بهترین مارک پرایمر صورت

یکی از مهم‌ترین راهکارهای افزایش ماندگاری آرایش روی صورت، استفاده از پرایمر برای آماده سازی پوست قبل از آرایش است. تشخیص و انتخاب بهترین مارک پرایمر صورت از این نظر اهمیت دارد که اگر پوست شما به درستی و با محصول مناسبی آماده نشود، به احتمال زیاد استفاده از پرایمر هم نتیجه عکسی برای شما خواهد داشت. امروزه در بازار لوازم آرایشی پرایمرهای مختلفی از برندهای بسیار متنوع وجود دارند که البته کیفیت همه آن‌ها مشابه هم نبوده و از طرفی هر کدام برای نوع پوست خاصی طراحی شده‌اند. در این مقاله به معرفی 12 مورد بهترین مارک پرایمر صورت برای پوست چرب و خشک می‌پردازیم و مزایا و معایب هر محصول را از دید مصرف کنندگان ذکر می‌کنیم. سعی کردیم در این مطلب برندهایی را معرفی کنیم که اصل آن‌ها، در ایران و فروشگاه‌های معتبر یافت می‌شود و نسبت به دیگر محصولات، کیفیت بالاتری دارند و جزء بهترین بهترین پرایمر ها شناسایی می شوند. با ما همراه باشید.

بهترین مارک پرایمر صورت در ایران

همان طور که در بخش مقدمه اشاره‌ای داشتیم، آماده سازی پوست قبل از آرایش مهم‌ترین مرحله است. استفاده از پرایمر نه تنها باعث افزایش ماندگاری مواد آرایشی روی پوست شما می‌شود، بلکه مانند سدی از پوست شما در برابر مضرات لوازم آرایش و همچنین آلودگی‌های محیطی محافظت می‌کند. همچنین پرایمر صورت کاملا نواقص پوست و منافذ را پوشانده و در نتیجه با استفاده از آن، پوست شما صاف‌تر و آرایش‌تان بی عیب و نقص‌تر می‎شود. اگر همچنان فرق بین پرایمر، کرم پودر و کانسیلر را نمی‌دانید، این مقاله را بخوانید.

به طور کلی بهترین مارک پرایمر صورت، پرایمری است که علاوه بر داشتن خواص آرایشی، از پوست هم مراقبت کند و همچنین غیر کومدون‌زا (non-comedogenic) باشد؛ به این معنی که باعث بسته شدن طولانی مدت منافذ پوست و ایجاد انواع جوش صورت نشود. علاوه بر این بسته به اینکه پوست شما چه نوعی بوده و چه نیازی دارد، باید بهترین مارک پرایمر صورت را تشخیص دهید.

معمولا افراد با پوست چرب باید از پرایمرهای مات کننده استفاده کنند تا چربی پوست جذب شده و جلوه نهایی آرایش مات شود. در مقابل افراد با پوست خشک بهتر است پرایمرهای آبرسان و مرطوب کننده را تهیه کنند. همچنین کسانی که پوست جوش‌دار و یا حساسی دارند، باید با این نوع پرایمرهای آبرسان پوست‌شان را آماده مواد آرایشی کنند. علاوه بر این توصیه می‌کنیم خانم‌هایی که پوست‌شان چین و چروک دارد، از پرایمرهای حاوی مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌ها کمک بگیرند.

ترجیحا از پرایمرهایی استفاده کنید که در ترکیبات آن‌ها آب بیشتر و سیلیکا کمتری وجود دارد. چرا که سیلیکا باعث صاف شدن پوست می‌شود ولی از طرف دیگر به خشکی پوست هم منجر می‌شود.

در ادامه این مطلب راهنمایی را برای شما تهیه کرده‌ایم که با توجه به آن متوجه شوید پوست شما دقیقا به چه محصولی نیاز دارد و از این طریق بهترین برند پرایمر صورت خود را تشخیص دهید.

برند پرایمر میبلین (Maybeline)

لایل ویلیامز در سال 1915 برند معروف و معتبر میبلین را در آمریکا تاسیس کرد. بعدتر این برند زیرمجموعه‌ای از برند فرانسوی لورال قرار گرفت. این برند پرایمرهای متنوعی را مخصوص انواع پوست طراحی و وارد بازار آرایشی کرده است. این پرایمرها هرکدام کاربرد ویژه‌ای داشته و از کیفیت و محبوبیت خوبی برخوردارند.

یکی از پرایمرهای بسیار محبوب میبلین، پرایمر ضدقرمزی آن تحت عنوان مدل Anti Redness Primer Makeup Base است. این پرایمر پوست را یکدست و سفید کرده و برای کسانی که به علت روزاسه و یا جای جوش پوست قرمزی دارند، مناسب است.

یکی دیگر از پرایمرهای پرفروش میبلین مدل instant age rewind است و بهترین مارک پرایمر صورت برای پوشاندن چین و چروک‌های پوست محسوب می‌شود. این مدل پرایمر نرمی و لطافت خوشایندی به پوست شما می‌بخشد و علاوه بر این باعث درخشش و شادابی بیشتر آن می‌شود. این محصول برای پوست‌های خشک و مختلط مناسب بوده و مزایا و معایبی به شرح زیر دارد:

مزایا:

  • جلوه نهایی مرطوبی روی پوست ایجاد می‌کند؛
  • نمود منافذ بزرگ پوست را به حداقل می‌رساند؛
  • فرمولاسیون آن مبتنی بر سیلیکون است؛
  • باعث افزایش ماندگاری آرایش به مدت 3 تا 6 ساعت می‌شود؛
  • مقرون به صرفه است.

معایب:

  • در فرمولاسیون این محصول ادعا شده که بعد از استفاده پوست شما درخشش صورتی رنگ ملایمی خواهد داشت؛ در حالی که تجربه مصرف کنندگان خلاف این را نشان می‌دهد و چنین خصوصیتی ندارد.

بهترین مارک پرایمر صورت میبلین

یکی دیگر از پرایمرهای بسیار پرفروش میبلین در سراسر دنیا مدل بیبی اسکین (baby skin instant pore eraser) است. این پرایمر کیفیت بالایی داشته و در عین حال مقرون به صرفه است. ممکن است در نگاه اول با بسته بندی کوچک و آبی رنگ آن فکر کنید که این محصول برای کودکان طراحی شده؛ اما برند میبلین ادعا می‌کند که با استفاده از این پرایمر پوست‌تان به طور غیرقابل باوری نرم و لطیف خواهد شد و از این رو نام بیبی اسکین را بر این محصول گذاشته است.

این پرایمر ژلی نیمه شفاف، منافذ را پر و پوست را آبرسانی می‌کند و ماندگاری آرایش را به مدت 7-6 ساعت افزایش می‌دهد. همچنین برای همه کسانی که دوست دارند پوست مات و بی عیب و نقصی داشته باشند مناسب است.

مزایا:

  • سبک وزن و فاقد چربی است؛
  • پوست شما را فوق العاده نرم و آبرسانی می‌کند؛
  • نمود چروک‌های پوستی را به حداقل می‌رساند؛
  • بسته بندی مناسبی برای سفر دارد؛
  • مقرون به صرفه است.

معایب:

  • استفاده بیش از حد از این پرایمر باعث می‌شود پوست‌تان کمی چرب به نظر برسد.

پرایمر بیبی اسکین میبلین بهترین مارک پرایمر صورت

بهترین مارک پرایمر صورت : پرایمر ژنوبایوتیک (Genobiotic)

ژنوبایوتیک یک برند ایرانی است که محصولات آن هم‌پای نمونه‌های خارجی رقابت می‌کند. این پرایمر یکی از بهترین پرایمر ها محسوب می شود و بزرگترین مشکل کسانی را که پوست چرب دارند، برطرف می‌کند؛ ظاهر همیشه براق! اگر پوست چرب یا مختلطی داشته باشید، قطعا تاکنون متوجه این مشکل آزاردهنده شده‌اید. ماندگاری آرایش روی این پوست‌ها کم است و در عین حال ظاهر براق آن، ممکن است برای‌تان ناخوشایند باشد.

پرایمر صورت ژنوبایوتیک منافذ باز پوست را کوچک کرده و از این طریق میزان ترشح چربی پوست را کاهش می‌دهد. در نتیجه کمک می‌کند که پنکک، کرم پودر، رژگونه و سایر مواد آرایشی روی پوست‌تان بنشیند. در عین حال اثر این پرایمر موقتی است و به هیچ عنوان باعث بسته شدن دائمی منافذ پوست نمی‌شود. از آن جایی که تخصص ژنوبایوتیک تولید محصولات تخصصی مراقبت از پوست است، بنابراین با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کرده و نگران بروز جوش و آکنه نباشید. بافت این پرایمر هم بسیار سبک بوده و سریعا جذب پوستِ هرچند چرب شما می‌شود. شما می‌توانید این محصول باکیفیت را از فروشگاه اینترنتی میس و مستر خریداری کنید. 

مزایا:

  • چربی سطح پوست را کاهش می‌دهد؛
  • جلوه ماتی ایجاد می‌کند؛
  • بافت آن سبک و سریع الجذب است؛
  • به تنفس طبیعی پوست کمک می‌کند؛
  • مقرون به صرفه است.

معایب:

  • برای پوست‌های خشک مناسب نیست.

پرایمر ژنوبایوتیک بهترین مارک پرایمر صورت

بهترین مارک پرایمر صورت : پرایمر نیکس (NYX)

برند نیکس در سال 1999 توسط فردی به نام تونی کو در کالیفرنیا متولد شد. در کمتر از 5 سال کمپانی نیکس به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرد؛ تا جایی که آمارها نشان می‌دهد این کمپانی تنها در سال 2014 به براورد فروش 98 میلیون دلار دست یافت. این میزان فروش اتفاقی نیست و در واقع کیفیت بالای محصولات نیکس به همراه بسته بندی شیک و قیمت مناسب، آن را از دیگر محصولات مشابه بازار متمایز کرده است.

پرایمر نیکس مدل Pore Filler از جمله محصولات باکیفیت و پرفروش این برند است. این پرایمر بافت سبکی دارد و رنگ آن کمی هلویی است. بنابراین اگر رنگ پوست‌تان کمی تیره باشد، ممکن است جلوه این پرایمر را روی پوست‌تان دوست نداشته باشید. این محصول بهترین مارک پرایمر صورت برای پوشاندن منافذ است و علاوه بر حفظ درخشش پوست، چربی آن را کنترل می‌کند. از این رو به عقیده برخی بهترین مارک پرایمر صورت چرب نیکس است. به طور کلی اگر روی پوست‌تان چین و چروک و خطوط مشخص، و یا منافذ بزرگی دارید، این پرایمر را به شما توصیه می‌کنیم.

مزایا:

  • سریعا ظاهر منافذ را به حداقل می‌رساند؛
  • فرمولاسیون فاقد چربی و تالک دارد؛
  • حاوی ویتامین E و مقرون به صرفه است.

معایب:

  • اگر پوست‌تان خیلی چرب است، باید بعد از 3 ساعت یا بیشتر مجددا از پرایمر برای بخش‌هایی از صورت استفاده کنید.

پرایمر نیکس بهترین مارک پرایمر صورت

بهترین مارک پرایمر صورت: پرایمر اسمش باکس (Smashbox)

در سال 2010 کمپانی استی لادر در نیویورک برند محصولات آرایشی اسمش باکس را به جبران کم و کاستی‌های محصولات مک تاسیس کرد. محصولات آرایشی اسمش باکس تنوع زیادی داشته و در این میان، پرایمرهای آن طرفداران پروپاقرصی در سراسر دنیا دارد.

پرایمر اسمش باکس فوتو فینیش مدل Photo Finish Foundation Primer را هم می‌توان بهترین مارک پرایمر صورت محسوب کرد. این پرایمر برای انواع پوست مناسب بوده و حتی در جاهای بسیار شرجی ظاهر ابریشمی و درخشانی را در طول روز روی پوست شما برجای می‎‌گذارد. پرایمر فوتو فینیش حالت ژله‌ای و شفافی دارد و به پنهان کردن قرمزی‌ها، لک‌ها و منافذ پوست کمک می‌کند.

اگر چین و چروک‌های زیادی روی پوست‌تان، به خصوص نواحی دور چشم دارید، این پرایمر شما را جوان‌تر و شاداب‌تر نشان خواهد داد. شاید به همین دلیل باشد که بسیاری عقیده دارند اسمش باکس بهترین مارک پرایمر صورت و چشم است.

مزایا:

  • سبک وزن و فاقد چربی است؛
  • ماندگاری بالایی دارد؛
  • غیر کومدون‌ زا بوده و ظاهر مات و زیبایی ایجاد می‌کند.

معایب:

  • نسبتا گران قیمت است.

پرایمر اسمش باکس فوتو فینیش

یکی دیگر از پرایمرهای محبوب اسمش باکس، اسپری آبرسان آن تحت عنوان smashbox photo finish primer water است که نسبت به مدل قبل قیمت پایین‌تری داشته و پوست را قبل از آرایش آماده می‌کند.

اسپری پرایمر اسمش باکس فاقد سیلیکون، الکل و چربی است. شما می‌توانید از این محصول قبل و بعد از آرایش‌تان استفاده کنید. فرمولاسیون این اسپری به گونه‌ای طراحی شده که حس طراوت و تازگی به پوست‌تان می‌دهد و آن را بدون اینکه ردی از چربی بگذارد، آبرسانی می‌کند.

این اسپری پرایمر به خصوص برای روزهای گرم سال در تابستان مناسب است. همچنین گزینه‌ای عالی برای تمام انواع پوست به شمار می‌رود.

مزایا:

  • درخشندگی مطلوبی به پوست می‌بخشد؛
  • استفاده از آن راحت است؛
  • سریع جذب پوست می‌شود.

معایب:

  • نسبت به برندهای دیگر کمی گران قیمت است.

پرایمر آبرسان اسمش باکس

بهرین مارک پرایمر صورت : پرایمر شون (Schon)

یکی دیگر از برندهای نام آشنا در حیطه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، شون است. مواد اولیه محصولات این برند در آلمان تهیه شده و تولید آن در ایران صورت می‌گیرد. یکی از بهترین خصوصیات تولیدات شون، این است که کاملا گیاهی و فاقد مواد شیمیایی هستند. بنابراین اگر وگان هستید و یا پوست حساسی دارید، پرایمر شون گزینه ایده‌‌آلی برای شما خواهد بود.

پرایمر صورت شون مدل Perfect بافت ژله‌ای و لطیفی دارد که پوست را یکنواخت و مخملی نشان می‌دهد. این پرایمر پوشانندگی مطلوبی دارد؛ به نحوی که حتی می‌توانید از آن جایگزین کرم پودر استفاده کنید. در واقع یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این پرایمر، محو کردن التهابات، قرمزی‌ها و چین و چروک پوست است. همچنین روغن جوانه گندم، روغن کنجد و آلوئه ورا به کار رفته در آن رطوبت پوست را تامین می‌کند. شما می‌توانید این محصول پرفروش برند شون را از فروشگاه اینترنتی میس و مستر خریداری کنید. 

مزایا:

  • بافت آن مخملی، ژلی و سبک است؛
  • سریعا خشک شده و برای مصرف روزانه ایده‌آل است؛
  • رطوبت پوست را تامین می‌کند؛
  • بر پایه ترکیبات گیاهی ساخته شده است.

معایب:

  • تاثیر زیادی بر پوشاندن منافذ باز ندارد؛
  • حجم آن نسبتا کم است.

پرایمر پرفکت شون بهترین مارک پرایمر صورت

بهترین مارک پرایمر صورت: پرایمر بنفیت پروفشنال (POREfessional)

پرایمر بنفیت پروفشنال بسته بندی جذاب و در عین حال قابل حملی دارد که به خصوص برای مسافرت مناسب است. فرمولاسیون این پرایمر پوست شما را ابریشمی می‌سازد. همچنین کمک می‌کند که کرم پودر شما به راحتی روی پوست بخوابد و در طول روز ماندگار باشد. اگر پوست مختلطی دارید و در واقع ناحیه T صورت شما بسیار چرب است، چربی پوست را کنترل کرده و در عین حال پوست را شفاف نگه می‌دارد.

پرایمر بنفیت پروفشنال برای تمام انواع پوست مناسب است و به خصوص به کسانی که پوست چرب، مختلط و یا حساسی دارند توصیه می‌شود. خاصیت کنترل کنندگی چربی این پرایمر، آن را به بهترین مارک پرایمر صورت پوست چرب بدل کرده است.

مزایا:

  • خطوط و منافذ پوست را می‌پوشاند؛
  • باعث جلوه بهتر کرم پودر روی پوست می‌شود؛
  • سبک وزن و فاقد چربی است؛
  • برای تمام انواع پوست مناسب است.

معایب:

  • اگر پوست خشکی داشته باشید، ممکن است برای شما خوب کار نکند؛
  • نسبتا گران قیمت است.

پرایمر بنفیت پروفشنال

بهترین مارک پرایمر صورت : کاور اف ایکس (Cover FX)

کاور اف ایکس یک شرکت تولیدکننده لوازم آرایشی و گریم آمریکایی است که محصولات بی نظیری در این زمینه طراحی و تولید می‌کند. این برند تحول عظیمی در صنعت لوازم آرایشی ایجاد کرده؛ به نحوی که تاکنون جوایز متعددی به فرمولاسیون محصولات این برند اعطا شده است. البته از آنجا که محصولات کاور اف ایکس استانداردی بالاتر از سطح جهانی دارند، معمولا نمونه اورجینال آن‌ها قیمت بالایی دارد.

اگر پوست چرب و یا مختلطی دارید و همیشه با جلوه براق آن بعد از آرایش درگیر هستید، پرایمر کاور اف ایکس بهترین پرایمر پوست چرب شماست. این پرایمر جلوه نهایی ماتی روی پوست شما ایجاد می‌کند و به این ترتیب دیگر نیازی به استفاده از انواع پنکک نخواهید داشت.

این پرایمر ضدآکنه بوده و برای کسانی که پوست مستعد جوش و آکنه دارند، مناسب است. در واقع این پرایمر جوش‌ها را درمان نمی‌کند. اما مطمئنا استفاده از آن جوش‌ها را بدتر نخواهد کرد؛ چرا که فرمولاسیون آن به نوعی طراحی شده که هیچ نوع التهابی ایجاد نمی‌کند. کاور اف ایکس را هم می‌توان بهترین مارک پرایمر صورت دانست.

مزایا:

  • باعث بسته شدن منافذ و بدتر شدن آکنه و جوش‌های صورت نمی‌شود؛
  • حاوی سالیسیلیک اسید، هیالورونیک اسید و سیلیکون‌هاست؛
  • کرم پودری که روی این پرایمر استفاده می‌کنید، به هیچ عنوان اکسید نمی‌شود.

معایب:

  • برای پوست‌های خشک و دهیدراته مناسب نیست؛
  • نسبتا گران قیمت است.

پرایمر کاور اف ایکس

مارک پرایمر خوب صورت : الف (e.l.f)

در سال 2004 برند تولیدکننده لوازم آرایشی الف تاسیس شد. بنیان گذاران الف از ابتدا همواره به دنبال تولید لوازم آرایشی باکیفیت و در عین حال ارزان قیمت بوده‌اند. به همین دلیل دیری نپایید که الف به محبوبیت زیادی در بین مصرف کنندگان دست یافت.

پرایمر مخصوص پوست جوش‌دار الف یکی از محبوب‌ترین محصولات این برند است. قوام این پرایمر به صورت ژلی و یا لوسیون است و به خوبی روی پوست پخش می‌شود. توصیه می‌کنیم که اگر روی پوست‌تان لکه، قرمزی و یا آکنه دارید حتما یک بار این محصول را امتحان کنید. با یک بار استفاده، پوست شما به سرعت نرم‌تر شده و در نتیجه کرم پودر با دوام بیشتری روی پوست‌تان می‌خوابد.

پرایمر الف حاوی سالیسیلیک اسید، ویتامین E و روغن درخت چای است که به از بین رفتن جای زخم و جوش کمک کرده و در عین حال باعث تشدید آکنه نمی‌شود. این پرایمر به شدت به کسانی که پوست چرب تا مختلطی دارند توصیه می‌شود.

مزایا:

  • فاقد چربی و غیر معطر است؛
  • ظرف چند روز لکه‌های پوستی را از بین می‌برد؛
  • مقرون به صرفه و استفاده از آن آسان است.

معایب:

  • حجم بسیار کمی دارد.

پرایمر الف بهترین مارک پرایمر صورت

پرایمر گلوسیر (Glossier)؛ بهترین مارک پرایمر برای پوست خشک

برند گلوسیر محصول پرایمر یا زیرساز آرایش خود را تحت عنوان مدل  Priming Moisturizerروانه بازار کرده که تیوب کوچک و قابل حملی دارد. ویژگی شاخص این پرایمر این است که به راحتی جذب پوست می‌شود. همچنین فرمولاسیون آن به گونه‌ای طراحی شده که باعث می‌شود بعد از استفاده پوست شما سالم‌تر و با درخشندگی طبیعی‌تری به نظر برسد.

به دلیل خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی بالا، این محصول را می‌توان بهترین پرایمر صورت پوست خشک دانست. این پرایمر علاوه بر آبرسانی، پایه فوق العاده لطیفی برای کرم پودر ایجاد می‌کند. پرایمر گلوسیر حتی در روزهای گرم سال دوام خوبی روی پوست داشته و بهترین مارک پرایمر صورت برای کسانی است که پوست مختلطی دارند.

مزایا:

  • آبرسانی فوق العاده‌ای بدون هیچ سنگینی روی پوست دارد؛
  • پوست را تحریک و ملتهب نمی‌کند؛
  • فاقد پارابن است.

معایب:

  • این پرایمر بوی تندی دارد.

پرایمر گلوسیر

پرایمر لانکوم (Lancome)

بیش از 80 ساله است که برند لانکوم یکی از پیشگامان تولیدکننده در عرصه لوازم آرایشی لوکس و لاکچری به شمار می‌رود. برای اولین بار این برند در سال 1935 در فرانسه تاسیس شد و به مرور زمان طرفداران زیادی در سراسر دنیا پیدا کرد.

یکی از بهترین و پرفروش‌ترین محصولات این برند، پرایمر لانکوم مدلLa Base  است که در بطری شیشه‌ای و با افشانه پمپی تولید می‌شود. تنها یک قطره از این پرایمر کافی است تا کل پوست صورت شما را پوشش دهد. فرمولاسیون آن به طور غیر قابل باوری سبک بوده و فورا پوست شما را آبرسانی می‌کند؛ به نحوی که پس از استفاده پوست بسیار سالم‌تر به نظر می‌رسد.

اگر همیشه با چربی ناحیه T صورت‌تان درگیر هستید، این پرایمر با قوام سرم مانند خود چربی پوست را کنترل کرده و از براق شدن بیش از حد پوست‌تان جلوگیری می‌کند. علاوه بر این با استفاده از این محصول، آرایش شما حتی در گرم‌ترین روزهای سال دوام به مراتب بیشتری خواهد داشت.

مزایا:

  • استفاده از آن آسان و فاقد چربی است؛
  • نواقص صورت را برطرف می‌کند؛
  • بسیار روی پوست سبک بوده و سریعا جذب می‌شود.

معایب:

  • برای پوست‌های خیلی چرب مناسب نیست.

پرایمر لانکوم

پرایمر کلینیک (Clinique Superprimer)

برند کلینیک هم از آن جمله برندهایی است که اگر به دنبال بهترین مارک پرایمر صورت باشید، حتما اسم آن را می‌شنوید. این برند اولین بار در سال 1968 در آمریکا آغاز به کار کرد که پرایمرهای آن در بین محصولات آرایشی به سرعت به جایگاه ویژه‌ای در بین مصرف کنندگان این نوع محصولات دست یافت.

کمپانی کلینیک محصولات پرایمر خود را در 6 دسته برای انواع پوست‌ها عرضه کرده است که هدف تمام این زیرسازهای آرایشی، پوشاندن عیوب و نواقص پوست است. سوپرپرایمر کلینیک با بسته بندی کوچک و قابل حمل خود، یکی از محصولات پرطرفدار این برند است.

بسته بندی نقره‌ای این محصول سفیدرنگ است اما اگر یک بار آن را روی پوست‌تان پخش کنید، دیگر اثری از آن دیده نمی‌شود. فرمولاسیون سوپرپرایمر کلینیک کرمی است اما با این وجود هیچ ردی از چربی روی پوست برجای نمی‌گذارد. این پرایمر غنی شده با آنتی اکسیدان‌هاست، غیر کومدون زا بوده و برای پوست‌های حساس گزینه بسیار مناسبی است.

خاصیت آبرسانی بالای این پرایمر باعث شده که پس از استفاده پوست سالم‌تر به نظر برسد و همین مورد سوپرپرایمر کلینیک را به بهترین مارک پرایمر صورت برای پوست خشک بدل کرده است.

مزایا:

  • سبک وزن و فاقد چربی است؛
  • برای آن تست عدم حساسیت انجام شده؛
  • 100درصد فاقد عطر و بوست؛
  • پوست را خشک نمی‌کند.

معایب:

  • برای پوست‌های بسیار چرب خاصیت کنترل کنندگی چربی کافی را ندارد.

سوپرپرایمر کلینیک

پرایمر مک (M.A.C)

در سال 1984 یک میکاپ آرتیست حرفه‌ای به نام فرانک توسکان به همراه فرانک آنجلو، کمپانی محصولات آرایشی مک را تاسیس کردند. مک هم از آن جمله برندهای معروف و معتبری است که به خصوص در ایران طرفداران زیادی دارد. پرایمر این برند هم از این محبوبیت برخوردار است.

پرایمر مک تحت عنوان مدل Prep + Prime عرضه شده که در واقع یک اسپری پرایمر برپایه آب است و محصول بسیار مناسبی برای کسانی است که می‌خواهند پوست‌شان درخشان و سرحال به نظر برسد. برای استفاده از این پرایمر، اسپری را در فاصله 30 سانتی متری از صورت‌تان نگه دارید و اسپری کنید؛ تا علاوه بر هیدراته شدن پوست‌تان، پوست کمی درخشان شود.

این محصول بهترین پرایمر برپایه آب است که برای تمام انواع پوست‌ها مناسب بوده و تجربه لذت بخشی از آرایش را برای شما حتی در گرم‌ترین روزهای سال رقم می‌زند.

مزایا:

  • کاربری آسانی دارد؛
  • حاوی عصاره چای سبز، خیار و بابونه است؛
  • پوست را آبرسانی و لطیف می‌کند؛
  • می‌توان از آن به عنوان اسپری تثبیت کننده آرایش هم استفاده کرد.

معایب:

  • قیمت بالایی دارد.

پرایمر مک

پرایمر لورال (L’Oreal)

برند فرانسوی لورال در سال 1920 توسط اوژن شولر تاسیس شد. مزیت محصولات برند لورال نسبت به دیگر برندهای آرایشی این است که کاملا ارگانیک بوده و فاقد هرگونه مواد شیمیایی هستند. به این ترتیب می‌توانند گزینه بسیار ایده آلی به خصوص برای زیرسازی آرایش شما باشند.

یکی از پرایمرهای پرفروش و محبوب لورال، پرایمر آرایش مات کننده مدل Loreal Infallible Mattifying Makeup است که کاملا نواقص پوست را پوشانده و پوست صاف و یک دستی ایجاد می‌کند. جلوه نهایی این پرایمر مات بوده و به عقیده برخی از مصرف کنندگان بهترین مارک پرایمر صورت برای پوست چرب محسوب می‌شود.

از طرف دیگر پرایمر مدل Paris Inflallible Glow-Lock Face Primer از این برند، جلوه درخشانی به پوست می‌بخشد. این پرایمر پوست شما را برای آرایش طولانی مدت آماده کرده و مناسب پوست‌های معمولی تا خشک است. در واقع این محصول حاوی گلیسیرین و ویتامین E است و پوست را آبرسانی می‌کند. همچنین وزن سبکی داشته و می‌تواند به تنهایی و یا در ترکیب با کرم پودر مورد استفاده قرار گیرد.

مزایا:

  • درخشش ماندگاری به پوست می‌بخشد؛
  • پوست را روشن، شفاف و آبرسانی می‌کند؛
  • وزن کمی دارد و مناسب پوست معمولی تا خشک است.

معایب:

  • متاسفانه محصولات تقلبی لورال به وفور در بازار ایران یافت می‌شود. حتما از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

پرایمر لورال

پرایمر گلدن رز (GoldenRose)

برند آرایشی گلدن رز از سال 1983 در ترکیه با شعار تولید محصولات باکیفیت و قیمت مناسب آغاز به کار کرد. در حال حاضر این کمپانی محصولات آرایشی خود را با قیمت بسیار مناسب و کیفیت مطلوب به بیش از 90 کشور جهان صادر کرده و محبوبیت بسیار زیادی در بین مصرف کنندگان دارد.

یکی از پرایمرهای محبوب این برند، پرایمر مات گلدن رز مدل Mattifying and Pore Minimizing است که جلوه مات و بادوامی روی پوست ایجاد کرده و بسیار مناسب پوست چرب و جوش دار است. همچنین بافت سبک این محصول هیچ گونه احساس سنگینی به پوست نمی‌دهد. این پرایمر منافذ پوست را پوشانده و باعث یک دست شدن کرم پودر روی پوست شما می‌شود.

مزایا:

  • آرایش پوست را مات نگه می‌دارد؛
  • منافذ و چروک‌ها را می‌پوشاند؛
  • فاقد پارابن و بسیار مقرون به صرفه است.

معایب:

  • برای کسانی که پوست خشکی دارند مناسب نیست.

پرایمر گلدن رز

سخن پایانی

در این مقاله بهترین پرایمرهای موجود در بازار ایران را به همراه مزایا و معایب هر کدام معرفی کردیم. همچنین توضیح دادیم که هر محصول مناسب چه افرادی است و در نهایت چه نوع جلوه‌ای روی پوست شما ایجاد می‌کند. با این وجود به یاد داشته باشید که بهترین مارک پرایمر صورت برای همه افراد یکی نیست و هرکس با توجه به نوع پوست و میزان استفاده‌اش، قطعا تجربه‌های مختلفی از محصولات متفاوت دارد. خوشحال می‌شویم اگر تجربه‌ای در مورد استفاده از پرایمرهای معرفی شده داشتید و یا از برند دیگری استفاده می‌کنید، آن را با ما به اشتراک بگذارید. مجله زیبایی میس و مستر همواره به دنبال معرفی بهترین‌ها برای جلب رضایت حداکثری شماست.

سوالات متداول درمورد بهترین مارک پرایمر صورت

پرایمر صورت برای چی خوبه؟

در واقع پرایمر پایه‌ای برای زیرسازی و آماده سازی صورت قبل از آرایش است که باعث می‌شود کرم پودر و دیگر مواد آرایشی مانند پنکک، کانتور، هایلایتر و … روی پوست شما یک دست شده و ماندگاری بیشتری داشته باشند. علاوه بر پرایمر صورت، محصولات دیگری هم تحت عنوان پرایمر آرایش چشم (برای استفاده در پشت پلک) و پرایمر لب (برای ماندگاری بیشتر رژلب) وجود دارند.

بهترین مارک پرایمر صورت چيست؟

تنوع پرایمر در بازار محصولات آرایشی بسیار بالاست و طبیعی است که هنگام خرید سردرگم شده باشید. در این مقاله بهترین برندهای پرایمر صورت را با توجه به کیفیت و نظرات مصرف کنندگان در سراسر دنیا معرفی کردیم. علاوه بر پرایمرهای معرفی شده پرایمر مای، کاتریس، کلارینس، فلورمار و شون هم کیفیت مطلوب و در عین حال قیمت مناسب‌تری دارند.

ایا پرایمر فارسالی خوب است؟

علاوه بر تمام برندهای گفته شده، برند فارسالی هم پرایمرهای متنوعی را تولید کرده که هرکدام کاربرد خاصی دارند. پرایمر فارسالی سفید برای پوست‌های خشک بوده و پوست را لطیف و درخشان می‌کند. پرایمر مشکی فارسالی به عقیده برخی مصرف کنندگان کاربرد زیرسازی قبل از آرایش نداشته و بیشتر از آن به عنوان یک سرم تقویتی یاد می‌کنند. پرایمر فارسالی بنفش هم مناسب کسانی است که پوست چربی دارند و محصول سبزرنگ آن مختص پوست‌های پرمنفذ و جوش دار است.

ایا پرایمر برای صورت ضرر دارد؟

پاسخ این سوال تا حد زیادی به مارک پرایمری که استفاده می‌کنید و همچنین دفعات مصرف آن بستگی دارد. در این مقاله بهترین برندهای پرایمر را معرفی کردیم که مورد تایید متخصصان پوست است و نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا طرفداران بسیاری دارد. با این وجود توصیه می‌‎کنیم هر روز از پرایمر استفاده نکنید؛ چرا که منافذ پوست شما بسته شده و اکسیژن رسانی به پوست انجام نمی‌شود. در نتیجه ممکن است انواع جوش‌های سرسیاه، سرسفید و لک‌های پوستی بروز پیدا کنند. البته احتمال این مشکل با انتخاب بهترین و مناسب‌ترین محصول پوست شما به حداقل می‌رسد.