انزال رودرس و نرسیدن به لذت جنسی کافی در طی رابطه یکی از مشکلاتی است که در جوامع امروز گریبانگیر بسیاری از آقایان شده است.  برای مقابله با این مشکل روش‌های بسیار زیادی وجود دارد. برخی از افراد اقدام به مصرف قرص‌های مختلف برای افزایش زمان رابطه جنسی می کنند اما راهکار بهتری هم وجود دارد.  استفاده از کاندوم، ژل و اسپری تاخیری از جمله این راه حل ها است. برای اطلاع از تفاوت ژل تاخیری با اسپری و کاربردهای هرکدام، با این مقاله همراه باشید.

  1. تفاوت ژل تاخیری با اسپری
  2. انتخاب بین روش‌های تاخیر در انزال

 

تفاوت ژل تاخیری با اسپری

مشکلات اقتصادی و شرایط زندگی باعث ایجاد ناراحتی‌های عصبی بسیار شده است. این موضوع در جنبه‌های مختلف زندگی افراد تاثیر دارد. یکی از این تاثیرات در کاهش زمان رابطه جنسی و انزال زودرس است. این موضوع در طولانی مدت باعث افزایش مشکلات در زندگی زناشویی و افزایش نارضایتی خواهد شد.  راه های بسیاری برای جلوگیری از انزال زودرس وجود دارد ه یکی از انها، استفاده از ژل تاخیری یا اسپری است. اما تفاوت ژل با اسپری در چیست؟

تفاوت ژل تاخیری با اسپری در ساختار

ساختار ژل و اسپری با هم متفاوت است و به همین دلیل مزایا و معایب آن متفاوت است.

اسپری تاخیری

حاوی مواد اصلی برای تاخیر در ازنال به همراه مقادیر بالایی از هوا و الکل است. در هنگام استفاده از این وسیله به دلیل وجود مقادیر بالا از لیدوکائین، احساس سرما روی الت تناسلی حس می‌شود.

این موضوع از آنجائی حائز اهمیت است که وجود لیدوکائین در بی حس کردن اعصاب موثر است. این موضوضع در ادامه باعث افزایش مدت زمان انزال خواهد شد.

تفاوت ژل تاخیری با اسپری

ژل تاخیری

ژل‌های تاخیری در مقابل اسپری تاخیری دارای مقادیر لیدوکائین کمتری هستند. این وسیله دارای 2 الی 3 درصد لیدوکائین هستند. این موضوع سبب ایجاد بی حسی کمتری در مقایسه با اسپری می‌شود. بنابراین تفاوت در ساختار ژل تاخیری و اسپری در نهایت منجر به تفاوت در مدت زمان تاثیر این دو ماده می شود.

تفاوت ژل تاخیری با اسپری در کاربرد

در نگاه اول، استفاده از ژل و اسپری برای افزایش مدت زمان رابطه است، اما نکته مهم در این مورد تفاوت استفاده از ژل تاخیری و اسپری در کاربرد است. در واقع اسپری تاخیری به دلیل داشتن لیدوکائین بالا، بیشتر مناسب افرادی است که از نظر جنسی در وضعیت حاد هستند و مدت زمان انزال انها بسیار کوتاه‌تر از افراد معمولی است. برای افرادی که به دنبال داشتن رابطه طولانی و انزال طولانی تر هستند، استفاده از ژل‌های تاخیری  توصیه می‌شود. نکته دیگر زمان استفاده از اسپری است. در ادامه به بررسی این موضوع پرداخته خواهد شد.

محل استفاده

محل استفاده ژل تاخیری با اسپری تفاوت دارد. برای اسپری تاخیری، بهترین مکان برای استفاده زیر کلاهک آلت است در حالیکه برای ژل تاخیری ناحیه خاصی وجود ندارد و در هر نقطه‌ای قابل استفاده است. بهتر است ژل در سراسر آلت پخش شود. در حالیکه برای اسپری باید خیلی دقت کرد که به بیضه‌ها و یا مجاری ادرار برخورد نداشته باشد.

شست و شوی اسپری از روی دست بسیار راحت تر از شست و شوی ژل انجام می‌شود.

ژل تاخیری

تفاوت در عوارض جانبی ژل‌های تاخیری و اسپری

ژل‌های تاخیری نیز همانند اسپری ها دارای مضراتی هستند، مهم ترین ضرر هر دو این وسایل، ایجاد وابستگی است . در واقع فرد پس از مدتی استفاده از این وسایل برای هر نوع رابطه ای نیازمند استفاده از ژل تاخیری یا اسپری است. مشکل بعدی که استفاده از این وسایل به همراه دارد، طولانی شدن زمان انزال است. این محصولات برای طولانی شدن رابطه ساخته شده اند اما در برخی موارد به دلیل استاده زیاد و نادرست و یا مشکلاتی دیگر، مدت زمان رابطه بسیار طولانی می‌شود و این موضوع باعث خستگی زوجین و عدم احساس لذت می‌شود.

 

اسپری تاخیری گزینه بسیار مناسبی برای آقایان با مشکل زودانزالی شدید است

اما سایر مضراتی که دارند:

ژل تاخیری

ژل های تاخیری بسیار حساسیت زا هستند و این موضع باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای برخی از مصرف کنندگان شده است. مشکل اساسی استفاده از ژل تاخیری در ادامه حساسیت بیش از حد در برخی بانوان است. بافت واژن بسیار حساس است و استفاده از این مواد باعث آسیب و حساسیت زیاد در برخی خانم‌ها می‌شود. این موضوع برای برخی خانم‌ها، منجر به عفونت واژن و حتی عفونت رحم می‌شود.

اسپری تاخیری

استفاده از اسپری تاخیری به دلیل داشتن لیدوکائین بالا، علاوه بر ایجاد حساسیت، باعث ورم و خارش و حتی کهیر در ناحیه مورد استفاده می‌شود. گیجی و ضعف و افت فشار خون از سایر عوارض استفاده از اسپری تاخیری است. استفاده از اسپری برای روابط معمولی توصیه نمی‌شود.

تفاوت در سرعت تاثیرگذاری

سرعت تاثیرگذاری در  ژل تاخیری و اسپری تفاوت دارد. مدت زمان استفاده از ژل، 20تا25 دقیقه قبل از دخول است اما این مدت زمان در اسپری چیزی در حدود 10تا15 دقیقه قبل از دخول است. دلیل این تفاوت،  مقادیر متفاوت لیدوکائین موجود در این دو ماده است. ماندگاری تاخیر در اسپری ها بسیار طولانی تر از ژل‌های تاخیری است

اصلی ترین تفاوت ژل تاخیری و اسپری در میزان لیدوکائین موجود در این دو ماده است

ژل های تاخیری جدید

تفاوت ژل تاخیری با اسپری در ادامه به نکات جالبی می‌رسد. در ژل‌های تاخیری جدید، به جای استفاده از لیدوکائین، از مواد گیاهی برای ایجاد تاخیر در انزال استفاده شده است. این موضوع از مضرات این ژل‌ها که بالاتر در مورد آن توضیح دادیم، می کاهد. همچنین ژل‌های جدید بر پایه آب هستند. این موضوع نیز باعث مزایای بسیار می‌شود. یکی از مزایای بزرگ این ژل‌ها، کاهش میزان ریسک عفونت در خانم‌ها و آقایان است.

ویژگی دیگر ژل‌های جدید، افزودن مزایای دیگر است. در برخی از این ژل‌ها امکان افزایش حجم آلت و افزایش میل جنسی نیز وجود دارد.

 

انتخاب بین کاندوم، اسپری و ژل تاخیری

کاندوم تاخیری یکی از وسایل بسیار مهم در طی رابطه است. این وسیله نه تنها باعث به تاخیر افتادن انزال و افزایش مدت زمان رابطه می‌شود، در ادامه به دلیل جلوگیری از بیماری‌های مقاربتی دارای مزایای بیشمار و بیشتری است. بنابراین استفاده از کاندوم‌های تاخیری دارای مزایای بیشماری است. کاندوم‌های تاخیری دارای دو نوع هستند، در نوع اول، مقادیر بالای لیدوکائین در کاندوم وجود دارد و باعث بی حسی می‌شود. این موضوع تاثیری در ارگاسم طرف مقابل ندارد و این بی حسی باعث کاهش میل جنسی نمی‌شود. کاندوم نوع دوم دارای ماده بی حسی متفاوتی است. این ماده بنزوکائین است و  مزایا و معایب خاص خود را دارد. برخی کاندوم‌ها دارای مزایا دیگری هستند. مثلا در برخی برندها از روان کننده نیز در کنار لیدوکائین استفاده می‌کنند که باعث افزایش لذت جنسی می‌شود.

در ادامه بهترین روش انتخاب کاندوم به شما آموزش داده خواهد شد.

 

سخن آخر

در این مقاله سعی شد تا تمامی نکات برای داشتن انزال طولانی‌تر و افزایش مدت زمان رابطه به وسیله انواع وسایل مختلف بررسی شود. تفاوت ژل تاخیری با اسپری از دیدگاه‌های مختلف، مثل  نحوه استفاده، کاربرد، مزایا، محل استفاده و طول زمان نتیجه دهی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت بررسی بین کاندوم، ژل و اسپری تاخیری مورد بررسی قرار گرفت. امید است این مقاله به شما در انتخاب وسیله مناسب کمک کند.

منابع

shytobuy