اصلاح ابروی پیوسته

ابروهای پیوسته شاید در گذشته بخشی از زیبایی صورت شناخته می‌شدند و بسیاری از مردان و زنان نیز به آن علاقه خاصی داشتند؛ تا جایی که آرایش ابرو پیوسته بسیار رواج داشت. اما امروزه یکی از دغدغه بانوان و حتی برخی از مردان این است که چگونه از شر ابروهای پیوسته خلاص شویم! در این بخش به آموزش اصلاح ابرو پیوسته و چگونه مرتب کردن این مدل ابرو می‌پردازیم.

اصلاح ابرو پیوسته امروزه دیگر تنها مختص زنان و دختران نیست. اصلاح ابرو پیوسته دخترانه شاید در گذشته مبحث مهمی در اصلاح و آرایش صورت دختران جوان به شمار می‌رفت، اما در حال حاضر شاهد اصلاح ابرو پیوسته مردان نیز هستیم و بسیاری از آرایشگران مردانه نیز تلاش می‌کنند با استفاده از این تکنیک در چهره مشتریان خود تغییرات مثبت ایجاد کنند.

اگر در پی یافتن یک تکنیک خوب برای برداشتن ابرو پیوسته دخترانه هستید و یا اینکه برای اصلاح ابرو پیوسته مردانه نمی‌دانید چگونه و از کجا شروع کنید، راهنماییتان می‌کنیم. قبل از اصلاح بهتر است با این نوع ابروها بیشتر آشنا شوید؛ مثلاً اینکه ابروهای پیوسته یک ویژگی ژنتیکی هستند!

ابرو پیوسته چیست؟

در حیطه آرایش و ابرو برداشتن وقتی صحبت از اصلاح ابرو پیوسته به میان می‌آید، از این افراد به عنوان تک ابرو یاد می‌شود. اگر شما هم یک فرد تک ابرو یا دارای ابرو پیوسته هستید، خوب است بدانید که در واقع یک ویژگی ژنتیکی شاخص را روی صورتتان دارید و می‌بینید. این ویژگی وراثتی سبب می‌شود که ابروهای شما با یکدیگر پیوند داشته باشند و یکی دیده شوند.

تک ابرو بودن امروزه دیگر مانند گذشته برای هیچکس یک موضوع خجالت آور نیست؛ چراکه ابروهای پیوسته امروز یکی از ترندهای اصلاح و آرایش ابرو محسوب می‌شوند. اما خب نباید این موضوع را هم نادیده بگیریم که برخی با این وضعیت چندان احساس خوبی ندارند، پس تلاش می‌کنند موقتاً یا به طور کامل از شر ابروهای پیوسته بامزه خود خلاص شوند.

هنوز دلیل روشنی برای تک ابرو متولد شدن نوزادان و یا تک ابرو بودن برخی از بزرگسالان وجود ندارد. با وجود این، مطالعه جالبی در سال 2016 روی 6000 نفر انجام گرفته، که نشان می‌دهد ژنی به نام PAX3 در بروز این پدیده دخیل است. نتیجه جالب دیگری که از این مطالعه بدست آمده، این است که این ژن بیشتر در مردان وجود دارد و به همین علت پیوسته بودن ابروها در مردان شیوع بیشتری دارد.

بهترین کار اصلاح ابرو پیوسته است. قطعاً هرگز برای اینکه دیگر ابروهای پیوسته‌ مردان و زنان را نبینیم نمی‌گوییم باید با ژن‌ها مبارزه کنیم؛ چراکه اصلاً گزینه خوبی به نظر نمی‌رسد و شاید غیرممکن باشد. در حال حاضر برداشتن ابرو پیوسته مردان و زنان بهترین گزینه است، چرا که نه آسیبی به ابروها می‌زند و نه خطری برای بدن دارد.

ابرو پیوسته چیست؟

در ادامه به چند نکته درباره اصلاح ابرو پیوسته اشاره خواهیم کرد و با آموزش صحیح اصلاح ابروی پیوسته به شما در برطرف کردن این وضعیت کمک می‌کنیم.

چگونه در خانه ابرو پیوسته را اصلاح کنیم؟

روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی برای اصلاح ابرو پیوسته وجود دارد، که می‌توانید با پیروی از آن‌ها اصلاح ابروهایتان را انجام دهید و موهای زائدی که مابین دو ابرو رشد می‌کنند را از بین ببرید. بیشتر مردم و آرایشگران توصیه می‌کنند که برای اصلاح ابرو پیوسته از روش‌هایی همچون کندن با موچین، اپیلاسیون و تیغ زدن استفاده کنید.

در ادامه با یک فهرست طولانی از همه روش‌های اصلاح ابرو به شما این کار را آموزش می‌دهیم. با استفاده از هر یک از این روش‌ها می‌توانید اصلاح ابرو پیوسته مردانه و اصلاح ابرو پیوسته دخترانه را انجام دهید. فقط باید راحت‌ترین روش را انتخاب کنید.

اصلاح ابرو پیوسته با موچین (Plucking)

اولین و شاید رایج‌ترین روش اصلاح ابرو پیوسته استفاده از تکنیک کندن است. مابین دو ابرو همچون پشت لب و زیر ابرو ناحیه‌ای کوچک است و شاید به همین علت است که بیشتر افراد این تکنیک اصلاح ابرو را ترجیح می‌دهند.

اصلاح بین دو ابرو آن هم با استفاده از موچین ارزان‌ترین و راحتترین روش ممکن برای اصلاح موهای زائد ابرو است. حتی خیلی از وبلاگ نویسان زیبایی نیز این تکنیک اصلاح ابرو پیوسته را حمایت می‌کنند و پیروی از آن نه سخت است و نه مضر.

ابزار مورد نیاز برای برداشتن ابرو پیوسته دخترانه و مردانه چیز پیچیده‌ و اختصاصی نیست. برای انجام این کار تنها به یک موچین نیاز دارید و یک آینه که خودتان را در آن نگاه کنید. اما یادتان باشد که زمان سنجی خوبی داشته باشید. بهترین زمان برای اصلاح ابرو پیوسته با موچین پس از دوش گرفتن است؛ البته به شرط آنکه روش صحیح حمام کردن را بدانید.

وقتی دوش می‌گیرید و یا استحمام می‌کنید، گرمای آب سبب باز شدن منافذ می‌شود و درد ناشی از کشیدن موها با موچین به حداقل می‌رسد. آرایشگران مردانه نیز می‌توانند برای برداشتن ابرو پیوسته مردان داخل سالن از حوله‌های مرطوب کمک بگیرند. مدتی حوله مرطوب را روی ابروها بگذارید و سپس موهای زائد بین دو ابرو را با موچین بردارید.

چگونه در خانه ابرو پیوسته را اصلاح کنیم؟

به صورت زیر می‌توانیم با استفاده از تکنیک کَندن پیوستگی ابروها را برطرف کنیم:

  • جلوی یک آینه بزرگ نما بایستید و یکی یکی موهای زائد بین دو ابرو را با موچین بردارید. از آینه‌های معمولی برای انجام این کار استفاده نکنید.
  • به آرامی با استفاده از یک دست پوست را کمی بکشید و آن را صاف کنید و با دست دیگران سریع یک تار مو را با موچین بیرون بکشید.
  • حین کندن یک ابرو، تارهای مو را در جهت رشد بیرون بکشید. این کار در هنگام اصلاح ابرو پیوسته کمک می‌کند که تارهای مو دچار شکستگی نشوند و کاملاً از پوست خارج شوند.
  • بعد از کندن چند تار مو کمی عقب بروید و به فاصله بین ابروها نگاه کنید. مطمئن شوید که بیش از اندازه ابروها را برندارید.
  • بعد از اینکه کار اصلاح ابرو پیوسته با موچین به اتمام رسید، با استفاده از یک صابون ضدباکتری و لوسیون پوست صورت را بشویید. این کار از نفوذ باکتری‌های موجود در موچین به منافذ پوست جلوگیری می‌کند.
  • اگر پوست دچار قرمزی شد، مقداری یخ روی آن بمالید تا تسکین پیدا کند.

این کار یکی از روش‌های زمانبر است، اما خب اگر دوست دارید که هزینه زیادی برای اصلاح پیوستگی ابروها پرداخت نکنید، این تکنیک بهترین روش خواهد بود. همچنین وقتی برای اصلاح ابرو پیوسته از موچین استفاده می‌کنید، موها خیلی دیرتر رشد می‌کنند.

اصلاح ابرو پیوسته با کرم موبر

کرم‌های موبر، محصولات کرمی مانند هستند که می‌توانند موهای زائد را از روی پوست از بین ببرند. این محصول را حتماً از داروخانه تهیه کنید تا از ترکیبات سلامت و بی‌خطر آن مطمئن شوید. اگر چند دقیقه زمان برای اصلاح ابرو پیوسته داشته باشید و نخواهید درد کندن ابروها را تجربه کنید، قطعاً کرم موبر گزینه ایده‌آل شما خواهد بود.

معمولاً اصلاح ابروی پیوسته در دفعات اول خیلی دردناک است، مخصوصاً اگر فرد در برابر درد کندن موها توان تحمل خوبی نداشته باشد. اگر استقامت بالایی در برابر درد ندارید از کرم‌های موبر استفاده کنید، اما دقت کنید محصولی را خریداری کنید که مناسب نوع پوست شماست.

برای اصلاح ابرو پیوسته با کرم موبر پیش از مالیدن آن روی پوست صورت، کمی از محصول موبر را روی ناحیه‌ای از پوست دست یا بازو امتحان کنید. همچنین می‌توانید برای تست محصول مقداری از کرم را روی پوست پا بمالید و بررسی کنید که آیا دچار قرمزی و التهاب می‌شود یا خیر.

اصلاح ابرو پیوسته با کرم موبر به افرادی که پوست حساسی دارند، اصلاً توصیه نمی‌شود. دقت کنید کرم موبر فقط تا مدت زمانی که روی دستورالعمل آن درج شده باید روی پوست باقی بماند. اگر کرم را تست کردید و در مدت زمان تعیین شده دچار قرمزی و تحریک پوستی نشدید، می‌توانید از آن روی ناحیه ابروها هم استفاده کنید.

اصلاح ابرو پیوسته با کرم موبر

برای اصلاح ابروی پیوسته با کرم موبر به نکات زیر دقت کنید:

  • زمانی که کرم را روی ابروها می‌مالید، دقت کنید کرم تنها روی بخش پیوسته ابرو قرار بگیرد.
  • مراقب باشید کرم وارد چشم نشود، چراکه کرم موبر حاوی ترکیبات شیمیایی قوی است.
  • دقت کنید که نمی‌توانید موهای ابرو را با کرم موبر از ریشه از بین ببرید، بنابراین خیلی کرم را روی پوست نگه ندارید.
  • این روش نسبت به دیگر تکنیک‌های اصلاح ابرو پیوسته اثربخشی کمتری دارد و بعد از چند روز مجبور می‌شوید مجدداً تکرارش کنید.

 

اپیلاسیون ابرو پیوسته

یکی از روش‌های فوری و اثربخش اصلاح اپیلاسیون ابروهاست. فرآیند اپیلاسیون خیلی پیچیده نیست. موم داغ را روی ابرو قرار می‌دهند، سپس یک تکه پارچه تمیز روی آن می‌چسبانند و بعد با یک حرکت سریع نوار را در جهت مخالف رشد موها از پوست جدا می‌کنند.

در فهرست آموزش اصلاح ابرو پیوسته، اپیلاسیون ابرو یکی از موثرترین تکنیک‌های حذف موهای زائد ابرو شناخته می‌شود. با استفاده از این روش اصلاح می‌توان موهای ابرو را از ریشه جدا کرد و برای طولانی مدت دیگر نیاز به کندن موهای ابرو نداشت. برخلاف روش کندن با موچین در این روش نیاز نیست موها را تک تک بکَنید، بنابراین هم دردتان در یک لحظه برطرف می‌شود و هم برای کندن موها زمان زیادی را صرف نمی‌‌کنید.

امروز علاوه بر موم داغ می‌توانید از انواع موم هم دمای اتاق نیز برای اصلاح ابروها به روش اپیلاسیون استفاده کنید. کسانی که حرفه‌ای هستند می‌توانند اپیلاسیون ابرو را داخل خانه انجام دهند. اما چون اپیلاسیون موهای وسط ابرو کمی دشوار است، بهتر است برای انجام آن به سالن مراجعه کنید.

برای اصلاح ابرو پیوسته با موم گرم و سرد به نکات زیر دقت کنید:

  • اگر تازه کار هستید، مراقب باشید موم بیش از حد داغ نباشد چراکه پوست را می‌سوزاند.
  • اگر تجربه‌ای درباره گرم کردن موم ندارید، از نوارهای اپیلاسیون که روکش موم دارند و در داروخانه‌ها عرضه می‌شوند، استفاده کنید.
  • برای کشیدن نوار مومی از روی ناحیه وسط ابرو باید سرعت عمل داشته باشید. اطراف پوست را نگه دارید و سپس سریع نوار را از روی پوست جدا کنید.

در مقاله دیگری یکی از انواع موم را معرفی کرده و توضیح داده‌ایم که موم عربی چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد.

اپیلاسیون

تراشیدن ابرو

تراشیدن موهای زائد کاریست که احتمالاً بارها انجام داده‌اید، مخصوصاً زمانی که وقت نداشتید. برای اصلاح ابرو پیوسته نیز می‌توانید از این تکنیک استفاده کنید. پاکسازی موهای زائد بین دو ابرو با تیغ یک تکنیک موقتی است و توصیه نمی‌شود که خیلی آن را تکرار کنید. درمورد اینکه چگونه اینکار را انجام دهید نگران نباشید، چراکه محصولات مخصوص اصلاح ابرو امروز در بازار موجود هستند.

بهتر است اصلاح ابرو پیوسته با تیغ را بعد از استحمام انجام دهید. در این هنگام پوست نرم و مرطوب است و کشیدن تیغ روی آن سبب تحریک و قرمز‌ی‌اش نمی‌شود. برای اینکه پوست این ناحیه در تماس با تیغ دچار قرمزی نشود، از کرم یا ژل اصلاح استفاده کنید. پس از اصلاح از ضدعفونی کننده و لوسیون برای تسکین و پاکسازی پوست استفاده کنید.

الکترولیز ابروهای پیوسته

الکترولیز یکی دیگر از روش‌های اصلاح ابرو پیوسته است. این تکنیک ایده‌آل برای اصلاح ابرو پیوسته مردان است که همیشه فرصت رسیدگی به پوست و اصلاح موهای زائد را ندارند. معمولاً مردان نه فرصتش را دارند و نه حوصله این کار را که در خانه خودشان هر چند وقت یکبار موهای زائد دور و وسط ابروها را حذف کنند. بنابراین با الکترولیز می‌توانند کاملاً از شر موهای وسط ابرو خلاص شوند.

برای اصلاح ابرو پیوسته با تکنیک الکترولیز به آرایشگاه و سالن زیبایی مراجعه نکرده و باید به متخصص زیبایی یا متخصص پوسته مراجعه کنید. خدمات الکترولیز پوست و مو توسط متخصص ارائه می‌شود و اجرای آن در سالن اصلاً مورد تایید نیست.

در طول اجرای الکترولیز جریان الکتریکی از سوزن‌های ظریف عبور می‌کنند تا ریشه مو را از بین ببرد. الکترولیز معمولاً چند ساعت زمان می‌برد، بنابراین برای انجام آن لازم است یک زمان مناسب را در نظر بگیرید. همچنین برحسب تراکم و ضخیم بودن موهای ابرو شاید لازم باشد چندبار الکترولیز را تکرار کنید.

الکترولیز

چه کسانی می‌توانند الکترولیز انجام دهند؟

افراد با هر رنگ پوستی می‌توانند برای اصلاح ابرو پیوسته و از بین بردن دائمی موهای زائد این ناحیه از روش الکترولیز استفاده کنند. الکترولیز نسبت به دیگر روش‌های اصلاح ابرو که تاکنون گفتیم گران‌تر است و بیمه نیز هزینه انجامش را تقبل نمی‌کند.

برخی از افراد پس از انجام الکترولیز دچار عوارض جانبی همچون عفونت و زخم می‌شوند. این عوارض زمانی رخ می‌دهند که متخصص در انجام این کار مهارت کافی را نداشته باشد و یا اینکه پیش از الکترولیز بیمار موارد لازم را رعایت نکرده باشد. بنابراین حتماً دقت کنید برای اصلاح ابرو پیوسته به صورت دائمی یک پزشک حاذق و مورد اعتماد را انتخاب کنید.

بند انداختن وسط ابرو

بند انداختن یکی از تکنیک‌های قدیمی برداشتن ابرو پیوسته دخترانه و همچنین اصلاح موهای اطراف ابرو است. بند زدن کاری شبیه به کَندن موها یا اپیلاسیون است، با این تفاوت که در این تکنیک از نخ برای کَندن موها استفاده می‌کنیم. برای بند زدن ابروها و اصلاح ابرو پیوسته باید به سالن مراجعه کنید. البته برخی از بانوان در بند انداختن صورت و ابرو خود موهای زائد صورت مهارت دارند و خودشان می‌توانند در منزل این کار را انجام دهند.

لیزر موهای زائد بین ابروها

لیزر تکنیک دیگری است که می‌توانید برای اصلاح ابرو پیوسته استفاده کنید. این روش شباهت زیادی به الکترولیز دارد. لیزر یک روش نیمه دائمی است، اما تاثیر آن چند برابر بیشتر از کَندن موها با موچین و اپیلاسیون است. در این روش پرتوهای قوی نور لیزر روی ناحیه مابین دو ابرو تابانده می‌شود و فولیکول‌های مو تضعیف می‌شوند.

پس از لیزر موهای زائد، بسته به تراکم و ضخامت موهای این ناحیه شاید تا چند ماه رشد موهای ابرو را تجربه نکنید. زمانی که موهای ابرو در این ناحیه مجدداً رشد کنند نازک‌تر خواهند بود و رشدشان نیز خیلی کُند است.

لیزر و اصلاح ابرو پیوسته به این روش باید توسط متخصص پوست یا زیبایی انجام بگیرد. معمولاً رفع موهای زائد در هر نقطه از پوست چند جلسه‌ای زمان می‌برد. لازم است فواصل انجام لیزر را رعایت کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود. معمولاً لیزر موهای زائد عوارض جدی ندارد و اگر توسط متخصص پوست انجام بگیرد، می‌توانید از بی‌خطر بودنش مطمئن باشید.

سوالات متداول درباره اصلاح ابروی پیوسته


آیا ابروی پیوسته ارثی است؟

بله. ابرو پیوسته ویژگی ژنتیکی است که فرزندان از والدین به ارث می‌برند.

الکترولیز از لیزر بهتر است؟

الکترولیزر و لیزر شباهت‌های زیادی دارند و هر دو برای اصلاح ابرو پیوسته کاربردی هستند. اما به نظر می‌رسد لیزر موهای زائد روشی مورد اعتمادتر باشد، چراکه معمولاً عوارض جانبی ندارد.

برای بند زدن از چه نخی استفاده کنیم؟

برای بند انداختن ابروها و رفع موهای زائد می‌توانید از نخ‌های خیاطی که در بازار عرضه می‌شوند استفاده کنید.

 

منبع

stylecraze