بهترین راهکارها برای تمیز کردن انواع برس ریمل

زمانی که صحبت از اشتباهات آرایشی به میان می آید، ریمل زدن با فرچه کثیف یا حاوی مقدار زیادی خرده مژه، یکی از بدترین موارد است. در این شرایط، ممکن است یک روز ریمل خود را بی عیب و نقص بزنید؛ اما یک روز دیگر که فرچه ریمل را از آن خارج می کنید، مقدار زیادی ریمل به آن آغشته شده باشد که مژه ها را بدفرم و سنگین می کند. اگر به این فکر می کنید که ریمل خود را فقط به خاطر این که فرچه آن حاوی مقدار زیادی مواد شده است، دور بیندازید، باید بگوییم که دست نگه دارید. در ادامه راهکارهایی را به شما معرفی می کنیم که با به کار بردن آن ها انواع برس ریمل به خوبی تمیز می شوند.

روش های تمیز کردن برس ریمل

یکی از انواع ریمل که برس آن به سرعت از کار می افتد، ریمل حجم دهنده است. از آنجایی که برس ریمل حجم دهنده بسیار متراکم است، احتمال دارد مقدار زیادی از مواد ریمل را به خود جذب کرده و در دراز مدت اختلالاتی را در ریمل زدن شما به وجود آورد. بهترین کار این است که هر چند وقت یک بار برس ریمل خود را تمیز کنید تا مواد زیادی روی مژه هایتان منتقل نشود و نتیجه کار شیک و تمیز به نظر بیاید.

انواع برس ریمل

تمیز کردن برس ریمل با شامپو بچه

اولین راه حل برای تمیز کردن انواع برس ریمل ، استفاده از شامپو بچه است. شامپو بچه بسیار ملایم بوده و یک گزینه عالی برای شستشو و تمیز کردن لوازم آرایشی محسوب می شود. روش کار به این صورت است که درون یک لیوان تا نصفه آب ولرم بریزید. یک قاشق چایخوری شامپو بچه داخل لیوان بریزید و برس ریمل را به صورت عمودی داخل آن قرار دهید.

اجازه دهید برس به مدت ۲ الی ۳ ساعت درون لیوان حاوی آب ولرم و شامپو بچه بماند تا محتویات آن به خوبی تخلیه شود. سپس برس را زیر شیر آب گرفته و آن را به خوبی بشویید تا کاملا تمیز شده و شامپو از روی آن پاک شود. در مرحله بعد آب اضافی برس ریمل را با دستمال حوله ای تمیز بگیرید و در معرض هوای آزاد قرار دهید تا کاملا خشک شود. حالا می توانید دوباره از آن استفاده کنید و از نتیجه کار کاملا راضی باشید.

تمیز کردن برس ریمل با شامپو بچه

تمیز کردن انواع برس ریمل با وازلین

یکی دیگر از روش های تمیز کردن انواع برس ریمل ، استفاده از وازلین است. وازلین حاوی چربی زیادی است که در پاک کردن مواد اضافی ریمل از فرچه آن موثر واقع می شود. برای این کار می توان مقداری وازلین را روی یک دستمال ضخیم ریخت و برس را به آن فشار داد. این کار را تا جایی ادامه دهید تا مواد اضافی ریمل کاملا جذب دستمال شده و دیگر روی فرچه قابل مشاهده نباشند.

حالا از یک شوینده ملایم برای از بین بردن چربی وازلین استفاده کنید. شوینده را کف دست ریخته و فرچه را به آن آغشته نمایید. کمی روی آن دست بکشید تا تمام نواحی آن آغشته به شوینده شود. سپس زیر شیر آب برده و تمام مواد را از روی آن پاک کنید.

پس از شستشو و آبکشی از یک دستمال یا حوله تمیز برای خشک کردن برس ریمل استفاده نمایید. سپس برس ریمل را به مدت چند ساعت در معرض هوای آزاد قرار داده تا کاملا خشک شود و دوباره آن را مورد استفاده قرار دهید.

شامپو بچه بسیار ملایم بوده و یک گزینه عالی برای شستشو و تمیز کردن لوازم آرایشی محسوب می شود. همچنین استفاده از وازلین نیز یک گزینه موثر برای پاک کردن انواع برس ریمل است.

استفاده از برس سیلیکونی برای تمیز کردن انواع برس ریمل

یکی دیگر از راهکارهای تمیز کردن انواع برس ریمل این است که از برس سیلیکونی استفاده کنید. این برس ها اخیرا وارد بازار لوازم آرایشی شده اند و دارای دندانه های کوچک سیلیکونی هستند که لوازم آرایشی را روی آن فشار داده و به خوبی تمیز می کنند.

برای این کار باید مقداری شوینده ملایم یا شامپو بچه روی برس سیلیکونی بریزید. سپس فرچه ریمل را روی آن فشار داده و این کار را در جهات مختلف انجام دهید تا تمام نواحی آن کاملا تمیز شود. سپس فرچه را زیر شیر آب بگیرید و به خوبی آبکشی کنید.

تمیز کردن برس ریمل با میسلار واتر

کاربرد میسلار واتر که به آب پاک کننده معروف است، تنها به پاک کردن آرایش محدود نمی شود. شما می توانید برای پاک کردن انواع برس ریمل از میسلارواتر کمک بگیرید. جالب است بدانید که این روش یک راه عالی برای تمیز کردن عمیق فرچه ریمل است که در ادامه به آموزش آن می پردازیم.

برای این که برس ریمل خود را ظرف چند ثانیه تمیز کنید، کافی است یک دستمال حوله ای آماده کرده و مقداری میسلار واتر روی آن بریزید. فرچه ریمل را روی دستمال آغشته به میسلار واتر فشار دهید و سپس آن را به آرامی روی دستمال بکشید تا ریمل های اضافی آن پاک شود. در صورت نیاز این مراحل را مجددا تکرار کنید تا فرچه کاملا تمیز و عاری از هر گونه مواد آرایشی شود. اجازه دهید فرچه ریمل چند دقیقه در معرض هوای آزاد بماند تا خشک شود و سپس آن را درون لوله ریمل قرار داده و به راحتی از آن استفاده کنید.

در صورت تمایل برای آشنایی بیشتر با این محصول پرکاربرد به دیگر مقاله ما به نام میسلار واتر چیست مراجعه کنید.

کاربرد برس ریمل

انواع برس ریمل کاربردهای مختلفی دارند. شما می توانید به تنهایی از آن ها استفاده کنید. به طور مثال، برس ریمل تمیز در شانه زدن ابروها کاربرد دارد. پس از این که تاریخ مصرف ریمل شما به اتمام رسید، فرچه آن را طبق راهکارهای بالا خوب بشویید و خشک کنید؛ چراکه در بسیاری از موارد به کار شما خواهد آمد. در ادامه به کاربردهای انواع برس ریمل اشاره خواهیم کرد.

استفاده از براش ریمل برای شانه زدن ابروها

یکی از کاربردهای رایج انواع برس ریمل ، شانه زدن ابروها است. شما می توانید همیشه یک فرچه تمیز در کیف لوازم آرایشی خود داشته باشید و با استفاده از آن ابروهای خود را مرتب کنید.

استفاده از براش ریمل برای شانه زدن ابروها

استفاده از براش ریمل برای رنگ کردن ابروها

یکی دیگر از کارهایی که می توان با برس ریمل تمیز انجام داد، رنگ کردن ابرو است. به این ترتیب که ابتدا ترکیب رنگ ابروی مورد نظر خود را درست کرده و از فرچه ریمل تمیز برای مواد گذاری روی ابروها استفاده کنید.

استفاده از براش ریمل برای مرتب کردن اکستنشن مژه

اگر تا به حال اکستنشن مژه انجام داده باشید، احتمالا می دانید که این کار نیاز به مراقبت و نگهداری زیادی دارد. شما باید هر روز که از خواب بیدار می شوید، مژه های خود را شانه بزنید و مرتب کنید. در غیر این صورت مژه ها درهم و ژولیده به نظر می رسند. برای حل این مشکل می توانید، یک فرچه ریمل را خوب بشویید و خشک کنید و از آن برای مرتب کردن اکستنشن مژه استفاده نمایید.

فرچه ریمل به تنهایی کاربردهای مختلفی دارد. به طور مثال می توانید از آن برای شانه زدن و مرتب کردن ابرو و مژه استفاده کرد.

پرسش و پاسخ

در ادامه قصد داریم به رایج ترین پرسش ها در مورد انواع برس ریمل پاسخ دهیم.

حلال ریمل چیست؟

اگر ریمل شما کمی خشک شده و استفاده از آن دشوار است، کافی است چند قطره گلاب یا روغن نارگیل داخل ظرف ریمل خود بریزید و درب آن را ببندید. سپس ظرف را خوب تکان دهید و دوباره مورد استفاده قرار دهید. خواهید دید که ریمل شما کمی رقیق تر شده و استفاده از آن راحت تر می شود.

پوکه ریمل را چگونه بشوییم؟

برای شستشوی پوکه ریمل باید آن را ۲۴ ساعت درون یک ظرف آب قرار دهید. سپس محتویات آن را خالی کرده و با شامپو بچه چند بار بشویید تا کاملا درون ظرف تخلیه و تمیز شود.

چگونه برس ریمل را بشوییم؟

در این مقاله به روش های زیادی برای تمیز کردن انواع برس ریمل اشاره شده است. با مراجعه به متن مقاله می توانید پاسخ سوالات خود را بیابید.

 

سخن آخر

انواع برس ریمل را می توان هر چند وقت یک بار به خوبی تمیز کرد تا کارایی آن افزایش یابد. در غیر این صورت، هنگام ریمل زدن مواد زیادی روی مژه ها منتقل شده و جلوه نازیبایی پیدا خواهد کرد و میکاپ شما را کثیف نشان می دهد. برای تمیز کردن انواع برس ریمل راهکارهای زیادی وجود دارد که در این مطلب به ساده ترین آن ها اشاره کردیم.

منبع

wikihow