آموزش کوتاهی مو کودک در خانه توسط والدین

کوتاهی مو کودک یکی از دغدغه های همیشگی والدین است. به خصوص اگر والدین تجربه ای در این زمینه نداشته و در حال بزرگ کردن اولین فرزند خود باشند. موی کودکان نخستین بار در چه سنی باید کوتاه شود؟ کوتاه کردن موی کودک به چه ابزاری نیاز دارد و چه مدل مویی مناسب کودک شماست؟ در این مقاله تلاش می کنیم تا به سوالاتی از این قبیل پاسخ داده و شما را با انواع مدل کوتاهی موی کودک آشنا کنیم. در صورت تمایل به این موضوع تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • سن مناسب برای کوتاه کردن موی کودکان
  • ابزار مورد نیاز برای کوتاهی مو کودک
  • بهترین روش کوتاهی مو کودک
  • نکاتی که باید هنگام اصلاح موی کودکان به آن دقت کنید
  • انواع مدل موی کوتاه کودک دختر
  • انواع مدل موی کوتاه کودک پسر

سن مناسب برای کوتاه کردن موی کودکان

سن مناسب برای کوتاه کردن موی کودکان

قبل از آموزش كوتاه كردن موي نوزاد پسر و دختر باید به این نکته توجه داشته باشید که نوع و حجم مو در  هر کودک متفاوت است. به همین علت تخمین عددی دقیق به عنوان سن مناسب برای کوتاهی مو کودک ممکن نیست اما توصیه می شود که پیش از رسیدن به یک سالگی موهای فرزند دلبند خود را کوتاه نکنید. بهتر است بدانید که همه نوزادان تا چند ماه پس از متولد شدن دچار مشکل ریزش مو می شوند. این مورد کاملا طبیعی است و نیازی به نگرانی ندارد.

در صورتی که موهای نوزاد شما بلند و پرپشت است، می توانید آموزش كوتاه كردن موي پسر بچه را یاد بگیرید و موهای کودک خود را کوتاه کنید اما اگر فرزندتان موهایی نرم و کم پشت دارد، می توانید فرآیند کوتاهی مو کودک را تا دو سالگی به تعویق بیاندازید.

توجه داشته باشید که کوتاه کردن و حتی تراشیدن موی نوزاد تاثیری در پرپشت شدن موها ندارد. یک باور قدیمی بین مردم کشور ما رایج است که تراشیدن موی سر نوزاد باعث تقویت موهای او می شود. باید بدانید که تراشیدن موی نوزاد هیچ تاثیری در تعداد پیازچه های مو ایجاد نمی کند. به همین علت نمی تواند در پرپشت کردن موی کودک موثر واقع شود. همچنین به یاد داشته باشید که پوست نوزاد حساس است و تراشیدن موها می تواند باعث آسیب رساندن به پوست سر کودک شما شود.

ابزار مورد نیاز برای اموزش کوتاهی مو دختر بچه در منزل

رفتن به آرایشگاه ممکن است برای کودک ترسناک باشد. به همین علت برخی از والدین ترجیح می دهند تا فرآیند کوتاهی مو کودک شان را شخصا و در منزل انجام دهند. این کار باعث می شود تا آرامش کودک حفظ شده و دچار دلهره نشود. برای کوتاه کردن موی کودک به ابزار و وسایل زیر نیاز پیدا خواهید کرد.

  • قیچی آرایشگری برای کوتاه کردن مو بچه
  • اسپری آب
  • شانه مو
  • پیش بند با ابعاد مناسب برای کودک
  • حوله نرم و لطیف
  • اسباب بازی برای کودک

استفاده از ابزار بالا برای کوتاهی مو کودک ضروری است. بهتر است تا این وسایل را پیش از شروع کار جمع آوری کرده تا هنگام کوتاه کردن موها همه ابزار لازم در دسترس شما باشند.

اسباب بازی کودک به این علت در این لیست قرار گرفته تا کودک شما در حین کوتاهی مو بی قراری نکرده و سرگرم بازی باشد. همچنین در صورتی که کودک شما گریه کرد، می توانید از عروسک محبوبش برای آرام کردن او استفاده کنید. در ادامه روش کار کردن با این ابزار را برای شما شرح خواهیم داد.

کوتاهی مو کودک

آموزش كوتاه كردن موي كودك دختر یا پسر

کوتاه کردن موی کودک در منزل از نظر برخی از والدین کاری سخت و حتی غیرممکن به نظر می رسد اما باید بدانید که اصلا اینطور نیست. شما می توانید با کمی دقت و پس از کمی آموزش، اصلاح سر کودک را به راحتی انجام دهید.

پیش از این ابزار ضروری برای کوتاهی مو کودک را به شما معرفی کردیم. پس از آماده سازی این ابزار می توانید مراحل زیر را برای کوتاه کردن موی کودک عزیز خود طی کنید.

والدین می توانند در صورت تمایل، کوتاه کردن موی کودک خود را تا دو سالگی به تاخیر بیندازند. این مورد بستگی به نوع و حجم موهای کودک دارد.

قرار دادن کودک در محل مناسب برای کوتاه کردن موی پسر بچه و دختربچه

در ابتدا باید از کودک خود را روی یک صندلی با قد بلند بنشانید. برای این کار می توانید از صندلی های مخصوص کودکان استفاده کنید؛ چراکه بلندی و ابعاد این صندلی به گونه ای است که هم برای والدین و هم برای کودکان مناسب است.

پرت کردن حواس کودک برای کوتاه کردن موی دختر و پسر

شما می توانید اسباب بازی های مورد علاقه فرزندتان را به او بدهید تا حواس او از موهایش و کاری که شما می کنید، پرت شود. در آموزش کوتاهی چتری دختر بچه استفاده از کمی خوراکی هم ایده خوبی است.

در شرایط مشابه، آرایشگران حرفه ای یکی از ابزار بی خطر خود را در اختیار کودکان می گذارند. مثلا شما می توانید یک شانه یا برس کوچک را به فرزند خود بدهید تا مشغول بازی با آن شود. شعر خواندن هنگام کوتاه کردن موی کودک هم می تواند باعث ایجاد احساس آرامش در او شود.

اسپری آب پاش برای كوتاه كردن موي نوزاد

گام اول در کوتاهی مو، خیس کردن موهاست. برای این کار می توانید از اسپری آب پاش استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید به جای اسپری از یک کاسه آب استفاده نمایید. در این روش باید دست خود را خیس کرده، سپس کف دستتان را روی موهای کودک بکشید تا خیس شوند. دقت کنید که هرگز نباید بدون خیس کردن موها برای کوتاهی مو کودک اقدام کرد. به خصوص اگر موهای فرزندتان فر یا حالت دار باشد.

آماده کردن کودک برای کوتاهی موی دختر بچه

اگر کودک شما در سنی است که متوجه حرکات شما می شود، باید از قبل او را با مسئله کوتاهی مو آشنا کنید. به عنوان مثال موهای خود را کوتاه کنید یا اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار فرزندتان قرار دهید.

بهتر است قبل از انجام هرکاری ابزار کوتاهی مو را به کودک خود معرفی کنید. مثلا قیچی را از دور به او نشان دهید یا اجازه دهید با یک شانه بازی کند. این کار باعث می شود تا ترس کودک کمتر شده و گریه نکند.

کوتاه کردن موی بچه با قیچی

هنگام قیچی کردن موها باید قیچی را با فاصله از صورت کودک قرار دهید. حتی آرام‌ترین کودکان هم بعد از دیدن وسایل جدید در دستان والدین خود، مجذوب آن ها شده و ممکن است به سمت وسایل نگاه کنند. پس در هر شرایطی آمادگی حرکت ناگهانی فرزند خود را داشته باشید. برای جلوگیری از آسیب دیدن فرزندتان، از همسر خود بخواهید که صورت کودک‌تان را با دست بپوشاند.

هنگام قیچی کردن موها نگران خراب کردن مدل موهای کودک خود نباشید. فقط باید تمرکز کنید که همه موها را به اندازه مشخصی کوتاه کنید. برای این کار می توانید مشابه آرایشگران حرفه ای از شانه کمک بگیرید.

آماده کردن کودک

از تیغ برای کوتاهی مو کودک استفاده نکنید

استفاده از تیغ برای تراشیدن سر کودک اصلا توصیه نمی شود. پوست کودک حساس است و به راحتی آسیب می بیند. همچنین احتمال تکان دان ناگهانی سر توسط کودک زیاد است. به همین دلیل بهتر است که از تیغ برای تراشیدن سر کودک استفاده نشود.

استفاده از ماشین اصلاح هم مثل تیغ برای كوتاه كردن چتري كودكان مناسب نیست. صدای این ماشین می تواند باعث ترس و دلهره در نوزاد شود. همچنین كوتاه كردن موي نوزاد با ماشین نیاز به فشار دادن این دستگاه به سر دارد که می تواند کودک را اذیت کند. در حالت کلی توصیه می شود که تا جای ممکن از تراشیدن موهای کودک خودداری کنید و از کوتاهی مو دختر بچه با ماشین بپرهیزید.

آموزش كوتاه كردن موي كودك دختر و پسر: کودک را حمام کنید

پس از اتمام مراحل کوتاهی مو کودک حتما او را حمام کنید تا خورده های مو روی بدن او باقی نماند. وجود خورده مو روی بدن باعث ایجاد خارش و ناراحتی کودک شده و می تواند او را به گریه بیاندازد.

تا جای ممکن از تراشیدن سر کودک با تیغ یا ماشین اصلاح خودداری کنید. باید بدانید که این کار باعث تقویت موی کودک نمی شود.

نکاتی که باید هنگام اصلاح موی کودکان به آن دقت کنید

واکنش کودکان به فرآیند کوتاهی مو متفاوت است. شما باید هنگام کوتاهی موی پسر بچه و دختربچه خود برای هرگونه واکنشی از سمت وی آماده باشید. برخی از کودکان پس از دیدن قیچی گریه می کنند و برخی نیز تمایل دارند تا آن را لمس کنند. همانطور که پیش از این اشاره کردیم، می توانید از اسباب بازی، خوراکی یا آواز خواندن برای آرام کردن کودک خود استفاده کنید.

نکته بعدی که در آموزش کوتاهی مو دخترانه در منزل باید به آن توجه کنید، زمان کوتاه کردن موی کودک است. ترجیحا زمانی را انتخاب کنید که کودک گرسنه، تشنه یا خواب آلود نباشد. در این زمان ها، احتمال بی تابی کردن کودک کمتر است و شما می توانید فرآیند کوتاهی مو کودک را راحت تر به اتمام برسانید.

با مشاهده ویدئوی زیر می توانید با روش کار کوتاهی مو بچه گانه و روش كوتاه كردن موي دختر بچه آشنا شوید.

انواع مدل مو برای کوتاهی مو کودک دختر

در صورتی که به دنبال یک مدل موی کوتاه دخترانه زیبا و جذاب هستید، می توانید از مدل های زیر کمک بگیرید. توجه کنید که زیباترین مدل مو برای کوتاه کردن مو کودک، مدلی است که با چهره فرزند شما سازگاری داشته باشد. به همین علت ممکن است کمی زمان ببرد تا بهترین مدل مو را برای او پیدا کنید.

در ادمه تصاویر جذابی از مدل موی کوتاه دخترانه کودک را برای شما نمایش می دهیم. همچنین لازم است بدانید که مدل موی چتری همیشه با چهره کودکان تناسب دارد. اما باید بدانید که چتری ها زود بلند می شوند و نیاز به رسیدگی بیشتری دارند.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، تناسب مدل با نوع موی فرزند شماست. مثلا اگر موی کودک شما فر است، مدل مویی را انتخاب کنید که با موی فر زیبا و جذاب باشد. هرگز برای تغییر حالت دادن موهای فرزند خود اقدام نکنید. صاف کردن یا فر کردن موهای حساس کودک باعث می شود تا موهای او آسیب جدی ببیند.

مدل موی کوتاه کودک دختر

مدل موی کوتاه کودک دختر

مدل كوتاه كردن مو بچه گانه

انواع مدل موی کوتاه کودک پسر

شاید با خود فکر کنید که برای پسرها مدل موهای زیادی وجود ندارد اما این فکر کاملا اشتباه است. مدل های متنوع و زیادی هستند که می توانید برای اصلاح موی بچه گانه انتخاب کنید. در ادامه برخی از جذاب ترین این مدل ها را برای کوتاهی مو کودک پسر به شما نمایش خواهیم داد.

مدل موی کوتاه کودک پسر

آموزش کوتاهی مو مدل کوپ بچه گانه

مدل موی کوتاه کودک پسر

سوالات متداول

در این بخش به رایج ترین سوالات در خصوص کوتاهی مو کودک و کوتاه کردن موی نوزاد پاسخ خواهیم داد.

بهترین مدل کوتاهی مو برای کودکان دختر چیست؟

مدل های متنوع و زیادی برای کودکان وجود دارد اما چتری زدن موی دخترها یکی از مدل هایی است که همیشه مورد توجه والدین قرار می گیرد. همچنین در این مقاله انواع متنوعی از مدل موی کودکان دختر را برای شما به نمایش گذاشته ایم.

اولین کوتاهی موی کودک باید چه زمانی باشد؟

کودکان تا یک سالگی نیاز به اصلاح موی سر ندارند اما در صورتی که موهای فرزند شما پرپشت یا فر باشد می توانید از 8 ماهگی برای کوتاه کردن موی فرزند خود اقدام کنید. در غیر این صورت می توانید این کار را تا دو سالگی به تعویق بیاندازید.

بهترین روش اصلاح موی کودک چیست؟

در این مقاله ساده ترین روش اصلاح موی کودک را برای شما توضیح دادیم. همچنین با یک ویدئوی آموزش کامل، این روش را برای شما به نمایش درآوردیم. شما می توانید با مراجعه به متن مقاله و مشاده ویدئو مربوطه به طور کامل با این روش آشنا شوید.

آیا موی بچه بعد از کوتاه شدن تغییر می کند؟

باید بدانید که ممکن است فر موی کودک شما بعد از اولین مرتبه ای که آن ها را کوتاه کردید، از بین برود. این مورد کاملا طبیعی بوده و نیازی به نگرانی ندارد.

 

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با مراحل کوتاهی مو کودک در منزل آشنا کنیم. توجه داشته باشید که اگر هنگام کوتاه کردن موها، فرزندتان بیش از حد بی قراری کرد، این کار را به زمان دیگری موکول کنید یا از آرایشگران حرفه ای کمک بگیرید.

همچنین تلاش کردیم تا شما را با ابزار مورد نیاز برای کوتاه کردن موی کودک مانند قیچی مخصوص، صندلی کودک، اسباب بازی، شانه و… آشنا کنیم. امیدواریم مطالب گفته شده در این مقاله مورد توجه شما قرار بگیرد. در پایان از شما تقاضا می کنیم تا نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما و سایر خوانندگان این وبلاگ به اشتراک بگذارید.

منبع

momlovesbest