Table of Contents

برای داشتن یک پوست سالم و شاداب، باید از محصولات پوستی گوناگونی استفاده کنید. مهم‌ترین نکته در استفاده از این محصولات این است که در ابتدا شناخت خوبی از پوست خود داشته باشید. چنانچه از محصولات متناسب با پوست خود استفاده نکنید، جدا از بی‌فایده بودنشان، ممکن است آسیب‌رسان نیز واقع شوند. برخی از افراد به دنبال محصولاتی هستند که پوست آن‌ها را روشن نماید. محصولات ماسک روشن کننده پوست شامل کرم‌ها و ماسک‌های مختلف می‌شوند. ماسک‌های آبرسان، برخی کرم‌ها و محصولات دیگر می‌توانند پوست شما را در درازمدت شاداب و روشن کنند. البته به شرطی که مراقبت‌های پوستی خود را به طور مرتب و مداوم انجام دهید. ماسک‌ها پوست شما را خیلی خوب آبرسانی می‌کنند.

 این محصولات برای انواع مختلف پوست طراحی شدند و هیچ‌گونه ضرری نیز برای پوست ندارند. شاید استفاده از ماسک تنها چند دقیقه از وقت شما را بگیرد، اما تأثیری که روی پوست می‌گذارد، ارزش بسیار بیشتری دارد. دقت داشته باشید که روشن کننده پوست دست با روشن کننده صورت تفاوت‌هایی دارد. بنابراین نباید از محصولاتی که برای پوست دست طراحی شدند، روی صورت خود استفاده کنید. زیرا این محصولات ممکن است حاوی موادی باشند که پوست صورت را دچار حساسیت نماید.

برای روشن شدن پوست از چه محصولاتی استفاده کنم؟

خیلی از افراد این دغدغه را دارند تا از روشن کننده پوست بدن  و صورت استفاده کنند. به همین دلیل به دنبال محصولاتی هستند که امتحان خود را پس دادند و مطمئن هستند. در این بخش ما برخی از محصولات روشن کننده پوست که می‌توانند در شادابی و روشن شدن پوست مؤثر واقع شوند را به شما معرفی می‌کنیم.

ماسک روشن کننده پوست

ماسک‌های صورت انواع بسیار متنوعی دارند. برخی از آن‌ها باید هنگام شب استفاده شوند و برخی در هر ساعتی از شبانه‌روز قابل‌استفاده هستند. همچنین برخی از ماسک‌های تولید شده توسط شرکت‌های لوازم بهداشتی، پس از استفاده نیازی به شست‌وشو ندارند، در حالی که برخی دیگر باید بعد از استفاده حتماً شسته شوند. ماسک‌ها می‌توانند به آرامش هر چه بیشتر شما نیز کمک کنند. از طرفی مانند برخی از محصولات پوستی ضرری نیز برای شما ندارند. هنگام استفاده از ماسک احساس بسیار خوش‌آیندی به شما دست می‌دهد.

ماسک روشن کننده پوست

کرم‌های روشن کننده پوست

در خصوص کرم‌های روشن کننده و ازبین‌برنده لک‌های صورت، باید بگویم که اغلب این محصولات پوست شما را لایه‌برداری می‌کنند. بهتر است برای مصرف چنین محصولاتی با پزشک خود مشورت کنید. زیرا نازک شدن بیش از اندازه پوست سبب می‌شود، بعدها نتوانید چندان در معرض نور آفتاب قرار بگیرید. البته میزان لایه‌برداری این محصولات متفاوت است و همه آن‌ها به‌گونه‌ای که ذکر کردیم، عمل نمی‌کنند.

اسکراب‌های روشن کننده پوست

اسکراب‌ها را هم می‌توانید به‌صورت خانگی تهیه کنید و هم از محصولات برندهای مختلف استفاده نمایید. این محصولات نیز به عنوان یک ماسک روشن کننده پوست به‌شمار می‌روند. البته ما به شما توصیه می‌کنیم که این محصولات را به‌صورت خانگی تهیه نکنید. زیرا کم یا زیادشدن مواد آن می‌تواند باعث واکنش‌های پوستی شود. اسکراب‌ها از محصولاتی هستند که پوست را پاک‌سازی می‌کنند. این محصولات جوش‌های سرسیاه را از بین می‌برند و پوست را روشن‌تر از قبل می‌کنند. اسکراب‌ها بهتر است در فصول گرم تنها یک بار در هفته و در زمستان 2 بار در هفته استفاده شوند. در مقاله دیگری راهنمایی برای تهیه اسکراب بدن خانگی منتشر کرده‌ایم.

آبرسان‌های روشن کننده پوست

آبرسان یکی از محصولاتی است که باید در روتین پوستی شما وجود داشته باشد. بنابراین حتماً یک آبرسان خوب برای خودتان تهیه کنید. آبرسان ها کم‌آبی موجود در پوست شما را جبران می‌کنند و باعث شادابی و روشن شدن پوست صورت شما می‌شوند. نکته‌ای که در خصوص استفاده از آبرسان ها وجود دارد، این است که بعد از استفاده از این محصولات، حتماً از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید. زیرا پس از استفاده از آبرسان چنانچه در معرض نور آفتاب قرار بگیرید، آب موجود در پوست شما مجدداً بخار می‌شود. استفاده از مرطوب‌کننده موجب می‌شود، یک لایه چربی درون پوست ایجاد شود و آب موجود در پوست شما را به دام اندازد.

آبرسان‌های روشن کننده پوست

 

استفاده از ماسک روشن کننده پوست چه فوایدی دارد؟

یکی دیگر از محصولات روشن کننده پوست ماسک‌ها محسوب می‌شوند. در بخش‌های قبل نیز ذکر کردیم که ماسک‌های صورت فواید بسیار زیادی دارند. یکی از این فواید آ‌برسانی و روشن‌کردن پوست است. در این بخش برخی از فواید آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

کوچک شدن منافذ پوست

ماسک صورت می‌تواند منافذ صورت را از آلودگی‌ها پاک کند. در نتیجه پوست بسیار شفاف و روشن می‌شود. سلول‌های مرده روی سطح پوست با استفاده از برخی ماسک‌های لایه بردار از بین می‌روند. وجود مواد متابولیک و ضایعات روغنی روی سطح پوست، می‌تواند منافذ پوست را مسدود نماید. بنابراین برای درمان منافذ باز پوست قدرت این‌ ماسک‌ها را دست کم نگیرید.

افزایش هیدراتاسیون پوست

به دلیل وجود هیارولونیک اسید در ماسک‌های صورت، آب پوست شما به میزان زیادی افزایش می‌یابد. آبی که جذب پوست شده است، وارد لایه‌های عمقی پوست می‌شود و آن را بسیار نرم می‌کند. بنابراین خاصیت ارتجاعی پوست شما افزایش می‌یابد. مرطوب بودن پوست سبب می‌شود، مواد آرایشی بهتر روی پوست بنشینند. از طرفی ظاهر پوست شما نیز جوان‌تر و حجیم‌تر می‌شود. استفاده از یک ماسك روشن كننده پوست صورت می‌تواند پوست را چند درجه روشن‌تر کند.

کاهش خطوط ریز پوستی

اگر به طور منظم از ماسک‌ها استفاده کنید، خطوط ریز پوست شما به‌تدریج کاهش می‌یابد. این ماسک روشن کننده پوست لکه‌های قهوه‌ای را نیز رفته‌رفته کمتر می‌کند. به طور کلی، بافت پوست بسیار نرم‌تر  و روشن‌تر از قبل می‌شود.

تغییر رنگ پوست

استفاده از ماسک‌ها، هایپرپیگمانتاسیون را نسبت به گذشته کمتر می‌کند. بدین ترتیب رنگ و بافت پوست حالت یکنواخت‌تری پیدا می‌کند. این محصول با تقویت غدد عرق سبب می‌شود، اکسیژن موجود در پوست افزایش یابد. استفاده از ماسک روشن کننده پوست دست می‌تواند، لکه‌های موجود روی دستان شما را کاملاً از بین ببرد.

سفت‌تر شدن پوست

شل شدن پوست سن افراد را بیشتر نشان می‌دهد. برخی از ماسک‌های صورت سبب افزایش تولید کلاژن می‌شوند و رادیکال‌های آزاد موجود در پوست را کاهش می‌دهند. این موضوع سبب می‌شود پوست به‌تدریج شاداب‌تر و سفت‌تر شود. علاوه بر جلوگیری از شل شدن پوست، رنگ آن نیز بهتر می‌شود.

استفاده از ماسک روشن کننده پوست چه فوایدی دارد؟

اسکراب‌ها چه فوایدی برای پوست دارند؟

یکی از فرایندهای اصلی که در پوست اتفاق می‌افتد، بازسازی آن است. نوع پوست، محصولات استفاده شده و سن همگی از عواملی هستند که در فرایند ترمیم پوست تأثیرگذارند. البته این فرایند به طور 100 درصدی همه چیز را پیش نمی‌برد. بلکه پس از انجام، همچنان مقداری از سلول‌های مرده روی سطح پوست وجود دارند. اکنون زمانی است که اسکراب به‌عنوان یک ماسک روشن کننده پوست وارد عمل می‌شود و بقایای سلول‌های مرده را از بین می‌برد.

اسکراب‌ها فواید زیادی برای پوست دارند که عبارت است از:

  • سبب می‌شوند پوست بهتر از قبل آب و رطوبت را جذب کند. بنابراین پس از استفاده از آبرسان به دلیل تمیزی پوست، کاملاً خیس بودن آن را احساس می‌کنید
  • با باز کردن منافذ، از رشد موهای زیرپوستی جلوگیری می‌کنند
  • پوست در قیاس با قبل بسیار یکدست‌تر و صاف‌تر می‌شود

 

آب‌رسان‌های پوست چه فوایدی دارند؟

در این بخش برخی از فوایدی که آبرسان‌ها برای پوست صورت دارند را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

جلوگیری از خشکی پوست

هوای گرم، سر و تهویه همگی از مواردی هستند که رطوبت پوست را تبخیر می‌کنند. حال با استفاده از یک آبرسان مناسب می‌توانید این کمبود را جبران کنید. استفاده از آبرسان به‌تدریج پوست شما را روشن‌تر می‌کند.

کند شدن فرایند پیری پوست

پوستی که هیدراته باشد قطعاً جوان‌تر و شاداب‌تر است. هرگز نباید فکر کنید که چون دوران جوانی را سپری می‌کنید، نباید از این محصولات استفاده کنید. برای کم‌کردن چین‌وچروک‌ها در سنین بالاتر باید از همین‌الان دست‌به‌کار شوید. با استفاده از آبرسان می‌توانید پیری پوست را به تأخیر اندازید.

کرم‌های روشن کننده پوست چگونه عمل می‌کنند؟

کرم ماسک روشن کننده پوست معمولاً به‌عنوان ضدلک استفاده می‌شوند. این کرم‌ها بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که صورت و پوست آن‌ها بر اثر حوادث مختلف دچار لک شده است. این کرم‌ها پوست را لایه‌برداری می‌کنند. به همین دلیل مدتی بعد از استفاده از آن‌ها، پوست شروع به روشن شدن می‌کند. در استفاده از این کرم‌ها نباید افراط کنید، زیرا باعث نازک شدن پوست می‌شوند. بنابراین پیش از استفاده باید با پزشک مشورت نمایید.

 برخی از لکه‌های پوستی نیازی به استفاده از کرم‌های لایه بردار ندارند و با استفاده از محصولات مراقبتی مانند آبرسان بهتر می‌شوند. نکته‌ای که باید در خصوص این کرم‌ها بدانید این است هر یک از این محصولات برای سن خاصی مناسب‌اند. مثلاً یک فرد 25 ساله نباید از کرمی که یک فرد 42 ساله استفاده می‌کند، بزند.

کرم‌های روشن کننده پوست چگونه عمل می‌کنند؟

فواید کرم‌های روشن کننده پوست

در این جا برخی از فواید این کرم‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

  • سبب از بین ‌رفتن لکه‌های ناشی از افزایش سن و آفتاب‌سوختگی می‌شوند
  • جوش‌هایی را که منجر به ایجاد لک‌های پوستی شده‌اند از بین می‌برد
  • سبب اکسیژن‌رسانی بیشتر پوست می‌شوند
  • در مدت کوتاهی بعد از شروع ماسک روشن کننده پوست تأثیر خود را نشان می‌دهد.

 

معرفی برخی از کرم‌های روشن کننده پوست صورت

برخی از کرم‌های ماسک روشن کننده پوست که خاصیت ضدلک دارند عبارتند از:

کرم ضد لک سینره برای افراد بالای 40 سال

افرادی که سنی بین 40 تا 50 سال دارند، می‌توانند از کرم ضد لک سینره برای از بین بردن لکه‌های صورت خود استفاده کنند. بدین ترتیب لک‌های تیره به‌مرور کاهش می‌یابند و پوست روشن می‌شود. این کرم حاوی خاصیت ضدالتهابی نیز است.

کرم روشن کننده و احیاکننده پوست نئودرم

کرم نئودرم چین‌وچروک و لکه‌های پوستی را از بین می‌برد. ویتامین سی که در این کرم وجود دارد سبب سفت شدن پوست صورت می‌شود. مدتی بعد از استفاده از این محصول متوجه می‌شوید که پوست شما روشن‌تر شده است.

کرم روشن کننده و ضد لک دکتر کلوگل مدل Whitening

این کرم یکی از محصولات باکیفیت پوستی است. لایه‌برداری این محصول پوست شما را روشن‌تر می‌کند. خاصیت پاک‌کنندگی آن سبب می‌شود، التهابات و قرمزی پوستی از بین برود. آنتی‌اکسیدان بودن آن سبب می‌شود، رادیکال‌های آزاد از بین بروند و پوست شاداب‌تر و شفاف‌تر از قبل شود.

کرم روشن کننده پوست سینره مدل آلفا هیدروکسی اسید AHA 10

با استفاده از کرم ماسک روشن کننده پوست سینره جای جوش و لک‌های شما محو می‌شود. از طرفی باعث جلوگیری از چین‌وچروک‌های پوستی نیز می‌شود. البته این نکته را به‌خاطر داشته باشید که کرم‌های روشن کننده باید با نوع پوست شما تناسب داشته باشند. از آن جایی که کار اصلی این کرم‌ها لایه‌برداری است، هرگز نباید آن را به‌صورت خودسرانه مصرف کنید. حتماً پیش از استفاده از این کرم‌ها با یک متخصص پوست مشورت نمایید.

ماسک روشن کننده پوست خانگی

برخی از محصولات طبیعی و خانگی نیز می‌توانند تا حدودی پوست افراد را روشن کنند. البته بهتر است، بیشتر افرادی از این محصولات استفاده کنند که صورت آن‌ها لک ندارد. زیرا پوست لک‌دار باید حتماً زیر نظر پزشک درمان شود. این نوع پوست‌ها می‌توانند در برابر مواد طبیعی واکنش دهند و شرایط پوست را بدتر کنند. اما افرادی که پوست سالمی دارند و تنها می‌خواهند با مصرف این محصولات کمی پوست خود را روشن کنند، می‌توانند از آن استفاده کنند. این افراد می‌توانند با مصرف این محصولات، سلول‌های مرده پوست خود را از بین ببرند.

ماسک روشن کننده پوست خانگی

ماسک روشن کننده پوست با سفیدکننده تخم‌مرغ

استفاده از این ماسک سبب می‌شود پوست شما به‌تدریج سفید شود، همچنین جای جوش‌های آن نیز از بین برود. این ماسک روشن کننده پوست عالی عمل می‌کند. برای ساختن این ماسک باید یک تخم‌مرغ را هم بزنید تا کف کند. سپس آن را روی صورت خود مالش دهید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند. پس از آن صورت خود را با آب ولرم شست‌وشو دهید. بعد از استفاده از این ماسک کاملاً متوجه تغییرات پوست خود می‌شوید.

استفاده از ماسک روشن کننده پوست بادام

این ماسک بسیار ساده تهیه می‌شود. برای استفاده از آن کافی است 2 عدد بادام را آسیاب کنید و آن را درون کمی شیر حل کنید. سپس هنگام خواب آن را روی صورت خود بمالید.

ماسک روشن کننده پوست با لیمو، گوجه‌فرنگی و خیار

اول از همه باید آب گوجه‌فرنگی، لیمو و خیار را بگیرید. سپس آن را با هم میکس کنید و آن‌قدر هم بزنید تا چسبناک شود. حال ماده به‌دست‌آمده را روی پوست خود مالش دهید. بگذارید تا ماسک کاملاً روی صورت شما خشک شود. در گام آخر نیز آن را با آب شست‌وشو دهید و پوست خود را به‌صورت ضربه‌ای خشک کنید. این ماسک پوست شما را تا حدودی روشن‌تر می‌کند. در صورت حساسیت داشتن به آب‌لیمو و گوجه‌فرنگی می‌توانید، تنها از خیار استفاده کنید. البته به‌خاطر داشته باشید که این روشن کننده پوست طبیعی کمی اسیدی است. به همین دلیل چندان از این ماسک استفاده نکنید. این ماسک روشن کننده پوست اگر زیاد استفاده شود، پوست را نازک می‌کند.

ماسک روشن کننده پوست با پرتقال و روغن بادام

در گام اول باید یک زرده تخم‌مرغ را همراه یک قاشق مرباخوری آب‌پرتقال خوب هم بزنید. یک قاشق مرباخوری روغن بادام را نیز همراه شیره نارگیل ترکیب کنید. حال هر دو این مواد را با هم میکس کنید و روی صورت خود بمالید. بگذارید ماسک حدود 20 دقیقه روی صورت بماند. بعد از استفاده از این محصول متوجه می‌شوید که پوست شما روشن‌تر از قبل شده است.

ماسک روشن کننده پوست با نشاسته و ماست

اگر می‌خواهید پوست خود را روشن و شفاف کنید، می‌توانید ماسک صورت خانگی با نشاسته و ماست بزنید. برای ساخت این ماسک باید 1 قاشق غذاخوری ماست کم‌چرب را با 1 قاشق چایخوری پودر نشاسته مخلوط کنید. سپس آن را روی صورت خود بزنید. بگذارید ماسک حدود 15 تا 20 دقیقه روی صورت شما باقی بماند. پس از آن صورت خود را با آب سرد بشویید.

ماسک روشن ‌کننده پوست با سیب‌ زمینی

این ماسک طبیعی‌ترین چیزی است که می‌توانید استفاده کنید. برای استفاده از آن کافی است یک سیب‌زمینی را پوست بکنید و حلقه کنید. سپس حلقه‌های آن را روی پوست خود قرار دهید. این ماسک سیاهی زیر چشم شما را کاهش می‌دهد و پوست شما را روشن‌تر می‌کند. سیب‌زمینی به‌عنوان یک روشن کننده پوست صورت فوق‌العاده عمل می‌کند.

ماسک روشن ‌کننده پوست عسل

یک قاشق غذاخوری یا مرباخوری عسل را با نصف قاشق پودر بادام میکس کنید و آن را روی حرارت بگذارید. بعد از این که عسل مقداری روان شد، محلول را خاموش کنید و بگذارید کمی خنک‌تر شود. آن را روی پوست خود بگذارید. سپس بعد از خشک‌شدن با آب سرد پوست خود را شست‌وشو دهید.

استفاده از شیر و پرتقال برای ماسک روشن کننده پوست

پوست پرتقال نیز می‌تواند در روشن‌کردن پوست بسیار مؤثر واقع شود. پوست پرتقال را جلوی نور خورشید قرار دهید تا خشک شود. سپس آن را آسیاب کنید تا پودر شود. حال، پودر به‌دست‌آمده را با کمی شیر میکس کنید تا مایع به‌دست‌آمده کمی چسبناک شود. حال مایع را روی پوست خود بزنید و بگذارید خشک شود. بعد از این که پوست شما خشک شد، آن را با آب ولرم بشویید. سپس پوست خود را با حوله به حالت ضربه‌ای خشک کنید.

ماسک روشن کننده پوست با الوورا

آلوورا نیز یکی از مواد گیاهی بسیار مفید برای پوست به شمار می‌رود. ژل موجود در گیاه آلوورا سبب پاک‌سازی منافذ پوست می‌شود و پوست صورت شما را روشن‌تر می‌کند. علاوه بر این مصرف آلوورا به‌عنوان ماسک روشن کننده پوست در طولانی‌مدت، حالت درخشانی به پوست می‌دهد.

ماسک روشن کننده پوست با موز و عسل

یک موز کوچک را خوب له کنید. اکنون 2 قاشق خامه ترش و 1 قاشق عسل را به آن اضافه کنید. حالا این مواد را با هم ترکیب کنید و مواد را روی صورت خود قرار دهید. سپس صورت خود را پس از چند دقیقه با آب سرد بشویید.

ماسک روشن کننده پوست با آرد نخود و شیر

برای این ماسک باید کمی آرد نخود را با مقداری زردچوبه، آبلیمو و شیر میکس کنید. خوب هم بزنید تا یک ماده چسبناک به وجود آید. پس از آن مواد را روی پوست خود بمالید تا خشک شود. سپس پوست خود را بشویید. این ماسک یک ماسک روشن کننده پوست به‌شمار می‌رود.

ماسک روشن کننده پوست

آیا امکان دارد ماسک ها روی پوست اثر نکنند؟

بله. ماسک‌ها و کرم‌های روشن‌کننده پوست احتمال دارد روی پوست افراد اثر نکنند. این موضوع ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. افراد باید پیش از آغاز درمان لک‌های پوستی، علت آن‌ها را ریشه‌یابی کنند. چنانچه لک‌های صورت شما بر اثر مشکلات کبدی باشد، باید ابتدا آن را برطرف کنید. زیرا لایه‌بردارها در این صورت روی پوست شما اثر نمی‌کنند. در برخی از موارد نیز کرم‌ها اثر می‌کنند، اما بعد از مدتی لک‌ها دوباره بازمی‌گردند. بنابراین بهتر است هنگام استفاده از لایه‌بردارها با پزشک صحبت کنید.

بروز آلرژی هنگام استفاده از ماسک‌ها

همان‌طور که اشاره کردیم برخی از افراد برای روشن‌کردن پوست و تقویت آن از گوجه‌فرنگی استفاده می‌کنند. درست است که گوجه‌فرنگی یک لایه بردار به شمار می‌رود و پوست را روشن‌تر می‌کند. اما این میوه ماسک روشن کننده پوست با همه پوست‌ها سازگاری ندارد. ممکن است استفاده از آب گوجه‌فرنگی روی پوست یکی از افراد جواب دهد اما روی پوست یک فرد دیگر ممکن است خوب عمل نکند.

پوست این افراد در اثر استفاده از گوجه‌فرنگی ملتهب می‌شود. بنابراین ممکن است پوست در اثر مصرف پوره گوجه‌فرنگی واکنش آلرژیک دهد. می‌توانید برای آگاهی از این موضوع، ابتدا مقداری از ماسکی که تهیه کردید را روی پوست دست امتحان کنید. اگر پوست شما علائم خاصی نشان نداد، می‌توانید آن را روی پوست خود نیز به کار ببرید. این موارد را حتماً پیش از استفاده از ماسک ماسک روشن کننده پوست در خانه در نظر بگیرید.

چند نکته در مورد استفاده از محصولات روشن‌کننده‌ پوست

بهتر است برای درمان لک‌ها و روشن‌کردن پوست خود از پزشک کمک بگیرید. پیش از استفاده از این کرم‌ها چند نکته‌ای که در ادامه ذکر می‌کنیم را در نظر بگیرید.

  • حتماً هنگام درمان لک‌ها باید مرتب از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.
  • اجازه ندهید نور آفتاب به طور مستقیم به پوست شما بتابد. ضدآفتاب خود را هر 2 ساعت یکبار تمدید نمایید. کرم‌های روشن‌کننده پوست صورت در انواع بسیار متنوعی تولید می‌شوند. برای مصرف آن‌ها باید ابتدا به پزشک مراجعه کنید تا نوع لک‌های صورت همچنین پوست شما را شناسایی کند.
  • در برخی از شرایط نیز بهتر است در کنار استفاده از کرم‌های موضعی ضدلک نیز مصرف کنید. این کار سبب می‌شود، این ترکیبات هر چه بهتر به درون پوست شما نفوذ نمایند.
  • زمان استفاده از روشن‌کننده‌ها باید مراقب زیادی از پوست انجام دهید.
  • بهتر است اگر منزل شما نورگیر است، در خانه نیز ضدآفتاب بزنید. اشعه‌های ساطع شده از مهتابی و لامپ‌های کم‌مصرف نیز در طول درمان برای پوست مضرند. بنابراین مصرف ضدآفتاب در خانه نیز هرگز فراموش نشود.
  • اگر لک‌های پوست شما شدید است، می‌توانید از روش میکرودرم آبریژن یا لیزر نیز استفاده نمایید.
  • مراقبت‌های پوستی شما در طول دوران درمان باید اصولی باشد.

چند نکته در مورد استفاده از محصولات روشن‌کننده‌ پوست

چطور از کرم روشن‌کننده استفاده کنیم؟

مصرف کرم‌ها باید بر اساس دستورالعمل پزشک باشد. می‌توانید پیش از استفاده روی بسته‌بندی محصول را نیز مطالعه کنید. پیش از استفاده از ضد لک‌ها، ابتدا مقداری از آن را روی سایر نواحی پوست خود به کار ببرید. بدین صورت مطمئن می‌شوید که ماده حساسیت‌زایی در آن وجود ندارد. مثلاً ماسک روشن کننده پوست را روی بازوها امتحان کنید. اگر پوست شما در برابر کرم واکنش آلرژیکی از خود نشان نداد، بعد از گذشت 24 ساعت طبق دستورالعمل زیر عمل کنید:

  • از شوینده‌ای که برای پوست شما مناسب است، استفاده نمایید. اگر پوست چربی دارید از شوینده‌های پوست چرب استفاده کنید.
  • پیش از استفاده از ضدلک‌ها از یک تونر استفاده کنید تا پوست به‌خوبی از آلودگی‌ها پاک شود
  • اکنون مقدار کمی از ضد لک را بردارید و روی همه نواحی صورت خود بمالید
  • کرم را به‌خوبی روی پوست خود ماساژ دهید تا جذب آن شود
  • بعد از این که از کرم‌های ضدلک استفاده کردید، حتماً دست‌های خود را بشویید. بدین ترتیب کرمی روی دست شما باقی نمی‌ماند تا به دیگر نواحی بدن مالیده شود.
  • حتماً در طول مدتی که از ضدلک‌ها استفاده می‌کنید، به طور مرتب ضدآفتاب بزنید
  • قرارگرفتن در معرض نور آفتاب به مدت طولانی، می‌تواند لکه‌های موجود روی پوست شما را تیره‌تر کند.
  • آخرین چیزی که باید در روتین پوستی خود استفاده نمایید، ضدآفتاب است. برای حفظ اثر ضدآفتاب‌ها حتماً آن‌ها را 2 ساعت یکبار تمدید کنید.

 

چه زمانی از ضدلک‌ها استفاده کنیم؟

نمی‌توان برای همه افراد در خصوص زمان استفاده از ماسک روشن کننده پوست به طور قطعی نظر داد. زیرا این موضوع را نیز پزشک باید تشخیص دهد. اما به‌صورت معمول باید 1 بار صبح زود و 1 بار نیز شب‌ها از آن‌ها استفاده کنید. اما اگر قرار است در طول روز 1 بار از این کرم‌ها استفاده کنید، بهتر است آن را شب به‌صورت خود بمالید. شب‌ها به دلیل عدم وجود نور خورشید، اثر کرم از بین نمی‌رود. چنانچه نیاز است پوست خود را لایه‌برداری کنید، بهتر است در فصل زمستان و پاییز این کار را انجام دهید.

مصرف کرم روشن کننده را تا کی ادامه دهیم؟

کرم‌های روشن‌کننده پوست نباید تا مدت زیادی استفاده شوند. پیوسته مصرف کردن این کرم‌ها تأثیرگذاری آن‌ها را بیشتر می‌کند. اما فراموش نکنید که در مصرف این محصولات نباید زیاده‌روی کنید. دوره مصرف کرم‌های روشن‌کننده به تجویز پزشک بستگی دارد. اما چنانچه پس از گذشت 3 ماه همچنان نتیجه خوبی دریافت نکردید، بهتر است مصرف کرم را قطع کنید. اما اگر جای لک‌ها بهتر شد، می‌توانید آن را تا 4 ماه نیز مصرف کنید. بعد از آن رفته‌رفته مصرف خود را کاهش دهید. پس از آن می‌توانید 2 تا 3 ماه مصرف را متوقف کنید و سپس طبق نظر پزشک معالج دوباره مصرف را آغاز کنید.

جمع‌بندی

ماسک روشن کننده پوست را در مقاله امروز به طور کامل بررسی کردیم، همچنین شیوه استفاده از آن‌ها را نیز برای شما توضیح دادیم. هنگامی که از کرم‌های روشن‌کننده و ضد لک استفاده می‌کنید، باید حتماً ضدآفتاب بزنید. بدین ترتیب نور خورشید کرم را روی پوست شما بی‌اثر نمی‌کند. حتماً پیش از مصرف کرم‌ها نوع لک‌های پوستی خود را تشخیص دهید. انجام این کار سبب می‌شود، پروسه درمان شما اصولی تر پیش برود و طول درمان نیز کوتاه‌تر شود. شما می‌توانید از ماسک روشن کننده پوست قبل از مهمانی نیز استفاده کنید. بدین ترتیب برای رفتن به مهمانی پوست بهتری خواهید داشت.

منابع

wprbeautyspaandcosmetic

healthline