بهترین آبرسان پوست کدام است ؟

پوست ما در طول شبانه روز در برابر نور خورشید، انواع آلودگی‌های محیطی، میکروب‌ها، شوینده‌ها، باد و… قرار می‌گیرد. تمام این عوامل می‌توانند باعث آسیب دیدن و خشکی پوست شود. به همین دلیل و برای جلوگیری از خشک شدن بیش از حد پوست، استفاده از انواع کرم آبرسان پوست توصیه می‌شود. خشکی پوست یکی از دلایل تسریع فرآیند پیری پوست می‌باشد لذا توصیه می‌شود تا برای جلوگیری از پیری و چروک شدن پوست از بهترین آبرسان پوست که تناسب کامل با نوع پوست شما دارد، استفاده شود.

مراقبت-صورت

آبرسان پوست چیست؟

کرم آبرسان پوست نوعی از محصولات مراقبت پوست است که به کمک مواد به کار گرفته شده در ترکیباتش سبب آبرسانی و حفظ رطوبت پوست می‌گردد.

لازم به ذکر است، افرادی که دارای پوست خشک هستند، ملزم به استفاده از بهترین آبرسان پوست مناسب با شرایط پوستی خود هستند تا از ایجاد مشکلاتی مانند جوش، خشکی بیش از حد، پیری زودرس، ایجاد چروک و… جلوگیری نمایند.

استفاده از کرم آبرسان از چه سنی ضروری است؟

همانطور که گفته شد، کرم آبرسان پوست به دلیل خاصیت هیدراته‌ای که دارد سبب آبرسانی و حفظ رطوبت پوست در طول روز می‌شود. استفاده از بهترین آبرسان پوست اختصاص به سن و یا جنسیت خاصی ندارد و تمامی افراد، چه زن و چه مرد، در همه سنین باید از این کرم‌ها در جهت رفع خشکی و کم آبی پوست خود استفاده نمایند. البته باید توجه داشت که از سن 30 سالگی به بعد به خصوص برای افرادی که پوست خشک دارند، استفاده از انواع آبرسان ها ضروری است. زیرا در این سن، رفته رفته کلاژن سازی پوست کاهش یافته و روند پیری پوست آغاز می‌شود.

دقت کنید که هنگام تهیه بهترین آبرسان پوست برای خود، حتماً آبرسان مناسب با نوع پوست خود را انتخاب نمایید. در غیر اینصورت حتی مصرف بهترین آبرسان پوست که با نوع پوست شما تناسب ندارد، نمی‌تواند مزایای زیادی برای شما به همراه داشته باشد و حتی ممکن است سبب ایجاد مشکلات بیشتر هم بشود.

باید بدانید که انتخاب آبرسان مناسب و مصرف صحیح آن می‌تواند این احساس را در شما به وجود آورد که شما بهترین آبرسان پوست موجود در بازار را انتخاب نموده‌اید. بنابراین هنگام خرید بهترین آبرسان پوست تنها به نکاتی مانند خارجی بودن محصولات دقت نکنید و محصولی را تهیه کنید که با پوست و شرایط جوی محیط زندگی شما متناسب باشد. گاهی اوقات محصولات داخلی می‌توانند تاثیرات شگفت انگیزی بر پوست شما داشته باشند و بهترین آبرسان پوست شخص شما باشند.

آبرسان-پوست

کلاژن چیست؟

در پاسخ به سوال کلاژن چیست ؟ باید بگوییم که کلاژن نوعی پروتئین است که سبب ایجاد خاصیت ارتجاعی در پوست می‌شود. همچنین به کمک کلاژن سلول‌های جدید، جایگزین سلول‌های مرده شده و سبب حفظ جوانی پوست می‌شود.

لازم به ذکر است که کلاژن سازی تقریباَ از سن 30 سالگی در بدن کاهش می‌یابد و خصوصاَ بانوان در زمان یائسگی با کاهش جدی کلاژن سازی مواجه می‌شوند. به همین دلیل استفاده از محصولات مراقبت پوست مانند انواع ماسک ها، مرطوب کننده ها، آبرسان ها و… از سن 30 سالگی به بالا توصیه می‌شود. بهترین آبرسان های پوست معمولا حاوی این ماده هستند.

فواید آبرسان پوست

همانطور که ذکر شد مصرف بهترین آبرسان پوست می‌تواند سبب حفظ رطوبت و جلوگیری از خشکی پوست ‌شود و به همین علت از پیری و چروک شدن زودرس پوست جلوگیری می‌کند.

تاثیر کرم های آبرسان بر پوست به این صورت است که با تحریک پوست نسبت به کلاژن و الاستین سازی از ایجاد چین و چروک صورت جلوگیری می‌کنند. همچنین این کرم‌ها به دلیل مواد به کار رفته در آن‌ها مانند: اسید هیالورونیک، گلیسیرین، سوربیتول و… باعث نرمی و لطافت پوست می‌شوند.

چه افرادی از کرم آبرسان پوست استفاده کنند؟

تمامی افراد در سنین بالا باید از انواع آبرسان استفاده نمایند اما استفاده از بهترین آبرسان پوست برای افرادی که دارای پوست خشک هستند، از مدت زمانی قبل از شروع سن 30 سالگی ضروری است. استفاده از بهترین آبرسان پوست قبل از ایجاد خشکی و مشکلات پوستی علاوه بر اینکه مانع از تشدید بیماری‌های پوستی می‌شود بلکه سبب جلوگیری از ایجاد چین و چروک صورت در سنین بالاتر نیز می‌گردد. در واقع استفاده صحیح از محصولات مراقبت پوست، قبل از ایجاد مشکلات پوستی بسیار تاثیر گذارتر است.

جالب است بدانید، اقدام به درمان بیماری‌های پوستی درمقایسه با اقدامات جلوگیرانه از ایجاد آن‌ها بسیار هزینه‌بر تر و زمان‌بر تر می‌باشد. به همین دلیل توصیه ما به شما استفاده از بهترین آبرسان پوست مناسب با نوع پوست‌تان از سنین جوانی است.

کرم آبرسان پوست به دلیل خاصیت هیدراته‌ای که دارد سبب آبرسانی و حفظ رطوبت پوست در طول روز می‌شود.

بهترین آبرسان پوست را در چه زمانی استفاده کنیم؟

بهترین زمان برای استفاده از آبرسان پوست پس از استحمام است. زیرا در این حالت سطح پوست کاملا تمیز است و میزان جذب بالاتری دارد در نتیجه کرم آبرسان تاثیر بیشتری بر پوست می‌گذارد.

نحوه استفاده از آبرسان پوست

برای آگاهی کامل نسبت به نحوه استفاده از کرم آبرسان پوست می‌توانید به ویدئو بارگذاری شده در صفحه مراجعه نمایید. در این ویدئو می‌توانید نحوه صحیح استفاده از انواع کرم و آبرسان برای صورت و گردن را مشاهده کنید.

نکات مهم برای تشخیص بهترین آبرسان ها برای پوست

اگر قصد خرید آبرسان مناسب پوست خود را دارید، قبل از خرید حتماَ به این نکته توجه نمایید که بهتر است افراد با پوست خشک از آبرسان های حاوی چربی و افراد با پوست چرب از آبرسان های بدون چربی استفاده نمایند. افراد دارای پوست نرمال نیز می‌توانند از هر دو نوع آن‌ها استفاده نمایند.

توجه داشته باشید که برای انتخاب بین کرم مرطوب کننده و آبرسان پوست باید به نوع پوست خود توجه کنید. به عنوان مثال: کرم های مرطوب کننده به دلیل چرب بودن برای پوست‌های خشک توصیه می‌شوند. در حالی که پوست‌های چرب نیاز کمتری به استفاده از کرم‌های حاوی چربی دارند اما این به آن معنی نیست که افراد با پوست چرب نباید از آبرسان ها استفاده نمایند. در ادامه نحوه انتخاب مناسب‌ترین و بهترین آبرسان پوست برای انواع مختلف پوست را برای شما توضیح می‌دهیم.

برای انتخاب بهترین کرم آبرسان برای پوست خشک می‌توانید از انواع آبرسان که حاوی هیالورونیک اسید و سرامید هستند را برگزینید.

انتخاب بهترین آبرسان پوست چرب در صورتی رخ می‌دهد که آبرسان مذکور بر پایه روغن نباشد و به اصطلاح فاقد چربی (Oil-Free) باشد.

برای انتخاب بهترین آبرسان پوست های دارای جوش هم بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که موادی مثل سیالیک اسید، بنزوئیل پراکسید و اداپالین داشته باشند و همچنین از موادی مثل الکل، روغن‎های سنگین و وازلین اجتناب کنید. زیرا این مواد می‌توانند سبب شوند تا شرایط پوستی شما بدتر شود.

با توجه به نکات گفته شده در هنگام خرید، می‌توانید بهترین آبرسان پوست مناسب با شرایط پوستی خود را تهیه و مصرف نمایید.

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

آبرسان پوست وظیفه تامین آب مورد نیاز پوست را به عهده دارد در حالی که کرم مرطوب کننده چرب است و برای درمان خشکی و پوسته پوسته شدن به کار می‌رود. در واقع مرطوب کننده رطوبت پوست را حفظ و برای مدت زمانی مشخص نگه داری می‌کند. این در حالی است که آبرسان ها به جذب رطوبت برای پوست می‌پردازند.

مرطوب کننده ها بر پایه روغن هستند و وظیفه اصلی آن‌ها ایجاد یک لایه‌ی مسدود کننده روی سطح پوست است تا از این طریق از خروج رطوبت آن جلوگیری کرده و پوست بتواند رطوبت خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ کند. این در حالی است که آبرسان ها حاوی موادی هستند که به عنوان جاذب آب و رطوبت عمل می‌کنند.

توجه کنید که بهترین آبرسان پوست در واقع سبک‌ترین آبرسان است. یکی از وجوه تمایز آبرسان و مرطوب کننده هم همین مورد است. آبرسان ها در بیشتر مواقع سبک‌تر از مرطوب کننده ها هستند و سریع‌تر جذب پوست می‌شوند. به ویژه اگر بهترین آبرسان پوست را تهیه کرده باشید.

کرم-مرطوب-کننده

فواید کرم مرطوب کننده برای صورت

خشکی و چرب شدن پوست، هر دو برای پوست مضر هستند و باید برای رفع آن‌ها اقدام کرد. یکی از مواردی که به خشکی پوست کمک می‌کند، استفاده از کرم های مرطوب کننده است. پوست در قسمت‌های صورت، گردن و قفسه سینه سریع‌تر از پوست سایر بخش‌ها، سلول‌های خود را از دست می‌دهند به همین علت استفاده از انواع مرطوب کننده ها و یا آبرسان ها برای بخش‌های مذکور توصیه می‌شود. با استفاده از مرطوب کننده ها باعث می‌شوید تا سلول‌های جوانتر به سطح پوست انتقال یافته و ماساژ ناشی از پخش کرم بر روی صورت سبب بهبود گردش خون و نهایتاَ تولید سلول جدید می‌شود.

افراد با توجه به شرایط پوستی خود می‌توانند نسبت به انتخاب مرطوب کننده و یا آبرسان جهت محافظت از پوست خود، تصمیم بگیرند.

استفاده از کرم های مرطوب کننده به رفع مشکل خشکی پوست کمک می کند.

بهترین آبرسان پوست خانگی

اگر به دنبال آبرسانی طبیعی به پوست خود هستید می‌توانید از انواع ماسک های خانگی استفاده نمایید اما توجه کنید که سرعت تاثیر این ماسک‌ها به اندازه‌ی سرعت تاثیر گذاری آبرسان ها بر پوست قابل مشاهده نخواهد بود. در صورت تمایل برای استفاده از ماسک های خانگی می‌توانید به مقاله انواع ماسک صورت خانگی مراجعه نمایید.

همچنین اگر خواستار تاثیر دو چندان ماسک ها و آبرسان ها هستید، به پیشنهادات زیر عمل کنید:

  1. حتما در طول روز مقدار مناسبی آب بنوشید: مصرف 8 لیوان آب در طول روز علاوه بر آبرسانی صورت، سبب پاکسازی بدن و سیستم گوارشی نیز می‌گردد و از کم آب شدن بدن جلوگیری می‌کند. در صورتی که پوست خشک دارید و حتی در شرایطی که بهترین کرم آبرسان پوست خشک را مصرف می‌کنید، توجه کنید که مصرف 8 لیوان آب در افزایش تاثیر گذاری آبرسان ها بر پوست ضروری است.
  2. میوه‌ها و مواد غذایی که حاوی آب فراوان هستند را در سبد غذایی خود قرار دهید: مصرف روزانه میوه‌هایی مانند گوجه فرنگی، خیار، هندوانه و سایر میوه‌های پر آب یکی از بهترین گزینه‌ها برای آبرسانی و جلوگیری از پیری زودرس پوست می‌باشد.

بهترین کرم آبرسان مناسب بارداری

بهترین کرم‌های آبرسان مناسب برای این دوران، محصولاتی هستند که فاقد پارابن باشند. علاوه بر این دقت کنید که ترجیحا آبرسان شما حاوی ویتامین A یا رتینوئید نباشد؛ چرا که مصرف زیاد این موارد برای جنین مضر است. طبق بررسی‌های ما، بهترین آبرسان برای پوست در دوران بارداری، سرم آبرسان مینرال ویشی و Aqua bomb گارنیه است. با این وجود حتما پیش از خرید، با پزشک‌تان درباره استفاده از هرگونه محصول آرایشی و بهداشتی مشورت کنید.

معرفی بهترین آبرسان برای پوست خشک

در ادامه قصد داریم تا چند نمونه از انواع بهترین ابرسان برای پوست خشک دست و صورت را معرفی کنیم.

بهترین ابرسان پوست خشک: ماسک شب بازسازی کننده لکسیون

ماسک شب آبرسان و بازسازی کننده لکسیون وظیفه آبرسانی و مرطوب کنندگی پوست را به طور عمقی انجام می‌دهد و به دلیل دارا بودن عصاره گیاهانی مانند آلوئه‌ورا و ژل کاکتوس برای بازسازی و دهیدراته کردن پوست آسیب دیده بسیار مفید است. از دیگر مزایای این ماسک می‌توان به خاصیت ترمیم کنندگی و محافظت از کلاژن پوست اشاره کرد. این ماسک صورت، تسکین دهنده التهاب پوست است و با تغذیه پوست با ویتامین‌ها سبب تقویت اعصاب موجود در سطح پوست می‌شود.

خاصیت آبرسانی این کرم سبب تلطیف پوست صورت و تنظیم PH آن می‌گردد. وجود ویتامین E و B5 در مواد سازنده ماسک مذکور سبب جلوگیری از پیری زودرس پوست شده و انواع پوست خشک، چرب و مختلط را بازسازی می‌نماید. به همین دلیل می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین انواع آبرسان پوست صورت نام برد.

نکته قابل توجه در این ماسک، وجود اسیدهای چرب در آن است که باعث می‌شود تا سلول‌های پوست تغذیه شده و درنتیجه‌ی آن سوخت و ساز سلولی و فرآیند جذب اکسیژن در پوست تسریع شود که این امر موجب تغذیه بهتر سلول‌های پوستی و شادابی و درخشان شدن پوست می‌شود.

ژل کاکتوس موجود در این ماسک حاوی آنتی اکسیدان می‌باشد. ژل کاکتوس در کنار آلوئه‌ورا و شی باتر موجود در ماسک سبب آبرسانی و بازسازی فوق العاده پوست می‌شوند.

از ویژگی‌های این ماسک آبرسان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آبرسان و نرم کننده
  • بازسازی کننده و آنتی اکسیدان
  • تسکین دهنده و ضد پیری پوست
  • حاوی پرو ویتامین B5 و ویتامین E
  • مناسب برای پوست های خشک

نحوه استفاده این ماسک بدین صورت است که لایه نازکی از ماسک را پیش از خواب روی پوست بگذارید و صبح روز بعد با آب شستشو دهید. توجه کنید که بین هر بار استفاده ماسک را در یخچال نگهداری کنید.

این ماسک برای انواع پوست اعم از خشک، چرب، نرمال و مختلط مناسب است و محدودیت سنی جهت استفاده ندارد. گرچه بیشتر توسط افراد بالای 20 سال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نکته آخر اینکه این ماسک ساخته شده در کشور فرانسه است.

ماسک-شب-آبرسان-و-بازسازی-کننده-پوست-لکسیون

بهترین آب رسان پوست: کرم آبرسان قوی کامان

محصولات کامان یکی از شناخته شده ترین محصولات به عنوان بهترین آبرسان پوست هستند.  اگر پوستی چرب دارید و به دنبال یک آبرسان قوی هستید، کرم آبرسان کامان پیشنهاد اول ما به شماست. تقریباَ تمامی محصولات آبرسان پوست های خشک دارای هیالورونیک اسید هستند اما محصولات کامان درصد بیشتری از این ماده را در ترکیبات آبرسان های خود جای داده است و بدین طریق سبب نرمی و لطافت بیشتر پوست می‌شود. پس از استفاده از کرم کامان، پوست احساس سنگینی نمی‌کند. همچنین استفاده از این کرم سبب چرب و براق شدن پوست نمی‌شود. هیالورونیک اسید موجود در این کرم می‌تواند تا 12 برابر حجم خود آب جذب کند و آن را در پوست ذخیره کند و به همین علت می‌تواند رطوبت از دست رفته پوست را به آن بازگرداند.

محصولات کامان حاوی انواع مواد مغذی مانند: ویتامین E، ویتامین C، موم عسل، عصاره آناناس، انار و… می‌باشد و مصرف کنندگان می‌توانند بنابر سلیقه و نیاز خود اقدام به انتخاب و خرید آن‌ها نمایند. این کرم قابل استفاده بر روی دست و صورت می‌باشد و تولید کشور سوئیس است. کرم کامان بهترین آبرسان برای پوست خشک است اما تمامی افراد با پوست‌های چرب، نرمال و مختلط نیز می‌توانند از این محصول استفاده نمایند.

کرم کاسه ای آبرسان قوی کامان

استفاده از انواع ماسک های آبرسان خانگی در بهبود خشکی پوست موثر است.

معرفی بهترین آبرسان برای پوست صورت چرب

در ادامه یکی از محصولات معتبر و با کیفیت در زمینه آبرسانی پوست را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین آبرسان صورت: کرم حاوی روغن آرگان هایکر پلاس

کرم آبرسان هایکر پلاس سرشار از مواد مغذی و بهترین آبرسان پوست دست می‌باشد. از جمله‌ی این مواد می‌توان به عصاره روغن آرگان، اسیدهای چرب مفید، ویتامین A، ویتامین E، امگا6، امگا9 و… اشاره کرد. این کرم آبرسان پیشگیری کننده و ترمیم کننده ترک‌های پوستی مانند ترک پا، ترک بدن ناشی از تغییر سایز و وزن ناگهانی، ترک شکم ناشی از بارداری و… می‌باشد. این کرم سبب دارای خاصیت جذب سریع روی پوست می‌باشد و هیچ اثری از چربی روی دست باقی نمی‌گذارد. خاصیت ضد پیری، آنتی اکسیدان قوی، آبرسانی قوی و جلوگیری از ایجاد پینه پوست هم از ویژگی‌های باور نکردنی این محصول ایرانی می‌باشد. جالب است بدانید که این آبرسان با تقویت کوتیکول ناخن، سبب جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست اطراف ناخن می‌گردد.

سایر کارکردهای این کرم آبرسان به شرح زیر است:

  • محافظ در برابر عوامل مضر پوستی مانند اشعه خورشید
  • خاصیت آبرسانی به عمیق پوست و جلوگیری از ایجاد پینه
  • ضد پیری و ضد چین و چروک

توجه داشته باشید که این کرم بیشتر برای افرادی که دارای پوست چرب و یا نرمال رو به چرب هستند، پیشنهاد می‌شود.

کرم-آبرسان-و-احیا-کننده-دست-و-صورت-حاوی-روغن-آرگان-هایکر-پلاس

عوارض استفاده از انواع کرم آبرسان صورت

از آنجایی که کرم های آبرسان تنها به رطوبت پوست رسیدگی می‌کنند و حاوی مواد رطوبت زا هستند، مضرات و عوارض زیادی در اثر استفاده از آن‌ها ایجاد نمی‌شود. در رابطه با عوارض آبرسان ها تنها این مسئله حائز اهمیت است که مواد تشکیل دهنده محصول مورد نظر با پوست افراد سازگاری داشته باشد. به عنوان مثال کرم‌های حاوی پارابن برای برخی افراد حساسیت‌زا هستند. همچنین همانطور که قبلاَ ذکر شده است استفاده از کرم‌های آبرسان حاوی چربی برای افرادی که پوست چرب دارند، سبب افزایش چربی پوست و  ایجاد جوش می‌شود.

برای جلوگیری از ایجاد عوارض حاصل از استفاده‌ی کرم آبرسان و یا هر نوع محصول مراقبت پوستی دیگر، بهتر است قبل از استفاده، ابتدا مقدار کمی از محصول را برای چند روز روی بخش کوچکی از پوست گردن امتحان نمایید و در صورت مشاهده حساسیت و یا ایجاد جوش، از مصرف آن خودداری کنید.

برخی سوالات متداول در رابطه با بهترین آبرسان پوست
 
تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست؟

مرطوب کننده ها بر پایه چربی هستند و مانع از خروج رطوبت از پوست در طولانی مدت می‌شوند در حالی که آبرسان ها حاوی موادی هستند که به عنوان جاذب آب و رطوبت عمل می‌کنند.

آیا استفاده از آبرسان ها برای پوست‌های چرب ضروری است؟

استفاده از محصولات آبرسان به تمامی افراد با هر نوع پوست توصیه می‌شود اما برای کسب اطلاعات در رابطه با نوع آبرسان مناسب برای پوست خود می‌توانید به متن مقاله مراجعه نمایید.

مناسب ترین زمان برای استفاده از آبرسان پوست چیست؟

کرم‌ ها و آبرسان ها باید هنگامی که پوست کاملا تمیز است استفاده شوند تا تاثیر گذاری مناسب داشته باشند.

آیا استفاده از آبرسان ها سبب جوان سازی و جلوگیری از پیری زودرس پوست می‌شوند؟

آبرسان ها به دلیل خاصیت کلاژن سازی سبب جلوگیری از پیری زودرس و حفظ زیبایی پوست می‌شوند.

کلام آخر

در این مقاله، مطالبی را در رابطه با بهترین آبرسان پوست برای شما خوانندگان عزیز به اشتراک گذاشتیم. در صورت تمایل می توانید نظرات و تجربیات خود را در زمینه استفاده از آبرسان های مختلف و نظر شما درباره بهترین آبرسان پوست با ما و سایر خوانندگان از طریق بخش ارسال دیدگاه به اشتراک بگذارید.

منابع

healthline