رفله گیبری مو چیست؟

آیا می‌دانید رفله گیری مو چیست ؟ چه فایده‌ای دارد و تاثیر آن بر روی مو چگونه است؟ از این تکنیک چه زمانی استفاده می‌کنیم؟ اگر شما هم جزو گروه بانوانی هستید که مرتباً موهای خود را رنگ می‌کنند و از دیدن تناژ زرد و نارنجی پس از دکلره و رنگ مو احساس بدی به آن‌ها دست می‌دهد، خواندن این مقاله آرایشی و مراقبتی را از دست ندهید.

در این بخش قصد داریم ضمن توضیح مختصری درباره اینکه رفله گیری مو چیست ، به سوالات متداولی که درباره این تکنیک رایج خنثی کردن تناژ زرد و نارنجی رنگ مو مطرح می‌شود نیز پاسخ دهیم.

رفله گیری مو چیست؟

خیلی از بانوان علاقمند هستند، که خودشان موهایشان را دکلره و مش کنند، اما در این زمینه آموزش تخصصی ندیده‌اند. بنابراین عجیب نیست که گاهی رنگ موها به آن زیبایی که در تصور دارند از آب در نمی‌آید و همیشه مقداری تناژ نارنجی و زردی در آن مشاهده می‌شود. اما گاهی شدت این زردی مو به حدیست که کاملاً رنگ مو را خراب می‌کند. در این مواقع متخصصین آرایشگری و رنگ مو توصیه می‌کنند، از تکنیک رفله گیری استفاده کنید. ممکن است بپرسید که رفله گیری مو چیست ؟

آرایشگر سعی می‌کند با استفاده از رنگ‌های خنثی، رنگ‌های پودری و واریاسیون‌ها زردی موها را از بین ببرد. رفله گیری مو چیزی شبیه به حمام موها با شامپوست. البته در این روش شما به ترکیب شوینده‌ای همچون شامپو نیز احتیاج خواهید داشت. در ادامه به شما آموزش می‌دهیم که روش صحیح رفله گیری مو چیست .

آموزش رفله گیری مو

حال که متوجه شدید رفله گیری مو چیست بهتر است در مورد روش انجام آن نیز اطلاعات داشته باشید. اگر قصد دارید زردی و یا تناژ نارنجی و قرمز را از روی موهای رنگ شده، مش شده یا دکلره شده برطرف کنید، به اندازه حجم و بلندی موهایتان به 2 تا 4 سانتی‌متر رنگ خنثی احتیاج دارید. این مقدار رنگ خنثی را با 3 برابر همان میزان اکسیدان ترکیب کنید.

اگر موهایتان رنگ شده است از اکسیدان شماره 9 استفاده کنید.

اگر موهایتان آسیب دیده است از اکسیدان شماره 6 استفاده کنید.

یادتان باشد که گول پیشنهاد آرایشگرهای تازه کار را نخورید و اصلاً اجازه استفاده از اکسیدان شماره 12 را به او ندهید. با مطالعه ادامه مطلب می‌توانید بفهمید که روش صحیح حمام کردن با رنگ جهت رفله گیری  مو چیست .

رفله گیری مو چیست

تفاوت‌ بین رنگساژ و رفله گیری مو چیست ؟

برخی افراد رنگساژ کردن را با رفله گیری مو اشتباه می‌گیرند، حال آنکه رنگساژ به شیوه‌ای دیگر انجام می‌گیرد. در ادامه خواهیم گفت که تفاوت بین رنگساژ و رفله گیری مو چیست ؟

رنگساژ به معنای استفاده از شامپوهای رنگی است. شامپو رنگساژ در حقیقت ترکیب رقیق شده، رنگ مو است. اما رفله گیری به مفهوم استفاده از ترکیب شامپو، اکسیدان، رنگ خنثی، پودر رنگ و واریاسیون است. در شرایطی میتوان ورایاسیون را به جای رنگ مو استفاده کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله استفاده از واریاسیون به جای رنگ مو مراجعه کنید

با استفاده از رنگساژ می‌توانید رنگ مو را تغییر دهید. اگر موهایتان را دکلره کرده باشید، براحتی می‌توانید با خرید یک رنگ مو موهایتان را به رنگ دلخواه تغییر دهید. اما رفله گیری مو برای از بین بردن زردی و دیگر تناژها همچون قرمز و نارنجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین هدف از استفاده رفله گیری این است، که اثرات ناخوشایند دکلره و رنگ مو برطرف شود.

منظور از رفله گیری چیست؟

در پاسخ به این سوال که رفله گیری مو چیست ، باید خیلی ساده بگوییم: رفله گیری مو به معنای بکارگیری انواع رنگ‌های خنثی، پودرهای رنگی و واریاسیون‌ها جهت خنثی کردن تناژهای زرد، قرمز و نارنجی پس از دکلره و مش است.

 

رفله گیری مو یک روش بسیار موثر و کاربردی برای افرادی است که موهای خود را رنگ یا دکلره کرده‌اند. با این تکنیک می‌توان زردی و قرمزی بعد از دکلره را از مو حذف کرد.

 

بهترین روش از بین بردن زردی مو

به دلایل متعددی ممکن است موهای شما نارنجی و زرد شوند، چرا که بیشتر بانوان در زمینه رنگ کردن موها تخصص ندارند و این اتفاق شایع است. اگر موهایتان دچار زردی شد ناراحت نباشید، چراکه برای برطرف کردن آن چند راه حل وجود دارد. در ادامه مقاله رفله گیری مو چیست به شما سه روش آسان از بین بردن زردی مو را یاد می‌دهیم.

  • تیره کردن مو

یکی از آسان‌ترین و موثرترین روش‌های برطرف کردن رنگ زرد و نارنجی موها این است، که موهایتان را تیره کنید. البته یادتان باشد که نتیجه خیلی جذاب نمی‌شود، فقط مشکلتان زردی مو را برطرف می‌کند و زیبایی ندارد. تیره کردن موهای بلوند برای هیچکسی خوشایند نیست و خیلی کم پیش می‌آید که کسی اینکار را بکند. اما به هرحال روشی است که تناژ زرد و نارنجی را ازبین میبرد.

  • استفاده از شامپوی ضد زردی

استفاده از شامپو ضد زردی نیز برای کسانی که نمیدانند طریق صحیح رفله گیری مو چیست ، یک راه حل ایدآل خواهد بود. این روش فوق‌العاده راحت است و نیاز نیست شما دوره خاصی برای انجام آن ببینید. پس از اینکه موهایتان را رنگ کردید، هر وقت احساس کردید موهایتان در حال زرد شدن است، از شامپو ضد زردی رنگ مو استفاده کنید. استفاده مکرر از این محصول ضد زردی مو را توصیه نمی‌کنیم. تنها تا وقتی که زردی و نارنجی موها ازبین برود، باید از آن استفاده نمایید.

  • مصرف ماسک ضد زردی مو

ضمن اینکه از شامپو ضد زردی مو استفاده می‌کنید، بهتر است از خواص و فواید ماسک ضد زردی مو نیز بی بهره نمانید. اگر زردی موهایتان خیلی زیاد است و یا اینکه تمایل به رنگ نارنجی دارد، بهتر است از ترکیب شامپو و ماسک ضد زردی استفاده کنید. البته به شما خواهیم گفت که روش صحیح استفاده از ماسک ضد زردی مو در رفله گیری مو چیست .

  • ابتدا ماسک ضد زردی مو را روی موهای خشک بریزید.
  • حجم ماسک باید به اندازه‌ای باشد، که تمام موها را بپوشاند.
  • تمام موهایتان را با آن ماساژ دهید.
  • 5 دقیقه زمان دهید تا ترکیباتش جذب موها شود.
  • پس از 5 دقیقه موهایتان را شستشو دهید.
استفاده از واریاسیون

واریاسیون یکی از موثرترین محصولاتی است که می‌تواند زردی مو را برطرف کند. براساس تناژ زردی و نارنجی باید واریاسیون مناسب را انتخاب و مصرف نمایید. اگر موهایتان در حال زرد شدن است، باید از واریاسیون نقره‌ای و بنفش استفاده کنید. اما اگر تناژ نارنجی دارد، باید از واریاسیون آبی و خاکستری استفاده کنید.

این تکنیک شبیه به رنگساژ است و کافیست یک بند انگشت واریاسیون بردارید و موهایتان را رنگساژ کنید. اینکار تمام زردی مو را برطرف می‌کند.

روش استفاده از شامپوی ضد زردی

گفتیم که با استفاده از شامپو ضد زردی می‌توانید تناژ زرد رنگ مو را برطرف کنید. بنابراین بهتر است یاد بگیرید که روش صحیح استفاده شامپو ضد زردی در رفله گیری مو چیست . برای استفاده از این محصول به روش زیر عمل کنید:

  • در گام اول موهایتان به خوبی با آب داغ مرطوب کنید. آب داغ سبب می‌شود، منافذ مو باز شود و رفله گیری و مصرف شامپو نتیجه بهتری بدهد.
  • در مرحله بعد شامپو ضد زردی را در حد یک کف دست روی موها بریزید و خوب موها را با آن ماساژ دهید.
  • ماساژ دادن موها با شامپو ضد زردی را حداقل 5 دقیقه ادامه دهید.
  • موهایتان را با آب سرد شستشو دهید. شستشو با آب سرد سبب ثابت شدن رنگدانه‌های آبی روی ساقه مو شده و زردی مو را کاملاً برطرف می‌کند.

بهترین رنگ خنثی برای رفله گیری چیست

زمانی که می‌خواهید رفله گیری انجام دهید، دقت کنید رفله شما به چه رنگی است. اگر رفله موهای شما زرد است، از رنگ خنثی بنفش استفاده کنید. اگر رفله تناژ نارنجی دارد، رنگ خاکستری.

 

 روش رفله گیری مو فوق‌العاده راحت است و نیاز به گذراندن دوره خاصی از بین بردن زردی مو با این روش نیست. پس از اینکه موهایتان را رنگ کردید و حس کردید رنگ موی شما به زردی می‌زند، از شامپو ضد زردی رنگ مو استفاده کنید.

 

چگونه تن زردی و نارنجی مو را با استفاده از رفله گیری ازبین ببریم؟

اگر برای شما هم این سوال مطرح شده که روش صحیح برطرف کردن زردی مو در رفله گیری چیست. در ادامه به شما می‌گوییم که فرآیند گرفتن زردی مو در رفله گیری مو چیست ، سپس خیلی راحت می‌توانید تناژ نارنجی و زردی مو را برطرف کنید.

برای رفله گیری زردی مو مواد زیر را آماده کنید:

  • یک قاشق چایخوری پودر خاکستری فانتزی
  • یک پیمانه شامپو
  • دو پیمانه آب
  • پودلر سفید دکلره به میزان لازم
  • اکسیدان به میزان لازم، اکسیدان حتماً 9 درصد باشد.
  • رفع زرید مو

روش دقیق از بین بردن زردی مو

پس از اینکه دکلره کردن موها به اتمام رسید، پودر خاکستری فانتزی را با پودر سفید ترکیب کنید.

مقدار کافی آب و شامپو به ترکیب پودر سفید و خاکستری بیافزایید.

ترکیب بدست آمده روی موها بریزید و به صورت دورانی از بالا به سمت پایین ماساژ دهید.

در اینصورت رفله‌های زرد و نارنجی به راحتی از روی مو ازبین می‌روند.

لازم است بگوییم که تاثیر رنگ پودر خاکستری در رفله گیری مو چیست، پودر خاکستری چون حاوی پیگمنت‌های آبی است، زردی رنگ مو را گرفته و خنثی می‌کند.

بهترین اکسیدان 

کسانی که تاکنون رفله گیری را انجام نداده‌اند، احتمالاً دچار ابهام می‌شوند که بهترین اکسیدان برای رفله گیری مو چیست ؟ در رفله گیری مو با توجه به نوع تناژ زرد، نارنجی و قرمزی که در مو مشاهده می‌شود از اکسیدان‌های مختلفی استفاده می‌کنیم. بنابراین طبق آرایشگر طبق تشخیص نیاز موها و تکنیکی که در رفله‌ گیری بکار می‌برد، از اکسیدان‌های مختلف همچون اکسیدان 9 درصد برای رساندن پایه موها به پایه 6 تا 8 و بیشتر استفاده می‌کند.

روش صحیح تهیه رنگ مو بنفس با تکنیک رفله گیری مو چیست ؟

اگر می‌خواهید بدانید روش صحیح تهیه رنگ مو بنفس با تکنیک رفله گیری مو چیست ، به روش زیر عمل کنید. برای رفله گیری و بدست آوردن یک رنگ بنفش خوشرنگ به پودر خاکستری مو نیاز دارید. پودر خاکستری حاوی پیگنمتهای‌ آبی است و با ترکیب رنگ فانتزی بنفش، یک رنگ بی‌نظیر را ایجاد می‌کند.

روش صحیح بدست آوردن رنگ مو سبز و با رفله گیری مو چیست ؟

اگر عاشق رنگ مو سبز هستید، اما می‌ترسید که دچار زردی و قرمزی شود نگران نباشید. در ادامه به شما می‌گوییم که روش صحیح بدست آوردن رنگ مو سبز و با رفله گیری مو چیست ؟ برای اینکه بتوانید به یک رنگ مو سبز فوق‌العاده خاص و جذاب برسید، لازم است ابتدا موهایتان را به پایه 7 یا 8 برسانید.

در مرحله بعد باید موهایتان را با پودر فانتزی خاکستری رنگ کنید. اگر در این زمینه دوره ندیده‌اید حتماً اینکار را به یک آرایشگر متخصص بسپارید.

کاربرد واریاسیون‌ها

حتماً شما هم شنیده‌اید، که توصیه می‌کنند برای از بین بردن زردی موها و رفله گیری از واریاسیون استفاده کنید. شاید بپرسید که تاثیر واریاسیون در رفله گیری مو چیست ؟ واریاسیون‌ها کمک می‌کنند تناژهای قرمز، زرد و نارنجی که پس از رنگ و دلکره ایجاد می‌شود، از بین برود. در ادامه با چند مثال متوجه می‌شوید که تاثیر واریاسیون در رفله گیری چیست. در ادامه کمی رابطه با اینکه واریاسیون چیست و انواع آن چه کاربردی دارند کمی توضیح خواهیم داد.

واریاسیون و کاربرد انواع آن

واریاسیون رنگ مویی فوق‌العاده خالص و قویست، هنگام دکلره، رنگساژ و رنگ کردن موها همراه با رنگ ترکیب شده و به مصرف می‌رسد. واریاسیون‌ها می‌توانند تناژ رنگ مو را تغییر دهند و افکت رنگ مو را بسیار زیباتر کنند. یادتان باشد که هیچوقت از واریاسیون نمی‌توانید به تنهایی برای رنگ کردن موها استفاده کنید. این محصول همیشه با رنگ مو ترکیب می‌شود. همچنین از این محصول همانطور که در مقاله رفله گیری مو چیست اشاره شد، برای برطرف کردن تناژ زرد و نارنجی موهای رنگ شده استفاده می‌کنند.

 

 واریاسیون محصولی کاربردی در روند رنگ کردن مو است. در رفله گیری مو می‌توان از واریاسیون با تناژهای مختلف استفاده کرد تا زردی، قرمزی و رنگ نارنجی را از موهای دکلره و رنگ شده حذف کرد، بدون اینکه رنگ اصلی مو خراب شود یا تغییر کند.

 

  • واریاسیون سبز

از واریاسیون سبز برای خنثی کردن رنگ‌های با تناژ قرمز استفاده می‌کنیم. این واریاسیون می‌تواند قرمزی که بر رنگ مو قالب شده را برطرف کند و جذابیت رنگ مو را افزایش دهد.

  • واریاسیون بنفش

این واریاسیون تن بنفش را در رنگ مو تقویت می‌کند. در مقاله رفله گیری مو چیست اشاره کردیم که این محصول چون حاوی پیگمنت‌ها آبی است، جذابیت رنگ مو بنفش را چندبرابر می‌کند.

  • واریاسیون زرد

اگر بخواهید در رنگ موی خود تن طلایی را مشاهده کنید، لازم است از واریاسیون زرد استفاده نمایید.

  • واریاسیون قرمز

از این محصول واریاسیون معمولاً در ترکیب با رنگ‌ موهای گرم استفاده می‌کنند.

  • واریاسیون نقره‌ای و دودی

افرادی که دوست دارند رنگ مویشان براق شود، از واریاسیون نقره‌ای و دودی کمک می‌گیرند. البته لازم است بگوییم که این واریاسیون در برطرف کردن زردی مو نیز فوق‌العاده موثر است.

  • واریاسیون آبی

از این واریاسیون جهت خنثی کردن تن نارنجی رنگ مو استفاده می‌کنند.

 واریاسیون آبی و خاکستری

واریاسیون های آبی و خاکستری از جمله محصولات کاربردی در تکنیک رفله گیری مو محسوب می‌شوند. با استفاده از این واریاسیون‌ها می‌توانید تناژهای نارنجی مو را ازبین ببرید. بهترین اکسیدان برای رفله گیری در این روش اکسیدان 6 درصد است. دقت کنید که میزان اکسیدان در این تکنیک باید بیش از واریاسیون باشد.

رفله گیری مو چیست؟

واریاسیون بنفش و نقره‌ای

اگر می‌خواهید بدانید بهترین واریاسیون برای رفله گیری مو چیست و از زردی موهایتان کلافه شدید، توصیه می‌کنیم از واریاسیون بنفش یا نقره‌ای استفاده کنید. هر دوی این محصولات بشدت در برطرف کردن زردی مو کاربردی هستند. البته یادتان باشد که حتماً آرایشگر و کسی که در انجام رفله گیری متخصص است می‌تواند از آن‌ها برای گرفتن زردی موهایتان استفاده کند.

چنانچه دوره رنگ و مش دیده‌اید می‌توانید خیلی راحت این کار را انجام دهید، از واریاسیون بنفش و نقره ‌ای استفاده کنید و زردی موها را بگیرید. دقت کنید که این روش خیلی ماندگاری ندارد و هر بار که موها را بشویید، اثراتش محوتر می‌شود و نیاز  به رفله گیری مجدد خواهید داشت.

رنگ بژ با این تکنیک

خیلی از بانوان علاقه زیادی به رنگ مو بژ دارند و با استفاده از این رنگ مو فوق‌العاده جذابتر می‌شوند. به همین علت اغلب بانوان دوست دارند بداننند که راه حل رسیدن به رنگ بژ با استفاده از تکنیک رفله گیری مو چیست ؟

برای اینکه به یک رنگ بژ خیلی خوشرنگ برسید، لازم است از رنگ خاکستری استفاده کنید. خوب است بدانید که رنگ خاکستری ایدآل‌ترین رنگ در تکنیک رفله گیری مو بشمار می‌رود. برای تهیه رنگ مو بژ جذاب رنگ پودری خاکستری را با سری رنگ‌هایی که تناژ طلایی دالرند ترکیب کنید. برای رسیدن به رنگ بژ به رنگ مو دودی و طلایی نیاز دارید.

 تناژ قرمز با واریاسیون

معمولاً افراد از زردی و نارنجی شدن موها پس از رنگ کردن و دکلره کردن گله می‌کنند، اما در مقاله رفله گیری مو چیست ، اشاره کردیم که موها گاهی متمایل به رنگ قرمز می‌شوند. شما می‌توانید با استفاده از واریاسیون ضد قرمزی این مشکل را برطرف کنید. یکی از کاربردهای واریاسیون این است که قرمزی رنگ مو را هم خنثی کند.

واریاسیون سبز می‌تواند به شما در برطرف کردن تن قرمز رنگ مو کمک کند. رنگ سبز از خانواده رنگ‌های سرد است و می‌تواند رنگ قرمز  که از خانواده رنگ‌های گرم است را خنثی کند.

نکات مهم پس از رفله گیری

همانند دیگر تکنیک‌های آرایش مو لازم است پس از رفله گیری هم مراقبت‌هایی انجام دهید. در ادامه اشاره می‌کنیم که نکات مهم رفله گیری مو چیست :

  • پس از رفله گیری حتماً برای شستشوی موها از شامپوهای فاقد سولفات، سیلیکون و پارابن استفاده کنید.
  • برای اینکه عمر اثرات پس از رفله گیری را افزایش دهید، بهتر است موهایتان با رطوبت و آب موجود در استخر تماس نداشته باشد.
  • پس از رفله گیری بهتر است وارد آب دریا نشوید، چراکه سبب برگشتن تناژ نارنجی و زرد می‌شود.
  • پس از رفله گیری نباید موهایتان مستقیماً در تماس با نورخوشید باشد.
  • برای اینکه نتیجه رفله گیری مدت زمان بیشتر باقی بماند، حتماً هفته‌ای یکبار از ماسک خاویار مو استفاده کنید.
  • برای افزایش ماندگاری رفله گیری مو از کراتین‌های مو کمک بگیرید.

حال که متوجه شدید رفله گیری مو چیست می‌توانید با استفاده از این تکنیک تناژهای قرمز، زرد و نارنجی که پس از رنگ و دکلره ایجاد می‌شود، را خنثی کنید.