تشخیص ادکلن اصل از تقلبی

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی که می‌خواهند عطر بخرند، اطمینان از تقلبی نبودن آن و تشخیص ادکلن اصل است. گذشته از کیفیت ضعیف و ماندگاری پایین عطرهای تقلبی، این عطرها در بعضی موارد به لباس‌های شما نیز آسیب می‌رسانند و یا باعث جوش زدن پوست شما می‌شوند. اما صرف ماندگاری بالای عطرها، اصل بودن آن‌ها را تایید نمی‌کند. راهکارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، اصل یا تقلبی بودن عطرها را تشخیص دهید. در این مقاله به توضیح مهم‌ترین روش های تشخیص ادکلن اصل از تقلبی می‌پردازیم.

بهترین راه تشخیص ادکلن اصل از تقلبی

در ادامه چند مورد از بهترین راه های علمی و ثابت شده برای تشخیص ادکلن اصل از تقلبی بیان خواهیم کرد که به شما کمک می کند انتخاب دقیق تری داشته باشید.

  1. بسته بندی عطر را بررسی کنید

اولین قدم در تشخیص ادکلن اصل از فیک بررسی بسته بندی آن است. در واقع برای هر محصولی ابتدا می‌توانید کیفیت آن را از نحوه بسته بندی آن ارزیابی کنید. در بسته بندی عطرها هم جزئیاتی وجود دارد که اصل یا تقلبی بودن آن را تا حد زیادی تایید می‌کنند. برای مثال جعبه عطرهای اصل با نایلون تمیزی محکم پلمپ شده؛ بنابراین اگر نایلون کثیف است و یا شل دور جعبه کشیده شده، می‌تواند نشانه تقلبی بودن عطر باشد.

بررسی بسته بندی عطر

فاکتور دیگری که باید در تشخیص ادکلن اصل از تقلبی دقت کنید، چسب‌های دور جعبه عطر است. اگر در قسمت درونی یا بیرونی جعبه، مقدار زیادی چسب یا نوارهای غیر عادی مشاهده کردید احتمالا آن عطر تقلبی باشد. علاوه بر این چسب‌های احتمالی، جعبه را به دقت بررسی کنید. کیفیت بالا و محکم مقوای جعبه برندهای معروف، نشانه دیگری برای اصل بودن آن است. معمولا درون جعبه عطر اصل به نحوی طراحی شده که شیشه عطر را کاملا در جای خود نگه دارد.

تشخیص ادکلن اصل از ادکلن تقلبی

 

اطلاعات روی جعبه هم، یکی دیگر از تفاوت ادکلن اصلی و تقلبی هستند که به شما در تشخیص عطر اصل از تقلبی کمک می‌کند. یک نماد دایره‌ای، از دو فلش در هم فرو رفته بر روی جعبه عطرها وجود دارد. این نماد که بیشتر در بسته بندی محصولات کشورهای اروپایی مشاهده می‌شود، نشان دهنده استفاده از مواد قابل بازیافت در بسته بندی است. دقت کنید که فلش به سمت راست همیشه باید تیره‌تر از فلش به سمت چپ باشد. اگر نماد مذکور، این ویژگی را نداشت احتمال تقلبی بودن آن وجود دارد. در تصویر زیر دو نمونه ادکلن اصل و تقلبی آورده شده است.

تشخیص بارکد ادکلن فرانسه

  1. استعلام بارکد عطر اصل را جدی بگیرید

تنها وجود برچسب‌ها و آرم برند بر روی جعبه و خود شیشه عطر، ضمانتی بر اصل بودن آن نیست. برای تشخیص ادکلن اصل از تقلبی با دقت به جعبه نگاه کنید و بررسی کنید آیا برچسب یا آرم برند، صاف و درست است یا خیر. نام برند نادرست یا هر غلط املایی و یا فونت اشتباه ممکن است به معنای تقلبی بودن عطر باشد؛ چرا که برندهای معتبر تولیدکننده عطر اصل هیچ گاه دچار اشتباه گرامری یا املایی نمی‌شوند.

تشخیص اصل بودن ادکلن ورساچه صورتی

علاوه بر این، به جزئیات چاپ دقت کنید. یکی از روش‌های تشخیص اصل بودن ادکلن از روی بارکد است. بارکد عطر اصل در زیر جعبه قرار دارد. بارکد مکان و زمانی را که عطر تولید شده، نشان می‌دهد (ممکن است یک عطر در جاهای مختلفی تولید شود و بر این اساس بارکدهای متفاوتی داشته باشد). برای مثال پس از اسکن بارکد ادکلن هایی که در فرانسه تولید می‌شوند، متوجه می شوید که آن ها با 37-30 و بارکد عطرهای انگلیسی و آلمانی به ترتیب با 50 و 440-400 شروع می‌شوند.

” تشخیص ادکلن اصل از روی بارکد یا استعلام بارکد ادکلن ، بهترین راه تشخیص ادکلن اصل از تقلبی است. برای این کار می‌توانید از نرم افزار Scanner استفاده کنید. این نرم افزار روی تلفن‌های هوشمند نصب شده و با اینترنت کار می‌کند. بارکد عطر را در این نرم افزار اسکن کنید؛ اگر عطر شما اصل باشد، نام کمپانی و مشخصات ادکلن اصل را به شما نمایش می‌دهد و به این ترتیب می‌توانید از صحت بارکد اطمینان حاصل کنید.”

  1. شیشه عطر را لمس کنید

با لمس شیشه عطر در دست‌تان، می‌توانید کیفیت محتویات آن را هم تعیین کنید. برای مثال سطح بطری باید صاف و بدون حبابی در شیشه آن باشد، نوشته‌های روی آن باید دقیق و بدون غلط باشند و هیچ آلودگی و لکه‌ای روی نوشته‌ها و آرم نباشد. برای بررسی دقیق کیفیت شیشه عطر، آن را در برابر نور بگیرید. در این حال در شیشه ادکلن‌های تقلبی رگه‌های ظریفی دیده می‌شود و کاملا یک دست نیست.

راه های تشخیص ادکلن تقلبی

درپوش نیز باید محکم به بطری بچسبد؛ به نحوی که با برعکس کردن شیشه عطر، به راحتی جدا نشود. علاوه بر این، اگر جای درپوش به صورت متقارن روی شیشه نصب نشده بود، احتمال تقلبی بودن عطر وجود دارد. هر چند که بدیهی است این نکته برای شیشه عطرهایی که طراحی نامتقارنی دارند، صدق نمی‌کند. علاوه براین اگر با ناخن روی درب شیشه عطرهای تقلبی خطی بیاندازید، رنگ آن‌ می‌ریزد.

  1. کیفیت عطر را آزمایش کنید

قبل از اسپری کردن عطر، به محتویات آن دقت کنید. عطرهای معتبر همیشه شفاف، بدون رسوب و تغییر رنگ‌های غیرمعمول هستند. معمولا عطرهای اصل، رنگ زیادی ندارند و کمرنگ هستند. بالعکس عطرهای تقلبی رنگ‌های چشمگیر و زننده‌ای دارند و همین نکته یک فرق عطر اصل و تقلبی محسوب می‌شود.

همچنین عطرهای ارزان‌ قیمت نسبت به سایر عطرها، رایحه شیرین‌تری دارند زیرا برای افراد جوان‌تر طراحی شده‌اند. از طرف دیگر، عطرهای گران قیمت معمولا چند سطح رایحه دارند که تحت عنوان نت شناخته می‌شود. سطح اول یا نت آغازین رایحه‌ای است که فورا همزمان با بوییدن عطر، می‌شنوید و به مدت نیم ساعت می‌ماند. نت میانی نیم ساعت بعد شنیده می‌شود و برای 4-2 ساعت ماندگار است؛ و نت پایانی معمولا رایحه‌ای است که تا پایان روز بر روی پوست شما می‌ماند.

تشخیص ادکلن اصل

از آن جا که در تولید عطرهای تقلبی فقط نت پایانی یا میانی استفاده می‌شود، این عطرها بسیار ارزان‌تر هستند. برای تشخیص ادکلن اصل از تقلبی بوی آن را بر روی پوست‌تان بعد از دو، چهار و شش ساعت مقایسه کنید. بعد از گذشت این مدت زمان، معمولا عطرهای تقلبی بوی ناخوشایندی دارند و یا اصلا اثری از بوی آن‌ها به مشام نمی‌رسد.

مدت زمان ماندگاری رایحه عطر از زمان باز کردن درب آن هم، فاکتور دیگری است که باید برای تشخیص اصل بودن ادکلن از نوع تقلبی آن را بررسی کنید. عطرهای اصل از زمان باز شدن، به طور میانگین 8 ماه رایحه خود را حفظ می‌کنند (عطرهای مرکبات تا 6 ماه و عطرهای گلی تا 18 ماه). اما عطرهای تقلبی پس از یک بار استفاده، ممکن است ظرف چند هفته یا چند ماه رایحه خود را از دست بدهند.

  1. درباره عطر خود تحقیق کنید

یکی از بهترین راهکارها برای تشخیص ادکلن اصل از تقلبی این است که درباره اجزا، نت‌ها، ماندگاری و دیگر فاکتورهای مهم عطرتان تحقیق کنید؛ چرا که تمام نکات گفته شده برای همه عطرها صدق نمی‌کند. برای مثال در بعضی از عطرهای شناخته شده فقط یک نت استفاده شده ولی اصلا ارزان نیستند. از این رو، لازم است قبل از خرید عطر، در وب‌سایت برند موردعلاقه‌تان و یا دیگر سایت‌های معتبر اطلاعاتی کسب کنید؛ و هنگام خرید عطر، توضیحات آن را با این اطلاعات مطابقت دهید.

روش تشخیص ادکلن اصل و فیک از برندهای معروف

اگر شما هم به دنبال پاسخی برای سوال چگونه ادکلن اصل را از فیک تشخیص دهیم ؟ هستید، در این بخش همراه ما باشید؛ چراکه به معرفی ساده ترین نحوه تشخیص عطر اصل از تقلبی خواهیم پرداخت. 

تشخیص ادکلن لالیک اصل

برای تشخیص ادکلن اصل لالیک از نوع تقلبی آن، به چند مورد باید توجه داشته باشید. اولین مورد، درب این عطر است. تفاوت ادکلن اصل و تقلبی این برند، این است که درب ادکلن‌های اصل از جنس فلز است ولی در نمونه‌های تقلبی پلاستیکی است و وزن کمتری دارد. علاوه بر این کد شیشه و جعبه در نمونه اورجینال عطر لالیک کنار شیشه لیزر شده ولی در نمونه اورجینال این کد دیده نمی‌شود.

فرق ادکلن اصل و فیک لالیک

تشخیص اصل بودن عطر ایفوریا

جنس بدنه عطر اصل و تقلبی ایفوریا از شیشه است؛ اما یک پوکه فلزی روی شیشه عطر قرار گرفته که در نمونه اورجینال این عطر، فلزی و در نمونه تقلبی پلاستیکی است. علاوه بر این پمپ عطر ایفوریا از روی شیشه آن قابل مشاهده است. جنس این پمپ در نمونه اورجینال پلاستیکی و در نمونه تقلبی آلومینیومی است که کیفیت مطلوبی ندارد و دچار نشتی می‌شود.

تشخیص اصل بودن ادکلن ایفوریا

نحوه تشخیص کرید اونتوس اصل

یک تفاوت کرید اونتوس اصل و تقلبی این است که روی جعبه هیچ کدام از محصولات کرید اونتوس سلفون کشیده نشده است. یکی از مشخصات ادکلن اونتوس اصل این است که روی جعبه کرید اوونتوس، نام عطر به صورت برجسته نوشته شده باشد. نحوه تشخیص شیشه اصلی کرید اونتوس به این ترتیب است که شیشه عطر کرید اونتوس اصل و تقلبی هم تفاوت‌هایی دارد. درب شیشه عطر اصل کرید اونتوس سنگین‌تر از نمونه‌های تقلبی آن است. همچنین نوک افشانه عطر، در یک راستا با آرم کرید قرار دارد.

برای تشخیص اصل بودن ادکلن کرید اونتوس هایی که آرم مشکی دارند، توجه داشته باشید که قسمت بالایی درب حتما باید نقره‌ای رنگ باشند.

نحوه تشخیص کرید اونتوس اصل

تشخیص اصل بودن ادکلن هرمس

روش تشخیص عطر اصل از فیک هرمس این است که کد شیشه و جعبه یا batch number عطرهای اصل روی شیشه عطر لیزر شده ولی در نمونه تقلبی از روش چاپ برای درج کد استفاده شده است. علاوه بر این برای تشخیص ادکلن اصل هرمس از تقلبی آن، به افشانه آن دقت کنید؛ نماد هرمس روی افشانه‌های این عطرها قالب‌سازی شده است، در حالی که نمونه‌های تقلبی این نماد را ندارند. بدنه هر دو نمونه اصل و تقلبی عطر هرمس شیشه‌ای است و پمپ آن‌ها نیز از جنس فلز می‌باشد؛ با این حال همان طور که پیش از این توضیح دادیم، کیفیت ساخت بدنه شیشه عطر در نمونه اورجینال بالاتر است.

عطر اصل و اورجینال هرمس

تشخیص ادکلن ورساچه اصل

یکی از راهکارهای تشخیص ادکلن اصل ورساچه از نوع تقلبی آن، توجه به جنس درب است. از مشخصات عطر ورساچه اصل می‌توان به درب فلزی آن اشاره کرد که نشان ورساچه روی آن قالب‌سازی شده است؛ در حالی که درب نمونه‌های تقلبی پلاستیکی است. علاوه بر درب، کد شیشه و جعبه یا بچ نامبر هم حقایقی درباره اصل یا تقلبی بودن عطر ورساچه آشکار می‌کند. این کد در نمونه اورجینال زیر شیشه با یک لیبل درج شده است اما چنین لیبلی در نمونه تقلبی دیده نمی‌شود. همچنین کیفیت چاپ اطلاعات و وضوح آن روی نمونه اورجینال ادکلن ورساچه بالاتر است. هر دو نمونه اصل و تقلبی عطر ورساچه سلفون دارند، با این حال نقاطی که در نمونه اصل پلمپ شده با دقت و ظرافت حرارت دیده است.

تشخیص ادکلن ورساچه اصل

تشخیص ادکلن اصل لجند از نوع تقلبی

همان طور که برای بیشتر ادکلن‌ها گفتیم، توجه به جنس درب عطر عامل تعیین کننده‌ای برای تشخیص ادکلن اصل از تقلبی است. درب نمونه ادکلن اصل مونت بلنک لجند فلزی است، اما معمولا نمونه تقلبی‌ این عطرها درب پلاستیکی دارد و نسبت به نمونه اورجینال سبک‌تر است. طوق قرار گرفته روی این محصول هم به همین ترتیب، فلزی در نمونه اصل و پلاستیکی در نمونه تقلبی است. کمی تشخیص نوع اورجینال این عطر مشکل به نظر می‌رسد؛ زیرا حتی جنس بدنه در هر دو نوع مشابه و شیشه‌ای است. اما اگر هر دو را کنار هم قرار دهید، شفافیت و کیفیت بالای ساخت شیشه عطر اصل کاملا مشهود خواهد بود.

تشخیص ادکلن لجند قهوه ای اصل

تشخیص ادکلن درک اصل DERRICK 

ساده ترین راه برای تشخیص ادکلن درک اصل از تقلبی ، توجه به رنگ نوشته روی آن است. رنگ نوشته درک در عطرهای فیک، نارنجی بوده و همین مورد باعث تشخیص سریع ادکلن اصل از ورژن تقلبی آن می شود. 

تشخیص ادکلن هاوایی اصل

با توجه به نکات زیر می‌توانید نسبت به تشخیص ادکلن هاوایی اصل از نسخه تقلبی آن اقدام کنید. 

  • قیمت ادکلن 
  • کیفیت چاپ و بسته بندی آن
  • اسکن بارکد ادکلن
  • اعتبار فروشگاه یا فروشنده‌ای که عطر را از آن خریداری می‌کنید

تشخیص ادکلن رین دراپس اصل

در سال های اخیر، کشور امارات اقدام به خرید فرمولاسیون عطرهای معروفی از جمله رین دراپس کرده تا بتواند نسخه‌های تقلبی این محصولات را با قیمتی پایین تر تولید و به بازار جهانی عرضه کند. تشخیص ادکلن رین دراپس اصل از تقلبی کمی دشوار است؛ چراکه رایحه محصولات اصل و محصولات تقلبی ساخته امارات تفاوت اندکی با هم دارند، اما تفاوت قیمتی این دو ادکلن به قدری است که به راحتی می توان عطر اصل را از تقلبی تشخیص داد. 

تشخیص ادکلن اوپن اصل 

ساده ترین راه برای تشخیص ادکلن اوپن اصل از تقلبی ، استفاده از اسکنر برای اسکن کردن بارکد اصل ادکلن است.

عطر اوپن

سوالات مربوط به تشخیص ادکلن اصل از تقلبی

در ادامه به برخی از سوالات رایج در خصوص نحوه تشخیص ادکلن اصل از تقلبی خواهیم پرداخت.

 

چگونه ادکلن اصل را تشخیص دهیم ؟

در این مقاله به پرسش چگونه بفهمیم ادکلن اصل است ، پاسخ دادیم. علاوه بر آن‌ها، یک روش ساده توجه به قیمت محصول است. با اینکه قیمت بالا همیشه ضامن کیفیت بالای محصول نیست اما با این وجود اگر عطری را از برند معروفی با قیمت بسیار پایین و غیرمنطقی مشاهده کردید، به احتمال زیاد تقلبی باشد. مثلا قیمت ادکلن کرید اونتوس تقلبی بسیار پایین تر از نسخه اصلی آن خواهد بود. توجه به قیمت این ادکلن، یکی از روش های تشخیص اصل بودن ادکلن کرید اونتوس است. از آنجایی که عطرهای تقلبی می‌توانند باعث حساسیت‌های پوستی شوند، پیشنهاد می‌کنیم برای صرفه جویی در مخارج خود به جای خرید محصولات تقلبی و فیک، عطرهای اصل ولی در بسته‌بندی کوچکتر را تهیه کنید.

از کجا عطر اصل بخرم؟

با وجود انواع راه تشخیص عطر اصل از تقلبی که در این مطلب گفته شد، بسیاری از متخصصان این حوزه هم در تشخیص نمونه اورجینال عطرها دچار اشتباه می‌شوند؛ چرا که معمولا برندهای معروف عطر در ایران نمایندگی ندارند و تنها باید به اشخاصی که ادکلن‌ها را وارد می‌کنند اعتماد کرد. با این حال سریع‌ترین و راحت‌ترین راه اطمینان از اصل بودن عطر، خرید آن از فروشگا‌ه‌های معتبری مانند فروشگاه اینترنتی میس و میستر است که بیشترین و دقیق‌ترین اطلاعات ممکن و قابل پیگیری را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

 

کلام آخر

در این مقاله به موضوع تشخیص ادکلن اصل از تقلبی پرداختیم و تلاش کردیم تا به پرسش چگونه بفهمیم عطر اصل است ؟ پاسخ دهیم. همچنین به معرفی بهترین راه تشخیص ادکلن اصل از تقلبی پرداختیم. 

در پایان از شما تقاضا می کنیم چنانچه پرسشی در رابطه با موضوع تشخیص عطر اصلی از تقلبی دارید، از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما و سایر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

منابع

carrementbelle