راهنمای انتخاب انواع رژ لب

یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین لوازم آرایشی، رژ لب‌ است که می‌تواند چهره‌تان را از این رو به آن رو کند و زیبایی بی‌نظیری به شما ببخشد. در واقع رنگ‌های دلربا و متنوع انواع رژ لب جذابیت‌تان را دوچندان کرده و توجه دیگران را به چهره شما جلب می‌کند. در عین حال بعضی از رژها، لب‌ها را نرم کرده و از خشک شدن و ترک خوردن آن جلوگیری می‌کند.

اما همه این مزایا در گروی آن است که رژ لب های مختلف را بشناسید و انتخاب درستی داشته باشید. مهم‌ترین تفاوت رژ لب‌های مختلف، جلوه نهایی آن روی لب‌هاست. از این نظر رژها را می‌توان به انواع مات، نیمه مات و براق تقسیم بندی کرد. علاوه بر این به طور کلی رژ لب‌ها در دو نوع جامد و مایع به فروش می‌رسند. در اینفوگرافیک زیر خلاصه‌ای از ویژگی‌های هر کدام از این نوع رژ‌ها را می‌بینید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر کدام از این رژلب‌ها، مقاله انواع رژ لب را بخوانید.

از سوی دیگر اگر رنگ رژ مناسبی را انتخاب نکنید، می‌تواند تاثیر معکوسی داشته و بدتر باعث شود چهره‌تان مضحک و غیرطبیعی به نظر برسد. از این رو عامل مهم دیگر، انتخاب رژ لبی است که با رنگ پوست‌تان تناسب و همخوانی داشته باشد. به این منظور رنگ پوست‌تان را تشخیص داده و به سادگی رنگ مناسب را از اینفوگرافیک زیر پیدا کنید.

رژ لب جامد بهتر است یا مایع؟

هر کدام از رژ جامد یا مایع، مزایا و معایب خاص خودشان را دارد و انتخاب هر کدام از آن‌ها به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد. استفاده از رژ‌های جامد معمولا راحت‌تر از رژ لب‌های مایع است، زودتر خشک شده و می‌توان روی آن‌ها از رژ لب‌های مایع، مانند برق لب استفاده کرد. در اینفوگرافیک زیر، به مهم‌ترین خصوصیات رژ لب‌های مایع و جامد اشاره کرده‌ایم.

انواع رژ لب