ریموور رنگ مو چیست و چطور باید از آن استفاده کرد؟

حتما برای شما هم بارها پیش آمده که موهای خود را رنگ کرده اید، اما از نتیجه آن راضی نبوده اید. در بسیاری از این موارد می توان رنگ موی خود را به کمک روش هایی مثل دکلره و… پاک کرد و رنگ جدید گذاشت، اما وقتی موهایتان را به رنگ هایی مانند رنگ شرابی، ماهاگونی (از طیف های قرمز) یا مشکی پرکلاغی درمی ‌آورید، یا حتی به کمک حنا آن را رنگ می کنید، پاک کردن آن بسیار سخت می شود. در چنین مواقعی محصول جدیدی به نام ریموور رنگ مو راهگشا خواهد بود. ریموور رنگ مو برای پاک کردن رنگ هایی مثل مشکی پر کلاغی از بافت مو استفاده می شود. حال اگر می خواهید با انواع ریموور رنگ مو و نحوه استفاده از آن برای از بین بردن رنگ مو آشنا شوید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ریموور رنگ مو چیست؟

ریموور رنگ مو همان طور که از نامش بر می آید، یک نوع پاک کننده یا حذف کننده رنگ مو است. اگر برای یک بار هم که شده موهای خود را رنگ کرده باشید، بی شک می دانید که برخی از رنگ ها به شدت در پولک های مو نفوذ می کنند. این رنگ ها شامل رنگ های شرابی، قرمز و مشکی پرکلاغی است که به آن ها رنگ های لجباز و بد قلق هم می گویند؛ چرا که این رنگ ها ماندگاری بالایی دارند و به سختی از مو پاک می شوند. برای این گونه رنگ موها، پودر دکلره به هیچ عنوان نمی تواند، نقش بی رنگ کننده مو را داشته باشد. در چنین شرایطی ریموور رنگ مو به راحتی این رنگ های سرسخت را از مو خارج کرده و تمام رنگ مو را از بین می برد. ریموور رنگ مو برخلاف دکلره فقط رنگ مصنوعی را از مو خارج می کند و رنگدانه های طبیعی را تحت تأثیر قرار نمی دهد.

ریموور رنگ مو چیست

کاربرد ریموور رنگ مو چیست؟

حال که دانستید، ریموور رنگ مو چیست، بی شک این سوال در ذهنتان مطرح می شود که در چه مواردی می توان از آن استفاده کرد. در قسمت زیر شرایطی که می توانید در آن از انواع ریموور رنگ مو استفاده کنید، توضیح داده شده است.

  • زمانی که شما از حنا روی موهایتان استفاده کرده اید، چه به خاطر رنگ آن و چه به خاطر خواص فراوانی که دارد، نظیر جلوگیری از سفید شدن مو، رشد سریع مو و… در چنین مواقعی ریموور رنگ مو به شما کمک می کند تا قرمزی ناشی از حنا را از روی موهایتان از بین ببرید.
  • زمانی که موهایتان را به رنگ مشکی پرکلاغی، قرمز یا شرابی در آورده اید و از رنگ آن راضی نیستید یا بعد از مدتی از آن خسته شده اید و نمی خواهید، منتظر بمانید تا موهایتان بلند شود. در این شرایط می توانید از ریموور رنگ مو برای پاک کردن رنگ موهای قبلی خود استفاده کنید.

کاربرد ریموور رنگ مو

از ریموور رنگ مو برای پاک کردن رنگ مو‌های مشکی، قرمز، شرابی و رنگ ‌های گیاهی مانند حنا استفاده می ‌شود.

انواع ریموور مو

ریموور یا پاک کننده رنگ مو دارای انواع مختلفی است که ما در ادامه به معرفی هر یک به صورت مجزا می پردازیم. شما می توانید، یکی از انواع ریموور رنگ مو را با توجه به جنس مو و تناژ رنگ مویتان، انتخاب و استفاده کنید. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات درباره بهترین روش پاک کردن رنگ مو از پوست و ناخن به مقاله دیگر ما مراجعه کنید.

ریموور پودری

ریموور پودری یکی از انواع ریموور رنگ مو بوده و درست مانند پودر دکلره است. برای استفاده از این ریموور باید آن را با اکسیدان ترکیب کنید و به مدت ۳۰ دقیقه روی موهایتان بگذارید و سپس بشویید. توجه داشته باشید که برخی از کمپانی های تولید کننده ریموورهای پودری به همراه آن ها مایع مخصوصی هم می گذارند که با وجود آن دیگر احتیاجی به مخلوط کردن ریموور با اکسیدان نیست.

طرز استفاده از ریموور مو پودری

طرز استفاده از ریموورهای پودری بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که تغییر در مقدار اکسیدان یا زمان مکث می تواند، ما را از رسیدن به پایه دلخواه خود دور نماید. در ادامه ما طرز استفاده صحیح از ریموور پودری را برای رسیدن به پایه مو دلخواه توضیح داده ایم.

  • اگر قصد دارید به کمک ریموور، رنگ موهایتان را به پایه دو برسانید، فقط به ۵۰ گرم پودر ریموور و 120 میلی لیتر آب داغ احتیاج دارید که باید با هم مخلوط کنید و روی موهایتان بمالید. سپس مدتی در حدود 1 الی 1:30 ساعت صبر کنید و موهای خود را شستشو دهید.
  • برای رسیدن به پایه 3 مو باید ۵۰ گرم پودر ریموور رنگ مو را با 150 میلی لیتر اکسیدان 0.5 یا 3 درصد مخلوط کنید و آن را به مدت 45 دقیقه الی 1 ساعت روی موهایتان قرار دهید و سپس موها را بشویید.
  • برای این که موهای خود را به پایه ۴ برسانید، به ۵۰ گرم پودر ریموور رنگ مو و ۱۵۰ میلی لیتر اکسیدان 1 یا 6 درصد احتیاج دارید که با هم مخلوط کنید. سپس به مدت 45 دقیقه الی 1 ساعت آن را روی موهای خود بگذارید و پس از آن موها را شستشو دهید.
  • اگر ۵۰ گرم پودر ریموور رنگ مو را با 150 میلی لیتر اکسیدان 2 یا 9 درصد مخلوط کنید و آن را به مدت 45 دقیقه الی 1 ساعت روی موهای خود بگذارید و پس از گذشت این زمان موهای خود را شستشو دهید، خیلی راحت توانسته اید، موهایتان را به پایه 5 برسانید.

طرز استفاده از ریموور

ریموور مایع

یکی دیگر از انواع ریموور رنگ مو، ریموور مایع است که معمولا با نام ریموور رنگ موی مشکی در میان مردم شناخته شده است. این نوع ریموور در دو ظرف ارائه می شود و همراه با این دو ظرف ممکن است یک عدد شامپوی قلیایی نیز برای شستشوی موها وجود داشته باشد. معمولا ریموورهای مایع در مقایسه با ریموورهای پودری بهتر، راحت تر و کم ضررتر هستند.

روش استفاده از ریموور مایع

در اولین قدم و پیش از هر کاری باید موهای خود را با استفاده از شامپوی قلیایی، شستشو دهید. این کار برای باز شدن پولک های مو انجام می شود. چیزی در حدود پنج دقیقه شامپو را روی موهایتان ماساژ دهید. پس از آن به موهایتان فرصت کافی دهید، تا در معرض هوای آزاد خشک شود. البته می توانید، برای سریع خشک شدن موهایتان از سشوار هم استفاده کنید، اما توصیه ما این است که اجازه دهید تا موها در هوای آزاد خشک شده تا فشاری به آن ها وارد نشود.

پس از این که موهایتان به طور کامل خشک شد، لازم است تا موها را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. حالا وقت شروع کار است. باید دو ظرف خود را آماده کنید و از مواد ریموور به اندازه مساوی در هر کدام از ظرف ها بریزید. پس از آن مواد داخل هرکدام از ظرف ها را مخلوط کنید.

حالا قلمو را به دست بگیرید و ریموور رنگ مو را از فاصله سه سانتی متری ریشه مو به موهایتان بمالید. حدود ۲۰ دقیقه الی نیم ساعت صبر کنید و ریموور را به ریشه موهایتان هم بزنید. وقتی همه قسمت های موهایتان به ریموور آغشته شد، کلاه رنگ مو را روی سرتان قرار دهید و زمانی که متوجه بی رنگ شدن رنگ موهایتان شدید، وقت آن است تا موهایتان را با آب گرم شستشو دهید. البته توجه داشته باشید، مدت زمان لازم برای منتظر شدن جهت پاک شدن رنگ مو روی برشور جعبه هر محصول نوشته شده است. توصیه ما به شما این است که قبل از استفاده از ریموور رنگ مو بروشور آن به صورت کامل مطالعه کنید، زیرا ممکن است، این مدت زمان برای هر برند متغیر باشد.

پاک کردن رنگ مو

همواره توجه داشته باشید که زمانی می توانید، از ریموور رنگ مو استفاده کنید که دو هفته از زمان رنگ موی اولیه تان گذشته باشد.

نکات مهم برای ریموو رنگ مو

برای این که در پاک کردن رنگ موهایتان بهترین نتيجه را بگیرید، لازم است یک سری نكات مهم را هم بدانید. ما این نکات کاربردی را در ادامه مطلب برایتان گردآوری کرده ایم.

  • بهتر است قبل از استفاده از ريموورها، موهای خود را با شامپوهای قليايی به مدت 5 دقيقه خوب بشویید و پس از این که موهایتان خشك شد از ريموور استفاده كنيد.
  • در استفاده از انواع ریموور رنگ مو ابتدا باید ساقه مو را به مواد ريموور آغشته كنيد و پس از گذشت 20 الي 30 دقيقه می توانید، ريموور را به ريشه موهایتان هم بزنید.
  • پس از این که رنگ موهایتان را ريموو کردید، فقط موها را آبکشی کنید و به هیچ عنوان از شامپوهاي نرم كننده مو استفاده نكنيد.
  • در استفاده از ریموورهای پودری بهتر است قبل از اضافه كردن اكسيدان، 25 گرم از پودر ريموور را با 5 ميلی لیتر روغن آرگان تركيب كنيد. استفاده از روغن آرگان در تركيب ريموور، از خشكی موها جلوگيری می كند.
  • حواستان باشد، که پس از ريموور رنگ های مشكی، شرابی و قرمز ممکن است، رنگ موها به تناژ نارنجی قرمز يا نارنجی زرد تغییر پیدا کند. برای خلاصی از اين رنگ ها تنها کافی است از رنگ های تناژ دودی استفاده كنيد.
  • همیشه سعی کنید از ریموورهایی استفاده کنید که از مارک‌ های معتبر و قابل اطمینان هستند، به این ترتیب موهایتان در حین ریموو کردن رنگ آسیب کمتری می بیند.
  • توجه داشته باشید برای پاک کردن رنگ مو باید دو هفته از زمان رنگ کردن موهایتان گذشته باشد.
  • رنگ موی بعدی را زمانی می توانید روی موهایتان اعمال کنید که حداقل ۳ روز از پاک کردن رنگ موهای قبلی شما به کمک ریموور رنگ مو گذشته باشد. چنانچه بلافاصله بعد از ریموو، موهایتان را رنگ کنید، موهایتان را در معرض انواع آسیب ها نظیر خشکی و شکنندگی مو قرار داده اید.
  • پس از استفاده از هر کدام از ریموورهای رنگ مو بهتر است برای تقویت مو از انواع ماسک مو یا روغن های تقویتی مانند روغن نارگیل، روغن زیتون و… استفاده کنید.
  • همواره توجه داشته باشید که هرگز نمی توانید از ريموورها برای موهای طلائی استفاده كنيد.
  • در ریموو کردن رنگ مو حتما موهایتان را تقسیم بندی کنید و تنها قسمت هایی را آغشته به ریموور رنگ مو کنید که رنگ نامطلوب دارند.
  • توجه داشته باشید که هرگز نباید قسمت هایی از مو که رنگ نشده است را ریموور بزنید.
  • حتی اگر ریشه های موهایتان هم رنگ نامطلوب داشت، اول از همه باید ریموور رنگ مو را با فاصله 3 سانتی متر از ریشه مو به بعد بزنید و بعد از گذشت نیم ساعت به سراغ ریشه ها بروید. سپس می توانید پس از گذشت 30 دقیقه، موهایتان را بشویید.

از بین بردن رنگ موهای قبلی

نحوه ساخت ریموور مو در خانه

علاوه بر روش هایی که در قسمت فوق برای ریموو رنگ مو گفته شد، شما می توانید با لوازمی که در خانه دارید هم ریموور خانگی درست کنید. روش های خانگی ریموو مو مطمئنا بدون هیچ گونه عارضه ای هستند. ما در ادامه به موثرترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

مایع ظرف شویی

اولین ماده ای که می خواهیم آن را به عنوان یک بی رنگ کننده موی سر معرفی کنیم، مایع ظرف شویی است. برای ریموو رنگ موی خود به کمک مایع ظرف شویی تنها کافی است، چند قطره از آن را با شامپوی خود مخلوط نموده و موهایتان را با آن بشویید. البته توجه داشته باشید که نباید این شامپو با ریشه موهایتان تماس پیدا کند. برای این که مایع ظرف شویی موهایتان را زبر و خشن نکند، توصیه می شود در این روش از برندهای متفرقه استفاده نکنید و در میزان استفاده از آن هم زیاده روی ننمایید. زمانی که از مایع ظرف شویی به عنوان ریموور رنگ مو استفاده می کنید، فقط باید 5 قطره از آن را با یک چهارم لیتر شامپو مخلوط کنید. پیشنهاد می ‌کنیم پس از هربار انجام این تکنیک، از یک نرم کننده عمیق استفاده کنید تا سطح موهایتان کمی مرطوب شده و در اثر تماس با مایع ظرف شویی خشک و شکننده نشود.

از بین بردن رنگ مو با نوشابه

یکی دیگر از ریموورهای خانگی رنگ مو، نوشابه است که می توانید از آن برای از بین بردن رنگ موهای خود کمک بگیرید. از آن جایی که نوشابه در ترکیبات خود دارای اسید سیتریک است، به خوبی می تواند، رنگ مو را تا حد مطلوبی روشن ‌تر کند. اگر می خواهید با نوشابه رنگ موهای خود را از بین ببرید، بهتر است از نوشابه‌ های گازدار استفاده کنید. این نوع نوشابه ‌ها یک پاک کننده عالی هستند که روی رنگ تیره موها نیز تاثیر مثبت می ‌گذارند. برای این کار تنها کافی است، مقداری نوشابه را روی موهای خود بریزید و به مدت چند دقیقه آن را ماساژ دهید و سپس به خوبی موهای خود را بشویید. پس از استفاده از نوشابه حتما استحمام کنید تا اثرات نوشابه روی موها باقی نماند، هر چند که استفاده از نوشابه مضرات چندانی برای موهایتان به همراه ندارد.

سرکه سفید

سرکه سفید دیگر ماده ای است که می توان آن را به عنوان یک پاک کننده رنگ مو معرفی کرد. بیشتر رنگ‌ هایی که برای رنگ کردن موی سر استفاده می ‌شوند، از مواد قلیایی تشکیل شده و ماده اسیدی در خود ندارند. به همین جهت سرکه سفید که خاصیت اسیدی دارد به خوبی می تواند به پاک شدن رنگ‌ ها کمک کند. برای دستیابی به بهترین نتیجه، حتما باید از سرکه سفید خالص استفاده کنید. به منظور استفاده از سرکه سفید به عنوان یک ریموور رنگ مو عالی و تاثیرگذار تنها کافی است، مقدار مساوی سرکه سفید و آب گرم را با هم مخلوط کنید. سپس موهای خود را کاملا به این ماده آغشته کنید و اجازه دهید تا در حدود ۱۵ الی ۲۰ روی موهایتان باقی بماند و کاملا در موها نفوذ کند. پس از گذشت این زمان موهایتان را با استفاده از شامپو شسته و کاملا پاک کنید.

از بین بردن رنگ مو

استفاده از ریموورهای خانگی بهترین روش برای پاک کردن رنگ مو است؛ چرا که کمترین آسیب را به موها وارد می کند.

جوش شیرین

یکی دیگر از موادی که برای پاک کردن رنگ موهایتان می توانید از آن استفاده کنید، جوش شیرین است. جوش شیرین یک ماده پاک کننده طبیعی بسیار قدرتمند است و بی شک می دانید که توانایی فوق العاده ای در تمیز کردن بسیاری از سطوح دارد. حال اگر می خواهید از آن به عنوان یک ریموور رنگ مو استفاده کنید، تنها کافی است آن را با مقداری شامپوی ضد شوره مخلوط کنید. این محلول فوق العاده به دلیل مواد فعالی که در ترکیب خود دارد به طرز شگفت آوری می تواند، رنگ موهای لجباز و سرسخت مانند رنگ حنا را از روی موهای شما پاک کند. زمانی که شامپوی ضد شوره و جوش شیرین را با هم مخلوط کردید، آن را روی موهای سر خود بمالید. حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا مواد روی موهایتان باقی بمانند تا بتوانند تاثیر خود را بگذارند. پس از گذشت این مدت زمان، موهای خود را ماساژ داده و با آب شست و شو دهید. پس از شست و شو قطعا از مشاهده نتیجه شگفت زده خواهید شد.

پودر لباسشویی

آخرین ماده ای که در این مطلب قصد داریم به عنوان یک ریموور خانگی معرفی کنیم، پودر لباسشویی است. پودر لباسشویی این قدرت را دارد تا مویی که به رنگ مشکی پر کلاغی در آمده است را پاک کند. فقط حواستان باشد، هیچ گاه نباید از پودر لباسشویی که حاوی مواد سفید کننده است، استفاده کنید. برای استفاده از پودر لباسشویی به عنوان ریموور رنگ مو باید ابتدا مو‌های خود را خیس کنید و یک قاشق غذاخوری پودر ماشین لباسشویی ساده را با مقداری شامپو مخلوط کنید. سپس آن را روی موهایتان بریزید و کمی ماساژ داده و به مدت چند دقیقه به آن فرصت دهید تا روی موهایتان باقی بماند. در نهایت موهایتان را با آب و شامپو شستشو دهید. توجه داشته باشید، نتیجه این کار بلافاصله بعد از شست و شو مشهود نیست و نتیجه ایده آل شما بعد از دو یا سه روز مشخص می‌ شود. جالب است بدانید، اگر از این روش 5 مرتبه استفاده کنید، رنگ موهایتان به رنگ بلوند تغییر پیدا می ‌کند.

در آخر به شما پیشنهاد می کنیم، در صورتی که تمایل دارید تا قرمزی موهای خود را بگیرید، حتما ویدئوی زیر را تماشا کنید.

سوالات متداول در خصوص ریموور رنگ مو

پایان بخش این مطلب پاسخگویی به سه مورد از رایج ترین سوالات پیرامون ریموو کردن رنگ مو خواهد بود.

آیا از بین بردن رنگ مو مشکی پر کلاغی امکان پذیر است؟

بله، با این که رنگ مشکی پر کلاغی دارای توناژ مشکی و آبی است و جزو رنگ های سر سخت به حساب می آید، اما خیلی راحت و به کمک ریموور رنگ مو می توانید آن را از موهایتان خارج کنید. ما در این مطلب نحوه استفاده از ریموور مو را شرح داده ایم.

چگونه بعد از ریموو رنگ موی مشکی مجددا رنگ بگذاریم ؟

پیش از هر کاری باید مطمئن شوید که ریموور به خوبی از موها خارج شده است. بنابراین باید موهایتان را با شامپو شستشو دهید. حال با توجه به پایه ای که مو رنگ باز کرده است، موها را رنگ کنید. برای آن که به رنگ مد نظر خود برسید، بهتر است از یک رنگ با شماره بالاتر استفاده کنید زیرا احتمال اینکه رنگ تیره شود وجود دارد.

عوارض ریموور مو چیست؟

از آن جایی که برای ساخت ریموورها از موادی شبیه به رنگ مو استفاده شده است، بنابراین مانند رنگ مو عوارضی را برای موها به همراه دارد. خشک شدن مو، شکننده شدن مو، نازک شدن تارهای مو، حساس شدن مو و کاهش رشد و ضعیف شدن ساقه مو از جمله عوارضی است که در اثر استفاده از ریموورهای رنگ مو برای شما پیش می آید.

 

کلام آخر

در این بخش از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر، ریموو کردن رنگ مو به صورت مرحله به مرحله چه به کمک روش های شیمیایی و چه به کمک روش های خانگی توضیح داده شد. حالا می توانید با توجه به این نکات اقدام به ریموو کردن رنگ مویتان کنید و با خلاصی از شر رنگ موهای سر سختی چون قرمز و مشکی پر کلاغی، موهایتان را به رنگ دلخواهتان در آورید. در پایان تقاضامندیم، چنانچه هر گونه سوال یا ابهامی در خصوص استفاده از هر نوع ریموور رنگ مو دارید، از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.

منابع

byrdie