بادی میست

اگر به دنبال داشتن حس تازگی و طراوت پس از حمام هستید و دوست دارید در تمام روز از عطری با ماندگاری بالا استفاده کنید. توصیه ما به شما استفاده از بادی میست است. اگر علاقمندید در مورد این محصول آرایشی اطلاعات به دست آورید، مطالعه این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند

  1. بادی میست چیست؟
  2. تفاوت باید میست با سایر محصولات خوشبو کننده در چیست؟
  3. مزایا و معایب بادی میست
  4. ماندگاری بادی میست چگونه است؟
  5. تفاوت بادی میست با بادی اسپلش در چیست؟
  6. نحوه استفاده

بادی میست چیست؟

استفاده از مواد معطر و خوشبو کننده در دنیا سابقه بسیار طولانی داردو کمتر کسی است که در دنیا در مخالفت با بوی خوش باشد. استفاده از انواع مواد معطر باعث تغییر در خلقیات و احساسات افراد می‌شود. استفاده از مواد معطر با رایحه مرکبات به شما حس نشاط و سرزندگی می‌دهند و گل‌ها و گیاهان دارویی باعث افزایش حس آرامش می‌شوند. بادی میست‌ها دسته‌ای از خوشبو کننده‌ها هستند که مزایای زیادی  نسبت به سایر مواد معطر دارند.

بادی میست

ماندگاری بادی میست‌

بادی میست‌ها اصلا ماندگاری طولانی ندارند، بنابراین برای اینکه در طول روز بوی خوش بادی میست همراه شما باشد باید به طور مداوم اقدام به تمدید کردن آن کنید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بادی میست‌ها، قیمت مناسب‌تر نسبت به سایر مواد خوشبو کننده است. با توجه به اینکه حجم زیادی دارند استفاده از آنها به صرفه است. ضمن انکه بادی میست‌ها الکل کمی نیز دارند و به همین جهت می‌توان آن‌ها را به عنوان عطر و ادکلن  مکمل مورد استفاده قرار داد.

استفاده به عنوان عطر مکمل یعنی میتوان بادی میست را با سایر محصولات خوشبو کننده مخلوط کرد.

در این روش باید از بادی میست با رایحه ملایم در ترکیب با عطر رایحه تند استفاده کرد. این ترکیب باعث تعادل بو می‌شود.

بادی اسپلش

 

بعضی از انواع بادی میست دارای بوی تندتری هستند و در آنها از عصاره دارچین یا سایر ادویه‌ها استفاده شده است. این دسته از بادی میست‌ها ماندگاری طولانی‌تری نسبت به سایر دارند. دقت کنید که بادی میست نیزز دارای رایحه‌های خنک و گرم است و با توجه به سلیقه خود باید اقدام به انتخاب کنید.

مزایا و معایب بادی میست

بادی میست نیز مانند سایر محصولات آرایشی و بهداشتی دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به آنها می‌پردازیم

مزایا استفاده از بادی میست

بادی اسپلش‌ها دارای مزایای بسیار زیادی هستند. یکی از دلایل اهمیت داشتن بادی میست، استفاده از رروغن‌ها و ترکیبات گیاهی طبیعی است که مزایای بسیاری برای این محصولات به همراه دارد. از بین مزایای این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مرطوب کنندگی پوست
  2. نرم کننده بسیار قوی
  3. طراوت و شادابی بسیار زیاد برای پوست
  4. شفاف‌ و درخشان کننده پوست
  5. جلوگیری از تعرق و بوی بد
  6. استفاده روی لباس

نکته جالب توجه در مورد بادی‌میست آن است که این مصول نیز مانند سایر محصولات خوشبو کننده دارای سه نت بویایی است. بادی میست نیز دارای رایحه‌های متفاوت است و می‌توان برای شرایط مختلف از بادی میست متفاوت استفاده کرد. مثلا برای حضور در محل کار از تن بویایی ملایم و برای مهمانی و ورزش از بادی میست با رایحه خنک استفاده کرد.

بادی اسپلش

معایب بادی میست چیست؟

بادی میست مزایای بسیاری دارد اما این محصول نیز مانند سایر محصولات معایبی به همراه دارد، از میان این معایب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. استفاده باید حتما روی پوست تمیز باشد
  2. پخش بو کمتری در مقایسه با سایر خوشبو کننده ها( بجز بادی اسپلش) دارند.
  3. ماندگاری کمتر نسبت به سایر خوشبو کننده‌ها

انواع بادی میست

بادی میست‌ها در در نوع درخشان(شاین‌دار) و یا معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در نوع شاین دار، از اکلیل‌های درشت یا ریز برای ایجاد درخشش و براق بودن  استفاده شده است. استفاده از این نوع بادی میست، به دلیل ایجاد شاین محو و زیبا روی پوست بیشتر برای مهمانی‌های خصوصی و یا خلوت‌های زناشویی توصیه می شود و بهتر است در موقعیت‌های عمومی کمتر به سراغ  نوع شاین دار آن  بروید

تفاوت بادی میست با سایر محصولات خوشبو کننده در چیست؟

بادی میست در مقایسه با ادوپرفیوم، ادکلن و… دارای ماندگاری بسیار کمتری هستند( حداکثر 4 ساعت) این موضوع باعث می‌شود در طول روز نیازمند به تمدید انها باشد. مورد دیگرآن است که تمامی محصولات خوشبو کننده دیگر، به استثنا بادی اسپلش در ساختار خود دارای الکل هستند. این میزان الکل بجز در ادوپرفیوم و پرفیوم، به شدت برای پوست‌های خشک و حساس مضر است.

در بعضی موارد این الکل باعث حساسیت پوستی و سرطان می شود.

 

بادی میست می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای عطر و ادکلن باشد

 

تفاوت بادی میست با بادی اسپلش

هر دو ماده بادی میست و بادی اسپلش دارای ماندگاری کمی هستند، اما بادی اسپلش به دلیل استفاده از آب به جای روغن، دارای ماندگاری بسیار کمتری نسبت به بادی اسپلش است. ضمن انکه باید دقک کنید بادی اسپلش بر خلاف بادی میست، قابلیت‌های نظیر نرم کنندگی و شفافیت برای پوست به همراه ندارد و بیشتر به عنوان محصول ایجاد بوی خوش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نحوه استفاده

نحوه استفاده از بادی میست یکی از نکات مهم است زیرا این ماده در حالت عادی ماندگاری بالا ندارد و استفاده اشتباه باعث ماندگاری کمتر آن می شود.

 

  1. محصولاتی که بر پایه آب هستند یا الکل کمی دارند صرفا باید روی پوست تمیز استفاده شوند پس در مرحله اول حتما دوش بگیرید. تمیز نبودن پوست باعث می‌شود تا بوی آن با بوی عرق مخلوط شود و به جاای ایجاد رایحه خوب، بوی بسیار بدی تولید شود. ضمن انکه ماندگاری را نیز کاهش می‌دهد.
  2.  باید در طول روز چندبار تمدید شود پس هر سه الی چهارساعت اقدام به تمدید کنید تا ماندگاری بود افزایش یابد .
  3. این محصول دارای روغن‌های گیاهی است و الکل ندارد، بنابراین می‌توان روی لباس نیز اسپری کرد، هرچند توصیه ما، اسپری روی پوست تمیز است.
  4. دقت کنید این محصول اندکی چرب است و ممکن است این چربی اندک برای عده‌ای ناخوشایند باشد
  5. می توانید روی لباس یا رخت خواب خود اسپری کنید تا شب هنگام خواب عطر دلنشین ان را حس کنید.
  6. مقداری از آن را را پس از دوش گرفتن روی زیربغل و سایر نقاط دلخواه بپاشید. بهتر است نواحی اسپری شده را اندکی ماساژ دهید. دلیل این امر چرب بودن محصول است که باعث می‌شود مانند یک لوسیون عمل کند.ضد تعریق
  7. بافاصله بعد از حمام و قبل از خشک شدن کامل چوست باید از آن یا بادی اسپلش استفاده کرد. در این زمان منافذ پوست هنوز به دلیل حضور در بخار آب، باز هستند و این موضوع باعث می‌شود جذب و ماندگاری محصولات افزایش یابد.
  8. بادی میست به دلیل ملایم بودن رایحه می‌توانند در محیط‌های بسته مثل اتاقک ماشین نیز به عنوان خوشبو کننده مورد استفاده قرار بگیرند. این موضوع به خصوص برای افرادی که به میگرن مبتلا هستند بسیار مهم است و رایحه ملایم آن باعث افزایش سردرد نمی‌شود.

 

بادی میست‌ها به دلیل برخورداری از رایحه ملایم می‌توانند باعث ایجاد آرامش در شما شوند

آموزش ساخت  در خانه

اگر علاقمند به استفاده از مصولات خانگی هستید می توانید با استفاده از روش زیر در منزل بادی میست درست کنید. با مراجعه به  مقاله آموزش ساخت عطر خانگی نیز می‌توانید بهترین روش برای ساخت عطر در منزل را یاد بگیرید

  1. بطری اسپری را بردارید و تا نصفه با آب تصفیه شده پر کنید. دقت کنید که نباید از آب شیر استفاده کرد چون وجود املاح باعث کاهش عمر محصول و همین‌طور واکنش روی پوست شما می‌شود.
  2. به ازای هر 60 میلی لیتر آب، باید 40تا50 قطره روغن طبیعی اضافه کنید. میتوانید از روغن اسطوخودوس، گریپ فروت یا ترکیب این دو استفاده کنید. استفاده از سایر روغن‌های گیاهی نیز بلامانع است.
  3. به این مخلوط 5تا10 قطره فندق افسونگر اضافه کنید تا ترکیب کامل شود.
  4. دقت کنید قبل از هربار استفاده باید مخلوط را به خوبی تکان دهید.

 

ضد تعریق

 

استفاده از بادی میست باعث می‌شود بدن شما در تمام روز بوی ملایم و طبیعی داشته باشد، به گونه‌ای که کسی متوجه استفاده از عطر نشود

برترین برندهای  موجود در بازار

در ادامه به معرفی تعدادی از برندهای تولید کننده این محصول  پرداخته می‌شود.

ویکتوریا سکرت

یکی از معروف‌ترین برندهای در زمینه تولید محصولات خوشبو کننده است که بادی میست‌های تولید شده توسط آن دارای بوی بسیار جذاب و دلفریب هستند. در ساختار این محصولات از مقادیر زیادی آلو قرمز و گل فریزیا استفاده شده است بنابراین اگر به بوی مرکبات علاقه ندارید، این محصول اصلا مناسب شما نیست.

 

برند تام فورد

این محصول دقیقا در نقطه مقابل برند ویکتوریا سکرت قرار دارد. ترکیبی از ترنج، هل، گل یلانگ یلانگ و پسته. این ترکیب باعث می‌شود تا این محصول دارای بویی تند و گرم باشد. رایحه محصول مشابه رایحه عطرهای استوایی است

برند ورا ونگ

این برند به سراغ تولید محصولاتی با روحیه زنانه رفته است. ترکیب عصاره چای سبز و شکوفه گلابی که باعث ایجاد حس اعتماد به نفس می‌شود و مناسب برای یک قرار کاری مهم است. این محصول دارای رایحه گرم و ملایم است.

برند بادی شاپ

یکی از بهترین برندهای تولید کننده محصولات ارایشی و بهداشتی اینبار به سراغ معرفی یک بادی میست  با بوی عمیق شرقی رفته است. اگر به بوی مشک علاقه دارید، این محصول بهترین انتخاب برای شماست. رایحه ای سبک و ملایم که تا مدت ها در خاطر می‌ماند.

هیدرودرم

این برند ایرانی با تولید بادی میست‌های متنوع با رایحه های مختلف، توانسته تا حدی زیادی با برندهای برتر دنیا رقابت کند در ادامه به معرفی برخی از این رایحه‌ها پرداخته می‌شود. بادی میست‌های این شرکت به ماندگاری طولانی خود معروف اند

مدل مون دیزایر

محصولی با بوی شیرین و تند که برای استفاده در فصل‌های سرد بسیار توصیه می‌شود. نت اولیه دارای بوی تمشک و سیب است و در نت‌های انتهایی بوی مشک و چوب صندل و کشمیر احساس می‌شود.این محصول ویژه بانوان است.

مدل هزار و یک شب

این مدل دارای بوی شیرین و گرم است و برای فصل پاییز و بهار مناسب است. رایحه ابتدایی آن بوی لیمو است و در نت‌های پایاینی ترکیب عنبر و مشک احساس می‌شود.

مدل لالی پاپ

برای طرفداران رایحه شیرین و میوه‌ای این بادی میست یک انتخاب بسیار مناسب است. مناسب برای فصل‌های گرم سال با رایحه‌ای ترکیبی از پرتقال، توت قرمز،مشک و وانیل. ترکیب این محصولات بوی باورنکردنی و بسیار خوش را در این محصول به وجود اورده است.

انواع بادی میست

 

در ویدیو زیر می‌توانید یکی از روش‌های ساخت بادی میست در خانه را ببینید و با استفاده از این روش در منزل اقدام به ساخت بادی میست با رایحه مورد علاقه خود کنید.

 

سخن آخر

بادی میست به عنوان یکی از محصولات خوش بو کننده و ضر تعریق در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول دارای مزایای بسیار زیادی است. در این مقاله به تفضیل  در مورد بادی میست، تفاوت‌های آن با سایر محصولات خوشبو کننده و به خصوص بادی اسپلش، نحوه استفاده، تمامی نکات برای ماندگاری بیشتر و همین طور و نحوه ساخت در خانه اشاره شد. برترین برندهای سازنده بادی اسپلش ایرانی و خارجی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت معایب این محصول نیز ارائئه شد. انید است این مقاله بتواند به شما در انتاب بهترین محصول ضئ تعریق کمک شایان توجهی کند.

 

منبع

bathandbodyworks

ilovecosmetics