رنگ مو پاییزی

Table of Contents

اگر از آن دست خانم‌های خوش سلیقه‌ای باشید که همیشه آخرین ترندهای روز را دنبال می‌کنند، حتما می‌دانید که مجلات مد و زیبایی در سراسر دنیا هر ساله با تغییر فصل مد جدیدی را برای رنگ و مدل مو و لباس و … اعلام می‌کنند. حال با نزدیک شدن به فصل پاییز، حال و هوای این مجلات رنگ و بوی این فصل زیبا را گرفته است و طراحان مد به خصوص بر انواع رنگ مو پاییز مانور داده‌اند. در این مقاله انواع رنگ مو پاییزه را که مد پاییز پیش روست، معرفی می‌کنیم. اگر انتخاب رنگ مو بر اساس طبیعت پسند و سلیقه شماست، تا انتها با ما همراه باشید تا از قافله مد و زیبایی این فصل جذاب عقب نمانید.

رنگ موی سلبریتی ها در پاییز

به طور کلی رنگ موهای ایده آل پاییزی باید یادآور تغییر طبیعت و رنگ برگ‌ها در این فصل جذاب از سال باشد. بنابراین نکته مهم در انتخاب رنگ مو پاییز این است که رنگ موهای ملایم را کنار بگذارید و بیشتر سعی کنید از میان رنگ‌های گرم و تیره مانند تن قرمز، نارنجی، زرد و بنفش رنگ موی خود را انتخاب کنید. ناگفته نماند که دو رنگ مشکی و قهوه‌ای تیره رنگ‌های چهار فصل سال هستند و همیشه طرفداران پروپاقرصی دارند. اما دقیقا در فصل پاییز چه رنگ مویی مناسب است؟

رنگ مو پاییز

همه می‌دانیم که پاییز 2020 با سال‌های قبل متفاوت خواهد بود. طراحان مد و زیبایی بر این باورند که در پاییز تعداد زیادی از خانم‌ها برای تغییر رنگ موهای‌شان، به آرایشگاه‌های تازه باز شده پس از ماه‌ها تعطیلی (به علت شیوع ویروس کرونا) مراجعه خواهند کرد. اما از آن جایی که هنوز وضعیت مشخص نیست، اکثرا به دنبال مدل رنگ موهایی هستند که ماندگارتر بوده، نیاز کمتری به مراجعه به آرایشگاه داشته باشد و ترجیحا بتوان از آن رنگ مو در خانه استفاده کرد.

مد رنگ مو پاییز امسال بیشتر رنگ‌هایی مانند شاه بلوطی، مسی روشن، قهوه‌ای عسلی، بلوند گرم، بلوند قهوه‌ای یا Bronde (ترکیب brown و blonde)، رنگ‌های شاد قابل شستشو، لولایت‌ها و بلوندهای خاکستری و همچنین رنگی تحت عنوان Cold brew دیده می‌شود. Cold brew یک تکنیک جدید برای رنگ مو پاییز است که در آن از ترکیب رنگ‌های زیبایی که هنگام مخلوط کردن قهوه با شیر و یخ ایجاد می‌شود، تقلید می‌کنند.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید رنگ مو پاییز یا مراجعه به سالن‌های آرایشی، از ادامه این مقاله و مشاهده زیباترین رنگ موهای پاییزی الهام بگیرید. این رنگ موها مناسب فصل پاییز و به ویژه مد روز پاییز 2020 هستند.

رنگ مو پاییز : رنگ موی طبیعی (Natural Color)

کریستینا تب، رنگ کار حرفه‌ای مو در یکی از سالن‌های زیبایی آمریکا، می‌گوید: به علت پاندمی کرونا، مشتریان یاد گرفته‌اند که رنگ موی طبیعی‌شان را بپذیرند و به آن عادت کنند. مزیت رنگ موهای طبیعی این است که در صورت بسته بودن آرایشگاه‌ها در این فصل، نیازی به یک رنگ کار حرفه‌ای برای رنگ کردن ریشه موها نخواهید داشت.

رنگ مو پاییز

رنگ مو پاییز : ریشه مو تیره (Visible Roots)

این مدل رنگ مو پاییز، مانند رنگ موهای بیانسه، عمق زیبایی به اطراف صورت‌تان می‌بخشد. این نوع رنگ مو نیاز به رسیدگی چندانی ندارد و می‌توانید با مراجعه به یک رنگ کار و یا خودتان ریشه‌ها را تیره کرده و یا از تکنیک آمبره استفاده کنید.

ریشه مو تیره

رنگ موی چانکی (Chunky Highlights)

مدل هایلایت چانکی نام دیگر تکنیک هایلایت مو با استفاده از فویل است که در آن رشته‌های مو به صورت دسته‌های مشخص و مجزا دیده شده و موها نمایی دسته دسته پیدا می‌کنند. در پاییز امسال هم این مدل رنگ موی جنیفر لوپز مد خواهد بود.

چانکی هایلایت رنگ مو پاییز

ترند رنگ موی سر بلوند پلاتینه (Platinum Blonde)

به گفته یکی از طراحان مد معروف آمریکایی به نام تانگ، روز به روز سلبریتی‌های بیشتری موهای‌شان را از رنگ خرمایی به تن‌های سرد بلوند مانند پلاتینه تغییر می‌دهند. اگر می‌خواهید در پاییز امسال مانند سلبریتی‌های معروف ظاهر شوید، رنگ مو پاییز بلوند پلاتینه را فراموش نکنید.

رنگ مو پاییز

رنگ مو پاییز بلوند کمرنگ (Toned-Down Blonde)

از آنجا که وضعیت فعلی اجازه رفتن به آرایشگاه را نمی‌دهد، بسیاری از خانم‌ها ترجیح می‌دهند مدل مو بلوند خود را مانند بلیک لایولی دربیاورند. این نوع رنگ مو از ریشه به سمت نوک موها روشن‌تر شده و کمک می‌کند رشد یکنواخت موهای‌تان زیاد به چشم نیاید.

بلوند کمرنگ رنگ مو پاییز

پرطرفدارترین رنگ مو : قرمز مخملی یا رد ولوت (Velvet Red)

یکی دیگر از رنگ مو پاییز رد ولوت است که طرفداران زیادی دارد. این رنگ شاد، مانند اکثر ترندهای رنگ مو مناسب پاییز، یادآور دهه 90 میلادی است. برای الهام گرفتن از سلبریتی‌های با این رنگ مو پاییزه، به موهای رد ولوت ریحانا نگاه کنید.

قرمز مخملی یا رد ولوت رنگ مو پاییز

رنگ مو پاییز موهای رنگین کمانی (Rainbow Hair)

به عقیده طراحان مد، ترند آزمایش رنگ موهای مختلف در دوران قرنطینه، به رنگ موهای رنگین کمانی در پاییز پیش رو منجر شده است. در این مدل رنگ مو، مانند آنچه در تصویر داسچا پولانکو می‌بینید، انواع رنگ‌های آبی تا صورتی و بنفش و حتی سبز دیده می‌شود.

موهای رنگین کمانی

قرمز آتشین (Fiery Red)

یکی از ترندهای تقریبا همه گیر فصل پاییز، رنگ موهای قرمز آتشین است که در ترکیب با رنگ زرد و نارنجی شدید، به صورت تصویر زیر نمایان می‌شود. این نوع رنگ مو تغییر جسورانه‌ای برای استقبال از فصل برگ‌های زرد و نارنجی پاییز است.

قرمز آتشین

مدل مو بالیاژ (Balayage)

قاعدتا نباید با رفتن به هر آرایشگاهی، انتظار یک بالیاژ فوق حرفه‌ای مانند سی یرا (خواننده آمریکایی) داشته باشید. اما به هرحال این مدل رنگ مو پاییز امسال مد بوده و تقریبا مناسب هر نوع تیپ و استایلی است.

بالیاژ

بلوند قارچی (Mushroom Blonde)

برای کسانی که می‌خواهند ظاهر طبیعی‌تری داشته باشند، رنگ موی بلوند قارچی به جای بلوندهای روشن‌تر گزینه ایده آلی است. موهای جیجی حدید نمونه فوق العاده‌ای از این نوع رنگ موهاست.

بلوند قارچی

تن ‌های شکلاتی (Chocolate Tones)

اگر به طیف رنگ موهای شکلاتی علاقه دارید، موهای جسیکا آلبا نمونه زیبایی برای پاییز امسال است. به طور کلی تن‌های گرم شکلاتی در ترکیب با بژ و مسی روشن برای پاییز ایده آل هستند.

تن ‌های شکلاتی

قهوه ای شکلاتی روشن (Light Chocolate Brown)

کسانی که پوست سبزه و تیره‌تری دارند، بهتر است در پاییز امسال به سراغ رنگ موهای قهوه‌ای شکلاتی روشن بروند. شما می‌توانید از رنگ موهای کریسی تیگن الهام بگیرید.

مشکی با رگه‌های روشن (Sun-Kissed Lived-In Color)

این نوع رنگ مو، یادآور زمینی است که خورشید بر آن بوسه زده و همان طور که می‌بینید، رشته مو‌های روشنی بر زمینه مشکی موها دیده می‌شود. این نوع موها نتیجه مستقیم دوران قرنطینه است که نیاز به مراقبت چندان زیادی هم ندارد.

مشکی با رگه‌های روشن

ترند رنگ موی جلوی سر (The Money Piece)

در این ترند جدید رنگ جلوی مو رشته موهای جلوی سر روشن‌تر است که صورت را برجسته می‌کند. این تکنیک رنگ مو پاییز روی هر نوع رنگ موی پایه‌ای اعم از بلوند، قهوه‌ای و حتی مشکی قابل اجرا بوده و قاعده اصلی آن پیدا کردن ترکیب درستی از رنگ‌هاست.

رنگ مو هپی روت (Happy Roots)

موهای دورنگ مانند جیمی چانک طرفداران زیادی دارد؛ زیرا نیاز شما را به آرایشگاه رفتن به حداقل می‌رساند.

رنگ مو هپی روت

آبی فانتزی (Vibrant Blue)

در پاییز امسال شاهد موهای تک رنگ با رنگ‌های نامتعارفی خواهیم بود. به موهای آبی دمی لواتو نگاه کنید. علاوه بر آبی، تک رنگ انواع قرمزها، صورتی و نقره‌ای یخی مد رنگ مو پاییز 2020 است.

خاکستری طبیعی (Natural Gray)

یکی از داغ‌ترین ترندهای رنگ مو 2020، موهای خاکستری است. بسیاری از خانم‌ها در دوران قرنطینه کرونا چاره‌ای جز پذیرش موهای خاکستری‌شان نداشتند؛ اما به نظر می‌رسد تعداد کسانی که موهای خود را به این رنگ در می‌آورند، روزبه روز در حال افزایش است. در این پاییز به دنبال رنگ خاکستری متوسط از ریشه تا نوک موهای بلند باشید.

خاکستری طبیعی

رنگ‌ های سرد (Cooler Tones)

رنگ‌های سرد مانند بلوند خاکستری روشن، بلوند توت فرنگی سرد و قهوه‌ای اسپرسو تیره مانند رنگ موهای جاویسیا لزلی در پاییز محبوب و پرطرفدار است.

مشکی براق (Glossy Black)

با شروع فصل پاییز رنگ‌های ساده تری مانند قهوه‌ای خالص، بلوندها، قرمزها و انواع رنگ موهای مشکی جایگزین رنگ‌های ترکیبی سنگین خواهد شد. در این نوع رنگ‌ها بیش از همه درخشان و براق بودن جلب توجه می‌کند که نشانه‌ای از سلامتی و رسیدگی مرتب به آن‌هاست.

یخی دودی (Smoky Ice)

طیف رنگی نقره‌ای به هر نوع پوستی، از چهره بور زوسیا ممت گرفته تا پوست‌های تیره‌تر و زیتونی، می‌آید. به ریشه موهای زوسیا نگاه کنید که چطور با رنگ طبیعی موها ادغام شده؛ قاعدتا حفظ این رنگ مو آسان‌تر است.

یخی دودی

رنگ های روشن قابل شستشو (Bright Colorwashes)

معمولا رنگ‌های قابل شستشو و فانتزی تن رنگی روشن‌تر و زنده‌تری دارند و استفاده از آن‌ها هم بسیار سریع و آسان است. این رنگ مو پاییز را به موهای شما و خانه‌تان می‌آورد.

رنگ های روشن قابل شستشو

ماهاگونی (Mahogany)

در پاییز امسال شاهد رنگ‌های قرمز عمیق‌تری مانند موهای اما استون خواهیم بود که از رنگ‌ برگ‌های پاییزی تقلید شده است.

ماهاگونی

کارامل طلایی (Golden Caramel)

انواع رنگ موهای کاراملی نوعی رنگ موی امضای کیت میدلتون شده است. یکی از آرایشگران این پرنسس مد جهان توضیح می‌دهد: بعضی از خانم‌ها عاشق رنگ مو های تیره در فصل پاییز هستند؛ اما به شخصه توصیه می‌کنم در دو فصل سرد سال کمی رنگ‌های روشن را هم به موهای‌تان اضافه کنید.

کارامل طلایی

هایلایت بلوند قهوه‌ای (Highlighted Bronde)

اگر می‌خواهید موهای‌تان را لایت کنید ولی نمی‌دانید دقیقا چه رنگی مناسب شماست، پیشنهاد می‌کنیم از هایلایت بروند استفاده کنید؛ زیرا این رنگ مو پاییز معمولا به همه با هر رنگ پوست گرم یا سردی می‌آید. این نوع رنگ مو پاییز روی موهای بلند جلوه بی نظیری ایجاد می‌کند.

اگر موهای‌تان را به این رنگ درآوردید، حتما از شامپوی بنفش استفاده کنید. این شامپوها عاری از سولفات است و مانع از سفید شدن موهای شما می‌شود.

قرمز پررنگ (Bold Red)

به عقیده طراحان مد بهترین رنگ موهای پاییزی رنگ‌های بلوند قرمز پررنگ و بلوند عسلی هستند. معمولا این رنگ‌های گرم به همه می‌آید و خانم‌ها را جوان‌تر نشان می‌دهد. رنگ موهای زندیا کلمن، بازیگر و خواننده آمریکایی، به طور شگفت انگیزی زیبا و یادآور فصل پاییز است.

قرمز پررنگ

هایلایت کره-عسلی (Honey-Butter Highlights)

در این پاییز، طیف رنگی عسلی و کره‌ای را بیشتر خواهیم دید. این هایلایت بلوند گرم، نسبت به تن رنگی پاییز گذشته ساده‌تر بوده و مخصوصا مکمل زیبایی کسانی است که چشم‌های سبز و آبی دارند.

رنگ مو پاییز

قهوه ای شکلاتی پررنگ (Deep Chocolate Brown)

اگر می‌خواهید موهای‌تان را رنگ کنید و در عین حال با رنگ طبیعی موهای‌تان تفاوت چندانی نداشته باشد، این رنگ مو پاییز کاملا مناسب شماست. این رنگ به خصوص برای فصل پاییز و زمستان مناسب است و محدود به تیپ و استایل خاصی نیست.

قهوه ای شکلاتی پررنگ

رنگ مو پاییز بلوند کره ای (Rooted Buttery Blonde)

این رنگ بلوند به ویژه روی پوست کسانی که تن رنگی گرمی دارند، بسیار زیبا به نظر می‌رسد. بعد از رنگ کردن موها با این رنگ مو پاییز هفته‌ای یک بار آبرسانی آن‌ها را با ماسک مو خانگی فراموش نکنید.

رنگ مو پاییز قهوه ای بلوند طلایی (Golden Bronde)

اگر رنگ پوست گرمی دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای پاییز امسال حتما رنگ بلوند طلایی موهای جنیفر لوپز را به عنوان رنگ مو پاییز امتحان کنید.

قهوه ای بلوند طلایی

بلوند آفتابی کالیفرنیا (Sunny California Blond)

به عقیده یکی از متخصصان معروف و رنگ کار حرفه‌ای مو آمریکا به نام ماریسا پرالت، رنگ‌های گرم آفتابی برای رنگ مو پاییز طرفداران زیادی دارد. او می‌گوید که خانم‌های که دوست دارند جوان‌تر به نظر برسند، بهتر است به جای رنگ‌های سرد خاکستری این نوع رنگ مو را امتحان کنند.

بلوند آفتابی کالیفرنیا

هایلایت گرم پاییزی (Warm Autumn Highlights)

اگر به طور طبیعی موهای قهوه‌ای تیره‌ای دارید، در پاییز امسال با افزودن هایلایت‌های گرم‌تر به موهای‌تان عمق و بعد ببخشید. برای این مدل رنگ مو پاییز به آرایشگرتان بگویید که می‌خواهید از داخل موهای چایی رنگ‌تان، لایت‌های زردآلویی و شاه بلوطی بیرون بیاورید.

رنگ موی نئونی (Muted Neon)

یکی از رنگ‌ های مدرن مو برای پاییز، رنگ موهای نئونی است که انتهای موها با رنگ‌های فانتزی رنگ می‌شوند. این مدل رنگ مو پاییزه از هیچ قاعده خاصی پیروی نمی‌کند و فرصت مناسبی است برای آن که کمی با رنگ‌ها بازی کنید.

رنگ مو پاییز

رنگ موی جت بلک (Jet Black)

رنگ موهای سیاه و براق جت بلک همیشه می‌درخشند. رنگ موهای تیره در این پاییز از تون رنگی سیاه-آبی دور شده و بیشتر به سمت ترکیب رنگ‌های گرم‌تر با مشکی می‌روند؛ مانند موهای جینا دیوان که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید. به رنگ سایه گرم‌تر انتهای موهای جینا دقت کنید.

رنگ موی جت بلک پاییز

مسی روشن (Bright Copper)

پاییز امسال فرصت مناسبی است برای آن که کمی ته رنگ قرمز به موهای‌تان ببخشید. رنگ مسی روشن هم از آن دست رنگ موهایی است که ظاهر نهایی شگفت انگیزی به هرکسی با انواع رنگ پوست، از پوست‌های روشن گرفته تا زیتونی و تیره‌، می‌دهد.

قهوه دمکرده سرد (Shimmering Cold Brew)

یکی از تکنیک‌های جدید رنگ کردن موهای تیره، تکنیک قهوه دمکرده سرد یا Cold Brew است. برای اجرای این تکنیک پایین موهای قهوه‌ای تیره، رشته موها به رنگ برنز متمایل به قرمز رنگ شده و با رنگ طبیعی تیره مو ترکیب می‌شوند. همان طور که پیش از این اشاره کردیم، این نوع رنگ مو پاییز از رنگ قهوه یخی هنگام پاشیدن خامه تقلید می‌کند.

قهوه دمکرده سرد

قرمز چایی آفتابی (Sun Tea Red)

هنگامی که می‌خواهید رنگ گرمی به موهای‌تان ببخشید، بسیار اهمیت دارد که رنگ و سایه درستی را انتخاب کنید. برای مثال اگر رنگ پوست‌تان خیلی گرم است، باید رشته‌های مو طلایی از پایه بلوند عسلی روشن‌تر بیرون آورده شوند؛ نه پایه مسی. از طرفی اگر مانند اما استون چهره بوری دارید، پایه مسی رنگ مناسبی برای موهای‌تان خواهد بود.

قرمز چایی آفتابی رنگ مو پاییز

خاکستری ترکیبی (Blended Gray)

الیویا واندرمیلن، آرایشگر معروف لس آنجلسی می‌گوید: این روزها اکثر خانم‌هایی که به رنگ مو‌های خاکستری علاقه مندند، ترجیح می‌دهند از ترکیبی از رنگ‌های خاکستری (به جای تک رنگ) استفاده کنند. این نوع رنگ مو پاییز عمق و بعد زیبایی به موها می‌بخشد و حتی وقتی که موها از ریشه رشد کنند، زیبایی خودشان را از دست نمی‌دهند.

خاکستری ترکیبی

هایلایت رنگ موی سال (Shadow Roots)

این نوع رنگ مو پاییز شبیه به مدل آمبره است و برای کسانی که نمی‌خواهند هر چند هفته یک بار به آرایشگاه بروند، مدل ایده آلی است. آمبره تغییر تدریجی یک رنگ به رنگ دیگر روی موهاست که البته ریشه موها در این تکنیک باید تیره‌تر باشد.

ریشه موهای سایه روشن رنگ مو پاییز

رنگ موی سال قهوه‌ ای پررنگ (Rich Brown)

در سال‌های اخیر بیشتر شاهد رنگ موهای سردی مانند تن رنگی خاکستری به عنوان رنگ مو پاییز بوده‌ایم. اما ترند رنگ مو پاییز بیشتر متمایل به رنگ‌های گرمی است که برای همه با انواع رنگ پوست عالی بوده و جوانی و درخشش را به چهره‌تان هدیه می‌دهد.

قهوه‌ ای پررنگ رنگ مو پاییز

رنگ مو پاییزی بلوند عسلی (Honey Blonde)

با بلوندهای روشن 2018 خداحافظی کنید. وندر میلن می‌گوید: روز به روز به تعداد مشتریانی که رنگ‌های بلوند طلایی‌تر با تم پلاتینه را به عنوان رنگ مو پاییز ترجیح می‌دهند، بیشتر می‌شود.

رنگ مو پاییز

در پایان شما را به مشاهده ویدیوی زیر که 20 ترند رنگ مو پاییزه را نشان می‌دهد، دعوت می‌کنیم:

سخن پایانی

در این مقاله انواع رنگ موهای پاییزی را که مد پاییز 2020 هستند، نشان دادیم. با این مد رنگ مو پاییز حال و هوای زیباتری برای شما و اطرافیان‌تان خواهد داشت. شما کدام رنگ مو را بیشتر می‌پسندید؟ پذیرای نظرات ارزشمند شما در بخش کامنت این مقاله از مجله زیبایی و آرایش میس و مستر هستیم.

 

 

منبع:

orphamag

elle