لاک زدن دست مخالف

این یک داستان مشترک در بین همه دوستداران لاک ناخن است که شما ساعت ها وقت خود را صرف طراحی تمام ناخن های خود می کنید و در نهایت دست غیر مسلط شما طرح مونالیزاست اما متاسفانه ناخن دست راست (یا چپ، هر کدام که غالب است) شبیه نقاشی های کودکی 5 ساله شده است. این موضوع حتی در ساده ترین حالت ممکن برای مانیکورهای ساده هم اتفاق می افتد. حال اگر قصد انجام یک طراحی ناخن حرفه ای را داشته باشید که وضعیت از این سخت تر هم خواهد شد و تقریباً غیرممکن به نظر می رسد. به همین دلیل است که ما معمولاً به سمت سالن های ناخن رهسپار می شویم و هزینه های زیادی را برای داشتن دستانی با ناخن های زیبا تقبل می کنیم. با این وجود، مهم نیست که طراحی ناخن با دست مخالف برای شما چقدر ناامید کننده باشد، هنوز هم ممکن است با داشتن صبر و شکیبایی و تکنیک‌های مناسب و تمرین منظم، بتوانید هر دو دست خود را حد یک ناخن کار حرفه ای طراحی کنید. در این مقاله از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر به آموزش طریقه لاک زدن ناخن دست مخالف پرداخته ایم، برای آشنایی با بهترین روش لاک زدن و داشتن ناخن هایی خیره کننده تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

طریقه لاک زدن ناخن دست مخالف

قدم اول در آموزش لاک زدن ناخن: با ناخن های مرتب شده شروع کنید

اگر می خواهید طراحی ناخن شما بی عیب و نقص به نظر برسد، مرتب کردن ناخن هایتان اولین و مهمترین اقدام در آموزش لاک زدن است. دقیقاً مانند هر نقاش دیگری، به یک بوم تمیز و صیقلی احتیاج دارید. گرفتن گوشت اضافه، عقب راندن کوتیکول ها و پولیش ناخن ها باعث می شود تا لاک زدن ناخن هایتان راحت تر شود. همچنین این کار به شما کمک می کند تا لاک روی ناخن شما هم مدت طولانی تری بماند. برای جلوگیری از شکستن ناخن ها و داشتن سطحی صاف تر و صیقلی ابتدا یک برق ناخن روی ناخن ها بزنید.

روش لاک زدن

قدم دوم: ابتدا دست غالب خود را رنگ کنید

به احتمال زیاد ناخودآگاه وسوسه می شوید که اول دست غیر مسلط تان را لاک بزنید، شاید به نظر برسد که این کار راحت تر است. اما باید گفت که شروع کردن با دست غالب تان در حقیقت ساده تر است. اما چرا؟ چون وقتی ناخن های دست غیر مسلط تان لاک روی ناخن های خود نداشته باشد، بدون نگرانی از لکه دار کردن طرح روی ناخن هایتان به راحتی می توانید تمام توجه خود را روی طراحی ناخن روی انگشتان دست مسلط خود بگذارید. شما همچنین می توانید از دست بدون لاک خود به راحتی برای پاک کردن هرگونه خطایی  استفاده کنید، به خصوص که هنگام طراحی ناخن با دست غیر غالب این اتفاق بسیار معمول است.

قبل از اینکه به سراغ دست دیگر خود بروید، مطمئن شوید که لاک ناخن غالب شما صد در صد خشک است.

لاک زدن دست مخالف

قدم سوم در آموزش لاک زدن: دست خود را روی یک سطح صاف پهن کنید

نقاشی ناخن های خود در حالی که روی مبل راحتی نشسته اید و در حال تماشای سریال تلویزیونی مورد علاقه‌تان هستید، می تواند آرامش بخش باشد. اما شاید تفاوت شما با آن ناخن کار حرفه ای در همین جاست. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که ناخن های شما کاملا حرفه ای طراحی شوند و روی طراحی خود کاملا مسلط باشید، باید آن ها را روی یک میز صاف و خلوت بگذارید تا تمرکز شما هنگام کار به هم نخورد. سطح صاف و محکم باعث کاهش هرگونه لرزش خواهد شد. اگر بتوانید برای ثبات بیشتر، آرنج و کف دست خود را روی سطح صاف تکیه دهید تسلط شما بیشتر هم می شود.

در هنگام نگه داشتن برس و سایر ابزارها، راحت ترین و انعطاف پذیرترین حالت را برای دست غیر غالب خود پیدا کنید.

قدم چهارم: به آرامی اما با اطمینان

هنگام استفاده از لاک ناخن به صبر زیادی احتیاج دارید. باید با حوصله وقت بگذارید و هنگام طراحی آهسته اما مطمئن حرکت کنید. قلموی ناخن را به آرامی یک میلی متر دورتر از کوتیکول قرار دهید، بین کوتیکول و قلم یک فاصله‌ای بگذارید، کمی آن را فشار دهید تا قلم مو روی ناخن پهن شود و به آرامی یک نوار پهن را در وسط ناخن بکشید.

برای جلوگیری از دلمه شدن لاک روی ناخن یک لایه نازک از لاک را روی ناخن اعمال کنید و صبر کنید تا لایه اول خشک شود و بعد یک لایه دیگر را روی ناخن بزنید.

تکنیک لاک زدن

قدم پنجم در آموزش لاک زدن: از دست غالب تان به نفع خود استفاده کنید

از آنجا که دست غالب شما خیلی ثابت تر و مسلط تر است، می توانید هنگام طراحی کردن روی آن، از حرکت خود انگشتان دست غالب تان استفاده کنید. به عنوان مثال، هنگام طراحی گوشه ناخن های خود، اجازه دهید دست غیر غالب شما مثل قدم قبلی ثابت و یک جا مسلط باشد. سپس، در حالی که قلم مو در حال کشیدن است، انگشتی را که طراحی می کنید به آرامی کج کنید تا قلمو بتواند طرفین را به خوبی بپوشاند. از آنجا که قلم به سمت نوک بالا می رود، می توانید انگشت خود را هم همزمان به آرامی پایین بیاورید تا به حرکت قلم روی ناخن هایتان کمک کند. می توانید هنگام طراحی نوارها و خطوط، از این روش لاک زدن استفاده کنید.

لاک زدن دست غالب

قدم ششم: از ابزار نقطه گذاری برای دیزاین ناخن خود استفاده کنید

در هنگام طراحی کردن ناخن هایتان، چه یک نقطه پولکا ساده باشد یا یک گل رز، می توانید از یک ابزار نقطه گذاری برای ایجاد نقطه چین استفاده کنید. انجام این کار با ابزار مخصوص آن برای دست غیر مسلط خیلی راحت تر از فرچه لاک ناخن است. هنگامی که توانستید دست خود را ثابت و مسلط نگه دارید و حرکات کوچک را با دقت و احتیاط انجام دهید، این زمانی است که می توانید به جای ابزارهای نقطه گذاری از قلمو های طراحی ناخن استفاده کنید.

آموزش لاک زدن ناخن

قدم هفتم در آموزش لاک زدن: با طرح های مینیمال ناخن تمرین کنید

وقتی تازه کار را شروع کردید، بهتر است به طرح های ساده و دیزاین های مینیمال ناخن متوسل شوید. یک طراحی ساده و در عین حال تمیز روی ناخن های شما جذاب و شیک به نظر می رسد. مهم ترین بخش در طریقه لاک زدن ناخن این است که دست غیر غالب شما بتواند مرتباً حرکات طراحی ناخن را تمرین کند. در ادامه برای شما تعدادی مدل لاک ناخن زیبا و مینیمال جذاب ناخن تهیه کرده ایم که می توانید از آن ها برای طراحی ناخن‌های خود ایده بگیرید.

لاک ناخن ساده و مینیمال
لاک ناخن ساده و مینیمال

 

 

مدل جدید ناخن ساده
مدل جدید ناخن ساده

 

ناخن با طرح مینیمال
ناخن با طرح مینیمال

 

طراحی ناخن زیبا و ساده
طراحی ناخن زیبا و ساده

 

آموزش لاک زدن ساده صورتی
آموزش لاک زدن ساده صورتی
سخن آخر

در این مقاله از مجله آرایش و زیبایی میس و مستر آموزش طریقه لاک زدن ناخن دست مخالف به صورت حرفه ای را به شما آموزش دادیم. بهترین کار برای به دست آوردن تسلط کافی در طراحی ناخن تکرار و تمرین زیاد است. برای اینکه در ابتدای کار انگیزه بیشتری داشته باشید سعی کنید از طرح های مینیمال و ساده برای دیزاین ناخن هایتان استفاده کنید.

منابع

https://www.totalbeauty.com/content/slideshows/non-dominant-hand-nail-art-tips-190619/page8