ارایش در سفر

لوازم ارایش از اجزای اصلی هر سفر است. سفر به معنای قرار گرفتن در شرایط غیرعادی زندگی است اما این موضوع به معنای برهم زدن روتین روزانه و ارایش نکردن نیست. اصول ارایش در سفر یکی از نکاتی است که هر خانم باید در هر شرایط به آن دقت کند. این موضوع به معنای به همراه بردن برخی لوازم خاص در سفر و یا حتی ارایش در شرایط اب و هوایی متفاوت است. در این مقاله به بررسی همه موضوعات در مورد ارایش در سفر می پردازیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • نکات ارایش در سفر
  • ارایش مخصوص در هر اب و هوا
  • لوازم ارایش ضروری در سفر

نکات ارایش در سفر

برای ارایش در سفر لازم است به نکات زیادی توجه کنید. مواد مصرفی که همراه خود می‌برید بسیار مهم است. باید دقت کنید حمل کردن لوازم ارایش در کیف و ساک مسافرتی می‌تواند فرایندی دردسر ساز باشد در مقاله انواع کیف لوازم ارایش  به بررسی  کیف‌های لوازم ارایش مختلف که امکان نگهداری لوازم ارایش دارند پرداخته ایم. در این مقاله به بررسی وسایل و لوازم ارایش می‌پردازیم

چک لیست لوازم ارایش در سفر

پیش از هرچیز لازم است یک چک لیست از لوازم ارایشی که قصد دراید همراه خود ببرید تهیه کنید. ممکن است بر اثر شلوغی در فضای سفر، لوازم ارایش مهم خود را فراموش کنید. بنابراین قبل از هرکار اقدام به تهیه چک لیست سفر کنید.  لوازم ضروری و واجب را همراه با خود ببرید و لوازمی که از اهمیت کمتری برخوردار هستن را حذف کنید.

لوازم چندکاره و ارایش در سفر

در بررسی لوازم ارایش مفید در سفر، برخی از وسایل هستند که کاربردهای چندگانه دارند. این وسایل را می‌توان در شرایط مختلف مورد استفاده قرار داد. برای مثال  در سفر می‌توان از انواع سایه چشم برای کشیدن خط چشم استفاده کرد. در این زمینه نمونه‌های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه ذکر خواهد شد.

  • استفاده از پودر فونداسیون یا پودر بچه به عنوان تثبیت کننده ارایش و همینطور استفاده از پودر بچه برای رفع بوی زیر بغل و جایگزینی برای انواع دئودورانت و مام رول
  • استفاده از یک رژ لب برای سایه چشم و رژگونه
  • جایگزینی مداد قهوه‌ای سایه برای ابرو و خط چشم.
  • استفاده از بالم لب به خصوص از نو رنگی برای مرطوب کنندگی لب.
  • استفاده از روغن‌های پوستی نظیر روغن جوجوبا و نارگیل، برای حفظ رطوبت مو و پوست و همینطور پاک کردن آرایش.
  • استفاده از یک پالت رنگ سایه برای سایه و رژگونه و خط چشم

به این ترتیب به جای  استفاده از چندین نوع از لوازم ارایش مختلف در سفر، از یک یا چند وسیله جایگزین استفاده خواهید کرد. اما اگر به این کار علاقه ندارید، ادامه مقاله را از دست ندهید.

ارایش در سفر

وسایل ارایش در سایز کوچک و مناسب سفر

شاید شما از افرادی باشید که تمایلی به استفاده از یک وسیله برای چند کاربرد نداشه باشید. استفاده از لوازم ارایش در سایز کوچک یکی از راهکارهای  مفید برای حمل همه لوازم ارایش مورد علاقه شما در طی سفر است.

بسیاری از برندها اقدام به تولید لوازم ارایش در سایزهای مسافرتی کرده‌اند

ممکن است لوازم ارایش مد نظر شما در سایز کوچک تولید نشود و یا حتی امکان خرید آن در سایز های مختلف وجود نداشته باشد. بنابراین بهتر است از قوطی‌ها و بطری‌های کوچک برای حمل و نقل استفاده کنید.

ساخت ظرف برای حمل لوازم ارایش در سفر

یکی از راه‌های ساخت وسیله برای حمل لوازم ارایش در سفر استفاده از پلاستیک های محکم و چاقوی داغ است. پلاستیک محکم را خط کشی کنید و سپس با چاقوی داغ روی آن بکشید. این حالت شبیه ظرف های سس یک نفره می‌شود . این موضوع سبب میشود تا بخش‌های مختلف پلاستیک بهم بچسبد و استایل یک ظرف برای حمل مواد مایعی مثل شامپو و کرم را پیدا کند.

استفاده از سمپل ها در ارایش سفر

سمپل‌ها یا نمونه‌های رایگان را می‌توان از مکان‌های مختلف مثل داروخانه یا  مراکز فروش لوازم ارایش تهیه کرد. البته دقت کنید احتمال پیدا کردن همه مواد ارایشی مورد نظر شما با استایل سمپل کار بسیار دشوار و زمان بری است. اما در صورت موفقیت می‌توانید موادی مثل تونر، ارایش پاک کن، مرطوب کننده و کرم‌ضد آفتاب را به صورت سمپل تهیه کنید.

ارایش مخصوص در سفر به مناطق مختلف

اصول ارایش در هر اب و هوا در سفر متفاوت است. در ادامه مطلب به بررسی ارایش در شرایط مختلف پرداخته خواهد شد.

اصول ارایش در سفر به نقاط گرم

برای ارایش در هوای گرم باید به نکات مختلفی دقت کنید. در ادامه مطلب به بررسی هر مورد از نکات ارایش در هوای گرم خواهیم پرداخت.

رژلب

کرم کمتری استفاده کنید

هرچه هواگرم‌تر و شدت تابش خورشید بیشتر باشد، امکان رقیق شدن ارایش به خصوص در سفر، بیشتر است. این رقیق شدن و چرب شدن پوست باعث می‌شود تا جوش‌های سرسیاه و سرسفید بیشتر شود. بنابراین بهتر است در این فضا از کرم‌پودر و لوازم ارایش کمتری استفاده کنید. می‌توانید مواردی مثل روغن‌های پوستی را حذف کنید تا امکان تنفس برای پوستتان بیشتر شود. می‌توان به جای استفاده از انواع فونداسیون و مواد سنگین از کانسیلرهای سبک استفاده کنید.

لوازم ارایش چندکاره

شما می‌توانید برای ارایش در این هوا از لوازم ارایشی استفاده کید که امکان چندین کاربرد دارند. برای مثال می‌توانید لوسیونی استفاده کنید هم کاور متوسط داشته باشد و هم ضدآفتاب . ممکن است نیاز به استفاده از مقدار اندکی کانسیلر داشته باشید که بازهم سعی کنید در مقادیر کم استفاده کنید تا دچار چرب شدن پوست نشوید.

ارایش چشم در سفر

در سفر به مناطق گرم بهتر است تا حد امکان از لوازم ارایش غلیظ در چشم استفاده نکنید. خط چشم‌ها و سایه‌ها به خصوص از نوع شاین‌دار و براق استفاده نکنید. سعی کنید خط چشم نازک‌تر بکشید و تا حد امکان خط‌چشم شما 24 ساعته باشد. این موضوع در مورد ریمل و مداد چشم نیز صدق می‌کند، تا حد امکان از ریمل و خط‌چشم با ماندگاری بالا استفاده کنید.

رژلب

استفاده از رژلب  به عنوان لوازم ارایش در سفر و  به خصوص در هوای گرم و شرجی کار بسیار پر ریسکی است. بهتر است به جای استفاده از لوازم ارایش شاین و حتی رژلب شاین از رژلب مات استفاده کنید.

در سفر به مناطق شرجی، استفاده از مام و مواد معطر برای جلوگیری از بوی عرق فراموش نشود.

بنابراین در شرایط گرم و آفتابی توصیه می‌شود تا کیف شما شامل لوازم زیر باشد:

  • بی بی کرم یا سی سی کرم سبک
  • یک کانسیلر
  • یک نوع پودر بیک که می‌توانید از پودر بچه نیز استفاده کنید.
  • مداد چشم، خط چشم و ریمل از نوع 24 ساعته.
  • رژلب مات

 سفر به مناطق سرد و خشک

مناطق سرد و خشک از رطوبت کمتری نسبت به مناطق گرم برخوردار هستند. این موضوع سبب شده تا افرادی که دارای پوست خشک و حساس هستند اندکی در این سفرها دچار مشکل شوند. در ادامه این مطلب به بررسی لوازم آرایش مناسب در سفر به مناطق سرد می‌پردازیم.

برنزه کردن صورت

بسیاری از افراد علاقمند به برنزه کردن صورت در هستند. باید دقت کنید لوازم ارایش در سفر شامل موارد ضروری است. ممکن است از نظر خیلی از افراد برنزه کردن صورت می‌تواند ارایش دلچسبی باشد اما بهتر است در آب و هوای سرد و خشک به سراغ ارایش برنزه و لوازم ارایش برنزه کننده نروید. بهتر است به جای این موضوع از یک رژگونه برای سایه چشم و گونه استفاده کنید.

رژلب در ارایش

رژلب بخش مهمی از لوازم ارایشی در سفر است. در مناطق سرد و خشک به دلیل کم بودن رطوبت موجود در هوا، پوست لب سریعتر خشک و پوسته پوسته می‌شود. به همین جهت بهتر است تا در مرحله اول از رژلب‌هایی استفاده کنید تا دارای ویتامینE وa و همینطور به نوعی دارای ساختار روغنی باشد تا مشکل پوسته شدن پوست برطرف شود. بنابراین به عنوان لوازم ارایش در سفر از حمل رژلب مات بپرهیزید. اگر تمایل خیلی زیادی به استفاده از رژلب مات دارید بهتر است قبل از استفاده از آن، حتما نسبت به چرب کردن لب‌های خود اقدام کنید.

ضدآفتاب

برخلاف نظر بسیاری از افراد، ضدآفتاب فقط مربوط به زمان‌های حضور در مناطق آفتابی نیست و باید در همه شرایط حتی در زمستان هم از آن استفاده کرد. بهترین ضد آفتاب برای شما در این زمان، ضد آفتابی است که دارای spf برابر با 15تا20 باشد. به این ترتیب علاوه بر آنکه جلوی آسیب به پوست گرفته می‌شود، جلوی پیری زودرس را میگیرد.

ارایش در سفر

آرایش چشم

ریمل، خط چشم و مداد چشم مناسب برای فضای آب و هوای سرد، از انواع ضد آب است. این دسته از ریمل‌ها به دلیل مقاومت بالا، برای این آب و هوا مناسب هستند چون باعث می‌شد در صورت بارش ناگهانی باران، جلوی ریزش ارایش و خراب شدن آن را می‌گیرد.

مرطوب کننده

استفاده از یک مرطوب کننده یا روغن برای پوست و مو در آب و هوای خشک به شدت ضروری و لازم است. این روغن می‌تواند همانطور که در قسمت‌های بالاتر گفته شد روغنی مثل نارگیل باشد تا علاوه بر رطوبت رسانی، برای پاک کردن آرایش نیز مورد استفاده قرار گیرد.

لوازم آرایش مناسب برای هواس سرد و خشک

در نهایت چک لیست از ضروری‌ترین لوازم ارایش  برای سفر در مناطق سرد و خشک ذکر خواهد شد

  • انواع مرطوب کننده یا روغن‌مناسب آب و هوای خشک
  • ضدآفتاب مناسب برای مقابله با نور خورشید
  • ریمل و مدادچشم 24ساعته یا ضد آب
  • روغن یا ویتامین برای لب
  • رژلب دارای ویتامین

آرایش در آب و هوای بارانی

وجود باران باعث میشود تا آرایش کردن یکی از دغدغه‌های افراد در سفر به این مناطق باشد. در ادامه مطلب به بررسی آرایش مناسب در آب و هوای بارانی پرداخته می‌شود.

آماد کردن پوست

قبل از پرداختن به لوازم ارایش در سفر، باید در مورد اماده‌سازی پوست صحبت کرد بستن منابع پوستی و استفاده از تونر باعث می شود تا ارایش بهتر روی پوست قرار بگیرد و اصطلاحا نماسد. بنابراین در سفر به مناطق باراین از جمله لوازم ارایش های واجب،تونر پوستی است.

پرایمر

پرایمر به پوست شما کمک می‌کند تا صاف و شفاف شود و این موضوع به شما کمک می‌کند تا آرایش ماندگارتر و بادوام‌تری داشته باشید.

رژلب

در فضای بارانی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شماف رژلب مات است. رژلب مات ماندگاری بالاتری نسبت به رژلب براق دارد و این موضوع برای هوای بارانی بسیار مناسب است. به طور کلی برای آب و هوای سرد و بارانی و حتی در فصل‌های مثل پاییز و زمستان، بهترین آرایش، آرایش مات است.

پنکک

یکی از مشکلاتی که در ارایش در فصول بارانی با آن مواجه هستید، ماسیده شدن لوازم آرایش است. برای اینکه تاثیر این مشکل کمتر شود، توصیه ما به شما، استفاده از لوازم آرایش با چربی کمتر است. بنابراین استفاده از لوازم ارایشکرم‌پودر در سفر به مناطق بارانی توصیه نمی‌شود به خصوص اگر شما پوست چرب دارید.

در ادامه مطلب به چک لیستی از بهترین لوازم ارایش در سفر به منطق بارانی پرداخته می‌شود.

  • پرایمر
  • رژگونه کرمی
  • پنکک
  • ریمل و مداد و خط چشم ضد آب

لوازم ارایش ضروری در سفر

برای سفر لازم است برخی لوازم ارایش ضروری  را به همراه خود داشته باشید. در ادامه لیستی از این لوازم را برای شما معرفی خواهیم کرد.

برای ارایش صورت در سفر نیازمند رعایت چند نکته هستید. پرایمر یا فونداسیون  از جمله مواردی است که در ارایش در سفر، قابل حذف است. اما مواردی مثل ضدآفتاب به هیچ وجه نباید حذف شود. ضد افتاب به خصوص در خانم‌هایی که دارای پوست چرب هستند بسیار موضوع مهم و قابل تاملی است.

کیف

ضد آفتاب

سفر به هر نقطه از کره زمین نیاز مند همراهی ضدآفتاب است با توجه به شرایط و آب و هوای مورد نظر از ضد آفتاب با spf مناسب استفاده کنید.

نرم کننده لب

نرم کننده لب به خصوص در سفر به مناطق خشک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ضمن آنکه سعی کنید از مرطوب کننده‌ای استفاده کنید که دارای خواص آبرسانی بالا باشد. زیرا در سفر شما به دلیل سرگرمی و … از مصرف آب کافی غافل می‌مانید و این موضوع نیز در افزایش ترک خوردن و پوسته پوسته شدن لب موثر است.

انواع مام و دئودورانت

بوی خوش نیز از جمله موارد مهم در هر شرایطی است بنابراین حتما از مام و دئودورانت استفاده کنید.

آرایش چشم

برای آرایش چشم نیز سعی کنید از انواع مداد چشم، ریمل و خط چشم ضد آب و 24 ساعته استفاده کنید.

 

سخن آخر

در این مقاله به بررسی تمامی نکات مربوط به ارایش و لوازم ارایش در سفر پرداخته شد. امیدواریم تمامی سوالات شما در مورد نحوه ارایش در سفر بر طرف شده باشد. حال از شما درخواست می‌کنیم نظرات خود را از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.