آموزش نحوه استفاده از آبرسان پوست در روتین پوست

یکی از مراحل مهم در روتین مراقبت از پوست، استفاده از آبرسان پوست است؛ مرحله‌ای که اکثرا آن را نادیده گرفته و یا به استفاده از مرطوب کننده اکتفا می‌کنند. در حالی که ترتیب استفاده از آبرسان و مرطوب کننده متفاوت است و هر کدام کارکرد خاصی روی پوست شما دارند. برخی افراد گمان می‌کنند فقط کسانی که پوست خشکی دارند، باید از کرم‌های آبرسان استفاده کنند. در صورتی که هیدراته بودن پوست شما، ربطی به چربی آن ندارد و چه بسا پوست‌های چرب به آبرسانی بیشتری نیاز داشته باشند.

به هر حال مهم است که زمان استفاده از کرم آبرسان پوست خود را تشخیص دهید، آبرسان مناسبی را انتخاب کرده و به روش درستی از آن استفاده کنید تا حداکثر آبرسانی را به پوست شما انجام دهد. در این مقاله ابتدا مختصر توضیحی درباره کرم‌های آبرسان و انواع آن می‌دهیم تا در انتخاب آبرسان‌تان تخصصی‌تر عمل کنید. سپس راهنمایی‌تان می‌کنیم که تشخیص دهید چه زمان‌هایی پوست شما به آبرسان نیاز دارد و بهترین زمان استفاده از کرم آبرسان چیست. در نهایت نحوه استفاده از کرم آبرسان پوست را آموزش می‌دهیم تا پوست‌تان به خوبی هیدراته شود. با ما تا انتهای این راهنمای جامع استفاده از آبرسان پوست همراه باشید.

چرا باید از آبرسان استفاده کنیم؟

پوست انسان از 30 درصد آب و چربی تشکیل شده که وظیفه محافظت از لایه‌های پایین‌تر پوست را برعهده دارند. از این رو مهم است که پوست رطوبت کافی داشته باشد؛ زیرا در غیر این صورت با گذشت زمان لایه‌های زیری سطح پوست خشک شده و پوست چروکیده و ترک خورده می‌شود. حتی در موارد خیلی شدید دهیدراته شدن پوست، شکاف‌هایی روی سطح پوست به وجود می‌آید و لایه‌های زیرین در معرض آلودگی با باکتری‌ها و عفونت‌های احتمالی قرار می‌گیرد. پس باید متوجه شده باشید استفاده از آبرسان پوست چه مزایایی دارد. 

استفاده از آبرسان پوست رطوبت طبیعی آن را حفظ کرده و به جذب رطوبت هوا با خاصیت هموکتانت خود (ترکیبات جاذب رطوبت) کمک می‌کند. اصلی‌ترین تفاوت کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده، این است که آبرسان‌ها فاقد چربی هستند یا مقدار آن‌ها بسیار کم است؛ در حالی که مرطوب کننده‌ها، چربی بیشتری دارند و نسبت به آبرسان احساس سنگینی بیشتری روی پوست شما ایجاد می‌کنند. اما آیا استفاده از آبرسان پوست با توجه به کاربردش فقط مناسب پوست‌های خشک است و طریقه استفاده ابرسان صورت به چه نحو است؟

استفاده از آبرسان پوست

جالب است بدانید چرب شدن پوست یکی از نشانه‌های پوست دهیدراته است! در حقیقت پوست با تولید سبوم بیشتر (چربی طبیعی پوست) سعی در جبران خشکی بیش از حد دارد. سبوم ماده‌ای مومی است که به محافظت و ضدآب بودن پوست کمک می‌کند. اگر سبوم را با رطوبت پوست‌تان اشتباه بگیرید و به این دلیل از آبرسان پوست استفاده نکنید، دیر یا زود پوست‌تان در اثر خشکی زیاد چروکیده می‌شود.

آیا آبرسان باعث جوش میشود؟

در واقع کسانی که پوست چربی دارند، معمولا از محصولات مناسب پوست چرب هم استفاده می‌کنند. گاه این محصولات چربی طبیعی پوست را کم می‌کنند. بنابراین در این حالت استفاده از آبرسان پوست، قبل از آن که پوست‌تان شروع به تولید سبوم بیش از حد کند، ضروری است. به همین دلیل استفاده از آبرسان پوست برای کسانی که پوست چربی دارند، اهمیت بیشتری دارد.

استفاده از آبرسان پوست سرعت تولید چربی را در پوست شما کم می‌کند و در نتیجه دیگر جوش نمی‌زنید؛ البته به شرطی که آبرسان مناسبی برای پوست‌تان انتخاب کرده باشید. قبل از آن که به طرز استفاده از کرم آبرسان بپردازیم، راهنمایی‌تان می‌کنیم که چه آبرسانی مناسب پوست شماست.

یکی از خواص آلوورا برای پوست آبرسانی فوق العاده آن است و رطوبت بسیار بالایی به پوست‌های خشک و چرب می‌بخشد.

آیا آبرسان باعث تیرگی پوست میشود؟

اگر آبرسان خوب و باکیفیتی تهیه کرده باشید که دقیقا مطابق نیاز پوست شما طراحی شده، محال است چنین اتفاقی در اثر استفاده از آبرسان پوست رخ دهد. از طرفی در پاسخ به این سوال که آیا کرم آبرسان پوست را روشن میکند یا نه، باید گفت بله! آبرسانی به پوست باعث شفافیت پوست شما شده و همین مورد تیرگی و لک‌های آن را به مرور زمان محو می‌کند. البته تمام این موارد در گروی آن است که آبرسان درستی را انتخاب و نحوه استفاده از ابرسان را بیاموزید.

چگونه از کرم آبرسان استفاده کنیم؟

اولین مرحله برای یک انتخاب درست در خرید کلیه محصولات مراقبت صورت، شناخت نوع پوست است. بسته به اینکه پوست شما چرب، خشک و یا مختلط باشد، استفاده از آبرسان پوست هم متفاوت خواهد بود. به طور کلی آبرسان‌ها از نظر ساختاری به صورت کرم، لوسیون، سرم و یا ماسک هستند. بنابراین در مرحله اول استفاده از آبرسان پوست باید نوع محصول مورد نظر خود را از نظر ساختاری تعیین کنید.

انواع محصولات برای آبرسانی پوست

کرم یک ترکیب جامد یا نیمه جامد بوده که از آب، ماده روغنی، امولسیون کننده و دیگر مواد موثره تشکیل شده است. بافت کرم‌های آبرسان کمی سنگین‌تر از انواع دیگر است و به همین دلیل توصیه می‌شود بیشتر کسانی که پوست نرمال یا خشکی دارند از کرم آبرسان استفاده کنند. البته کرم‌هایی هم وجود دارند که برای استفاده از آبرسان پوست چرب طراحی شده‌اند.

لوسیون هم فرمی از کرم است که بیشتر خاصیت درمانی برای پوست دارد. لوسیون‌ها بافت نرم و هیدراته‌ای برای پوست ایجاد می‌کنند و به دلیل رقیق بودن، روی سطح وسیعی از بدن (برای مثال آبرسانی به دست و پاها بعد از اپیلاسیون) قابل استفاده هستند.

سرم یکی از قوی‌ترین محصولات بدون نسخه است که بالاترین غلظت مواد موثر را در بین فرم‌های دیگر دارد. سرم‌ها از مولکول‌های ریزی ساخته شده‌اند و به همین دلیل می‌توانند به منافذ و عمیق‌ترین لایه‌های پوست نفوذ کنند. بافت سبک سرم‌ها، آن‌ها را به محصولات مناسبی به خصوص برای پوست‌های چرب تبدیل کرده است.

نحوه استفاده از سرم آبرسان پوست هم به این ترتیب است که باید چند قطره از سرم را کف دست‌تان بریزید، دست‌ها را به هم ماساژ دهید تا سرم گرم و مولکول‌های آن برای ورود به لایه‌های عمیق پوست‌تان فعال‌تر شوند، سپس با حرکات ضربه‌ای روی پوست‌تان بزنید. 

از جمله محصولات آبرسان دیگر، ماسک است که به صورت موقت روی پوست قرار گرفته و گاهی نیاز به آبکشی دارد.

انواع محصولات آبرسان

در مرحله دوم استفاده از آبرسان پوست ترکیبات و عبارات نوشته شده روی محصول را بررسی کنید و آبرسان مناسب نوع پوست‌تان و زمان استفاده از آبرسان را تشخیص دهید:

مناسب پوست‌ چرب

بهترین گزینه برای شما استفاده از آبرسان‌ پوست فاقد چربی (oil-free) و حاوی هیالورونیک اسید است. این اسید، قدرت آبرسانی فوق العاده‌ای داشته و به دلیل سبک بودن، احساس سنگینی روی پوست شما ایجاد نمی‌کند. برای خرید چنین محصولاتی، به دنبال این عبارات روی آبرسان باشید:

  • Light Texture
  • Non Comedogenic
  • Sebum Regulator
  • For Oily Skin

مناسب پوست خشک

بیشتر باید به دنبال آبرسان‌هایی باشید که حاوی چربی بیشتری هستند. برای مثال آبرسان‌های حاوی شی باتر، روغن نارگیل و یا روغن جوجوبا گزینه مناسبی برای استفاده از آبرسان پوست شما خواهد بود؛ چرا که این نوع محصولات جبران سبوم کم پوست شما را می‌کنند. در صورتی که خشکی پوست‌تان بیش از حد است، استفاده از آبرسان پوست حاوی لاکتیک اسید و چربی‌های معدنی را توصیه می‌کنیم.

مناسب پوست حساس و معمولی

بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به مشکلات پوستی مانند اگزما و روزاسه هستید. بنابراین باید از آبرسان‌هایی استفاده کنند که فاقد رایحه بوده و ترکیبات آلرژی زا (مانند گیاه آلوئه ورا و بابونه) ندارند. برای کسانی هم که پوست معمولی دارند، توصیه می‌کنیم آبرسانی استفاده کنند که سبک و فاقد چربی زیاد باشد.

چه موقع از کرم آبرسان استفاده کنیم؟

حال که آبرسان مناسب پوست‌تان را تهیه کردید، لازم است بدانید که پوست چه زمان‌هایی نیاز به استفاده از کرم آبرسان پوست دارد و باید چند بار در روز از کرم آبرسان استفاده کنیم. تشخیص اینکه چه زمانی ابرسان استفاده کنیم و چه موقع پوست‌تان دهیدراته شده، کمی مشکل است؛ زیرا مدتی طول می‌کشد که علائم دهیدراته بودن پوست نمایان شود. در این شرایط بافت پوست متفاوت‌تر از بقیه اوقات شده و نرمی و نطافت آن کمتر می‌شود.

پوست شما می‌تواند به دلایل مختلفی مانند دما (خیلی گرم یا سرد بودن)، مراقبت نکردن از پوست، افزایش سن و یا تغییر هورمون‌ها دهیدراته شود. در این قسمت مهم‌ترین دلایل و علائمی را که نشان دهنده دهیدراته بودن پوست شماست، آورده‌ایم تا بتوانید تشخیص دهید آبرسان را چه موقع استفاده کنیم و روزی چند بار آبرسان بزنیم.

پوست دهیدراته

1. بهترین زمان برای زدن آبرسان صورت: پوست‌ کاملا خشک 

یکی از بدیهی‌ترین نشانه‌های دهیدراته شدن پوست، خشک شدن آن است. وقتی پوست‌تان را لمس می‌کنید، باید حس مرطوب بودن داشته باشید. در صورتی که لمس کردن پوست‌تان سخت است و هیچ رطوبتی ندارد، احتمالا وقت استفاده از آبرسان پوست فرارسیده است. طریقه مصرف کرم آبرسان را در بخش بعد خواهید خواند.

2. رطوبت پوست‌تان را از دست داده‌اید

چیزهای زیادی وجود دارد که باعث حذف رطوبت از روی پوست می‌شود. در تابستان، نور شدید خورشید و یا شنا کردن منجر به از بین رفتن رطوبت پوست می‌شود. در زمستان هم حمام با آب خیلی گرم و یا دماهای خیلی پایین پوست را دهیدراته می‌کند. به ویژه در این دو فصل توجه داشته باشید که ممکن است پوست بیش از هر زمان دیگری دهیدراته شود و نیاز به استفاده از آبرسان پوست داشته باشد.

3. پوست‎تان براق نیست

یکی از دلایلی که پوست‌تان به اندازه معمول همیشه‌تان درخشندگی ندارد، این است که به اندازه کافی هیدراته نیست. وقتی پوست رطوبت کافی نداشته باشد، ممکن است کمی مات و کسل‌تر از همیشه به نظر برسد. استفاده از آبرسان پوست می‌تواند پوست‌تان را به وضعیت هیدراته و درخشان برگرداند.

4. آکنه‌های شما بدتر شده‌اند

معمولا افرادی که آکنه دارند، از آبرسان و مرطوب کننده استفاده نمی‌کنند؛ زیرا فکر می‌کنند که این کار پوست آن‌ها را بدتر خواهد کرد. در صورتی که همانطور که پیش از این توضیح دادیم، واقعیت دقیقا خلاف تصور آن‌هاست. حتی پوست‌های خیلی چرب و آکنه‌دار هم به آبرسانی نیاز دارند و اتفاقا این کار می‌تواند اثر چربی پوست‌شان را خنثی کند.

اگر پوست‌تان جوش یا آکنه دارد، از آبرسان‌های فاقد چربی یا non-comedogenic استفاده کنید. معمولا این آبرسان‌ها ژلی هستند و طرز استفاده از ژل آبرسان صورت هم تفاوتی با بقیه محصولات مشابه ندارد. نحوه استفاده از ژل آبرسان را در بخش بعد خواهید خواند. 

5. آرایش روی صورت‌تان نمی‌خوابد

آیا کرم پودر و یا مرطوب کننده رنگی‌تان لکه‌دار و غیر یکنواخت به نظر می‌رسد؟ دلیل این اتفاق ممکن است دهیدراته بودن پوست‌تان باشد که اصطلاحا باعث ممانعت از خوابیدن آرایش روی پوست‌تان می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق، قبل از آرایش، آبرسان مناسبی را روی کل صورت‌تان بمالید تا پایه نرم و لطیفی برای دیگر محصولات آرایشی ایجاد شود. در این صورت آرایش کردن بسیار راحت‌تر انجام می‌شود.

6. چروک پوست‌تان عمیق‌تر شده است

گاهی ممکن است خطوط ریزی که روی پوست‌تان وجود دارد، به ناگهان عمیق‌تر شود. دلیل این اتفاق می‌تواند هیدراته نبودن پوست شما به اندازه کافی باشد. استفاده مداوم از یک آبرسان مناسب، می‌تواند خطوط و چروک‌های پوست را از بین ببرد و باعث شود جوان‌تر به نظر برسید.

طریقه مصرف آبرسان پوست

تا اینجا گفتیم مزایای استفاده از آبرسان پوست چیست و چرا باید از این محصول فوق العاده استفاده کرد. در قسمت قبل 6 مورد از مهم‌ترین موقعیت‌هایی را که باید از آبرسان استفاده کنید، توضیح دادیم. اما واقعیت این است که هیدراته نگه داشتن پوست آنقدر اهمیت دارد که شما باید آبرسان را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید و حداقل دو بار در روز و به ویژه با کرم آبرسان قبل از آرایش پوست‌تان را آبرسانی کنید.

استفاده از آبرسان پوست صرفا مربوط به جنسیت و یا گروه سنی خاصی نیست و برای همه افراد چه مرد و چه زن در تمام سنین توصیه می‌شود. با این وجود برای افرادی که بالاتر از 30 سال سن دارند، استفاده از آبرسان اهمیت بیشتری دارد؛ چرا که ممکن است در صورت دهیدراته ماندن پوست‌شان، به زودی شاهد چین و چروک‌های ناخوشایندی باشند. در ادامه درباره مراحل روتین مراقبت از پوست قبل از خواب، طریقه استفاده از آبرسان پوست و همچنین روتینی که برای بعد از بیدار شدن باید انجام دهید، را توضیح می‌دهیم.

استفاده از آبرسان پوست در روتین مراقبت از پوست

طریقه زدن آبرسان پوست قبل از خواب

در این بخش به این سوال مهم پاسخ می‌دهیم که اول آبرسان بزنیم یا مرطوب کننده و اصلا ترتیب استفاده از محصولات مختلف مراقبت از پوست به چه صورت است؟

1. در مرحله اول روتین مراقبت از پوست‌تان، باید آرایش‌تان را با محصول مناسبی کاملا پاک کنید. در این مرحله می‌توانید از انواع محصولات پاک کننده آرایش صورت و شیر پاک کن استفاده کنید. سپس صورت‌تان را با شوینده مناسبی بشویید تا باقی مانده مواد آرایشی، و همچنین تمام آلودگی‌ها از صورت‌تان زدوده شود.

افرادی که پوست خشک‌تری دارند، بهتر است از شوینده‌ای که حاوی ویتامین C است، استفاده کنند. علاوه بر این توجه داشته باشید پوست‌های دهیدراته یا خشک نباید با شوینده‌هایی که حاوی دانه‌های اسکراب سختی هستند، شسته شوند.

2. حتی پوست‌های خشک و دهیدراته به لایه برداری نیاز دارند. دو تا سه شب در هفته، در این مرحله از روتین مراقبتی خود، از محصولات لایه بردار صورت استفاده کنید. لایه برداری، سلول‌های مرده پوست را می‌زداید. بنابراین استفاده از محصولات لایه بردار قبل از آبرسان، باعث می‌شود که آبرسان شما بیشترین جذب را به لایه‌های زیرین پوست داشته باشد و نرمی و لطافت بیشتری را در پوست‌تان احساس کنید.

3. بعد از لایه برداری نوبت به استفاده از آبرسان پوست می‌رسد. پیشنهاد می‌کنیم ترجیحا از سرم‌های آبرسان استفاده کنید که به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ می‌کنند. همچنین بهتر است سرم یا کرم آبرسان شما حاوی هیالورونیک اسید باشد؛ چرا که این ماده حتی هنگام خواب هم، سلول‌های پوست را هیدراته نگه می‌دارد.

برای افزایش گردش خون زیر پوست و در نتیجه کاهش چین و چروک‌های پوستی، می‌توانید آبرسان خود را با کمی سرم رتینول مخلوط و سپس استفاده کنید. اما روش استفاده از آبرسان به چه نحو است؟

اولین نکته در استفاده از آبرسان این است که پوست‌تان باید کمی مرطوب باشد. بنابراین بعد از اینکه صورت‌تان را شستید، تنها کمی با صربات ملایمی صورت را خشک کنید و هرگز حوله را روی صورت‌تان نکشید تا کمی مرطوب باقی بماند. به اندازه یک نخود یا سکه کوچک از کرم آبرسان را روی انگشتان و کف دست‌تان بریزید و سپس دست‌های‌تان را به هم بمالید تا کرم هنگام استفاده روی پوست، کاملا پخش شود.

سپس مطابق با ویدیوی زیر کرم آبرسان را روی صورت و گردن‌تان ماساژ دهید. این نحو ماساژ کرم روی صورت مانع از افتادگی و شل شدن پوست شما می‌شود. شما می‌توانید علاوه بر آبرسان، مرطوب کننده‌تان را هم به همین شیوه استفاده کنید.

4. مرحله بعد در روتین مراقبت از پوست هر شب‌تان، استفاده از کرم دور چشم است. البته استفاده از کرم دور چشم فقط به افرادی که 30 سال سن به بالا دارند، توصیه می‌شود. علاوه بر این کسانی که از حلقه‌های تیره دور چشم رنج می‌برند، می‌توانند این کرم‌های درمانی را به روتین خود اضافه کنند.

5. در آخرین مرحله از کرم رتینول و یا کرم آبرسان مخصوص شب استفاده کنید. بهتر است برای روتین قبل از خواب‌تان، محصولاتی با بافت سنگین و غلیظ در نظر داشته باشید؛ چرا که هنگامی که شما خواب هستید، سلول‌های پوست‌تان خودشان را بازسازی کرده و برای این کار به رطوبت فراوانی نیاز دارند.

روش استفاده از کرم آبرسان صورت بعد از بیدار شدن

1. روزتان را با شوینده ملایمی شروع کنید. ترجیحا از شوینده‌هایی استفاده کنید که بافت شیری (milky) یا کرمی دارند. از مصرف ژل‌ها و فوم‌هایی که معمولا برای کنترل چربی طراحی شده‌اند، در اول صبح خودداری کنید؛ چرا که بسیار صورت‌تان را خشک می‌کنند. اگر شب قبل صورت‌تان کاملا پاک شده و بیشتر احساس خشکی و کشیدگی در پوست‌تان دارید، بهتر است صورت‌تان را فقط با آب گرم بشویید.

2. از تونر ملایمی استفاده کنید که ترجیحا حاوی ویتامین C بوده و بتواند از پوست‌تان در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کند. تونر pH پوست‌تان را متعادل کرده و کمک می‎کند سرم‌ها و آبرسان‌ها عمیق‌تر به لایه‌های زیری پوست نفوذ کنند.

3. اگر پوست خشک و دهیدراته‌ای دارید، بهترین گزینه برای این مرحله استفاده از سرم هیالورونیک اسید خالص برای آبرسانی به پوست است. یک تا دو قطره سرم را روی کف دست‌تان بریزید و مطابق آنچه در ویدیوی فوق نشان داده شد، کل صورت، گردن و حتی قفسه سینه‌تان را با آن ماساژ دهید. می‌توانید مجددا از یک لایه سرم دیگر هم استفاده کنید؛ این کار به محافظت بیشتر از پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد، روشن‌تر شدن پوست و کاهش لکه‌های تیره و چین و چروک پوست کمک می‌کند.

4. در این مرحله بسته به نیاز و سلیقه‌تان، می‌توانید از یک کرم چشم استفاده کنید. کرم دور چشم به صاف شدن خطوط ریز اطراف چشم، افزودن رطوبت و آبرسانی بیشتر به این ناحیه و آرایش یکنواخت‌تر شما کمک می‌کند.

5. سپس از مرطوب کننده مناسب پوست‌تان استفاده کرده (حال می‌دانید اول آبرسان یا مرطوب کننده!) و در مرحله آخر ضد آفتاب بزنید. توصیه می‌کنیم از ضدآفتابی که SPF آن 30 یا بالاتر است، استفاده کنید. به اندازه یک قاشق غذاخوری ضدآفتاب را روی کل صورت‌تان، گردن و قفسه سینه (اگر در معرض آفتاب هستند) ماساژ دهید. توجه داشته باشید که حتی اگر لوازم آرایش شما حاوی ضدآفتاب باشد، باز هم باید به طور جداگانه ضدآفتاب بزنید؛ هیچکس به اندازه یک قاشق غذاخوری کرم پودر نمی‌زند!

نحوه استفاده از کرم آبرسان کامان

نحوه استفاده از کرم‌های آبرسان کامان هم تفاوتی با استفاده از دیگر برندها ندارد. شما با مطالعه بخش فوق می‌توانید نحوه استفاده از آبرسان‌های این تولیدکننده محبوب را یاد بگیرید. البته توجهی داشته باشید که آبرسان‌های کامان هرکدام مخصوص نوع پوست خاصی تولید شده‌اند و بنابراین انتخاب نوع درست آن با توجه به نیاز پوست‌ شخص شما، برای مثال آبرسان آلوئه‌ورا یا آووکادو و یا بمب‌های آبرسان کامان که هر کدام خاصیت منحصربه‌فردی دارند، نکته مهم‌تری است؛ وگرنه نحوه استفاده از کرم آبرسان کامان بنفش با سبز آن تفاوتی ندارد. 

طرز استفاده از کرم آبرسان لدورا

سوال دیگری که بسیار پرسیده می‌شود این است که نحوه استفاده از کرم آبرسان لدورا چیست و کرم آبرسان لدورا رو چه موقع استفاده کنیم. این کرم آبرسانی به شدت بالایی دارد. برای استفاده از آن، ابتدا به روشی که توضیح دادیم، پوست‌تان را تمیز کنید و سپس مقدار کافی از این کرم را روی پوست صورت و گردن‌تان ماساژ دهید. با توجه به اینکه جذب این کرم بسیار سریع است، محصول مناسبی برای پایه آرایش هم محسوب می‌شود. 

سوالات متداول درمورد کرم آبرسان


چرا باید آبرسان بزنیم؟

وقتی پوست را آبرسانی کنید، سلول‌های پوست شاداب و حجیم شده و جوان‌تر به نظر می‌رسید. علاوه بر این استفاده از محصولات آبرسانتیرگی‌های پوست را محو می‌کنند. همچنین آبرسان‌ها از ایجاد چین و چروک و جوش‌های پوستی جلوگیری می‌کند و روند پیری را به تعویق می‌اندازند. مزیت دیگر استفاده از آبرسان‌ها برای خانم‌ها این است که آرایش روی صورت هیدراته پوشش بهتر و جلوه یکنواخت‌تری دارد.

ایا کرم ابرسان باعث جوش میشود؟

خیر؛ کرم‌های آبرسان مانع از این می‌شوند که پوست بیش از حد چربی ترشح کند و از این طریق از ایجاد جوش جلوگیری می‌کنند. استفاده از آبرسان پوست در فرایند درمان جوش و آکنه اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که یکی از دلایل جوش زدن خشک شدن بیش از حد پوست و به دنبال آن تولید چربی بیش از حد توسط پوست برای جبران این خشکی است.

آیا ابرسان صورت را چاق میکند؟

یکی از بهترین روش‌های چاق شدن صورت، این است که گردش خون زیر پوست افزایش یابد. اما آیا کرم آبرسان باعث چاقی صورت میشود؟ با افزایش گردش خون، سرعت پوست اندازی صورت تنظیم شده و باعث توپرتر به نظر رسیدن پوست می‌شود. برای افزایش گردش خون پوست، از کرم یا سرم‌های آبرسان استفاده کنید.

ایا گلاب ابرسان پوست است؟

گلاب نوعی آبرسان طبیعی است که از تولید چربی بیش از حد و یا خشک شدن بیش از اندازه پوست جلوگیری می‌کند. استفاده از این ماده طبیعی به خصوص برای کسانی که پوست خشکی دارند، توصیه می‌شود.

چطور پوست را آبرسانی کنیم؟

آبرسانی پوست باید به همراه دیگر محصولاتی که برای مراقبت از پوست‌تان به کار می‌برید، استفاده شود. همچنین نحوه استفاده از کرم آبرسان و ماساژ آن باید با دقت و حوصله انجام شود. ماساژ نادرست صورت به مرور زمان باعث افتادگی و شل شدن پوست شما می‌شود.

 

 

منبع:

lorealparisusa

lorealparisusa

cosmopolitan