آموزش رنگ کردن ابرو در منزل با استفاده از مواد شیمیایی و طبیعی

ابروها یکی از تاثیرگذارترین اجزا صورت در زیبایی چهره هستند. همین دلیل هم باعث می شود، تا با اندکی تغییر در ابروهایتان، بتوانید، چهره خود را زیباتر و حتی جوان ‌تر کنید. یکی از این تغییرات رنگ کردن ابرو هاست. رنگ کردن ابرو به دو روش امکان پذیر است، یکی با رنگ های شیمیایی و دیگری با استفاده از مواد طبیعی. اگر می ‌خواهید، ابروهای خود را در خانه رنگ کنید، باید طریقه رنگ کردن ابرو به همراه یک سری نکات و ترفندها را یاد بگیرید. در همین راستا ما در این مطلب از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر قصد داریم، شما را با چند روش رنگ کردن ابرو آشنا کنیم.

روش های رنگ کردن ابرو در منزل

در این بخش قصد داریم تا روش های رنگ کردن ابرو با مواد شیمیایی را برای شما توضیح دهیم.

رنگ کردن ابرو با رنگ مو

یکی از سریع ترین روش های رنگ کردن ابرو، استفاده از انواع رنگ مو است. در این روش پیش از هر کاری باید پوست اطراف ابرو را با وازلین بپوشانید، تا پوستتان از آسیب‌ ها و التهابات ناشی از رنگ مو در امان بماند. سپس یک سانتی متر از رنگ موی مورد نظر خود را با کمی اکسیدان مخلوط کنید و خوب هم بزنید، تا ترکیب یک دستی حاصل شود. پس از آن با برس مخصوص رنگ ابرو یا برس تمیز ریمل مواد را روی ابرو‌های خود بمالید. وقتی تمام سطح ابرو را به مواد آغشته کردید، باید ۵ تا ۱۰ دقیقه به آن فرصت دهید، تا روی ابروهایتان باقی بماند. اگر می‌ خواهید ابرو‌ها فقط کمی روشن شوند، حدود پنج دقیقه زمان کافی است، اما اگر می‌ خواهید خیلی روشن شوند، مواد باید حدود ۱۰ دقیقه روی ابرو بمانند. دقت کنید، در طول این مدت به صورت مداوم باید ابروهایتان را چک کنید تا نسوزند. پس از آن که به رنگ دلخواه خود رسیدید، مواد را با پنبه یا دستمال کاغذی مرطوب از روی ابرو پاک کنید و پس از آن صورت خود را بشویید. توجه کنید، اگر در رنگ ابروهایتان زردی یا نارنجی مشاهده کردید، می ‌توانید به کمک واریاسیون بنفش این زردی را از بین ببرید. به این صورت که چند قطره واریاسیون را با اکسیدان مخلوط کنید، به ابرو‌ها بزنید و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس ابروها را بشویید. برای رنگ کردن ابرو تاتو شده که ته رنگ آبی یا خاکستری به خود گرفته، باید روی ابرو را با رنگ نارنجی کار کنید که پس از ریزش رنگ، تناژ خاکستری و آبی ابرو کاملاً خنثی شود. در ادامه ویدئوی آموزش رنگ کردن ابرو را برای یادگیری بهتر شما ارئه داده ایم.

مزیتی که روشن کردن ابرو با رنگ ‌های شیمیایی دارد، این است که به سرعت رنگ ابرو‌های شما را به پایه دلخواهتان می ‌رساند.

روشن کردن ابرو با اکسیدان خالی

یکی از روش های روشن کردن ابرو، استفاده از اکسیدان است. همانطور که می دانید، اکسیدان دارای درجه های مختلفی بوده که این درجه بندی شامل اکسیدان شماره ۱ یا ۶ درصد، اکسیدان شماره ۲ یا ۹ درصد و اکسیدان شماره ۳ یا ۱۲ درصد است. توجه داشته باشید، که اکسیدان برای رنگ کردن ابرو باید با توجه به رنگ دلخواهتان انتخاب شود. بدیهی است که برای رنگ کردن ابرو با این روش فقط باید ابروهایتان را به اکسیدان خالی آغشته کنید. سپس به محض آن که ابروهایتان به اندازه دلخواه رنگ گرفت، باید آن را بشویید.

روشن کردن ابرو با اکسیدان خالی

رنگ کردن ابرو با مواد طبیعی

اگر به هر دلیلی تمایل به رنگ کردن ابروهایتان با مواد شیمیایی ندارید، به راحتی می توانید از مواد طبیعی به جای مواد شیمیایی کمک بگیرید. ما در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره خواهیم کرد.

رنگ کردن ابرو با حنا

حنا یکی از بهترین مواد برای رنگ کردن طبیعی ابرو هاست، که از قدیم به عنوان رنگ گیاهی مشهور بوده است. این گیاه دارویی علاوه بر این که خاصیت رنگ دهی بالایی دارد و نوعی رنگ طبیعی محسوب می شود، با خواص آبرسانی و نرم کنندگی فوق العاده ای که دارد، به سلامت ابروهایتان هم کمک زیادی می کند. همه این ها باعث می شود، تا حنا بهترین ماده برای رنگ کردن ابرو در بارداری باشد. اگر رنگ قرمز سنتی حنا را دوست ندارید، می توانید آن را با قهوه، دارچین یا پوست گردو مخلوط کنید تا رنگ های قهوه ای یا مسی به دست بیاید. حنا را با مواد دلخواه و مقداری آب مخلوط کنید تا خمیری یک دست حاصل شود. سپس خمیر را روی ابروهایتان بمالید و اجازه دهید به مدت بیش از 5 ساعت روی ابروهایتان باقی مانده و رنگ بدهد.

رنگ کردن ابرو با حنا

رنگ کردن ابرو با دارچین

دارچین یکی از بهترین روشن ‌کننده‌های ابروست، که این قدرت را دارد تا گردش خون را در پوست بهبود دهد و به دنبال آن نیز رشد مو‌ها را زیاد کند، به همین دلیل سالیان سال است که روشن کردن ابرو با دارچین با استقبال بی نظیری از سوی خانم ها مواجه شده است. با کمک دارچین می توانید به چندین روش، ابروهایتان را رنگ کنید. در ادامه به معرفی چند فرمول روشن کردن ابرو با دارچین خواهیم پرداخت.

 رنگ کردن ابرو با دارچین و عسل

با ترکیب کردن عسل و دارچین می توانید، یک رنگ ابرو با مواد طبیعی بسازید. دارچین در تغییر رنگ ابروها موثر است و عسل هم رطوبت لازم را برای حفظ شادابی به آن ها می بخشد. برای تهیه رنگ ابرو با دارچین و عسل باید یک قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق غذاخوری دارچین و چند قطره آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید و خوب هم بزنید. سپس مواد را روی ابروهایتان بمالید. پس از شستن ابروهای خود می توانید، از رنگ قهوه ای روشن آن نهایت لذت را ببرید.

دارچین و عسل برای ابرو

از آن جایی که مواد طبیعی آسیب کمتری نسبت به مواد شیمیایی به ابروهای شما وارد می ‌کند، می توانید از آن ها برای رنگ کردن ابرو در دوران بارداری هم استفاده کنید.

رنگ ابرو با دارچین و وازلین

برای رنگ کردن ابروها با دارچین و وازلین، این دارچین است که نقش اصلی را برای رنگ آمیزی ابروها ایفا می کند و وازلین فقط حکم یک مکمل را دارد. در ساخت رنگ ابرو با وازلین و دارچین، تنها کافی است، دارچین را با مقداری آب مخلوط کنید و فقط برای این که پوست اطراف ابروها رنگ نگیرد، وازلین را روی پوست خود بمالید. سپس ابروهایتان را به مخلوط دارچین و آب آغشته کنید.

دارچین و وازلین

رنگ كردن ابرو با دارچین و ماست

یکی دیگر از ترکیبات معجزه آور برای رنگ کردن ابرو استفاده از دارچین و ماست است. به این منظور ابتدا باید یک قاشق غذاخوری پودر دارچین را با دو قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید. سپس به کمک برس ابرو مواد را روی ابروهای خود بمالید و اجازه بدهید، به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی ابروهایتان باقی بماند. پس ‌ازاین مدت می ‌توانید، ابروهایتان را با آب بشویید. حال خواهید دید، چقدر راحت به یک رنگ ابرو روشن بدون دکلره دست پیدا کرده اید.

دارچین و ماست

رنگ کردن ابرو با قهوه

اگر به دنبال رنگ کردن ابرو بدون اکسیدان هستید، قهوه یکی از موادی است که به هیچ عنوان نباید از کنار آن به سادگی بگذرید. قهوه فاقد هر گونه مواد شیمیایی یا غیرطبیعی است و در کنار رنگی که به ابروها می بخشد، به ابروها درخشندگی و زیبایی بی نظیری هم می دهد. برای این کار، ابتدا باید کمی قهوه را دم کنید و اجازه دهید تا سرد شود. سپس به اندازه ۲ قاشق چای خوری روغن نارگیل به ترکیب خود اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس، کمی از آن را به ابروهای خود بزنید و چیزی در حدود ده تا پانزده دقیقه به آن فرصت دهید، تا روی ابروهایتان بماند و پس از آن ابروها را بشویید. البته شما می توانید برای نتیجه گیری بهترو سریع تر، قهوه را با نسکافه و اکسیدان هم مخلوط کنید. به این ترتیب رنگ روشن تری به ابروهای خود خواهید داد.

رنگ کردن ابرو با قهوه

رنگ کردن ابرو با زغال چوب

یکی دیگر از مواد طبیعی که به کمک آن می توانید، ابروهای خود را در منزل رنگ کنید، زغال چوب است. به این منظور باید ۱ قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا، ½ قاشق چای خوری پودر ذغال فعال، ۱ قاشق چای خوری پودر کاکائو و ۱ کپسول ویتامین E را با هم مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید، تا خمیری یک دست ایجاد شود. سپس مخلوط را با استفاده از یک گوش پاک ‌کن یا برس ابرو به ابروهای خود بمالید. پس از گذشت مدت زمان ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ابروهایتان را با آب بشویید.

زغال چوب

دقت کنید، در هر کدام از روش های رنگ کردن ابرو برای آن که از لک شدن پوست اطراف ابروهایتان جلوگیری کنید، باید پیش از هر کاری به پوست آن نواحی مقداری وازلین بمالید.

نکات طلایی برای رنگ کردن ابرو در خانه

اکنون که با طرز رنگ کردن ابروها آشنا شدید، لازم است تا یک سری نکات طلایی را هم بدانید، تا با به کارگیری آن ها به نتیجه مطلوب تری برسید.

  • پیش از شروع پروسه رنگ کردن ابرو، بهتر است، ابروهایتان را مرتب کرده و فرم دلخواه را به ابروهایتان بدهید.
  • به هیچ عنوان نباید همان اکسیدانی که برای رنگ‌ کردن موهایتان استفاده مي‌ کنید را برای رنگ کردن ابروهایتان هم به کار ببرید؛ چرا که ابروها نسبت به موی سر تارهای نازک تری دارند، بنابراین آسیب پذیرتر هستند.
  • اگر رنگ ابروهایتان تیره است و تارهای ضخیمی هم دارد، مواد طبیعی خیلی دیرتر روی رنگ آن ها اثر می گذارد. در برخی موارد هم دیده شده، تار ابروهای بعضی از افراد به اندازه ای ضخیم است که مواد طبیعی به هیچ عنوان نمی توانند، آن ها را روشن کنند.
  • برای روشن کردن ابروهایی که ضخیم و بسیار تیره هستند، ابتدا باید از مواد دکلره برای روشن کردن ابرو استفاده کنید، تا راحت‌ تر به رنگ مورد نظر خود برسید.
  • تیره کردن ابروهای روشن خیلی راحت تر از روشن کردن ابروهای تیره است. در صورتی که می خواهید ابروهای تیره و مشکی داشته باشید، کافی است اجازه دهید تا رنگ ابرو به مدت یک دقیقه روی ابروهایتان باقی بماند.
  • همواره به یاد داشته باشید که رنگ ابرو را باید با توجه به رنگ پوست و موهایتان انتخاب کنید. معمولا رنگ ابرو یک الی دو درجه روشن تر از رنگ موها انتخاب می شود.
  • هنگام رنگ کردن ابروهایتان مراقب باشید که مواد به داخل چشم هایتان نرود، به ویژه وقتی با استفاده از رنگ مو و اکسیدان ابروهای خود را رنگ می کنید.
  • همان گونه که رنگ کردن بیش از حد موها باعث آسیب دیدن موها می شود، رنگ کردن بیش از حد ابروها هم می تواند، عوارضی را برای ابروها به همراه داشته باشد. بنابراین از رنگ کردن ابروها در فواصل زمانی کوتاه بپرهیزید. همجنین می توانید برای آشنایی با روش های تقویت ابرو به مقاله دیگر ما در این وبلاگ مراجعه نمایید. 

مرتب کردن ابرو

همواره به یاد داشته باشید، اگر رنگ موهایتان تیره است، رنگ ابرویتان باید همرنگ یا حداکثر یک یا دو درجه از موهای شما روشن ‌تر باشد و اگر موهایتان روشن است، رنگ ابروهایتان را باید حداقل یک یا دو درجه تیره ‌تر از رنگ موهای خود انتخاب کنید.

سوالات متداول در خصوص طرز رنگ کردن ابرو

در ادامه مطلب به سه مورد از رایج ترین سوالات پیرامون رنگ کردن ابرو پاسخ خواهیم داد.

آیا رنگ کردن ابروها باعث ریزش مو می شود؟

به جرات می توان گفت، رنگ کردن ابرو با مواد طبیعی هیچ گونه عوارضی ندارد و این رنگ کردن ابرو با مواد شیمیایی است که می ‌تواند باعث خشکی و شکنندگی موهای ابرو شود. با این حال به هر روشی ابروهایتان را رنگ کنید، به هیچ عنوان باعث از بین رفتن ریشه ابروها نمی ‌شود و شاهد ریزش ابروهایتان نخواهید بود.

بهترین اکسیدان برای رنگ کردن ابرو چیست؟

توجه داشته باشید، از آن جایی که ابرو به چشم نزدیک است، لازم است تا در انتخاب اکسیدان دقت کنید و از انواع بسیار قوی آن استفاده نکنید. اکسیدان مناسب رنگ ابرو اکسیدان حداقل ۳ درصد (شماره ۰/۵) و حتی با درصد کمتر و حداکثر ۹ درصد (شماره ۲) است.

آیا رنگ کردن ابرو با وازلین امکان پذیر است؟

درست است که همواره در رنگ کردن ابروها از وازلین استفاده می‌شود. اما این ماده هیچ تاثیری در رنگ دادن به ابروها ندارد و فقط آن را به دور قسمت‌ هایی از صورت که نمی‌ خواهند، رنگ بگیرد مانند بالای ابروها یا حد فاصل بین چشم و ابرو می ‌مالند تا رنگ به آن ‌ها سرایت نکند.

 

کلام آخر

در این بخش از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر به آموزش رنگ کردن ابرو در خانه پرداختیم. لذا امیدواریم، از نکات گفته شده در این مطلب نهایت استفاده را ببرید و بتوانید، بدون هیچ دردسری ابروهایتان را در منزل رنگ کنید. در پایان نیز تقاضامندیم، چنانچه شما هم تجربه رنگ کردن ابروهایتان با روش های گفته شده را دارید، آن را از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما و همراهان همیشگی این مجله به اشتراک بگذارید.

منابع

byrdie