ساده ترین روش های برداشتن لاک ژلیش در خانه - بدون آسیب دیدن ناخن

توجه به زیبایی دستان به خصوص برای خانم ها در سال های اخیر اهمیت به سزایی پیدا کرده است؛ تا جایی که شمار زیادی از بانوان به مانیکور، کاشت ناخن و انواع لاک ژلیش علاقه پیدا کرده و از آن بهره می گیرند. لاک ژلیش یکی از روش های آراستن ناخن هاست با این تفاوت که هزینه کاشت را به افراد تحمیل نمی کند اما مراجعه متوالی به مراکز زیبایی و آرایشگاه ها برای برداشتن لاک ژلیش در خانه یکی از مشکلات افرادی است که از این روش بهره می گیرند.

در این مقاله قصد داریم تا روش های پاک کردن ژلیش ناخن در منزل را برای شما شرح دهیم، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

  • نحوه برداشتن لاک ژلیش
    • پاک کردن ژلیش ناخن با استون و پنبه
    • پاک کردن ژلیش ناخن با سوهان
  • ابزارهای مخصوص ریموو کردن لاک ژل
    • پد ریموو لاک ژل
    • ژل ریموور لاک ژلیش

برداشتن لاک ژلیش در خانه

نحوه برداشتن لاک ژلیش

همانطور که اشاره کردیم لاک ژلیش از علاقه مندی های بسیاری از بانوان است اما دردسرهای خاص خود را دارد. برداشتن لاک ژلیش یکی از این دردسرهاست.

بیشتر ما تصور می کنیم که برای پاک کردن لاک ژلیش تنها باید به آرایشگاه ها مراجعه کرده و از افراد متخصص کمک بگیریم. مسلما که این کار، بهترین راه برداشتن لاک ژلیش است اما روش هایی نیز وجود دارد که بتوان در منزل و بدون نیاز به افراد حرفه ای برای این کار اقدام کرد.

در ادامه نحوه پاک کردن ژلیش ناخن در خانه را برای شما شرح خواهیم داد.

پاک کردن ژلیش ناخن با استون و پنبه

برداشتن لاک ژلیش در خانه با استفاده از استون و پنبه، یکی از بهترین روش های موجود است؛ چراکه کمترین میزان آسیب را به ناخن ها وارد می کند. برای این روش به ابزار زیر نیاز پیدا خواهید کرد:

  • استون با درصد بالا ( ترجیحا استون 100%)
  • فویل
  • پنبه استریل

در ادامه این مطلب، روش استفاده از این محصولات را برای شما تشریح خواهیم کرد.

در ابتدا فویل را باز کرده و به قطعات متناسب تقسیم کنید. دقت کنید که اندازه قطعات باید به گونه ای باشد که بتواند دور بند اول تمامی انگشتان شما پیچیده شود. توصیه ما به شما این است که برای سهولت در فرآیند انجام کار، تعداد 10 عدد فویل را قبل از اقدام برای برداشتن لاک ژلیش در ابعاد مناسب تهیه نمایید. سپس لایه سطحی لاک ژل که تاپ کات می باشد را سوهان بکشید. در مرحله بعد مقدار مناسبی از پنبه را برداشته و به طور کامل به استون آغشته کنید. سپس پنبه را روی ناخن خود قرار دهید.

پاک کردن ژلیش ناخن با استون و پنبه

در آخرین مرحله باید یکی از فویل های بریده شده را برداشته و دور انگشت خود که پنبه را روی آن قرار داده اید، بپیچید.

برداشتن لاک ژلیش

این مراحل را روی تمامی انگشتان خود به کار بگیرید. پس از اینکه کار 10 انگشت خود را به پایان رساندید، مدتی صبر کنید تا استون روی لاک تاثیر بگذارد. تماس طولانی مدت استون با ناخن باعث پاک شدن لاک ژلیش از روی ناخن ها می شود.

در حین انتظار برای برداشتن لاک ژلیش خود می توانید یکی از فویل ها را باز کرده و ببینید که استون تا چه میزان در پاک کردن لاک ژلیش موثر عمل کرده است. بهتر است بدانید که مدت زمان انتظار برای برداشتن لاک ژلیش تا حد زیادی به درصد استون مصرفی و نحوه پیچیدن فویل دور انگشتان شما بستگی دارد. در صورتی که درصد استون مصرفی شما بالا باشد و فویل به نحوی بسته شود که اجازه ورود هوا و تبخیر سریع استون را ندهد، مدت زمان انتظار شما تا حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

پس از گذشت مدت زمان لازم می توانید فویل ها را از روی انگشتان خود باز کنید. برای برداشتن لاک ژلیش باقی مانده روی ناخن ها، مجددا یک تکه پنبه را به استون آغشته کرده و روی ناخن های خود بکشید یا از عقب زن لاک برای این کار استفاده کنید.

ریموو کردن لاک ژل

روش مذکور تنها یکی از راه های برداشتن لاک ژلیش در منزل می باشد که شما می توانید آن را در منزل انجام دهید.

بهتر است بدانید که انجام این روش نسبت به روش های دیگر، کمترین میزان آسیب را به ناخن های شما وارد می کند.

برداشتن غیر اصولی لاک ژلیش از روی ناخن ها می تواند صدمات جبران ناپذیری را برای شما ایجاد نماید.

در ادامه پنج نکته ای که در این روش باید رعایت نمایید را در غالب یک ویدئو به شما نمایش خواهیم داد.

پاک کردن ژلیش ناخن با سوهان

یکی دیگر از روش های برداشتن لاک ژلیش در خانه ، استفاده از سوهان ناخن است.

اگر شما هم برای ژلیش ناخن خود به سالن های زیبایی مراجعه کرده باشید، قطعا با سوهان های حرفه ای آرایشگران که برای برداشتن لاک ژلیش و مواد کاشت ناخن به کار می روند، مواجه شده اید. استفاده آرایشگران از این ابزار باعث می شود تا برخی از افراد به این فکر بیفتند که آن ها هم می توانند با استفاده از سوهان ناخن برای برداشتن لاک ژلیش خود اقدام نمایند.

شما می توانید با استفاده از یک سوهان ناخن مناسب و به آرامی برای پاک کردن لاک ژلیش از روی ناخن ها اقدام نمایید. دقت کنید که در این روش نباید خیلی محکم و با سرعت بالا از سوهان استفاده کنید؛ چراکه استفاده نادرست و بیش از حد از این ابزار آرایشی می تواند باعث آسیب رساندن به ناخن های شما شود.

برداشتن لاک ژلیش ناخن با سوهان

روش صحیح سوهان کشیدن ناخن

روش درست استفاده از سوهان ناخن برای برداشتن لاک ژلیش به این صورت است که سوهان کشیدن را از بخش خارجی ناخن ها آغاز کرده و به سمت وسط ناخن بروید. حتما به این نکته توجه کنید که ناخن ها را در یک جهت سوهان کنید؛ چراکه سوهان کشیدن نادرست می تواند باعث آسیب دیدن ناخن ها شود.

در این روش باید دقت نمایید که سطح ناخن را سوهان نکشید و تنها به سوهان کردن مواد ژلیش بسنده کنید. سوهان کردن سطح ناخن باعث نازک شدن و حساس شدن آن می شود که در این صورت باید تا زمان رشد مجدد ناخن تان صبر کنید تا ناخن شما از حالت شکنندگی خارج شود.

به همین جهت به شما توصیه می شود که تا جای ممکن از این روش استفاده نکنید. متخصصان مانیکور و ژلیش ناخن با توجه به مهارت و تجربه خود و با استفاده از ابزار مخصوص، می توانند برای برداشتن لاک ژلیش ناخن از سوهان استفاده نمایند و آسیبی به دستان شما وارد نکنند اما انجام این عمل توسط افراد غیرحرفه ای می تواند صدمات زیادی را به ناخن های شما وارد کند.

در پایان نیز می توانید برای بهبود شرایط ناخن های خود از ماسک تقویت ناخن استفاده کنید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله بهترین ماسک های خانگی برای تقویت ناخن مراجعه نمایید. 

روش صحیح سوهان کشیدن ناخن

ابزارهای مخصوص ریموو کردن لاک ژل

با گذشت زمان و افزایش علاقه مندان به لاک ژلیش ، ابزارهای متعددی برای برداشتن این نوع لاک از روی ناخن به بازار ارائه شده است. در ادامه برخی از ساده ترین این ابزارها که برای استفاده در منزل مناسب هستند را به شما معرفی می کنیم.

پد ریموو لاک ژل

یکی از ابزارهایی که در روزهای اخیر برای برداشتن لاک ژلیش در منزل به کار می رود، پدر ریموو لاک ژل است. برای پاک کردن لاک ژلیش با استفاده از این وسیله می توانید این پد که آغشته به محلول مخصوص است را روی ناخن های خود بکشید، سپس در حدود 15 دقیقه صبر کنید تا این محلول روی لاک شما اثر بگذارد. پس از گذشت این مدت می توانید با استفاده از ابزاری مانند عقب زن لاک که تصویر آن را در ادامه مشاهده می نمایید، مواد ژلیش را که نرم شده اند از روی ناخن های خود بردارید.

عقب زن لاک

حتما به این نکته توجه کنید که ناخن ها را در یک جهت سوهان کنید؛ چراکه سوهان کشیدن نادرست می تواند باعث آسیب دیدن ناخن ها شود.

ژل ریموور لاک ژلیش

یکی دیگر از ابزارهایی که برای برداشتن لاک ژلیش در خانه به کار می رود، ژل ریموور است.

در این روش شما باید این ژل مخصوص را درست مشابه با لاک معمولی روی سطح ناخن خود بزنید. سپس برای مدتی در حدود 15 دقیقه صبر کنید. پس از گذشت این مدت، شاهد خواهید بود که لاک ژل روی ناخن شما نرم شده است. در این شرایط می توانید از عقب زن ناخن استفاده کرده و لاک ژلیش را از روی ناخن های خود بردارید.

در صورتی که روی لاک ژلیش از تاپ شاین استفاده کرده اید، ابتدا تاپ شاین را با استفاده از بافر یا سوهان از روی لاک ژل پاک کرده و سپس مراحل بالا را انجام دهید.

سوالات متداول در رابطه با برداشتن لاک ژلیش در خانه

در ادمه برخی از رایج ترین سوالات شما در رابطه با پاک کردن لاک ژل را پاسخ خواهیم داد.

آیا می توان لاک ژل را در خانه پاک کرد؟

بله با استفاده از برخی روش ها که به طور کامل در این مقاله توضیح داده شده اند، می توانید برای برداشتن لاک ژلیش در خانه اقدام نمایید.

آیا پاک کردن لاک ژلیش در خانه باعث آسیب دیدن ناخن ها می شود؟

استفاده از روش های نادرست یا ابزارهای نامناسب می تواند باعث آسیب رسیدن به ناخن ها شود اما شما می توانید با کمک روش های مناسب برای پاک کردن لاک ژل از روی ناخن ها بدون هیچ خطری اقدام نمایید.

برای پاک کردن لاک ژل در خانه به چه ابزاری نیاز است؟

ابزار مورد نیاز برای پاک کردن لاک ژل با توجه به اینکه از چه روشی استفاده می کنید، متفاوت است. با مراجعه به متن مقاله می توانید با ابزار مورد نیاز برای هر روش به صورت جداگانه آشنا شوید.

 

کلام آخر

در این مقاله در رابطه با روش های برداشتن لاک ژلیش در خانه مطالبی را آموختیم. همانطور که در متن مقاله اشاره کردیم استفاده از برخی روش ها مانند سوهان کشیدن برای افراد مبتدی توصیه نمی شود، چراکه می تواند باعث وارد شدن آسیب های جدی به ناخن ها شود در صورتی که برخی روش ها مانند استفاده از استون و فویل می تواند برای تمامی افراد از مبتدی تا حرفه ای موثر باشد.

همچنین دو مورد از ابزارهای جدیدی که برای برداشتن لاک ژلیش به کار می روند را نیز همراه با روش استفاده از آن ها به شما معرفی کردیم.

در پایان امیدواریم مطالب موجود در این مقاله برای شما مفید واقع شده باشند و از شما درخواست می کنیم تا در صورتی که روش های دیگری را برای پاک کردن لاک ژلیش می شناسید، از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما و سایر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

منابع

businessinsider