روز جهانی مردان

Table of Contents

جالب است بدانید که روز 19 نوامبر (29 آبان) هر سال به نام روز جهانی مردان شناخته می شود. هدف از برگزاری روز جهانی مردان، تمرکز بر سلامت مردها و پسرها، بهبود روابط، ترویج برابری جنسیتی و برجسته ساختن نقش مثبت مرد در جامعه است. در این مقاله از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر به مناسبت روز جهانی مردان، قصد داریم نکاتی مهم که درباره سلامت جنسی، پوست، مو و زیبایی آقایان اهمیت زیادی دارد را در کنار چند محصول کاربردی مخصوص آقایان توضیح دهیم.

مباحث مورد بحث در این مقاله به شرح زیر می باشد:

  • روز جهانی مردان چه روزی است؟
  • نکاتی مهم در خصوص مراقبت از پوست آقایان
  • نکاتی در مورد مراقبت از موی آقایان
  • مهمترین نکات درباره سلامت جنسی مردان

 

روز جهانی مرد چه روزی است ؟

تاریخ روز جهانی مرد که به سال ۱۹۹۲ باز می گردد، به روایتی توسط پرفسور توماس آستر نام گذاری شده است. این رویداد از سال ۱۹۹۹ در نقاط دیگر جهان نیز گسترش یافت و هر سال به تعداد کشورهایی که این مناسبت جهانی را جشن می گیرد، اضافه شد. به طوری که هم اکنون در بیش از ۶۰ کشور جهان، روز جهانی مردان برگزار می شود. هدف از برگزاری روز جهانی مردان، تمرکز بر سلامت مردها و پسرها، بهبود روابط، ترویج برابری جنسیتی و برجسته ساختن نقش مثبت مرد در جامعه است. هر ساله در کشورهای مختلف در این روز با برگزاری کنفرانس ها، برنامه های رادیو و تلویزیون و غیره، سعی می شود تا آگاهی مردم نسبت به موضوعات مختلفی همچون سلامت جسمی و روانی مردان، تفکرات نادرست درباره جنس مرد، تاثیر مثبت مردان بر جامعه و مشارکت آن ها در خانه و خانواده، بهبود روابط مردان با همسر و فرزندان و نقش مثبتی که مردان می توانند به نوبه خود در جامعه داشته باشند، افزایش یابد.

در ادامه به مناسبت روز جهانی مردان نکاتی کاربردی درباره سلامت پوست و روش هایی برای مراقبت از پوست آقایان را توضیح می دهیم.

مراقبت از پوست در روز جهانی مردان

در روز جهانی مردان آگاهی بخشی در زمینه پوست و مو اهمیت زیادی دارد. مراقبت از پوست مردان موضوعی است که به آن خیلی اهمیت داده نمی‌شود، در حالی که رسیدگی به پوست تاثیر زیادی در زیبایی پوست شما دارد و از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر تاکنون جزو مردانی بودید که درباره نحوه مراقبت از پوست تان اطلاعات کافی نداشتید پس از خواندن این بخش از مقاله که به مناسبت روز جهانی مردان تدارک دیده شده است، متوجه خواهید شد که چگونه از زیبایی و سلامت پوست خود بیشتر محافظت کنید.

مراقبت از پوست به مناسبت روز جهانی مردان

1.      پوستتان را بشناسید و محصولات مخصوص آن تهیه کنید

اولین نکته ای که به مناسبت روز جهانی مردان برای مراقبت از پوست باید بدانید، این است که نوع پوستتان را بشناسید. بیشتر مردان به دلیل تأثیرات هورمون تستوسترون، پوست چرب و ضخیم‌تری دارند. حتی بیشتر محصولات ویژه آقایان برای کنترل چربی پوست ساخته شده‌اند، اما اگر پوست شما خشک است، باید محصولاتی را انتخاب کنید که خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی قوی داشته باشند، بمب آبرسان مردانه کامان از آن دسته کرم هایی است که علاوه بر خاصیت آبرسانی قوی، بدون چسبندگی و ایجاد چربی اضافه، سریع جذب پوست می شود.

اگر پوست مختلطی دارید علاوه بر مرطوب کننده های مختص پوست مختلط، می توانید ترکیبی از مرطوب‌کننده های مختلف را امتحان کنید. در این صورت می توانید محصولات مختلفی را تهیه کنید که برای نقاط مختلف پوست شما مناسب هستند و به صورت ترکیبی از آن‌ها استفاده کنید.

اگر پوست حساسی دارید بهتر است از محصولات ضد حساسیت و بدون عطر استفاده کنید.

اگر پوست شما مستعد آکنه است، بهتر است از پاک کننده ها و مرطوب کننده هایی استفاده کنید که “بدون روغن” یا “غیر کومدوژنیک” هستند، تا منافذ پوست شما را پر و مسدود نکنند.

 کرم مرطوب کننده مناسب پوست اقایان

1.      هر روز صبح پوستتان را پاکسازی کنید

به گفته بعضی افراد نباید هر روز صبح صورت خود را بشویید، چراکه شستن بیش از اندازه آن، ممکن است چربی طبیعی پوست را از بین ببرد. اما این دیدگاه صحیح نیست! درست است که نباید بیش از اندازه صورتتان را بشویید، اما شستن صورت روزی یک بار با آب سرد و پاک کننده های ملایم و مختص نوع پوستتان نه تنها آسیبی به آن نمی زند، بلکه با پاک کردن آلودگی ها از سطح پوست، احتمال بروز جوش و آکنه را کاهش می دهد و همچنین باعث شادابی پوست می گردد.

بر طبق گفته برخی متخصصان استفاده از فوم پاک‌کننده ملایم پیش از اصلاح صورت، چربی سطح پوست را کاهش می‌دهد. اگر پوست‌تان حساس نیست، می‌توانید چند وقت یک بار از ماسک و پاک‌کننده های لایه‌بردار هم استفاده کنید. یکی از محصولاتی که به مناسبت روز جهانی مردان می توانید به خود هدیه دهید، ژل شستشو صورت آقایان کامان است که برای شست‌و‌شوی صورت تولید شده و برای بدن نیز قابل استفاده است. این محصول دارای خاصیت پاک‌کنندگی، آبرسانی و ضدآلودگی است و به دلیل دارا بودن هیالورونیک اسید بر خلاف صابون از خشکی بیش از حد پوست جلوگیری کرده و موجب آبرسانی کامل به لایه‌های پوستی می‌گردد.

پاکسازی پوست مردان

2.      مراقب روش اصلاح خود باشید

تیغ زدن صورت یکی از متداول ترین دلایل تحریک پوست است، اما نکته دیگری که به مناسبت روز جهانی مردان برای داشتن پوستی سالم تر به شما می خواهیم بگوییم این است که مراقبت روزانه منظم از پوست در کنار اصلاح، حتی می‌تواند باعث بهبود وضعیت پوست‌ شما شود.

اگر پس از اصلاح صورت زیاد دچار جوش اصلاح، سوختگی تحریک پوست و موهای زائد می شوید، بهتر است از تیغ های یک یا دو تیغه استفاده کنید و در هنگام تراشیدن پوست خود را ثابت نگه داشته و تکان ندهید. همچنین توصیه می شود از ریش تراش‌های برقی استفاده کنید، چرا که در هنگام اصلاح صورت رفتار ملایم تری با پوست نسبت از تیغ های معمولی دارند.

همچنین پیش از اصلاح، پوست و مو خود را مرطوب کنید. از کرم اصلاح مرطوب کننده استفاده کنید و اصلاح را در جهت رشد مو انجام دهید.

پس از هر اصلاح پوست را بشویید و بعد از 5 تا 7 مرتبه استفاده کامل، تیغه خود را عوض کنید تا باعث تحریک پوست نشود. پس از اصلاح حتما از افترشیو استفاده کنید تا احتمال التهاب و بروز آکنه را به حداقل برسانید.

اگر پوست حساسی دارید که پس از اصلاح دچار التهاب، قرمزی و خارش می شود، خرید ژل افترشیو کامان انتخاب مناسبی است چراکه دارای ترکیبات خنک کننده ای است که می تواند التهاب های پس از اصلاح را التیام ببخشد.

همچنین اگر به دنبال محصولی هستید در کنار خواص افترشیو، خاصیت مرطوب کنندگی هم داشته باشد و خشکی پوستتان را کمتر کند، کرم مرطوب کننده مردانه کامان را به شما پیشنهاد می کنیم که آن را به عنوان جایگزینی برای افترشیو می توان استفاده کرد؛ زیرا می تواند التهابات و آثار خارش، سوزش و قرمزی ناشی از اصلاح را تسکین دهد و پوست شما را التیام بخشد. علاوه بر این به دلیل بسته بندی کوچکی که دارد می توانید این کرم مرطوب کننده را با خود همه جا حمل کنید، در سفر نیز علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی به عنوان افترشیو از آن بهره ببرید.

اصلاح صورت آقایان با ماشین

3.        اگر جوش و آکنه می زنید

اگر با رعایت نکات گفته شده در این مقاله که به مناسبت روز جهانی مردان نوشته شده است؛ همچنان بعد از اصلاح، صورت شما پر از جوش و آکنه های آزار دهنده می شود، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. برخی متخصصان برای حل این مشکل شست‌وشوی روزانه صورت با سالیسیلیک اسید یا بنزوئیل پروکساید را توصیه می کنند. این دو نوع پاک کننده در درمان ناهمواری‌های پوست، مانند جوش‌ صورت، موهای زائد و آکنه تاثیر زیادی دارند. برای دانستن این که کدام یک از این دو برای شما بهتر است، می توانید به سوالات متدوال مراجعه کنید.

راه حل جوش بعد از اصلاح آقایان

 

4.      استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید

یکی دیگر از نکاتی به مناسبت روز جهانی مردان برای حفاظت از سلامت پوستتان قصد داریم به شما بگوییم اهمیت استفاده از ضد آفتاب است که از پوست در برابر از آسیب های ناشی از نور خورشید که چین و چروک، لکه های پیری و حتی سرطان پوست را به همراه دارد، حفاظت می کند. بهتر است قبل از خروج از منزل، کرم ضد آفتاب را به تمام نقاط پوست خود از جمله پوست صورت، گوش، گردن و لب ها اعمال کنید. برای تاثیر بهتر، از کرم ضد آفتاب ضد آب استفاده کنید. کرم SPF 30 یا بالاتر را هر دو ساعت یک بار، یا بلافاصله پس از شنا یا عرق کردن تمدید کنید. اگر پوست خیلی چربی دارید از ضد آفتاب های فاقد چربی استفاده کنید.

اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب برای مردان

در ادامه به عنوان هدیه برای روز جهانی مردان، مهم ترین نکاتی که باید در مراقبت موی خود در نظر بگیرید را خواهیم گفت.

مراقبت از مو در روز جهانی مردان

سلامت موها مانند پوست و ناخن نسبت مستقیمی با وضعیت سلامت عمومی شما دارد. به این معنی که اگر بدن شما دارای تغذیه مناسب و سلامت کافی باشد، تا حدود زیادی سلامت موهایتان را تضمین کرده اید. همچنین اگر موهای شما دچار ریزش شده است، این شرایط می تواند نشان دهنده وجود مشکلات خاص و عوارض ناشی از بیماری برای شما باشد. در ادامه نکاتی کاربردی را به مناسبت روز جهانی مردان به شما برای داشتن موهایی سالم تر آموزش می دهیم.

1.      موهایتان بیش از حد نشویید

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که آقایان مرتکب می شوند شستن بیش ازحد موهاست. به مناسبت روز جهانی مردان این عادت را به خاطر سلامت موهایتان کنار بگذارید. برای موهای آقایان که معمولا زبر و خشن است، تنها دو بار در هفته شستن موها کافی است همچنین برای داشتن موهایی با ظاهر نرم تر و سالم تر، هر بار از نرم کننده استفاده کنید. همچنین گول تبلیغات را نخورید. نیازی نیست دوبار موهایتان را با شامپو بشویید، این کار تنها باعث مصرف بیشتر شامپو می شود. همچنین به یاد داشته باشید، موهای مرطوب بسیار شکننده هستند و هنگام خیس بودن، ریشه موهای شما راحت تر آسیب می بیند، بنابراین هنگام شامپو زدن خیلی خشن موهایتان را ماساژ ندهید و از شانه زدن بلافاصله پس از دوش خودداری کنید.

مراقبت از مو آقایان به مناسبت روز جهانی مردان

حتما بخوانید:همه چیز در مورد پروتئین تراپی مو و تاثیر آن برای سلامت مو

2.      از شامپوهای مخصوص آقایان استفاده کنید

این نکته را هرکسی نمی داند، اما به مناسبت روز جهانی مردان ما علت آن را به شما خواهیم گفت. از آنجایی که میزان هورمون‌های مردانه در بدن آقایان، خیلی بیشتر از خانم‌هاست، تقریبا اکثر مردان موهای چرب تری دارند یا موهایشان خیلی زودتر از موهای خانم‌ها پس از حمام، چرب می‌شود. همچنین استفاده از شامپوهای نامناسب یا صابون‌های خیلی قوی می‌تواند خشکی پوست و مو را تشدید کند و باعث پوسته‌پوسته شدن کف سر و ایجاد خارش‌های پوستی شود. به همین دلیل شامپوهایی مثل شامپو تقویتی و ضد ریزش مو آقایان سینره که برای آقایان ساخته شده اند، علاوه بر کنترل چربی پوست سر، به دلیل دارا بودن پرو ویتامین   B5 و E با تحریک عوامل موثر در رشد مو، موهای شما را تقویت می‌کنند. همچنین شامپوهایی که هم شامپو و هم نرم کننده هستند، به اندازه شامپو و نرم کننده جدا از هم تاثیر ندارند.

بهترین شامپو مردانه برای آقایان

3.      حرارت دشمن سرسخت موهای شماست!

از دیگر نکاتی که برای حفظ سلامت موها در روز جهانی مردان باید بدانید، تاثیر استفاده از ابزارهای حرارتی برای خشک کردن مو است. درست است که استفاده از سشوار یک روش سریع و خوب برای خشک کردن موها به حساب می آید، اما در صورتی که این کار را هر روز انجام دهید به مرور باعث کدر شدن آسیب دیدن موهایتان می شود. همچنین خشک کردن مو با فشار هوا به پوست سر و پیازهای مو آسیب می رساند. بنابراین بهتر است حداقل چند وقت یک بار اجازه دهید موها در معرض هوای آزاد خشک شوند یا میزان دمای سشوار را در کمترین حالت ممکن تنظیم کنید. اگر متوجه کاهش حجم موهایتان شده‌اید، برای مدتی از خشک کردن مو با سشوار یا استفاده از سایر ابزارهای حرارتی حالت دهنده مو خودداری کنید تا موها فرصتی برای بازسازی خود داشته باشند. در روز جهانی مردان این نکته را هم به یاد داشته باشید که هرگز نباید اجازه دهید مواد حالت‌دهنده مو برای مدت زیادی روی موهایتان باقی بمانند. مواد حالت‌دهنده علاوه بر خشکی، باعث کدر شدن موها هم می‌شوند. با استفاده از اسپری های محافظ مو در برابر حرارت یا محصولات احیاء، کراتینه و ضد وز آسیب های ناشی از سشوار و … را کاهش دهید.

خشک کردن مو آقایان با سشوار

4.      موهایتان را با محصولات طبیعی تقویت کنید

استفاده از روغن های طبیعی یک روش ساده اما کاربردی برای تقویت و سلامت مو است که می توان از شناخته شده ترین آن ها روغن آرگان، روغن زیتون، روغن بادام و روغن نارگیل را نام برد که استفاده و ماساژ آن ها روی پوست سر تاثیر بسیار خوبی را بر روی رشد و تقویت مو دارد. روغن آرگان بی ام اس مخصوص پوست و مو علاوه بر تقویت مو به شما در حفظ سلامت پوست، ناخن هایتان هم کمک خواهد کرد.

بهترین روغن ضد ریزش مو آقایان

5.        تغذیه مناسب مهمترین نکته در حفظ سلامت مو

موها یک عنصر تاثیر گذار در زیبایی شما به حساب می آیند، بنابراین امروز فرصت خوبی است که به مناسبت روز جهانی مردان قدر سلامتی خود را به عنوان یک مرد، یک همسر و پدر خانواده بیشتر بدانید و برنامه غذایی مناسبی را در پیش بگیرید. همانطور که گفته شد تغذیه مناسب تاثیر مستقیمی بر سلامت پوست و مو تاثیر خواهد گذاشت، هر چه غذای سالم تر و پر فیبرتری را انتخاب کنید، پوست و موی سالم تری خواهید داشت، از مصرف میوه ها و سبزیجات غافل نشوید و همچنین مصرف غذاهایی با آهن، ویتامین D، ویتامین B و پروتئین را در برنامه غذایی خود بگنجانید. آب ضروری ترین عامل برای داشتن پوستی شفاف و موهایی درخشان و سالم است، مصرف روزانه هشت لیوان آب موهایی زیبا، نرم، براق با رشد مناسب را برای شما ارمغان می آورد.

اهمیت تغذیه مناسب در روز جهانی مردان

اکنون که با نحوه مراقبت از پوست و مو آشنا شدید، بهتر است بدانید که سلامت جنسی نیز یکی دیگر مسائلی است متخصصان که در روز جهانی مردان به آگاه سازی عموم در خصوص آن می پردازند. به همین خاطر در ادامه به مناسبت روز جهانی مردها توصیه هایی برای سلامت جنسی مردان را برای شما تدارک دیده ایم.

توصیه هایی برای سلامت جنسی آقایان

آلت تناسلی مردانه یکی از اندام هایی است که سلامت و بهداشت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. بی توجهی به بهداشت اندام تناسلی، فرد را درگیر بیماری های خطرناکی می کند و رابطه زناشویی طرفین را تحت شعاع قرار می دهد. در ادامه به مناسبت روز جهانی مردان نکاتی بسیار مهم درباره بهداشت جنسی را که به داشتن یک رابطه جنسی سالم منتهی می شود، به شما خواهیم گفت.

1.      بشویید و خشک کنید، اما نه با وسواس!

شستن و خشک نگه داشتن آلت تناسلی اهمیت زیادی دارد اما در انجام آن وسواس به خرج ندهید. عدم شستشو یا شستن بیش از حد آلت تناسلی باعث ایجاد سوزش در این ناحیه می شود. برای شستشوی اندام تناسلی بهتر است از آب گرم و در صورت نیاز از شوینده های ملایم استفاده کنید و تمام نقاط اندام خود را مانند موهای شرمگاهی، ناحیه بین پاها و کیسه بیضه، آلت تناسلی را بشویید و خشک کنید. هنگام شستشو هرگز آلت خود را با صابون های قوی و با فشار زیاد نشویید. نیازی نیست دنبال محصولات و خوشبو کننده های خاص مثل صابون های معطر و ژل های صابونی باشید، برخی از این محصولات نه تنها کمک زیادی نمی کنند بلکه باعث بروز حساسیت هم می شوند. انجام هر کاری بیش از شستشوی معمول، غیرضروری است. برای جلوگیری از ایجاد خارش پس از شنا، عرق کردن و استحمام پوست اندام خود را به خوبی خشک کنید.

2.      چند وقت یک بار حواستان به علائم خطر باشد

یکی از نکاتی در روز جهانی مردان بسیار بر آن تاکید می شود، معاینه منظم توسط یک پزشک متخصص است. همچنین بهتر است آلت تناسلی و کیسه بیضه خود را چند وقت یک بار بررسی کنید تا در صورت مشاهده علائم غیر معمول مثل زگیل، جوش، التهاب و تاول به پزشک خود مراجعه کنید.

از آن جایی که برخی از مشکلات جنسی هیچ نشانه و علامتی ندارند، بنابراین بهتر است در صورت مشاهده علائم زیر به پزشک مراجعه نمایید:

  1. اگر بو یا رنگ اسپرم شما تغییر کرده است.
  2. اگر در ادرار یا منی خود لکه خون مشاهده کردید.
  3. اگر هنگام ادرار یا برقراری رابطه جنسی و انزال احساس درد می کنید.
  4. اگر ترشحات غلیظ زرد رنگ یا آبکی و بسیار کم از آلت شما خارج می شود.
  5. اگر در ناحیه ی لگن احساس درد داشتید.
  6. اگر در ناحیه تناسلی برآمدگی هایی به رنگ قرمز یا تاول های پوستی مشاهده کردید. البته جوش های مروارید شکل دور دیواره سر آلت نگران کننده نیست، جوش یا ناراحتی های ایجاد شده به دلیل اصلاح امری طبیعی هستند.

علائم تهدید کننده سلامت جنسی مردان

3.      سبک زندگی شما تعیین کننده سلامت جنسی‌تان است

سبک زندگی شما تاثیر زیادی روی سلامت جنسی شما می گذارد. بیماری هایی مثل دیابت باعث اختلال در نعوظ می شوند. حفظ وزن سالم از ابتلا به دیابت، کلسترول بالا و بیماری های قلبی جلوگیری می کند و در نتیجه بر سلامت آلت تناسلی شما تاثیر گذار است. یکی از توصیه هایی که متخصصان در روز جهانی مردان می کنند، فعالیت بدنی منظم است. این کار باعث کاهش احتمال ابتلا به اختلال نعوظ می شود. بنابراین چند بار در هفته، وقت خود را به ورزش و پیاده روی اختصاص دهید.

ورزش کردن در سلامت مردان

4.      کاندوم ساده ترین راه برای داشتن رابطه ای سالم و هیجان انگیز است

در وهله اول شما باید برای حفظ سلامت جنسی تان از هر گونه رابطه جنسی پر خطر دوری کنید و رابطه جنسی محافظت شده داشته باشید. خیلی از فعالیت های معمول جنسی، می توانند باعث آسیب دیدن پوست یا خونریزی شوند. به همین خاطر توصیه می شود که استفاده از کاندوم را فراموش نکنید. کاندوم تا حدودی زیادی ریسک بارداری و ابتلا به بیماری های جنسی را کاهش می دهد. استفاده از کاندوم فقط برای زمانی که دچار خونریزی شده اید، نیست. بسیاری از جراحاتی که ایجاد می شوند، بسیار کوچک هستند اما حتی ریزترین جراحت یا پارگی در پوست می تواند باعث انتقال بیماری های مقاربتی گردد. علاوه بر این امروزه انواع کاندوم با تکنولوژی های جدید و متنوعی به بازار عرضه می شوند، شما با استفاده از بهترین اسپری تاخیری و کاندوم تاخیری می توانید، مشکل زود انزالی را سریعا حل کنید یا با استفاده از کاندوم های طرح دار یا طعم دار تنوع و هیجان بیشتری را چاشنی رابطه زناشویی تان کنید.

اهمیت استفاده ار کاندوم در سلامت جنسی آقایان

اگر از خریدن محصولات بهداشت جنسی به صورت حضوری خجالت می کشید، به راحتی می توانید انواع کاندوم و محصولات بهداشت جنسی را به همراه محصولات از طریق فروشگاه اینترنتی میس و مستر سفارش دهید و درب منزل خود تحویل بگیرید.

5.      نحوه درست اصلاح موهای زائد را بیاموزید

یک نکته جالبی که به مناسبت روز جهانی مردان جالب است بدانید، این است که اصلاح و نظافت آلت تناسلی باعث بهبود بهداشت و کاهش رطوبت، افزایش جذابیت و تحریک جنسی و همچنین حجیم تر به نظر رسیدن آلت تناسلی می شود. اما تراشیدن موهای زائد یا استفاده از وکس طاقت فرسا و دردناک و هزینه بر است. هر دو این روش ها ممکن است باعث خارش یا سوزش غدد موها شوند و می توانند عفونت های مجاری ادراری مانند دانه های سیستم تناسلی یا مشکلات و امراض پوستی را گسترش دهند. همچنین استفاده از کرم های موبر شیمیایی و ماشین های اصلاح برای از بین بردن موهای زائد خیلی برای ناحیه تناسلی توصیه نمی شود، چراکه برای بیضه ها مشکلاتی را به وجود می آورد.

برای اصلاح توصیه می شود ابتدا یک دوش گرم و سریع بگیرید تا موها نرم شود. دستان خود را بشویید و از یک تیغ اصلاح با کیفیت همراه با فوم اصلاح ملایم یا صابون استفاده کنید، این باعث می شود پوست شما تحریک نشود. در هنگام اصلاح ناحیه آلت تناسلی، نهایت دقت را به خرج دهید، زیرا این ناحیه دارای عروق خونی بسیار حیاتی و خطرناکی است. پوست خود را بکشید و هم راستا با رویش موها اصلاح را انجام دهید تا تحریک به حداقل برسد. پس از اصلاح نیز محصولات مراقبت بعد از اصلاح مثل لوسیون مرطوب کننده یا آب گرم دارای نمک استفاده کنید.

نحوه درست اصلاح موهای زائد را بیاموزید

کلام آخر

در این مقاله از مجله میس و مستر به مناسبت روز جهانی مردان سعی کردیم نکاتی را که در حفظ سلامت مردان عزیز کشورمان تاثیر گذار است، ارائه دهیم. بسیاری از آقایان مدت هاست که به دلیل دغدغه های زیاد اهمیت سلامت پوست، مو و بدن خود را فراموش کرده اند. روز جهانی مردان فرصتی برای یادآوری ارزش سلامتی جسمانی آقایان است. از آنجایی که علاوه بر حفظ سلامت و زیبایی بانوان، سلامت و زیبایی آقایان نیز از اهداف اصلی فروشگاه اینترنتی میس و مستر می باشد، آقایان نیز به راحتی می توانند محصولات مورد نیاز خود را در دسته های مختلف بهداشتی و آرایشی و سلامت مشاهده و خریداری نمایند.

سوالات متداول درباره سلامت پوست و مو آقایان به مناسبت روز جهانی مردان

از براش جوش و آکنه سالیسیلیک اسید استفاده کنم یا بنزوئیل پروکساید؟

سالیسیلیک اسید یک لایه‌بردار قبل از اصلاح است و سلول‌های مرده را از منافذ و سطح پوست جدا می‌کند. خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی هم دارد که باعث جلوگیری از قرمز شدن و آسیب به پوست می شود.
بنزوئیل پروکساید برای مقابله با باکتری‌هایی است که ممکن است، باعث ناهمواری شوند، اما تند و تیزتر است و شاید پوست‌های حساس را دچار گزیدگی یا سوختگی کند.

آیا شانه‌ کردن، ریزش موها را بیشتر می‌کند؟

خیر، شانه کردن موها اگر به درستی صورت گیرد باعث بهبود خون رسانی به پوست و مو می‌شود، اما شانه کردن موهای بسیار خشک، باعث کنده شدن آنها می‌شود بنابراین باید این موها را با شانه‌های با دندانه‌های درشت شانه کرد.