ریمل پای ثابت کیف لوازم آرایش خانم‌هایی است که اهل آرایش کردن هستند و به تاثیر چشم‌ها بر زیبایی و آراستگی چهره‌شان واقف اند. نقش اصلی ریمل درشت‌تر و گیراتر نشان دادن چشم‌هاست اما با این وجود در بازار لوازم آرایشی آنقدر تنوع در این محصول وجود دارد که اکثر خانم‌ها در خرید آن سردرگم می‌شوند. در حقیقت ریمل‌ها کاربردهای مختلفی دارند و هرکدام بسته به نیازهای متفاوت مشتریان طراحی و تولید شده‌اند. برای مثال بهترین مارک ریمل چشم مناسب افرادی که می‌خواهند مژه‌های بلندی داشته باشند با کسانی که به دنبال حجم بخشیدن به مژه‌ها هستند، متفاوت است.

بنابراین لازم است که قبل از خرید از مارک های خوب ریمل انتظارات خود را از آن بدانید. علاوه بر این جنس و کیفیت ریمل بسیار اهمیت دارد چرا که اگر از لوازم آرایش باکیفیت و مرغوبی از برندهای معتبر استفاده نکنید، طی مدت زمان کوتاهی ریمل شما می‌ریزد و آرایش‌تان خراب می‌شود. از این رو لازم است همواره از بهترین مارک ریمل و خط چشم استفاده کنید تا علاوه بر حفظ زیبایی، سلامت چشم‌های‌تان به خطر نیفتد. در این مقاله ابتدا شما را راهنمایی خواهیم کرد که چطور یک ریمل خوب و مناسب آنچه انتظار دارید بخرید، و سپس به معرفی بهترین ریمل دنیا و بهترین مارک های ریمل خواهیم پرداخت.

انواع ریمل

اولین قدم برای استفاده حرفه‌ای از ریمل، این است که ریملی متناسب با چشمان‌تان و سپس بهترین مارک ریمل را انتخاب کنید. ریمل‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند کارهای مختلفی برای مژه‌های شما انجام دهند؛ بنابراین اگر برای بلند ساختن مژه‌ها، از ریمل حجم دهنده استفاده کنید احتمالا ناامید خواهید شد. از این رو اطمینان حاصل کنید که نوع ریمل انتخابی شما، پاسخگوی نیازتان خواهد بود. انواع مختلف ریمل و کاربرد آن‌ها، عبارتند از:

انواع ریمل

 

ریمل بلندکننده

اگر ریمل‌های کوتاهی دارید، بهترین مارک ریمل برای مژه ها ی شما آن دسته محصولاتی است که بلندکننده هستند. فرمولاسیون این نوع ریمل‌ها به گونه‌ای طراحی شده که مواد الیاف مانند به کار رفته در آن، باعث بلندتر به نظر رسیدن مژه‌ها، مانند زمانی که از مژه مصنوعی استفاده می‌کنید، می‌شود و بدین ترتیب چشمان‌تان را درشت‌تر نشان می‌دهد. ریمل‌های طویل کننده را می‌توان 2-3 بار روی مژه‌ها کشید؛ چرا که روی مژه‌ها تجمع پیدا نمی‌کنند. نکته قابل توجه این است که ریمل‌های بلندکننده مخصوص خانم‌هایی است که مژه‌های بسیار کوتاهی دارند و مناسب خانم‌هایی که به صورت طبیعی مژه‌های بلندی دارند، نیست.

ریمل حجم دهنده

بهترین ریمل های دنیا برای کسانی که مژه‌های بلند و کم پشتی دارند، ریمل چشم های حجم دهنده است. همان طور که از اسم آن‌ها پیداست، این ریمل‌ها به مژه‌ها حجم و ضخامت بالایی می‌بخشند و باعث می‌شوند تارهای مژه پرپشت‌تر به نظر برسند. در واقع در فرمولاسیون این محصولات پلیمرهای سیلیکون یا موم به کار رفته که باعث می‌شود حجم مژه‌ها دو برابر به نظر برسد. از این نوع ریمل‌ها هم می‌توانید به صورت چندلایه روی مژه‌های خود استفاده کنید؛ اما توجه داشته باشید که برای این کار باید صبر کنید لایه اول ریمل خشک شود و سپس مجددا آن را روی مژه‌ها بکشید تا پرتر دیده شوند. در انتهای این مقاله بهترین ریملهای حجم دهنده را معرفی کرده‌ایم؛ با این حال توصیه می‌کنیم هر روز از بهترین ریمل حجم دهنده و بلند کننده استفاده نکنید زیرا پس از مدتی باعث ریزش مژه‌ها می‌شوند.

” اگر مژه‌های کوتاه و کم پشتی دارید، بهترین مارک ریمل برای شما ریمل‌هایی خواهد بود که هم خاصیت بلندکنندگی و هم حجم دهندگی دارند. مدل Perversion از برند Urban Decay Cosmetics را می‌توان بهترین ریمل فوق العاده حجم دهنده و بلند کننده دانست که علاوه بر طویل و حجیم ساختن مژه‌ها، ماندگاری بالایی دارد. در پایان دیگر برندهایی را که بهترین مارک ریمل محسوب می‌شوند، معرفی می‌کنیم.”

مدل Perversion از برند Urban Decay Cosmetics-min

ریمل فرکننده

اگر مژه‌های صاف و بی‌حالتی دارید، بهترین ریمل فرکننده برای شما مناسب است. این ریمل‌ها مقادیر زیادی پلیمر و رزین دارند و علاوه بر حجم بخشیدن به مژه‌ها، باعث انحنای آن رو به بالا می‌شوند. علاوه بر صاف بودن، اگر تار مژه‌های‌تان نازک و کمرنگ است، بهترین ریمل فر کننده انتخاب ایده آلی برای شما خواهند بود. برای اینکه از این ریمل‌ها نتیجه مطلوب‌تری بگیرید، بهتر است قبل از ریمل زدن با فرمژه کمی مژه‌های خود را حالت دهید.

ریمل ضدآب یا واترپروف

اگر زیاد عرق می‌کنید و یا به دنبال ریملی هستید که تا چند ساعت در روز به خصوص در تابستان ماندگاری بالایی داشته باشد، بهترین مارک ریمل محصولاتی است که ضدآب یا واترپروف هستند. ماده اصلی تشکیل دهنده بهترین ریمل واترپروف و ضد آب، روغن است و بنابراین در آب حل نمی‌شوند. از این رو به دنبال عرق کردن و تماس چشم با آب هم، این ریمل‌ها نمی‌ریزند. این حل نشدن در آب ویژگی کاربردی و جذابی به نظر می‌رسد؛ اما از سوی دیگر این ریمل‌ها به راحتی پاک نمی‌شوند و برای پاک کردن آن‌ها به محلول‌های پاک کننده مخصوص نیاز خواهید داشت. البته مانند آنچه در مورد ریمل‌های حجم دهنده گفتیم، استفاده روزانه از انواع ریمل ضدآب خوب و با کیفیت هم توصیه نمی‌شود زیرا باعث انسداد غدد چربی چشم شده و حالت چرب و نازیبایی به چشم‌ها می‌دهد.

” بسته به نیازتان، ممکن است لازم باشد از ترکیبی از چند نوع ریمل استفاده کنید. برای مثال ابتدا از یک ریمل حجم دهنده، و سپس برای جدا کردن مژه‌های خود، از یک ریمل بلند کننده استفاده کنید.

جالب است بدانید ریمل علاوه بر کاربردهای متنوعی که برای آرایش مژه‌ها دارد، ابزار آرایشی بسیار پرمصرفی برای دیگر قسمت‌های صورت هم محسوب می‌شود. برای اینکه نهایت استفاده را از ریمل مژه‌ خود داشته باشید، ویدیو زیر را مشاهده کنید.

انواع برس ریمل

در مرحله بعد انتخاب بهترین برند های ریمل باید نوع برس آن را انتخاب کنید. در واقع علاوه بر انتخاب ریمل با توجه به کاربرد، انواع مختلف برس آن هم تفاوت زیادی در ظاهر نهایی مژه‌های شما ایجاد می‌کند و مهم‌ترین قسمت در انتخاب و خرید یک ریمل خوب به شمار می‌رود. موهای برخی از برس‌ها نایلونی هستند و بعضی دیگر پلاستیکی. علاوه بر جنس، شکل و طرح برس هم بر نحوه استفاده از ریمل تاثیر می‌گذارد. بنابراین باید از برسی استفاده کنید که متناسب با نیاز شما باشد. در مقاله دیگری مفصلا کاربرد برس‌های مختلف ریمل را بررسی خواهیم کرد؛ اما به طور خلاصه توجه داشته باشید که:

  • برای مژه‌های ضخیم، از برس کلفت و متراکم استفاده کنید.
  • برای مژه‌های بلند، از برس کم پشت و با مویچه‌های ریز کوتاه استفاده کنید.
  • برای مژه‌های پایینی، ریملی با برس کوچک انتخاب کنید.

انواع برس ریمل

معرفی بهترین مارک ریمل چشم های دنیا

بهترین مارک ریمل مژه خصوصیاتی دارد که به راحتی در بین انواع و اقسام برندهای تولیدکننده این وسیله آرایشی، قابل شناسایی است. فرمولاسیون بهترین ریمل‌ها خیلی غلیظ و چسبنده و یا خیلی شل نیست. این ریمل‌ها قوام خوبی دارند و زود خشک نمی‌شوند. طراحی ریمل‌های باکیفیت به گونه‌ای است که روی تار مژه‌ها گلوله گلوله نشده و کل مژه را به طور یکنواخت می‌پوشاند. برای اینکه مطمئن شوید محصول موردنظر شما، اورجینال است حتما ریمل‌تان را از فروشگاه‌های معتبری مانند فروشگاه اینترنتی میس و مستر تهیه کنید. با خرید بهترین مارک ریمل از این فروشگاه‌ها دیگر نگران بی‌کیفیت بودن ریمل و به خطر افتادن سلامت چشم‌های‌تان نخواهید بود. در ادامه به معرفی انواع مارک ریمل چشم خوب که کیفیت مرغوب و طرفداران زیادی دارند و به اسم ریمل خوب یا به اسم بهترین ریمل جهان شناخته می شوند، می‌پردازیم.

بهترین مارک ریمل بلندکننده

بسیاری از آرایشگران حرفه‌ای، مارک بهترین ریمل بلندکننده را دبورا می‌دانند. دبورا یک برند ایتالیایی معتبر در زمینه تولید لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست است که زیبایی را به لذتی مقرون به صرفه تبدیل کرده است. ریمل بلندکننده بلک اند لانگ دبورا با فرمولاسیون منحصر به فرد خود، مژه‌ها را به طور شگفت انگیزی بلند و طویل می‌کند. همچنین این محصول به دلیل داشتن کربن سیاه، تمام مژه‌ها را به طور کامل پوشش می‌دهد و جذابیت فوق العاده‌ای به چشم‌ها می‌بخشد. این محصول بهترین مارک ریمل چشم برای آن‌هایی است که می‌خواهند مژه‌های بلندی داشته باشند. لازم به ذکر است که در حال حاضر برند دبورا یکی از محصولات دسته یک آرایشی در ایتالیا و از جمله بهترین مارک ریمل خارجی خوب و با کیفیت محسوب می‌شود.

بهترین مارک ریمل - ریمل بلند کننده دبورا

بهترین مارک ریمل حجم دهنده

همانطور که پیش از این توضیح دادیم، بهترین مارک ریمل برای کسانی که مژه‌های کم پشت دارند، ریمل‌های حجم دهنده است. بهترین مارک ریمل های حجم دهنده موجود در بازار ایران عبارتند از: ریمل حجم دهنده دوسه مدل Punk، ریمل حجم دهنده میبلین سری Colossal مدل Big Shot، ريمل حجم دهنده مای مدل Luxurious، ریمل حجم دهنده بی یو مدل Double Identity Ultra Black، ریمل حجم دهنده اسنس مدل I Love Extreme Volume، ریمل کربنی لورآل مدل Volumeissime X5 و ريمل‌های حجم دهنده کالیستا. در ادامه به معرفی بهترین برند ریمل حجم دهنده می‌پردازیم.

ریمل حجم دهنده اورال

بهترین مارک ریمل پرپشت کننده

به عقیده بسیاری از خانم‌هایی که محصولات آرایشی متنوعی را امتحان کرده‌اند، بهترین مارک ریمل حجم دهنده بورژواست. بورژوا یک کمپانی فرانسوی است که به خصوص ریمل‌های تولید آن طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد و اکثرا نام آن در لیست اسم بهترین برند ریمل مژه به چشم می‌خورد. ریمل‌های بورژوا معمولا روی مژه‌ها زود خشک می‌شوند و ماندگاری بالایی تا حدود 16 ساعت دارند. به طور کلی در بین انواع مدل ریمل ها، اکثرا ترجیح می‌دهند از ریمل‌های حجم دهنده این برند استفاده کنند. بهترین ریمل حجم دهنده بورژوا را می‌توان مدل Bourjois Volume Glamour Max Mascara51 دانست که حجم مژه‌ها را تا ده برابر افزایش می‌دهد. برس منحصر به فرد این مدل فوق العاده نرم بوده و تجربه آرایش لذت بخشی را برای شما رقم می‌زند. علاوه بر حجم دهندگی فوق العاده، این ریمل برای کسانی که از لنز استفاده می‌کنند و یا چشم‌های حساسی دارند، مناسب است.

بهترین ریمل حجم دهنده بورژوا

بهترین مارک ریمل ایرانی

اگر به دنبال بهترین مارک ریمل بلند کننده و حجم دهنده هستید، پیشنهاد می‌کنم حتما ریمل‌های کالیستا را امتحان کنید. یکی از محصولات پرطرفدار این برند که 4 ویزگی مطلوب یک ریمل خوب را دارد، ريمل حجم دهنده 4 کاره کالیستا مدل Extend Volume (بنفش) بوده که بهترین ریمل ایرانی است. در واقع کالیستا بهترین مارک ریمل حجم دهنده و بلند کننده به طور همزمان شناخته می‌شود و زیبایی بی‌نظیری به مژه‌ها و چشم‌های شما می‌بخشد. با استفاده از این ریمل مژه‌های شما حداکثر حجم ممکن را پیدا می‌کنند و در عین حال آن‌ها را فر و حالت می‌دهند. این ریمل تمام نیاز شما را برای آرایش مژه‌های‌تان برطرف می‌کند.

ريمل حجم دهنده 4 کاره کالیستا مدل Extend Volume (بنفش)

بهترین مارک ریمل برای چشمهای حساس

یکی از بهترین برندهای تولیدکننده لوازم آرایشی، برند کلینیک است که محصولاتی بدون آسیب و حساسیت تولید می‌کند. بهترین ریمل ضد حساسیت کلینیک از جمله بهترین مارک ریمل برای چشم های حساس یا کسانی است که از لنز استفاده می‌کنند. این ریمل توسط چشم پزشکان و متخصصان مورد آزمایش قرار گرفته و کاملا عاری از عطر و مواد حساسیت زاست.

” اگر چشم‌های حساسی دارید، از خرید ریمل‌هایی که حاوی کارمین (carmine) هستند، خودداری کنید. اسید موجود در کارمین می‌تواند پوست و سیستم ایمنی را تحریک کند. بنابراین قبل از خرید ریمل موردنظر خود، برچسب آن را بادقت بخوانید که حاوی کارمین یا عبارت قرمز نباشند. علاوه بر این بهتر است از ریمل‌های کاملا سیاه استفاده کنید.”

ریمل چشم حساس کلینیک

بهترین مارک ریمل ضد آب

گاهی حتی بهترین ریمل ضد اب هم، حالت مصنوعی و نازیبایی به مژه‌ها می‌دهند و به همین دلیل بسیاری از خانم‌ها تمایلی برای استفاده از این نوع ریمل‌ها ندارند. از طرفی در مراسم و مهمانی‌های خاص مهم است که آرایش ماندگاری داشته باشید و ریمل‌تان به راحتی نریزد. یکی از بهترین برندهای ریمل ضدآب ، انواع ریمل مک از جمله مدل Extended Play Gigablack است که ظاهر و حجمی طبیعی به مژه‌ها می‌دهد. این ریمل تا 16 ساعت ماندگاری دارد اما با این وجود کمی به گرما حساس است و با آب گرم پاک می‌شود.

ریمل مک مدل Extended Play Gigablack

یکی دیگر از بهترین مارک ریمل های ضد آب باکیفیت که طرفداران زیادی دارد، ریمل کلینیک مدل Clinique Lash Power Mascara است. این ریمل روی مژ‌ها تا 24 ساعت ماندگار است و امکان داشتن آرایش بی‌نقصی بدون ریختن ریمل را برای شما فراهم می‌کند. بهترین ویژگی این ریمل که آن را به محصول محبوبی تبدیل کرده این است که به راحتی با آب و صابون پاک می‌شود و شما برای پاک کردن آن نیازی به پاک کننده‌های شیمیایی و قوی نخواهید داشت.

بهترین ریمل ضد آب کلینیک

 

بهترین مارک ریمل چیست؟

از آنجایی که چشم عضو حساسی است، لازم است برای خرید محصولات آرایشی مرتبط با آن حساسیت و دقت بالایی به خرج دهید و به هیچ عنوان سلامت چشم‌ها و بینایی‌تان را با خرید محصولات بی‌کیفیت از برندهای نامعتبر، صرفا برای پرداخت هزینه کمتر، به خطر نیندازید. در این مقاله انواع مارک خوب ریمل مژه موجود در بازار ایران از جمله بهترین ریمل مخصوص چشم های حساس را به تفکیک کاربرد معرفی کردیم. غیر از مواردی که گفته شد، دیگر برندهای معتبر دیگر که بهترین مارک ریمل خوب و با کیفیت را تولید می‌کنند عبارتند از: لانکوم، گلدن رز، بل و ایزادورا.

سوالات متداول مربوط به بهترین مارکهای ریمل چشم

در ادامه به برخی از سوالات رایج در زمینه بهترین ریمل مارک خوب اشاره خواهیم کرد.

چکار کنیم ریمل خشک نشود؟

معمولا اگر ریمل شما کیفیت خوبی نداشته باشد، زود خشک شده و دیگر قابل استفاده نخواهد بود. گاهی هم به علت تمام شدن تاریخ مصرف ریمل (معمولا 4 ماه)، ریمل خشک می‌شود. اما اگر به تازگی ریمل خود را از برند و فروشگاه معتبری تهیه کرده‌اید و خشک شده، می‌توانید آن را به چند روش مجددا قابل استفاده کنید. یکی از روش‌های رفع خشکی ریمل، این است که چند قطره روغن زیتون در تیوب بریزید و خوب تکان دهید. با این کار مژه‌های‌تان هم تقویت می‌شوند. افزودن 2 تا 3 قطره چشمی هم خشکی ریمل را رفع می‌کند.

چرا ریمل میریزد؟

علت ریختن مژه زیر چشم، تغییر دمای هوا و بدن است. در واقع ریمل در دمای طبیعی حالت سفت و ژله‌ای دارد اما با افزایش دمای محیط و یا بدن حالت شل و روان پیدا می‌کند و از این رو زیر چشم سیاه می‌شود. البته استفاده از بهترین مارک ریمل احتمال این اتفاق را به صفر نزدیک می‌کند؛ چرا که ریمل‌های باکیفیت با فرمولاسیون ویژه خود حتی در دمای بالا هم حالت ژلی‌شان را حفظ کرده و نمی‌ریزند.

چیکار کنیم ریمل نریزه؟

ترفندهایی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید از ریختن ریمل‌تان تا حد زیادی جلوگیری کنید. یکی از این ترفندها، زدن ریمل به نوک مژه‌هاست. این کار باعث می‌شود که مژه‌ها به هم نچسبند و همچنین در اثر گرما ریمل‌تان خراب نشود. یک ترفند دیگر برای جلوگیری از ریختن ریمل این است که مقدار کمی ریمل مصرف کنید. هرچه لایه ضخیم‌تری از ریمل روی مژه‌های‌تان باشد، احتمال ریختن آن زیر چشم و سیاه شدن این ناحیه بیشتر است. در صورتی که مایل هستید از چند لایه ریمل روی مژه‌های خود استفاده کنید، توصیه ما این است که بعد از زدن لایه اول، مژه‌ها را با برس مخصوص مژه شانه بزنید تا مقادیر اضافی ریمل از روی آن‌ها پاک شوند و تنها لایه نازکی باقی بماند.

چطور ریمل را پاک کنیم؟

اولین نکته این است که به هیچ عنوان ریمل را با انگشتان‌تان جدا نکنید. این کار باعث کنده شدن مژه‌ها از ریشه می‌شود. بهترین روش پاک کردن ریمل استفاده از شیرپاک‌کن‌ها و یا پاک کننده‌های آرایشی است که مخصوص چشم است و ترکیبات به کار رفته در آن آسیبی برای چشم‌ها به دنبال ندارد. برای پاک کردن ریمل ترجیحا یک پد صددرصد کتان را به شیرپاک‌کن مخصوص آرایش چشم آغشته کنید و آن را به مدت 20 ثانیه روی چشم خود بگذارید تا بافت ریمل سست شود. سپس پد را در جهت رشد مژه‌ها (و نه با حرکات دایره‌ای یا افقی) روی آن‌ها بکشید تا کاملا ریمل پاک شود. توجه داشته باشید که مواد موجود در پنبه ممکن است به چشم شما آسیب برساند؛ بنابراین حتما از پدهای مخصوص استفاده کنید. در نهایت برای تقویت مژه‌ها کمی روغن کرچک، فندق یا نارگیل بزنید.

چگونه ریمل درست کنیم؟

برای این کار به یک تیوب ریمل نیاز دارید. می‌توانید تیوب جدیدی را تهیه کنید و یا از یکی از تیوب‌های قدیمی ریمل استفاده کنید. اما قبل از استفاده آن را کاملا با پاک‌ کننده آرایش چشم و یا شامپو بچه بشویید. برای ساخت ریمل خانگی در یک کاسه یک قاشق چای خوری روغن نارگیل، یک قاشق چای خوری روغن ویتامین E و نصف قاشق چای خوری موم عسل یا موم سویا را با هم مخلوط کنید. مخلوط حاصل را به روش بن ماری ذوب کنید؛ به این صورت که آن را بالای بخار ظرف آب جوشی قرار دهید تا از بخار آب ذوب شود. سپس 3 تا 4 قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا را به آن اضافه کنید و کاملا هم بزنید. برای رنگ ریمل می‌توانید از سه کپسول زغال فعال شده استفاده کنید. در نهایت با یک قیف پلاستیکی، مخلوط را به تیوب ریمل منتقل کنید. هر موقع حس کردید که مواد داخل تیوب ریخته نمی‌شود، با قلم‌موی ریمل مواد را به انتهای تیوب ریمل هل دهید تا فضا باز شود.

 

منابع:

byrdie

nymag