استفاده از بهترین کرم دور چشم

پوست دور چشم به دلیل حساسیت بیشتر و تفاوتی که با پوست باقی نواحی صورت یا بدن دارد، نیاز به مراقبت بیشتری هم دارد و باید از محصولات مخصوص به چشم و پوست اطراف چشم استفاده شود. کرم دور چشم یکی از بهترین محصولات مراقبتی است که برای رفع گودی و چین و چروک و بهبود سیاهی دور چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد. علل مختلفی می‌تواند در تیرگی دور چشم تاثیر داشته باشد اما شاید بتوان عوامل محیطی همچون اشعه‌های مضر آفتاب و رادیکال‌های آزاد و همچنین افزایش سن را علت سیاهی دور چشم و چین و چروک زیر چشم دانست.

ناحیه زیر چشم به دلیل پوست نازک‌تر و ظریف‌تر امکان خشکی بیشتری دارد و این خشکی می‌تواند منجر به چین و چروک شود. همچنین غده‌های چربی که در زیر پوست قرار دارند، باعث لطافت پوست شما هستند و با افزایش سن، چربی پلک‌ها و پوست اطراف چشم کمتر شده و این اتفاق به گودی و چین و چروک زیر چشم منجر می‌شود. از طرفی هرچه پوست اطراف چشم شما نازک‌تر شود، رگ‌های خونی تیره رنگی که در زیر آن هستند، بیشتر نمایان شده و اطراف چشم شما هاله‌ای از سیاهی گرفته می‌شود. در همین راستا در ادامه این مطلب، اطلاعاتی را در رابطه با بهترین کرم برای سیاهی دور چشم موجود در بازار و روش های رفع سیاهی زیر چشم با شما در میان می گذاریم.

روش استفاده از کرم دور چشم

تاثیر ماسک و بهترین کرم دور چشم برای سیاهی و گودی زیر چشم چقدر است؟

به جز استفاده از بهترین انواع کرم های دور چشم ، ماسک‌های خانگی متفاوتی برای از بین بردن سیاهی، گودی، پف و چین و چروک دور چشم به کار می‌روند. یکی از موادی که برای از بین بردن سیاهی و چین و چروک دور چشم بسیار استفاده می‌شود، زردچوبه است که به دلیل آنتی اکسیدان فراوانی که درون خود دارد، می‌تواند به عنوان بهترین کرم دورچشم طبیعی به کار گرفته شود که روند پیری پوست را به تعویق انداخته و به سرعت تیرگی دور چشم را از بین می‌برد. همانطور که گفته شد، افزایش سن، علت سیاهی دور چشم است بنابراین استفاده از این ماده که خاصیت ضد پیری دارد، می‌تواند در درمان تیرگی زیر چشم موثر باشد.

بهترین کرم دور چشم طبیعی کدام است ؟

همانطور که گفتیم، زردچوبه می تواند به عنوان بهترین کرم دور چشم برای رفع سیاهی زیر چشم عمل کند. یکی از روش‌های استفاده از زردچوبه به عنوان کرم رفع سیاهی دور چشم ، ساختن خمیر زردچوبه و استفاده از آن در زیر چشم است. بدین منظور کافی است کمی پودر زردچوبه را با مقداری آب لیموی تازه، آب گوجه فرنگی و کمی آرد مخلوط کنید تا خمیر به دست آید. این ترکیب را به مدت 10 دقیقه زیر چشم خود قرار دهید و اجازه دهید خمیر روی پوست شما خشک شود. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید. سرعت عمل زردچوبه آنقدر بالاست که شما با هر بار استفاده شاهد تغییرات آن خواهید بود. بهتر است این ترکیب را روزی دو بار دور چشم خود استفاده کنید تا سریع‌تر به نتیجه دلخواه برسید.

ماسک خانگی برای درمان سیاهی و پف زیر چشم

ماسک دیگری که می‌توان برای رفع تیرگی دور چشم استفاده کرد، ماسک گلاب و شیر است. خواص گلاب برای پوست بسیار زیاد است و استفاده از آن به جوانسازی پوست شما کمک می‌کند و حس طراوات و شادابی به شما می‌بخشد. استفاده از ترکیب گلاب و شیر سرد دور چشم، یکی از موادی است که به عنوان کرم دور چشم طبیعی به رفع تیرگی پوست چشم شما کمک می‌کند. مقدار برابر از شیر سرد و گلاب را در یک کاسه ریخته، یک تکه پنبه را برای چند دقیقه درون این محلول قرار دهید تا ترکیب را کاملا به خود بگیرد. سپس پنبه آغشته به شیر و گلاب را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی نواحی تیره دور چشم قرار دهید و در نهایت با آب صورت خود را بشویید.

از دیگر موادی که به عنوان جایگزین برای بهترین کرم دور چشم و با هدف رفع پف و تیرگی دور چشم بسیار استفاده می‌شود، خیار است. خیار را به دو صورت می‌توانید به کار ببرید. یک اینکه آن را رنده کرده و عصاره خیار را گرفته و به مدت نیم ساعت درون یخچال قرار دهید تا خنک شود. این عصاره را به تنهایی و به همراه آب لیموی تازه می‌توانید استفاده کنید. سپس با استفاده از تکه‌ای پنبه این عصاره را در نواحی تیره زیر چشم خود قرار دهید. بعد از 15 تا 20 دقیقه می‌توانید صورت خود را بشویید. روش دیگر استفاده از حلقه‌های کلفت خیار است. دو حلقه خیار خنک را برای 10 دقیقه روی چشمان خود قرار دهید. پس از شستن صورت، طراوت و تازگی که خیار به پوست چشم شما بخشیده را به خوبی احساس می‌کنید.

تاثیر خیار بر سیاهی زیر چشم

تا به اینجا چند ماده طبیعی و ماسک خانگی برای رفع تیرگی دور چشم معرفی کردیم. اما بهترین کرم های دور چشم به دلیل داشتن مواد و ویتامین‌های مختلف، خواص متفاوتی را برای پوست اطراف چشم خواهد داشت. در زمان خرید بهترین کرم دور چشم شما باید هدف خود را از این خرید مشخص کنید زیرا برای رفع سیاهی، پف، چین و چروک و گودی زیر چشم کرم‌های دور چشم متفاوتی وجود دارد. از مواردی که باید در زمان خرید کرم دور چشم در نظر گرفت، می‌توان به معطر نبودن کرم و فاقد الکل و منتول بودن کرم دور چشم اشاره کرد که می‌توانند باعث ایجاد حساسیت در چشم شوند. بنابراین بهترین کرم برای گودی زیر چشم باید فاقد مواد مذکور باشد.

برخی علت گودی و سیاهی زیر چشم را به دلیل بی خوابی یا کار با کامپیوتر می‌دانند اما این باور صحیح نیست و همانطور که گفته شد، دلایل اصلی تیرگی دور چشم وراثت، افزایش سن و اشعه‌های مضر آفتاب هستند که برخی از کرم‌های زیر چشم در بهبود و رفع آن بسیار موثر هستند.

ویژگی های بهترین مارک کرم دور چشم چیست ؟

توجه داشته باشید که بهترین مارک کرم دور چشم لزوما گران‌ترین مارک این محصول نیست. شما باید به مواد تشکیل دهنده و هدف خود از خرید کرم دور چشم توجه کنید و سپس بین گزینه‌های موجود، یکی از محصولات را انتخاب کنید و با چند ماه استفاده، در صورت نگرفتن نتیجه محصول، به سراغ محصول دیگری بروید. شناختن انواع کرم‌های دور چشم و ترکیباتی که در هر کدام از آن‌ها به کار رفته است، در انتخاب صحیح شما موثر خواهد بود.

ترکیبات موجود در کرم های دور چشم و خواص آن‌ها

ترکیبات مختلفی در کرم‌های دور چشم به کار می‌روند که هرکدام خواص مشخصی دارند و در هر کرم دور چشمی برخی از این ترکیبات به کار می‌روند.

آنتی اکسیدان یکی از ترکیبات در بهترین کرم های دور چشم است که خاصیت ضد پیری و ضد چروک دارد. این ترکیبات از آسیب بیشتر عوامل محیطی به پوست شما جلوگیری کرده و پوست اطراف چشم را روشن‌تر می‌کند. موادی همچون ویتامین C، ویتامین E و اسید فریکلیک دارای آنتی اکسیدان هستند.

دیگر ترکیب موجود در کرم‌های دور چشم، کافئین است که به عنوان آبرسان عمل کرده و از تنگ شدن رگ‌های خونی و ایجاد پف زیر چشم جلوگیری می‌کند.

هیالورونیک اسید ترکیب دیگری در کرم دور چشم است که به عنوان آبرسان عمل کرده و با رطوبت رسانی به پوست اطراف چشم، از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند.

ماده دیگر موجود در بهترین کرم های دور چشم ، رتینول است که از مشتقات ویتامین A است. این ترکیب خاصیت بهبود آسیب‌های ناشی از اشعه‌های مضر آفتاب را دارد و بر رفع تیرگی اطراف چشم تاثیر می‌گذارد. همچنین باعث می‌شود پوست اطراف چشم شما نرم‌تر شود.

پپتیدها نیز یکی دیگر از ترکیبات بهترینکرم های دور چشم هستند که در ساخت کلاژن کمک کرده و باعث افزایش ارتجاعیت پوست می‌شوند. کلاژن ضد چروک بوده و به تقویت و تغذیه پوست اطراف چشم شما کمک می‌کند.

با شناخت این ترکیبات و خواص هر کدام شما انتخاب بهتر و صحیح‌تری برای خرید کرم دور چشم خواهید داشت. علاوه بر شناخت ترکیبات، آشنایی با برندها و محصولات آن‌ها نیز می‌تواند به شما کمک کند.

بهترین مارک کرم دور چشم خارجی

الارو یکی از برندهای فرانسوی شناخته شده است که کیفیت محصولات آن بالا بوده و در کنار کیفیت مطلوب، قیمت مناسبی هم دارد. این برند یکی ازز بهترین کرمهای دور چشم خارجی را تولید کرده است. الارو محصولات متنوعی برای هدف‌های مختلف دارد. اگر به دلیل بالا رفتن سن، چین و چروک دور چشم پیدا کرده‌اید، الارو کرم دور چشمی با خاصیت ضد چروک دور چشم تولید کرده است که با چین و چروک و پف اطراف چشم شما مقابله می‌کند. با استفاده از این محصول، رطوبت مورد نیاز پوست اطراف چشم در طول روز تامین شده و در نتیجه از ایجاد چین و چروک اطراف چشم جلوگیری به عمل آمده و پف و تیرگی زیر چشم‌تان پوشانده می‌شود. این محصول الارو برای انواع پوست و به خصوص پوست‌های خشک بهترین کرم دور چشم الارو محسوب می‌شود. بالا رفتن مقدار کلاژن، افزایش الاستیسیته و نرم کنندگی پوست اطراف چشم از دیگر مزایای این محصول است. وجود ویژگی های مذکور باعث شده تا به عنوان بهترین کرم دورچشم خارجی شناخته شود.

بهترین کرم دور چشم خارجی

دیگر محصول الارو به عنوان کرم دور چشم، کرم ضد چروک و ضد تیرگی آن است که مناسب تمام سنین است. حتی افرادی که به تازگی دوران بلوغ خود را طی کرده‌اند، می‌توانند از این محصول استفاده کنند. کرم ضد چروک و ضد تیرگی الارو علاوه بر از بین بردن چین و چروک، خشکی، پف و تیرگی زیر چشم را هم از بین می‌برد. بنابراین اگر به دنبال بهترین مارک کرم دور چشم برای تیرگی می‌گردید، این محصول کرم دور چشم الارو است که مشکلات مختلف اطراف چشم شما را از بین می‌برد.

کرم دور چشم الارو

اوریاژ نیز یکی دیگر از برندهای خارجی بسیار معتبر است که محصولات آن بسیار معروف است. کرم دور چشم اوریاژ علاوه بر ضد چروک بودن، بهترین از بین برنده سیاهی دور چشم است. این محصول روشن کننده و صاف کننده پوست اطراف چشم شما بوده و با داشتن مواد مرطوب کننده، آبرسانی به پوست اطراف چشم را انجام می‌دهد و از خشکی آن جلوگیری می‌کند.

کرم دور چشم اوریاژ

 

بهترین کرم دور چشم ایرانی

برندهای ایرانی مختلفی هم به تولید کرم دور چشم مشغول هستند که برخی از این برندها با استفاده از بهترین مواد اولیه، محصولات بسیار با کیفیتی را به بازار عرضه می‌کنند. برندهای معروف و محبوبی همچون سی گل، مای، سینره، اوسیرن، کیووی و… محصولات متنوع و با کیفیتی به عنوان کرم دور چشم تولید کرده‌اند.

کرم دور چشم سینره، با خاصیت ضد چروک، ضد پف و سیاهی دور چشم، علاوه بر بهبود چین و چروک‌های موجود در زیر چشم، از ایجاد چین و چروک‌های بعدی جلوگیری کرده و پف و تیرگی زیر چشم را هم از بین می‌برد. موارد مذکور سبب شده تا این محصول به عنوان یکی از بهترین کرم های دور چشم ایرانی شناخته شود. 

کرم دور چشم سینره

 

کرم ضد چروک قوی مای نیز با داشتن ویتامین E و خاصیت مرطوب کنندگی بالا، به درمان چین و چروک‌های پوست اطراف چشم کمک می‌کند. این محصول برای افراد بالای 35 سال بهترین کرم دور چشم محسوب می شود. این در حالی است که افرادی که زیر این سن هستند، بهتر است تا از محصولات دیگری که مخصوص سن آن‌ها می باشد، استفاده نمایند.

کرم دور چشم قوی ایرانی مای

معرفی کرمهای سیاهی دور چشم قوی

اینکه بهترین مارک کرم دور چشم برای تیرگی مربوط به چه برندی است، به تجربه افراد مختلف بستگی دارد اما کرم دور چشم سینره یکی از بهترین و معروف ترین کرم‌های دور چشم ایرانی است که محبوبیت زیادی هم دارد. این محصول، بهترین کرم دور چشم بالای 40 سال بوده و تاثیر مثبت زیادی در کاهش حلقه‌های دور چشم و پف زیر چشم دارد. ترکیب سبک این محصول، آن را برای استفاده در پوست ظریف زیر چشم مناسب کرده است. پپتیدهای موجود در کرم دور چشم سینره، در تولید پروتئین‌های رشته‌ای رشته‌ای مورد نیاز پوست کمک می‌کند. این پروتئین‌ها به ترمیم و بازسازی پوست و کاهش چین و چروک‌ها و افتادگی پوست دور چشم کمک می‌کنند.

کرم سینره

تا به اینجا درباره بهترین کرم های دور چشم خارجی و ایرانی و ترکیبات مهم موجود در این محصولات صحبت کردیم و چند ماسک و کرم طبیعی دور چشم برای از بین بردن سیاهی و چین و چروک دور چشم معرفی کردیم. حال زمان آن است که به روش استفاده از این محصولات بپردازیم.

نحوه استفاده از کرم دور چشم

حساسیت پوست اطراف چشم بسیار بالاست بنابراین باید با ملایمت با آن رفتار کنید. طرز استفاده از ماسک دور چشم به این شرح است که مقداری از آن را روی انگشت خود ریخته  و به صورت ضربه‌های بسیار ملایم به اطراف چشم بزنید. این ضربه‌ها را برای یک تا دو دقیقه ادامه دهید تا کرم به خوبی جذب ناحیه اطراف پوست چشم شما شود.

درباره بهترین زمان استفاده از کرم دور چشم، اولین چیزی که معمولا افراد درباره آن شک دارند این است که بهترین حالت استفاده از کرم دور چشم در شب است یا روز؟ اگر می‌خواهید نتیجه بهتری بگیرید، در هر دو زمان از کرم دور چشم استفاده کنید. در روز مدام از چشم استفاده شده و اعمال پلک زدن، خندیدن و یا اخم کردن در ایجاد چین و چروک دخیل هستند. از طرفی شب زمان استراحت چشم است و پوست زمان مناسبی برای بازسازی خود دارد. بنابراین بهتر است کرم‌های دور چشم هم در طول روز و هم شب قبل از خواب مورد استفاده قرار گیرند.

همچنین اگر محصولات مختلفی را برای پوست اطراف چشم خود استفاده می‌کنید، می‌توانید لایه لایه این محصولات را روی هم به کار ببرید. بدین منظور از سبک‌ترین محصول در ابتدا استفاده کرده و لایه‌های روی آن را از سبک‌ترین به سمت سنگین‌ترین ببرید. در واقع اگر بخواهیم دقیق‌تر توضیح دهیم، محصول مایع سبک‌ترین محصول بوده، سپس محصولی که به صورت ژل است و در نهایت انواع سرم دور چشم خارجی یا داخلی، روغن‌ها و پمادها را استفاده کنید.

برای به کار بردن بهترین کرم دور چشم در روز، زمانی که صبح از خواب بیدار شدید، صورت خود را به صورت کامل بشویید و در صورت نیاز از تونر و دیگر پاک کننده‌ها هم استفاده کنید. سپس قبل از استفاده از کرم‌های صورت و ضدآفتاب‌ها، ابتدا کرم دور چشم را استفاده کنید. در واقع ابتدا کرم دور چشم یا هر محصول دیگری که برای مراقبت از چشم خود استفاده می‌کنید، به دور چشم بزنید سپس از دیگر کرم‌های صورت و ضد آفتاب‌ها استفاده کنید.

برای استفاده از این کرم‌ها در شب، یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب، پوست خود را به صورت کامل از هر آلودگی و آرایش تمیز کنید و از تونرها و پاک کننده‌های دیگر برای اطمینان از تمیزی کامل پوست استفاده کنید. سپس از کرم دور چشم یا محصول مراقبتی دور چشم خود اطراف چشم زده و به آن اجازه دهید تا قبل از خوابیدن به خوبی روی پوست جذب شود.

سخن انتهایی

چشم یکی از اعضای حساس صورت است و مراقبت از آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بدین منظور، در این مطلب درباره علل تیرگی، چین و چروک و پف دور چشم صحبت کردیم. چندین ماده و ماسک طبیعی برای از بین بردن چین و چروک و تیرگی اطراف چشم معرفی کردیم و با ترکیبات موجود در کرم‌های دور چشم آشنا شدیم. همچنین در ادامه چند برند معروف خارجی و ایرانی را شناختیم و خواص و ویژگی‌های آن‌ها را بررسی کردیم. در نهایت روش موثر استفاده از کرم دور چشم را یاد گرفتیم و با بهترین زمان استفاده از آشنا شدیم.

در تمام طول این مطلب آنچه که بارها مورد تاکید قرار گرفت این بود که هدف خود را از خرید کرم دور چشم بدانید و سپس اقدام به خرید کنید. در این راه، ما با معرفی ترکیبات و برندها سعی در کمک به خرید صحیح شما داشتیم.

همچنین در زمان خرید بهترین کرم دور چشم فراموش نکنید که سن مناسب درج شده روی محصول را بررسی کنید تا از انتخاب محصول نادرست جلوگیری کنید.

 

سوالات متداول درباره بهترین کرم دور چشم

در پایان به برخی از سوالات متداول در رابطه با بهترین کرم های دور چشم پاسخ داده خواهد شد.

آیا سن برای استفاده از کرم دور چشم مهم است؟

بستگی به مشکل پوست اطراف چشم دارد. تیرگی اطراف چشم ربطی به سن ندارد اما چین و چروک زیر چشم بیشتر با بالا رفتن سن نمایان می‌شود و در سن‌های پایین مسئله جدی نیست اما در زمان خرید کرم دور چشم در نظر گرفتن سن و هدف از خرید بسیار مهم و ضروری است.

مواد تشکیل دهنده کرم‌های دور چشم چیست؟

کرم‌های دور چشم از کافئین، آنتی اکسیدان، رتینول، هیالورونیک اسید، رتینول، پپتیدها و دیگر ویتامین‌ها تشکیل شده‌اند که هر کدام از این ترکیبات خواص درمانی خاصی دارند.

کرم دور چشم را در شب استفاده کنیم یا روز؟

در طول روز چشم بیشترین فعالیت را دارد و پلک زدن، خندیدن، اخم کردن و اعمالی از این دست در ایجاد چین و چروک و تیرگی اطراف چشم تاثیر دارند. شب نیز زمان استراحت چشم و بهترین زمان برای بازسازی پوست است بنابراین هر دو زمان برای استفاده از کرم دور چشم مهم هستند.

روش استفاده از کرم دور چشم چگونه است؟

طرز زدن کرم دور چشم به دلیل حساسیت بالای پوست اطراف چشم، از اهمیت زیادی برخوردار است. بدین منظور ضربه‌های ملایم بهترین روش برای استفاده از کرم دور چشم روی پوست اطراف چشم به شمار می رود.

بهترین کرم دور چشم چیست ؟

بهترین کرم دور چشم برای بالای 35 سال باید فاقد عطر، الکل و منتول باشد تا از ایجاد هرگونه حساسیت در مصرف کننده جلوگیری کند.

کرم دور چشم خارجی چی خوبه ؟

شرکت های زیادی هستند که می توانند به عنوان بهترین برند کرم دور چشم دنیا معرفی شوند اما برندهایی مانند اوریاژ و الارو از جمله برندهایی هستند که در کشور ما به راحتی قابل تهیه و استفاده هستند.

کرم دور چشم سینره بهتره یا سی گل  ؟

انتخاب بین این دو محصول کاملا به سازگاری پوست شما بستگی دارد. هر دوی این مصحولات از برندهای شناخته شده داخلی هستند اما ممکن است با پوست برخی افراد سازگاری نداشته باشند.