هایلایت مو با رنگ در خانه

هایلایت کردن مو در منزل نیاز به تخصص و مهارت زیادی ندارد. تنها با چند ابزار ساده و کمی دقت می توانید خودتان در منزل موهایتان را به بهترین شکل هایلایت کنید. در ادامه این مطلب هایلایت مو با رنگ را به شما آموزش می دهیم.

آموزش هایلایت مو در منزل

نحوه هایلایت مو در خانه بسیار ساده است. هایلایت مو با رنگ را می توانید به چند روش مختلف انجام دهید. یکی از روش های رایج که اخیرا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، کمک گرفتن از فویل است. اما برای هایلایت مو با فویل نیاز به یک نیروی کمکی دارید تا قسمت پشت سرتان را به خوبی فویل بپیچد. روش های آسان تری برای هایلایت مو با رنگ نیز وجود دارد که از جمله آن ها می توان به استفاده از کلاه مش، مسواک و شانه اشاره کرد. در ادامه به توضیح این روش ها می پردازیم.

هایلایت مو با رنگ

مواد لازم برای هایلایت مو

برای هایلایت مو با رنگ باید ابتدا با خود فکر کنید تا ببینید از کدام روش می خواهید، استفاده کنید. برای هایلایت مو با فویل، طبیعتا به چند ورق فویل، رنگ مو یا دکلره، قلمو، اکسیدان، گیره، شانه دم باریک و … نیاز خواهید داشت. اگر به جای فویل می خواهید از کلاه مش یا ابزارهایی مثل شانه، مسواک و برس استفاده کنید، هر کدام از وسایل مورد نیاز را باید از قبل آماده نمایید.

آموزش رنگ مو هایلایت

برای هایلایت کردن موها می توانید از رنگ موی سازگار با سلیقه، رنگ پوست و رنگ چشم های خود استفاده کنید. در آوردن چند لایت خوش رنگ و جذاب لا به لای موها به زیبایی چهره می افزاید. اما باید توجه داشته باشید که رنگ هایلایت باید نهایتا ۳ الی ۴ درجه از رنگ موهای شما روشن تر باشد. در غیر این صورت تناسب چندانی با پایه مو نداشته و جذابیت خود را از دست می دهد.

اگر در حوزه آرایشگری تجربه و مهارت چندانی ندارید، استفاده از دکلره برای هایلایت کردن مو را توصیه نمی کنیم. چون کار کردن با پودر دکلره به مهارت کافی نیاز دارد و استفاده نادرست آن می تواند منجر به سوختن موها و همچنین آسیب به پوست سر شود.

طرز هایلایت مو در منزل

هایلایت مو با رنگ را می توان به روش های مختلفی انجام داد که در ادامه، آموزش کامل آن را ارائه می دهیم.

طرز هایلایت مو در منزل

آموزش هایلایت مو با فویل در خانه

رایج ترین روش هایلایت مو با رنگ در خانه استفاده از فویل است. روش هایلایت مو با فویل همان طور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، به مهارت بیشتر و نیروی کمکی نیاز دارد. چون شما نمی توانید به تنهایی موهای قسمت پشت سرتان را فویل بپیچید.

در مرحله اول از هایلایت مو با فویل باید ابتدا موها را دسته بندی کنید. موهای قسمت جلوی سر را گوش تا گوش جدا و با کلیپس ثابت کنید. سپس موهای قسمت صدفی سر را با شانه دم باریک جدا کرده و ثابت نگه دارید. فویل پیچیدن مو را باید از قسمت انتهایی موهای پشت گردن آغاز کنید.

یک لایه نازک جدا کنید و با استفاده از شانه دم باریک یک زیگزاگ یا به اصطلاح شلال روی مو ایجاد نمایید. قسمت روی موهایی که زیگزاگ زدیم را در دست نگه داشته و زیر آن فویل قرار می دهیم. قلمو را آغشته به رنگ مورد نظر کرده و روی موها می کشیم. باید همه قسمت های مو به رنگ آغشته شود. سپس فویل را از کناره ها جمع کرده و تا می زنیم تا ثابت نگه داشته شود.

سایر قسمت های مو را تا انتها به همین ترتیب، لای فویل می پیچیم. توجه داشته باشید که فویل باعث گرم تر شدن موها و رنگ باز کردن سریع تر آن می شود. به همین دلیل سعی کنید هر ۱۵ دقیقه موها را چک کنید و در صورت لزوم آبکشی نمایید.

استفاده از فویل یکی از رایج ترین روش های هایلایت مو با رنگ در منزل است. اما به مهارت بالا و یک دستیار نیاز دارد. در مقابل، استفاده از کلاه مش برای هایلایت کردن موها آسان تر است.

آموزش هایلایت مو با کلاه مش

یک روش دیگر برای هایلایت مو با رنگ در خانه، استفاده از کلاه مش است. هایلایت با کلاه را می توانید خودتان به تنهایی انجام دهید و برعکس فویل نیازی به دستیار نخواهید داشت. روش کار به این صورت است که ابتدا کلاه مش را روی سر قرار دهید. سپس با استفاده از قلاب، موها را به آرامی از لا به لای سوراخ های کلاه رد کنید. پس از این که همه موها را از لای سوراخ های کلاه مش رد کردید، مواد رنگ مو که از قبل آماده کردید را روی کل مو زده و به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه صبر کنید. پس از رنگ باز کردن موها، آن را آبکشی کنید.

اگر می خواهید مش یا هایلایت های شما حالت پر داشته باشد، باید مو را از تمام سوراخ های کلاه خارج کنید. اما اگر می خواهید مش شما خیلی پرپشت نباشد، می توانید موها را یکی در میان از لا به لای سوراخ های کلاه خارج نمایید. اگر می خواهید به جای رنگ مو از مواد دکلره برای هایلایت به روش مش کلاهی استفاده کنید، باید مدت زمان مکث آن را ۲۰ دقیقه در نظر بگیرید.

آموزش هایلایت مو با کلاه مش

هایلایت مو با برس

یک روش دیگر برای هایلایت مو با رنگ در خانه استفاده از برس است. برای این کار باید ابتدا موها را دسته بندی نمایید. هایلایت کردن مو را از قسمت پشت سر شروع کنید. برس خود را آغشته به رنگ مو کرده و به آرامی روی مو از بالا تا پایین بکشید. به همین ترتیب، لایه های دیگر مو را روی لایه قبلی گذاشته و با برس آغشته به رنگ مو به آرامی روی آن بکشید. این کار باعث می شود تا پس از شستشو، یک طرح بیبی لایت زیبا و ملایم داشته باشید.

هایلایت با شانه

هایلایت مو با شانه هم برای داشتن لایت های باریک و ملایم مناسب است. برای این کار باید موها را تقسیم بندی کرده و موادگذاری را از قسمت پشت سر آغاز کنید. موها را لایه لایه جدا کرده و شانه آغشته به رنگ مو را از بالا تا پایین روی مو بکشید. به همین ترتیب باید سایر لایه های مو را آغشته به مواد رنگ مو نمایید.

برای هایلایت مو با شانه بهتر است از شانه دندانه درشت استفاده کنید. با این کار هایلایت های شما با فاصله بیشتری نسبت به برس از هم قرار گرفته و جلوه شیکی را ایجاد می کند. قبل از شروع کار، تصمیم بگیرید که آیا هایلایت پر مد نظرتان است یا هایلایت با فاصله و ملایم؟ اگر هایلایت پر می خواهید، استفاده از برس به شما پیشنهاد می شود. برعکس اگر هایلایت فاصله دار به سلیقه شما نزدیک تر است از شانه دندانه درشت استفاده کنید.

هایلایت مو با شانه

هایلایت با مسواک

روش استفاده از مسواک برای هایلایت مو با رنگ در خانه مشابه با برس و شانه است. برای این کار ابتدا موها را دسته بندی کرده و سپس لایه به لایه از پشت سر شروع به موادگذاری با استفاده از مسواک می کنید. هایلایت مو با مسواک هم باعث می شود تا مش شما حالت پرپشت داشته باشد.

در صورت تمایل برای کسب اطلاعت بیشتر در رابطه با تفاوت مش و هایلایت و لولایت به مقاله دیگر ما در وبلاگ میس و مستر مراجعه کنید.

هایلایت مو با آبلیمو

یک روش ارگانیک و خانگی برای هایلایت کردن موها استفاده از آبلیمو است. البته آبلیمو باید از نوع طبیعی باشد تا موثر واقع شود. آب لیمو ترش تازه باعث روشن شدن ۳ تا ۴ درجه ای موها می شود. شما می توانید مقداری پودر قهوه را هم با آب لیمو ترش طبیعی ترکیب کنید تا هایلایتی جذاب و درخشان داشته باشید. برای این کار استفاده از کلاه مش توصیه می شود. ابتدا موها را از لا به لای سوراخ های کلاه خارج کرده و سپس مخلوط قهوه و آبلیمو را روی آن قرار دهید. کل مو را آغشته به این ترکیب طبیعی کرده و چند دقیقه مقابل آفتاب بنشینید. جالب است بدانید که نور خورشید باعث می شود تا موها سریع تر روشن شود. پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه موها را آبکشی کنید.

هایلایت مو با آبلیمو

یک روش ارگانیک و خانگی برای هایلایت کردن موها استفاده از آبلیمو است. آب لیمو ترش تازه باعث روشن شدن ۳ تا ۴ درجه ای موها می شود.

هایلایت روی موی قهوه ای

بهترین گزینه برای هایلایت روی موی قهوه ای استفاده از رنگ مو کاراملی، نسکافه ای متوسط، عسلی و … است. به طور کلی بهتر است از رنگ موهای تناژ گرم روی پایه قهوه ای مو استفاده کنید تا جلوه کار بیشتر شده و تناسب بهتری با رنگ پوست داشته باشد.

آموزش هایلایت مو بدون دکلره

هایلایت مو در خانه بدون دکلره به دلیل این که امن تر بوده و آسیبی به موها وارد نمی کند، طرفداران زیادی دارد. برای هایلایت مو بدون دکلره کافی است به جای مواد دکلره از رنگ مو استفاده کنید. این کار باعث می شود تا هم لایت های شما دخترانه تر و طبیعی تر باشد و هم تناسب بیشتری با چهره شما داشته باشد.

در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله انواع رنگ مو بدون دکلره مراجعه کنید.

رنگمو

هایلایت موی مشکی بدون دکلره

یکی از گزینه های عالی، هایلایت قهوه ای شکلاتی روی موی مشکی است که جلوه طبیعی خود را حفظ کرده و زیبایی چهره را دو چندان می کند. هایلایت عسلی متوسط نیز روی موی تیره نمای زیبایی را ایجاد می نماید.

هایلایت موی کوتاه در خانه

هایلایت روی موی کوتاه جلوه خاص خود را دارد. برای هایلایت مو با رنگ روی موهای کوتاه می توانید از روش فویل یا کلاه مش استفاده کنید. از آنجایی که اندازه موها کوتاه هستند، راحت تر از لا به لای سوراخ های کلاه خارج می شوند. هایلایت روی موی کوتاه در انواع مدل های مصری، فارا، کرنلی، پیکسی، باب و … جلوه زیبایی خواهد داشت.

رنگمو کوتاه

سوالات متداول

در ادامه قصد داریم به سوالات رایج در مورد هایلایت مو با رنگ در خانه پاسخ دهیم.

آیا روش هایلایت مو در خانه موثر است؟

اگر نحوه هایلایت مو را مطابق با تجربه و مهارت خود انتخاب کنید، قطعا نتیجه خوبی خواهید گرفت. مثلا اگر تخصص زیادی در امور آرایشگری ندارید، به جای فویل از کلاه مش و به جای پودر دکلره از رنگ مو استفاده کنید. به این ترتیب بهترین نتیجه را از هایلایت مو با رنگ در خانه خواهید گرفت.

چگونه مو را هایلایت کنیم تا نسوزد؟

برای این کار، هایلایت بدون دکلره را امتحان کنید. استفاده از پودر دکلره برای افراد مبتدی، خطر آسیب به موها را افزایش می دهد. به همین دلیل توصیه می کنیم افرادی که مهارت بالایی در آرایشگری و رنگ کردن موها ندارند، از رنگ مو به جای دکلره برای هایلایت کردن استفاده کنند.

هایلایت مو با رنگ طبیعی چگونه است؟

شما می توانید از انواع مواد طبیعی برای رنگ و هایلایت کردن موها استفاده کنید. یکی از مواد طبیعی موثر در روشن کردن موها، آبلیمو است. آب لیمو ترش را به تنهایی یا به صورت ترکیب شده با قهوه روی مو بزنید و مقابل نور آفتاب قرار بگیرید. همچنین یکی دیگر از مواد طبیعی موثر در روشن کردن موها، دم کرده بابونه است.

مواد هایلایت مو چیست؟

مواد اصلی هایلایت مو شامل پودر دکلره، رنگ مو و اکسیدان است. در کنار آن باید فویل یا کلاه مش، کاسه رنگ، قلمو و … را نیز آماده کنید.

سخن آخر

هایلایت مو با رنگ در خانه یکی از روش های مقرون به صرفه و خوب برای زیبایی بیشتر موهاست. برای هایلایت مو می توان از مواد رنگ مو یا دکلره استفاده کرد. اگر خواهان تغییرات کوچک و ملایم تر هستید، استفاده از رنگ مو برای هایلایت کردن موها به شما توصیه می شود. برعکس، اگر می خواهید هایلایت شما جلوه بیشتری داشته باشد، توصیه می شود از مواد دکلره استفاده نمایید. مواد دکلره به دلیل ترکیبات شیمیایی بیشتری که دارند، احتمال آسیب رساندن به موها را نیز افزایش می دهند. برای هایلایت کردن موها می توان از روش های فویل، کلاه مش و سایر روش های خانگی که در این مقاله به آنها اشاره شد، استفاده کرد.

منبع

byrdie