شیوه درست آرایش لب + نکاتی که آرایش شما را خراب می کند

آرایش لب ، یکی از بخش‌های مهم میکاپ بانوان چه برای آرایش روزانه و چه برای حضور در مهمانی‌ها بشمار می‌رود. همه بانوان باید شیوه درست آرایش لب را بیاموزند. بهتر است یاد بگیریم که نسبت به فرم چهره، چگونه لب‌های خود را آرایش کنیم تا میکاپ زیباتری داشته باشیم. اما چگونه رژ لب بزنیم و آموزش آرایش لب با مداد به چه صورت است؟

در این مقاله قصد داریم شیوه درست آرایش کردن لب را از طریقه رژ لب زدن حرفه ای تا آموزش خط لب زدن به شما یاد دهیم.

شیوه درست آرایش لب

آیا میدانید متناسب با هر فرم لب، روش‌های متفاوتی برای رژ لب زدن زیبا وجود دارد؟ پس اولین کار برای آموزش میکاپ لب این است که فرم لب‌های خود را تشخیص دهید و سپس آرایش لب مناسب با لب های خود را بیاموزید.

شیوه درست میکاپ لب

آموزش رژ لب زدن حرفه ای

اموزش رژلب زدن به صورت صحیح به خصوص برای بانوانی که لب‌های کوچک یا باریک دارند، می‌تواند یک فرصت عالی باشد. با این‌ اموزش ارایش رژ لب می‌توانند میکاپ متفاوتی داشته باشند تا چهره‌شان جذابتر دیده شود. شاید شما هم دوست داشته باشید لب‌های باریک خود را با آرایش، گوشتی و پرتر نشان دهید. بسیاری از بانوان نمی‌دانند که چگونه می‌شود تنها با یادگیری طرز رژ زدن، حالت لب و حتی چهره را تغییر داد. زیباتر دیده شدن لب‌ها پس از رژ زدن تنها یک ادعا نیست و شما می‌توانید فقط با یادگیری روش صحیح رژ لب زدن ، یک میکاپ کامل و زیبا داشته باشید.

برجسته کردن لب با ارایش ، روشی متداول در آرایش افرادی است که لب‌های کوچک و باریک دارند. زیبایی لب‌های قلوه‌ای قابل قیاس با دیگر انواع مدل لب نیست. اگر درست لب‌ها را آرایش کنیم، ما هم می‌توانیم لب‌هایی جذابتر داشته باشیم.

خوشبختانه بدون اینکه به سراغ جراحی پلاستیک و تزریق بروید، می‌توانید با استفاده از چند وسیله آرایشی و ابزار درست ارایش لب ، لب‌های کوچک و باریک خود را برجسته کنید. برای این کار، تنها باید یک رنگ رژ مناسب لب‌هایتان و یک مداد لب هم رنگ با رژ لب خود تهیه کنید و نحوه رژ لب زدن را بیاموزید. در ادامه بیشتر درباره آموزش کشیدن خط لب برای لبهای باریک و همچنین گوشتی می خوانید.

مدل رژ لب زدن

در نگاه اول مدل رژ زدن به لب برای تمام بانوان به یک صورت است، اما دقت کنید که باید با توجه به اندازه و شکل لب‌ها و فرم چهره، آن‌ها را آرایش کنید. زیرا ممکن است با آرایش نادرست و صرفا کشیدن رژ لب ساده، لبهای شما زیبایی اولیه خود را نیز از دست بدهند یا آرایش لبتان انقدر اشتباه داشته باشد که سنتان را بیشتر نشان دهد. بنابراین مدل و طرز کشیدن رژ لب دخترانه را مطابق با فرم لب و چهره خود انتخاب نمایید.

آموزش خط لب کشیدن

خط لب کشیدن حرفه ای یکی از مراحل اصلی آرایش لب بشمار می‌رود. شما می‌توانید با آموختن روش صحیح خط لب کشیدن، لب‌های خود را زیباتر کنید، نواقص لب‌ها را پنهان کرده و به لب ها حجم دهید. حتی در صورتی که لب های درشتی دارید، می توانید با یادگیری آموزش خط لب گوشتی در آن تعادل ایجاد کرده و آن را متناسبتر کنید.

نحوه خط لب کشیدن

چگونه خط لب بزنیم ؟

در این بخش، طی پنج مرحله به شما یاد می‌دهیم که چگونه و در کمترین زمان به درستی خط لب بکشید و آرایش لب ها را کامل کنید. این آموزش زدن خط لب را از دست ندهید؛ چرا که خط لب با رژلب جلوه بی نظیری ایجاد می کند.

  • برای کشیدن خط لب بالای لب، یک علامت ضربدر وسط بخش قلبی لب بالایی ترسیم نمایید.
  • روی لب پایینی یک خط ترسیم کنید، این خط دقیقا وسط لب پایین باشد.
  • دو نقطه در طرفین لب بالا بکشید و وسط ضربدر بالا را نیز یک علامت بزنید.
  • نقطه‌ها را به خط لب متصل کنید و گوشه‌های لب پایینی را نیز با خط لب به خط وسطی که قبلا کشیدید، برسانید.
  • از رژ لب مناسب رنگ پوست‌تان استفاده کنید.

چگونه خط لب بزنیم

با دانستن طرز رژ لب زدن صحیح می توانید، لب هایی زیبا و جذاب داشته باشید.

آموزش رژ لب زدن

این موارد در آرایش لب قوانینی همیشگی هستند و اگر یک آرایش لب استاندارد می‌خواهید باید آن‌ها را رعایت کنید:

  • لب‌ها را لایه برداری کنید.
  • همیشه لب را مرطوب کنید.
  • از جویدن لب و کندن پوست لب خودداری کنید.
  • از بالم لب استفاده کنید و چند دقیقه برای جذب آن زمان بگذارید.
  • پرایمر لب بزنید تا ترک‌های لب مخفی شوند.
  • خط لب را مطابق با شکل و اندازه لب‌ها بکشید و در یک شکل بودن دو سوی لب دقت کافی را بخرج دهید.
  • برای آرایش با رژ لب آن را تنها تا روی خط لب بکشید.
  • خط لب و رژ لب را همیشه فید کنید تا رژ لب مصنوعی و زشت بنظر نرسد.

آموزش آرایش لب حرفه ای

اگر دوست دارید پس از آموزش ارایش لب ، سایه‌ای ملایم در لب ها ایجاد کنید و لب‌های خود را سرحال و جوان نشان دهید، مراحل زیر را انجام دهید:

  • لب‌ها را مرطوب کنید، برای این کار می‌توانید از وازلین و بالم لب استفاده کنید.
  • خط لب را از طرفین و به سمت داخل لب پر کنید.
  • طرز رژلب زدن دخترانه به این صورت است که باید رژ لب را دقیقا تا جایی که خط لب کشیدید، بزنید اما مرکز لب را کمی خالی بگذارید.
  • لب‌ها را به روی هم فشار دهید تا رژ به خوبی پخش شود، سپس مشاهده می کنید که در رنگ لب در مرکز لب‌ها کم رنگ‌تر و در بخش‌های کناری، تیره‌تر به نظر می‌رسد و البته خطایی ایجاد می‌کند که باعث حجیم دیده شدن لب می‌شود.

بزرگ کردن لب با آرایش

بزرگ کردن لب با استفاده از آرایش می‌تواند شما را از انجام تزریق ژل رها کند. کافیست تکنیک‌های مربوط به بزرگ کردن لب را بیاموزید تا به باریکی و کوچکی لب‌های خود پایان دهید.

آرایش لب های کوچک

روش آرایش لب برای لب های کوچک و بزرگ متفاوت است. در ادامه آموزش زدن رژ لب زیبا روی لب های کوچک را می خوانید.

  • لب‌ها را لایه برداری کنید: برای اینکه لب‌ها بهترین حالت را داشته باشند، ابتدا باید سلول‌های مرده را از روی پوست لب پاک کنید. اینکار سبب افزایش جریان خون در لب شده و رنگ بهتری به لب ها می‌دهد.
  • بالم استفاده کنید: استفاده از بالم لب هیچ ارتباطی به کوچک و بزرگ بودن لب‌ها ندارد. با استفاده از بالم لب، رطوبت کافی لب‌ها را تامین کنید تا حتی بدون رژ هم برجسته و پرتر بنظر برسند. حتما 5 دقیقه به بالم زمان دهید تا روی پوست لب اثر بگذارد.

روش رژ لب زدن صحیح

ابتدا پرایمر بزنید: پس از اینکه لایه برداری لب را انجام دادید و بالم هم استفاده کردید. حالا نوبت آن رسیده که ماندگاری رژ لب را افزایش دهد. پرایمر بعنوان یک زیرساز عمل می‌کند و با ایجاد یک لایه یکنواخت روی پوست لب سبب می‌شود رژ لب بیشتر روی لب‌ها باقی بماند. شما می‌توانید از پودر جاذب چربی هم استفاده کنید تا خط لب کشیدن راحتتر شود.

در این روش زدن رژ لب ، بعد از مصرف پرایمر و پیش از اینکه رژ لب بزنید، از خط لب استفاده کنید. اگر لب‌های شما کوچک است، حتما از خط لبی استفاده کنید که باعث کوچکتر بنظر رسیدن لب نشود و از طرفی سنتان را نیز افزایش ندهد. در واقع خط لب بیش از رژ لب در آرایش لب کوچک و باریک اهمیت دارد. حتما خط لب شما باید نرم و روان باشد. خط لب کشیدن را از گوشه‌های بیرونی شروع کنید و آن را صاف به بخش بالایی لب برسانید. ولی چگونه درست رژ لب بزنیم تا لب زیباتری داشته باشیم؟

روش صحیح رژ زدن ممکن است در ظاهر به همان منوال همیشگی باشد اما آموزش زدن رژ لب برای لبهای کوچک بسیار متفاوت است. توصیه ما به شما این است که حتما پس از کشیدن رژ روی لب آن را با خط لب تلفیق کنید. اگر رژ لب شما تنها یک تا دو درجه روشن‌تر از خط لب باشد، می‌تواند سایه‌های متعادل ایجاد کند و اطراف لب‌ بالا و پایین را حجیم‌تر نشان دهد.

روش رژلب زدن

خط لب کشیدن حرفه ای

خط لب کشیدن بعنوان زیرساز آرایش قبل از رژ لب شناخته می‌شود. شما می‌توانید با کشیدن یک خط لب فرضی و درست بر روی خطوط لب طبیعی خود، نظم خاصی به آرایش لب ساده تان بدهید. خط لب کشیدن برای بیشتر بانوان امری غیرضروری تصور می‌شود اما اینکار آنقدرها هم که فکر می‌کنید راحت نیست.

ممکن است شما تابحال از خط لب استفاده نکرده باشید و تنها با یک اشتباه در خط لب کشیدن میکاپ خود را از حالت نرمال و طبیعی به یک میکاپ مصنوعی و ناخوشایند تغییر دهید. همانطور که قبلا گفتیم، برای خط لب کشیدن ابتدا باید لب خود را مرطوب کنید. با مداد لبی که مقداری از رژ لب شما تیره تر است، دو منحنی روی بخش بالایی لب ایجاد کنید.

دقت کنید منحنی‌ها دقیقا با انحنای بخش قلبی شکل لب‌هایتان تقارن داشته باشند. باید بدانید که خط لب کشیدن، بالاتر از مرز لب‌ها تنها سبب مصنوعی و زشت شدن آرایش لب خواهد شد. در دو سمت لب بالایی دو خط فرضی دیگر بکشید و لب را به سه بخش تقسیم کنید.

در مرحله بعد دقیقا روی خط لب طبیعی خود، مداد را بکشید و اینکار را برای لب پایین نیز تکرار کنید. سپس مداد را به داخل حرکت دهید و بخش بیشتری از لب را با مداد لب پر کنید. در مرحله بعد با استفاده از رژ لب یک درجه تیره‌تر روی لب‌ها را کاملا کاور کنید. این تکنیک علاوه‌بر زیبایی لب‌ها، سبب طبیعی شدن میکاپ شما خواهد شد.

در صورتی که پوست شما گندمی است، برای رژ لب خود از رنگ های مرجانی، نارنجی یا هلویی استفاده کنید.

انواع ارایش لب

همانطور که گفتیم هر نوع لب آرایش مخصوص خود را دارد. پس باید بیاموزیم که آرایش مدل لب ما چگونه است. این نکات بخصوص برای کسانی که قصد افزایش مهارت در آرایشگری را دارند نیز مفید خواهد بود.

آرایش لب نازک

برای ارایش لب‌ های باریک باید به نکات زیر دقت کرد:

  • ابتدا لب را مرطوب نمایید، ترجیحا بهتر است از اسکراب و لایه‌بردار لب استفاده کنید.
  • با اسکراب یا مقداری شکر لب را ماساژ دهید تا جریان خون در لب افزایش یابد.
  • می‌توانید از حجم دهنده لب استفاده کنید اما چندان توصیه نمی‌شود.
  • از رژ لب تیره استفاده نکنید.
  • خط لب شما نباید خیلی تیره باشد.
  • اغلب لب‌های باریک ترک دارند بنابراین حتما باید مرطوب و زیرسازی شوند.
  • هرچه رنگ خط لب و رژ لب به یکدیگر نزدیک‌تر باشد، آرایش لب باریک زیباتر میشود و از نازکی لب می‌کاهد.

رژ زدن

آرایش لب قلوه ای

در این بخش به آموزش زدن رژ لب قلوه ای و روش زدن رژ لب دهان بزرگ می پردازیم.

  • خط لب را کمی بیرون از حد لب بکشید، اینکار را بیش از حد انجام ندهید که آرایش لب خراب شود.
  • خط لب را به دیگر نقاط لب نیز بزنید و کاوری یکدست ایجاد کنید.
  • رژ لب هم رنگ خط لب را روی این کاور از خط لب بزنید.
  • برای قلوه‌ای شدن لب از سایه پودری استفاده کنید.
  • کمی سایه براق در مرکز لب بالا و پایین بزنید و آن را محو کنید.
  • از برق لب استفاده کنید تا خطای دید ایجاد کنید و بخش سایه خورده را برجسته‌تر و قلوه‌ای نشان دهد.

رژلب برای پوست گندمی

انتخاب رنگ و مدل کشیدن رژ لب بسیار سخت است بخصوص زمانی که پوست فرد گندمی باشد. اگر رنگ پوستتان گندمی است از رژ لب‌های نارنجی، مرجانی و هلویی استفاده کنید. با استفاده از این رنگ رژ لب ها شما جوان‌تر بنظر می‌رسید، لب‌هایتان قلوه‌ای می‌شود و درضمن آرایشتان طبیعی و درعین حال زیباتر بنظر می‌رسد. البته‌ رنگ‌های آلویی، قرمز تیره، صورتی و بنفش نیز برای شما رنگ‌های ایده‌آلی خواهند بود.

هرگز استفاده از بالم لب را فراموش نکنید. بالم لب به بازساری پوست لب ها و صاف و یکدست شدن آن ها کمک زیادی می کند.

ترفند ترک نخوردن رژلب روی لب

آیا شما هم از اینکه لب‌هایتان بعد از مصرف رژ لب ترک‌های ناخوشایندی دارند، گله دارید؟ با یادگیری طرز آرایش لب صحیح می توانید، مطمئن باشید بعد از رژ لب زدن لبتان ترک نمی خورد.

  • لب‌ را مرطوب کنید، برای این کار بهتر است از بالم لب استفاده کنید.
  • اجازه دهید بالم لب جذب پوست شده و تاثیر نرم کنندگی آن را روی لب ببینید.
  • اگر از خط لب استفاده می‌کنید، آن را دقیقا روی خط طبیعی لب خود بکشید.
  • سپس لایه‌ای نازک از خط لب را روی تمام لب بکشید.
  • حالا از رژ لب استفاده کنید، در این روش پس از کشیدن خط لب، سطح لب‌ها صاف شده و رژ لب به صورت یکنواخت روی لب قرار می‌گیرد.

مدل آرایش لب جدید

در سال های اخیر آرایش لب طبیعی یا نچرال طرفداران زیادی پیدا کرده است. بنابراین کافیست تا به لب خود با رژ لب رنگ بدهید و آن را از خطوط لب خارج نکنید تا آرایشی طبیعی داشته باشید و جوان‌‌تر بنظر برسید. با این فیلم آموزش رژ لب زدن را به پایان می رسانیم.

کلام آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا روش های جدید آرایش لب از جمله آموزش رژلب زدن شیک را به شما معرفی کنیم. در صورت تمایل می توانید تجربه های خود در این خصوص را از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید. همچنین در صورت تمایل می توانید برای آشنایی با روش های ساخت رژ لب گیاهی در خانه به مقاله ما در وبلاگ میس و مستر مراجعه کنید.

منابع

prettydesigns