تستر عطر چیست و چه تفاوتی با عطر اورجینال دارد؟

به نظر شما تفاوت عطر اورجینال با تستر عطر چیست ؟ بهتر است بدانید که تسترها 100% قانونی، اصل و معتبر هستند. معمولا فروشگاه‌ های خرده ‌فروشی از تسترها برای تبلیغ یک رایحه خاص استفاده می ‌کنند. بنابراین دقیقاً همان کیفیت و ترکیب عطرهای معمولی فروشگاه ها را دارند. تولید کنندگان، استانداردهایی را برای ساخت عطر دارند. آن ها از عطرهایی که ساختند یک نمونه به عنوان تستر می‌ سازند و روانه فروشگاه ها می کنند تا توجه مشتریان را جلب کنند. تسترها معمولاً در یک جعبه ساده یا معمولاً بدون کلاهک فانتزی عرضه می ‌شوند.

عطر تسترها در بزرگترین طیف عطرهای مارک دار یا برند ساخته می شوند.  معمولا پرمصرف ترین سایز بسته بندی تستر عطرها 100 میلی لیتری است اما در انواع 50، 75، 90 و 125 میلی لیتری هم تولید می شود. هدف این نوع محصول، نمایش، تست و ارائه عطر قبل از فروش در عطر فروشی ها و مراکز خرید بزرگ است. تسترها معمولاً برای فروش نیستند، اگرچه در برخی فروشگاه ها جهت فروش نیز عرضه می شوند. این محصولات از لحاظ کیفیت و ساختار هیچ تفاوتی با نمونه اصلی ندارند. در ادامه این مطلب قصد داریم به پرسش تستر عطر چیست پاسخ دهیم.

تستر عطر چیست

تستر ادکلن چیست ؟

سوالی که پیش می آید این است که ادکلن تستر چیست ؟ ادکلن تستر محصولی مشابه با عطر اورجینال است که از لحاظ بسته بندی یا اندازه تفاوت هایی با نمونه اصلی دارد. به طوری که مصرف کننده متوجه تفاوت آن با عطر اصلی شود. در غیر این صورت، از لحاظ کیفیت و مواد تشکیل دهنده هیچ تفاوتی با عطر اورجینال ندارد. تسترها برای اهداف فروش و بازاریابی وارد بازار نشده اند. این محصول صرفا جهت آزمایش برای مشتریان هستند تا قبل از خرید، آشنایی کاملی با محصول مورد نظر خود پیدا کنند.

از آن جایی که تسترها دارای بسته بندی اصلی نیستند، معمولا قیمت پایین تری دارند. تعدادی از تسترها به گونه ای علامت گذاری می شوند تا فروشندگان و خریداران متوجه تفاوت آن با عطر اصل شوند.

ادکلن تستر محصولی مشابه با عطر اورجینال است که از لحاظ بسته بندی یا اندازه با نمونه اصلی متفاوت است. در غیر این صورت، از لحاظ کیفیت و مواد تشکیل دهنده هیچ تفاوتی با عطر اورجینال ندارد.

فرق تستر با ادکلن نمونه چیست ؟

عطرهای نمونه که به نام سمپل نیز شناخته می شوند، محصولات کوچکی هستند که فقط برای تست رایحه در فروشگاه ها ارائه شده اند. این نمونه ها که به عنوان عطر جیبی هم معروف شده اند، معمولا تنها با ۱.۲ میلی لیتر از روغن عطر پر می شوند. برخلاف تسترها که در یک شیشه بزرگ شبیه به عطر اصلی قرار دارند.

هدف از تولید نمونه ها یا سمپل ها درک ماهیت محصول و تست عطر است و برای فروش نیستند.

تستر ادکلن چیست

فرق تستر با ادکلن اصلی چیست؟

همانطور که قبلاً گفتیم، تسترهای عطر اصلی معتبر و دقیقاً مشابه نمونه های خرده فروشی که در بازار عرضه می شوند، هستند. از نظر تجاری، تفاوت عمده بین تستر و عطر در قیمت و بسته بندی آن هاست. عطرها دارای بطری هایی باکیفیت و رسمی هستند که تسترها فاقد آن ها هستند. موارد زیر از جمله تفاوت های عطر تستر با اصل هستند:

  • از نظر بسته بندی، تستر عطر معمولاً ساده، ارزان با مواد قابل استفاده مجدد یا از نوع مقوایی است.
  • عطر تستر معمولاً به دلیل بسته بندی ارزان قیمت پایین تری دارد.
  • معمولاً عطر تستر بدون کلاهک بوده تا مشتری هنگام تست عطر راحت باشد.

ممکن است با زبان های خارجی مختلفی روبرو شوید که روی تستر چاپ شده اند. این نشان می دهد که عرضه کننده احتمالاً عطر را به کشورهای دیگر ارسال می کند. به همین دلیل است که دیدن زبان های مختلف روی جعبه عطر رایج است.

روی بطری تستر جزئیات بیشتری درج می شود تا خریداران اطلاعات بیشتری در مورد نت های عطر کسب کنند.

شباهت عطر با تستر عطر چیست ؟

معمولا ویژگی های یکسانی بین عطر و تستر عطر وجود دارد. سازنده عطر و تستر یکی است و در کیفیت محصولات هیچ فرقی مشاهده نمی شود.

کیفیت عطر تستر و عطر اصلی از نظر ترکیبات شیمیایی، غلظت روغن و … یکسان است. دوام و ماندگاری عطر و تستر نیز یکسان خواهد بود.

ادکلن

تفاوت ماندگاری در عطر اصل و تستر عطر چیست ؟

برخی افراد گمان می کنند که ماندگاری عطر از تستر آن بیشتر است. اما باید بگوییم که طول عمر عطر اصل و تستر مشابه است. این مورد به این بستگی دارد که چگونه از عطر نگهداری شود. اگر شما بطری عطر خود را برای مدت زمان زیادی مقابل نور آفتاب قرار دهید یا سری آن را نگذارید، متوجه می شوید که ماندگاری آن کاهش یافته است. در واقع اگر به درستی از عطر یا تستر خود نگهداری نکنید، قدرت و رایحه خود را از دست خواهد داد.

به دلیل اینکه معمولا تسترها در معرض دید قرار می گیرند تا مشتری به راحتی آن را تست کند، برخی افراد فکر می کنند که این محصول عمر مفید خود را از دست می دهد. اما خوب است بدانید که مغازه دارها معمولا یک بطری تستر را در معرض تست قرار می دهند. در واقع فروشنده ها همان طور که در نگهداری عطرهای اصل دقت دارند، از بطری های تستر نیز به همان خوبی مراقبت می کنند تا آسیب نبینند؛ چرا که عطر اصل و تستر حاوی محتویات یکسان و ارزشمندی هستند که باید به خوبی از آن ها مراقبت شود تا ماندگاری و قدرت خود را از دست ندهند.

روش نگهداری از عطر اصل و تستر عطر چیست ؟

عطرها از انواع مختلف ترکیبات شیمیایی تشکیل شده اند. ترکیب شیمیایی آن‌ ها می‌ توانند با قرار گرفتن طولانی‌ مدت در معرض مقدار زیاد نور (اشعه‌های بسیار نافذ) تخریب شده و دمای عطر افزایش یابد. نگهداری صحیح بطری های عطر می تواند نقش مهمی در حفظ شدت و قدرت عطر داشته باشد.

فروشگاه های خرده فروشی جعبه را باز نمی کنند و چندین بطری جدید را در ویترین خود قرار نمی دهند. آن ها همچنین هیچ دلیلی ندارند که یکباره چندین بطری تست را در معرض آزمایش قرار دهند. در عوض، هنگامی که آن ها خالی می شوند، خرده فروشان فقط از یک یا چند بطری استفاده می کنند و دوباره داخل آن را با عطر تستر پر می کنند.

عطرها با اکسیژن موجود در هوا ادغام می شوند و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش می تواند شدت و کیفیت عطر را تغییر دهد. بنابراین، معمولاً توصیه می شود عطرها در دمای محیط و به دور از تابش مستقیم آفتاب نگهداری شوند.

اکثر مردم تصور می کنند که تسترهای عطر چون کلاهک یا درپوش ندارند، دارای ماندگاری کمتری هستند. در نتیجه، حدس می زنند که تسترهای عطر از نظر شدت و قدرت، عملکرد متفاوتی نسبت به عطرهای معمولی نشان دهند. اما تسترها تا زمان باز شدن در بسته بندی قرار دارند و معمولا در معرض هوای آزاد قرار نمی گیرند تا کیفیت آن ها پایین بیاید. به همین دلیل، تغییرات بین یک تستر و یک بطری عطر اصل از نظر قرار گرفتن در معرض هوا به دلیل درپوش‌ ها بی ‌اهمیت هستند. همین امر در مورد قرار گرفتن در معرض نور پراکنده داخلی نیز صادق است. یعنی نور و اکسیژنی که در داخل فروشگاه قرار دارد، نمی تواند روی کیفیت تسترها تاثیر بگذارد.

اکثر مردم تصور می کنند که تسترهای عطر چون کلاهک یا درپوش ندارند، دارای ماندگاری کمتری هستند. اما با توجه به این که تستر تا زمان باز شدن در بسته بندی قرار دارد، معمولا در معرض هوای آزاد قرار نمی گیرد تا کیفیت آن پایین بیاید. 

تفاوت غلظت عطر اصل و تستر چیست ؟

هر دوی آن ها به روشی مشابه و توسط یک سازنده فرموله شده اند. عطر تستر نه رقیق تر است و نه غلظت بالایی دارد. با این حال، برخی از افراد گزارش کرده اند که در مقایسه با عطرهای معمولی، تستر های عطر ممکن است متفاوت عمل کنند. آن ها همچنین متوجه شدند که تسترهای عطر دوام و غلظت بیشتری دارند. به بیانی دیگر، مشتریان در تسترها عملکرد قوی ‌تر و ماندگارتری را تجربه می ‌کنند و به همین دلیل احتمال خرید آن نیز افزایش می‌ یابد. البته این ادعاها بی اساس بوده و معمولا تفاوتی در ساختار عطر اصلی و تستر از لحاظ علظت و پخش بو مشاهده نمی شود.

تفاوت غلظت عطر اصل و تستر چیست

چرا باید عطر تستر بخریم؟

کاهش قیمت یکی از مزایای بزرگ خرید تستر است. برندهای مختلف و شرکت ‌های معروف عطر، رایحه های مختلفی را در بسته ‌بندی‌ های چشمگیر برای هر کسی که سبک و سلیقه متفاوتی دارد، تولید می ‌کنند. همان رایحه و کیفیت نیز در بطری های متفاوت به عنوان تستر عرضه می شود. بنابراین اگر شخصی تمایل دارد تا کلکسیونی از عطرهای مختلف و متنوع داشته باشد، قطعا خرید تستر عطر برای او به صرفه تر خواهد بود.

پرسش و پاسخ متداول

در ادامه این مطلب قصد داریم به سوالات رایج در مورد تستر عطر چیست پاسخ دهیم.

تستر اورجینال چیست؟

تستر اورجینال در واقع همان عطر اصلی است که تفاوتی از لحاظ محتویات، کیفیت و سازنده آن با عطر اصلی وجود ندارد. تنها فرق تستر با عطر، بسته بندی و شیشه عطر است. همچنین ممکن است تستر در سایزهای مختلفی تولید شود.

منظور از تستر ادکلن چیست ؟

تستر ادکلن نمونه ای برای آزمایش مشتری قبل از خرید است. البته این محصول به دلیل این که هیچ فرقی از لحاظ کیفیت و دوام با نمونه اصلی ندارد، برای فروش نیز عرضه می شود.

آیا تستر عطر ارزان تر است؟

بله. به دلیل این که کیفیت شیشه و بسته بندی تستر با عطر اورجینال فرق دارد، قیمت آن کاهش پیدا می کند.

ماندگاری تستر ادکلن چگونه است؟

به دلیل این که کیفیت محتویات تستر هیچ فرقی با عطر اورجینال ندارد، از لحاظ ماندگاری نیز هیچ تفاوتی نداشته و از همان کیفیت و دوام برخوردار خواهد بود.

آیا خرید تستر اورجینال ادکلن به صرفه است؟

بله. به دلایلی که در این مطلب به آن ها اشاره کردیم، تستر اورجینال ادکلن از قیمت مقرون به صرفه تری برخوردار بوده و بهترین گزینه برای خرید محسوب می شود.

 

سخن آخر

در این مطلب به بررسی این که تستر عطر چیست پرداختیم و همچنین تفاوت و شباهت های عطر و تستر را بیان کردیم.  اجازه دهید یک بار دیگر یادآوری کنیم که تستر عطر و عطرهای اورجینال با محتویات صد در صد یکسان پر و بسته بندی شده اند. تفاوت بین آن ها فقط در بسته بندی است که تفاوتی در کیفیت آن ایجاد نمی کند.

منبع

fragrances