انتخاب بهترین کرم پودر

یکی از اصلی‌ترین لوازمی که برای آرایش و گریم استفاده می‌شود، کرم پودر است. انتخاب بهترین کرم پودر هم همیشه دغدغه بسیاری از افراد بوده است. در واقع از آن جایی که اکثر خانم‌ها ترجیح می‌دهند از کرم پودر به جای پنکک استفاده کنند، می‌توان کرم پودر را بیس و پایه آرایش دانست؛ چرا که حالت نیمه مایع این ماده آرایشی این امکان را برای خانم‌ها فراهم می‌کند که رنگ‌های مختلف را با هم ترکیب کنند و گزینه‌ها و رنگ‌های بیشتری برای گریم و آرایش صورت داشته باشند.

همان طور که می‌دانید از این ماده آرایشی به عنوان زیرساز بقیه آرایش صورت استفاده می‌شود و مهم‌ترین وظیفه آن این است که پوست را یکنواخت کرده و قبل از آرایش، عیوب آن را بپوشاند. اما علاوه بر پوشانندگی، به طور کلی بهترین کرم پودر چه ویژگی‌ها و خصوصیاتی باید داشته باشد؟ چطور می‌توان با انتخاب بهترین کرم پودر ممکن، هم چهره زیباتری داشت و هم سلامت پوست را تضمین کرد؟ آیا هر نوع کرم پودری مناسب شماست و می‌توان به هر برندی اعتماد کرد؟ ترفندها و روش استفاده از این ماده آرایشی، برای داشتن بهترین کرم پودر چیست؟

در این مقاله به تمام این پرسش‌ها و دیگر پرسش‌های احتمالی شما درمورد انتخاب و استفاده از بهترین کرم پودر خواهیم پرداخت تا بتوانید بهترین کرم پودر مناسب نوع و رنگ پوست خود را انتخاب و به شیوه درستی آن را مصرف کنید.

 

7 ویژگی مهم برای انتخاب بهترین کرم پودر

 

  1. فرمولاسیون مناسب

مهم‌ترین موردی که برای خرید بهترین کرم پودر مناسب شخص خودتان باید در نظر داشته باشید، فرمولاسیون آن است. برای این کار ابتدا باید نوع پوست‌تان را تشخیص دهید و سپس بر اساس ترکیباتی که در کرم پودرها به کار رفته، نوع مناسب و سازگار با پوست‌تان را انتخاب کنید؛ چرا که ترکیبات مختلف این محصولات با پوست شما واکنش می‌دهد و اگر سازگاری نداشته باشد، باعث جلوه نازیبایی بر چهره‌تان خواهد شد.

همچنین از آن جا که کرم پودر با دیگر مواد آرایشی روی صورت مانند پرایمر و کانسیلر وارد واکنش می‌شود، توجه به فرمولاسیون این محصول بسیار اهمیت دارد. به طور کلی تمام کرم پودرها براساس یکی از این 4 نوع فرمولاسیون تولید شده اند: برپایه آب، برپایه روغن، برپایه سیلیکون و پودری؛ که هرکدام مناسب نوع خاصی از پوست‌ها هستند. علاوه بر فرمولاسیون، توجه به ترکیبات محصول هم در انتخاب بهترین کرم پودر اهمیت دارد.

آیا روی بسته بندی کرم مدنظر شما عبارت «non-comedogenic» درج شده است؟ آیا کرم پودرتان گیاهی است و یا برخی مواد سمی هم در ترکیبات آن به کار رفته؟ برای کسب این اطلاعات مهم، تنها کافی است نوشته‌های روی بسته بندی کرم پودر را به دقت بخوانید و از بی خطر بودن آن برای پوست‌تان اطمینان حاصل کنید.

  1. دوام بالا

بعد از این که نوع پوست‌تان را تشخیص دادید و بهترین کرم پودر را از نظر فرمولاسیون انتخاب کردید، نکته بعد در نظر گرفتن و بررسی دوام و ماندگاری کرم پودر است. کرم پودرهای مایع، جامد و پودری ماندگاری‌های متفاوتی دارند و معمولا میزان ماندگاری آن‌ها روی بسته بندی‌شان درج شده است.

توجه داشته باشید که بهترین کرم پودر بسته به موقعیتی که می‌خواهید در آن استفاده کنید، متفاوت است؛ برای مثال بدیهی است کرم پودری که می‌خواهید برای مجالس و مهمانی‌ها استفاده کنید، باید ماندگاری بالاتری نسبت به کرم پودرهای روزانه داشته باشد. معمولا انواعی که ماندگاری 8 ساعته دارند، برای استفاده روزانه مناسب هستند.

  1. رنگ مناسب

بهترین کرم پودر، آن است که کاملا مطابق و متناسب با تن رنگ پوست شما باشد. به خصوص اگر پوست روشن و سفیدی داشته باشید، انتخاب کرم پودر نامناسب و تیره، چهره‌تان را مصنوعی خواهد کرد. معمولا کرم پودرها تناژ رنگی صورتی، کهربایی (زرد رنگ) و عاجی رنگ دارند. برای اینکه تشخیص دهید کدام تناژ رنگی، جلوه زیباتری روی پوست شما دارد، ابتدا باید ته رنگ پوست‌تان را تشخیص دهید.

برای این کار، مچ دست‌تان را زیر نور سفید بگیرید و رنگ رگ‌ها را بررسی کنید. اگر رگ‌های دست‌تان آبی بود، پوست سرد و با ته رنگ صورتی دارید؛ بنابراین بهترین کرم پودر برای شما، محصولاتی است که با تن صورتی سازگاری دارند. اگر رگ‌های‌تان سبز رنگ بودند، تن پوست شما گرم است و باید رنگ‌های تن زرد را انتخاب کنید. همچنین اگر پوست سفیدی دارید، بهترین کرم پودر محصولاتی هستند که تن رنگ عاجی دارند.

  1. کرم پودر با پوشش فوق العاده

یکی از مهم‌ترین خصوصیات بهترین کرم پودر این است که بتواند لکه‌ها و عیوب صورت شما را بپوشاند؛ به نحوی که در اغلب مواقع نیازی به استفاده از محصولات دیگر مانند کانسیلر نداشته باشید. در ادامه این مقاله به برخی از بهترین کرم پودرهایی که پوشش فوق العاده‌ای دارند، اشاره خواهیم کرد.

  1. جذب بالا

ممکن است تجربه این را داشته باشید که بعد از اینکه با انگشتان‌تان کرم پودر را روی صورت‌تان پخش کردید، جای آن روی انگشت‌ها می‌ماند و لباس‌ها و موهای‌تان را کثیف می‌کند. در واقع یک محصول خوب نباید چنین خصوصیتی داشته باشد. بهترین کرم پودر جذب پوست شما شده و جلوه طبیعی و یکنواختی به صورت شما می‌بخشد.

  1. خشک شدن روی پوست

هدف اصلی استفاده از این محصولات، افزایش زیبایی طبیعی چهره شماست و این زیبایی، مستلزم آن است که محصول به خوبی جذب پوست شما شده و هیچ خطی را بر جای نگذارد. در واقع بهترین کرم پودر محصولی است که حالت نرم و ابریشمی بر پوست به جای گذاشته و هیچ چسبندگی ایجاد نکند. برای اینکه تشخیص دهید آیا محصول مورد نظرتان این ویژگی را دارد یا نه، دست خود را روی صورت‌تان قرار دهید. بعد از این کار، نباید رد انگشت‌های‌تان روی صورت‌تان بماند. اگر این اتفاق افتاد، به این معنی است که چربی زیادی در کرم پودر شما وجود دارد و مناسب پوست‌تان نیست.

  1. قیمت منطقی

به هیچ عنوان سلامت پوست خود را با خرید محصولات نامرغوب و بی کیفیت به خطر نیندازید! برندهای متفرقه زیادی اقدام به تولید کرم پودرهایی کرده اند که قیمت بسیار پایینی دارند و ممکن است در نگاه اول وسوسه انگیز باشند. اما همیشه این را در نظر بگیرید که ممکن است با به خطر انداختن سلامت پوست‌تان، مجبور شوید بعدتر ده ها برابر برای بازگرداندن زیبایی پوست‌تان هزینه کنید. البته این بدان معنا نیست که لزوما هر محصولی که قیمت بالایی دارد، از کیفیت خوبی هم برخوردار است. برای اینکه هم از اصالت کالا و هم از کیفیت آن مطمئن باشید، تنها راه خرید از فروشگاه‌های معتبر است.

 

روش حرفه‌ای استفاده از بهترین کرم پودر

بعد از اینکه بهترین کرم پودر مناسب خود را انتخاب کردید، لازم است با ترفندهای استفاده از آن هم آشنا شوید. ابتدا صورت خود را با یک شوینده مناسب نوع آن بشویید و مرطوب کننده مخصوص‌تان را بزنید. 5 دقیقه صبر کنید تا کاملا مرطوب کننده جذب پوست شما شود. مقدار مورد نیاز کرم را روی صورت بمالید. پخش کردن کرم با انگشت‌ها پوشش کمتری برای لک و نواقص پوست شما دارد و بهتر است برای پوشش بیشتر از اسفنج یا پد استفاده کنید. به این ترتیب که از وسط شروع و کرم را به سمت اطراف صورت پخش کنید. هنگامی که کرم پودر می‌زنید، دهان خود را باز نگهدارید تا خطی اطراف لب‌ها و یا قسمت گردن باقی نماند و یکدست پخش شود.

نحوه شستن اسفنج آرایشی در خانه

با اینکه استفاده از اسفنج، امکان ایجاد پوشش بهتری از کرم را روی صورت فراهم می‌کند، بسیاری از خانم‌ها به دلیل زود آلوده شدن آن، تمایلی به استفاده از این ابزار ندارند؛ اما بهتر است بدانید این اسفنج‌ها -اگر کیفیت مرغوبی داشته باشند- معمولا قابل شستشو هستند و بارها از آن‌ می‌توان استفاده کرد. در ویدیوی زیر به شما یاد دادیم چطور می‌توان به راحتی با موادی که در خانه همه ما در دسترس است، اسفنج آرایشی را شست.

 

روش اول:

  1. دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک و نیم قاشق غذاخوری صابون مایع به خوبی مخلوط کنید.
  2. اسفنج را در مخلوط حاصل بگذارید و طبق ویدیو بقیه مراحل را انجام دهید.

روش دوم:

  1. اسفنج آرایشی را کاملا با آب مرطوب کنید.
  2. اسفنج مرطوب را به صابون بمالید و مطابق ویدیوی بالا آن را کاملا بشویید.

 

بهترین مارک کرم پودر برای پوست چرب

گاهی افرادی که پوست چربی دارند از این شکایت دارند که تنها چند ساعت بعد از اینکه از آرایش‌شان می‌گذرد، صورت‌شان برق می‌زند و ظاهر نازیبایی پیدا می‌کند. دلیل این اتفاق، این است که این افراد کرم پودر اشتباهی را انتخاب کرده اند. به طور کلی محصولات برپایه آب، بهترین کرم پودر برای کسانی است که پوست چربی دارند. این محصولات ترکیبات بسیار ملایم و سبکی دارند که مانع بسته شدن منافذ پوست شما در اثر مصرف آن می‌شوند. علاوه بر این، افرادی که پوست خشکی دارند می‌توانند با استفاده از این نوع محصولات پوست را آبرسانی کرده و لطافت و نرمی فوق العاده‌ای به آن ببخشند.

ترکیبات کرم پودرهایی که برپایه آب هستند، به راحتی جذب پوست می‌شوند و جلوه طبیعی و جذابی ایجاد می‌کنند. همچنین اگر پوست‌تان آکنه یا جوش دارد، در اینکه این محصولات بهترین کرم پودر برای شما هستند، شک نکنید؛ چرا که لایه نازکی روی پوست‌تان ایجاد کرده و خیال شما را بابت عدم تشدید جوش‌ها راحت می‌کند. علاوه بر انواع برپایه آب، اگر پوست چربی دارید، تا جایی که می‌توانید محصولاتی را انتخاب کنید که مات هستند و یا برچسب oil-free حتما روی آن‌ها قید شده است.

یکی از برندهای معروف تولید کننده کرم پودر مخصوص پوست چرب، برند کلارینس است. این محصول مات مخصوص پوست چرب، ساعت‌ها سطحی صاف و مات به پوست می‌بخشد و در عین حال شادابی پوست را با جلوگیری از خشک شدن آن، حفظ می‌کند. علاوه بر این، برند محبوب و معتبر الارو هم محصولاتی مخصوص پوست چرب تولید کرده که میزان چربی پوست را کنترل می‌کند و جلوه طبیعی و ماتی به صورت هدیه می‌دهد.

انتخاب کرم پودر برای پوست چرب

بهترین مارک کرم پودر برای پوست خشک

به کسانی که به دنبال بهترین کرم پودر مخصوص پوست خشک هستند، توصیه می‌کنیم از کرم پودرهایی که در ترکیبات آن‌ها از روغن استفاده شده و به عبارتی برپایه روغن هستند، استفاده کنند. محصولات برپایه روغن ترکیبات ضخیم‌تری دارند؛ بنابراین در مصرف آن‌ها اگر می‌خواهید پوست صاف و ابریشمی شود، باید دقت و صبر و حوصله بیشتری به خرج دهید.

چرا که این نوع کرم پودرها برای اینکه کاملا جذب پوست شوند، به مدت زمان طولانی‌تری نسبت به محصولات برپایه آب نیاز دارند. در نتیجه بعد از استفاده باید مدتی صبر کنید، تا کرم پودر اصطلاحا روی صورت بخوابد و حالتی طبیعی پیدا کند.

اگر محصول مورد نظر خود را درست انتخاب کرده باشید، نباید پوست شما بعد از یکی دو ساعت پوسته پوسته شود و ظاهر خشکی پیدا کند. کرم پودرهای برپایه روغن آبرسانی فوق العاده‌ای به پوست انجام می‌دهند و جلوه براق و جذابی به آن می‌بخشند. بنابراین اگر پوست چربی دارید، اصلا سراغ این دسته محصولات نروید.

یکی از بهترین محصولاتی که برای افراد با پوست چرب طراحی و تولید شده، کرم پودر چرب نوت مدل Luminous Silk است که حاوی روغن آرگان بوده و رطوبت پوست را حفظ می‌کند. مزیت این محصول بر دیگر محصولات موجود در بازار این است که با وجود روغن در ترکیبات آن، روی پوست احساس سنگینی ایجاد نمی‌کند و به راحتی پخش می‌شود. بافت نرم و ابریشمی این محصول شما را شیفته استفاده همیشگی از آن خواهد کرد.

نکات انتخاب بهترین کرم پودر برای پوست خشک

بهترین کرم پودر از نظر پوشانندگی

اگر تعریف شما از بهترین کرم پودر در پوشانندگی بالای آن خلاصه می‌شود، محصولاتی را تهیه کنید که میزان رنگ دانه در آن بیشتر است. به طور کلی اگر پوست بی نقصی دارید و یا لک و قرمزی‌ها روی پوست‌تان بسیار کمرنگ است، حتی الامکان از کرم‌هایی با کاور بالا به خصوص به طور روزانه استفاده نکنید؛ چرا که هرچه کاور و پوشانندگی کرم بیشتر باشد، جلوی تنفس پوست را می‌گیرد و احتمال آسیب رسیدن به پوست هم بیشتر می‌شود. بنابراین از آنجایی که استفاده مرتب از این محصولات باعث لک و جوش و دهیدراته شدن پوست می‌شود، سعی کنید از این نوع کرم‌ها فقط در مجالس و مناسبت‌های خاص استفاده کنید.

اما اگر به دنبال بهترین کرم پودر روزانه هستید که پوشانندگی نسبتا بالایی هم داشته باشد، کرم‌های CC گزینه مناسبی برای شماست. این محصولات نسبت به کرم BB رنگدانه بیشتری دارند و از این رو قدرت پوشانندگی و ماندگاری بالاتری دارند. یکی از بهترین کرم پودرها با پوشانندگی بالا، کرم Double Wear Foundation است که برای پوست چرب و خشک مناسب بوده و هیچ حساسیتی ایجاد نمی‌کند. محصولات این برند طیف گسترده‌ای از رنگ‌های مختلف را شامل می‌شود که تمام سلیقه‌ها را پوشش داده و مناسب همه افراد با ته رنگ پوستی متفاوت است.

نکات انتخاب کرم پودر از نظر پوشانندگی

بهترین کرم پودر برای پوست مختلط

یکی از انواع پوست‌های شایع به خصوص در بین خانم‌های ایرانی، پوست مختلط است. در این نوع پوست‌ها گونه‌ها خشک هستند و سایر مناطق T شکل صورت (یعنی پیشانی، بینی و چانه) چرب است. بهترین کرم پودر مناسب این افراد هم تفاوت چندانی با محصولات مناسب پوست‌های چرب ندارد و توصیه می‌شود افراد با پوست مختلط هم از کرم پودرهای کنترل کننده چربی، بدون چربی، برپایه آب و مات استفاده کنند که چربی پوست را کاهش می‌دهد و جلوه براق و نازیبای پوست را از بین می‌برد.

یکی از این نوع محصولات کرم پودر مک مدل studio fix است که پوشش بالایی دارد و در واقع می‌توان از آن برای گریم استفاده کرد. این کرم مناسب پوست‌های نرمال و مختلط است و از جمله مزایای آن، داشتن خاصیت ضدآفتاب 15درصد می‌باشد.

نکات انتخاب بهترین کرم پودر برای پوست مختلط

کرم پودر ضد جوش

بهترین کرم پودر مخصوص پوست‌های جوش دار آن دسته از محصولاتی است که چربی اضافی ندارند و به خوبی روی پوست می‌نشینند. اگر پوست چربی دارید، برای استفاده از این نوع محصولات باید مراحلی را انجام دهید. به این صورت که قبل از مصرف کرم پودر، صورت‌تان را با آب سرد شسته و با پاک کننده ملایمی چربی طبیعی پوست‌تان را کاهش دهید. سپس از یک مرطوب کننده استفاده کنید تا کرم پودر بهتر روی پوست‌تان بخوابد.

سپس مقداری از بهترین کرم پودر مورد نظر خود را که بدون چربی است، بردارید و به آرامی روی صورت و نواحی جوش دار بمالید تا جوش‌ها محو و پوست یکنواخت و یکدست شود. در نظر داشته باشید که حتما قبل از خواب آرایش و کرم خود را پاک کنید، زیرا این کار -حتی اگر از انواع فاقد چربی استفاده کرده باشید- باعث تشدید جوش‌های شما می‌شود.

یکی از محبوب‌ترین و بهترین کرم پودرهای مخصوص صورت‌های جوش دار، کرم پودر استی لودر است که در رنگ‌های مختلفی وجود دارد و حتی روی چرب‌ترین پوست‌ها تا 16 ساعت ماندگار است.

 

سوالات مربوط به کرم پودر و انتخاب آن

 

چطور کرم پودر مناسب خود را انتخاب کنیم؟

برای این کار ابتدا باید توع پوست خود را شناسایی کنید؛ پوست شما خشک است و یا چرب و مختلط؟ سپس براساس ترکیبات به کار رفته در محصول، بهترین کرم پودر مدنظر خود را انتخاب کنید. در این مقاله نکاتی را که باید در انتخاب محصول مناسب‌تان در نظر داشته باشید، ذکر کردیم.

چطور کرم پودر بزنیم تا کیکی و ترک خورده نشود؟

استفاده از کرم پودر هم مانند دیگر لوازم آرایشی، تکنیک‌های خاص خودش را دارد. شما می‌توانید با استفاده کمی مرطوب کننده قبل از آرایش و یک اسفنج باکیفیت، کرم را روی پوست صورت‌تان فیکس کنید. در این مقاله به جزییات بیشتری در این باره پرداختیم.

چطور در خانه کرم پودر درست کنیم؟

شما می‌توانید با استفاده از مخلوط نشاسته ذرت و یک تا دو قاشق پودر کاکائو، دارچین و جوزهندی (بسته به روشن یا تیره بودن پوست‌تان) و همچنین روغن نارگیل و یا زیتون بهترین کرم پودر خانگی و گیاهی خود را بسازید.