فیکساتور چیست و بهترین مارک فیکس کننده آرایش کدام است؟

اینکه برای یک مهمانی یا رویدادی خاصی آرایش می کنید یا یک روز گرم تابستانی است، قطعا می خواهید سایه چشم، رژ لب و زیرسازی آرایش تان در طول روز از بین نرود و ماندگاری بالایی داشته باشد. بنابراین اگر می خواهید آرایش شما در برابر آب و هوا، اشک های احساسی و هر چیزی که ممکن است آن را بهم بریزد، دوام آورد، راه حل شما استفاده از فیکساتور است. شاید فکر می کنید که می دانید پودر یا اسپری فیکساتور چیست و چگونه باید از آن استفاده کنید اما بهتر است این مطلب را تا انتها بخوانید تا از صحت اطلاعات خود اطمینان پیدا کنید.

فیکساتور آرایش چیست ؟

اسپری ها یا پودرهای فیکس کننده آرایش آخرین مرحله یک آرایش روتین هستند. مواد اصلی آن ها آب و الکل است و  از این مواد استفاده می کنند تا آرایش در طول روزهای گرم تابستان یا در طی تمرینات ورزشی حتی روی پوست چرب ثابت بماند. فیکساتورها این روزها جایگاه خود را در میان خانم های خوش پوش پیدا کرده اند و به یکی از لوازم آرایشی ضروری آن ها تبدیل شده اند. اما صحیح ترین انتخاب برای فیکساتور صورت چیست و چه مواردی را باید در زمان خرید در نظر بگیریم؟

آیا فیکساتور واقعا تاثیرگذار است؟

آنچه که همه میکاپ آرتیست ها به آن باور دارند این است که فیکساتورها واقعا تاثیرگذار هستند و باعث تثبیت و افزایش ماندگاری آرایش می شوند.

نحوه استفاده از اسپری یا پودر فیکساتور چگونه است؟

معمولا بعد از اتمام آرایش از فیکساتور استفاده می کنند اما گاهی اوقات نیاز دارید که از ضد آب بودن آرایش خود مطمئن باشید در این صورت بهتر است بعد از هر مرحله آرایش از فیکساتور استفاده کنید. یعنی بعد از زیرسازی، آرایش چشم، آرایش صورت و پس از رژ لب نیز از آن ها استفاده نمایید.

فیکساتور آرایش چیست

آیا مواد تثبیت کننده برای همه نوع پوست کارایی دارند؟

اگر می خواهید بدانید مهم ترین فاکتور در انتخاب اسپری و پودر فیکساتور چیست باید بگوییم راز، در ترکیبات آن ها است. بیشتر این مواد حاوی الکل هستند که می تواند باعث خشک شدن و تحریک برخی از انواع پوست ها شود. بنابراین قبل از خرید و استفاده از مواد تثبیت کننده حتما ترکیبات آن را بررسی کنید. به یاد داشته باشید که فیکساتورها جزء گروه مواد مراقبت از پوست نیستند و نباید هر روز و به مقدار زیاد مورد استفاده قرار گیرند. بهتر است بیشتر برای مهمانی و روزهای خاص در تابستان که دوام آرایش برای شما مهم است، مقدار کمی از مواد تثبیت کننده را استفاده کنید. و البته حتما از فیکساتور مناسب نوع پوست خود استفاده کنید یا نوعی که برای تمام پوست ها حتی پوست های حساس مناسب هستند را به کار ببرید.

فیکساتور مناسب پوست چرب چیست ؟

اگر پوست چربی دارید، این احتمال وجود دارد که صورت شما پس از آرایش براق به نظر رسد بنابراین بهتر است از فیکساتورهایی استفاده کنید که خواص مات کنندگی داشته باشد. آن ها معمولا دارای موادی هستند که درخشش اضافه را می گیرند و در کنار آن دوام آرایش شما را هم بالا می برند.

فیکساتور صورت مناسب پوست خشک چیست ؟

اگر پوست خشک دارید بهتر است بیشتر از فیکساتور استفاده کنید زیرا آرایش روی پوست های خشک دوام چندانی ندارد و به صورت یکدست روی این پوست ها قرار نمی گیرد. در نتیجه برای جلوگیری از محو شدن و بهم خوردن آرایش پوست های خشک بهتر است از فیکساتور استفاده شود. همچنین به دنبال فیکساتورهایی باشید که رطوبت رسانی هم داشته باشند.

از طرف دیگر اگر آرایش شما به گونه ای است که ممکن است در طول روز در معرض اکسیداسیون قرار گرفته و صورت شما را کدر کند، از فیکساتورهایی استفاده کنید که دارای مواد آنتی اکسیداسیون هستند.

همه میکاپ آرتیست ها به این باور دارند که فیکساتورها واقعا تاثیرگذار هستند و باعث تثبیت و افزایش ماندگاری آرایش می شوند.

فیکساتور مناسب انواع پوست چیست ؟

این فیکساتورها آرایش شما را از خطر کیکی شدن، بهم ریختگی و محو شدن در اثر گرما، رطوبت و عرق حفظ می کنند. آن ها به دلیل داشتن رنگدانه های منعکس کننده نور و موکوپلی ساکاریدها در ترکیبات خود، سطح پوست را سفت کرده، دوام آرایش شما را بالا می برند و در نهایت درخشش زیبایی به صورت شما می بخشند. از این فیکساتورهای برای هر مرحله از آرایش نیز می توانید استفاده کنید.

روش استفاده از فیکساتورها

اگر می خواهید بدانید بهترین روش استفاده از فیکساتور چیست باید بگوییم بسیار ساده است. اگر از اسپری فیکساتور استفاده می کنید، به صورت X یا T آن را به کار ببرید تا مطمئن باشید که تمام صورت خود را پوشانده اید. اگر به دنبال یک ظاهر مات هستید، بهتر است پودر و اسپری فیکساتور را با هم به کار ببرید تا درخشش صورت شما گرفته شده و آرایش تان ساعت ها ماندگاری داشته باشد.

روش استفاده از فیکساتور چیست

پودر یا اسپری فیکساتور ؛ انتخاب صحیح چیست ؟

تا به اینجا به طور کلی درباره فیکساتورهای صحبت کردیم اما حتما می دانید که دو نوع فیکساتور وجود دارد: پودر تثبیت کننده و اسپری فیکساتور. حال می خواهیم به طور جزئی درباره تفاوت های این دو نوع صحبت کنیم. هر دو این ها برای افزایش ماندگاری آرایش به کار می روند و شاید از نظر شما یکسان باشند اما تفاوت هایی با هم دارند که این تفاوت به نوع پوست و جلوه نهایی مورد نظر شما برمی گردد.

پودر فیکساتور چیست ؟

پودر تثبیت کننده یا فیکساتور معمولا در بخش هایی از صورت استفاده می شود که تمایل دارید جلوه ای مات داشته باشند. این مواد به صورت پودری هستند و برای استفاده از آن ها به براش یا اسفنج آرایشی نیاز دارید.

انواع پودرهای فیکساتور چیست ؟

اگر پوست چرب یا مختلط دارید بهتر است از پودرهای فیکساتور استفاده کنید. این پودرها می توانند به جذب روغن یا چربی اضافه از پوست شما کمک کنند و برای تثبیت کردن زیرسازی نیز به کار می روند. بسیاری از میکاپ آرتیست های مشهور پس از استفاده از کانسیلر از پودر فیکساتور استفاده می کنند تا از ثابت ماندن زیرسازی مطمئن باشند.

پودر فیکساتور با پایه تالک یا مواد معدنی کارایی مناسبی برای جذب چربی پوست و تثبیت آرایش دارد و پودرهایی که حاوی موادی همچون سیلیکا، میکا یا نشاسته ذرت هستند، برای ایجاد ظاهری نرم، بدون بافت و یکدست روی پوست های بسیار روشن مناسب هستند.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید برخی افراد از پودر بچه به عنوان پودر فیکساتور ارزان قیمت استفاده می کنند.

این پودرها در شیدهای رنگی مختلفی وجود دارند تا شما بتوانید با توجه به رنگ پوست یا تم آرایشی خود انتخاب مناسبی داشته باشید. نوع بدون رنگ پودرهای فیکساتور برای همه نوع پوستی مناسب است در حالی که انواع رنگی آن ها برای گرما بخشیدن به آرایش یا عمق دادن به زیرسازی استفاده می شود.

اگر به دنبال یک ظاهر مات هستید، بهتر است پودر و اسپری فیکساتور را با هم به کار ببرید تا درخشش صورت شما گرفته شده و آرایش تان ساعت ها ماندگاری داشته باشد.

نحوه استفاده از پودرهای تثبیت کننده

پس از انتخاب پودر فیکساتور مورد نظر خود می توانید از آن در هر مرحله آرایشی یا پس از اتمام کامل آرایش خود استفاده کنید. روش استفاده از این پودرها بدین شکل است:

  • از یک براش مخروطی نرم استفاده کنید تا از پخش یکنواخت پودر فیکساتور مطمئن باشید.
  • براش را درون پودر بچرخانید و آن را با حرکات دورانی و ملایم به صورت خود بزنید. اطراف بینی و ناحیه T صورت مستعد چربی بیشتری هستند بنابراین به این قسمت ها توجه بیشتری داشته باشید.
  • در انتها نیز برای یکدست کردن و پخش یکنواخت از یک براش بزرگ و مسطح استفاده کنید.

اسپری فیکساتور چیست ؟

اسپری فیکساتور مایعی است که از طریق دستگاه اسپری و به شکل غبار روی پوست قرار می گیرد. در حالیکه پودر تثبیت کننده برای جذب چربی پوست با جلوه ای مات مورد استفاده قرار می گیرد، اسپری فیکساتور جلوه ای نرم تر با بافتی کمتر ایجاد می کند.

در ویدیوی زیر نیز می توانید چند کاربرد و اطلاعات جالب درباره اسپری فیکساتور ببینید.

اسپری فیکساتور برای پوست تمام بدن می تواند مورد استفاده قرار گیرد نه فقط پوست صورت. برخی از انواع این اسپری ها جلوه ای درخشان و برخی دیگر جلوه ای مات ایجاد می کنند.

انواع اسپری فیکساتور چیست ؟

اگر شما پوست خشکی دارید، استفاده از اسپری های فیکساتور برای شما مناسب تر خواهد بود. این اسپری ها با جذب و حفظ رطوبت داخل پوست، برای پوست های خشک کاربرد زیادی دارند. برخی از آن ها به پوست آبرسانی کرده و آن را نرم تر نشان می دهند. اگر پوستی دارید که به خصوص در زمستان پوسته پوسته می شود، استفاده از اسپری تثبیت کننده برای آن بسیار مناسب است.

اگر پوست چرب یا مختلط دارید هم می توانید از اسپری فیکساتور استفاده کنید اما باید به دنبالی نوعی باشید که ترکیبات آن کنترل کننده چربی باشند و از درخشش بیش از حد پوست شما جلوگیری کنند. به طور مثال وجود عصاره های آلوئه ورا، گلاب یا فلفل در اسپری های فیکساتور می تواند به کنترل چربی پوست کمک کند.

اگر به دنبال ماندگاری طولانی مدت آرایش هستید، از اسپری های فیکساتور که برای تمام روز فرموله شده اند، استفاده کنید تا آرایش شما را در شرایط گرم، مرطوب و سرد حفظ نمایند.

نحوه استفاده از اسپری فیکساتور

  • اسپری را حتما حداقل 30 سانتی متر از صورت خود دور نگه دارید تا قطرات بزرگ آن آرایش شما را بهم نریزد.
  • چشمان خود را ببندید و مرکز صورت را اسپری بزنید. سپس تمام پیشانی خود را اسپری کنید.
  • در نهایت با دو اسپری برای اطراف صورت و یک بار روی چانه و گردن از افزایش ماندگاری آرایش خود مطمئن شوید.
  • پس از خشک شدن اسپری می توانید با خیال راحت به قرار خود برسید.

حال که به طور کامل با انواع فیکساتورها، کاربرد و نحوه استفاده آن ها آشنا شدید، زمان آن است که به معرفی چند مورد از بهترین فیکساتور آرایش بپردازیم.

بهترین فیکساتور آرایش چیست ؟

برندها و انواع مختلفی از پودرها و اسپری های فیکساتور وجود دارند که شما باید با توجه به کاربرد و نوع پوست خود آن ها را انتخاب کنید اما در این قسمت برای کمک به تصمیم گیری شما چند مدل از بهترین فیکساتورها را معرفی می کنیم.

پودر تثبیت کننده فوری Fenty Beauty

یکی از ویژگی های یک پودر فیکساتور خوب قطعا تثبیت کردن فوری آن است و پودر فیکساتور Fenty Beauty قطعا یکی از بهترین آن ها است. این برند شیدهای مختلفی از پودرهای تثبیت کننده خود را به بازار عرضه کرده است تا تنوع را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

پودر تثبیت کننده فوری Fenty Beauty

اسپری فیکساتور Artdeco

این محصول شاید بهترین اسپرس فیکس کننده آرایش باشد که در حال حاضر در ایران نیز موجود است زیرا علاوه بر تثبیت فوق العاده ای که دارد، با آبرسانی به پوست، آن را تازه نگه داشته و از خشکی پوست جلوگیری می کند. بنابراین علاوه بر تثبیت آرایش، خاصیت درمانی برای پوست هم دارد. از آنجایی که برند آلمانی آرت دکو سال ها است که به تولید محصولات آرایشی می پردازد، شما با خیال راحت می توانید از تولیدات این برند استفاده کرده و از کارایی آن ها لذت ببرید.

اسپری فیکساتور Artdeco

پودر فیکساتور L’Oréal

پودر فیکساتور لورآل را می توان بهترین مارک پودر فیکساتور نامید که در ایران بسیار استفاده می شود و در داروخانه ها نیز وجود دارد. این فیکساتور با قدرت جذب روغن فوق العاده خود بعد از هر بار استفاده می تواند شما را شگفت زده کند.

پودر فیکساتور L'Oréal

پودر فیکساتور دیور

پودر مات رنگی و کلاسیک دیور، یکی از بهترین پودرهای تثبیت کننده آرایش است که پس از استفاده آن دیگر نگران کیکی شدن یا بهم ریختن آرایش خود حتی با لمس کردن نیز نخواهید بود. پس از به کار بردن پودر فیکساتور دیور و لمس پوست خود می توانید از سبکی، نرمی و ابریشمی بودن پوست خود لذت ببرید.

پودر فیکساتور دیور

اسپری و پودر فیکساتور گلدن رز

گلدن رز یکی از برندهای ترک است که در ایران از محبوبیت بالایی برخوردار است زیرا محصولات آرایشی آن با وجود قیمت مناسب، از کیفیت قابل قبولی هم برخوردار هستند. اسپری فیکساتور گلدن رز و پودر فیکساتور این برند مناسب انواع پوست بوده و ماندگاری آرایش را افزایش می دهند. اگر به دنبال جلوه ای مات هستید، از پودر و اگر سبکی و سرعت بالای تثبیت مد نظر شما است، از اسپری آن استفاده کنید.

اسپری تثبیت کننده آرایش گلدن رز

سوالات رایج در رابطه با موضوع فیکساتور چیست

در ادامه به برخی از سوالات متداول در رابطه با پرسش فیکساتور چیست ، پاسخ خواهیم داد.

آیا فیکساتورها موثر هستند؟

با توجه به اینکه بهم ریختن آرایش در هر نوع پوست دلیل مشخصی دارد، فیکساتورها با برطرف کردن آن می توانند به ثابت ماندن آرایش در طول روز کمک بسیاری نمایند.

تفاوت اسپری و پودر تثبیت کننده چیست؟

هر دو این محصولات برای تثبیت آرایش به کار می روند اما ویژگی های این دو باعث می شود که هر کدام از آن ها برای یک نوع پوست مناسب تر باشند. همچنین پودرهای تثبیت کننده جلوه ای مات تر به پوست می بخشند و چربی اضافه پوست را بیشتر جذب می کنند.

آیا استفاده از فیکساتورها ضروری است؟

در صورتی که برای یک روز معمولی آرایش می کنید و بهم ریختگی جزئی یا محو شدن آرایش برای شما مهم نیست لزومی به استفاده از فیکساتورها وجود ندارد اما اگر به مهمانی یا رویدادی خاص دعوت می شوید یا قراری بسیار مهم دارید حتما از این مواد استفاده کنید تا آرایش تان در طول روز و در شرایط آب و هوایی مختلف بهم نریزد.

 

در انتها

در این مطلب سعی کردیم که موارد زیر را به طور کامل توضیح دهیم:

  • فیکساتور چیست ؟
  • فیکساتورها چند نوع هستند و هر کدام چه کارایی دارند؟
  • فیکساتور مناسب هر پوستی چیست ؟
  • نحوه استفاده صحیح از فیکساتورها به چه صورتی است؟
  • فیکساتور پودری و اسپری چه تفاوتی با هم دارند و هر کدام برای چه کاری مناسب هستند؟
  • بهترین برندهای فیکساتور کدام هستند و چه ویژگی دارند؟

شما پس از مطالعه این مطلب به راحتی می توانید تثبیت کننده مورد نظر خود را خریداری کرده و پس از به کار بردن آن، با خیال راحت در مهمانی ها و رویدادهای خاص حاضر شوید. همچنین می توانید برای آشنایی با کاربرد پودر بیک و تفاوت آن با فیکساتور به مقاله دیگر ما در وبلاگ میس و مستر مراجعه نمایید.

منابع

meesho