آرایش چشم پوست سبزه

داشتن پوست سبزه مزایای زیادی دارد و شما می توانید به راحتی انواع مدل آرایش های تیره و روشن را برای این رنگ پوست برگزینید. اما نکاتی در آرایش این نوع پوست به ویژه در آرایش چشم پوست سبزه وجود دارد که می تواند در زیبایی چهره شما تاثیر بگذارد. یکی از این نکات انتخاب سایه چشم برای پوست سبزه است. به همین خاطر قصد داریم در این مقاله از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر بهترین سایه های چشم برای پوست سبزه را به شما معرفی کنیم. برای آشنایی بیشتر با سایه چشم مناسب رنگ پوستتان با ما همراه باشید.

اولین قدم انتخاب سایه چشم برای پوست سبزه این است که شما ته رنگ پوست خود را بشناسید.

تست رنگ پوست سبزه

آنچه که در انتخاب رنگ آرایش شما بیشترین تاثیر را می گذارد ته رنگ پوستتان است. پوست های سبزه دارای تناژ های مختلف گرم و سرد هستند. در واقع رنگ طبیعی پوست سبزه شما به یکی از سه حالت زیر نزدیک تر است:

گرم: ته رنگ‌های زرد یا طلایی

سرد: ته رنگ‌های آبی، قرمز یا صورتی

خنثی: ته رنگی بین سرد و گرم

روش های مختلفی برای تشخیص ته رنگ پوست وجود دارد. برای مثال می توانید به رگ های مچ دستتان نگاه کنید اگر رگ های شما سبز رنگ هستند، پس پوست شما دارای ته رنگ گرم است. اگر رگ‌ها به رنگ آبی هستند، پوستی با ته رنگ سرد دارید و اگر هر دو رنگ را می‌بینید، شما دارای پوستی با رنگ خنثی هستید. روش دیگر برای انتخاب ته رنگ این است که اگر زیورآلاتی با رنگ سفید به پوست شما می آید یعنی ته رنگ سرد دارید و اگر زیورآلاتی با رنگ طلایی با پوست شما هماهنگ می شود یعنی ته رنگ پوست شما سرد است.

پوست های با رنگ گرم بهتر است از سایه هایی در تناژ گرم استفاده کنید و بلعکس.

بهترین سایه چشم برای پوست سبزه

در ادامه به معرفی بهترین رنگ های سایه چشم مخصوص پوست سبزه می پردازیم و به شما خواهیم گفت کدام رنگ به ته رنگ پوست و رنگ چشم شما می آید یا کدام رنگ انتخاب مناسب تری برای مهمانی های شماست.

تجربه نقش مهمی در انتخاب رنگ سایه چشم مناسب پوست سبزه شما دارد، از تجربه رنگ های جدید و ترکیب آن ها با یکدیگر نترسید. رنگ های مختلف را امتحان کنید تا بتوانید در نهایت زیباترین سایه چشم را برای رنگ پوست خود پیدا کنید. شما همچنین در آرایش چشم سبزه می توانید از رنگ های زیر بهره بگیرید.

سایه چشم طلایی

سایه چشم طلایی ظاهر فوق العاده زیبایی به آرایش چشم پوست سبزه می بخشد و رنگی مناسب برای پوست های سبزه روشن است. این رنگ سایه مناسب استفاده در رویدادهای مهم و مهمانی هاست.

سایه چشم طلایی

در ویدئو زیر یک مدل سایه طلایی زیبا برای پوست سبزه آموزش داده شده است.

سایه چشم کرمی براق

اگر پوست سبزه روشن دارید، استفاده از سایه های کرم رنگ که یک درجه از پوست شما تیره تر است، به چشم هایتان جلوه طبیعی و زیبایی می بخشد. می توانید در زدن سایه چشم پوست سبزه از رنگ های براق کرمی برای حالت دادن زیر ابرو و بالای استخوان چشم و برجسته تر نمودن چشم ها کمک بگیرید. برای آرایش روزانه این مدل رنگ ها بسیار شکیل هستند. استفاده از این رنگ همراه با یک خط چشم پر رنگ باعث درشت تر دیده شدن چشم های شما می شود.

سایه چشم کرمی

سایه رنگ سبز

این رنگ سایه مناسب پوست رنگ سبزه تیره یا رنگ پوست قهوه ای است. به جای استفاده از رنگ های دودی یک بار سایه چشم سبز را برای پوست سبزه خود امتحان کنید تا شما را شگفت زده کند. ترکیب این سایه با رنگ قهوه ای آرایش چشم شما را زیباتر می کند. اگر چشمان سبز رنگی دارید بهتر است از این رنگ سایه سبز همرنگ چشمانتان استفاده نکنید.

سبز

سبز اکلیلی

آرایش چشم سبز

سایه چشم برنز و بژ برای پوست سبزه

رنگ برنز و بژ برای آرایش چشم مشکی با پوست سبزه بهترین گزینه است. این رنگ سایه همخوانی زیبایی با رنگ پوست سبزه شما دارد، به خصوص اگر پوست شما دارای ته رنگی گرم باشد. این رنگ سایه به صورت اکلیلی و شاینی بیشتر برای مهمانی ها و مراسم مناسب است. بهتر است در استفاده از این رنگ برای آرایش پوست سبزه و تیره زیاده روی نکنید آن را با رنگ های خنثی و روشن یا دودی ترکیب کنید.

 

سایه چشم برنز

 

سایه صورتی برنز

رنگ بنفش

بهترین رنگ سایه چشم برای پوست قهوه ای تیره رنگ بنفش است. این رنگ جلوه خاص و شجاعانه ای به چشم های شما می بخشد و برای خانم های جوان این رنگ سایه در تابستان انتخاب هوشمندانه ای است.

سایه بنفش برای پوست سبزه

بنفش

بنفش اکلیلی

سایه چشم آبی برای پوست سبزه

این رنگ سایه چشم برای پوست سبزه تیره مایل به زرد و به خصوص رنگ پوست قهوه ای مناسب است. در آرایش چشم برای پوست سبزه این رنگ سایه باید با دقت به کار گرفته شود. پیشنهاد می شود برای آرایش چشم با این رنگ گوشه بیرونی چشم را سایه آبی بزنید و آن را با رنگ طلایی در گوشه داخلی چشم هماهنگ کنید. همچنین برای داشتن ظاهری پر انرژی و با نشاط می توانید از رنگ آبی روشن به همراه رنگ صورتی استفاده کنید. اگر چشمانی آبی رنگ دارید بهتر است از این رنگ در آرایش چشم استفاده نکنید تا زیبایی طبیعی چشم هایتان بهتر به نمایش گذاشته شود.

سایه چشم آبی

سایه آبی براق

رنگ خاکستری

سایه خاکستری و دودی بهترین انتخاب برای آرایش روزمره است. رنگ خاکستری مایل به آبی برای پوست سبزه مایل به زرد مناسب است. از سایه خاکستری روشن در گوشه داخل چشم استفاده کنید. بالای چین پلک و گوشه بیرونی چشم را سایه های تیره بزنید و با سایه خاکستری داخل چشم ترکیب کنید. سایه چشم خاکستری برای پوست تیره با چشمان کهربایی مناسب است.

خاکستری

طوسی نقره ای

سایه چشم مخصوص پوست سبزه

 

دودی مشکی کلاسیک

سایه چشم دودی مشکی کلاسیک هم برای پوست سبزه انتخاب بسیار مناسبی است و جلوه خاصی به آرایش چشم سبزه و تیره می دهد. ترکیب این رنگ با رنگ های خاکستری و آجری زیبایی آرایش‌تان را چند برابر می کند.

سایه مشکی براق

دودی

سایه آجری

سایه چشم آجری انتخابی هوشمندانه برای پوست سبزه به شمار می رود این رنگ سایه به خصوص در فصل پاییز و برای آرایش پاییزی بسیار مناسب است. شما می توانید این سایه را با سایه دودی، قهوه ای، کرمی یا حتی صورتی هماهنگ کنید.

سایه چشم برای آرایش چشم مشکی با پوست سبزه

سایه آجری

رنگ صورتی

سایه چشم رنگ صورتی برای آرایش چشم خانم های جوان با پوست سبزه، شکلاتی و برنزه مناسب است. شما می توانید از رنگ های صورتی روشن و ملایم برای آرایش روزانه خود کمک بگیرید. همچنین ترکیب این رنگ با رنگ خاکستری روشن ظاهری زیبا به وجود می آورد. شما می توانید سایه صورتی را در وسط چشم و تنالیته تیره تر همان رنگ را در کنار چشم استفاده کنید.

سایه صورتی

 

صورتی

سایه قهوه ای و شکلاتی سایه چشم مخصوص رنگ سبزه

رنگ های قهوه ای و شکلاتی برای پوست های سبزه با ته رنگ گرم بهترین انتخاب است. برای پوست قهوه ای روشن سایه قهوه ای براق مناسب است. استفاده از چند تن مختلف سایه قهوه ای در پشت پلک باعث درشت تر دیده شدن چشمان شما می شود. همچنین شما می توانید این رنگ را با سایه طلایی یا برنز هماهنگ کنید. اگر پوست تیره ای دارید از انتخاب رنگ قهوه ای تیره خودداری کنید.

قهوه ای براق

سایه چشم قهوه ای

قهوه ای روشن

نکات پایانی

در این مقاله از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر به معرفی بهترین سایه های چشم برای پوست سبزه پرداختیم. کسانی که پوست سبزه و تیره دارند باید آرایش های غلیظ تری نسبت به افراد با پوست روشن داشته باشند، تا اجزای صورتشان بیشتر نمایان شود و زیباتر جلوه کند. اما در استفاده از رنگ های روشن و براق زیاده روی نکنید تا چهره تان جلوه طبیعی خود را حفظ کند. برای بهتر نشان دادن درخشش طبیعی چهره از سایه‌هایی استفاده کنید که نیمه مات یا براق هستند. در ادامه به جمع بندی مطالب گفته شده و نکات مهم در انتخاب سایه چشم مناسب برای پوست سبزه می پردازیم:

  • اگر پوستی سبزه و روشن دارید بهتر است سایه هایی که یک درجه از پوست شما تیره تر است را انتخاب کنید. همچنین می توانید از رنگ های کرمی برای برجسته تر کردن چشم هایتان استفاده کنید.
  • برای پوست قهوه ای روشن سایه های قهوه ای براق را انتخاب کنید. همچنین می توانید از رنگ هایی چون سبز، آبی و ارغوانی برای زیبایی و جلوه بیشتر چشم هایتان می توانید کمک بگیرید.
  • برای انتخاب سایه چشم برای پوست سبزه و تیره بهتر است از سایه هایی یک درجه روشن تر از رنگ پوستتان استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم به سایه هایتان رنگ طلائی یا نقره ای اضافه کنید. برای این رنگ پوست از سایه تیره استفاده نکنید، اما اگر قصد زدن سایه های تیره را دارید آن را با یک سایه روشن هماهنگ کنید و از یک خط چشم تیره هم استفاده کنید.
  • علاوه بر استفاده سایه چشم برای پوست سبزه، خط چشم‌های رنگی را هم امتحان کنید برای مثال خط چشم های سبز، بنفش، آبی یا قهوه‌ای تیره زیبایی چشمان شما را چند برابر می‌کنند.
  • بهتر است از سایه چشم همرنگ چشم هایتان استفاده نکنید. برای مثال اگر چشم های سبز دارید می توانید سایه های ارغوانی، برنزی و یا قهوه ای را انتخاب کنید. برای آشنایی بیشتر با سایه رنگ چشم هایتان می توانید مقاله ترفندهای مهم در آرایش چشم رنگی را مطالعه کنید.
  • پیشنهاد می کنیم برای آرایش روزمره از انتخاب سایه روشن برای پوست سبزه پرهیز کنید، به جای آن از رنگ‌هایی مثل قهوه‌ای، صورتی و طوسی به عنوان سایه استفاده کنید و آرایش‌ چشم‌تان را با مقدار قابل توجهی ریمل کامل کنید.
  • برای مجالس و مهمانی سایه و مداد چشم نقره ای بهترین انتخاب است. همچنین می توانید از سایه چشم بنفش، آبی و سبز یا رنگ‌هایی مثل مسی و قهوه‌ای برای پوست سبزه استفاده کنید.

سایه چشم برای پوست سبزه

منابع

https://www.instyle.com/beauty/makeup/eyeshadow-shade-you-should-try-your-skin-tone

سوالات متداول

بهترین سایه برای آرایش چشم مشکی با پوست سبزه چیست؟

استفاده از سایه چشم های کرم و بژ تا شکلاتی و آجری برای پوست سبزه با چشم مشکی بهترین گزینه است، از سایه های بسیار تیره مثل قهوه ای یا بنفش تیره ویا سرمه ای آن هم تک رنگ در پشت تمام چشم استفاده نکنید چراکه در تیره تر ساختن رنگ چهره وگرفتگی صورت شما بسیار تاثیر خواهد گذاشت.

چه سایه ابرویی مناسب پوست سبزه است؟

بهتر است از سایه ابرویی استفاده کنید که از رنگ موهایتان چند درجه روشن‌تر باشد.

خط چشم مناسب پوست سبزه تیره چیست؟

بهتر است خط چشم متوسطی که نه خیلی نازک و نه خیلی پهن است و فقط تنها در پشت پلک بالای چشم بکشید. از کشیدن خط چشم در زیر چشم خط چشم اجنتاب کنید.