بررسی بهترین آبرسان های پوست خشک ایرانی و خارجی

هر یک از ما پوست متفاوت با ویژگی های مخصوص به خود را داریم، پوست خشک به ویژه در فصل های سرد سال می تواند بسیار آزار دهنده باشد و گاهی شاهد ترک خوردن و خونریزی در سطح پوستمان باشیم. عوامل خارجی مانند هوای سرد، استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی نامناسب، گذراندن زمان زیاد در هواپیما و … می توانند موجب بروز خشکی پوست یا پوسته پوسته شدن آن شود. برای درمان و مراقبت از پوست خشک پیشنهاد می کنیم به سراغ استفاده از بهترین آبرسان پوست خشک بروید.

بهترین آبرسان پوست خشک

چرا پوستمان خشک می شود؟

داشتن پوست خشک  اغلب مربوط به نوع پوست (برخی افراد به طور طبیعی و ژنتیکی پوست خشک تری دارند)، اختلالات پوستی مانند اگزما و پسوریازیس، کلر موجود در استخرها و بالاتر رفتن سن می شود. هرچه سن بیشتر می شود پوست نازک تر شد و رطوبت بیشتری را از دست می دهد.

حتی افرادی که پوست چرب دارند نیز هر از گاهی احساس می کنند که پوستشان خشک شده است. اگر پیشانی، بینی و چانه شما چرب است و براق می شود باز هم ممکن است پوست روی گونه هایتان خشک باشد. یورام هارت متخصص پوست و مو  می گوید: غده های مختلف چربی (که وظیفه تولید چربی پوست را بر عهده دارند) در بخش های مختلف صورت وجود دارد.

چگونه بهترین آبرسان پوست خشک را انتخاب کنیم؟

باید بهترین کرم آبرسان پوست خشک را که مناسب و سازگار با پوستتان است را انتخاب کنید. در هنگام خرید باید سه پارامتر اصلی زیر را در نظر داشته باشید.

  • مراقب محرک ها باشید: مونا گوهرا استادیار بالینی پوست در دانشكده پزشکی ییل می گوید: الكل می تواند پوست شما را خشك كند. سولفات ها، رنگ ها و رایحه ها همچنین می توانند خشن و تحریک کننده باشند و باعث ایجاد دردسر بیشتری نسبت به منفعتشان شوند. به عنوان یک قاعده کلی در مورد آبرسان ها اگر بعد از استفاده از مرطوب کننده خود متوجه هرگونه قرمزی، خارش یا سایر واکنش های ناخوشایند شده اید، کالای ساده تری را انتخاب کنید.
  • از عناصر آبرسان استفاده کنید: تعداد زیادی از عناصر تشکیل دهنده در کرم ها و لوسیون ها وجود دارد که ضمن نرم کردن پوست، رطوبت زیادی به آن می دهند. ممکن است برای پیدا کردن مواردی که پوست شما به آنها بیشترین پاسخ را به آن ها می دهد نیاز به انجام آزمایش و خطا داشته باشید. برخی از این عناصر عبارتند از: اسید هیالورونیک، سرامیدها، اوره، روغن های گیاهی، آلوئه ورا، کره شی، گلیسیرین، اسکالن، سویا، جو دوسر کلوئیدی . ویتامین های گروه B.
  • پوستتان را بشناسید: اگر پوستتان خیلی خشک و حساس (یا با مشکل پوستی خاصی مواجه هستید) است، انتخاب کرم ها و لوسیون هایی که ریچ تر هستند احتمالا تاثیر بهتر و بیشتری برایتان خواهد داشت. افرادی که پوست چرب یا آکنه ای دارند نیز باید از فرمول های ملایم تر استفاده کنند.

چگونه بهترین آبرسان پوست خشک را انتخاب کنیم

معرفی بهترین کرم آبرسان برای پوست خشک

حال که با پایه و اساس انتخاب بهترین آبرسان برای پوست خشک آشنا شدید برخی از بهترین برندهای داخلی و خارجی موجود در بازار را به شما معرفی می کنیم.

دقت کنید که همواره باید از کرم های آبرسان سازگار با پوستتان استفاده کنید تا شاهد بهبود شرایط پوستی خود باشید.

کرم آبرسان الارو

محصولات برند فرانسوی الارو در ایران طرفداران زادی دارد. برندی برای مراقبت های پوستی و آرایشی که در تمام دنیا فعالیت می کند و در کنار آن قیمت هایش نیز مناسب است.

آبرسان الارو برای افراد زیر ۳۵ سال مناسب است. این کرم خاصیت کشسانی پوست را افزایش می دهد و با کاهش خط اخم و چین و چروک های دور لب به جوانسازی پوست کمک می کند. آبرسان الارو برای پوست های متنوع مناسب است و می توانید در هر زمان از شبانه روز از آن استفاده کنید.

کرم آبرسان الارو

کرم آبرسان شون؛ یکی از بهترین آبرسان های پوست خشک داخلی

شون از برندهای با کیفیت و محبوب ایرانی است که قیمت های بسیار مناسبی نیز دارد. کرم آبرسان شون برای پوست های نرمال تا خشک تولید شده و عنصر اصلی آبرسانی آن اسید هیالورونیک است. اسید هیالورونیک می ‌تواند (در مقایسه با حجم خود) مقدار بسیار زیادی آب را جذب کرده و تمرکز دهد. هیالورونیک به صورت طبیعی نیز در بافت پوست وجود دارد و برای حفظ رطوبت، انعطاف پذیری، ترمیم بافت ها و حفظ عناصری چون کلاژن و الاستین استفاده می شود.

کرم آبرسان شون؛ یکی از بهترین آبرسان های پوست خشک داخلی

بمب آبرسان کامان

محصولات کامان به سرعت پرفروش شدند و اکنون از محبوبیت بالایی در میان مشتریان ایرانی برخوردار هستند. آبرسان کامان نیز در فهرست بهترین آبرسان برای پوست خشک قرار می گیرد. محصولی که می توان آن را بر روی پوست های مختلف استفاده کرد.

می توانید بمب آبرسان کامان را در هر ساعتی از شبانه روز بر روی صورت استفاده کنید و نتیجه آن بر روی جوانسازی پوست با رفع چین و چروک های صورت و جلوگیری از پیری کاملا مشهود خواهد بود. آبرسان کامان حاوی عنواع ویتامین های B، A‌ و عصاره آناناس است.

بمب آبرسان کامان

 

امولسیون مرطوب کننده لویی ویدمر؛ بهترین آبرسان پوست خشک خارجی

شرکت سوئیسی لویی ویدمر کار خود را از سال ۱۹۶۰ آغاز کرده است و از جدیدترین یافته های علمی برای تولید محصولات با کیفیت در زمینه مراقبت و درمان پوست بهره می برد. امولوسیون مرطوب کننده هیدرو اکتیو لویی ویدمر در گروه مرطوب کننده های قوی یا به اصطلاح ریچ قرار می گیرد و پوست را کاملا نرم می کنند. از طرفی خاصیت انعطاف پذیری و الاستیکی آن را افزایش داده و مانع از ایجاد پیری زود رس می شود.

محافظت از پوست در برابر عوامل محیطی و داشتن ویتامین E، پانتنول، شی باتر، کراتین و هیالورونیک اسید از دیگر مزایای آن است.

امولسیون مرطوب کننده لویی ویدمر؛ بهترین آبرسان پوست خشک خارجی

کرم مرطوب کننده بی یلندا؛ یکی از بهترین آبرسان های پوست خشک

بی یلندا محصولات خوبی در فهرست بهترین کرم آبرسان برای پوست خشک دارد که شامل عنوان سرم، مرطوب کننده، پاک کننده های آرایشی و آبرسان می شود. یکی از منتخب های آن سری Rose Care ‌ است که محصولی سبک برای پوست ها ظریف و حساس به حساب می آید. کرمی حاوی مواد مغذی و ملایم که در آن از عصاره میوه گل رز، مرطوب کننده اسیدهیالورونیک و ویتامین‌های E و C استفاده شده است. می توان صبح و شب برای جوانسازی، حفاظت از آلودگی های محیطی، حفظ رطوبت پوست و جبران آب ازدست رفته آن،  بهود کیفیت پوست، روشن کنندگی ملایم و نرمی و لطافت صورت از آن استفاده کرد.

کرم مرطوب کننده بی یلندا

سرم مرطوب کننده ویشی

ویشی در فهرست بهترین آبرسان پوست خشک جایگاه خوبی کسب می کند. این محصول فرانسوی فاقد الکل، پارابن، عطر و رنگ است. می توان آن را برای تمامی پوست ها از جمله چرب و خشک یا حساس استفاده کرد. سرم مرطوب کننده دارای مواد معدنی و هیلارونیک اسید است که علاوه بر آبرسانی به تقویت پوست و مقابله با آثار آلودگی و خستگی نیز کمک می کند.

سرم مرطوب کننده ویشی

کرم مرطوب کننده قوی سی گل

کرم مرطوب کننده قوی سی گل برای افرادی که پوست های فوق العاده حساسی دارند، مناسب است. این کرم سرشار از ویتامین های A، E و B5، روغن گیاهی و معدنی امگا 3 و امگا 6، سدیم PCA و سدیم لاکتات است. کرمی فاقد اسانس و پارابت که در درمان اگزما و درماتیت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. محصولی ضد التهاب، ضد قرمزی و ضد خارش که برای درمان پوست های آسیب دیده، پوسته پوسته شده و ترک خورده مورد استفاده قرار می گیرد.

کرم مرطوب کننده قوی سی گل

کلام آخر

در این مقاله از وبلاگ میس و مستر، مهم ترین عوامل پوست خشک را بررسی کردیم و سپس دیدیم که برای انتخاب بهترین آبرسان پوست خشک کدام پارامترها در اولویت هستند. در ادامه برخی از بهترین کرم های مرطوب کننده پوست خشک از برندهای ایرانی و خارجی را معرفی کردیم. شما نیز اگر محصول خوبی را می شناسید در بخش نظرات آن را به ما و سایر خوانندگان معرفی کنید.

همچنین در صورت تمایل می توانید برای آشنایی با فرق آبرسان و مرطوب کننده به مقاله مربوط به آن در وبلاگ ما مراجعه نمایید.

منابع

healthline