بهترین ضد آفتاب

Table of Contents

بهترین ضد آفتاب چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ این سوال تمام خانم‌ها و آقایانی است که برای سلامت و زیبایی پوست‌شان اهمیت قائل هستند و چه بسا کسانی که هیچ وقت پاسخ مناسبی برای این سوال پیدا نمی‌کنند. یکی از مهم‌ترین محصولات مراقبت از پوست، کرم ضد آفتاب است که اکثرا نه تنها در انتخاب بهترین آن سردرگم می‌شویم، بلکه نحوه استفاده از آن را هم به درستی نمی‌دانیم. مصرف درست کرم ضد آفتاب تاثیر به سزایی در پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست دارد و از طرفی باعث لطافت و شفافیت پوست‌تان می‌شود. به همین دلیل این مقاله را تهیه کرده‌ایم تا سیر تا پیاز هر آنچه را که باید در مورد بهترین ضد آفتاب های دنیا برای انواع پوست در سنین مختلف بدانید، به شما بیاموزیم. مطالعه مطلب پیش روی‌تان تنها چند دقیقه زمان می‌برد، اما دید شما را نسبت به ضد آفتاب برای یک عمر تغییر خواهد داد. پس تا انتها با ما همراه باشید.

چرا ضد آفتاب بزنیم؟

متخصصان پوست و زیبایی همیشه بر استفاده از ضد آفتاب تاکید می‌کنند. اما واقعا دلیل آن چیست؟ کرم ضد آفتاب برای پوست ما چه کار می‌کند؟ بدن ما به نور آفتاب احتیاج دارد و در واقع خورشید کمک می‌کند بدن بتواند ویتامین D مورد نیازش را بسازد. اما از سوی دیگر اشعه‌های فرابنفش خورشید بسیار خطرناک است و بیش از مزیتش، به پوست آسیب می‌رساند.

اشعه‌های فرابنفش یا UV خورشید، در دو موج UVA و UVB به زمین می‌رسند. این امواج رابطه مستقیمی با افزایش پیری، چین و چروک و همچنین بروز لکه‌ های پوستی دارند. در حقیقت این امواج تولید ملانین را در پوست تحریک کرده و به این ترتیب باعث ایجاد کک و مک و خال می‌شوند. گذشته از پیری و لکه‌های پوستی، نشانه واضح آسیب نور خورشید سوختن پوست شماست که در نتیجه این سوختگی نقاط قرمز و خارش‌دار روی پوست به وجود می‌آیند. به مرور زمان هر چقدر که میزان آفتاب سوختگی بیشتر شود، احتمال ابتلای شما به مشکلات جدی‌تری مانند سرطان پوست افزایش می‌یابد.

نور آفتاب باعث ایجاد جهش‌های ژنتیکی در پوست شده و منجر به سرطان پوست می‌شود. آمار و ارقام نشان داده که عدم محافظت از آفتاب، مهم‌ترین دلیل سرطان پوست و جان باختن هزاران نفر در سراسر دنیاست.

بهترین ضد آفتاب

بنابراین لازم است که با ماده موثری از پوست در برابر این امواج خطرناک خورشید محافظت کنیم. به طور خلاصه بهترین ضد آفتاب ها آن دسته کرم‌هایی هستند که سد کاملا محافظی را در برابر اشعه‌های خورشید برای پوست ایجاد می‌کنند. اما چطور می‌توان این نوع محصولات را تشخیص داد؟ هنگام خرید بهترین ضد آفتاب به چه نکاتی باید دقت کرد؟ و آیا همه افراد با انواع پوست‌های مختلف و در سنین متفاوت می‌توانند از ضد آفتاب‌های مشابهی استفاده کنند؟ در ادامه این مقاله، به تمام این پرسش‌ها و دیگر سوالات احتمالی شما در مورد بهترین ضد آفتاب پاسخ می‌دهیم.

چطور بهترین ضد آفتاب را انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین ضد آفتاب برای حفظ سلامت پوست‌تان اهمیت زیادی دارد. اما برندهای مختلفی اقدام به تولید محصولات ضد آفتاب کرده‌اند و هر کدام ادعا می‌کنند که بهترین ضد آفتاب متعلق به آن‌هاست. بنابراین چطور می‌توان کیفیت یک ضد آفتاب را تشخیص داد؟ ضد آفتاب‌ها در فاکتور محافظت از خورشید (SPF)، ترکیبات، ضد آب بودن یا نبودن و همچنین میزان محافظت در برابر امواج مختلف اشعه‌های فرابنفش با هم متفاوت هستند.

به SPF بهترین ضد آفتاب دقت کنید

فاکتور محافظت از خورشید یا SPF درصد امواج UVB جذب شده توسط ضد آفتاب را نشان می‌دهد. برای مثال ضد آفتاب‌هایی که SPF برابر 30 دارند، تقریبا 97 درصد از اشعه خطرناک خورشید را به خود جذب کرده و مانع نفوذ این امواج به پوست شما می‌شوند. همچنین SPF ضد آفتاب 50 نشان دهنده جذب 98 درصد از اشعه UVB و فاکتور محافظت از خورشید 100 نشانگر جذب 33 درصد از این اشعه خطرناک است.

واقعیت این است که میزان SPF ممکن است شما را گمراه کند و برای مثال هزینه بسیار بیشتری بابت ضد آفتابی با فاکتور محافظت از خورشید 100 بپردازید. در صورتی که در این حالت میزان حفاظت از پوست شما در برابر اشعه UVB، تنها دو درصد بیشتر از حالتی خواهد بود که از SPF=30 استفاده کنید!

توجه داشته باشید که SPF فقط نشان دهنده توانایی ضد آفتاب در محافظت از پوست شما در برابر اشعه‌های UVB (و نه UVA) است؛ در حالی که هر دو این امواج می‌تواند سلامت پوست شما را به خطر بیاندازد. بهترین spf برای ضد افتاب 30 است و بالاتر یا کمتر از این مقدار برای مصرف روزانه توصیه نمی‌شود؛ چرا که ثابت شده SPFهای بالا، باعث می‌شوند اشعه‌های UVA بیشتری به پوست‌تان برسند و در عین حال محافظت بیشتری در برابر اشعه UVB ندارند. توجه داشته باشید که SPF هیچ ربطی به میزان ماندگاری ضد آفتاب ندارد و عددهای بالاتر برای این فاکتور، نشان دهنده ماندگاری بیشتر نیست.

توصیه متخصصان پوست: بهترین ضد آفتاب برای پوست معمولی و مصارف روزانه ضد آفتابی با SPF برابر 30 است. اما برای مصارف طولانی‌تر (مانند شنا در استخر) و یا اگر زیاد عرق می‌کنید، SPF آن باید حداقل 50 باشد.

ترکیبات بهترین ضد آفتاب را به دقت بخوانید

بهترین کرم ضد افتاب محصولی است که فاقد پارابن و مواد مضر باشد. از این رو هنگام خرید ضد آفتاب، اطمینان حاصل کنید که محصول مورد نظر بدتر به پوست‌تان آسیبی وارد نمی‌کند. بسیاری از کرم‌های ضد آفتاب حاوی پارابن هستند. این ماده خطرناک احتمال ابتلا به سرطان پستان را افزایش داده و باعث پیشرفت سرطان پوست می‌شود.

ترکیبات بهترین ضد آفتاب

علاوه بر پارابن، مواد مضر دیگری مانند اکسی بنزون هم می‌تواند سلامت پوست‌تان را به خطر انداخته و باعث بروز کهیر و مشکلات پوستی دیگر شود. همچنین وقتی رتینیل پالمیتات موجود در برخی ضد آفتاب‎ها در معرض آفتاب قرار گیرد، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. بنابراین بسیار اهمیت دارد که ترکیبات ضد آفتاب را به دقت بررسی کنید.

بعد از این که مطمئن شدید مضرات ضد آفتاب شما بیش از فواید آن نیست، به دنبال ترکیبات اثربخش در آن بگردید. در بهترین کرم ضد آفتاب فیزیکی موادی مانند زینک اکساید یا تیتانیوم دی اکسید به کار رفته است. این مواد بیش از آن که جذب پوست شوند، روی پوست می‌نشینند و پرتوهای UV را منعکس می‌کنند. ثابت شده که این دو ماده، عناصر بی خطری برای محافظت از پوست در برابر اثرات منفی آفتاب هستند.

در صورتی که می‌خواهید از ضد آفتاب شیمیایی استفاده کنید، به دنبال ترکیباتی مانند مکسوریل SX، مکسوریل XL و پارسول باشید که از پوست در برابر اشعه UVA خورشید محافظت می‌کنند. همچنین موادی مانند اکتینوکسات، اکتیسالات و هوموسالات خاصیت محافظتی از پوست‌تان در برابر اشعه‌های UVB دارند. به دنبال ضد آفتابی باشید که مجموعه‌ای از این مواد شیمیایی موثر را داشته باشد.

متخصصان پوست توصیه می‌کنند ترجیحا از مصرف ضد آفتاب‌هایی که حاوی عصاره میوه یا آجیل هستند، خودداری کنید. تاکنون اثربخشی این ترکیبات، به طور علمی ثابت نشده و بسیاری از این کرم‌ها، می‌توانند باعث بروز واکنش‌های آلرژیک شوند.

ضدآفتاب‌ های شیمیایی و فیزیکی را بشناسید

معرفی بهترین ضد آفتاب بدون داشتن اطلاعات درست از ضد آفتاب‌های فیزیکی و شیمیایی و تفاوت آن‌ها ممکن نیست. ضد آفتاب‌های شیمیایی پرتوهای فرابنفش خورشید را به خودشان جذب می‌کنند و به این صورت مانع نفوذ این اشعه‌های مضر به پوست‌تان می‌شوند. در مقابل ضد آفتاب‌های فیزیکی مانند سپری روی سطح پوست عمل کرده و پرتوهای فرابنفش را منعکس می‌کنند.

ضد آفتاب‌ های شیمیایی نسبت به انواع فیزیکی، رقیق‌تر بوده و راحت‌تر روی پوست‌تان پخش می‌شوند (به نحوی که لکه سفیدی روی صورت‌تان به جای نمی‌گذارد). همچنین معمولا در فرمولاسیون این نوع ضد آفتاب‌ها ترکیبات مفیدی مانند فاکتور رشد و پپتیدها وجود دارد. علاوه بر این ضد آفتاب‌های شیمیایی نسبت به آب یا عرق مقاوم‌تر هستند و بنابراین به نوعی می‌توان آن‌ها را بهترین ضد آفتاب ضد تعریق دانست.

با وجود تمام مزایایی که ضد آفتاب‌های شیمیایی دارند، این نوع محصولات بدون عیب هم نیستند. یکی از معایب ضد آفتاب ‌های شیمایی این است که ممکن است باعث بسته شدن منافذ و تشدید آکنه شوند. همچنین در برخی موارد باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک شده و قرمزی روزاسه را بیشتر می‌کنند. علاوه بر این قدرت محافظتی این نوع محصولات، زیر تابش مستقیم آفتاب افت کرده و ناچار خواهید بود در مناطق بسیار گرمسیر، در فواصل کوتاهی ضد آفتاب را تجدید کنید.

ضدافتاب فیزیکی و شیمیایی

ضد آفتاب های فیزیکی معمولا هیچ تحریک پوستی ایجاد نکرده و از این رو بهترین ضد آفتاب برای پوست حساس هستند. همچنین از آنجایی که به عمق پوست نفوذ نمی‌کنند، بعید است باعث بسته شدن منافذ و ایجاد آکنه شوند. در نتیجه این ضد آفتاب‌ها را هم می‌توان بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب و جوشدار دانست. علاوه بر این ضد آفتاب‌های فیزیکی گرما را جذب کرده و باعث کاهش علائم قرمزی و روزاسه می‌شوند.

بدترین عیب ضد آفتاب‌های فیزیکی این است که در تماس اثر تماس پوست با آب یا عرق زود پاک می‌شوند. این نوع ضد آفتاب‌ها چندان برای زیر آرایش مناسب نیستند و احساس سنگینی بیشتری روی پوست ایجاد می‌کنند. همچنین برای اینکه خوب روی صورت پخش شوند، باید صبر و حوصله به خرج دهید؛ چرا که ممکن است رگه‌های سفیدی روی پوست‌تان به جای بگذارند.

اثر ضد آفتاب‌های فیزیکی بلافاصله بعد از مالیدن روی پوست آغاز می‌شود اما ضد آفتاب‌های شیمیایی را باید حداقل 20 دقیقه قبل از بیرون رفتن بزنید تا روی پوست‌تان اثر حفاظتی داشته باشند.

به دنبال عبارت broad spectrum یا طیف گسترده باشید

روی بسته بندی بهترین ضد آفتاب ها عبارت broad spectrum یا طیف گسترده نوشته شده که به معنای محافظت از پوست در برابر هر دو اشعه UVA و UVB است. پرتوهای UVA خورشید باعث ایجاد چین و چروک و پیری پوست و پرتوهای UVB باعث آفتاب سوختگی پوست‌تان می‌شوند. همچنین اثر همزمان این دو پرتو، خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد.

بنابراین بهتر است از پوست در برابر هر دو این پرتوها محافظت شود. بسیاری از ضد آفتاب‌ها تنها اثر محافظتی در برابر اشعه UVB دارند. محصولاتی با عبارت broad spectrum بهترین ضد آفتاب با حفاظت حداکثری از پوست هستند.

در مورد ضدآب بودن یا نبودن ضدآفتاب تصمیم بگیرید

اگر شنا می‌کنید، بهترین ضد آفتاب برای شما ضد آفتاب‌های ضد آب است. معمولا ضد آفتاب‌ها پس از مدتی با آب پاک می‌شوند اما با کرم‌های ضدآب می‌توانید به مدت 80 دقیقه در آب بمانید و نیازی به مصرف مجدد نداشته باشید. اگر می‌خواهید شنا کنید و یا میزان تعریق‌تان بالاست، بهتر است از ضد آفتاب مقاوم به آب استفاده کنید. با این حال به یاد داشته باشید که این نوع ضد آفتاب‌ها را هم باید مانند هر ضد آفتاب دیگری پس از چند ساعت تجدید کرد.

ضدافتاب ضداب

ترجیحا بهترین ضد آفتاب کرمی تهیه کنید

انواع محصولات ضد آفتاب به صورت کرم، لوسیون، ژل، استیک و یا اسپری وجود دارند و انتخاب و استفاده از هر کدام به سلیقه شما بستگی دارد. در واقع مصرف هر نوع محصول ضد آفتاب، تفاوت چندانی ندارد و بهترین ضد آفتاب محصولی خواهد بود که به درستی از آن استفاده کنید.

با این وجود به جای اسپری‌های ضد آفتاب، ترجیحا از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. با وجود این که استفاده از اسپری‌ها بسیار راحت‌تر به نظر می‌رسد اما با این نوع محصولات ممکن است نقطه‌ای از پوست‌تان را جا بیاندازید. همچنین با اسپری خطر استنشاق مواد شیمیایی ضد آفتاب وجود دارد. کرم‌های ضد آفتاب پوشش حداکثری پوست شما را تضمین می‌کنند و به علاوه شما در معرض خطر استنشاق آن‌ها نخواهید بود.

اگر فقط اسپری ضد آفتاب دارید برای این که یکنواخت‌تر پوست‌تان را بپوشاند، بهتر است آن را مستقیم به کف دست‌های‌تان اسپری کنید و با انگشت‌ها آن را روی کل صورت‌تان پخش کنید.

بهترین ضد آفتاب محصول مناسب پوست شماست

و اما آخرین و مهم‌ترین نکته در تشخیص و خرید بهترین ضد آفتاب این است که نوع پوست‌تان و نیاز آن را بشناسید و سپس اقدام به خرید محصول مراقبت از آن کنید. برای مثال اگر پوست خشکی داشته باشید، قرار گرفتن در معرض آفتاب خشکی پوست شما را دوچندان می‌کند؛ بنابراین لازم است محصولی متناسب با نیاز پوست‌تان تهیه کنید.

بهترین ضد آفتاب برای پوستهای خشک، محصولات کرمی و حاوی ترکیبات نرم کننده هستند. این افراد بهتر است ضد آفتابی را تهیه کنند که با داشتن ترکیباتی مانند هیالورونیک اسید آبرسان بوده و رطوبت پوست‌شان را تامین می‌کند. همچنین بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار ضد آفتاب‌های فیزیکی است که در آن‌ها از حداقل فیلترهای شیمیایی استفاده شده است.

از طرف دیگر اگر پوست شما چرب است، احتمالا از ضد آفتاب‌های سبک و مات رضایت بیشتری خواهید داشت. برای خرید چنین محصولاتی، حتما اطلاعات آن را به دقت بخوانید و مطمئن شوید ضد آفتاب موردنظر فرمولاسیون سبکی دارد. بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب محصولاتی است که به صورت ژلی، فلوئیدی و یا کرم-ژل هستند؛ چرا که این نوع ضد آفتاب‌ها نسبت به انواع کرمی، سبک‌تر بوده و بهتر روی پوست‌های چرب می‌نشینند.

اگر پوست حساسی دارید، به جای اینکه به دنبال بهترین مارک ضد آفتاب برای پوست حساس بگردید، ترکیبات محصول انتخابی‌تان را بررسی کنید. در این حالت بهتر است ضد آفتاب شما فاقد هرگونه عطر و بویی و ترجیحا فیزیکی باشد. یکی از بهترین ضد آفتاب های مناسب پوست حساس، ضد آفتاب برند لاروش پوزای است. با این حال پیشنهاد می‌کنیم قبل از استفاده از هر محصولی روی کل صورت، حتما روی قسمت کوچکی از بازوی‌تان تست حساسیت انجام دهید.

در نهایت اگر پوست مستعد جوش و آکنه‌ای دارید، باید به دنبال محصولاتی باشید که در آن‌ها حداقل چربی به کار رفته است. بهترین ضد آفتاب فاقد چربی تمام نیاز شما را به یک ضد آفتاب خوب و کاربردی برطرف می‌کند. در ادامه این مقاله بهترین برندهای ضد آفتاب را به تفکیک انواع پوست معرفی خواهیم کرد.

اگر پوست‌تان در اثر آفتاب مستقیم سوخته، به دنبال ضد آفتاب‌هایی باشید که در آن‌ها ترکیباتی مانند انواع آنتی اکسیدان‌ها به کار رفته است. این نوع ترکیبات همزمان با محافظت از پوست، سوختگی آن را درمان می‌کنند.

بهترین ضد آفتاب برای کودکان چه ویژگی هایی دارد؟

بسیاری از افراد تهیه ضد آفتاب برای کودکان‌شان را نادیده می‌گیرند؛ در صورتی که پوست لطیف و حساس کودکان بیش از پوست ما به محافظت در برابر اشعه‌های مضر خورشید نیاز دارد. اما چه نوع ضد آفتابی مناسب آن‌هاست؟

قبل از مطالعه این بخش توجه داشته باشید که استفاده از کرم ضد آفتاب برای نوزادان کوچک‌تر از 6 ماه توصیه نمی‌شود. بهترین راه برای محافظت از پوست لطیف نوزادان در 6 ماه اول، دور نگه داشتن آن‌ها از آفتاب مستقیم (از ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر) است.

بهترین ضد افتاب کودکان

SPF بهترین ضد آفتاب کودکان 30 یا 50 است

اولین مورد توجه به SPF ضد آفتاب کودک است. بهتر است عدد این فاکتور، 30 یا 50 باشد. به طور کلی پوست‌های روشن‌تر نسبت به پوست‌های تیره، به ضد آفتابی با SPF بالاتر نیاز دارند (این جمله ابدا به این معنا نیست که پوست‌های تیره به ضد آفتاب نیازی ندارند!). نکته دوم توجه به عبارت broad spectrum روی بسته بندی ضد آفتاب کودک‌تان است که در بخش قبل مفصلا درباره اهمیت آن توضیح دادیم.

ترکیبات ضد آفتاب کودک را بررسی کنید

نکته دوم در خرید بهترین ضد آفتاب برای کودکان این است که ترکیبات کرم را به دقت مطالعه کنید. یکی از مواد شیمیایی مضر موجود در برخی ضد آفتاب‌ها، پارا آمینو بنزوئیک اسید یا PABA است. این ماده می‌تواند باعث بروز حساسیت‌های پوستی، سوزش و خارش شود. اگر کودک‌تان پوست حساسی دارد، این علائم و واکنش‌های پوستی به مراتب بدتر خواهد بود. بنابراین حتما پیش از خرید ضد آفتاب کودک، لیست ترکیبات آن را بخوانید و مطمئن شوید که کرم انتخابی شما، فاقد این ماده حساسیت‌زاست.

در بخش قبل توضیح مختصری در مورد فواید تیتانیوم اکساید موجود در برخی ضد آفتاب‌ها دادیم. بهتر است ضد آفتابی که برای کودکان تهیه می‌کنید، حاوی این ماده فعال باشد؛ چرا که تیتانیوم اکساید خاصیت حفاظتی زیادی برای پوست لطیف کودک‌تان دارد.

علاوه بر این دقت کنید که بهترین ضد آفتاب برای کودکان، کرم‌هایی است که فاقد عطر و بو باشند. به خصوص اگر فرزندتان پوست حساس و یا مستعد مشکلاتی مانند اگزما دارد، جدا از مصرف کرم‌های معطر برای او خودداری کنید. معمولا روی کرم‌های بدون عطر و بو عبارت fragrance-free درج شده است. همچنین در این حالت ضد آفتاب‌های فیزیکی گزینه بهتری برای پوست حساس کودک شما خواهد بود.

بهترین مارک کرم ضد آفتاب برای کودکان

برخی متخصصان پوست بر این باورند که ضد آفتاب‌های مخصوص پوست حساس را می‌توان برای کودکان هم استفاده کرد و نیازی به خرید ضد آفتاب جداگانه برای آن‌ها نیست. با این وجود اگر همچنان به خرید بهترین ضد آفتاب برای کودک‌تان اصرار دارید، ما برند نوتروژینا (Neutrogena) را پیشنهاد می‌کنیم.

لوسیون ضد آفتاب مخصوص کودکان نوتروژینا توسط متخصصان پوست مورد ارزیابی قرار گرفته و کارایی آن برای محافظت از پوست دلبندتان ثابت شده است. اکسید روی موجود در این محصول، باعث شده که این ضد آفتاب حفاظت حداکثری از پوست در برابر آفتاب داشته باشد. متاسفانه به علت وارداتی بودن این محصول در کشور ما قیمت بالایی دارد و ممکن است همه توانایی خرید آن را نداشته باشند.

به عقیده بسیاری از مادران باتجربه، کرم ضد آفتاب فیروز بهترین ضد آفتاب برای کودکان است که ضمن قیمت مناسب، کیفیت مطلوبی دارد. در این ضد آفتاب آلوئه ورا و گلیسیرین به کار رفته و نرمی و لطافت فوق العاده‌ای به پوست کودک می‌بخشد. علاوه بر این ویتامین E موجود در این کرم، از پوست در برابر اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد محیطی محافظت می‌کند.

کرم ضد آفتاب فیروز

این کرم فاقد هرگونه بو و رایحه است و به همین دلیل پوست حساس کودکان را دچار واکنش‌های آلرژیک نمی‌کند. تنها عیب این ضد آفتاب ایرانی، این است که به دلیل وجود زینک اکساید کمی غلیظ بوده و رنگ سفیدی روی پوست برجای می‌گذارد.

معرفی بهترین ضد آفتاب‌

در ادامه با بهترین ضد آفتاب های تولید داخل و خارج آشنا می‌شوید.

بهترین ضدآفتاب برای پوست چرب: ضد آفتاب لوسیون ژل نوتروژینا

همان طور که پیش از این توضیح دادیم، اگر پوست چربی دارید باید از ضد آفتاب‌های سبک و فاقد چربی و ترجیحا ژل مانند استفاده کنید تا روی پوست‌تان احساس سنگینی نداشته و منافذش را مسدود نکند. ضد آفتاب نوتروژینا ژل سبکی است که علاوه بر محافظت از پوست در برابر اشعه‌های آفتاب، پوست‌ را آبرسانی می‌کند و به عقیده بسیاری از مصرف کنندگان بهترین کرم ضد آفتاب آبرسان است. همچنین این ضد آفتاب با  SPF برابر 30، لوسیون ایده آلی برای زیرسازی پوست‌تان قبل از آرایش است.

اگر پوست چربی دارید، از آبرسانی پوست‌تان غافل نشوید. آیا می‌دانید دهیدراته ماندن پوست‌های چرب، عامل اصلی بروز جوش و آکنه و تشدید آن‌هاست؟!

ضد آفتاب نوتروژینا

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب: کرم پودر فشرده ضد آفتاب مینرال آون

علاوه بر ژل و لوسیون، کرم‌های پودری هم فرمولاسیون مناسبی برای پوست‌های چرب دارند. اگر می‌خواهید کرم ضد آفتاب‌تان پوشانندگی داشته و ظاهر نهایی ماتی روی پوست‌تان ایجاد کند، بهترین ضد آفتاب کرم پودر فشرده آون است. این کرم پودر ضد آفتاب خاصیت محافظتی بالایی در برابر اشعه‌های مضر خورشید داشته و در برابر آب و تعریق مقاوم است.

همچنین بنا به نظر کاربران این محصول، پوشش دهی مناسبی داشته و فوق العاده سبک و طبیعی است. علاوه بر پوست‌های چرب، کسانی که پوست‌های حساس و آلرژیکی دارند، می‌توانند از این کرم استفاده کنند. البته اگر پوست مستعد آکنه‌ای دارید، توصیه می‌کنیم ترجیحا از ضد آفتاب‌های بدون رنگ استفاده کنید.

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب آون

بهترین مارک کرم ضد آفتاب: ضد آفتاب بایودرما فتودرم مکس

یکی از برندهای معروف و معتبر فرانسوی، بایودرماست که محصولات آن تاکنون توانسته نظر درصد زیادی از مصرف کنندگان را جلب کند. این ضد آفتاب از نفوذ اشعه‌های مضر خورشید به منافذ پوست‌های خشک و نرمال جلوگیری کرده و از بروز آسیب‌هایی مانند آفتاب سوختگی و خشکی بیش از حد پیشگیری می‌کند.

این محصول علی رغم بافت کرمی خود، بسیار سبک وزن بوده و سریعا به لایه‌های زیرین پوست نفوذ می‌کند. این کرم با خاصیت تقویت کنندگی و عوامل رطوبت رسان، آبرسانی فوق العاده‌ای برای پوست‌های خشک و نرمال فراهم می‌کند.

ضد آفتاب بایودرما

بهترین ضد آفتاب ایرانی: کرم ضد آفتاب مرطوب کننده سی گل

این ضد آفتاب محبوب ایرانی، یکی از بهترین‌ها و مقرون به صرفه‌ترین محصولات ضد آفتاب برای پوست‌های خشک و حساس است. سرامید به کار رفته در این کرم، یک مرطوب کننده بسیار قوی و کاهش دهنده روند پیری پوست است. همچنین سنتز کلاژن را تحریک کرده و با ویتامین E خود، از خشکی، سوزش و اگزما جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این وجود عصاره‌های گیاهی مانند شاه بلوط هندی، جوانه گندم و عصاره آلوئه ورا این کرم را به بهترین ضد آفتاب گیاهی ایرانی بدل کرده است. آنتی اکسیدان‌های طبیعی موجود در بهترین کرم ضد آفتاب گیاهی، از پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد و ایجاد لک محافظت می‌کند. برای اثربخشی حداکثری 30 دقیقه قبل از خروج از خانه، این کرم را استفاده کنید.

بهترین ضد آفتاب پوست خشک سی گل

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست مختلط: کرم ضد آفتاب التا ام دی

اگر نگاهی به ریووهای این محصول انداخته باشید، حتما به این باور می‌رسید که می‌توان این کرم را بهترین ضد آفتاب خارجی دانست. ضد آفتاب التا ام دی فاقد هرگونه عطر و رایحه‌ای بوده و به علت وزن فوق سبکی که دارد، برای پوست لطیف و حساس خانم‌ها مناسب است. فرمولاسیون این کرم، کاملا بدون چربی است و در نتیجه گزینه ایده آلی برای پوست‌های مستعد آکنه و روزاسه به شمار می‌رود. در عین حال سریعا جذب شده و رطوبت سبک و مطلوبی به پوست می‌بخشد.

نیاسینامید این کرم به عنوان یک ضد التهاب عمل کرده و سبوم یا چربی پوست را در ناحیه T پوست‌های مختلط کاهش می‌دهد. از این رو به عقیده بسیاری از مصرف کنندگان، التا دی ام بهترین ضدآفتاب برای پوست مختلط است. البته ناگفته نماند که به علت وارداتی بودن، این محصول قیمت زیادی در ایران دارد.

التا ام دی

بهترین کرم ضد آفتاب و ضد چروک: فلویید ضد آفتاب و ضد چروک لانسون

با استفاده از این محصول می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید. فلویید ضد آفتاب لانسون محصول کشور فرانسه بوده و از پوست شما در برابر پرتوهای مضر آفتاب محافظت می‌کند. این کرم پوشانندگی بسیار فوق العاده‌ای داشته و چروک‌های پوستی را از بین می‌برد.

این فلویید ضد آفتاب ماندگاری بسیار بالایی دارد. همچنین با خاصیت ضد جوش خود، در از بین بردن جوش‌ها موثر عمل کرده و پوست‌تان را صاف می‌کند. بنابراین محصول مناسبی برای زیرسازی پوست قبل از آرایش کردن است. برخی از نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که درصد زیادی از مصرف کنندگان لانسون را بهترین مارک ضد آفتاب می‌دانند.

لانسون

بهترین کرم ضد آفتاب بارداری: ضد آفتاب مینرال SVR

بهترین ضد آفتاب برای دوران بارداری، ضد آفتاب‌های فیزیکی است؛ چرا که ممکن است ترکیبات ضد آفتاب‌های شیمیایی از طریق پوست جذب خون شده و برای جنین شما مضر باشد. یکی از این نوع محصولات پرطرفدار برای خانم‌های باردار، ضد آفتاب مینرال SVR است.

فیلترهای ضد آفتاب این کرم، 100% مینرال و فیزیکی بوده و به همین دلیل برای خانم‌های باردار محصول ایده آلی است. این ضد آفتاب در برابر تعریق و شستشو مقاومت بالایی دارد و غیر کومدون زاست؛ بنابراین از بروز مشکلات پوستی در بارداری جلوگیری می‌کند. علاوه بر این دوران، اگر به دنبال محصول مناسبی برای کودکان و یا پوست‌های حساس باشید، حتما اسم بهترین کرم ضد آفتاب را تحت عنوان SVR خواهید شنید.

مینرال SVR

بهترین ضد آفتاب برای آقایان: ضد آفتاب سینره آقایان

یکی از برندهای معروف و معتبر ایرانی، برند سینره است که بسیاری از آقایان محصول ضد آفتاب آن را بهترین ضد آفتاب مردانه می‌دانند. این کرم حاوی فیلترهای شیمیایی و فیزیکی است و حفاظت حداکثری را برای پوست ضخیم آقایان فراهم می‌کند.

تمام آقایان در سنین مختلف می‌توانند از این محصول استفاده کنند؛ چرا که به نوعی بهترین ضد آفتاب برای پوست معمولی بوده و مختص نوع پوست خاصی نیست. این کرم علاوه بر محافظت از پوست در برابر آفتاب، پوست شما را در برابر اثرات مضر آلودگی‌های محیطی حفظ می‌کند و به شستشو و تعریق هم مقاوم است.

بهترین ضدافتاب آقایان

بهترین کرم ضد آفتاب آلمانی: کرم صورت ضد آفتاب سفیدکننده نیوآ

نیوآ برند معتبر و نام آشنایی در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی است.کرم صورت ضد آفتاب سفیدکننده نیوآ مانند سد محافظی از پوست‌تان در برابر اثرات مضر خورشید محافظت می‌کند. این بی بی کرم بافت غیرچربی دارد که سریعا جذب شده و در برابر آب و تعریق هم مقاوم است.

علاوه بر خاصیت ضد آفتابی، کرم نیوآ حاوی کمپلکس سفیدکننده فعال است و ظاهر زیباتر و درخشانی به پوست‌تان می‌بخشد. از این رو برخی نیوآ را بهترین ضدآفتاب روشن کننده پوست می‌دانند.

بی بی کرم نیوآ

چطور ضد آفتاب بزنیم؟

جدا از انتخاب بهترین ضد آفتاب، نحوه استفاده از این محصول هم برای کسب نتیجه حداکثری مهم است. یک نخود ضد آفتاب هیچ حفاظتی برای پوست شما در برابر آفتاب ندارد و حتما باید به اندازه دو بند انگشت از آن زده شود. ویدیوی زیر نحوه زدن ضد آفتاب را نمایش می‌دهد. به یاد داشته باشید که هر 2 ساعت یک بار ضد آفتاب را باید تجدید کرد.

سخن پایانی

مهم‌ترین اصل مراقبت از پوست، تشخیص و استفاده از بهترین ضد آفتاب مناسب پوست شماست. در این مقاله راهنمایی‌تان کردیم چطور این محصول را تشخیص داده و سد محافظی برای پوست‌تان در برابر اشعه‌های مضر آفتاب ایجاد کنید. به نظر شما بهترین ضد آفتاب چیست و چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ منتظر نظرات شما در این مقاله از مجله زیبایی میس و مستر هستیم.

منابع

wikihow

nymag

سوالات متداول درمورد بهترین ضد آفتاب

 
بهترین ضدآفتاب چیه؟

بهترین ضد آفتاب محصولی است که تمام نیازهای پوست‌تان را برطرف کند. در این مقاله توضیح دادیم که ضد آفتاب مطلوب پوست شما، چه خصوصیاتی باید داشته باشد. اگر پوست چربی دارید، قطعا بهترین ضد آفتاب برای شما متفاوت با کسی خواهد بود که پوستی خشک و یا حساسی دارد.

بهترین ضد آفتاب دنیا چیست؟

در بخش پایانی این مقاله بهترین ضدآفتاب ها را معرفی کردیم تا انتخاب دقیق‌تری داشته باشید. علاوه بر ضد آفتاب‌های معرفی شده برندهای الارو، لاروش پوزای، دکتر ژیلا، ویدمر، اوسرین، درماگور و اوریاژ هم کیفیت مطلوبی دارند.

ضد آفتاب سینره خوبه؟

تاکنون برند سینره ضد آفتاب‌های متنوعی را طراحی و به بازار محصولات بهداشتی عرضه کرده است. کرم‌های ضدآفتاب رنگی سینره، بدون رنگ، مخصوص آقایان و با SPFهای مختلف کیفیت مطلوب و در عین حال قیمت مناسبی دارند.