آموزش ساده ترین روش های ساخت رژ لب گیاهی در خانه

همه بانوان به دنبال داشتن یک رژ لب مرغوب، با کیفیت و بی ضرر برای خود هستند. انواع رژلب های بدون سرب و گیاهی نیز به همین دلیل وارد بازار لوازم آرایشی دنیا شدند اما اعتماد به این محصولات برای برخی از بانوان کمی سخت است. همچنین برخی از انواع لوازم آرایشی گیاهی از قیمت بالایی برخوردار بوده و تهیه آن ها برای همه اقشار جامعه میسر نیست. به همین جهت قصد داریم تا در این مقاله روش های ساخت رژ لب گیاهی در خانه را برای شما خوانندگان گرامی شرح دهیم تا بتوانید به سادگی و در منزل، رژ لب مورد نظر خود را ساخته و از آن استفاده کنید. پس اگر شما هم تمایل دارید تا با روش های ساخت رژ لب گیاهی آشنا شوید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

  • طرز تهیه رژ لب گیاهی
  • ساخت رژ لب گیاهی با لبو
  • ساخت رژ لب گیاهی با توت
  • آموزش ساخت رژ لب با رنگ گیاهی

طرز تهیه رژ لب گیاهی

قبل از اقدام برای ساخت هر کدام از انواع رژ لب های گیاهی بهتر است تا مواد پایه رژ لب را تهیه کنید. این مواد برای هر نوع رژ لب می تواند متفاوت باشد اما برخی از روغن های طبیعی مانند روغن زیتون و روغن بادام یا موادی مانند شی باتر و موم عسل تقریبا در بیشتر این محصولات به کار رفته اند. ظرف مناسب برای گرم کردن مواد مذکور و ترکیب آن ها با یکدیگر نیز از ملزومات ابتدایی این کار است.

بنابراین قبل از شروع کار از فراهم شدن مواد اولیه آن اطمینان حاصل نمایید.

حالا در این مرحله می توانید ساخت رژ لب گیاهی را آغاز کنید. در ادامه برخی از ساده ترین روش های تهیه رژ لب های گیاهی را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه رژ لب گیاهی

ساخت رژ لب گیاهی با لبو

برای ساخت رژ لب گیاهی با چغندر به مواد زیر نیاز پیدا خواهید کرد:

  • ریشه چغندر به مقدار کافی
  • موم به مقدار نصف قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون به مقدار یک قاشق غذاخوری

ساخت رژ لب گیاهی با لبو

در مرحله اول موم را در ظرفی ریخته و آن را به مدت 30 ثانیه در ماکروویو قرار دهید تا ذوب شود. در صورتی که به ماکروویو دسترسی ندارید، می توانید از روش بن ماری استفاده کنید. برای ذوب کردن موم با روش بن ماری باید ظرف حاوی موم را روی ظرف آب در حال جوش قرار دهید تا موم به آرامی ذوب شود. در مرحله بعدی روغن زیتون را به موم آب شده اضافه کرده و هم بزنید تا به خوبی ترکیب شوند. دقت کنید که روغن زیتون نباید به صورت طولانی مدت در معرض حرارت مستقیم قرار بگیرد.

برای مرحله سوم باید ریشه چغندر را له کنید. برای این کار می توانید از مخلوط کن کمک بگیرید. سپس چغندر له شده را به ترکیب ابتدایی خود اضافه کنید و مواد داخل ظرف را به خوبی ترکیب نمایید. در صورتی که رنگ رژ لب خانگی شما به میزان دلخواهتان نبود، می توانید مقدار بیشتری چغندر به ترکیبات اضافه کرده و مجددا مخلوط را هم بزنید.

در مرحله آخر ساخت رژ لب خانگی خود باید آن را در ظرف مناسبی ریخته و در یخچال قرار دهید تا سفت شود. پس از سفت شدن رژ لب مذکور می توانید از آن استفاده کنید.

توجه داشته باشید که این رژ لب گیاهی بدون سرب بوده و استفاده از آن هیچ ضرری برای شما نخواهد داشت. همچنین وجود روغن زیتون در ترکیب رژ لب باعث می شود تا لب های شما نرم و لطیف شوند.

در تمامی مراحل ساخت رژ لب های گیاهی باید از مواد اولیه و ظروف تمیز استفاده کنید. وجود آلودگی در هر کدام از این موارد می تواند باعث ایجاد بیماری و حساسیت در مصرف کننده شود.

بهتر است بدانید که چغندر در رژلب یک رنگ قرمز روشن برای شما ایجاد می کند. در صورت تمایل برای تغییر رنگ این رژ می توانید از دارچین یا پودر کاکائو استفاده کنید تا رنگی تیره تر و مایل به قهوه ای برای شما فراهم شود.

تغییر رنگ رژلب خانگی با دارچین

در صورت تمایل برای استفاده از رنگ قرمز روشن این رژ لب گیاهی، پس از هر بار مصرف درب آن را به خوبی ببندید اما اگر به رژ لب تیره تر نیاز دارید، باید بدانید که رنگ چغندر در مجاورت با هوا، تیره می شود.

ساخت رژ لب گیاهی با توت

استفاده از انواع توت ها برای رنگ دادن به مواد رژ لب نیز یکی از ساده ترین روش های ساخت رژ لب گیاهی است. در این روش می توانید با استفاده از وازلین و توت قرمز، رژ لب مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

در این روش ساخت رژ لب گیاهی ابتدا باید در حدود 4 عدد توت قرمز را له کنید. توجه کنید که بهتر است از توت هایی با رنگ تیره برای این کار استفاده نمایید. در مرحله بعد می توانید کمی روغن زیتون یا وازلین مرغوب را به توت له شده اضافه کرده و آن ها را به خوبی ترکیب نمایید. استفاده از وازلین باعث افزایش ماندگاری رژ لب شما می گردد.

در صورتی که تمایل دارید تا رنگ این رژ لب گیاهی کمی تیره تر شود، می توانید از مقدار خیلی کمی پودر اسپرسو کمک بگیرید.

در مرحله آخر از ساخت رژ لب گیاهی با توت می توانید رژ لب خانگی خود را در ظرفی در بسته ریخته و در یخچال قرار دهید.

همواره به این مسئله دقت کنید که انواع رژ لب های خانگی را باید در یخچال نگهداری کرد؛ چراکه این محصولات فاقد مواد نگهدارنده هستند و بیرون از یخچال به سرعت فاسد می شوند.

تهیه رژلب خانگی با توت

آموزش ساخت رژ لب با رنگ گیاهی

در ادامه یک روش پایه برای ساخت رژ لب گیاهی به شما آموزش داده می شود. پس از یادگیری این روش می توانید هرگونه رنگ گیاهی را به مواد اولیه این رژ لب افزوده و محصول آرایشی طبیعی و با رنگ دلخواه خود را تهیه نمایید.

مواد مورد نیاز برای ساخت رژ لب گیاهی:

  • موم طبیعی به میزان یک قاشق چای خوری
  • موم برنج به میزان یک قاشق چای خوری
  • شی باتر به میزان 3 قاشق چای خوری
  • روغن کرچک به میزان 2 قاشق چای خوری
  • روغن گل کاملیا به میزان یک قاشق چای خوری
  • رنگ طبیعی و گیاهی به میزان یک قاشق چای خوری

برای تهیه رژ لب گیاهی بدون سرب با این روش ابتدا تمامی مواد را با متدهایی که قبلا توضیح داده شدند، گرم نمایید و با یکدیگر هم بزنید تا به خوبی ترکیب شوند. سپس رنگ گیاهی مورد نظر خود را به ترکیب مذکور اضافه کرده و مجددا هم بزنید. در مرحله بعد باید ترکیب نهایی را در ظرفی مناسب ریخته و به مدت 15 دقیقه در فریزر قرار دهید. پس از گذشت این مدت زمان، رژ لب گیاهی شما سفت شده و آماده مصرف می باشد.

رژ لب خانگی

دقت کنید که اضافه کردن روغن های مختلف به ترکیبات رژ لب باعث می شود تا رژ لب شما خاصیت درمانی نیز پیدا کرده و برخی مشکلات نظیر خشکی لب را تا حدودی درمان نماید.

کلام آخر

در این مقاله سه روش برای ساخت رژلب گیاهی در منزل برای شما شرح داده شد. شما می توانید از طریق ساخت رژ لب گیاهی از مزایای این محصول آرایشی بهره برده و لذت مصرف محصولات گیاهی را تجربه نمایید.

در پایان امیدواریم که این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند و از شما درخواست می کنیم تا در صورتی که شما هم تجربه ای در این زمینه دارید، آن را از طریق بخش ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.