آموزش تصویری ابرو برداشتن

Table of Contents

ابرداشتن ابرو کاری است که نیاز به تمرین، دقت و حوصله زیادی دارد، چراکه ابروها تاثیر زیادی در زیبایی چهره به خصوص چشم های شما دارند و در صورت بروز یک اشتباه در برداشتن ابرو یا انتخاب یک مدل اشتباه ممکن است از زیبایی چهره شما کاسته شود. به همین دلیل این مقاله از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر را به آموزش ابرو برداشتن در خانه اختصاص داده ایم. شما بعد از خواندن این مقاله می توانید به راحتی و به صورت حرفه ای ابروهای خود را متناسب با فرم صورت بردارید و اصلاح کنید.

آشنایی با قسمت های مختلف ابرو

انتخاب مدل ابروی مناسب چشم یکی از اسرار زیبایی چهره است. بنابراین با شناخت فرم درست ابرو متناسب با فرم چهره و چشم های خود می توانید یک تغییر بارز در چهره خود مشاهده کنید.

ابرو در حالت کلی به سه قسمت زیر تقسیم می شود:

  • سر ابرو ( تاج )
  • زاویه ابرو ( قوس ابرو یا آرک ابرو )
  • دنباله ابرو ( دم ابرو)

اگر ابرو را از نظر قد به دو بخش تقسیم بندی کنیم. از تاج تا آرک ابرو بخش اول است و یک قسمت حساب می شود. از آرک تا انتهای ابرو یا همان دم ابرو که یک بخش مشخص است. این دو بخش هم اندازه یک دیگر نیستند و قسمت اول یعنی از تاج تا آرک دو برابر قسمت دوم از آرک تا دم ابرو باید باشد.

قسمت های مختلف ابروها

اموزش برداشتن ابرو متناسب با فرم صورت و چشم ها

ابروی افراد با یکدیگر متفاوت است، حتی ابروهای برخی از افراد کاملا متقارن نیست. برخی دیگر هم دارای ابروهای کم پشت و نامرتبی هستند. اما با یادگیری طرز برداشتن ابرو در خانه به همراه کمی مهارت و دقت، به سادگی می‌توان ابروها را به شکل و مدل مناسب مرتب کرد.

استخوان بندی صورت در طرز صحیح برداشتن ابرو بسیار تاثیر گذار است. مدل ابروی مناسب بر اساس فرم صورت مشخص می‌شود، به همین خاطر بهتر است مدل ابرو هایتان را متناسب با فرم صورت انتخاب کنید تا زیبایی شما را چندین برابر کند. بنابراین اولین قدم در آموزش برداشتن ابرو در خانه، مشخص کردن ساختار چهره‌تان است.

اموزش اصلاح ابرو برای صورت گرد

اگر اکثر حجم چهره شما را گونه ها تشکیل می‌دهند و اگر طول و عرض چهره شما برابر و گرد است، همچنین خط فک خمیده ای دارید، فرم چهره شما گرد است. به عنوان مثال، اما استون صورت گردی دارد.

افراد دارای صورت گرد باید تمرکز خود را روی کشیده‌تر و لاغرتر نشان دادن چهره بگذارند؛ به همین خاطر استفاده ابروهای گرد برای این فرم صورت شما مناسب نیست، زیرا چهره شما را گردتر نشان می‌دهند.

به جای آن در هنگام برداشتن ابرو باید قوس ابروها را بالاتر ببرید. با این کار، نگاه دیگران از بالا و پایین حرکت می‌کند و این موضوع باعث می شود که چهره شما در ذهن آن ها لاغرتر و کشیده تر به نظر بیاید.

ابروی فرم صورت گرد

طریقه اصلاح ابرو برای صورت بیضی

در افراد دارای چهره بیضی، استخوان بندی گونه‌ مشخص و پیشانی کشیده است. نیمرخ چهره به ‌زیبایی در قسمت چانه باریک می‌شود. خط فک خمیده و کوتاه‌تر از عرض پیشانی است. به عنوان مثال چهره بیانسه بیضی شکل است.

افراد دارای چهره بیضی در برداشتن ابرو، باید هدف خود را بر ساده نگه داشتن ابروها بگذارند. داشتن ابروهایی با قوس ملایم برای چهره این افراد بسیار مناسب است. هنگام اصلاح ابرو در خانه، از نازک کردن ابروها خودداری کنید و تا جای ممکن شکل طبیعی ابرو را حفظ کنید تا چهره تان جلوه ای طبیعی و زیبا داشته باشد. این روزها مدل ابرو پرپشت و هاشور خورده برای طبیعی تر جلوه دادن چهره در آرایش سلبریتی ها به کار برده می شود.

فرم صورت بیضی

روش ابرو برداشتن برای صورت مربع

داشتن خط فک مشخص، استخوانی و تقریبا هم‌پهنا با پیشانی مهمترین ویژگی در افراد با فرم چهره مربعی است. آنجلینا جولی یکی از سلبریتی هایی است که فرم صورت مربعی دارد.

در فرم صورت مربعی‌، پهنای پیشانی، خط فک و استخوان‌های گونه تقریبا هم اندازه است. طرز اصلاح ابرو در فرم صورت مربعی تاثیر زیادی دارد، چراکه این فرم چهره بدون ایجاد تعادل، زمخت به نظر خواهد رسید.

در هنگام برداشتن ابرو باید به جلوه خط فک و حفظ تعادل چهره توجه داشته باشید. اجازه دهید فرم صورتتان در تعیین قاب درست ابروها شما را راهنمایی کند. در این مدل برداشتن ابرو دخترانه، ابتدا ابروها را به شکل خمیده بردارید و به مرور به آن زاویه بیشتری بدهید، تا زمانی که شکل ابروها با خط فک متناسب شود. به طور کلی هرچه خط فک مشخص‌تر باشد، ابروها باید زاویه بیشتری داشته باشند.

هرچه آرک ابروها بالاتر باشد، مربع ‌بودن چهره را خنثی و ظاهرتان را ملایم‌تر می‌کند.

فرم صورت مربع

نحوه اصلاح ابرو برای صورت لوزی

این شکل صورت چندان رایج نیست. منحنی‌های زاویه‌دار در چهره که در قسمت شقیقه‌ها و خط اتصال گونه‌ها بیشترین پهنا را دارد و چانه نوک‌تیز از ویژگی‌های این نوع چهره است. در چهره لوزی، باید نحوه برداشتن ابرو طوری باشد که پهنا و گستردگی شقیقه‌ها کمی کمتر به نظر برسد. با مدل ابروی خمیده می‌توانید این کار را انجام دهید.

فرم صورت لوزی

طرز ابرو برداشتن برای صورت کشیده

فرم صورت کشیده از پیشانی تا چانه شکلی کشیده و بلند است. بروک شیلدز و جولیا اورموند دو مورد از افرادی هستند که چهره کشیده و بلند دارند.

افراد دارای صورت کشیده باید هدف خود را روی کوتاه تر نشان دادن چهره شان بگذارند تا تعادل بین اجزای چهره شان حفظ شود.

ابروی صاف بهترین شکل ابرو برای فرم صورت کشیده است.

این مدل ابرو مانند خطی افقی چهره را تقسیم می‌کند و موجب می‌شود که چهره متناسب تر به نظر برسد. چهره های کشیده معمولا تخت به نظر می‌رسند. اگر صورت کشیده ای دارید بهتر است با کاهش قوس ابروها به چهره خود عمق ‌دهید.

ابروی صورت کشیده

درست کردن ابرو در خانه برای صورت قلبی شکل

در چهره کسانی مثل لیسا کودرو، جولیا رابرتز و مدونا که دارای صورت قلبی شکل هستند، پهنای پیشانی شان کوتاه تر از خط فک است و فرم صورت در سمت چانه باریک تر می شود.

پیشانی کسانی که فرم قلبی شکل دارند مشخص و پهن است. نحوه ابرو برداشتن باید به گونه ای باشد که توجه ها را از پیشانی دور کند و چانه نوک تیز را با دیگر اجزای صورت متعادل کند.

بهترین روش اصلاح ابرو برای فرم قلبی، برداشتن ابرو ها به شکلی خمیده با زاویه ای ملایم، کم و زنانه است.

فرم صورت قلبی شکل

انتخاب مدل ابروها با توجه به فرم چشم ها

در برداشتن ابرو علاوه بر فرم صورت باید به تناسب آن با چشم ها هم دقت کنید. ابروهایی که برای چشمان درشت مناسب است، برای چشمان ریز یا گرد متفاوت است. بهتر است قبل از ابرو برداشتن در خانه، ابتدا فرم چشم های خود را مشخص کنید و بر اساس آن مدل برداشتن ابرو خود را انتخاب کنید.

ابرو بر اساس فرم چشم

مدل ابرو برای چشم های ریز

در مدل چشم های ریز باید تا جای ممکن ابروها را بلندتر و کشیده تر نگه دارید و از دم ابرو کم نکنید، در این صورت چشم ها درشت تر به نظر می رسد.

مدل ابرو برای چشم های کشیده و درشت

در فرم چشم کشیده مانند صورت کشیده، قسمت ابتدای ابرو باید دو برابر انتهای آن باشد و بهتر است قوس ابرو در قسمت یک سوم بیرونی چشم قرار گیرد.

ابروی مناسب چشم کشیده و درشت

مدل ابرو برای چشم های گرد

برای چشم های گرد هم مانند همان صورت گرد باید عمل کنید. در این فرم چشم باید در قسمت آرک شکستگی بیشتری ایجاد شود.

اکنون که با نحوه برداشتن ابرو مناسب با صورت تان آشنا شدید. قصد داریم شما را با تکنیک و ابزارهای اصلاح ابرو آشنا کنیم.

آموزش برداشتن ابرو برای اولین بار

روش های زیادی برای برداشتن ابرو ها وجود دارد، از اصلاح ابرو در خانه با موچین و تیغ تا رفتن به آرایشگاهی که از جدیدترین متد های برداشتن با موم و بند انداختن ابرو استفاده می‌کند.

1. آموزش برداشتن ابرو برای مبتدی ها با موچین

مهمترین نکته در آموزش برداشتن ابرو با موچین استفاده از یک موچین مناسب است. بهتر است برای برداشتن ابرو یک موچین تیز را انتخاب کنید، چراکه این نوع موچین علاوه بر جدا کردن تارهای مو از هم، آن ها به خوبی می‌گیرد و بدون تلاش یا فشار زیاد بیرون می‌کشد. یکی از مشکلات برداشتن ابرو با موچین برداشتن بیش از حد تارهای ابرو است، به ویژه وقتی که از ذره‌بین استفاده می کنید، چون استفاده از ذره‌بین باعث می شود تارهای ابرو بیشتر از آنچه هست، به نظر برسد. همچنین هنگام برداشتن ابرو ممکن است با برداشتن تارهایی که خارج از محل مناسب به نظر می آیند، ساختار ابرو را به هم بریزید. معمولا این تارهای ابرو جزو بخش های اصلی ابرو هستند و برداشتن آن ها موجب می‌شود، ابرو کمی خالی شود.

موچین

2. آموزش اصلاح ابرو در خانه با موم

برداشتن ابرو با موم یا وکس مشابه برداشتن موهای زائد پا به وسیله موم است؛ با این تفاوت که این روش باید با دقت و ظرافت زیادی صورت گیرد؛ بنابراین بهتر است که این کار را به یک فرد با تجربه و متخصص بسپارید. مزیت اصلی برداشتن ابرو با موم (در مقایسه با روش برداشتن ابرو با موچین) این است که زمان بیشتری لازم است تا ابروها مجددا رشد کنند. علاوه بر این، پوست هم نرم و صاف می‌شود و موهایی که دوباره رشد می‌کنند، با گذشت زمان نازک‌تر می‌شوند. این روش به این دلیل که تعداد زیادی مو و لایه نازکی از پوست همزمان برداشته می‌شوند، روش دردناکی است. همچنین باعث ایجاد تورم و قرمزی پوست صورت می‌شود و ممکن است تا چند ساعت ادامه داشته باشد.

در این روش، موها باید به‌ اندازه کافی بلند باشند تا به موم بچسبند؛ بنابراین باید تا چند هفته پیش از استفاده از موم با ابروهایی بلند کنار بیایید. مدت زمان فاصله هر بار استفاده از موم باید حدود ۳ هفته باشد تا تارهای مو به حد کافی بلند شوند.

برداشتن ابرو با موم

3. برداشتن ابرو با نخ

در این روش برداشتن ابرو، با استفاده از نخ یا بند نازکی موهای اضافه ابرو برداشته می شوند. برداشتن ابرو با نخ روش دقیق تری نسبت به طرز برداشتن ابرو با موچین یا موم است و درد کمتری دارد. این کار توسط یک متخصص آموزش دیده برای برداشتن ابرو با نخ صورت می گیرد؛ بنابراین این مدل اصلاح ابرو معمولا در آرایشگاه‌ها انجام می‌شود. این کار بسیار لذت‌بخش است و ابروها بسیار زیبا برداشته می شوند.

آموزش تصویری اصلاح ابرو

4. تیغ؛ بهترین ابزار برای برداشتن بالای ابرو

برخی از آرایشگران ابرو را با موم یا بند انداختن مرتب می کنند، اما به خاطر داشته باشید که این کار نیازمند مهارت کافی است.

بهترین وسیله برای برداشتن ابرو تیغ است. به این خاطر که در روش های دیگر موهای ابرو از ریشه در می آیند و همین امر باعث باز شدن منافذ پوست می شود و با ورود آلودگی از طریق این منافذ، احتمال بروز جوش و آکنه افزایش می یابد. همچنین طرز برداشتن ابرو با موچین روشی تهاجمی است و در طولانی مدت منجر به چروک شدن پوست این ناحیه می گردد.

علاوه بر این ابرو برداشتن با تیغ آسان تر از روش های دیگر است و وقت کمتری می گیرد. تنها مشکلی که این وسیله دارد رشد سریع ابروها پس از اصلاح آن ها با تیغ است، به همین خاطر بیشتر خانم ها مایل به برداشتن ابرو با موچین هستند. طریقه برداشتن ابرو با موچین از دقت بالاتری نسبت به روش های دیگر برخوردار است. اگر قصد برداشتن ابرو در خانه را دارید بهتر است از موچین یا تیغ استفاده کنید، زیرا استفاده از اپیلاسیون یا بند نیازمند دقت و مهارت زیادی است و ممکن قسمت های اصلی ابرو را بردارید و کلا فرم ابرویتان را به هم بریزید.

برداشتن ابرو با تیغ

آموزش برداشتن ابرو دخترانه برای اولین بار

در ادامه قصد داریم اصولی ترین روش اصلاح ابرو را به شما آموزش دهیم.

1. تشخیص ابروی مناسب فرم صورت

به فرم صورت و چشم هایتان دقت کنید و با توجه توضیحات داده شده ابروی مناسب فرم چهره خود را انتخاب کنید.

فرم صورت
2. مرتب کردن برای برداشتن زیر ابرو

ابرو‌های خود را با شانه مخصوص ابرو مرتب کنید. حواستان باشد آینه ای را برای برداشتن ابرو انتخاب کنید که بزرگ نمایی بالا داشته باشد. هر چند وقت یک بار چند قدم به عقب بروید تا بتوانید روند کلی کار روی صورت‌تان را بینید، این موضوع باعث می شود تا هنگام زیر ابرو برداشتن افراط نکنید. هنگام برداشتن ابرو بیش از حد به آینه نزدیک نشوید.

شانه کردن ابرو

3. قالب گیری ابروها

بهتر است که فاصله میان ابروها را دقیق مشخص کنید. نقطه شروع ابرو برای هرکسی تفاوت دارد. برای اینکه ابروها طبیعی و زیبا به نظر بیایند، باید آن ها را از محل مناسبی آغاز کنید. می‌توانید از موچین یا مداد برای تشخیص بهترین نقطۀ شروع کمک بگیرید.

قالب گیری ابرو

مداد را عمودی و در امتداد بینی تان بگذارید و ابتدای ابرو را از جایی در نظر بگیرید که با سطح بیرونی بینی در یک راستا قرار می‌گیرد. باید این قسمت را در هر دو ابرو علامت‌گذاری کنید تا ترازبندی و تنظیم محل شروع ابروها دقیق باشد.

در مرحله بعدی از آموزش گرفتن ابرو برای مشخص کردن آرک ابرو، باید مداد را در کنار بینی در راستای قسمت خارجی عنبیه چشم (دایره رنگی چشم) نگه دارید؛ محل طلاقی مداد با ابرو، بلندترین نقطه ابروی شما یا آرک ابرو را مشخص می‌کند.

اکنون که می‌دانید ابروی شما باید از کجا شروع شود، نوبت به مشخص کردن انتهای ابروها می رسد. دانستن نقطه پایان ابرو مانع از زیاده‌روی در برداشتن ابرو و رسیدن به نتیجه‌ای نامطلوب می‌شود. برای این کار مداد را در نقطه شروع ابرو قرار دهید، طوری که به ‌سمت بینی باشد، سپس آن را به‌ سوی بالای چشم بچرخانید. پایان ابرو جایی است که موچین در خطی مستقیم در جهت گوشه بیرونی چشم قرار می‌گیرد. این کار را برای سمت دیگر هم تکرار کنید و نقاط تعیین‌شده را با مداد ابرو یا مداد چشم علامت‌گذاری کنید.

در آخرین مرحله قالب گیری ابرو با مداد ابرو از نقطه شروع تا نقطه پایان، خطی با انحنای طبیعی بکشید. این خط راهنمایی برای شماست تا نشان دهد کدام تار مو باید برداشته شوند. با مداد از پرترین قسمت ابرو شروع به کشیدن یک خط زیر ابروها کنید، این خط بهتر است بالای موهای اضافی زیر ابرو و مطابق با شکل طبیعی ابرو کشیده شود. موهای زیر این خط را در مرحله بعدی باید بردارید. توجه داشته باشید که ضخامت ابرو باید بین ۶ تا ۱۲ میلی متر باشد.

4. بی حس کردن ابرو

قبل از آموزش درست کردن ابرو در خانه با موچین جهت جلوگیری از ایجاد درد و تورم روی آن مقداری یخ یا پنبه آغشته به لیدوکائین یا عنبر سائل بمالید، تا ابروهایتان بی حس شود و راحت تر آن ها را مرتب کنید.

5. آموزش ابرو برداشتن دخترانه و زنانه

اکنون زمان آن رسیده است که نهایت دقت خود را به کار بگیرید. برای شروع بهتر است از انتهای همان ابرویی که دست راحت‌تر است ابروها را بردارید. یک موچین تیز و سرکج را انتخاب کنید و موهای زائد ابرو را در جهت قوس طبیعی آن بردارید. این کار را برای ابروی دیگر هم تکرار کنید و به صورت ردیفی پیش بروید. بعد از برداشتن هر ردیف چند قدم عقب بروید و به صورت کلی روند کار را زیر نظر داشته باشید تا بیش از حد ابروها را برندارید. به هیچ عنوان وارد خط ابرو نشوید و تارهای بالاتر از خط ابرویتان را برندارید چون یک اشتباه کوچک در برداشتن ابرو باعث بهم ریختن فرم کلی ابرو می شود.

برداشتن ابرو با موچین

6. ارزیابی نهایی

پس پایان کار به خوبی در آینه نگاه کنید و اگر موی زائدی هنوز وجود داشت آن را بردارید، اما دقت کنید که در این کار زیاده روی نکنید. موهای ابرو را به سمت خواب ابروها شانه کنید.

ارزیابی نهایی

7. آموزش قیچی کردن ابرو 

در این مرحله از برداشتن ابرو با قیچی کوچک مخصوص ابرو، دقیقا بالاتر از خط کشیده شده، در صورتی که خیلی کم بعد از شانه کردن نیاز به کوتاه کردن بود، تنها تیزی سر موها را بگیرید. برای ابروی دیگر هم همین کار را انجام دهید. این مورد مهم ترین نکته در آموزش کوتاه کردن ابرو است. 

قیچی کردن موهای بلند ابرو

فیلم آموزش ابرو برداشتن ایرانی

در ویدئو زیر آموزش تصویری برداشتن ابرو را می توانید مشاهده کنید. این فیلم آموزش برداشتن ابرو دخترانه با موچین بسیار برایتان کاربردی است.

8. آموزش برداشتن ابرو کم پشت

با استفاده از مداد ابرو نواقص ابرو را بپوشانید و ابروهایتان را قرینه یکدیگر کنید. اگر ابروهایتان کم پشت است می توانید می توانید از سایه ابرو برای پرپشت شدن ابرو استفاده کنید. برای این کار رنگ سایه ابرویی که به رنگ ابروهایتان نزدیک است را انتخاب کنید و با کمک یک فرچه نرم و باریک داخل ابرو را پر کنید.

مداد

با استفاده از فرچه بین موهای ابرو به آرامی ضربه بزنید. در هنگام خط انداختن قسمت پایین ابرو سر برس یا فرچه را فشار دهید. می توانید از یک مسواک یا برس مخصوص ابرو برای یکپارچه کردن رنگ ابرو کمک بگیرید. اگر تار موها در یک جهت و صاف قرار نمی گیرند، می‌توانید از ژل ابرو برای حالت دادن آن ها استفاده کنید یا به جای آن مقداری اسپری حالت دهنده مو را روی مسواک بزنید و آن را در ابرو کشید تا موها در جای خودشان ثابت بمانند، البته روش دوم خیلی توصیه نمی شود چراکه به مرور اسپری مو به ریشه تارهای ابرو آسیب می زند و باعث ریزش آن ها می شود. اگر علاقه مند به یادگیری آموزش آرایش ابرو حرفه ای هستید می توانید مقاله آموزش آرایش ابرو حرفه ای را مطالعه کنید.

پر کردن ابرو با سایه

آموزش برداشتن ابرو کمانی

به ابروهایی مانند تصویر زیر ابروهای کمانی می گویند. برای اصلاح ابرو کمانی همانند مراحل بالا عمل کنید، با این تفاوت که در مرحله قالب گیری باید آرک ابرو را در زاویه دار ترین حد ممکن در نظر بگیرید و قسمت اول ابروها باید پهن تر از قسمت دوم ابروها باشد.

انواع ابرو کمانی

آموزش برداشتن ابرو دخترانه

در برداشتن ابرو دخترانه مانند مراحل گفته شده عمل کنید. به این نکته توجه داشته باشید که ابروی دخترانه نباید باریک باشد. بهتر است در برداشتن ابروی دختر خانم ها تاج به همان شکل طبیعی باقی بماند و کوتاه نشود. بقیه قسمت های ابرو یعنی وسط و انتهای آن را به سمت پایین شانه بزنید و کمی قیچی کنید، سپس موها را به سمت بالا شانه کنید و اگر مویی اضافه باقی مانده بود آن کوتاه کنید، در غیر این صورت دست نزنید. بهتر است انتهای ابرو را کوتاه نکنید تا فرم ابرو طبیعی‌تر باشد.

ابروی دخترانه

آموزش برداشتن ابرو مدل هاشوری

در این روش اصلاح ابرو مدل هاشوری شما همان مراحل کلی ابرو در پیش می گیرید، با این تفاوت که هنگام برداشتن ابرو همه موهای زائد را برندارید، در نزدیک ترین ردیف به خط پایین ابروها در قسمت دوم ابرو اجازه دهید یک ردیف تار مو به صورت هاشور باقی بماند. همچنین قسمت بالای ابروها را قیچی نکنید و آن ها را با استفاده از شانه و ژل ابرو به سمت بالا حالت دهید. این مدل ابرو برای دختران جوان بسیار مناسب است و فرم چهره را طبیعی تر و زیباتر نشان می دهد.

هاشور

آموزش برداشتن ابروی پهن

برای برداشتن ابروی پهن باید ابروهایی ضخیم داشته باشید، برداشتن این مدل ابرو همانند ابروی معمولی است. با این تفاوت که برای برداشتن ابرو پهن باید هنگام کشیدن خط ابرو در مرحله قالب گیری قوس ابرو را کمتر از حد معمول و ضخامت ابرو را در بیشترین حالت ممکن در نظر بگیرید. در آموزش برداشتن ابروی پهن به این نکته توجه داشته باشید که ابرو‌ اگر خیلی پهن و ضخیم برداشته شود یا سر ابرو، زاویه دار باشد، فرد را خشن نشان می‌دهد. سعی کنید یک مقدار فرم هلال به سر ابرو بدهید که چهره تان را شادتر نشان دهد. می توانید از سایه ابرو برای ضخیم پرپشت تر نشان دادن ابروها استفاده کنید.

ابروی پهن

آموزش برداشتن ابرو با تیغ

در این روش برداشتن ابرو، پس از مشخص کردن قالب ابروها، از تیغ به جای موچین استفاده کنید. حواستان باشد که تمام موهای خارج از کادر باید حذف شوند، به همین خاطر تیغ را به صورت افقی بر روی پوست بگذارید و خلاف رویش موها اصلاح را شروع کنید. در نظر داشته باشید که در این مرحله گاهی لازم است تا چندین بار تیغ را در جهت مذکور حرکت دهید. به همین خاطر بعد از این که موهای زائد را از روی ابروها برداشتید، با یک پنبه آغشته به الکل، تیغ را به وسیله پد الکلی پاک کنید.

برای اصلاح بخش بالایی یا تاج ابرو، در نظر داشته باشید که در این قسمت موی زیادی وجود ندارد. شما می توانید برای اصلاح تاج ابرو، تیغ را به صورت افقی بر روی پوست قرار دهید و در جهت رویش موها بکشید. این بخش نیازمند دقت زیادی است، زیرا ممکن است به اشتباه تاج ابروی خود را خراب کنید.

اصلاح ابرو با تیغ

مرحله بعدی اصلاح زیر ابروست. برای این کار باید تیغ را مجددا بر روی پوست خود زیر ابرو به صورت افقی بگذارید و با حرکات بالا به پایین اقدام به حذف موهای زائد ابرو نمایید. در نهایت می توانید متقارن بودن ابروها را بررسی کنید و اصلاحات نهایی را انجام دهید.

در مرحله آخر با آب ولرم صورت خود را به خوبی بشویید و برای پیشگیری از التهاب پوست توصیه می شود که از کمپرس سرد استفاده کنید.

ترفندهای اصلاح ابرو برای جلوگیری از ایجاد درد و التهاب

بلافاصله بعد حمام کردن اقدام به برداشتن ابرو کنید، زیرا در این زمان منافذ پوست باز هستند و کندن موها راحت تر است.

همچنین می توانید آب را گرم کنید و یک دستمال پارچه ای تمیز را در آن خیس کنید تا کاملا گرم و مرطوب شود و بعد آن را روی ابروهایتان بگذارید تا منافذ پوستتان باز شود و هنگام برداشتن ابرو درد کمتری داشته باشید.

اصلاح ابروها بعد از حمام

یک تکه پنبه را به کمی ژل بی حس کننده دندان آغشته کنید، سپس ابروها و دور آن را بی حس کنید، بعد از این ناحیه مورد نظر بی حس شد، اقدام به برداشتن ابرو نمایید.

همچنین می توانید فولیکول های موهای ابرو را به کمی لوسیون دست آغشته کنید تا نرم شوند و راحت تر بتوانید آن ها را بکنید.

اگر پوست تان بعد از برداشتن ابرو ملتهب و قرمز شد، می توانید از پماد بتامتازون یا ویتامین A استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر به آموزش برداشتن ابرو اسپرت و حرفه ای پرداختیم. روش های مختلفی برای آموزش برداشتن ابرو اسپرت دخترانه وجود دارند، اما بهترین روش برای برداشتن ابرو در خانه استفاده از تیغ و موچین است که آن را با فیلم اصلاح ابرو توضیح دادیم. قبل از این کار به فرم صورت و چشم های خود دقت کنید و فرم ابرویی مناسب چهره خود را انتخاب کنید. در نهایت هنگام اصلاح ابرو به نکات زیر دقت داشته باشید:

  • برای این کار موچینی با سر نوک تیز و کج را انتخاب کنید.
  • بهتر است برای این کار مکانی را انتخاب کنید که نور کافی داشته باشد.
  • به آینه بیش از حد نزدیک نشوید.
  • ابرو را در جهت رویش تارهای مو اصلاح کنید.
  • قبل از اصلاح ابرو آن را با شانه مرتب کنید.

آموزش تصویری اصلاح ابرو


سوالات متداول

چگونه ابروهای ضخیم تری داشته باشم؟

اگر ابروهای ضخیمی ندارید، می‌توانید بخش های خالی را با مداد یا سایه ابرو پر کنید. همچنین می توانید از ژل ابرو برای پرتر به‌نظر رسیدن آن ها استفاده کنید. اگر می خواهید ابروهایتان به شکل طبیعی پرپشت و ضخیم شوند، می توانید مقاله تقویت مژه و ابرو را مطالعه کنید.

اگر موهای ابرو را به اشتباه برداریم آیا دوباره در می آیند؟

باید بگوییم موهای ابرو دوباره رشد می کنند، اما این پروسه زمان بر است. 64 روز زمان طول می کشد تا موهای از دست رفته ابرو دوباره رشد کنند و به شکل اول دربیایند. در برخی مواقع هم خواب ابروها، پس از رویش مجدد بهم می ریزد. بنابراین تا جای ممکن سعی کنید ابروها را به اشتباه اصلاح نکنید.

بهترین و محبوب ترین مدل ابرو کدام است؟

هر فرم ابرویی متناسب با یک مدل فرم صورت است. در این مقاله بهترین مدل ابرو را با توجه فرم چهره و چشم‌ها را معرفی کرده ایم. علاوه بر این امروزه مدل آرایش صورت در صنعت مد در راستای طبیعی تر جلوه دادن چهره افراد حرکت می کند. به همین خاطر ابروهای هاشور و دخترانه که جلوه ای طبیعی تری دارند، محبوب ترین مدل ابرو به شمار می روند.

منابع

https://hudabeauty.com/us/en_US/blog/how-to-shape-eyebrows-38268.html

https://www.goodhousekeeping.com/beauty/a26477177/how-to-shape-eyebrows/#:~:text=Using%20a%20clean%20spoolie%2C%20brush,powder%20for%20a%20polished%20look.

https://www.thetrendspotter.net/how-to-shape-eyebrows/