9 ترفند مهم و کاربردی برای آرایش گونه ها + ویدیوی آموزشی

آرایش گونه برای داشتن گونه‌های برجسته، زیبایی شما را دو چندان می‌کند؛ اما اکثر خانم‌ها آن را نادیده می‌گیرند. نحوه رژگونه زدن و یا استفاده از پودر برنز در جای درست باعث می‌شود جلوه نهایی آرایش شما به طور کل تغییر کند. بنابراین مهم است که آرایش گونه حرفه ای را بیاموزیم و به بهترین شکل ممکن از رژگونه و دیگر محصولات آرایشی مربوطه استفاده کنیم.

مهم‌ ترین ترفندهای آرایش گونه چیست؟

بعضی خانم‌ها بیش از حد از رژگونه استفاده کرده و بدتر ظاهر مضحکی پیدا می‌کنند. برای جلوگیری از اشتباهات این چنینی، در ادامه بهترین نکات و ترفندهای مربوط به آرایش گونه صورت را بخوانید.

1. نوع و رنگ پوست‌تان را بشناسید

هر کسی نوع و پوست منحصر به فردی دارد که قبل از آرایش گونه باید آن را شناخت. شناخت کامل پوست‌تان کمک می‌کند که رژگونه درستی را انتخاب کنید و اولین قدم را در آرایش حرفه ای گونه های‌تان بردارید. در واقع انتخاب رنگ رژگونه‌تان براساس رنگ طبیعی پوست احتمال هرگونه اشتباه آرایشی را کم خواهد کرد.

اگر پوست خشکی دارید، ترجیحا از رژگونه‌های کرمی استفاده کنید تا ضمن آرایش، رطوبت پوست‌تان هم تامین شود. در مقابل اگر پوست چرب و یا مختلطی دارید، رژگونه‌های پودری گزینه بهتری خواهد بود.

اگر پوست‌تان بسیار روشن و بور است، بهتر است از رژگونه‌هایی استفاده کنید که رنگ سردی دارند. رنگ‌هایی مثل صورتی و یاسی جلوه زیبایی روی پوست‌تان خواهد داشت. اگر پوست گندمی یا تیره ای دارید، باید با رنگ‌های گرم‌تری مانند نارنجی و دارچینی گونه‌ها را برجسته کنید.

آرایش گونه

2. شکل و فرم صورت‌تان را تشخیص دهید

در مقاله طریقه صحیح رژگونه زدن مفصلا توضیح دادیم چطور فرم صورت‌تان را تشخیص دهید و براساس آن رژگونه بزنید. آنچه در زیر می‌خوانید، خلاصه‌ای از مقاله جامع‌تر ماست:

رژگونه زدن صورت گرد: بهترین شیوه آرایش گونه برای صورت گرد این است که از روی گونه با حرکات دایره‌ای شروع کنید و رژگونه را به صورت زاویه‌دار تا شقیقه‌ها (بالای گوش) ادامه دهید. با این کار، صورت‌تان کشیده‌تر به نظر می‌رسد.

رژگونه زدن صورت کشیده: در آرایش گونه برای صورت لاغر و کشیده، تمرکز روی گونه‌ها حرف اول را می‌زند. روی گونه‌ها دایره‌های کوچکی از رژگونه را بکشید و سپس آن را کمی به سمت گوش (با خط افقی) محو کنید. این کار صورت‌تان را عریض‌تر نشان می‌دهد.

رژگونه زدن صورت بیضی: اگر صورت بیضی و یا لوزی شکلی دارید، بالای استخوان گونه را رژگونه بکشید و آن را تا نزدیکی گوش‌تان محو کنید.

3. با این روش طبیعی ‌تر رژگونه بزنید

اگر می‌خواهید آرایش گونه تان حتی الامکان طبیعی باشد، پیشنهاد می‌کنیم به جای رژگونه‌های پودری از محصولات کرمی استفاده کنید. بهترین روش برای زدن این نوع رژگونه‌ها این است که انگشت و یا براش را به رژگونه کرمی آغشته کنید و با حرکات ضربه‌ای روی گونه‌ها بزنید.

اگر می‌خواهید با انگشتان‌تان رژگونه بزنید، قبل از این کار حتما دست‌ها را با آب و صابون بشویید تا باکتری‌های دست به پوست‌تان منتقل نشود.

رژگونه کرمی مناسب با رنگ پوست‌تان را تهیه کنید. سپس آن را روی دو گونه‌تان بمالید و کمی به صورت زاویه‌دار به سمت شقیقه‌ها امتداد دهید. توجه داشته باشید که رژگونه را به هیچ عنوان نباید نزدیک بینی زد. حداقل دو بند انگشت باید بین آخرین نقطه‌ای که رژگونه زدید تا بینی‌تان فاصله باشد.

4. آرایش گونه برجسته را بیاموزید

با رژگونه در عرض کمتر از 5 دقیقه می‌توانید گونه‌های برجسته‌ای داشته باشید؛ بدون اینکه به عمل زیبایی‌های دردناک و پرهزینه نیاز باشد. اگر می‌خواهید گونه‌های‌تان را برجسته کنید، رژگونه را دقیقا روی گونه‌ها بمالید و سپس آن را به آرامی به سمت بالا بکشید.

به یاد داشته باشید که هیچ خط تیزی از رژگونه نباید روی گونه‌ها برجای بگذارید. اگر می‌خواهید عمق و بعد بیشتری به چهره‌تان ببخشید، از رنگ‌های گرم‌تری استفاده کنید. به طور کلی برای فرم دهی به گونه‌ها بهتر است رژگونه‌ یا پودر برنز دو درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی پوست‌تان تهیه کنید. توجه داشته باشید که رژگونه‌های براق برای برجسته کردن گونه مناسب نیستند.

بهترین ترفندهای آرایش گونه ها

5. به این نحو گونه‌های درخشانی داشته باشید

اگر در آرایش گونه بیش از برجسته شدن، براق و درخشان شدن آن مدنظر شماست، ابتدا کرم پودر بزنید. سپس رژگونه کرمی را روی گونه‌های‌تان بمالید. در ادامه برای اینکه ظاهر براق و درخشان‌تری پیدا کنید، روی رژگونه و دقیقا سیب گونه‌های‌تان هایلایتر مایع بزنید. هایلایتر مایع نور را منعکس می‌کند و درخشش طبیعی و در عین حال براقی به گونه‌های‌تان می‌بخشد.

6. آرایش گونه برای روز و شب متفاوت است

در طول روز باید از رژگونه‌هایی که‌ رنگ بسیار ملایمی دارند، استفاده کنید؛ چرا که نور روز باعث می‌شود آرایش‌های غلیظ و سنگین‌تر جلوه غیرطبیعی و نازیبایی پیدا کنند. در عوض در شب و برای مهمانی‌های شبانه بهتر است از رژگونه‌های پررنگ‌تر استفاده کنید تا جذاب‌تر به نظر برسید. در مقاله دیگری راهنمای انتخاب رژگونه مناسب را برای شما تهیه کرده‌ایم.

رژگونه‌های براق و هایلایترهای مایع برای آرایش‌های شبانه ایده آل هستند؛ چرا که باعث درخشش بیشتر گونه‌های‌تان در تاریکی شب می‌شود.

7. قبل از زدن رژگونه زیرسازی را فراموش نکنید

برای اینکه آرایش گونه شما زیبایی ایده آلی داشته باشد، رژگونه کرمی یا پودری‌تان را باید روی پایه خوبی از پوست‌تان بزنید. برای یک زیرسازی خوب می‌توانید قبل از رژگونه از کرم پودر یا کرم BB سبک استفاده کنید.

اگر بدون زیرسازی مناسب (یا حداقل زدن یک لایه سبک از پنکک) رژگونه بزنید، جربی‌های پوست‌تان باعث ظاهر لکه‌داری می‌شود و رنگ رژگونه بسیار پررنگ‌‎تر از حالت نرمال به نظر می‌رسد.

8. از مقدار کمی رژگونه استفاده کنید

توپ‌های کوچک رنگی روی گونه‌ها فقط در نقاشی‌ها کاربرد دارند؛ نه روی صورت شما! فراموش نکنید که راز گیرایی آرایش گونه شما، علاوه بر انتخاب رژگونه درست، استفاده از مقدار کمی رژگونه است.

اگر ابتدای راه استفاده از رژگونه به عنوان یک ابزار آرایشی در آرایش روزانه‌تان هستید، پیشنهاد می‌کنیم به جای رژگونه پررنگ، با محصولاتی که رنگ ملایم‌تری دارند تمرین کنید. ویدیوی زیر به آموزش رژگونه زدن با چند مرحله ساده ولی حرفه‌ای می‌پردازد.

9. به این روش رژگونه را ماندگارتر کنید

یکی از مهم‌ترین ترفندها در استفاده از هرگونه ماده آرایشی، بادوام و ماندگارتر کردن آن است. در درجه اول توصیه می‌کنیم رژگونه‌ تان را از برند معتبری تهیه کنید و از کیفیت و ماندگاری آن پیش از خرید مطمئن باشید.

دومین نکته برای ماندگارتر شدن آرایش گونه این است که از رژگونه کرمی و روی آن از رژگونه پودری استفاده کنید. البته اگر پوست چرب و یا مختلطی دارید، هرگز این روش را پیشنهاد نمی‌کنیم. به جای این کار، رژگونه پودری بزنید و سپس ماندگاری آن را با اسپری کردن پودر تثبیت کننده آرایش افزایش دهید.

سخن پایانی

برخلاف چیزی که اکثر خانم‌ها فکر می‌کنند، آرایش گونه ‌ها تاثیر بسیار زیادی در نمای نهایی چهره شما دارد. آرایش گونه به طور کل می‌تواند شکل و فرم صورت‌تان را تحت تاثیر قرار دهد و آن طور تغییر دهد که مطلوب شماست. در این مقاله 9 ترفند کاربردی را هنگام آرایش این دو سیب دوست داشتنی چهره توضیح دادیم. خوشحال می‌شویم اگر سوال یا هرگونه نظری در این باره دارید، در بخش نظرات پذیرای شما عزیزان و همراهان همیشگی مجله زیبایی و آرایش میس و مستر باشیم.

سوالات متداول درمورد آرایش گونه


چگونه صورت لاغر را با آرایش پرتر نشان دهیم؟

یکی از ابزارهای آرایشی کاربردی برای پرتر نشان دادن صورت، رژگونه است. برای رژگونه زدن صورت لاغر با براش آرایشی از لاله گوش تا روی استخوان گونه خطی بکشید. این خط افقی به پهن‌تر بنظر رسیدن صورت شما کمک می‌کند (البته دقت کنید که رژگونه تا روی بینی‌تان کشیده نشود؛ چرا که در این صورت اثر عکسی خواهد داشت). علاوه بر این کمی رژگونه تیره و مات در قسمت چانه‌تان بزنید تا صورت‌کشیده‌تان کوتاه‌تر شود.

چطور گونه را برجسته کنیم؟

سریع‌ترین روش برای برجسته کردن گونه‌ها، به کارگیری ترفندهای آرایشی است که مفصلا در این مقاله آن‌ها را توضیح دادیم. علاوه بر این می‌توانید با مواد طبیعی مانند گلاب و گلیسیرین، عسل، سیب، آلوئه ورا، شنبلیله، روغن زیتون و حتی نوشیدن آب کافی گونه‌های‌تان را برجسته کرده و از این طریق چین و چروک پوست‌تان را کاهش دهید. گفته شده که یوگای صورت هم با تحریک تولید کلاژن و الاستین، نقش موثری در فرم دهی گونه‌ها دارد.

ایا رژگونه باعث جوش میشود؟

نکته اول برای جلوگیری از جوش زدن این است که پدی را که برای این ماده آرایشی استفاده می‌کنید، بعد از هر بار مصرف بشویید. البته نیازی به گفتن نیست که با مصرف هر ماده آرایشی غیراستاندارد و بی کیفیت، سلامت پوست‌تان به خطر می‌افتد. رژگونه هم از این قاعده مستثنی نیست. رژگونه‌تان باید برچسب وزارت بهداشت و تاریخ مصرف داشته باشد. همچنین برخی رژگونه‌ها، حاوی تار (نوعی مشتق نفتی) هستند که باعث ایجاد جوش می‌شوند. بنابراین حتما محصولات آرایشی‌تان را از فروشگاه‌های معتبری مانند سایت فروشگاه اینترنتی میس و مستر خریداری کنید.

 

منابع

stylecraze