چطور با استفاده از ترکیب رژ لب های قدیمی، رژلب هایی جدید و جذاب بسازیم

رژ لب از مهم ترین و تاثیرگذار ترین وسایل آرایشی در میکاپ صورت می باشد که به هیچ عنوان نمی توان از نقش مهم آن در آرایش چهره چشم پوشی کرد. به همین خاطر اغلب خانم ها در خرید این محصول زیبایی حساسیت بسیاری به خرج می دهند. با این حال موارد بسیاری پیش آمده که رژ لب خریداری شود اما هیچ گاه از آن استفاده نشود. اگر برای شما هم چنین پیشامدی رخ داده یا این که از رنگ رژلب خود خسته شده اید، نیازی نیست آن را دور بریزید. ما در این بخش از مجله زیبایی میس و مستر به آموزش ترکیب رژ لب ها می پردازیم که به کمک آن می توانید با استفاده از رژلب های قدیمی خود، رژ لب هایی جدید و زیبا خلق کنید.

انواع ترکیب رژ لب

همانطور که می دانید، رژلب ها در انواع مختلف و متنوعی وجود دارند. در ادامه یاد میگیرید که با در اختیار داشتن رنگ های اصلی رژ لب که در همه منازل یافت می شوند، می توانید به چندین رژ لب زیبا و خاص دست پیدا کنید.

ترکیب رژ لب

رژ لب شرابی

رژ لب رنگ شرابی یکی از زیباترین رنگ ها برای شب های پاییزی است که جلوه فوق العاده ای به لب های شما می بخشد و علاقه مندان خاص خود را دارد. همچنین استفاده از رژلب شرابی که جزو رنگ های بسیار شیک و جذاب می باشد، باعث می شود تا نگاه اطرافیانتان به لب های شما سوق پیدا کند و آن ها شیفته هنر و سلیقه ای که برای آرایش لب هایتان به خرج داده اید، شوند.

حال ممکن است در میان رژلب هایی که دارید، این رنگ شرابی زیبا وجود نداشته باشد. در این صورت شما می توانید از ترکیب رژ لب هایی که در اختیار دارید، رژ لب ترکیبی درست کرده و به رنگ شرابی دست پیدا کنید. برای به دست آوردن رژ لب شرابی به رنگ های قرمز و قهوه ای احتیاج دارید. مسلما این دو رنگ در میان رژ لب های هر خانم خوش ذوق و هنرمندی یافت می شود. اکنون فقط کافی است این دو رنگ را به مقدار دلخواه با هم مخلوط نمایید تا به رژ لب مورد نظر خود دست پیدا کنید.

رژ لب شرابی

ترکیب رژ لب مرجانی

یکی از محبوب ترین رژلب ها که در میان انواع رژ لب در فصل تابستان، توجه بیشتر خانم ها را جلب می کند، رژ لب مرجانی می باشد. استفاده از چنین رنگ زیبایی روی لب ها علاوه بر این که باعث می شود چهره تان طبیعی به نظر برسد، به شاداب کردن چهره شما نیز کمک شایانی می نماید. اگر در میان رژ لب های خود رنگ های صورتی روشن و نارنجی روشن داشته باشید، به راحتی و با ترکیب این دو رنگ، می توانید به این رژلب زیبا و دوست داشتنی دست پیدا کنید. خوش بختانه این دو رنگ جزو رنگ هایی هستند که عمدتا اکثر خانم ها در پالت های رژ خود دارند. فقط کافی است تنا هر مقدار از رنگ های صورتی روشن و نارنجی روشن را که در اختیار دارید، با همدیگر مخلوط کنید و از آن به عنوان یک رژلب مرجانی به ویژه در فصول گرم سال استفاده نمایید و از رنگ طبیعی و بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

ترکیب رژ لب مرجانی

ترکیب رژ لب صورتی

رنگ صورتی یکی از انتخاب هایی است که اکثر خانم ها خصوصا در فصل های بهار و پاییز آن را به سایر رژلب ها ترجیح می دهند. شما به راحتی می توانید با ترکیب رنگ های سفید، ارغوانی و زرد که عمدتا هم هیچ گونه استفاده ای از آن ها نمی شود به چنین رنگ زیبا و شیکی دست پیدا کنید. همچنین برای به دست آوردن یک رژلب صورتی می توانید از ترکیب رژ لب قرمز و سفید نیز استفاده نمایید. تنها تفاوت آن در رنگ صورتی و تنالیته های جذاب آن خواهد بود.

رژلب صورتی

رژلب هلویی

ممکن است شما هم در میان رژلب های خود، رژلب های نود را که به رنگ طبیعی لب می باشد، داشته باشید که از قضا هیچ گونه استفاده ای هم از آن نمی کنید. اکنون می توانید به راحتی آن را با رژلب قرمزی که بدون شک هر خانمی در اختیار دارد، ترکیب کنید و به یک ترکیب رژ لب هلویی خاصی دست پیدا کنید. به این ترتیب هم از رژلب نودی که از نظر شما غیر قابل استفاده بوده، بهره گرفته اید و هم به یک رنگ رژلب خاص و جدید دست پیدا کرده اید.

رژ لب هلویی جزو پرطرفدارترین رژلب ها در میان خانم های خوش ذوق می باشد و برای آن دسته از افرادی که به دنبال آرایش نچرال و طبیعی هستند، بهترین گزینه می باشد؛ چرا که تاثیر بسیار زیادی در طبیعی تر نشان دادن آرایش و چهره دارد. به همین خاطر می توان از آن در آرایش روزانه استفاده نمود.

رژلب هلویی

ترکیب رژ لب کالباسی

رژلب کالباسی یکی از پرفروش ترین رژلب ها در سراسر دنیاست که محبوبیت بسیاری در میان خانم های خوش سلیقه به خصوص سلبریتی ها و بیوتی بلاگر ها پیدا کرده است. یکی از دلایلی که رژ لب کالباسی طرفداران زیادی دارد، این است که به زیبایی هر چه تمام تر با هر رنگ پوست و هر نوع آرایش، چه آرایش ملایم و چه میکاپ های غلیظ و مدرن ترکیب می شود و در زیبایی و چشم نوازی صورت و آرایش نقش تاثیرگذاری را ایفا می کند.

رژ لب کالباسی برخلاف تصور عام مردم هیچ گونه شباهتی به رنگ های صورتی و سرخابی ندارد. برای به دست آوردن ترکیب چنین رژلب زیبایی تنها به رژلب های قهوه ای و زرشکی نیاز دارید. اگر این دو رنگ را به خوبی با هم ترکیب کنید، حاصل آن یک رنگ کالباسی بسیار زیبا و چشم نواز بوده که استفاده از این ترکیب رژ لب جلوه بی نظیری به لب هایتان خواهد بخشید.

رژلب کالباسی

آموزش رژ لب ترکیبی

بدون شک شما در ترکیب رژ لب مایع هیچ گونه مشکلی نخواهید داشت ولی در مورد رژلب های جامد ممکن است این سوال در ذهنتان مطرح شود که چگونه می توان چندین رژلب جامد را با هم ترکیب نمود تا رنگی یکدست و زیبا به دست آید. اگر به دنبال ترکیب رژ لب های جامد هستید، این قسمت از مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید.

  • در اولین گام لازم است تا مقداری از هر رژلبی که قصد ترکیب کردن آن را دارید، روی یک قاشق فلزی له کنید و تا جایی که ممکن است روی سطح قاشق صاف نمایید.
  • سپس حرارت را به کمک یک فندک زیر قاشق بگیرید تا رژلب گرم شود و کاملا ذوب گردد. پس از این که دو یا چند رژلب مورد نظر خود را ذوب کردید، مواد ذوب شده را با یک چاقوی کوچک به آرامی با هم مخلوط نمایید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که اطمینان حاصل کنید، تمامی رنگ ها کاملا با هم مخلوط شده اند.
  • در مرحله بعد رژ لب حاصل را در یک ظرف کوچک بریزید و درب آن را محکم ببندید. اکنون لازم است تا مدت زمانی به مواد خود فرصت دهید تا مخلوط سرد و جامد شود. پس از گذشت چند دقیقه می توانید، ترکیب رژ لب خود را به آرامی با نوک انگشتان خود لمس نمایید تا متوجه شوید، مواد سرد شده اند یا خیر. زمانی که مواد شما کاملا سرد شده باشد، آماده استفاده هستند و شما به راحتی می توانید با استفاده از یک برس از رژ لب منحصر به فردی که خلق نمودید، استفاده نمایید.

آموزش ترکیب رژ لب

سوالات متداول در رابطه با ترکیب رژ لب ها

ادامه مطلب به دو سوال که جزو متداول ترین سوالات پیرامون ترکیب رژ لب ها می باشد، پاسخ داده می شود.

از کجا بفهمیم ترکیب رژ لب ساخته شده برای رنگ پوست ما مناسب است؟

تنها راهی که می توانید از طریق آن متوجه شوید، کدام رنگ برایتان مناسب است، تست کردن ترکیب رژ لب حاصله روی لبتان می باشد. فقط توجه داشته باشید که برای تست کردن از یک برس یکبار مصرف استفاده نمایید. اگر متوجه شدید، رژ لب که ساختید با تناژ پوستی شما همخوانی ندارد، به راحتی می توانید با اضافه یا کم کردن رنگی جدید به رنگ ایده آل خود دست پیدا کنید.

آیا می توان با ترکیب رنگ های طبیعی رژ لب خانگی ساخت؟

اگر به دنبال یک ترکیب رژ لب قرمز و طبیعی هستید، به راحتی می توانید از چغندر قرمز و روغن نارگیل استفاده کنید و با ترکیب کردن این مواد رژلب خانگی بسازید. در غیر این صورت می توانید از روش های موجود در این مقاله برای ترکیب و ساخت رژلب قرمز خود استفاده نمایید.

کلام آخر

شما با مطالعه این مطلب متوجه شدید که چگونه می توانید با استفاده از ترکیب رژ لب های قدیمی و غیرقابل استفاده خود، رژلب جدیدی بسازید. اکنون می توانید از خلاقیت خود کمک بگیرید و رنگ های دیگر را هم با یکدیگر ترکیب نمایید و به یک رژلب منحصربه فرد و زیبا دست پیدا کنید. لذا تقاضامندیم ایده های خود را با ما و همراهان همیشگی مجله زیبایی میس و مستر از طریق بخش ارسال دیدگاه در میان بگذارید.

منابع 

labmuffin