رژ لب مایع یا رژ لب مدادی؟ کدام مناسب من است؟

امروزه تنوع بسیار محصولات آرایشی و بهداشتی از برندهای مختلف باعث شده که اکثر خانم‌ها در انتخاب لوازم آرایشی خود سردرگم ‌شوند. انتخاب و خرید هر کدام از لوازم آرایشی نیاز به دانستن اطلاعاتی دارد تا بتوانید محصولات آرایشی خود را از بهترین برندها و با رنگ و جنس مناسب تهیه کنید. در بین تمام ابزاری که برای آرایش کردن استفاده می‌شود، رژ لب جایگاه خاصی بین همه خانم‌ها، حتی آن‌هایی که چندان اهل آرایش کردن نیستند، دارد. اما با توجه به تنوع بالای رژ لب‌ها گاهی انتخاب و خرید آن سخت‌تر از دیگر ابزار آرایشی به نظر می‌رسد. فارغ از رنگ و برند رژ لب، بافت و جنس آن مواردی هستند که هنگام انتخاب رژ لب باید در نظر داشته باشید. در واقع بافت رژ لب تاثیر ویژه و متفاو‌تی بر حالت نهایی لب‌های شما می‌گذارد و اگر انتخاب درستی نداشته باشید، احتمالا انتظار شما از این ابزار محبوب برآورده نشود. در بین انواع و اقسام رژ لب‌های موجود، رژ لب مایع و مدادی از پرطرفدارترین محصولات هستند. اگر شما هم درگیر دوراهی خرید یکی از این دو نوع رژ لب هستید و نمی‌دانید رژ لب مدادی بهتر است یا مایع، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله تفاوت رژ لب مایع با رژ لب مدادی و مزایا و معایب هرکدام را توضیح می‌دهیم تا دفعه بعد دقیق‌تر انتخاب کنید.

همه چیز در مورد رژ لب مایع

رژ لب مایع در اوایل سال 2000 میلادی به بازار لوازم آرایشی و انواع رژ لب معرفی شد و به سرعت جای خود را در بین صنعت مد و فشن و حتی استفاده روزمره خانم‌ها باز کرد. این نوع رژ لب در طول این سال‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده است و به خصوص دختر خانم‌های جوان بیشتر طرفدار استفاده از این رژها هستند. یکی از دلایل محبوبیت رژ لب‌های مایع، ماندگاری بالای آن‌ها (حتی گاهی تا 24 ساعت) است. از طرف دیگر از آن جایی که ماده حلال درون رژ لب‌های مایع یعنی الکل بیشتر از رژ لب‌های جامد و مدادی است، در برخی موارد این رژها لب را بیشتر خشک می‌کنند. به طور کلی اصلی‌ترین ویژگی‌های رژ لب‌های مایع که قبل از خرید باید بدانید، مواردی است که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.

تفاوت رژ لب مایع با رژ لب مدادی چیست؟

رژ لب‌های مایع میزان خیلی زیادی رنگدانه یا پیگمنت دارند و بنابراین رنگ قوی‌تر و بیشتری روی لب ایجاد می‌کنند. به همین دلیل این نوع رژ لب‌ها برای کسانی که لب‌های نازک و کوچکی دارند، انتخاب مناسبی است؛ زیرا رنگدانه‌های قوی آن لب‌ها را پرتر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد. این رژ لب‌ها به همان شکلی که روی لب قرار گرفته‌اند، خشک می‌شوند و معمولا جلوه مات و مخملی به لب‌ها می‌بخشند (مگر اینکه از برق لب که نوعی رژ لب مایع است، استفاده کرده باشید). زود خشک شدن این رژها باعث می‌شود رنگ رژ به دندان نرود و همچنین هنگام نوشیدن جای رژ روی لیوان باقی نماند.

رژ لب مایع

عدم نیاز به خط لب مزیت دیگری است که استفاده از این رژ لب‌ها دارد. با رژ لب‌های مایع می‌توان خطوط دقیق و واضحی روی لب‌ها کشید و دیگر نیازی به استفاده از خط لب نیست. علاوه بر این یک تفاوت بین رژ لب مایع و انواع دیگر رژ لب، ماندگاری بالای آن‌هاست. تنها با زدن یک لایه، تمام طول روز رژ لب روی لب‌های‌تان می‌ماند و نیازی به تجدید رژتان نخواهید داشت؛ به نحوی که رژ لب مایع برخی برندها حتی تا 12 ساعت ماندگاری دارند. بنابراین استفاده کم از این رژ لب‌ها باعث می‌شود رژتان به این زودی‌ها تمام نشود و بنابراین با تهیه این نوع محصولات به نحوی می‌توانید در هزینه‌های‌تان صرفه جویی کنید.

از طرف دیگر همان طور که پیش از این درباره تفاوت رژ لب مایع با رژ لب مدادی اشاره‌ای داشتیم، تفاوت رژ لب مایع با جامد در نوع و درصد حلالی است که در آن به کار رفته است. در ساخت رژ لب‌های مایع از الکل بیشتری استفاده شده و همین مورد در بسیاری از مواقع باعث خشک شدن لب‌ها می‌شود. بنابراین اگر لب‌های خشک و پوسته پوسته‌ای دارید، ترجیحا از رژ لب مایع استفاده نکنید. با این حال اگر همچنان طرفدار استفاده از این رژ لب‌ها هستید، پیشنهاد می‌کنیم محصولاتی را تهیه کنید که دارای مواد آبرسان و مرطوب کننده هستند. علاوه بر این می‌توانید یک برق لب یا بالم لب به همراه داشته باشید و پس از استفاده از رژ لب مایع، مرتبا لب‌های‌تان را با آن مرطوب کنید تا پس از گذشت چند ساعت دچار خشکی لب نشوید.

همچنین یک راه حل دیگر برای جلوگیری از خشک شدن لب‌ها، این است که قبل از زدن رژ لب از اسکراب لب استفاده کنید تا کاملا سلول‌های مرده پوست لب زدوده شوند. استفاده از پرایمر لب هم قبل از زدن رژ، زیبایی دوچندانی به لب‌های شما می‌بخشد. علاوه بر این خشکی، گاهی ماندگاری بالای رژ لب مایع هم باعث دردسر می‌شود؛ چرا که بسیاری از خانم‌ها روش درست پاک کردن رژ لب مایع را بلد نیستند و سعی می‌کنند رژ لب را با آب و مالش دست پاک کنند. در صورتی که این کار به لب‌ها آسیب می‌رساند. برای پاک کردن رژ لب مایع می‌توانید از پاک کننده‌های آرایش و یا روغن‌های طبیعی (مانند روغن آرگان) مطابق ویدیوی زیر استفاده کنید:

یکی از بهترین برندهای تولید کننده لوازم آرایشی کمپانی گلدن رز است. رژ لب مایع این برند، در نظرسنجی‌ها بسیار محبوب و پرطرفدار شناخته شده است. دلیل این محبوبیت این است که در فرمولاسیون رژ لب مایع گلدن رز، ویتامین‌های مغذی مانند ویتامین E به کار رفته و بنابراین باعث خشکی لب‌ها نمی‌شود و رطوبت آن‌ها را حفظ می‌کند. همچنین این رژ لب ماندگاری بالایی دارد و بدون ایجاد چسبندگی، زیبایی خیره کننده‌ای به لب‌های شما می‌بخشد. شما می‌توانید این محصول پرفروش را از فروشگاه اینترنتی میس و میستر تهیه کنید.

مزایا و معایب رژ لب مدادی

یکی از انواع رژ لب‌های جامد، رژ لب مدادی است. این نوع رژ لب با الهام از خط لب مدادی طراحی و تولید شده و ظاهری مانند مداد لب دارد. برخی از رژ لب‌های مدادی پیچی هستند و برخی دیگر برای استفاده مجدد نیاز به تراشیدن با تراش‌های مخصوص آرایشی دارند. یک تفاوت رژ لب مایع با رژ لب مدادی این است که رژ لب‌های مدادی کاربری آسان و راحتی دارند و با استفاده از آن‌ها تسلط بیشتری در آرایش کردن خواهید داشت. در واقع کنترل این نوع محصولات هنگام استفاده راحت است و بنابراین با آن می‌توانید آرایش لب تمیز و دقیق‌تری داشته باشید. مانند رژ لب‌های مایع، با استفاده از رژ لب مدادی هیچ نیازی به خط لب جداگانه نخواهد بود و همین عدم نیاز به خط لب از مزیت دیگر این رژ لب‌هاست.

تفاوت رژ لب مایع با مدادی

رژ لب‌های مدادی تنوع رنگی بالایی دارند و جنس آن‌ها بسته به برند تولید کننده متفاوت است. برخی رژ لب‌های مدادی فاقد چربی بوده و لب را خشک می‌کنند و در مقابل برخی دیگر خاصیت مرطوب کنندگی دارند که برای انواع پوست مناسب هستند. ماندگاری بالا هم از دیگر مزایای رژ لب مدادی است که البته همان طور که در بخش قبل توضیح دادیم، ممکن است یک عیب برای رژ لب باشد. به هرحال با استفاده از این رژ لب‌ها دیگر نیازی به تجدید چند باره آرایش خود نخواهید داشت. با وجود تمام این مزایا، قبل از استفاده از اکثر رژ لب‌های مدادی توجه داشته باشید که باید لب‌های‌تان نرم و مرطوب باشد؛ وگرنه لب خشک و پوسته پوسته می‌شود.

رژ لب مدادی نارس از جمله محصولاتی است که طرفداران زیادی در بین مصرف کنندگان رژ لب مدادی دارد. چرا که این رژ لب قدرت مرطوب کنندگی بسیار بالایی داشته و علاوه بر این برای محافظت از لب‌ها دربرابر نور آفتاب، دارای SPF 25 است. دیگر برندهای معتبر تولید کننده رژ لب مدادی عبارتند از: بورژوا، کاتریس، مای و گلدن رز.

سوالات متداول درمورد تفاوت رژ لب مایع با مدادی


آیا رژ لب مایع سرب دارد؟

سرب یک ماده شیمیایی است که باعث بروز سرطان می‌شود. به طور کلی هرچه ماندگاری رژ لب روی لب‌های‌تان بیشتر باشد، به این معنی است که درصد سرب درون آن بیشتر است. اما تحقیات جدید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نشان داده که مقدار سرب موجود در رژ لب‌های برندهای معروف و معتبر، نگران کننده نیست. در واقع نتایج تحقیقات دانشمندان این سازمان در 2011، نشان داد که میزان سرب رژ لب‌ها در حد بسیار کم و ایمن برای بدن است؛ البته به شرطی که رژتان را از برندها و فروشگاه‌های معتبر تهیه کرده باشید.

رژ لب مدادی بهتر است یا مایع؟

انتخاب یکی از این دو نوع محصولات کاملا به سلیقه شما و البته دانستن اطلاعاتی بستگی دارد که در این مقاله در اختیار شما گذاشتیم. رژ لب‌های مدادی کاربری آسان‌تری دارند و به نظر می‌رسد برای کسانی که لب نازکی دارند، مناسب‌تر باشند؛ چرا که به راحتی با آن می‌توان دور لب را حالت داد. برخی افراد هم ترجیح می‌دهند اول از یک رژ لب مدادی و سپس روی آن از رژ لب مایع استفاده کنند تا رژ ماندگاری بسیار بالاتری داشته باشد.

چگونه رژ لب مدادی را بتراشیم؟

رژ لب‌های مدادی سایزهای متفاوتی دارند. برای تراشیدن این رژ لب‌ها، مهم است که تراشی هم سایز رژتان (حتما از فروشگاه‌های لوازم آرایشی، و نه لوازم تحریری) تهیه کنید. همچنین توجه داشته باشید که تراش به اندازه کافی تیز باشد تا قسمت پلاستیکی رژ هم تراشیده شود. البته برخی از رژ لب‌های مدادی پیچی هستند و نیازی به تراشیدن ندارند.