متداول درمورد آرایش چشم ریز


چطور پف زیر چشم را از بین ببریم؟

برای آرایش چشم های ریز و پف دار بهتر است قبل از آرایش، پف چشم‌های‌تان را از بین ببرید. برای این کار می‌توانید از چای کیسه‌ای استفاده کنید؛ به این صورت که دو عدد چای کیسه‌ای را درون آب جوش قرار دهید و پس از اینکه کاملا آب را جذب کرد، آن را خارج کنید. بعد از اینکه چای کیسه‌ای‌ها سرد شد، چشم‌های خود را ببندید و آن‌ها را روی پلک‌های‌تان قرار دهید.

چگونه چشم ریز را درشت کنیم؟

مهم‌ترین نکات را درخصوص مدل آرایش چشم ریز و اینکه چه تکنیک‌هایی را در مدل ارایش چشم ریز باید رعایت کنید، در این مقاله ذکر کردیم. با این حال اگر می‌خواهید به طور طبیعی چشم‌های درشت‌تری داشته باشید، باید عادات سالمی را به زندگی روزانه خود بیافزایید. به عنوان مثال در شبانه روز حداقل 9 ساعت بخوابید و به میزان کافی آب بنوشید. علاوه بر این استفاده از نرم کننده در اطراف چشم و ماساژ این نواحی، گردش خون این قسمت را بالا می‌برد و در درشت‌تر شدن چشم‌ها موثر خواهد بود. ورزش‌های چشمی هم می‌توانند در درشت کردن چشم‌ها تاثیر داشته باشند.