نکاتی ضروری که باید درباره آرایش نود بدانیم + ویدئو آموزشی

در حال حاضر آرایش نود به یکی از ترندهای آرایشی جدید در سراسر جهان تبدیل شده است. مدت هاست که استفاده از آرایش های غلیظ و پر رنگ و لعاب، طرفداری ندارد و بانوان خوش سلیقه به آرایش های سبک و طبیعی روی آورده اند.

در سال های اخیر استفاده از سبک آرایش نود (Nude) بسیار پرطرفدار شده است. به همین علت هم در ادامه مقاله در رابطه با سبک آرایش نود اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس تا انتهای این مطلب در وبلاگ میس و مستر با ما همراه باشید.

میکاپ نود چیست

آرایش نود چیست ؟

معنی نود در آرایش و به زبان فارسی، عریان ترجمه شده است. آرایش نود یا عریان به سبک جدیدی از آرایش گفته می شود که در آن از محصولات آرایشی همرنگ با رنگ طبیعی چهره استفاده می شود. به عنوان مثال در سبک ارایش نود از کرم پودرهایی کاملا همرنگ پوست و رژ لب هایی به رنگ طبیعی لب ها و به مقدار جزیی استفاده می شود. در این سبک از آرایش، زیبایی طبیعی افراد به بینندگان نشان داده می شود.

آرایش نود به گونه ای است که شما را مجبور می کند تا به جای استفاده از کرم پودرهای سنگین و با پوشش دهی بالا، بر سلامت پوست خود تمرکز کرده و در تلاش برای از بین بردن مشکلات پوستی خود باشید؛ چراکه در صورت داشتن پوستی صاف و زیبا دیگر نیازی به استفاده از زیرسازهای آرایشی سنگین نخواهید داشت. داشتن یک روتین پوست حرفه ای و کامل یکی از بهترین راه های رسیدن به پوستی صاف و بدون نقص است.

جالب است بدانید که استفاده از آرایش نود برای حضور در مراسم رسمی و همراه با لباس های مجلل و اکسسوری های پر زرق و برق توصیه می شود.

همچنین نکته قابل توجه در این سبک آرایش، این مورد است که آرایش نود با آرایش لایت تفاوت دارد و نباید این دو سبک را به اشتباه یکی دانست.

در آرایش اروپایی صرفا از رنگ های روشن بهره گرفته می شود. این در حالی است که در میکاپ نود از رنگ های سازگار با تناژ پوستی افراد استفاده می شود که این رنگ ها ممکن است شامل رنگ های تیره نیز باشند. در ادامه مقاله با این نوع آرایش بیشتر آشنا خواهید شد.

میکاپ نود دخترانه

رژ لب نود چیست ؟

در پاسخ به سوال رژلب نود چیست ، باید بگوییم که در آرایش نود از رژ لب هایی با رنگ های طبیعی و کم رنگ استفاده می شود. به همین دلیل هم به رژ لب هایی با رنگ طبیعی لب، رژ لب رنگ نود گفته می شود.

در ادامه و با هدف آموزش آرایش نود به شما خوانندگان عزیز این مقاله، مراحل آرایش حرفه ای با سبک نود را توضیح خواهیم داد.

رژ نود چیست

مراحل آرایش طبیعی چهره با سبک نود

این روزها استفاده از آرایش نود بسیار رایج شده تا جایی که مدل آرایش نود عروس هم به یکی از ترندهای آرایش عروس تبدیل شده است. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم در ادامه مطالبی را در رابطه با مراحل این مدل ارایش نود در اختیار شما قرار خواهیم داد.

سایه نود چیست

آرایش پوست طبیعی

برای داشتن یک زیرساز طبیعی پوست از کرم پودرهای سبک و همرنگ پوست خود استفاده کنید. دقت کنید که در سبک آرایش نود نیازی به استفاده بیش از حد از کرم پودر نیست و تنها مقدار کمی از این محصول زیبایی برای صاف و یکدست کردن پوست کفایت می کند.

توجه داشته باشید که استفاده از کانسیلر برای رفع سیاهی و گودی زیر چشم و همچنین همسان سازی پوست زیر چشم با پوست صورت بسیار ضروری است. برای داشتن یک میکاپ نود طبیعی و زیبا بهتر است که از کانسیلر استفاده شود.

رنگ نود رژ لب

آرایش گونه طبیعی

هنگام استفاده از رژ گونه در آرایش نود دخترانه دقت کنید که از رنگ های کمرنگ، مات و طبیعی استفاده کنید و تا جای ممکن رد رژ گونه بر صورت خود را محو نمایید.

هنگام خرید رژ گونه رنگ نود هم باید به تطابق رنگ رژ گونه با رنگ پوست خود دقت نمایید. به عنوان مثال افراد با پوست سبزه می توانند، رنگ های برنز را برای رژگونه خود انتخاب کنند.

آرایش نود یا عریان به سبک جدیدی از آرایش گفته می شود که در آن از محصولات آرایشی همرنگ با رنگ طبیعی چهره استفاده می شود.

آرایش لب طبیعی

همانطور که در ابتدای متن اشاره کردیم در میکاپ نود از رژ لب هایی کمرنگ استفاده می شود. اما این بدان معنا نیست که شما می توانید بدون استفاده از هیچ گونه رژ یا بالم لب در مجامع ظاهر شوید.

در میکاپ نود نباید لب های شما حالت خشک یا پوسته پوسته داشته باشند و به همین دلیل هم استفاده از بالم لب به طرفداران این سبک آرایش توصیه می گردد. در صورتی که علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این محصول مراقبت زیبایی لب ها هستید، می توانید به مقاله بالم لب چیست مراجعه کرده و پاسخ سوالات خود را بیابید.

در صورتی که علاقه مند به استفاده از رژ لب هستید، می توانید از رژ هایی همرنگ با رنگ لب خود کمک بگیرید اما باید توجه کنید که استفاده از خط لب در ارایش نود دخترانه جایی ندارد.

رنگ رژ لب لایت

آرایش چشم نود

در آرایش چشم نود به جای سایه و خط چشم نود بیشتر از ریمل استفاده می شود اما اگر به آرایش با سایه نود علاقه دارید، می توانید یک پالت از رنگ های نود سایه سازگار با رنگ پوست و چشمان خود تهیه کنید.

برای داشتن آرایش چشم نود می توانید از سایه های کمرنگ به همراه یک خط چشم نازک و ریمل استفاده کنید یا اینکه به سراغ سایه های تیره رفته و آرایش‌نود خود را با آرایش چشم اسموکی همراه کنید.

بهتر است بدانید که آرایش نود در کنار آرایش چشم اسموکی به زیبایی دیده می شود اما نباید از آرایش چشم بیش از حد تیره برای این سبک میکاپ استفاده کنید. سایه چشم به رنگ خاکستری می تواند گزینه مناسبی برای آرایش با سایه نود باشد.

دقت داشته باشید که در میکاپ نود، محصولات براق یا شاین دار کمتر مورد استفاده قرار می گیرند و بخش عمده تمرکز میکاپ آرتیست ها روی رنگ های مات و لایت می باشد.

آموزش خط چشم نود

آموزش میکاپ نود

آرایش چشم نود

آرایش نود عروس

همانطور که اشاره کردیم میکاپ نود در سال های اخیر طرفداران زیادی به خصوص در میان عروس های سراسر جهان پیدا کرده است. فرقی نمی کند که پوست شما چه رنگی دارد، با کمی دقت و مشورت با افراد متخصص می توانید رنگ های نود سازگار با پوست خود را شناخته و با استفاده از آن ها در هر مجلسی به زیبایی بدرخشید.

در ادامه تعدادی عکس میکاپ نود عروس برای بانوانی با پوست روشن به شما نشان داده خواهد شد.

میکاپ عروس نود

میکاپ عروس نود

رنگ رژ لب نود

رژ لب نود چه رنگی است

رنگ نود چیست

رژ لب صورتی نود

منظور از رنگ نود چیست

میکاپ لایت

میکاپ لایت

آرایش اروپایی چشم

تا اینجا تمامی تصاویر برای افراد با پوست روشن بود اما در ادامه این مطلب تصاویری از مدل های میکاپ عروس نود با پوست تیره را برای شما به نمایش خواهیم گذاشت. شما با مشاهده این تصاویر می توانید ایده های زیادی برای میکاپ خود در زیباترین شب زندگی تان پیدا کرده و از رسیدن به اوج زیبایی خود لذت ببرید.

میکاپ پوست تیره  میکاپ عروس سبزه  میکاپ عروس سبزه  مدل خط چشم نود  میکاپ عروس سبزه

همچنین یک ویدئو اموزش ارایش نود در ادامه این بخش قرار داده شده است. شما می توانید با کمی تمرین و صرف کمی وقت در این نوع آرایش به مهارت کافی رسیده و به این ترتیب از مراجعه به سالن های زیبایی و صرف هزینه های گزاف رهایی یابید.

سوالات متداول در رابطه با میکاپ نود

در ادامه به برخی از سوالات متداول در رابطه با میکاپ نود پاسخ خواهیم داد.

آیا میکاپ نود برای تمامی افراد با رنگ های پوستی متفاوت، مناسب است؟

بله. شما با صرف کمی دقت و توجه می توانید رنگ های نود سازگار با تناژ رنگ پوست خود را پیدا کرده و از این رنگ ها در آرایش طبیعی خود بهره بگیرید. جالب است بدانید که هیچ رنگ پوستی وجود ندارد که این سبک آرایش روی آن نازیبا تعبیر شود.

تفاوت آرایش اروپایی با نود چیست ؟

آرایش اروپایی به سبکی گفته می شود که در آن حداکثر از سه رنگ در میکاپ افراد استفاده می شود و تمرکز آن بیشتر بر رنگ های روشن قرار دارد. در آرایش ساده از رنگ های نود هم می توان استفاده کرد اما سایر رنگ ها هم ممکن است در این سبک میکاپ به کار گرفته شوند.
این در حالی است که در میکاپ نود صرفا از رنگ های نود استفاده می شود. جالب است بدانید که این نوع میکاپ بر خلاف میکاپ اروپایی محدود به دامنه رنگ های روشن نیست و رنگ های به کار رفته در آن به تناسب رنگ پوست افراد تغییر می کند. همچنین در این آرایش از رنگ های براق و  شاین دار به ندرت استفاده می گردد.

آرایش نود چیست ؟

این نوع میکاپ به روشی گفته می شود که در آن از رنگ های طبیعی و مات برای افزایش زیبایی افراد استفاده می شود. در میکاپ نود جایی برای استفاده از کرم پودرهای سنگین و زیرسازهای قوی وجود ندارد.

 

کلام آخر

در این مقاله از وبلاگ زیبایی میس و مستر به سوالاتی مانند آرایش نود چیست و با چه رنگ پوست هایی سازگاری دارد، پاسخ دادیم. امیدواریم که مطالب مذکور برای شما مفید واقع شده باشند. در انتها از شما درخواست می کنیم تا هرگونه پیشنهاد و انتقادی را از طریق بخش دیدگاه، در انتهای این صفحه با ما در میان بگذارید.

منابع

elle