آموزش ماساژ صورت

زیبایی و جوان سازی پوست برای ما خانم ها اهمیت زیادی دارد. به طوری که حاضریم هزینه های زیادی را صرف عمل های زیبایی کنیم. ولی یک راه حل ساده تر برای جوان سازی و زیبایی پوست وجود دارد که بدون صرف هیچ هزینه ای می توان آن را انجام داد؛ این راه حل ماساژ صورت است. ماساژ صورت چین و چروک های پوست را رفع می کند و باعث زیبایی و جوانی پوست می شود. از این رو در این مقاله به آموزش ماساژ صورت برای زیبایی و جوانی می پردازیم.

نکاتی که قبل از انجام ماساژ باید رعایت کنید:

قبل از اینکه به سراغ آموزش ماساژ صورت برویم نکاتی را یادآور می شویم، که رعایت آن ها قبل از انجام ماساژ ضروری است و به بهتر شدن آن کمک زیادی می کند.

  • قبل از انجام ماساژ دست هایتان را با دقت بشویید و ناخن هایتان را کوتاه کنید.
  • برای انجام ماساژ، پوست صورت باید کاملا تمیز باشد پس آرایشتان را از روی صورت پاک کنید، سپس با یک شوینده مناسب صورتتان را بشویید و کاملا خشک کنید.
  • اگر جوش یا زخمی روی پوست صورت خود دارید تا هنگامی که آن را درمان نکرده اید، ماساژ را انجام ندهید.
  • دست ها را برای انجام ماساژ و رسیدن به نتیجه مطلوب باید اندکی گرم کنید. فشاری که در هنگام ماساژ به صورت وارد می کنید، باید از کم تا متوسط افزایش یابد. توجه داشته باشید که فشار زیادی به پوست صورت خود وارد نکنید و با پوست خود مهربان باشید. اگر در هنگام ماساژ پوستتان اندکی قرمز شد، هیچ جای نگرانی نیست؛ این قرمزی به خاطر افزایش جریان خون است.
  • قبل از ماساژ حتما باید صورت و گردن خود را چرب کنید، چون اگر بدون چرب کردن صورت آن را ماساژ دهید نه تنها چین و چروک صورت برطرف نمی شود بلکه خود ماساژ می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک‌های جدید شود. بهتر است برای چرب کردن صورت از روغن بدن طبیعی استفاده کنید و روغنی که متناسب با پوستتان است را انتخاب کنید. اگر پوست خشکی دارید از روغن آرگان یا روغن بادام استفاده کنید. اگر پوست چرب یا نرمال دارید از روغن جوجوبا یا ترکیبی از جوجوبا و روغن کرچک استفاده کنید. روغن آرگان خواص زیادی هم برای پوست دارد، به همین خاطر برخی از ماساژورها برای آموزش ماساژ صورت آن را انتخاب می کنند. در ادامه طریقه ماساژ صورت با روغن آرگان را به شما آموزش می دهیم.

روغن بدن کامان سرشار از روغن های مغذی مانند: روغن آرگان، روغن اسطوخودوس، روغن بابونه، روغن جوجوبا و روغن کالاندولا (گل همیشه بهار) بوده و می تواند برای کل بدن، حتی صورت مورد استفاده قرار گیرد، همچنین دارای خواص بسیاری از جمله سفت کنندگی، ضد چروک و ترمیم و بازسازی کننده پوست است. شما می توانید روغن بدن کامان مدل 6in1 را به عنوان یک روغن ماساژ صورت خوب و با کیفیت از فروشگاه اینترنتی میس و مستر تهیه کنید.

آموزش ماساژ صورت برای زیبایی و جوانی

آموزش ماساژ صورت شامل ۹ مرحله است. هر کدام از حرکت ها را سه بار تکرار کنید (در قسمت هایی که چین و چروک ها عمیق تر هستند ۴ الی ۵ مرتبه) اگر ماساژ را هر روز در یک زمان مشخص انجام دهید، تاثیر بهتر و بیشتری خواهد داشت.

ماساژ غدد لنفاوی

در اولین مرحله از آموزش ماساژ صورت به سراغ غدد لنفاوی می رویم. غدد لنفاوی وظیفه دفع سموم و ناخالصی ها از بدن و همچنین رساندن مواد مغذی جدید و تازه به سلول ها را بر عهده دارند. عملکرد غدد لنفاوی وابسته به حرکات بدن است. در نتیجه بی تحرکی در دوران قرنطینه می تواند عملکرد سیستم لنفاوی را با مشکل مواجه کند و باعث ایجاد آکنه، جوش، پف کردن و خشکی پوست شود. پس تخلیه سموم از طریق غدد لنفاوی بسیار اهمیت می یابد. ماساژ دادن غدد لنفاوی، باعث آزاد شدن سموم و پیشگیری از تجمع آن می شود.

ماساژ دادن به تولید کلاژن و الاستین کمک می کند. پس با ماساژ این ناحیه پوستی جوان، درخشان و سالم خواهید داشت.

غدد لنفاوی در زیر گوش ها یعنی فرورفتگی نرم پشت استخوان فک قرار دارند و اما نحوه ماساژ صورت از طریق غدد لنفاوی، برای این کار انگشت اشاره و میانی خود را در این ناحیه قرار داده و با حرکات دایره ای به سمت گلو و خط فک حرکت کنید.

آموزش مرحله ماساژ صورت در منزل

آموزش ماساژ گردن

مرحله دوم از آموزش ماساژ صورت به ماساژ گردن اختصاص می یابد. به صورت دورانی از زیر گردن به سمت بالا ماساژ دهید این کار باعث رفع غبغب و افتادگی صورت می شود. برای ماساژ گردن همچنین می توانید از وسط گردن به سمت مهره های گردن را ماساژ دهید. در آموزش ماساژ صورت این نکته را باید متذکر شویم که لازم است این کار را برای هر دو طرف گردن انجام دهید.

بهترین روش ماساژ زیر چانه

این مرحله از آموزش ماساژ صورت علاوه بر اینکه زیر چانه را ماساژ می دهد. باعث ماساژ قسمت پایین گونه ها هم می شود به همین دلیل این مرحله از آموزش ماساژ صورت را جدی بگیرید. طریقه ماساژ صورت برای از بین بردن چروک این ناحیه، به این گونه است که باید انگشتان شست دو دست را زیر چانه و دیگر انگشتان را روی گونه بگذارید. انگشت شست را زیر چانه ثابت نگه دارید و دیگر انگشتان را به طرف گیجگاه حرکت دهید.

طرز صحیح ماساژ صورت با روغن

آموزش ماساژ صورت : ماساژ اطراف لب

بسیاری از افراد از سن ۴۰ سالگی به بعد دچار افتادگی لب ها می شوند که تاثیر ناخوشایندی روی زیبایی چهره می گذارد. با ماساژ لب می توان این مشکل را رفع کرد و زیبایی را به چهره بازگرداند. به همین دلیل در این مرحله از آموزش ماساژ صورت به سراغ لب ها می رویم. برای ماساژ لب ها در این مرحله از آموزش ماساژ صورت ۲ انگشت اشاره را داخل فرورفتگی بالای لب بگذارید و ۳۰ ثانیه فشار دهید. سپس به آرامی به سمت کناره های لب بکشید. این حرکت را برای پایین لب هم تکرار کنید. به این صورت که هر ۲ انگشت اشاره را داخل گودی چانه قرار داده ۳۰ ثانیه فشار دهید و به سمت کناره های لب بکشید.

طرز ماساژ خط خنده

احتمالا این جمله را شنیده اید که می گویند خنده بر هر درد بی درمان دواست. بله درست است اما لبخند زیاد می تواند موجب ایجاد خط خنده شود. خط خنده نوعی چروک است که اطراف دهان و بینی وجود دارد و در هنگام حرف زدن یا خندیدن بیشتر قابل مشاهده است. علاوه بر خنده عوامل دیگری چون از دست دادن کلاژن پوست، دهیدراته شدن پوست، ژنتیک، پیری، سیگار کشیدن، استرس و آسیب ناشی از نور خورشید هم می تواند باعث ایجاد این خطوط شود. یکی از موثرترین راه های رفع خط لبخند، ماساژ است. به همین دلیل این مرحله از آموزش ماساژ صورت را به ماساژ خط خنده اختصاص داده ایم.

۳ انگشت میانی دو دست را روی چانه گذاشته و فشار دهید. سپس انگشت ها را از کنار لب به سمت گوشه داخلی چشم ها حرکت دهید و از گوشه داخلی چشم به سمت گیجگاه حرکت دهید. در ادامه این مطلب، فیلم ماساژ صورت برای رفع خط خنده را مشاهده خواهید کرد. 

ماساژ خط خنده

آموزش ماساژ صورت برای گونه گذاری

همه خانم ها عاشق گونه های برجسته هستند، چون تاثیر فوق العاده ای در زیبایی چهره می گذارد. ولی متاسفانه گونه ها با بالارفتن سن دچار افتادگی می شوند. افتادگی گونه را می توان با ماساژ رفع کرد. در اینجا دو روش آموزش ماساژ صورت برای گونه گذاری را در اختیارتان قرار می دهیم.

یکی از خواص آلوئه ورا خواص برای پوست کلاژن سازی است. برای سفت و برجسته کردن گونه ها می توانید از این گیاه بهره برده و هنگام ماساژ صورت برای کلاژن سازی پوست از آن استفاده کنید. 

روش اول: در این روش ماساژ صورت ابتدا انگشتان هر دو دست را در کنار بینی بگذارید، ابتدا با سه انگشت میانی فشاری ملایم وارد کنید و بعد از کنار ‌بینی به طرف بالا یعنی شقیقه ها حرکت کنید.

آموزش ماساژ گونه

 روش دوم: طریقه صحیح ماساژ صورت در این روش اینگونه است که دستانتان را از ناحیه مچ به هم بچسبانید و کف دست‌ها را روی چانه و لب ها بگذارید و با نرمی کف دست فشاری روی چانه و لب‌ها بیاورید و گونه‌ها را بالا ببرید.  در این مرحله از آموزش ماساژ صورت باید توجه داشته باشید کف دست را در امتداد استخوان گونه و به طرف گوش‌ها حرکت دهید.

ماساژ گونه

نحوه آموزش ماساژ چشم

این مرحله از آموزش ماساژ صورت همانند تمامی مراحل، تاثیرات و فواید خاص خود را دارد. ماساژ چشم ها چین و چروک و پف دور چشم را برطرف می کند و در نتیجه دور چشم روشن تر و شاداب تر به نظر می رسد. برای ماساژ چشم، باید چشمان خود را ببندید و انگشتانتان را روی شقیقه ها قرار دهید. یک دایره فرضی دور چشم بکشید به طوری که از روی ابروها هم بگذرد. نکته ای که در این مرحله از آموزش ماساژ صورت باید به یاد داشته باشید این است که آن را با ملایمت انجام دهید چون همانطور که می دانید پوست اطراف چشم نازک و شل است.

پس از یادگیری نحوه ماساژ صورت برای جلوگیری چروک دور چشم و انجام آن می توانید برای پیشگیری از ایجاد آن ها از بهترین کرم ضد چروک دور چشم یا روش های خانگی برای درمان چروک دور چشم استفاده کنید.

آموزش ماساژ چشم

طریقه ماساژ ابرو

این مرحله از آموزش ماساژ صورت، به ماساژ ابرو ها تعلق دارد. برای این کار با انگشت شست و انگشت اشاره بین ابروهایتان را به آرامی نیشگون بگیرید. این ماساژ صورت برای رفع چین و چروک و جوان سازی پوست کاربرد داشته و علاوه بر این برای درمان سردرد هم مفید است.

آموزش ماساژ پیشانی

ماساژ پیشانی آخرین مرحله از آموزش ماساژ صورت است. که باعث از بین رفتن خطوط اخم و چروک‌های افقی روی پیشانی می شود. این خطوط شما را سالخورده، غمگین، خسته، عصبانی و مضطرب نشان می دهد. پس اگر دوست دارید چهره ای جوان، شاداب و زیبا داشته باشید، با این ماساژ به جنگ آن ها بروید.

در آخرین مرحله از آموزش ماساژ صورت برای از بین بردن چین و چروک های افقی پیشانی ابتدا انگشتان هر دو دست را روی پیشانی قرار داده و با حرکات زیگزاگی یکی از دست ها را به طرف بالا و دیگری را به طرف پایین بکشید. این حرکت را روی کل پیشانی از وسط به سمت بیرون آن انجام دهید.

برای از بین بردن خط اخم انگشتان هر دو دست را به طور عمودی روی خط اخم قرار داده و به سمت بیرون پیشانی حرکت دهید.

آموزش ماساژ صورت ضد چروک

آموزش تصویری چند مدل ماساژ صورت در خانه

در ویدئو چند مدل آموزش ماساژ صورت برای افتادگی پوست ، پلک، خطوط دور لب و… آموزش داده شده است.

کلام آخر

در این مقاله از مجله زیبایی میس و مستر نحوه ماساژ صورت برای جلوگیری از افتادگی پوست و رفع چین و چروک را به شما آموزش دادیم که با یادگیری آموزش ماساژ صورت و انجام صحیح آن، پوستتان زیبا، شاداب و جوان خواهد شد. همچنین یک فیلم آموزش ماساژ صورت را برای یادگیری بهتر شما در این مقاله قرار دادیم. بهتر است بدانید که علاوه بر ماساژ، رعایت رژیم غذایی سالم و انجام ورزش منظم هم، به سلامت و زیبایی پوست کمک شایانی می کند. خوشحال می شویم اگر شما هم در این زمینه تجربه ای دارید با ما و دیگر مخاطبان در میان بگذارید.

سوالات متداول پیرامون آموزش ماساژ صورت

در ادامه به برخی از رایج ترین سوالات در خصوص آموزش مراحل ماساژ صورت برای جوان سازی و جلوگیری از چین و چروک پوست، پاسخ خواهیم داد.

ماساژ صورت برای چه کسانی ممنوع است؟

افرادی که دارای مشکلات حلق و بینی، اختلالات سیستم لنفاوی، بیماری مزمن پوستی و زخم صورت هستند به هیچ عنوان نباید این ماساژ را انجام دهند.

ماساژ صورت چه فوایدی دارد؟

ماساژ صورت با افزایش خون رسانی به پوست باعث جلوگیری و درمان چین و چروک های پوست می شود. علاوه بر این استرس و اضطراب را هم کاهش می دهد و به قوی شدن عضلات کمک می کند. نتیجه تمامی این موارد پوستی شاداب، زیبا و جوان خواهد بود.

آیا ماساژ صورت باعث رفع افتادگی پوست می شود؟

اگر ماساژ روزانه صورت، صحیح و اصولی انجام شود، می‌تواند به رفع چین و چروک‌های صورت کمک کند و نقش موثری در پیشگیری و درمان افتادگی پوست داشته باشد. بنابراین توصیه می کنیم به آموزش ماساژ صورت که در این مقاله داده شد، دقت کنید و آن را صحیح انجام دهید. چون اگر ماساژ به صورت صحیح انجام نشود، نه تنها به رفع افتادگی پوست کمک نمی کند، بلکه باعث تشدید آن می شود. از نظر برخی از متخصصان ورزش‌های صورت برای رفع افتادگی موثرتر از ماساژ هستند.