عطرهای با رایحه قهوه

تمایل به نت‌های بویایی مختلف در انسان‌های مختلف متفاوت است بسیاری از افراد علاقمند به نت‌های بویایی متفاوتی مثل بوی مرکبات، بوی گل‌های مختلف، عطرهایی با بوی تلخ ودر نهایت عطرهای با رایحه قهوه.

رایحه قهوه یکی از پرطرفدارترین عطرها در سراسر جهان برای افراد مختلف است. در دنیای عطر و ادکلن عطر با هایی با این بو، دارای قیمت بالاتری هستند و به اصطلاح، عطرهای لاکچری، نامیده می‌شوند. در این مقاله به بررسی عطرهای با رایحه قهوه پرداخته خواهد شد.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • ویژگی عطرهای با رایحه قهوه
  • معروف ترین عطرها با رایحه قهوه
  • عطرهای با رایحه قهوه چگونه تولید می شوند؟

ویژگی عطرهای با رایحه قهوه

فرآیند قهوه سازی و رایحه ایجاد شده از قوه که در عطرها استفاده می‌شود، ارتباط زیادی به مواد شیمیایی ندارد و بیشتر مربوط به استخراج ترکیبات شیمیایی از دانه‌های قهوه استخراج شده و سپس فرآیند تف دادن و برشته کاری قهوه است.

عطر قهوه از نظر روانشناسی دارای ویژگی‌های بسیار جالبی است. رایحه قهوه با داشتن خواص ویژه‌ای که دارد، باعث افزایش هوشیاری و بیداری در بخش‌های مختلف مغز می‌شود. ابن موضوع باعث کمک به مغز در حفظ آرامش و کاهش استرس در افراد مختلف می‌شود.

نت‌های بویایی عطرهای با رایحه قهوه

در مقاله ماندگار ترین عطر برای استفاده کدام است؟ به نت‌های مختلف عطر، مدت زمان ماندگاری و نکات مربوط به آن پرداخته شده است. در این مقاله بیشتر تمرکز روی نت‌های بویایی قهوه و چگونگی تغییر آن در عطرهای مختلف پرداخته خواهد شد.

رایحه تازه و اندکی تند

عطرهای با رایحه قهوه، معمولا به عنوان عطرهای با عنوان: عطر تیره، عطر تند یا غنی نامیده می‌شود. نت‌های بویایی این عطرها معمولا حاوی نت‌های بویایی تلخ، نافذ و حتی در ترکیب با مرکباتی نظیر پرتقال و تمشک است.

این نت بویایی به دلیل فرآوری( برشته کاری) قهوه در دمای پایین و همراه با میوه است. این ترکیبات بیشتر برای مردم آسیایی آشنا و پسندیده بود و اما در میان مردم اروپا و امریکا نت‌های بویایی میوه‌ای چندان پسندیده نیست. برای آشنایی بیشتر مردم اروپا و آمریکا و این نواحی، عطرهایی با راحیه سرد و بوی شبیه قهوه غلیظ ساخته شد.

رایحه خامه‌ای

شاید اسم رایحه خامه‌ای برای شما نا آشنا باشد. اما ترکیب رایحه قهوه در عطرهای مختلف با کره، خامه و حتی وانیل ترکیب شگفت انگیزی ایجاد می‌کند. تضاد در عین هماهنگی نامی است که به این رایحه باید داد. ترکیب بوی شیرین خامه با بوی تند و تیز قهوه که منجر به ایجاد چیزی شبیه لته خواهد شد.

عطرهای با رایحه قهوه شباهت زیادی به عطرهای با رایحه شکلات دارند بنابراین اگر به بوی شکلات علاقمند باشید، احتمالا عطرهای با بوی قهوه نیز مورد پسند شماست

رایحه دیگری که در عطرهای با نت‌های بویایی قهوه استفاده میشود، رایحه دودی و نسبتا خفیف از قهوه است. ترکیب قهوه با رایحه فلفلی لیمویی( یا مرکباتی از این دست) همراه با بوی روغنی یک نت میانی بسیار مناسب برای افراد حساس به بوی قهوه ایجاد می‌کند، افرادی که تمایل دارند از عطرهای با رایحه قهوه استفاده کنند اما نسبت به بوی قهوه احساس حساسیت دارند.

معروف ترین عطرها با رایحه قهوه

انتخاب از بین عطرها با رایحه قهوه کار نسبتا دشواری است. یکی از دلایل اصلی این موضوع گستردگی نت‌های بویایی و همینطور ترس افراد از تست کردن رایحه جدید است. در ادامه به بررسی عطرهای مختلف برای خانم‌ها و آقایان می‌پردازیم

عطرهای با رایحه قهوه برای خانم‌ها

استفاده از عطرهای با رایحه قهوه دارای تنالیته و نت بویایی تلخ است. این تنالیته بو باعث میشود تا فرد شخصیتی جدی داشته باشد. بنابراین بهتر است از این رایحه برای مراسم‌های رسمی و یا قرارهای جدی در محل کار مورد استفاده قرار گیرد. این عطرها باعث افزایش حس اعتماد به نفس در خانم‌ها خواهد شد.

ادوپرفیوم زنانه سولیل لالیک

سولیل در زبان فرانسوی به معنای خورشید است. در توضیح برند این عطر که دارای رایحه قهوه است نوشته شده: سولیل لالیک متعلق به همه زنانی است که با وجود همه محدودیت‌ها، خودشان هستند و هر روز سعی می‌کنند با خلاقیت و نوآوری مسیر جدیدی برای خود خلق کنند.

این ادوپرفیوم دارای نت اولیه نارنگی، هل و بادام است. ترکیب بویایی آن جز دسته عطرهای میوه‌ای شیرین حساب می‌شود. نت میانی این عطر که دارای بیشترین ماندگاری در بین نت‌ها است شامل رایحه قهوه غلیظ در ترکیب با شیر، کارامل، یاس، بادام و گلابی است. در توصیف نت میانی آورده شده به خوشمزگی کارامل ماکیاتو در کنار شیرینی پای گلابی. و در نهایت نت پایانی که شامل مشک، صندل سفید و رایحه پرالین( ترکیب بادام با سس کارامل) است.

اپیوم مشکی

رایحه وانیل و قهوه در ترکیب با مرکبات. این عطر فرانسوی که یکی از عطرهای بسیار مطرح از برند ایو سن لورن است، توانسته با بوی شگفت‌انگیز خود، تعداد زیادی از مخاطبان را جلب کند. در توصیف این عطر امده: ترکیب موسیقی راک اند رول با دنیای کلاسیک، همین توصیف برای درک شما از میزان بوی شگفت انگیز آن کافی است. این عطر قرار است توصیف‌گر بانویی زیبا، با احساس و در عین حال با جذبه باشد. این عطر از خانواده عطرهای شرقی است و رایحه ترکیبی از قهوه و وانیل دارد. نت وانیل در این عطر نسبت به قهوه غالب تر است.

در نت ابتدایی این عطر بوی برج، فلفل و بادیان احساس میشود که ترکیبی جادویی و شرقی است. در ادامه و در نت‌های میانی ترکیب بوی غالب از قهوه، بهارنارنج، تخم گشنیز و گل صدتومانی داریم و در نهایت نت‌های پایانی که ترکیبی از وانیل، چوب صندل، قهوه، کارامل و شیر است.

عطرهای با رایحه قهوه برای آقایان

بسیاری از اقایان به دلیل علاقمند بودن به رایحه تلخ به این عطر و خانواده آن برای استفاده روزانه، مراجعه می کنند در ادامه برخی از برترین عطرهای مردانه معرفی خواهد شد.

ادوتوایلت مردانه اومو

سکس از برترین عطرهای مورد استفاده برای اقایان که ترکیب قهوه، مرکبات و ترنج است. این عطر از جمله عطرهای با رایحه گرم و قوی است و به شما حس اقتدار می دهد. در کنار این موضوع نت های پایانی آن شامل رایجه سدر است بنابراین رایحه نهایی بین تلخ و شیرین است.

ادوپرفیوم بلان دو سیین

از جمله عطرهای یونی سکس است و هم برای خانم ها و هم برای اقایان مورد استفاده قرار می گیرد اما به دلیل تلخی بالاتری که نسبت به عطرهای طنانه دارد معمولا مورد توجه آقایان است. این عطر، رایحه ترکیبی از پرتقال، شکوفه گیلاس، زنبق و عسل دارد و در نت های پایانی ان رایحه قوی قهوه حس می شود.

 

خالی کرد شامه با بوی قهوه

عطرهای با رایحه قهوه دارای خواص زیادی هستند که در قسمت‌های قبل به آن پرداخته شد اما به جز عطر با رایحه قهوه، دانه‌های قهوه نیز در عطرفروشی‌ها دیده می‌شود. یکی از نکاتی که معمولا در عطر فروشی‌ها پیشنهاد میشود، آن است که پس از بو کردن چند عطر به دلیل آنکه سلول‌های بویایی موجود در سطح بینی، دچار عادت می‌شوند، از اندکی قهوه استفاده کنید. در واقع وقتی مدت زمان طولانی در معرض عطرهای مختلف باشید، سلول‌های بینی شما، اطلاعات مربوط به عطر جدید را به مغز مخابره نمی‌کنند. در نتیجه این موضوع باعث می‌شود تا شما متوجه بوی عطرها نشوید. در اینجا هر عطرفروش از ظرفی که در ان تعدادی دانه قهوه آسیاب نشده وجود دارد استفاده می‌کند و از شما می‌خواهد با بوییدن آن بینی خود را از دریافت رایحه‌های مختلف آزاد کنید.

تحقیقات علمی ثابت می‌کند بوییدن قهوه هیچ نقشی در از بین بردن اثر حافظه عطرها ندارد

در واقع این موضوع به معنای آن است که عطرفروشان ندانسته با استفاده از یک ترفند روانشناسی به شما القا می‌کنند که بوییدن دانه قهوه باعث افزایش میزان حس بویایی شما خواهد شد. در حالیکه این موضوع اصلا حقیقت ندارد. اگر برای شما سوال است که پس از بوییدن چندین عطر در طرفروشی، باید چه کنیم، توصیه ما به شما بوییدن پوست دست خودتان است. این موضوع باعث بازیابی حس بویایی شما خواهد شد.