5 راهکار اساسی برای این که بدون آرایش زیبا به نظر برسید

اگر از آن دسته افرادی باشید که عادت دارید روزانه از لوازم آرایشی زیادی استفاده کنید و بیرون بروید، برای‌تان سخت خواهد بود که ظاهر طبیعی خود را با وجود جوش ها، لک‌های پوستی و سایر مشکلات بپذیرید اما باید بدانید که آرایش‌کردن یک راهکار دائمی نیست و پوست شما نیاز به استراحت دارد تا بتواند خود را رفرش کند. در این مقاله از میس و مستر قصد داریم راهکارهایی را به شما معرفی کنیم که بدون آرایش هم زیبا باشید و بدون این که از کرم پودر یا پنکک روی پوست‌تان استفاده کنید، بدون آرایش هم زیبا باشید تا نیازی نباشد برای بیرون‌رفتن نگران پوست خود باشید.

اعتماد به نفس خود را بالا ببرید تا بدون آرایش زیبا باشید

یکی از مواردی که به شما کمک می‌کند بدون آرایش هم زیبا باشید، بالا بردن اعتماد به نفس است. فرقی نمی‌کند که پوست شما دارای جوش، جای جوش، کک و مک یا خال باشد، پوست خود را به صورت طبیعی و همان‌طور که هست دوست داشته باشید تا بتوانید اعتماد به نفس خود را بالا ببرید. مشکلات پوستی خود را با آرایش‌کردن نپوشانید چون لوازم آرایشی ماسک صورت شما نیستند.

آرایش‌کردن تنها باعث بسته‌شدن راه‌های تنفس پوست‌تان و افزایش مشکلات پوستی شما می‌شود.

به جای این کار بهتر است یاد بگیرید چطور می‌توانید با وجود تمام ایرادها و نقص‌هایی که صورت‌تان دارد، آن را بپذیرید. افراد زیادی دور و اطراف شما هستند که پوست‌شان دارای جوش و لکه‌های پوستی و… است. آرایش‌کردن تنها باعث بسته‌شدن راه‌های تنفس پوست‌تان و افزایش مشکلات پوستی شما می‌شود. اگر شما پوست صورت‌تان را دوست داشته باشید، دیگران هم آن را دوست خواهند داشت. حتی اگر خودتان خال یا کک و مک روی صورت‌تان را دوست ندارید، شاید اطرافیان‌تان عاشقش باشند.

زیبایی طبیعی

از خود مراقبت کنید تا بدون آرایش هم زیبا باشید

از خودتان مراقبت کنید تا بدون آرایش هم زیبا باشید. داشتن یک رژیم غذایی سالم، یکی از بهترین کارها برای داشتن پوست شفاف است. زمانی که میوه و سبزیجات را به اندازه کافی در رژیم غذایی خود بگنجانید یا به میزان کافی آب بنوشید، قطعا پوست شفاف‌تر و با لک کمتری خواهید داشت.

داشتن رژیم غذایی لازم به تنهایی کافی نیست. لازم است عادات بد غذایی خود را ترک کنید. سیگار کشیدن باعث تیره‌شدن پوست شما می‌شود و چروک‌های پوستی شما را بیشتر می‌کند. بنابراین برای داشتن پوستی زیبا و شفاف، خود را از شر عادات اشتباه خلاص کنید و به سراغ عادت‌های بهتر بروید تا پوست زیباتری داشته باشید.

کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید

آنقدر استفاده از کرم ضد آفتاب مهم است که بیشتر متخصصان زیبایی توصیه می‌کنند که حتی اگر از هیچ محصول مراقبت از پوست استفاده نمی‌کنید، ضد آفتاب را هرگز فراموش نکنید. این محصول هم از سرطان پوست جلوگیری می‌کند و هم باعث می‌شود لکه‌های پوستی ناشی از اشعه‌های آفتاب روی صورت شما به وجود نیاید. افراد زیادی هستند که استفاده از ضد آفتاب را جدی نمی‌گیرند اما لازم است بدانید لکه‌های قهوه‌ای که روی صورت برخی از افراد می‌بینید که معمولا هم روی پیشانی و گونه است، ناشی از استفاده نکردن از ضد آفتاب است.

ضد آفتاب را حتی در زمستان هم استفاده کنید. در این صورت پوستی صاف و زیبا خواهید داشت و لازم است برای پوشاندن لکه‌های پوستی‌تان به لوازم آرایش روی آورید. همچنین آفتاب ممکن است باعث پیری زودرس و چروک‌شدن پوست شود که با استفاده از ضد آفتاب جلوی آن را خواهید گرفت.

استفاده از ضد آفتاب و زیبا بودن بدون آرایش

صورت خود را تمیز نگه دارید

یکی از راه‌هایی که به سلامت پوست شما کمک می‌کند، تمیز‌کردن آن است. توصیه پزشکان برای افرادی که پوست چرب دارند؛ این است که پوست خود را صبح‌ها و شب‌ها بشورید. یعنی دو بار در روز که شامل شب‌ها قبل از خواب و صبح‌ها بعد از بیدار‌شدن از خواب می‌شود. اگر هم پوست شما معمولی یا خشک است، روزی یک مرتبه و شب‌ها قبل از خواب بشورید.

تونرها کمک می‌کنند تا پوست شما تمیز‌تر باشد و از هر آلودگی پاک شود.

هنگام تمیز‌کردن پوست صورت‌تان حتما از صابون یا پن مناسب پوست‌تان استفاده کنید. اگر به شستشوی پوست خود اهمیت بدهید، بعد از مدتی جوش‌های صورت‌تان خصوصا جوش های سر سیاه بینی کمتر می‌شود و دیگر نیازی نیست آن‌ها را با آرایش بپوشانید.

تونر را فراموش نکنید. تونرها کمک می‌کنند تا پوست شما تمیز‌تر باشد و از هر آلودگی پاک شود. تونر هم حتما باید مناسب پوست‌تان انتخاب شود. اگر هم علاقه دارید یک تونر خانگی تهیه کنید، می‌توانید به نسبت برابر آب و گلاب را با هم مخلوط کنید و هر شب قبل از خواب از آن استفاده کنید.

تمیز کردن صورت

پوست‌تان را آبرسانی کنید

آب بنوشید. به اندازه کافی آب مصرف کنید تا پیری پوست را به تعویق بیندازید و پوست شاداب‌تری داشته باشید. بدن شما نیاز به رطوبت دارد و راحت‌ترین راه برای دریافت آن، نوشیدن آب است. هر روز 8 لیوان آب بنوشید. اگر در روزهای گرم به سر می‌برید، می‌توانید خیار را رنده کنید و در آبی که مصرف می‌کنید، بریزید.

آبرسانی برای زیبا بودن بدون آرایش

همچنین می‌توانید از محصولات آبرسان استفاده کنید. ماسک‌های صورت یا آبرسان‌های پوست، یکی از بهترین راه‌ها برای شاداب‌کردن پوست شماست. اگر پوست چربی دارید، حتما از محصولات فاقد چربی استفاده کنید.

حرف آخر

نکاتی که در بالا ذکر شد، بهترین راه‌ها برای زیبا‌شدن بدون آرایش است. اگر سعی کنید بدون آرایش هم زیبا به نظر برسید، در واقع به یک سبک زندگی سالم دست پیدا کرده اید. استفاده از محصولات آرایشی مختلف که برای پوشاندن مشکلات پوستی شما استفاده می‌شوند، حتی به بدتر‌شدن پوست شما کمک می‌کنند. بنابراین بهترین راهکار این است که از به وجود آمدن ایرادات پوستی جلوگیری کنید. از این که بدون آرایش در جمع‌های مختلف ظاهر شوید، خجالت نکشید. سادگی، نهایت زیبایی است و به کمک راهکارهایی که در بالا اشاره شد، می‌توانید پوستی شاداب و زیبا داشته باشید که هیچ آرایشی روی آن نیست.

 

منبع:

purefiji