بهترین روش اصلاح صورت آقایان و خانم ها

ابزارهای زیادی برای اصلاح صورت آقایان و خانم‌ها وجود دارد که هرکدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین این روش‌ها، اصلاح صورت با ژیلت است. در سال‌های اخیر اصلاح با ژیلت طرفداران زیادی پیدا کرده؛ تا جایی که به عقیده بسیاری از آقایان و خانم‌ها استفاده از این ابزار، بهترین روش اصلاح صورت است. البته با وجود این محبوبیت هنوز هم برخی از خانم‌ها (به اشتباه) تصور می‌کنند که ژیلت باعث ضخیم‌تر شدن موهای زائد صورت آن‌ها می‌شود. از طرفی برخی آقایان همیشه از جوش زدن و زخم شدن صورت‌شان در اثر اصلاح با ژیلت شکایت دارند. اما واقعا بهترین روش اصلاح صورت چیست و صورت خود را با چی اصلاح کنیم؟ آیا ژیلت برای صورت خانمها هیچ عارضه‌ای ندارد؟ چگونه با ژیلت شیو کنیم؟ پاسخ تمام این سوالات در مقاله پیش روی شماست.

آیا ژیلت برای پوست صورت ضرر دارد؟

یکی از سوالات مهم این است که آیا ژیلت پوست صورت را تیره میکند و آیا ژیلت برای صورت خانم ها ضرر دارد؟ به طور کلی استفاده از ژیلت برای اصلاح صورت در بین آقایان رایج‌تر است. با این وجود اکثر آقایان از زخم، خشکی و جوش‌ بعد از اصلاح صورت شکایت دارند (البته همه جوش‌ها به دلیل اصلاح با ژیلت نیستند؛ پیشنهاد می‌کنیم انواع جوش صورت را در این مقاله بشناسید).

واقعیت این است که اگر برداشتن موی صورت با ژیلت طبق مراحل درست و با استانداردهایی که تولیدکنندگان ژیلت در نظر گرفته‌اند، دنبال شود، دیگر خبری از جوش و زخم‌های بعد از اصلاح نخواهد بود. ناگفته نماند که کیفیت تیغی که برای اصلاح صورت‌تان استفاده می‌کنید، نقش کلیدی در عدم بروز این مشکلات پوستی دارد. بنابراین مهم است که برای تجربه بهترین روش اصلاح صورت، ژیلت استاندارد و مناسبی انتخاب کنید. در مقاله دیگری مفصلا انواع ژیلت زنانه و مردانه و کاربرد هرکدام را توضیح داده‌ایم تا انتخاب صحیح‌تری داشته باشید.

مزایا و معایب اصلاح صورت با ژیلت

در گذشته اکثر خانم‌ها از بند انداختن برای اصلاح صورت خود استفاده می‌کردند و آن را بهترین روش اصلاح صورت می‌دانستند؛ در حالی که در سال‌های اخیر استفاده ژیلت برای اصلاح صورت خانم‌ها هم رواج پیدا کرده است. این نشان می دهد که ژیلت بهترین روش اصلاح صورت به شمار می رود؟ افراد زیادی در بین خانم‌ها بر این باورند که ژیلت باعث ضخیم‌تر شدن موی آن‌ها می‌شود و به همین دلیل به روش‌های پرزحمت‌تر و دردناک‌تری مانند بند انداختن روی می‌آورند و آن را بهترین روش اصلاح صورت می‌دانند.

اما شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید روش اصلاح صورت تاثیری در نحوه رشد مجدد موها ندارد. در واقع محققان پوست و زیبایی بر این باورند که شما چه صورت‌تان را با بند و چه با تیغ و ژیلت اصلاح کنید (البته اگر بهترین روش صحیح اصلاح صورت با تیغ برای خانم ها را بدانید)، در هر دو حالت موها با ضخامت و تعداد یکسانی رشد می‌کنند. بنابراین این نظریه که با ژیلت، موهای زائد بیشتر و ضخیم‌تر می‌شوند، کاملا رد شده است. تنها تفاوت بین ژیلت و بند انداختن، زمان رویش موهاست. وقتی شما موهای زائدتان را بند می‌اندازید، موها از ریشه خارج می‌شوند و طبیعی است که با این روش موها دیرتر رشد کنند (نسبت به ژیلت که موها فقط تراشیده می‌شوند).

بهترین روش اصلاح صورت با ژیلت

با این حال تنه%