اینفوگرافیک مراقبت از موهای فر

موهای فر بسیار زیبا و منحصر به فرد هستند و حالت مجعد و منحنی و سیمی شکل پیچ های این مدل مو مراقبت از آن را سخت می کند، چرا امکان وز شدگی و شکنندگی موی فر زیاد است. موهای فر به خاطر شکل فری، باعث می شوند که روغن های طبیعی تولید شده توسط پوست سر که برای نرمی و محافظت از رشته های مو است، سخت تر از بالا به پایین برسد. در نتیجه، رطوبت موی افراد مو فرفری کمتر از سایر مدل های موست. برای حفظ رطوبت و شکل زیبای موهای فر بهتر است از روغن های طبیعی مثل روغن نارگیل و روغن آرگان استفاده کنید. بهتر است از برای شستشوی موهایتان از آب سرد استفاده کنید. آب سرد کوتیکول های مو را می بندد و به نوبه خود رطوبت را در آن ها به دام می اندازد، موهای شما را مرطوب می کند و وزی را کاهش می دهد.

استفاده از انگشت برای باز کردن گره مو، روشی ملایم تر از هر شانه و ابزار دیگری است. حتی، این روش به مو فشار کمتری نسبت به برس‌های خط ریش که برای نرم کردن موی کودکان استفاده می‌شود وارد می کند.

برای مراقبت از موهای فر خود می توانید روغن یا کرم آبرسان موهای فر خود را به طور مستقیم روی انگشتانتان بریزید و با کمک آن ها موهای خود را ماساژ دهید و گره های مو را به راحتی باز کنید. در اینفوگرافیک زیر به مهمترین نکات برای مراقبت از موهای فر اشاره کرده ایم.

برای آشنایی بیشتر درباره نحوه مراقبت از موی فر می توانید مقاله های زیر را مطالعه کنید:

 نکات مهم مراقبت از موی فر 

نکات کلیدی برای مراقبت از مو ها

همچنین اگر از مشکل وزی موهای فر خود رنج می برید، می توانید با مطالعه مقاله زیر برای همیشه از شر موهای وز خلاص شوید.

درمان وزی مو با چند راهکار ساده و جالب

مراقبت-از-موی-فر