بهترین ژیلت برای خانمها

بسته به این که برای اصلاح موهای زائد کدام قسمت بدن‌تان می‌خواهید از ژیلت استفاده کنید، بهترین ژیلت برای خانمها متفاوت است. بهترین ژیلت با توجه به نوع پوست و همچنین نیاز و میزان مصرف هر فرد مشخص می‌شود و نمی‌توان یک نسخه یکسان برای همه پیچید. برخی ژیلت‌ها برای اصلاح صورت خانم‌ها طراحی شده‌اند؛ در حالی که برخی دیگر برای اصلاح بدن مناسب هستند. در این مقاله ابتدا به مشخصاتی که باید هنگام خرید ژیلت به آن توجه کنید، می‌پردازیم و سپس بهترین ژیلت های زنانه را معرفی می‌کنیم.

ویژگی‌های بهترین ژیلت برای خانمها

به بیان ساده و خلاصه، بهترین ژیلت برای خانمها ژیلتی است که امکان یک اصلاح ساده را فراهم کند و در عین حال باعث بریدگی و زخم شدن پوست لطیف خانم‌ها نشود. از طرف دیگر از آن جا میزان مصرف ژیلت نسبت به دیگر ابزار آرایشی و بهداشتی بالاست، مقرون به صرفه‌ بودن آن هم اهمیت بسیاری دارد.

اولین ویژگی که هنگام خرید ژیلت باید به آن دقت کنید، این است که دسته راحتی داشته باشد و در دست شما نلغزد. شاید در نگاه اول دسته ژیلت چندان مهم به نظر نرسد، اما در دراز مدت متوجه می‌شوید عدم کنترل راحت ژیلت، دردسرهای زیادی برای شما دارد و به پوست‌تان آسیب می‌رساند.

ویژگی دوم که بسیار در مقرون به صرفه بودن ژیلت تاثیر دارد، این است که ترجیحا ژیلت سرهای قابل تعویض داشته باشد. وقتی ژیلتی با یک دسته ایده آل بخرید، تنها کاری که باید بعد از آن بکنید تعویض مرتب تیغه‌ آن است. تیغه‌های قابل تعویض به راحتی در بازار پیدا می‌شوند و قیمت مناسبی دارند.

بهترین ژیلت برای خانمها

ژیلت‌هایی که تیغه‌های قابل تعویض دارند، مقرون به صرفه‌تر هستند. علاوه بر این به محیط زیست هم کمتر آسیب می‌رسانند؛ زیرا لازم نیست هر بار دسته پلاستیکی آن را دور بیاندازید.

ویژگی بعدی که هنگام خرید بهترین ژیلت زنانه باید در نظر داشته باشید، این است که سری ژیلت چند تیغه باشد. البته این مورد بستگی به سلیقه شما و میزان ضخامت تار موهای شما دارد. با این حال تجربه مصرف کنندگان ثابت کرده ژیلت‌هایی که 3 تا 5 تیغه دارند، کیفیت بالاتری داشته و اصلاح راحت‌تری را برای کاربر فراهم می‌کنند.

در نهایت آخرین و شاید بتوان گفت مهم‌ترین ویژگی بهترین ژیلت برای خانمها این است که ژیلت سرهای گردی داشته باشد. معمولا ژیلت‌های مردانه گوشه‌های تیزی دارند و به همین دلیل برای پوست نازک و لطیف خانم‌ها مناسب نیستند. در واقع برای اصلاح نقاط حساس بدن خانم‌ها، ژیلت باید انعطاف پذیر بوده و سرهای گرد یا بیضوی داشته باشد. در ادامه این مقاله بهترین ژیلت های زنانه را معرفی می‌کنیم که تمام این خصوصیات را با هم دارند.

معرفی بهترین ژیلت های زنانه

تا اینجا توضیح دادیم بهترین ژیلت برای خانمها چه خصوصیاتی باید داشته باشد. حال وقت آن رسیده که بهترین خودتراش‌ها را برای اصلاح راحت و باکیفیت صورت و بدن در موقعیت‌های مختلف معرفی کنیم. البته توجه داشته باشید که ژیلت نام یک برند معروف سازنده خودتراش است. از آن جا که اولین خودتراش‌ها از برند ژیلت بودند، همچنان به طور عام به همه خودتراش‌ها، نام ژیلت را اطلاق می‌کنند. وگرنه خودتراش‌های برخی برندهای دیگر غیر از ژیلت هم، کیفیت مطلوب و قابل قبولی دارند.

بهترین مارک ژیلت زنانه: Gillette Venus

برند ژیلت، خودتراش‌های زنانه خود را تحت عنوان مدل‌ ونوس طراحی و تولید کرده است. این برند آمریکایی شهرت بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد و کیفیت محصولات آن بی نظیر است. مجموعه ژیلت‌های ونوس امکان اصلاح حرفه‌ای را برای خانم‌ها فراهم کرده و تمام نیاز بانوان را به ابزاری برای اصلاح صورت و بدن رفع می‌کند. در مقاله دیگری انواع ژیلت های ونوس را معرفی کرده‌ایم که هر کدام کاربردهای خاص و منحصر به فردی دارند.

یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین ژیلت‌های ونوس، مدل Gillette Venus Razor است که توانسته رضایت درصد زیادی از مصرف کنندگان را جلب کند و بهترین ژیلت برای خانمها محسوب شود. سری این خودتراش‌ به گونه‌ای طراحی شده که مانع جمع شدن موهای زائد بین تیغه‌ها می‌شود. همچنین نوارهای لوبریکانت به کار رفته روی این ژیلت، پوست را نرم می‌کند و در پایان اصلاح، ردی از خود برجای نمی‌گذارد. علاوه بر این بسیار خوش دست بوده و امکان اصلاح امن و بی خطری را برای شما فراهم می‌کند.

بهترین ژیلت برای اصلاح صورت خانم ها: Schick Silk Touch-Up

سال‌های زیادی است بسیاری از افراد بر این باور هستند که اصلاح صورت خانمها با ژیلت باعث افزایش تعداد و ضخامت موهای زائد می‌شود. در مقاله دیگری مفصلا توضیح دادیم که تیغ زدن صورت هیچ تاثیری بر جنس موهای زائد شما ندارد و باعث تغییر رنگ پوست‌تان هم نمی‌شود. پس با خیال راحت می‌توانید از ژیلت برای اصلاح صورت‌تان استفاده کنید. اما در این مورد بهترین ژیلت برای خانمها چیست؟

بهترین ژیلت برای اصلاح صورت خانم ها

یکی از مدل‌های بسیار حرفه‌ای که برای اصلاح صورت خانم‌ها طراحی شده، ژیلت‌هایی است که تیغه‌ کج و قابل مشاهده‌ای (مانند آنچه در تصویر می‌بینید) دارند. برند معتبر و باکیفیت شیک این نوع تیغ‌های زنانه را تحت عنوان Schick Silk Touch-Up طراحی و تولید کرده است.

همان طور که ممکن است تجربه آن را داشته باشید، اصلاح صورت با ژیلت‌های سر گرد کار چندان راحتی به نظر نمی‌رسد. چرا که شما موقع اصلاح پوست‌تان را نمی‌بینید و چه بسا هنگام اصلاح دور ابروهای‌تان به اشتباه ابروی خود را تیغ بزنید. اما این نوع تیغ‌ها چنین مشکلی را ندارند و برای اصلاح موهای روی چانه، پشت لب و حتی ریزترین موهای دور ابرو و پرزهای صورت ابزار ایده آلی هستند.

این تیغ‌ها پوست صورت شما را نمی‌برند و در عین حال برای اصلاح صورت تیزی کافی را دارند. حتی اگر فرصت رفتن به آرایشگاه را نداشته باشید، با استفاده از این ابزار می‌توان به راحتی ابروها را شکل داد. همچنین امکان زدودن کامل پرزهای صورت قبل از آرایش، باعث می‌شود که پوست بسیار صاف شده و اصطلاحا مواد آرایشی بهتر روی پوست‌تان بخوابد.

بهترین ژیلت ضدحساسیت: پک خود تراش زنانه شیک مدل اکستریم

این خودتراش، یکی دیگر از بهترین خودتراش‌های موجود در بازار با کیفیت ساخت بسیار بالاست. اگر بعد از هر بار اصلاح، پوست‌تان ملتهب می‌شود احتمالا به خودتراش‌تان حساسیت دارید. در این مواقع بهتر است از ژیلتی استفاده کنید که در لوبریکانت آن، مواد گیاهی و ضد حساسیت به کار رفته باشد. نوار صابونی این ژیلت، حاوی آلوئه‌ورا و روغن جوجوباست و علاوه بر حرکت راحت‌تر روی پوست، هیچ التهابی برای پوست لطیف شما به همراه نخواهد داشت.

علاوه بر این دسته ارگونومی و سری انعطاف پذیر این خودتراش، به راحتی در کش و قوس بدن‌تان حرکت کرده و هیچ زخمی برجای نمی‌گذارد. همچنین خودتراش کاملا ضد زنگ بوده و حتی اگر آن را در حمام نگه داری کنید، از کیفیت آن کاسته نخواهد شد. برای خرید و سفارش نمونه اصل پک خود تراش زنانه شیک مدل اکستریم 3 لبه 4 عددی به فروشگاه اینترنتی میس و مستر مراجعه کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست شما برسد.  

بهترین خودتراش زنانه برای مسافرت: Gillette Venus Snap

بهترین ژیلت برای خانمها در زمان مسافرت، ژیلتی است که کمترین فضا را اشغال کند و در عین حال تیغه‌های باکیفیت و تیزی داشته باشد. علاوه بر مسافرت، بسیاری از ما به خاطر شرایط زندگی‌مان مدام در حال رفت و آمد هستیم و به همین دلیل مهم است که کوله پشتی سبکی با حداقل وسایلی که جای کمی می‌گیرند، داشته باشیم.

در این شرایط بهترین ابزار برای اصلاح موهای بدن، ژیلت‌های مینی یا مسافرتی است که تحت عنوان Gillette Venus Snap به فروش می‌رسند. این ژیلت‌ها دستگیره کوچکی دارند و در عین حال تیغه آن‌ها هم اندازه تیغه‌های معمول ونوس است. سری این ژیلت‌ها گرد بوده و علی رغم سایز کوچک‌شان، به راحتی قابل کنترل هستند. همچنین تیغه این ژیلت‌ها قابل تعویض است.

بهترین خودتراش زنانه برای مسافرت

بهترین ژیلت برای دستگاه تناسلی خانمها: Silver

جدای از عوارض استفاده از ژیلت برای ناحیه تناسلی، اگر قصد اصلاح موهای زائد این ناحیه را با ژیلت دارید، بهتر است ژیلت‌های مخصوصی تهیه کنید. از این ژیلت‌ها به طور خاص فقط برای ناحیه تناسلی‌تان استفاده کرده و برای قسمت‌های دیگر بدن از ژیلت‌های دیگری استفاده کنید؛ در غیر این صورت ممکن است به عفونت این ناحیه حساس منجر شود.

ژیلت‌های بسیاری برای اصلاح ناحیه بیکینی خانم‌ها طراحی شده که هر کدام مزیت‌هایی دارند. از ژیلت‌های سه تیغه ونوس گرفته تا انواعی از ژیلت‌های نسبتا گران قیمت که برقی هستند و کار با آن‌ها به مراتب راحت‌تر است. یکی از ژیلت‌های مقرون به صرفه و نسبتا باکیفیت برای اصلاح موهای زائد این قسمت، خودتراش چندبار مصرف Special Single Blade Disposable از برند سیلور است.

این ژیلت، تیغ تک لبه دارد و منحصرا برای اصلاح نقاط حساس بدن طراحی شده است. سری این تیغ با قابلیت چرخش به همه قسمت‌های ناحیه بیکینی می‌رسد و گارد روی آن، از ایجاد خراش و بریدگی جلوگیری می‌کند. مزیت فوق العاده این تیغ این است که برای استفاده از آن، نیازی به استفاده از فوم یا صابون نیست. در این تیغ صابون گیاهی حاوی روغن درخت چای، عصاره آلوئه ورا و ویتامین E به کار رفته و از التهاب پوست به ویژه در پوست‌های خشک و حساس جلوگیری می‌کند.

تیغ مخصوص بیکینی

بهترین ژیلت چندبار مصرف برای خانمها: تیغ اصلاح دو لبه انگلیش

تنها با یک بار استفاده، شیفته محصولات کمپانی انگلیش خواهید شد! پکیج‌های متنوع این برند معتبر، کیفیت بسیار بالایی دارند و شما را کاملا به نوارهای موبر یا اپیلاتورهای برقی گران قیمت بی‌نیاز می‌کنند. انگلیش با بررسی و شناسایی دقیق نیاز مشتریان خود، تیغ اصلاح دو لبه صابون دار زنانه ای طراحی و تولید کرده که در مقایسه با سایر محصولات مشابه کیفیت بالا و در عین حال قیمت مناسبی دارد.

تیغه تیز دو لبه این خودتراش فقط با یک بار سر خوردن روی پوست‌تان، تمام موهای زائد را می‌تراشد. در همین حین نوار ژلی تعبیه شده در این ژیلت، از خراشیدگی پوست شما جلوگیری می‌کند. تیغه‌های این ژیلت هم ضد زنگ بوده و بنابراین دیگر خبری از زنگ زدگی‌هایی که خودتراش را کند می‌کنند، نخواهد بود. شما می‌توانید نمونه اورجینال این ژیلت استاندارد و بسیار پرفروش را از فروشگاه اینترنتی میس و مستر خریداری کنید. 

سخن پایانی

در این مقاله بهترین ژیلت برای خانمها را معرفی کردیم. با وجود تمام مزایایی که این ژیلت‌ها و خودتراش‌های زنانه دارند، اگر روش درست اصلاح با آن‌ها را ندانید، برای‌تان کاربردی نخواهند داشت. چه بخواهید از ژیلت برای صورت خود استفاده کنید و چه برای بدن و نقاط حساسی مانند بیکینی، لازم است مراحلی را قبل، حین و بعد از اصلاح انجام دهید تا زدودن موهای زائد با این ابزار به بهترین شکل ممکن صورت گیرد (در مقاله دیگری بهترین روش اصلاح صورت با ژیلت را مفصلا آموزش داده‌ایم). اگر شما هم تجربه‌ای از اصلاح با این ابزار داشته‌اید و بهترین ژیلت خانم ها را موردی غیر از آن چه در این مقاله معرفی کردیم می‌دانید، خوشحال می‌شویم آن را در بخش نظرات این مقاله از مجله زیبایی و آرایش میس و مستر با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درمورد بهترین ژیلت برای خانمها


آیا ژیلت پوست را تیره میکند؟

ممکن است شما هم در اثر استفاده زیاد از ژیلت متوجه تیره‌تر شدن پوست‌تان شده باشید. در واقع خود تیغ یا ژیلت اثری بر تغییر رنگ پوست شما ندارد و این تیرگی به دلیل التهابی است که در اثر استفاده نادرست از ژیلت به وجود می‌آید. برای پیشگیری از تیرگی بعد از التهاب، پیشنهاد می‌کنیم از انواع محصولات مراقبت بعد از اصلاح مانند لوسیون‌های بعد از اصلاح برای کاهش التهاب استفاده کنید.

ایا تیغ زدن صورت باعث افزایش ریش میشود؟

تیغ زدن و یا استفاده از سایر ابزارهای اصلاح موهای زائد هیچ تاثیری بر میزان رشد و تعداد و حتی صخامت موهای زائد ندارد؛ زیرا قسمتی از موها که بیرون از پوست قرار گرفته، بافت مرده بوده و روش اصلاح شما نمی‌تواند بر تغییر ماهیت آن تاثیری داشته باشد. تنها عواملی مانند سن و تغییر هورمون‌ها می‌تواند تعداد و جنس موها را تغییر دهد.

موهای صورتمو با چی بردارم؟

پاسخ این سوال به ضخامت موها و جنس پوست شما بستگی دارد. روش‌هایی مانند بند انداختن و استفاده از موم و شمع موها را از ریشه بیرون می‌آورد و طبیعتا زمان بیشتری طول می‌کشد تا موهای زائد مجددا رشد کنند. اما از طرف دیگر اپیلاسیون صورت ممکن است باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک مانند جوش صورت شود. استفاده از انواع ژیلت‌ها برای خانم‌ها عارضه جانبی خاصی ندارد (مگر اینکه از ژیلت کهنه استفاده کنید و صورت‌تان را ببرید!)؛ اما موها به علت تراشیده شدن زودتر در می‌آیند.

بهترین ژیلت برای خانمها چیست؟

امروزه خودتراش‌های متنوعی در بازار وجود دارند که هر کدام برای کاربرد خاصی، طراحی شده‌اند. به طور عام به همه این خودتراش‌ها نام ژیلت اطلاق می‌شود. اما به غیر از برند ژیلت، محصولات برند شیک (Schick) هم کیفیت قابل قبولی دارد.