فرق میسلار واتر با تونر ، فیس واش و شیر پاک کن چیست ؟

حفظ سلامت و زیبایی پوست برای شمار زیادی از بانوان و آقایان از اهمیت خاصی برخوردار است. یکی از روش های تخریب سریع پوست عدم پاکسازی صورت از آلودگی ها و آرایش روزانه است. برای جلوگیری از این اتفاق و کمک به حفظ جوانی پوست صورت حتما باید از پاک کننده های صورت استفاده کرد. محصولاتی مانند میسلار واتر، تونر، شیر پاک کن، فیس واش و… همگی از انواع شوینده های صورت هستند که می توان برای پاکسازی پوست از آن ها استفاده کرد. تنوع این محصولات به قدری زیاد است که گاهی انتخاب بین آن ها را برای ما سخی می کند. به همین دلیل قصد داریم تا در این مقاله در رابطه با فرق میسلار واتر با فیس واش ، تونر و شیر پاک کن مطالبی را عنوان کنیم تا بتوانیم با آگاهی و دانش کافی برای تهیه و استفاده از این محصولات اقدام نماییم.

در ابتدا هر کدام از شوینده های مذکور را برای شما شرح می دهیم و سپس به تفاوت این محصولات با یکدیگر خصوصا فرق میسلار واتر با تونر و سایر پاک کننده های صورت و مزایا و معایب هریک می پردازیم.

آنچه در این مقاله می خوانید:

  • آشنایی با میسلار واتر و تونر و فیس واش و شیر پاک کن 
  • مراحل پاکسازی کامل پوست از مواد آرایشی
  • تفاوت شیر پاک کن و صابون
  • فرق میسلار واتر با تونر
  • فرق میسلار واتر با شیر پاک کن
  • تفاوت میسلار واتر با فیس واش یا ژل شستشو

 

فرق میسلار واتر با تونر و فیس واش

آشنایی با میسلار واتر و تونر و فیس واش و شیر پاک کن

در پاسخ به سوال میسلار واتر چیست باید بگوییم که میسلار واتر ( Micellar Water ) یک محلول پاک کننده بر پایه آب و فاقد الکل و پاربن است که برای پاکسازی و آبرسانی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. میسلار واتر جدیدترین نوع محصولات پاک کننده پوست است که اولین بار توسط کشور فرانسه معرفی شده است.

میسلارواتر‌ها از سلول‌های میسل تشکیل شده اند که دارای خاصیت پاک کنندگی هستند و توانایی پاکسازی آرایش‌های ضدآب را هم دارا می‌باشند به همین جهت برای پاکسازی پوست از مواد آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

میسلار واتر چیست

در پاسخ به سوال تونر چیست باید اعلام کنیم که تونر یا تونیک نوعی شوینده بر پایه آب است که عمدتا به منظور تنظیم pH صورت پس از شست و شو با سایر شوینده های صورت به کار می رود. همانطور که اشاره کردیم بهترین زمان برای استفاده از تونر پس از شست و شوی صورت است. زیرا که در این شرایط pH صورت در حالت عدم تعادل قرار گرفته است.

از دیگر مزایای تونر می توان به پاکسازی عمیق پوست اشاره کرد. شاید شما هم این تجربه را داشته باشید که پس از شستن صورت از تونر استفاده کنید و متوجه شوید که پنبه ای که مورد استفاده قرار داده اید، کثیف شده است. این کثیفی در واقع آلودگی هایی است که شوینده ی ابتدایی نتوانسته از عمق پوست شما پاک کند و تونر آن را پاکسازی کرده است.

فرق میسلار واتر با تونر و فیس واش

فیس واش یا ژل شست و شو دهنده صورت، محصولی است که برای شست وشوی روزانه صورت و به عنوان جایگزینی برای صابون ها به کار می رود. فیس واش رطوبت صورت را کاهش نداده و باعث ایجاد حس خشکی در پوست نمی شود.

فیس واش چیست

شیر پاک کن ها یکی از انواع شوینده های صورت هستند که نسبت به سایر محصولات مشابه از قدمت بیشتری برخوردارند. شیر پاک کن ها به گونه ای هستند که از 30 درصد چربی و 70 درصد آب تشکیل شده اند. این محصولات کف نمی کنند و تا حدودی خاصیت آبرسانی هم در انواع جدید این محصول وجود دارد.

اکنون که با این 4 محصول آشنا شدیم می توانیم در رابطه تفاوت های آن ها با یکدیگر را بررسی کرده و محصول متناسب با پوست خود را انتخاب کنیم.

تونر یا تونیک نوعی شوینده بر پایه آب است که عمدتا به منظور تنظیم pH صورت پس از شست و شو با سایر شوینده های صورت به کار می رود.

مراحل پاکسازی کامل پوست از مواد آرایشی

در این قسمت از مقاله می خواهیم ببینیم فرق میسلار واتر با تونر و شیر پاک کن و ژل شستشو در چیست تا از هرکدام در جای درست استفاده کنیم. برای اینکه به تفاوت شوینده ها پی ببرید باید بدانید که هر کدام برای چه هدفی و چه زمانی مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به توضیح این موارد می پردازیم.

  • در مرحله اول یک پد آرایشی بردارید و مقدار کافی میسلار روی آن بریزید سپس پد را روی صورت خود به آرامی حرکت دهید. میسلار واتر به راحتی و بدون نیاز به آبکشی، صورت شما را پاکسازی می کند.
  • برای مرحله دوم از شوینده های صورت استفاده کنید. صورت خود را با مقداری شیر پاک کن ماساژ دهید و سپس صورت خود را آبکشی نمایید.
  • پس از استفاده از میسلار واتر و شیر پاک کن، نوبت به استفاده از تونر می رسد. همانطور که گفتیم تونر ذرات آلودگی را از اعماق منافذ پوست پاک کرده و pH پوست را به حالت متعادل باز می گرداند.
  • اجازه بدهید تونر برای مدتی ( به طور میانگین یک دقیقه ) روی پوست بماند تا خشک شود.
  • برای مرحله بعد می توانید از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید تا رطوبت از دست رفته پوست صورت را خود را بازگردانید.

با طی کردن این مراحل می توانید مطمئن باشید که صورت شما بدون هیچ آسیبی کاملا پاکسازی شده است. در ضمن دقت کنید که برای پاکسازی ارایش چشم و لب ها باید از محصولات مخصوص استفاده نمایید. برخی از اناوع شیر پاک کن ها و میسلار واتر ها برای دور چشم و لب هم مناسب و قابل استفاده هستند.

با مشاهده ویدئوی پایین می توانید مراحل کامل پاکسازی صورت از مواد آرایشی را مشاهده کنید.

تفاوت شیر پاک کن و صابون

از زمان های قدیم صابون ها به عنوان ابزاری برای پاک کردن آرایش و  آلودگی های دست و صورت مورد استفاده قرار می گرفته است. اما باید بدانیم که صابون ها علاوه بر پاک کردن مواد آرایشی از صورت، چربی ها و باکتری های ضروری پوست را هم از پوست پاک می کنند و pH پوست را به شدت نا متعادل می کنند. به همین دلیل امروزه از شیر پاک کن به عنوان جایگزینی مناسب برای صابون استفاده می شود. این شوینده صورت بسیار ملایم بوده و به چربی های مفید صورت آسیبی نمی رساند. همچنین تاثیر کم تری بر pH پوست وارد می کند.

شیر پاک کن به ندرت برای پوست ایجاد حساسیت می کند و برای پوست های حساس مناسب است.

تفاوت شیر پاک کن و صابون

فرق میسلار واتر با تونر

درباره فرق میسلار واتر با تونر یا تونیک می توانیم به زمان استفاده از آن ها اشاره کنیم. در واقع این دو شوینده مکمل‌های خوبی برای پاکسازی و تنظیم ph پوست شما هستند. به این صورت که در ابتدا میسلار واتر برای پاک کردن آرایش صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد و سپس تونر به منظور پاکسازی عمقی روی پوستی که قبلاً از مواد آرایشی پاک شده، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همانطور که اشاره کردیم، استفاده از محصولات شوینده پوست مانند میسلار واتر باعث تغییر ph پوست می‌شود. تونر، به دلیل دارا بودن خاصیت تنظیم کنندگی ph پوست، بعد از میسلار واتر و سایر شوینده ها مورد استفاده قرار می گیرد.

فرق میسلار واتر با شیر پاک کن

درباره فرق میسلار واتر با تونر صحبت کردیم و می خواهیم فرق آن را با شیر پاک کن بیان کنیم. هر دو این محصولات برای شستن صورت به کار می روند اما بزرگترین فرق میسلار واتر و شیر پاک کن این مورد است که پس از استفاده از شیر پاک کن باید صورت خود را با آب آبکشی نمایید. در حالی که میسلار واتر نیازی به آبکشی صورت ندارد. میسلار واتر برای زمان هایی که:

  • به آب دسترسی ندارید
  • در سفر هستید
  • خستگی ناشی از فعالیت های روزانه به قدری بوده که توان شستن صورت را از شما گرفته است

مناسب است.

میسلار واتر و شیر پاک کن هر دو شوینده های مناسب برای پوست هستند و نسبت به صابون، آسیب کمتری به پوست وارد می کنند.

ترتیب مراحل پاکسازی صورت: استفاده از  میسلار واتر سپس شوینده های صورت مانند شیر پاک کن پس از آن تونر و  در مرحله آخر کرم مرطوب کننده

تفاوت میسلار واتر با فیس واش یا ژل شستشو

پس از مقایسه فرق میسلار واتر با تونر و شیر پاک کن ، به سراغ فیس واش یا ژل شستشو می رویم. برای درک تفاوت بین میسلار واتر و فیس واش باید به تفاوت بین آرایش پاک کن و پاک کننده صورت پی ببریم. بسیاری از افراد این دو محصول را با یکدیگر اشتباه می گیرند اما باید بدانید که این دو محصول با یکدیگر یکسان نیستند. محصولات آرایش پاک کن، موادی مانند کرم پودر، کانسیلر و سایر محصولات آرایشی را به خوبی از پوست پاک می کنند. در حالی که پاک کننده های صورت برای پاکسازی پوست از آلودگی ها، عرق و سایر مواردی از این دست به کار می روند.

حال با علم به تفاوت این دو محصول متذکر می شویم که میسلار واتر یکی از انواع محصولات آرایش پاک کن است. در حالی که فیس واش از نوع پاک کننده های صورت است.

بهترین حالت برای شست و شوی کامل پوست، استفاده از هر دو محصول برای پاکسازی صورت است.

 کلام آخر

در این مقاله به فرق بین میسلار واتر و تونر و شیر پاک کن و فیس واش یا همان ژل شستشو پرداختیم. در انتها به شما پیشنهاد می دهیم که هرگز از صابون برای شست و شوی روزانه صورت خود استفاده نکنید. صابون ها تمام چربی های ضروری پوست را هم از بین برده و باعث خشکی پوست صورت می گردند. به همین دلیل توصیه می کنیم که از محصولاتی مانند میسلار واتر و پاک کننده های صورت در کنار تونر و کرم مرطوب کننده استفاده کنیم.

سوالات متداول در رابطه با فرق میسلار واتر با تونر و سایر محصولات مرتبط با شست و شوی صورت
 
فرق میسلار واتر و پاک کننده صورت ؟

میسلار واتر نوعتی آرایش پاک کن است که نیازی به آبکشی صورت ندارد در حالی که پاک کننده ها با هدف پاکسازی صورت از آلودگی، سبوم و… استفاده می شوند.

فرق تونر و میسلار واتر در چه چیزی است؟

در واقع میسلار واتر برای شستن صورت به کار می رود و پس از آن از تونر برای تنظیم pH صورت استفاده می شود. این دو محصول مکمل یکدیگر هستند و باید با هم مورد استفاده قرار گیرند.

تونر چیست؟

تونر یا تونیک نوعی شوینده بر پایه آب است که عمدتا به منظور تنظیم pH صورت پس از شست و شو با سایر شوینده های صورت به کار می رود.