بهترین مدل ریش

Table of Contents

ریش برای مردان مانند آرایش برای زنان است. اگر مدل ریش را آگاهانه تر انتخاب کنیم، حتی با کمک آن می توان نواقص صورت را به خوبی پوشاند یا فرم چهره را تغییر داد. برخی از افراد ممکن است ریش اصلاح شده را ترجیح بدهند، ریش برخی افراد نیز ممکن است ناهموار یا حتی غیر متعارف باشند. اما یک چیز مشترک بین همه ریش ها این است که آنها نوعی ابراز وجود هستند. اگر به دنبال بهترین مدل ریش برای خود هستید، ما در این مطلب انواع مختلف آن را مورد بررسی قرار داده ایم. همچنین انواع ریش متناسب با انواع فرم صورت را نیز معرفی خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع مدل های ریش مردانه

ریش ها انواع مختلفی هستند که هر کدام متناسب با یک نوع سلیقه و همچنین فرم صورت است. در ادامه با انواع ریش آشنا می شوید.

مدل ته ریش

ته ریش یکی از بهترین مدل ریش و یک سبک کلاسیک و جاودانه است که اغلب مردان جوان از آن استقبال می کنند. ته ریش با انواع فرم صورت سازگار است و باعث می شود سن جا افتاده تر به نظر برسد. همچنین بر میزان جذابیت چهره اضافه می کند. به همین دلیل است که اغلب مردان جوان ته ریش می گذارند. اگر موقعیت شغلی شما به گونه ای است که اجازه بلند کردن ریش هایتان را ندارید، اما از طرفی هم تمایل دارید ریش داشته باشید، ته ریش بهترین گزینه است. ته ریش نیاز به نگهداری و مراقبت چندانی نداشته و فقط کافی است هر چند مدت یکبار آن را اصلاح و مرتب کنید.

بهترین مدل ته ریش

بهترین مدل ریش بلند

حدود سه هفته به ریش خود فرصت دهید تا کاملا رشد کند. آن وقت شما یک ریش بلند و ظاهری کاملا مردانه پیدا خواهید کرد. نکته کلیدی برای داشتن ریش بلند این است که اگر رسیدگی به آن سر موقع انجام شود، ظاهری ظریف و در عین حال مردانه به شما می دهد. البته نگهداری از ریش بلند تقریبا بدون زحمت است. این شامل کوتاه کردن و فرم دادن به ریش پس از رسیدن به طول دلخواه است. کوتاه کردن ریش به یکدست شدن و حفظ تقارن آن کمک می کند. شکل دادن خطوط گونه و همچنین گردن به شما کمک می کند تا با داشتن ریش بلند، ظاهری آراسته و شکیل داشته باشید.

اگر قادر به بلند کردن ریش خود نیستید، می توانید از انواع روغن های مخصوص و قویترین محلول رویش مو خانگی برای افزایش رشد موها و تقویت فولیکول های ریش استفاده کنید.

مدل ریش بلند

مدل ته ریش تجاری یا بیزنسی

سال ها پیش، گذاشتن ریش در حین کار در یک محیط شرکتی بسیار چالش برانگیز بود. خوشبختانه، امروزه فرهنگ شرکتی تکامل یافته است و ریش ها قابل قبول تر شده اند. ریش تجاری که به عنوان ریش شرکتی نیز شناخته می شود، دقیقا همان چیزی است که به کار شما می آید. ریشی بین نیم تا یک اینچ که به طور یکنواخت کوتاه شده و به خوبی اصلاح شده است. اگرچه حرفه ای است، اما این مدل ریش می تواند کمی خسته کننده باشد، زیرا بسیار ملایم و ساده است. اما خبر خوب این است که در هر محیط کاری به خوبی می توان از آن استفاده کرد و ظاهری ظریف و متشخص به هر مردی می دهد.

در انتخاب بهترین مدل ریش، موقعیت اجتماعی بسیار تاثیرگذار است. مدل ریش بیزنسی یا تجاری، همان سبکی است که برای جذابیت بیشتر در سر کار خود به آن نیاز دارید.

مدل ریش تجاری یا بیزنسی

انواع ریش پروفسوری؛ یک مدل ریش برای کچل ها

آیا نمی توانید ریش بگذارید زیرا موهای صورت تان به صورت پراکنده یا تکه تکه رشد می کند؟ ریش بزی یا ریش پروفسوری یکی از بهترین مدل ریش است که گزینه خوبی برای امتحان کردن شما می باشد. این ظاهر نه کاملا سبیلی و نه کاملا ریشی در صورتی که به درستی انجام شود، می تواند ظاهر شما را پیچیده و جذاب نشان دهد. البته توجه داشته باشید که ریش بزی برای هر نوع فرم صورت مناسب نیست. این نوع ریش عموما برای صورت های گرد یا دراز بهترین گزینه است.

مدل ریش پروفسوری

مدل ریش کامل

برخی مردها تمایل دارند ریش خود را به طور کامل و یکدست بلند کنند و در واقع این به سبکی از استایل و زندگی شان تبدیل شده است. البته این نوع ریش نیاز به نگهداری و مراقبت زیادی دارد. چون هر روز پس از بیدار شدن از خواب باید ریش خود را شانه بزنید و از روغن مخصوص برای زیبایی بیشتر آن استفاده کنید. یکی از مردانی که تمایل به داشتن ریش کامل دارد، جیسون موموآ است و به ما یادآوری می کند که این سبک ریش می تواند ترکیبی عالی از مردانگی و ظرافت باشد.

مدل ریش کامل

مدل ریش وایکینگی

وایکینگ‌ ها نه تنها به خاطر شجاعت و روحیه جنگجویانه ‌شان شناخته می ‌شدند، بلکه به خاطر ریش‌هایی که نماد مردانگی بود نیز شهرت داشتند. آنچه در گذشته وسیله ای برای گرم نگه داشتن صورت در ماه های سرد زمستان بود، اکنون یک ترند زیبایی و بهترین مدل ریش است. ریش های وایکینگی در چندین سال گذشته روند رو به رشدی داشته اند و بیشتر به دلیل جسور بودن و شاید حتی ترسناک بودن قابل توجه هستند. این سبک ریش نیاز به صبر، دقت و یک روال نظافتی مناسب مانند شانه کردن، شستشوی روزانه، استفاده از روغن و … دارد.

مدل ریش وایکینگی

مدل ته ریش مردانه با سبیل

نمی توانید بین ریش یا سبیل تصمیم بگیرید؟ چرا ته ریش با سبیل را امتحان نمی کنید؟ این سبک در چند سال اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است و در سال 2022 همچنان پرطرفدار و بهترین مدل ریش است. این سبک بسیار عالی است چرا که به شما امکان می دهد خط فک قوی خود را در حالی که سبیل ضخیم تان را تکان می دهید به نمایش بگذارید.

ته ریش با سبیل

مدل مدل ریش مردونه فید شده

اگر می خواهید به ریش خود حالت دهید، ریش فید شده گزینه عالی است. در این سبک باید به جای اینکه ریش خود را یک امتداد نگه دارید، موهای اطراف خط ریش را فید کنید. این سبک ریش، موهای قسمت گونه ها را تمیز می کند و به سمت خط فک محو می شود. ریش مدل فید شده، همه کاره است و می‌توان آن را به روش‌های مختلف شکل داد تا فرم سر یا مدل موی شما را اصلاح کند. مدل های ریش فید شده یکی از داغ ترین ترندهای ریش در سال 2022 هستند که به سرعت در حال رشد بوده و روز به روز به تعداد طرفداران آن اضافه می شود.

ریش فید شده یکی از بهترین مدل ریش هایی است که در چند سال اخیر بسیار ترند و پرطرفدار شده. در این روش شما باید قسمت ته ریش خود را کاملا فید کرده و هر چه ریش به سمت گونه و چانه پایین می آید، تراکم آن بیشتر باشد.

مدل ریش فید شده

ریش زیر لب ون دایک

مدل ریش ون دایک که به افتخار نقاش رنسانس آنتونی ون دایک نامگذاری شده است، سبک محبوبی بود که در قرن هفدهم توسط مردان استفاده می شد و در قرن نوزدهم احیا شد. نیازی به گفتن نیست که زیبایی و جذابیت این سبک بی انتها است و همچنان یک مدل ریش محبوب در سال 2022 است. چیزی که مدل ریش ون دایک را متمایز می کند، ترکیب سبیل و ریش بزی است. برای مرتب نگه داشتن این استایل از بهترین مدل ریش، پیرایش منظم امتداد گونه ها و گردن ضروری است.

ریش ون دایک

مدل ریش بالبو؛ مدل ریش پروفسوری با ته ریش

بالبو یک نوع دیگر از بهترین مدل ریش که در آن سبیل کوتاه و جدا شده از ریش و بدون لبه است. این استایل برای مردان با هر شکل صورت و به خصوص برای آنهایی که ممکن است چانه کوچک تری داشته باشند به خوبی کار می کند. چون مدل ریش در قسمت چانه که از سبیل جدا شده است، چانه را بزرگ تر نشان می دهد. این مدل ته ریش با سبیل واقعا همه کاره است و می توان آن را به سلیقه خود شخصی سازی کرد.

ریش بالبو

استایل ریش مردانه مدل کرونا!

مردان زیادی در این دوران انزوای کرونا اجازه می دهند موهای صورتشان رشد کند. اگر شما هم همیشه می خواستید موهای صورت خود را بلند کنید، ممکن است اکنون زمان مناسبی برای این کار باشد. بسیاری از مردان به تیغ نه می گویند و از ریش کرونایی خود لذت می برند. صبور بودن و اجازه دادن به رشد موهای صورت شما در دو هفته اول بزرگترین چالش است. از آنجا، می توانید ارزیابی کنید که بهترین مراحل بعدی برای مدل ریش صورت شما چیست. می توانید تصمیم بگیرید که آن را کوتاه کنید، مرتب کنید یا نه فقط اجازه دهید رشد کند.

ریش مدل کرونا

علاوه بر مدل های فوق، در مقاله روز جهانی ریش، مدل های عجیب و غریبی را مشاهده خواهید کرد.

بهترین مدل ریش برای افراد کچل کدام است؟

چه دواین جانسون باشد چه بروس ویلیس، تعداد زیادی سلبریتی وجود دارند که به عنوان افراد طاس که ریش دارند، شناخته می شوند. عوامل متعددی وجود دارد که باعث می شود این سبک استایل را دوست داشته باشیم:

  1. چهره ای جسورتر و زمخت تر
  2. افزایش سرعت در مرتب کردن ظاهر
  3. صرفه جویی در زمان

حالا سوال پیش می آید که بهترین مدل ریش برای افراد کچل کدام است؟ معمولا بهترین کار این است که در چهره خود یک تضادی به وجود بیاوریم. یعنی اگر سر به طور کامل طاس شده است، از مدل ریش بلند و کامل استفاده کنیم تا چهره جذاب تر و جسورتر به نظر برسد.

داشتن ته ریش هم یک ایده کلاسیک و عالی برای افراد کچل است. اگر فرم صورت شما بیضی است و کچل هستید، داشتن ته ریش یکی از بهترین انتخاب ها است. سعی کنید موهای خود را بین ۱ تا ۳ میلی متر بتراشید و از نتیجه کار شگفت زده شوید.

اگر می خواهید از ته ریش فراتر بروید، اجازه دهید موهای صورت تان حداقل برای سه هفته رشد کند. داشتن ریش کامل برای آقایانی که فک مستطیلی دارند، انتخاب بسیار هوشمندانه ای است. همچنین ترکیب مدل مو کچل با ریش بلند گزینه خوبی خواهد بود.

بهترین مدل ریش برای صورت گرد

اگر فرم صورت شما گرد است، با استفاده از ترفندها و سبک های مختلف ریش می توانید آن را تا حدودی اصلاح کنید. در ادامه انواع بهترین مدل ریش صورت گرد را به شما معرفی می کنیم.

مدل ریش و مو دم اردکی

این یک مدل ریش است که در آن موهای صورت به گونه ای اصلاح می شود که در چانه شبیه “دم اردک” به نظر می رسد. قسمت بالایی ریش کوتاه تر است، در مقابل موهای ناحیه چانه می توانند تا هر اندازه که بخواهید بلند باشد. ظاهر نوک تیز ریش در ناحیه چانه باعث می شود فرم صورت شما کشیده تر به نظر برسد.

بهترین مدل ریش برای صورت گرد

آرایش ریش فرانسوی

این یک مدل ریش بسیار متفاوت است. مشخصه آن این است که مو در ناحیه چانه مانند یک ریش کامل کشیده می شود و سپس ریش را به دو قسمت تقسیم می کند.

مدل ریش مردانه کلاسیک

ریش بزی کلاسیک، بهترین مدل ریش در سبک کلاسیک و همیشه مد برای صورت گرد است. نظافت و نگهداری آن آسان است و ظاهری فوق العاده به شما می دهد. برای تثبیت این ظاهر، اجازه دهید ریش به اندازه دلخواه شما رشد کند و سپس موهای بالای لب و گونه را بتراشید.

ریش مدل لنگری

مدل ریش لنگری به شکل بدون لبه و موی گونه است. به این شکل که روی چانه و زیر لب پایینی شما رشد می کند و سبیل کوتاه و محدود نگه داشته می شود. این یک نسخه بزرگ شده از سبک ون دایک با انتهای موهای نوک تیز است. برای برجسته کردن خط فک عالی است.

فرم صورت در انتخاب بهترین مدل ریش بسیار مهم است. شما با انتخاب درست سبک ریش می توانید فرم چهره خود را متعادل سازی کنید. مثلا افرادی که صورت گرد دارند، باید حجم ریش در ناحیه چانه را بیشتر کنند تا فرم صورت کشیده تر شود.

بهترین مدل ریش برای صورت کشیده

انتخاب بهترین مدل ریش برای صورت کشیده آسان است، تنها کاری که واقعا باید انجام دهید این است که از مدل هایی که در پایین بلند هستند و چانه های نوک تیز دارند که ویژگی های صورت شما را بیشتر دراز می کند، اجتناب کنید. بهترین مدل های ریش برای فرم صورت کشیده آنهایی هستند که طول بیشتری به صورت اضافه نمی کنند و روی گونه ها بلند می شوند تا بخشی از این کشیدگی را بپوشانند.

ناگفته نماند که مدل‌های ریش کوتاه و ته ریش گزینه بسیار خوبی برای فرم صورت کشیده است و مدل ‌هایی با سبیل ‌های ضخیم برجسته می ‌توانند توجه را از طول صورت دور کنند. شما می توانید ته ریش با سبیل را نیز امتحان کنید.

یکی از همه کاره ترین انواع سبک ریش، مدل ریش کامل است. ریش کامل کلاسیک برای فرم صورت کشیده گزینه مناسبی است. در این روش باید قسمت خط ریش کمی فید شود و قسمت گونه ها ریش بلندتر باشد. بلندتر بودن ریش در قسمت گونه باعث می شود تا از کشیدگی بیش از حد چهره کاسته شود. مدل ریش پروفسوری برای صورت کشیده زیاد توصیه نمی شود. 

بهترین مدل ریش برای صورت کشیده

مدل ریش برای چانه کوچک

شما با کمک ریش می توانید کوچک بودن چانه خود را بپوشانید. برای پوشاندن خط فک کوچک با ریش، تنها کاری که باید انجام دهید این است که طول کافی به قسمت چانه اضافه کنید و اجازه دهید خط افقی (که از چانه تا فک پایین شما امتداد می‌ یابد) نیز افزایش یابد.

یکی دیگر از سبک ریش هایی که می توان برای پوشاندن چانه کوچک انجام داد، مدل بالبو است. همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم، ریش بالبو به این صورت است که از سبیل جدا بوده و هیچ نقطه اتصالی به هم ندارند. همین باعث شده تا چانه پهن تر به نظر برسد.

بهترین مدل ریش مردانه بالای ۵۰ سال

در حالی که مدل های ریش ممکن است بی انتها باشد، برخی از سبک ها محدودیت سنی دارند. یعنی این که برخی از مدل‌های ریش را می‌توان برای مردان جوان‌ تر انجام داد، در حالی که سایر مدل‌های ریش مهم نیست که چند ساله باشید.

اگر موهای صورت شما به رنگ خاکستری تبدیل شده است، شما چند راه پیش رو دارید تا ظاهرتان را خاص و شکیل تر نشان دهید. اول این که می توانید ته ریش بگذارید. بخصوص اگر صورت شما تیز و زاویه دار است، ته ریش هایی به رنگ فلفل نمکی به شما کمک می کند تا ظاهر جذابی داشته باشید.

اگر ریش شما پرپشت است و حوصله رسیدگی به آن را دارید، چرا ریش کامل را امتحان نمی کنید؟ البته اگر ریش شما درصد سفیدی زیادی دارد، این کار ممکن است سن شما را بیشتر نشان دهد. اما به طور کلی، ریش کامل برای مردان بالای ۵۰ سال گزینه خوبی است.

بهترین مدل ریش مردانه بالای ۵۰ سال

بهترین مدل ریش و سبیل کدام است؟

انتخاب بهترین مدل ریش و سبیل به عواملی همچون سن، پرپشتی، سلیقه، موقعیت اجتماعی و … بستگی دارد. به طور مثال، برخی افرادی که در شرکت یا سازمان ها کار می کنند، قادر به بلند کردن بیش از حد ریش خود نیستند. یا افراد بالای ۵۰ سال تمایل دارند از مدل های ساده تر ریش و سبیل استفاده کنند.

هنگام انتخاب بهترین مدل ریش باید به ویژگی های ظاهری خود توجه داشته باشید. مثلا اگر ریش پرپشتی دارید، می توانید آن را همیشه بلند نگه دارید. اما اگر ریش شما کم پشت است، توصیه می شود آن را کوتاه نگه دارید یا ته ریش بگذارید. اگر صورت شما بیش از اندازه گرد یا بیضی شکل است، از سبک هایی استفاده کنید که صورت شما را متعادل تر نشان دهد. پس به طور کلی، انتخاب بهترین مدل ریش به ویژگی های ظاهری شما بستگی دارد.

بهترین مدل ریش و سبیل کدام است؟

نکاتی برای افزایش رشد انواع ریش مردانه

بسیاری از مردان تمایل دارند ریش خود را بلند کنند اما رشد ریش در آنها بسیار کم بوده یا از حجم کافی برخوردار نیست. در ادامه چند نکته برای افزایش رشد ریش در خانه آماده کرده ایم تا برای داشتن بهترین مدل ریش آماده تر شوید.

لایه برداری پوست

برای رشد سریع تر ریش و داشتن بهترین مدل ریش، باید مراقبت از صورت خود را شروع کنید. با تمیز کردن، مرطوب کردن و لایه برداری پوست صورت شروع کنید. شما باید هفته ای یکبار با استفاده از اسکراب یا لایه بردار پوست خود را لایه برداری کنید. این به حذف تمام سلول های مرده پوست کمک می کند و رشد موهای جدید را تحریک می کند.

همچنین باید پوست صورت خود را با آب گرم و یک پاک کننده ملایم تمیز نگه دارید. آب گرم منافذ پوست شما را باز می کند و یک پاک کننده مناسب، تمام چربی و کثیفی های انباشته شده روی پوست را از بین می برد و آن را تمیز می کند. اما مطمئن شوید که از صابون برای تمیز کردن صورت خود استفاده نکنید چون باعث خشکی و خارش پوست می شود. پوست تمیز باعث رشد موهای کوچک می شود؛ بنابراین هر شب قبل از خواب و صبح بعد از بیدار شدن صورت خودتان را بشویید.

اگر می خواهید ریش پرپشتی داشته باشید تا به راحتی بتوانید از انواع مختلف بهترین مدل ریش استفاده کنید، باید راهکارهای افزایش رشد ریش را نیز به خوبی انجام دهید. لایه برداری، رطوبت رسانی، تغذیه مناسب و … از جمله این موارد هستند.

نکاتی برای افزایش رشد ریش

مرطوب نگه داشتن پوست

پس از پاکسازی پوست خود باید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید تا پوست تان احساس خشکی نکند و با از بین بردن خشکی و پوسته پوسته آن، ظاهر صورت تان را بهبود بخشد. استفاده از مرطوب کننده حاوی اکالیپتوس می تواند مفید باشد؛ زیرا اکالیپتوس باعث افزایش رشد موهای صورت می شود.

درمان موهای زیرپوستی

موهای زیر پوستی چیزی نیست جز موهای تراشیده یا کنده شده که دوباره به داخل پوست رشد می کنند. این باعث التهاب روی پوست شما می شود. اگر موهای زائد زیر پوستی روی صورت شما وجود داشته باشد، ریش شما به طور یکنواخت رشد نمی کند و این باعث می شود نتوانید از بهترین مدل ریش بهره مند شوید. بنابراین بررسی کنید که آیا موهای زیر پوستی دارید یا خیر. لایه برداری و اسکراب پوست به شما کمک می کند تا از شر این نوع رویش مو خلاص شوید.

رشد ریش صورت با کاهش استرس

شما باید استرس را مدیریت کنید و به خوبی استراحت کنید تا سلول های پوست آسیب دیده تان ترمیم شوند. این کار باعث رشد ریش می شود. هنگامی که شما آرام هستید، ریش ها سریع تر رشد می کنند. استرس را با ورزش مدیریت کنید. ورزش باعث افزایش سرعت گردش خون شده و رشد ریش را نیز بیشتر می کند.

مصرف ویتامین و مکمل برای رشد ریش

برای رشد سریع ریش خود از ویتامین ها و مکمل ها استفاده کنید. مصرف روزانه بیوتین باعث افزایش رشد مو و ناخن می شود. همچنین برای موهای بهتر صورت، ویتامین های  B، B1، B6  و B12 را در رژیم غذایی خود بگنجانید. مقدار پروتئین را در رژیم غذایی خود به همراه میوه ها و سبزیجات تازه افزایش دهید. مواد مغذی مناسب که با مصرف میوه ها و سبزیجات به دست می آورید، تمام ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز مو را برای رشد سریع فراهم می کند.

مصرف ویتامین و مکمل برای رشد ریش

مصرف پروتئین

یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید تا شانس خود را برای افزایش رشد و داشتن بهترین مدل ریش زیاد کنید، داشتن رژیم غذایی سرشار از پروتئین است. لایه بیرونی موهای شما عمدتا از کراتین ساخته شده است و مصرف غذاهای سرشار از پروتئین مثل آجیل، گوشت و تخم مرغ باعث افزایش تولید و تقویت کراتین می شود. این بدان معنی است که نه تنها ریش شما بلند تر می شود، بلکه ضخامت آن نیز بیشتر شده و براق تر می شود.

ورزش و استراحت

ورزش منظم جریان خون را افزایش می‌دهد و خواب مناسب به بدن شما فرصتی برای شارژ در پایان روز می‌دهد، که هر دو کمک می‌کنند سیستم‌های در حال رشد و تقویت موهای شما به آرامی کار کنند. پس روزانه حداقل نیم ساعت ورزش کنید و ۸ ساعت در طول شبانه روز بخوابید.

خودداری از کوتاه کردن ریش تا یک ماه

ریش خود را کوتاه نکنید. اگر می خواهید ریش تان بلند شود و بهترین مدل ریش خودتان را داشته باشید، از کوتاه کردن یا فرم دادن به ریش خود تا یک ماه خودداری کنید. ریش را بعد از حدود 4 تا 6 هفته که پرپشت و بلند شد مرتب کنید. برخی افراد گمان می کنند هر چه بیشتر موها را بتراشند، رشد مجدد آنها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد. در صورتی که هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد تراشیدن موهای شما باعث ضخیم‌ تر و رشد سریع تر موها می شود. همچنین، ممکن است هنگام رشد مو صورت شما خارش پیدا کند. اگر بثوراتی دیدید، با پزشک مشورت کنید.

چگونه ریش خود را در خانه صاف کنیم؟

حالا که با انواع بهترین مدل ریش آشنا شدید، خوب است که روش های رسیدگی به آن را نیز بدانید. بسیاری از آقایان تمایل دارند ریش های بلند خود را صاف کنند اما روش صحیح انجام آن را نمی دانند. صاف کردن ریش را می توان توسط یک متخصص یا به راحتی در خانه با کمی تمرین انجام داد. اگر صاف کردن ریش برای شما چیز جدیدی است یا چیزی است که می خواستید آن را امتحان کنید، ما این راهنما را برای شما آماده کرده ایم.

چگونه ریش خود را در خانه صاف کنیم؟

قبل از اینکه یاد بگیرید چگونه ریش خود را صاف کنید، ابتدا باید تصمیم بگیرید که آیا باید ریش خود را صاف کنید یا خیر. پاسخ کوتاه این است که همه چیز به ترجیحات شخصی و اینکه شما ظاهر و احساس فعلی خود را دوست دارید بستگی دارد. اگر احساس می‌کنید که ریش شما خیلی بلند و بد فرم است یا سبکی که می‌خواهید نیست، مطمئنا باید صاف کردن را امتحان کنید. اگر احساس می‌کنید که ریش‌تان فر یا وز شده است، صاف کردن ریش کار خوبی است. با این حال، اگر موهای ریش شما آسیب دیده است یا نیاز به رسیدگی و مغذی شدن دارد، برای مدتی از صاف کردن آن خودداری کنید. زیرا می تواند روند بهبودی و تغذیه ریش را جلوگیری کند.

آراستن ریش از جمله بهترین کارهایی است که می توانید برای استایل خود انجام دهید. مثلا می توانید ریش خود را صاف کنید و سشوار بکشید. روش صحیح صاف کردن ریش را اینجا بخوانید.

صاف کردن مدل ريش مردانه با اتو مو

استفاده از صاف کننده ریش قطعا ساده ترین راه برای انجام کار است. با دستگاه صاف کننده می توانید نتیجه شگفت انگیزی از بهترین مدل ریش خود بگیرید. صاف کننده ریش درست شبیه به اتو مو اما در سایز کوچک تر است. اگر مرتبا قصد دارید ریش خود را صاف کنید، خرید آن یک سرمایه گذاری عالی است. در وقت شما صرفه جویی می کند و ظاهر دلخواه تان را به شما می دهد. انواع مختلفی از صاف کننده ریش در بازار وجود دارد که می‌توانید در مورد خرید آن تصمیم بگیرید.

روش استفاده از صاف کننده ریش

ابتدا مطمئن شوید که ریش شما خشک است. اگر ریش شما مرطوب باشد و آن را اتو بکشید، گرما باعث آسیب به کوتیکول شده و تارهای مو آسیب می بیند. بنابراین تا حد امکان سعی کنید ریش تان خشک باشد و سپس فرآیند صاف کردن آن را آغاز کنید.

روش استفاده از صاف کننده ریش

در مرحله بعد از محصولات مراقبت از ریش یا انواع روغن های طبیعی استفاده کنید. از آنجایی که صاف کردن مو با وسایل حرارتی باعث از بین رفتن رطوبت و چربی طبیعی مو می شود، چرب کردن قبل از آن می تواند به حفظ سلامت ریش کمک زیادی کند.

از یک برس برای شانه زدن ریش خود استفاده کنید. آن را به آرامی از بالا به پایین بکشید. سپس با یک دست دیگر اتو را روی ریش به حرکت درآورده تا خوب صاف شود.

صاف کردن ریش با سشوار

برای سشوار کشیدن ریش می توانید از سشوار نیز استفاده کنید. برای این کار به برس مخصوص سشوار یا شانه می توانید استفاده کنید. اگر قصد استفاده از برس سشوار را دارید، سایز کوچک آن را انتخاب کنید. ریش را به چند قسمت تقسیم کرده و با یک دست سشوار را در دست گرفته و با یک دست دیگر برس بکشید. در حالی که سشوار را از بالا روی ریش قرار دادید تا حرارت مستقیم باعث آسیب به بافت موها نشود، با دست دیگرتان برس یا شانه را روی ریش بکشید.

سخن آخر

ریش یکی از قوی ترین ابزارهای زیبایی آقایان است. با انتخاب بهترین مدل ریش می توان نتیجه خارق العاده ای در استایل رقم زد و حتی چهره را از این رو به آن رو کرد. فقط کافی است انواع بهترین مدل ریش را بشناسید و بدانید کدام یک از آنها برای چهره شما سازگار است. اگر می خواهید با انتخاب ریش انقلابی در ظاهر و استایل خود ایجاد کنید، تمام نکاتی که در این مطلب گفتیم را مد نظر داشته باشید.

پرسش و پاسخ های رایج

در ادامه قصد داریم به رایج ترین سوالات در مورد بهترین مدل ریش پاسخ دهیم.


بهترین مدل ریش کوتاه کدام است؟

بهترین مدل ریش کوتاه، ته ریش است که از گذشته تاکنون پرطرفدار بوده و جذابیت خاصی به چهره می بخشد. علاوه بر این، داشتن ته ریش به شما کمک می کند تا چهره جا افتاده تری داشته باشید. به همین دلیل اغلب مردان جوان از این مدل ریش استفاده می کنند.

بهترین مدل ریش برای صورت لاغر کدام است؟

اگر صورت لاغر و کشیده ای دارید، بهترین مدل این است که ریش شما در نواحی گونه بلندتر باشد تا فرم چهره گرد تر به نظر برسد. هرگز از ریش هایی که فقط در نواحی چانه قرار می گیرند استفاده نکنید. چون نتیجه معکوس دارد.

در انتخاب مدل ریش مردانه به چه نکاتی دقت کنیم؟

سن، حجم ریش، موقعیت اجتماعی، فرم صورت، سلیقه و … از جمله نکات مهمی هستند که انتخاب بهترین مدل ریش مردانه باید به آنها توجه شود.

آیا ته ریش برای مردان بالای ۵۰ سال مناسب است؟

بله ته ریش برای همه سنین با هر شرایطی مناسب است. البته اگر میزان سفیدی ریش شما زیاد است، داشتن ته ریش باعث می شود سن شما کمی بیشتر به نظر برسد.