آرایش چشم ساده

آرایش چشم ساده همه آن چیزی است که انتظار شما را از یک تغییر جزئی و در عین حال زیبا برآورده می‌کند. حتی اگر فرصت آرایش کردن نداشته باشید، آرایش چشم دخترانه ساده تنها چند دقیقه وقت‌تان را خواهد گرفت و در عوض به مراتب جذابیت‌تان را افزایش خواهد داد. در این مقاله به آموزش آرایش چشم ساده و شیک می‌پردازیم. در پایان این مطلب می‌آموزید چطور با چند ابزار ساده آرایشی، عیوب احتمالی چشم‌ها را (مانند پف و تیرگی دور چشم) بپوشانید و در عین سادگی زیبا و گیرا باشید.

آموزش قدم به قدم آرایش چشم ساده

در ادامه این مقاله می‌آموزید چطور در چند مرحله به سادگی زیبایی بی‌نظیری به چشم‌ها ببخشید.

مرحله 1: شروع آموزش آرایش ساده چشم با پرایمر و کانسیلر

حتی برای یک آرایش ساده چشم از پرایمر غافل نشوید. پرایمر چشم سطح صاف و یکنواختی را برای سایه زدن ایجاد کرده و کمک می‌کند که آرایش شما ماندگاری بیشتری داشته باشد؛ به نحوی که حتی رطوبت و خواب شبانه سایه چشم‌تان را کمرنگ نکند. برای این کار تنها کافی است مقداری پرایمر روی هر دو پلک زده و آن را پخش کنید.

اگر دور چشم‌تان حلقه‌های تیره وجود دارد، بعد از خشک شدن پرایمر کانسیلر بزنید. با کانسیلر مثلث کوچک برعکسی زیر چشم‌ و دو نقطه کوچک در قسمت داخلی و خارجی چشم بکشید. با استفاده از یک قلم‌مو یا پد تمیز و با حرکات ضربه‌ای کانسیلر را پخش کنید.

برای حفظ سلامت پوست حساس دور چشم، حتما بهترین مارک کانسیلر را تهیه کنید. البته ناگفته نماند که زدن کانسیلر در اموزش ارایش چشم ساده ضروری نیست و تنها به سلیقه شما بستگی دارد.

مرحله 2: اهمیت سایه زدن برای پشت چشم

آرایش چشم ساده

استفاده از سایه در آموزش آرایش چشمهای جذاب ضروری است. سایه چشم عمق و بعد زیبایی به چشم‌های‌تان می‌بخشد و اگر به درستی از آن استفاده کنید، باعث می‌شود چشم‌ها بزرگتر به نظر برسند. پیشنهاد می‌کنیم حتما سایه چشم و قلم‌مو مرغوبی را تهیه کنید. یک بار سرمایه گذاری برای خرید کالای باکیفیت، در طولانی مدت نیاز شما را به این ابزار آرایشی برای هر نوع مدل سایه ساده و یا غلیظ برطرف می‌کند.

یک نکته کاربردی در آموزش سایه چشم ساده دخترانه این است که قبل از سایه زدن، کل پلک را با خط چشم سفیدی پر کنید. این کار باعث می‌شود آرایش چشم ساده تری داشته باشید؛ چرا که در این صورت سایه کمرنگ‌تر به نظر می‌رسد. همچنین با این کار رنگ طبیعی پوست‌تان در جلوه نهایی پشت چشم، تاثیری نمی‌گذارد.

معمولا در آموزش سایه چشم ساده توصیه می‌شود از رنگ‌های خنثی مانند قهوه‌ای، طلایی و یا مسی استفاده کنید. سه رنگ در سه طیف مختلف انتخاب کرده و رنگ تیره‌تر را در گوشه خارجی چشم، رنگ متوسط را در وسط پلک و رنگ روشن را در گوشه داخلی چشم (مانند تصویر) بزنید. این مدل سایه چشم ساده هیچوقت از مد نمی‌افتد.

هنگام سایه زدن دست‌تان را تا حد امکان به فلز قلم‌مو نزدیک کنید. بعد از این که هر سه رنگ را روی پلک‌ها زدید، با یک براش پهن‌تر، روی پلک (به سمت مرکز چشم) بکشید تا رنگ‌ها کاملا با هم مخلوط شوند. موقع این کار انتهای قلم‌مو را بگیرید و دست‌تان را از فلز براش دور کنید تا فشار ملایمی به پلک وارد شود.

مرحله 3: خط چشم ساده و زیبا

خط چشم ساده

یکی از مهم‌ترین مراحل در آرایش چشم ساده کشیدن خط چشم است. با استفاده از یک مدل خط چشم ساده تنها در عرض چند دقیقه فرم چشم‌ها را زیباتر شده و باعث می‌شود مژه‌ها پرتر به نظر برسند. نحوه خط چشم کشیدن، به نوع خط چشم شما (مایع یا جامد بودن) بستگی دارد؛ با این حال رعایت چند نکته برای داشتن یک مدل خط چشم ساده و شیک الزامی است.

برای اینکه مژه‌های‌تان پرتر به نظر برسند، خط چشم را تا حد ممکن نزدیک به خط مژه‌تان بکشید تا بخشی از خط مژه طبیعی‌تان دیده شود. یک مدل خط چشم ساده این است که با مداد چشم‌تان ابتدا چند نقطه در خط مژه‌ها بگذارید و سپس با خطی نقاط را به هم وصل کنید. همیشه هنگام کشیدن خط چشم به سمت پایین نگاه کنید تا مطمئن شوید هر دو خط را قرینه کشیده‌اید.

هر خط چشمی که برای کشیدن خط چشم ساده تان استفاده می‌کنید، باید نوک تیز باشد. برای تراشیدن مداد چشم، یکی دو ساعت آن را فریز کنید تا هنگام تراشیدن خرد نشود.

ویدئو آرایش ساده چشم

در آموزش خط چشم ساده دخترانه بیشتر بر استفاده از مداد یا ماژیک چشم تاکید می‌شود؛ چرا که کنترل و استفاده از آن راحت ‌تر است. اما اگر می‌خواهید خط چشم گربه ای بکشید، ترجیحا از خط چشم مایع استفاده کنید. در ادامه یک ویدئوی آرایشی آرایش چشم ساده برای شما نمایش داده شده است. در این ویدئو، یک مدل خط چشم گربه ای ساده به شما آموزش داده می شود.

اگر عکس مدل خط چشم ساده را سرچ کرده باشید، اکثر تصاویر خط چشم‌های مشکی رنگ هستند. اما توصیه می‌کنیم تنها خانم‌های جوان‌تر از خط چشم مشکی استفاده کنند. با بالا رفتن سن‌تان، بیشتر از خط چشم‌های قهوه‌ای استفاده کنید و با یک ریمل، نهایت زیبایی در عین سادگی را به چشمان‌تان هدیه دهید.

مرحله 4: تاثیر ریمل بر زیبایی چشم ها

تاثیر ریمل بر زیبایی

ریمل زدن به کلی شکل چشم شما را تغییر می‌دهد و باعث می‌شود زیبا و جوان‌تر به نظر برسید. بنابراین به هیچ عنوان این ابزار آرایشی را در آرایش چشم ساده خود نادیده نگیرید. ریمل نقش بسیار زیادی در ارایش ساده چشم درشت دارد و چشم‌ها را درشت‌تر نشان می‌دهد. در زیر به چند نکته مهم برای ریمل زدن اشاره می‌کنیم.

ترجیحا قبل از ریمل زدن با فرمژه به مژه‌ها حالت دهید. سپس برای بیرون آوردن ریمل، آن را درون تیوب پمپ نکنید تا ریمل‌تان خشک نشده و ماندگاری بیشتری داشته باشد. بعد از اینکه ریمل را بیرون آوردید، مایع اضافی سر آن‌ها را با دستمالی پاک کنید تا مژه‌ها حالت عنکبوتی و مضحکی پیدا نکنند.

برای مژه‌های بالا ریمل باید به صورت افقی و برای مژه‌های پایین به صورت عمودی نگه داشته شود. همیشه ریمل زدن را از ریشه مژه‌های پایین شروع کنید و همچنان که به سمت نوک مژه‌ها پیش می‌روید، ریمل را بچرخانید. این کار باعث می‌شود به سرعت مژه‌های شما حجم بگیرند. وقتی یک لایه ریمل زدید، حدود 10 ثانیه صبر کنید و پس از خشک شدن، در صورت تمایل لایه دوم را بزنید.

مرحله 5: فرم دهی به ابروها

فرم دهی به ابرو

اغلب در آرایش چشم ساده ابروها نادیده گرفته می‌شود؛ در حالی که این دو کمان زیبا، تاثیر زیادی در جلوه نهایی آرایش شما دارند. ابروها چشم‌ها را قاب کرده و به طور چشمگیری باعث زیباتر شدن شما می‌شوند. اگر ابروهای‌تان را بیش از حد برداشتید، نگران نباشید. هنوز راهی هست که ارایش چشم و ابرو ساده تان را به حد کمال زیبا کنید.

قبل از کشیدن ابروها، آن‌ها مرتب کنید. حتما ابروها را شانه بزنید و به هم ریختگی بیش از حد ابروهای‌تان از ژل ابرو استفاده کنید. محصولات مختلفی برای آرایش ابرو وجود دارند. یک سایه ابرو نزدیک به رنگ طبیعی ابروها انتخاب کنید و به سادگی با آن هر گونه شکاف و فاصله‌ای را در داخل ابروها پر کنید.

نکته مهم در کشیدن ابروها، این است که در نهایت جلوه طبیعی داشته باشند. به این منظور، حتما به خوبی سایه را درون ابروهای‌تان مخلوط کنید تا هیچ خطی به جای نماند.

یکی از بهترین ترفندها برای کشیدن ابرو، این است که از یک برس زاویه‌دار و سایه قهوه‌ای ماتی استفاده کنید. همچنین قبل از استفاده آن را کمی مرطوب کنید تا ابروها کامل پر و طبیعی به نظر برسند.

 سخن پایانی

در این مقاله یاد دادیم چطور در عرض چند دقیقه کوتاه و تنها در 5 مرحله آرایش چشم ساده ای داشته باشیم. اگر نکته‌ای در این باره مد نظر شماست و یا سوالی دارید، خوشحال می‌شویم مورد اعتماد شما در بخش نظرات این مقاله از مجله زیبایی و آرایش میس و مشتر باشیم.

سوالات متداول درمورد آرایش چشم ساده

 

چگونه خط چشم دخترانه بکشیم؟

در این مقاله دو مدل خط چشم ساده را آموزش دادیم. از آن‌ها ساده‌تر، می‌توانید تنها مداد چشم را تیز کرده و خطی را در فضای زیر مژه‌های بالایی (دقیقا روی خط سفید مژه) بکشید.

چکار کنیم خط چشم پخش نشود؟

در وهله اول، برای خرید مارک خوب خط چشم هزینه کنید. همچنین ترجیحا از خط چشم‌های مداد استفاده کنید. استفاده از کانسیلر هم از ریختن خط چشم جلوگیری می‌کند.

چجوری سایه چشم بزنیم؟

قبل از سایه زدن، با پرایمر و یا خط چشم سفید زیرسازی کنید. سپس همان طور که در این مقاله میس و مستر توضیح دادیم، از سه رنگ تیره، متوسط و روشن برای سایه زدن استفاده کنید. در نهایت با براش پهن‌تری روی پلک‌ها بکشید تا یکدست شود.

 

منابع

thebeautydeeplife